Ślepe tory?

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#51 Post autor: Marcin » 26 mar 2009, 21:55

Hmm byłem już w Będzinie więc myślę że i tam się wybiorę.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#52 Post autor: hanys76 » 27 mar 2009, 22:12

Miasteczko akademickie połączone siecią tramwajową i tramwaj łączący dzielnice Łabędy z Politechniką Śląską - to tylko niektóre z nowych koncepcji rozwoju sieci tramwajowej w Gliwicach. Pomysły te jednak nie należą do miasta, a stowarzyszeń, które sympatyzują z tramwajami. Mają nadzieje, że ta nowa koncepcja przekona władze miasta, by tramwai w Gliwicach się nie pozbywać.

http://www.tvs.pl/informacje/9816/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#53 Post autor: hanys76 » 01 kwie 2009, 08:14

Zanim władze Gliwic zabiorą się za likwidację tramwajów, chcą o zdanie zapytać mieszkańców. Nic dziwnego, że udział w debacie zapowiadają wszyscy, którzy nie wyobrażają sobie miasta bez tramwajów.

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,8293 ... menty.html

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#54 Post autor: rafalurbino18 » 01 kwie 2009, 14:40

Może te Citidasy coś poprawią :arrow: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1215 :P
Ciekawie wyglądają liście i trawa na 2 zdjęciu - coś za zielono jak na kwiecień :-P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 04 kwie 2009, 08:48

Fragmenty przedwczorajszej debaty :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#56 Post autor: Marcin » 04 kwie 2009, 09:52

Powiem krótko.. wstyd mi że mieszkam w GOPie.

PKM Gliwice jak zażądało likwidacji grożąc oskarżeniem prezydenta o niegospodarność.

Dziadziuś dla którego autobus marki MAN też jest przyjemny, też był ciekawy.

Ehh szkoda słów.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#57 Post autor: hanys76 » 04 kwie 2009, 10:31

http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=12
Strona obywatelskiego komitetu obrony tramwajów i promocji, komunikacji miejskiej w Gliwicach.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#58 Post autor: Peter » 04 kwie 2009, 22:26

Wysłuchałem całe 177min. tej debaty i widzę, że dalej nasi włodarze nie mają absolutnie żadnej wizji komunikacji w GOP. Ograniczanie się w kwestii tramwajów i w ogóle komunikacji tylko do Gliwic to pomyłka. Zresztą podobne słowa wyraził mój były nauczyciel akademicki, którego pozdrawiam.
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#59 Post autor: R_G » 05 kwie 2009, 09:57

Apel ZZ rodem z Będzina-prawie, niestety nic nie dał.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#60 Post autor: puschel » 05 kwie 2009, 20:57

Tramwaje Śląskie wstępując do KZK GOP-u, już podpisały na siebie wyrok, a jak już doszedł do władzy Urbańczyk, to my pracujący w gliwickiej zajezdni wiedzieliśmy, że do początek końca. Przecież to za jego sprawą przestała istnieć pętla w Zabrzu przy dworcu PKP, była likwidowana pod pretekstem budowy nowej stacji kolejowej. Teraz ani stacji nie ma, ani pętli.
Zaczęli nakładać na motorowych kary pieniężne (wprowadzili identyfikatory za, których brak też jest kara finansowa).. a zresztą każdy widzi co Oni wyprawiają.
A na dodatek przygnębiające jest to, że dobijają nas sąsiedzi zza płotu, czyli PKM Gliwice..można posłuchać wypowiedzi jednego związkowca od nich, który wypowiadał się na tym spotkaniu..pomstują na tramwaje, że graty itp, ale jak jeden z drugim chcą do domu szybko dojechać to dzwonią do dyspozytora, aby poczekała na nich jedynka, lub czwórka, albo piątka na placu Wolności.. :cry:
Puschel

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#61 Post autor: as chorzów » 06 kwie 2009, 19:47

Dziś w Aktualnościach było o gliwickich urzędasach, jak to są podobno kompetetni. Prawie 800 kierowcom przy rejestracjach się pomylili po około 8 zł naliczyli mniej dla kierowców, nawet liczycz nie umieją. Zero kompetencji i rzetelności. Widac, że nic nie umieją urzedasy. WIEC Z TRAMWAJEM 1 I 4 TEŻ SIĘ PEWNIE NIEUDOLNE PIERDZISTOŁKi PRZELICZYLI NA NIEKORZYSC MIESZKANCÓW CO ICH UTRZYMUJĄ DAREMNYCH DARMOZJADÓW

Edycja postu
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 20:52 przez as chorzów, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#62 Post autor: hanys76 » 06 kwie 2009, 21:24


Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#63 Post autor: Marcin » 06 kwie 2009, 21:39

Dlatego też władze miasta optymalizują koszty transportu likwidując linie tramwajowe, które są nierentowne i najmniej potrzebne mieszkańcom.
Właśnie widać jakie nierentowne skoro miasto tyle dopłaca do pasażerów...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#64 Post autor: Boguś » 06 kwie 2009, 21:47

Marcin pisze:
Dlatego też władze miasta optymalizują koszty transportu likwidując linie tramwajowe, które są nierentowne i najmniej potrzebne mieszkańcom.
Właśnie widać jakie nierentowne skoro miasto tyle dopłaca do pasażerów...
Ciekawe, że linie najmniej potrzebne mieszkańcom jeżdżą zawalone po dach.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#65 Post autor: rafalurbino18 » 08 kwie 2009, 06:38

A miało być tak pięknie ...

Nie tak dawno, bo zaledwie w lutym 2008 roku prezentowaliśmy program rozwoju spółki Tramwaje Śląskie na lata 2007-2013. Już wówczas jasnym było, że budowa nowych odcinków jest mało realna, ale tego co się stanie chyba najwięksi pesymiści nie oczekiwali. Niestety w niniejszym artykule ponownie powracamy do pytania nad przyszłością komunikacji tramwajowej na Górnym Śląsku.

Całość -> http://www.infotram.pl/text.php?from=main&id=23835

Ps. Nie wklejam całości bo w tym artykule znajdują się zdjęcia.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#66 Post autor: Marcin » 08 kwie 2009, 08:32

Patrząc na to wszystko człowiek nie wie, czy ma płakać, czy śmiać się jak z jakiegoś czarnego żartu...
Wyjęli mi to z ust...
Kto tak naprawdę bezmyślnie niszczy komunikację publiczną w GOP? Czy są to poszczególne władze miast, czy też coraz bardziej nieudolna struktura KZK GOP, czy też zaniedbania inwestycyjne w Tramwajach Śląskich z ubiegłych lat?
Wszyscy trzej ;].

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#67 Post autor: Bartek » 08 kwie 2009, 09:11

Niestety to goła prawda ale najgorsze w tym jest to, że nasi szanownie nam panujący nawet gdyby przeczytali ten artykuł olali by go gęstym moczem.

A teraz mała podróż do przyszłości (przynajmniej w fantazji):
Baran, Kopel, Urbański i ewentualnie Frankiewicz do odstrzału ! Po co trzymać na stołkach bandę dziadów, którzy mają w d*** pasażerów, komunikację miejską jak sami wożą swoje zacne zady służbowymi samochodami. Urbańskiego to tylko podać do trybunału praw człowieka za hasła typu:ludzie dochodzą od KM i tak będzie dalej Ale kreton nie rozumie, że tu jakość przedkłada się na ilość pasażerów. :-|
Reorganizacja całego KZKGOP ewentualnie likwidacja tego dziadostwa w piguły. Wielki moloch, który żre kasę jak gąbka w celu utrzmania stada nikomu niepotrzebnych pierdzistołków.
Generalna reorganizacja linii komunikacyjnych. Ustalenie zasady tramwaj trzonem komunikacji w mieście.

I fajnie by było przesłać link do tego forum w/w PANUJĄCYM co by sobie poczytali :P

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#68 Post autor: Marcin » 08 kwie 2009, 09:28

Bartek pisze:Baran, Kopel, Urbański i ewentualnie Frankiewicz do odstrzału
Urbańczyk jak już ;) Frankiewicz ewidentnie do odstrzału ;].
Bartek pisze:ludzie dochodzą od KM i tak będzie dalej
Jak działają na szkodę pasażera to się dziwią że im odchodzą.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#69 Post autor: memphis » 08 kwie 2009, 15:52

Bartek pisze:Po co trzymać na stołkach bandę dziadów, którzy mają w d*** pasażerów, komunikację miejską jak sami wożą swoje zacne zady służbowymi samochodami.
Poza Urbańczykiem to cała reszta wygrała w cuglach demokratyczne wybory.
Reorganizacja całego KZKGOP ewentualnie likwidacja tego dziadostwa w piguły. Wielki moloch, który żre kasę jak gąbka w celu utrzmania stada nikomu niepotrzebnych pierdzistołków.
Pisałem już kiedyś, żeby nie powtarzać jak mantrę tych populistycznych haseł o "molochu pożerającym kasę", bo to jest nieprawda. Problem leży w nieefektywnym zarządzaniu transportem miejskim, a nie w utrzymywaniu takiego czy innego biura.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#70 Post autor: ff » 08 kwie 2009, 18:10

memphis pisze:Problem leży w nieefektywnym zarządzaniu transportem miejskim, a nie w utrzymywaniu takiego czy innego biura.
Problem leży jak najbardziej w KZK GOP i mentalności ludzi tam dowodzących. Za doprowadzenie do komunikacji do obecnego stanu (zapaść) powinny być dyscyplinarne zwolnienia i rozwiązanie samej instytucji z zakazem piastowania samorządowych stanowisk przez kilka lat. Tymczasem ciągle siedzą i zajmują się komunikacją jedne i te same osoby, bo jest im tam po prostu dobrze. Żadnej motywacji by coś usprawniać.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#71 Post autor: memphis » 08 kwie 2009, 19:49

ff pisze:
memphis pisze:Problem leży w nieefektywnym zarządzaniu transportem miejskim, a nie w utrzymywaniu takiego czy innego biura.
Problem leży jak najbardziej w KZK GOP i mentalności ludzi tam dowodzących.
Oczywiście, że tak. Ale nie w tym ile kosztuje utrzymanie biura, bo naprawdę nie kosztuje tak wiele i w innych formach organizacyjnych nie byłoby taniej.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#72 Post autor: Kuba » 14 kwie 2009, 15:46

[img]http://bi.gazeta.pl/im/1/4089/m4089801.gif[/img] pisze:Gliwice: Referendum w sprawie tramwajów?
Jacek Madeja
2009-04-13, ostatnia aktualizacja 2009-04-14 10:00


- W tak ważnej sprawie nie może decydować garstka urzędników - przekonuje grupa gliwiczan, która chce, by o przyszłości tramwajów w mieście zdecydowało referendum zorganizowane przy okazji wyborów do europarlamentu. Władze miasta o takim rozwiązaniu nie chcą słyszeć, a los tramwajów w mieście wydaje się być przesądzony. Referendum w sprawie likwidacji tramwajów to inicjatywa grupy mieszkańców śródmieścia i tutejszