Ślepe tory?
Kolejne afisze związane z walką o tramwaje w Gliwicach. W gliwickich wagonach powieszono apel o następującej treści (po trzy na wagon):
[center]APEL
BROŃMY TRAMWAJÓW W GLIWICACH
W czwartek 23 kwietnia 2009 o godzinie 14:00 przed Urzędem Miasta w Gliwicach
odbędzie się demontracja przeciw likwidacji linii tramwajowych na terenie miasta.
Zapraszamy mieszkańców Gliwic do wyrażenia protestu przeciwko
likwidacji połączeń tramwajowych linii 1 i 4.
Nie pozwólmy by władza decydowała za nas!
Nasz głos się liczy![/center]
Związki Zawodowe
Rejonu Komunikacji w Gliwicach
(trzy pieczątki i podpisy)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Aha. To już wiem czemu tak bardzo poobklejane są te szyby na wagonach, bo z zewnątrz wydawało mi się, że jest tego więcej niż kiedyś. Ciekawe kiedy to pościągają, bo widziałem wczoraj, że była jeszcze kartka informująca o tym spotkaniu władz miasta z przeciwnikami likwidacji 1 i 4, które miało miejsce na początku kwietnia.
Profesorowie piszą do prezydenta Gliwic
List otwarty sformułowany przez dwóch profesorów Politechniki Śląskiej, specjalistów transportu oraz budowy dróg i kolei: prof. Marka Sitarza i prof. Kazimierza Kłoska trafił dzisiaj do prezydenta Gliwic. List dotyczy komunikacji tramwajowej w Gliwicach.
Poniżej prezentujemy kopię listu, którą nasza redakcja otrzymała od Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Źródło: RYNKOWY.PLWyścig do referendum
Czy planowana likwidacja komunikacji tramwajowej stanie się przedmiotem referendum? Do Biura Rady Miejskiej wpłynęła petycja mieszkańców w tej sprawie.
Referendum zapowiadają również związkowcy z Sierpnia 80. Oni z kolei chcą w ten sposób odwoływać prezydentów miast, którzy zamierzają zlikwidować linie tramwajowe. Jak skończy się ten referendalny wyścig?
Pod petycją, która trafiła do Przewodniczącego Rady Miejskiej, podpisało się 190 mieszkańców.
Zwracają się oni do radnych o podjęcie uchwały „w sprawie przeprowadzenia referendum dotyczącego planowanej całkowitej likwidacji komunikacji tramwajowej w Gliwicach”.
W celu ograniczenia kosztów, referendum miałoby się odbyć razem z wyborami do Europarlamentu.
Petycja to inicjatywa grupy mieszkańców śródmieścia. Rada Miejska zajmie się nią na najbliższej sesji, 23 kwietnia. Będzie to przedostatni, 27 punkt obrad.
Jak się dowiedzieliśmy, mieszkańcy nie mogą radnych do niczego zmusić. Jeżeli miejscy rajcy zadecydują, że nie będą podejmować uchwały w sprawie referendum, to na tym sprawa się kończy. Przynajmniej na razie. Mieszkańcom, niezadowolonym z postawy radnych pozostaje … zbieranie podpisów pod wnioskiem o kolejne referendum - tym razem dotyczące odwołania Rady Miejskiej w całości.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że obecnie petycja mieszkańców sprawdzana jest pod względem formalnym przez prawników z magistratu.
Swoje referendum przygotowują również związkowcy z Sierpnia 80. Na początek zapowiedzieli swoją pikietę w obronie tramwajów. Rozpocznie się ona 23 kwietnia o godzinie 13.30 przed Urzędem Miasta w Gliwicach. W jej trakcie związkowcy będą zbierać podpisy pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania opowiadającego się za likwidacją tramwajów prezydenta Zygmunta Frankiewicza.
Dziś jak w czasie pikiety jak zanieśli Frankiewiczowi petycje to najpierw uciekł do innego pokoju, potem powiedział, że się obraził, a potem, że go nie obchodzą, żadne petycje czy to od związkowców czy to od mieszkańców.
W czasie demonstracji ponad godzinę hałasowano pod urzędem miasta. Cały czas wzywano też Frankiewicza ale ten oczywiście nie wyszedł.
Przedstawiciele związków i inne osoby opowiedziały się przeciw likwidacji tramwajów podając wiele sensownych argumentów, a także brak doświadczenia i kwalifikacji Frankiewicza co do podejmowania działań związanych z transportem.
Przejeżdżające tramwaje też się dołączały do akcji dzwoniąc dzwonkiem...
W czasie demonstracji ponad godzinę hałasowano pod urzędem miasta. Cały czas wzywano też Frankiewicza ale ten oczywiście nie wyszedł.
Przedstawiciele związków i inne osoby opowiedziały się przeciw likwidacji tramwajów podając wiele sensownych argumentów, a także brak doświadczenia i kwalifikacji Frankiewicza co do podejmowania działań związanych z transportem.
Przejeżdżające tramwaje też się dołączały do akcji dzwoniąc dzwonkiem...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
TVS pisze:W obronie tramwajów
Tomasz Brzoza, 2009-04-23 18:04
http://www.tvs.pl/informacje/10528/ (reportaż)
http://www.tvs.pl/informacje/10528/foto/14518/ (zdjęcia)
Gorąca atmosfera panowała dziś przed Urzędem Miejskim w Gliwicach. Blisko sto osób protestowało przeciwko likwidacji linii tramwajowych w tym mieście. Związkowcy z Tramwajów Ślaskich, mieszkańcy Gliwic i miłośnicy transportu wąskotorowego nie zgadzają się z decyzją urzędników. I mogą się nie zgadzać, ale takimi pikietami nic nie wskórają - mówią przedstawiciele urzędu. Argumentują, że na utrzymanie linii miasto nie ma pieniędzy.
Głośno o likwidacji tramwajów było od dawna, ale aż tak jak dziś pod Urzędem Miasta w Gliwicach jeszcze nigdy. - Dzisiaj jesteśmy tutaj w celach, nastawieni pokojowo i uważamy, że pan prezydent znajdzie dla nas chwile czasu, przyjdzie tutaj, wyjaśni nam konkretnie o co chodzi i będziemy robić wszystko aby uratować tramwaje gliwickie - mówi Ryszard Mastalerz, NSZZ Solidarność Tramwaje Śląskie. Które mają zostać zastąpione innym środkiem transportu, bo zdaniem władz Gliwic z tramwajów korzysta zbyt mało osób. - Panie Frankiewicz pytam się, czy pan pyta obywateli Gliwic? Chyba nie, tworzy pan historię i to bardzo złą - mówił na pikiecie Janusz Ziober, WZZ Sierpień 80. Na takie słowne zaczepki miasto jednak nie zamierza reagować. - Debata tramwajowa w tym mieście odbyła się czwartego kwietnia, wszyscy byli na nią zaproszeni, łącznie z Sierpniem 80, który się tam pojawił. W tej chwili zbieramy jeszcze opinie i różne głosy na temat ewentualnej przyszłości komunikacji tramwajowej w Gliwicach i tyle - odpowiada Marek Jarzębowski, UM w Gliwicach.
- Takie jego postępowanie zakrawa o kpinę, bo nie liczy się z głosem gliwiczan - mówi Janusz Ziober, ZZ Sierpień 80. Który bardzo często brzmi tak: - Jestem absolutnie za, nie wyobrażam sobie tramwajów bez ''jedynki'', bez ''czwórki'', pamiętam kiedy jeździła ''dwójka'' na rynek - uważa Barbara Struzińska, mieszkanka Gliwic. Niebawem na gliwickich szynach nie będzie jeździc żaden tramwaj. A to zdaniem niektórych dla Gliwic może oznaczać jedno. - To będzie zakorkowanie totalne, tak już teraz jest. Tramwaj się tam najszybciej porusza, ale nie trafiają do urzędu takie argumenty - dodaje Mariusz Leszczyński, Forum o Tramwajach Śląskich.
Ani te, które mają miłośnicy tramwajów. - W ciągu dwudziestu, czy tam dziesięciu ostatnich lat w Europie przybyło nam kilkadziesiąt sieci to jest znaczny procent - oznajmia Maciej Makula, Klub Miłośników Tramwajów. - Proszę mi nie mówić o zachodzie. My mówimy o gliwickich pieniądzach, a nie o zachodzie. Nasz budżet nie wynosi 800 milionów euro, a 800 milionów złotych, wiec przepraszam bardzo, stąpajmy po ziemi - odpowiada Marek Jarzębowski, UM w Gliwicach.
Zdaniem gliwickich urzędników pieniędzy na modernizacje sieci nie ma ani w miejskim budżecie, ani w Tramwajach Śląskich. I choć władze wydają się nieugięci Komitet Obrony Tramwajów wciąż ma nadzieję. Dlatego dziś pod urząd przyszli ze specjalną petycją. - W tej petycji prosimy żeby radni podjęli uchwałę, żeby o losie tramwajów w Gliwicach zadecydowało referendum, ponieważ widać wyraźnie, że jest społeczna potrzeba. We wszystkich sondażach mieszkańcy opowiadają się za tramwajami, wydaję mi się, że głos społeczny powinien być wzięty pod uwagę przez demokratyczne władze - tłumaczy Katarzyna Lisowska, Komitet Obrony Tramwajów. - Mogę powiedzieć tyle, że jest to jakieś totalne nieporozumienie, ponieważ to nie jest tak, że wystarczy pstryknąć palcami - coś się komuś w nocy przyśniło i organizuje się referendum i to może byłoby na tyle - podsumowuje Marek Jarzębowski, UM w Gliwicach.
Więcej w tej sprawie urzędnicy mają powiedzieć w połowie maja. Wtedy zapaść ma ostateczna decyzja co dalej z gliwickimi tramwajami. Ich obrońcy do tego czasu nie zamierzają czekać i przygotowują się do kolejnej akcji tym razem przed siedzibą KZK GOP. Pytanie tylko, czy to cos zmieni?
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Źródło: Infotram.plNa Śląsku będą nowe tramwaje
Pojawiło się światełku w tunelu Tramwajów Śląskich. Władze Zabrza i Chorzowa podpisały właśnie porozumienia z przewoźnikiem. Dzięki temu zwiększają się szanse na realizację unijnego projektu 'Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą', a co za tym idzie na remont torowisk w aglomeracji śląskiej, a także zakup nowych, niskopodłogowych tramwajów. Tramwaje Śląskie liczą, że z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko uda się im pozyskać 100 mln euro. Drugie tyle spółka musi zdobyć spółka, która od momentu podpisania porozumienia będzie wspierana przez miejskie władze.
- Tramwaje Śląskie od zawsze cierpią na brak pieniędzy. Dzięki organizacji Euro 2012 w Polsce, nadarzyła się okazja, aby zgłosić projekt, który zakłada zakup 20 wagonów niskopodłogowych, modernizację 85 wagonów i wyremontowanie 60 km torowisk w całej aglomeracji śląskiej. Zostanie też ograniczona emisja hałasu i drgań - mówi Szczepan Wodniok z Tramwajów Śląskich. - Chcielibyśmy pozyskać 100 milionów euro, ale to, jaką sumę otrzymamy z Unii zależy od tego, ile będziemy mieć środków własnych - dodaje.
Co zyskają Tramwaje Śląskie?
Na mocy podpisanych z przewoźnikiem porozumień miasta zobowiązały się do podwyższenia kapitału spółki Tramwaje Śląskie przez cztery lata, poprzez objęcie akcji nowej emisji. Zabrze na ten cel przeznaczy ze swojego budżetu 16 mln zł, zaś Chorzów 23,5 mln zł. Drugie tyle gminy dostaną z Unii. - To, które odcinki torowisk i jakie linie mają być zmodernizowane, wskażą gminy uczestniczące w programie –tłumaczy Szczepan Wodniok. A więc, dzięki programowi w Zabrzu zostaną wyremontowane torowiska w ciągu trzech odcinków: na ul. Bytomskiej (od ul. Chrobrego do ul. Drzymały), fragment ul. Wolności od granicy z Gliwicami do ul. Kondratowicza i cała ul. 3 Maja.
- Stawiamy na turystykę poprzemysłową, więc musimy też zapewnić turystom dojazd do poszczególnych zabytków, a tramwaje zatrzymują się przy kopalni Guido i skansenie Królowa Luiza –powiedział Dziennikowi Zachodniemu Dariusz Krawczyk, naczelnik Wydziału Kontaktów Społecznych UM w Zabrzu.
W Chorzowie natomiast zmodernizowane zostaną torowiska, po których jeżdżą tramwaje numer 6 (odcinek przy AKS) i 7 (od granicy z Katowicami do ul. Dąbrowskiego i dalej do granicy ze Świętochłowicami). Ponadto wyremontowane zostanie torowisko na ul. Armii Krajowej. - To jedna z głównych ulic w mieście, a torowisko wymaga remontu od dawna - mówi prezydent Chorzowa Marek Kopel. - Kwota, którą wydamy na udział w projekcie jest olbrzymia, ale musimy skorzystać z tej szansy. Chorzowski Stadion Śląski wciąż walczy o Euro 2012, a my musimy zadbać o komunikację szynową z dworca do stadionu - dodaje Kopel. Wszystkie wskazane wyżej inwestycje mają zostać zakończone właśnie przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy. Łącznie w Chorzowie remontom poddanych ma być 6,25 km torowisk.
Inni dołączą, Gliwice nie
Niebawem podobne porozumienia mają podpisać kolejne miasta - Sosnowiec, a później także Katowice, Bytom i Ruda Śląska. Dzięki temu możliwe będzie wyremontowanie łącznie 60 kilometrów torów oraz zakup 20 nowoczesnych niskopodłogowych wagonów i modernizacja 85 tramwajów. W projekcie nie wezmą natomiast udziału Mysłowice i Gliwice. Co więcej władze tego ostatniego miasta ciągle zastanawiają się nad sensownością utrzymywania dwóch linii tramwajowych (1 i 4), które kursują w granicach Gliwic. Ale. Już dziś w mieście pojawiły się zmodernizowane wagony obklejone informacjami, że są ekologicznym środkiem transportu. W obronie tramwajów list do prezydenta Gliwic wysłali naukowcy z Politechniki Śląskiej - prof. Marek Sitarz, kierownik katedry transportu szynowego na Politechnice Śląskiej oraz prof. Kazimierz Kłosek, kierownik katedry dróg i mostów. Może więc nie wszystko stracone. Napisy 'Eko = logicznie' lub 'Ekologia na szynach' to swego rodzaju protest Tramwajów Śląskich przeciwko planom gliwickiego magistratu. W ten sposób przypominamy, iż tramwaje są najbardziej przyjaznym środowisku środkiem transportu. Chcemy zmusić do myślenia tych, którzy zamiast tramwajów chcą do centrum wprowadzić autobusy. Zastanawiamy się też nad umieszczeniem kolejnego hasła: 'Podróż bez korków' - mówi Joanna Olszówka z Tramwajów Śląskich. Urzędników, na razie, działania te nie wzruszają. W ich argumentach przeważają hasła, iż tramwaje to worek bez dna. Konieczność łożenia olbrzymich pieniędzy na zakup nowych pojazdów i remonty torowisk przesłaniają ekologiczną wizję zwolenników tramwajów w mieście. Przez wiele lat Tramwaje Śląskie były osobną spółką i miasta nie miały nic do powiedzenia w kwestii remontów, a już na pewno nie przekazywały na ten cel pieniędzy –mówił Gazecie Wyborczej Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic. - Oczywiście zapoznamy się ze wszystkim argumentami, a na dyskusję nigdy nie jest za późno - dodaje i obiecuje, że ostateczna decyzja w sprawie tramwajów zapadnie w ciągu dwóch-trzech miesięcy.
Zamiast referendum w sprawie gliwickich tramwajów jeden z radnych zaproponował konsultacje społeczne. Ale w magistracie nie chcą słyszeć o takim rozwiązaniu. - Wygląda na to, że decyzję arbitralnie podejmą urzędnicy - mówią obrońcy tramwajów.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... ajow_.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... ajow_.html
Te poniższe słowa warto jednak zanotować na przyszłość.
Dawno czegoś tak chamskiego i prostackiego nie czytałem... Po prostu ręce opadają jakiego pokroju ludzie pracują w urzędach miejskich, które powinny służyć i słuchać głosu społeczeństwa.Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic, nie chce słyszeć o konsultacjach. - Nie ma sensu pytać o to gliwiczan, bo w kwestii zastąpienia tramwajów autobusami mają niewielką wiedzę. Po prostu większości mieszkańców to nie interesuje. Poza tym problematyczne będzie sformułowanie pytania. Jeśli zapytamy: "Czy jesteś za likwidacją tramwaju?", wiadomo, że przyjdzie niewielka grupa ludzi i 90 proc. odpowiedzi będzie na "nie" - mówi Jarzębowski.
*SDIP (U.N.O.)
Brak słów: na kogo ludzie głosują ! żenadaPeter pisze:Cytat:
Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic, nie chce słyszeć o konsultacjach. - Nie ma sensu pytać o to gliwiczan, bo w kwestii zastąpienia tramwajów autobusami mają niewielką wiedzę. Po prostu większości mieszkańców to nie interesuje. Poza tym problematyczne będzie sformułowanie pytania. Jeśli zapytamy: "Czy jesteś za likwidacją tramwaju?", wiadomo, że przyjdzie niewielka grupa ludzi i 90 proc. odpowiedzi będzie na "nie" - mówi Jarzębowski.
Skandal Jak na nich głosować to jest wtedy dobrze...
No to czemu sami się mądrzycie, a też "gówno" wiecie...Nie ma sensu pytać o to gliwiczan, bo w kwestii zastąpienia tramwajów autobusami mają niewielką wiedzę
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Źródło: Infotram.plPikieta w obronie śląskich tramwajów
Około 100 osób - głównie związkowcy z Sierpnia'80 i innych związków działających w Tramwajach Śląskich - demonstrowało w środę przed południem przed katowicką siedzibą samorządowego związku organizującego komunikację miejską w aglomeracji.
Pikietujący przed gmachem Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP odpalili kilka petard i gwizdali, protestując w ten sposób w obronie połączeń tramwajowych, ograniczanych lub likwidowanych przez niektóre samorządy. Domagali się także podwyżek płac w TŚ - najniższych, ich zdaniem, ze wszystkich tramwajowych spółek w Polsce.
Zdaniem lidera Sierpnia'80 Bogusława Ziętka, pikieta miała skłonić prezydentów miast tworzących KZK GOP do podjęcia decyzji, czy chcą mieć dobry i tani dla mieszkańców transport publiczny. Jeżeli tak, wymaga to poniesienia przez miasta kosztów, m.in. bieżących dotacji do kursowania tramwajów czy remontów zdegradowanej infrastruktury.
Petycję z rąk związkowców przyjął przewodniczący zarządu KZK GOP Roman Urbańczyk. Zgadzam się, że komunikacja tramwajowa powinna stanowić kręgosłup komunikacji miejskiej w aglomeracji, ale nie wszędzie i nie za każde pieniądze. Powinna być tam, gdzie są największe potoki pasażerów, tam planujemy inwestycje i zwiększanie częstotliwości kursowania - powiedział.
Władze KZK GOP i TŚ podkreślają, że kwoty pieniędzy przekazywane na komunikację przez gminy nie pozwalają na większe wydatki. Według związkowców, KZK GOP, który zamawia u przewoźników usługi, powinien mimo to podnieść oferowane TŚ stawki. Pozostająca w trudnej sytuacji finansowej spółka była bowiem w stanie zaoferować w tym roku swoim pracownikom tylko niewielkie podwyżki.
Wszystkie związki zawodowe w Tramwajach Śląskich rozpoczęły już spory płacowe z zarządem tej spółki. Jesteśmy na razie na etapie wstępnych negocjacji - zaznaczył Ziętek, dodając, że tramwajarze mają w tej kwestii poparcie wielu organizacji związkowych z różnych branż, m.in. górniczej 'Solidarności'.
Komunikację tramwajową w aglomeracji katowickiej obsługuje na zamówienie KZK GOP państwowa do 2007 r., a potem komunalna spółka Tramwaje Śląskie, z początkiem roku przejęta bezpośrednio przez 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów. Niektóre decydują się teraz remontować zdegradowaną infrastrukturę, inne ograniczają bieżące finansowanie tramwajów.
Taka sytuacja ma miejsce m.in. w Będzinie, gdzie wskutek zmniejszenia kwoty dofinansowania, TŚ od marca ograniczyły kursowanie trzech z sześciu linii. Nad całkowitą likwidacją tramwajów na swoim terenie od dawna zastanawiają się też władze Gliwic, gdzie po jedynej trasie kursują dwie linie tramwajowe - do Zabrza i Rudy Śląskiej.
W obu tych miastach związkowcy z TŚ przeprowadzili w ostatnich tygodniach demonstracje. W Będzinie, gdzie część kursów tramwajów już ograniczono, m.in. zbierali podpisy pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania prezydenta Radosława Barana. Wniosek ma trafić - według ich zapowiedzi - do katowickiej delegatury Państwowej Komisji Wyborczej 4 maja.
Podobny wniosek –w spawie prezydenta Gliwic Zygmunta Frankiewicza - ma zostać złożony w razie podjęcia przez tamtejszy samorząd decyzji o likwidacji tramwajów. Związkowcy podkreślają, że np. Chorzów i Zabrze zdecydowały już o finansowaniu remontów torów. Gliwice odpowiadają, że realne w najbliższych latach remonty w tym mieście byłyby 'kroplą w morzu potrzeb'.
Rzeczniczka KZK GOP Alodia Ostroch powiedziała PAP, że choć władze związku rozumieją przyczyny protestów społecznych, problemem jest słabość systemu finansowania komunikacji publicznej. 'Nasze pieniądze to wpływy z biletów i z gmin. Nie możemy podejmować decyzji wbrew stanowiskom gmin, bo musielibyśmy je sfinansować. A z czego?' - pytała Ostroch. Wskazała, że w większości krajów Europy komunikacja publiczna, prócz źródeł dostępnych też związkowi, dodatkowo dotowana jest również z budżetu państwa. Przyznała też, że w liczącej ponad 2 mln mieszkańców silnie zurbanizowanej aglomeracji katowickiej, obecnie dostępne środki są niewystarczające.
Pozwolę sobie zacytować jednego z użytkowników forum WPK.
(37) misiek pisze:Prezydent Gliwic składa wniosek do KZKGOP o likwidację tramwaju
Czy sprawa jest przesądzona? Moim zdaniem tak, choć nie ja będę podejmował ostateczną decyzję. Ona należy do organizatora komunikacji w naszym regionie, czyli do KZK GOP. W najbliższych dniach złożę wniosek postulujący zastąpienie tramwajów autobusami. Potem trzeba poczekać na decyzję i trudno przewidzieć, ile to potrwa. W następnej kolejności przyjdzie czas na organizację transportu – docelowo na obsługę tej linii KZK GOP musi ogłosić przetarg. Najlepszym terminem do wprowadzenia zmiany byłby okres wakacyjny. Wtedy następuje duży spadek liczby pasażerów w autobusach i tramwajach"
Frankenstein
Polecam wywiad z Frankensteinem: Autobusy zamiast tramwajów (PDF • 4,4 MB)
...uważam, że Frankiewicza sam sobie przeczy i po prostu spiernicza przed tym referendum jak może. Skoro zaangażowanie społeczne jest niskie, to by się tak apodyktycznie nie chronił przed tym.
No i podjęli. Cytując fragment podlinkowanego artykułu...hanys76 pisze:Zamiast referendum w sprawie gliwickich tramwajów jeden z radnych zaproponował konsultacje społeczne. Ale w magistracie nie chcą słyszeć o takim rozwiązaniu. - Wygląda na to, że decyzję arbitralnie podejmą urzędnicy - mówią obrońcy tramwajów.
Kod: Zaznacz cały
Uważam, że to nie jest temat (tu: likwidacja tramwaju) na referendum. Aby takie głosowanie było ważne, musi w nim uczestniczyć 30% uprawnionych do głosowania mieszkańców. Biorąc pod uwagę frekwencję wyborczą i chęć angażowania się społeczeństwa w życie publiczne, prawdopodobieństwo, że tak dużo ludzi weźmie udział w referendum jest bliskie zeru.
http://www.tvs.pl/informacje/11109/Były zapowiedzi i oczekiwania. Teraz została już tylko nadzieja. Nadzieja na to, że mimo braku meczów Euro 2012 w Chorzowie, inwestycje, które były zapowiadane przy tej okazji, zostaną zrealizowane. Wprawdzie na razie nikt oficjalnie nie powiedział, że aglomeracja śląsko-dąbrowska może zapomnieć o dotacji na modernizację sieci tramwajowej, ale obaw w regionie nie brakuje.
Przy okazji widac że wagon 602, jest już po remoncie i stał się wyłupkiem.
To co to był za remont, skoro nie ma pulpitu, fotela dla motorniczego, ani kasetek na tablice?hanys76 pisze:http://www.tvs.pl/informacje/11109/
Przy okazji widac że wagon 602, jest już po remoncie i stał się wyłupkiem.
Z tego co widzę to na razie został odnowiony z zewnątrz. Ciekawi mnie jego przód, bo zrobiono mu wycięcie tak jakby na jedno kwadratowe światło i trochę to dziwnie wyglądahanys76 pisze:W materiale widac stojący przed 602, wagon 603. Także po remoncie, ale na pewno nie będzie jedzic solo. Czy 603 to jest doczepa do 602, bo tak mi się wydaje.
Może będą go przerabiać na solówkę, bo widzę, że ma ogrzewacze przedniej szyby, a w doczepach raczej się one nie przydają...
Chociaż byłoby to trochę dziwne, bo w Zawodziu brakuje składów, a do Będzina już niebawem pojadą aż 3 zmodernizowane solówki, ale jak pozostanie doczepą to też będzie nieco nietypowy...
A ja się zastanawiałem co jest grane z doczepką #603 a tu taka miła niespodziankahanys76 pisze:W materiale widac stojący przed 602, wagon 603.
Grzybek widzę zostawiony a dziura pewnie na światło.
Całkiem możliwe, że nadal zostanie jednak doczepą (drugi wagon #731+730 też ma kwadraty), tylko ciekawe czy do #604 który jeździ obecnie solo (może też ma przejść remont ?) czy do #602, ale ten ma RK (prawdopodobnie inne gniazda z tyłu) i nie stacjonował na Zawodziu.
*SDIP (U.N.O.)
Hmm czyli teraz podczas rejestracji montować będą nowe reflektory ?, czy może poprostu łatają mu tam będzińskie jeszcze dziury po reflektorach których nigdy tam chyba nie było .memphis pisze:603 (i później 604) to mają przygotowanie do rejestracji ZTCW, a nie żaden wielki remont
Pozwolę zacytować sobie kol. kolej_grzesiek z forum WPK.
kolej_grzesiek pisze:Przeczytane w dzisiejszym DZ - nie wiedziałem gdzie to dać.
POLSKA DZIENNIK ZACHODNI pisze:
Laureaci Chrzanów 2009
...
ROMAN URBAŃCZYK
przewodniczący zarządu KZK GOP w Katowicach
Przyznajemy Chrzan za bezustanne trwanie w przekonaniu, że sposobem na poprawę wyniku finansowego jest cięcie kosztów i ograniczanie oferty przewozowej, a nie jej poprawa mogąca doprowadzić do zwiększenia ilości klientów. Za konsekwentne i uporczywe ignorowanie opinii pasażerów i bezkrytyczną akceptację działań samorządów, zmierzających do likwidacji kolejnych linii tramwajowych (przykładem słynna chorzowska "12", nad utratą której do tej pory boleją mieszkańcy). Za wieloletnie tolerowanie obsługi części linii autobusowych przez graty, których miejsce od dawna jest już na złomowisku. Wreszcie za żółwie tempo prac nad stworzeniem wspólnego biletu dla komunikacji autobusowej, tramwajowej i kolejowej. Za przekonanie, że pasażerowie są dani raz na zawsze i będą czekać po kilka lat na moment, kiedy taki bilet wreszcie zostanie im łaskawie ofiarowany. Krótko mówiąc ten Chrzan jest za dezorganizowanie, a nie organizowanie komunikacji masowej w regionie.
Całość artykułu w Magazynie PDZ na stronie 25
Był już podawany ten link.Peter pisze:A w Gliwicach po staremu Link
Artykuł o likwidacji tramwajów, a właściwie takie podsumowanie, gdzie się co ogranicza u nas oraz że tramwaj jest obecnie u nas konkurencją dla autobusu pojawił się też w majowych "Wiadomościach PKM Katowice". Artykuł jednak jest całkowicie neutralny - przedstawia rację obu stron w formie sprawozdania co się stało w ostatnich miesiącach. Nie ustrzegli się jednak kilku byków.
Nie mam niestety skanera, ale możliwe, że przepiszę, choć w sumie nic nowego nie napisali.
Byłem szybszy z kasowaniem, ale nie na tyle żeby usunąć zanim to ktoś przeczyta i odpisze, czyli ok. 1 min.
Powracając do Frankiewicza to raczej w Gliwicach tramwaje możemy już pożegnać.
Nie wiem ile jeszcze w tym kraju ludzie na wysokich stanowiskach będą czuć się całkowicie bezkarni...
Powracając do Frankiewicza to raczej w Gliwicach tramwaje możemy już pożegnać.
Nie wiem ile jeszcze w tym kraju ludzie na wysokich stanowiskach będą czuć się całkowicie bezkarni...
*SDIP (U.N.O.)
"Wiadomości PKM Katowice" są w Internecie tutaj http://www.pkm.katowice.pl/docs/gazetka34.pdf
Wspomniany artykuł jest na stronie 3. Na stronie tytułowej stodwójka 225
Zwracam uwagę na fragment, w którym strasznie pomieszali:
Wspomniany artykuł jest na stronie 3. Na stronie tytułowej stodwójka 225
Zwracam uwagę na fragment, w którym strasznie pomieszali:
Gliwiccy radni zaproponowali, by w tej sprawie ogłosić nawet referendum, ale ani urzędnicy, ani przedstawiciele Komitetu Obrony Tramwajów nie widzą takiej potrzeby. Obie strony upierają sie przy swoich racjach.
Mogą zniknąć na początku wakacji, choć nie wiem czy jest to zgodne z umową pomiędzy KZK a TŚ.hanys76 pisze:Tramwaje z Gliwic znikną po wakacjach.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,7273 ... cjach.html
Kolejne wypowiedzi Frankiewicza Link
I jego wniosek do KZK GOP Wniosek
I jego wniosek do KZK GOP Wniosek
Wniosek skierowany do KZK GOP
.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy gliwicki Samorząd prowadził wnikliwą analizę funkcjonowania linii tramwajowych nr 1 i 4. W tym czasie poddaliśmy szczegółowej ocenie stan techniczny infrastruktury tramwajowej i taboru oraz koszty funkcjonowania powyższych połączeń. Przeprowadziliśmy szeroką debatę publiczną, w której głos zabrali eksperci, przedstawiciele związków zawodowych i instytucji oraz zainteresowani tym tematem mieszkańcy miasta.
.
Informacje pozyskane w efekcie podjętych działań wskazują na konieczność poniesienia przez miasto Gliwice bardzo znaczących nakładów finansowych na dalsze utrzymanie obydwu linii. Są one nie tylko deficytowe ale ponadto wymagają poniesienia ogromnych wydatków na konieczną do dalszego funkcjonowania modernizację. Sposobem na szybką poprawę usług komunikacyjnych na trasie obecnie obsługiwanej przez tramwaje jest zastąpienie ich nowoczesnymi autobusami, tańszymi w eksploatacji i przede wszystkim zapewniającymi pasażerom większy komfort podróży.
.
Biorąc pod uwagę powyższe, wnioskuję o wstrzymanie funkcjonowania linii tramwajowej 1 i 4 na terenie Gliwic. Równocześnie proszę o uwzględnienie oczekiwań mieszkańców względem nowego rodzaju transportu:
.
1.Obecna trasa tramwaju 1 i 4 powinna zostać zachowana. Autobusy, które zastąpią tramwaje powinny kursować dokładnie tym samym śladem. Ze względów technicznych możliwe jest wydłużenie trasy do istniejącego przystanku autobusowego „Gliwice Słowackiego” i obsługa przystanku pośredniego „Gliwice Sobieskiego”.
.
2.Bieżący takt w rozkładach jazdy obu linii powinien zostać zachowany. Autobusy powinny kursować wg takiego samego rozkładu jazdy jak obecnie tramwaje czyli nie rzadziej niż co 10 minut.
.
3.Autobusy, które zastąpią obecny tabor tramwajowy powinny spełniać oczekiwania mieszkańców pod względem zarówno komfortu jazdy jak również stanu technicznego. Oczekujemy autobusów niskopodłogowych, spełniających najwyższe aktualnie obowiązujące normy ekologiczne. Dla potrzeb obsługi obydwu linii odpowiedni będzie tabor typu „B”.
.
4.Jeśli to możliwe, prosimy aby nowa linia autobusowa otrzymała nazwę A4.
.
5.Ze swojej strony deklaruję wszelką pomoc w zapewnieniu prawidłowej organizacji ruchu na trasach linii A4, zgodnie ze wspólnymi ustaleniami.
.
Wdrożenie wymienionych rozwiązań powinno zakończyć się do 01.08.2009. Jeżeli by to nie było możliwe, nie później niż do 01.09.2009.
*SDIP (U.N.O.)
A to widzieliście?
http://berezowski.neostrada.pl/wyslane/wniosek121.jpg
http://berezowski.neostrada.pl/wyslane/wniosek124.jpg
http://gliwice.republika.pl/LO/LO_do_KZKGOP.pdf
http://gliwice.republika.pl/LO/LO_do_wladz.pdf
i jeszcze to
Wszyscy, którzy chcieliby zabrać głos w sprawie ewentualnej likwidacji gliwickich linii tramwajowych, mają szansę wypowiedzenia się w ankiecie. Wzory list - za lub przeciw likwidacji - poniżej. Wydrukuj, wypisz i wyślij lub przynieś do naszej redakcji (44-100 Gliwice ul. Zwycięstwa 3). Wasze głosy i opinie przekażemy radzie miejskiej.
http://nowiny.gliwice.pl/nowa/tramwaj/sprzeciw.doc
i to...
http://www.do.org.pl/w-gliwicach-tramwa ... emokracje/
Zamiast narzekać i się rozczulać, rozpisywać jak to będzie wyglądało po likwidacji etc. może warto coś zrobić?
http://berezowski.neostrada.pl/wyslane/wniosek121.jpg
http://berezowski.neostrada.pl/wyslane/wniosek124.jpg
http://gliwice.republika.pl/LO/LO_do_KZKGOP.pdf
http://gliwice.republika.pl/LO/LO_do_wladz.pdf
i jeszcze to
Wszyscy, którzy chcieliby zabrać głos w sprawie ewentualnej likwidacji gliwickich linii tramwajowych, mają szansę wypowiedzenia się w ankiecie. Wzory list - za lub przeciw likwidacji - poniżej. Wydrukuj, wypisz i wyślij lub przynieś do naszej redakcji (44-100 Gliwice ul. Zwycięstwa 3). Wasze głosy i opinie przekażemy radzie miejskiej.
http://nowiny.gliwice.pl/nowa/tramwaj/sprzeciw.doc
i to...
http://www.do.org.pl/w-gliwicach-tramwa ... emokracje/
Zamiast narzekać i się rozczulać, rozpisywać jak to będzie wyglądało po likwidacji etc. może warto coś zrobić?
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1595
:mdleje: :bredzisz: :jupi:
[...]Po zbudowaniu trasy średnicowej i parkingów wielopoziomowych liczba samochodów wzrośnie dwukrotnie, co w znaczący sposób poprawi jakość życia mieszkańców[...]
:mruga:
:mdleje: :bredzisz: :jupi:
[...]Po zbudowaniu trasy średnicowej i parkingów wielopoziomowych liczba samochodów wzrośnie dwukrotnie, co w znaczący sposób poprawi jakość życia mieszkańców[...]
:mruga:
Wiemy, że Frankiewicz tramwaje zlikwiduje wszelkimi metodami i nie ma co do niego apelować. Sprawia wrażenie strasznego oszołoma i trochę przecieram oczy jak taka osoba może tak długo się utrzmywać na stołku. Do KZK GOP też nie ma co pisać, bo po pierwsze i tak koledzy podejmą solidarną decyzję jak chce Frankiewicz. Gdyby tak się nie stało to Gliwice odłączają się od KZK GOP, a tramwaje tak czy siak trzeba by było zlikwidować i efekt jest ten sam. Jedynym rozwiązaniem jest faktycznie szukanie jakichś zapisów, że Frankiewicz łamie prawo i jest to podstawa do jego odwołania. A zapewne nikt się niczego nie doszuka, bo w końcu mieszkańcy dali mu do ręki władzę i prawo decydowania w ich imieniu. Niestety.
Zerwać te propagandę !http://www.skyscrapercity...&postcount=1595
Dlatego trzeba czym prędzej "zlikwidować" jego, aby już nie robił więcej szkód.ff pisze:Wiemy, że Frankiewicz tramwaje zlikwiduje wszelkimi metodami i nie ma co do niego apelować.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ja się nic nie będę rozpisywać co się będzie działo. Przypuszczam jedynie że będzie dziadostwo i chaos. Wkrótce sami zobaczymy.37 pisze:Zamiast narzekać i się rozczulać, rozpisywać jak to będzie wyglądało po likwidacji etc. może warto coś zrobić?
Poza tym co Ty chcesz zrobić w kraju, w którym jest wszechobecny burdel, cwaniactwo, nieuczciwość itd.? Komunikacja w GOP jest świetnym tego przykładem niestety a ludzie na wysokich stołkach zapewnili sobie swoistego rodzaju nieusuwalność i to w zgodzie z polskim prawem żeby było ciekawie.
Czy cokolwiek wpłynęło pozytywnie przykładowo na zmianę decyzji Kopla? Jak widać nie.
Jedyne co jeszcze można robić to pisać ostatecznie do władz i organów państwowych wysokiego szczebla, jeśli się ma stosowną argumentację. Tutaj jednak nie ma również żadnych gwarancji że cokolwiek się wskóra a i samemu jeszcze można paść ofiarą niechcąco, więc trzeba być ostrożnym.
A najprościej zaradzić tym wszystkim problemom poprzez zastanowienie się 10 razy i sprawdzenie kogo się wybiera w każdych wyborach. Jaka jest jakość ich przeprowadzania i dostęp do informacji o wybieranych osobach to już jest następny temat na dyskusję poza tym forum.
Gliwiczanie sami sobie takiego prezydenta wybrali i to jest fakt
*SDIP (U.N.O.)
Wygląda na to, że to jest właśnie prawidłowa odpowiedź w naszych dzisiejszych realiach w tym również tych komunikacyjnych...37 pisze:Cwaniaczyć i zbijać kasę na szarej masie.
P.S.
Artykuł Pana Pieczyraka który podałeś bardzo przypadł mi do gustu. Od razu widać, że to piszą ludzie dobrze wykształceni, którzy rozumieją otaczający ich świat.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości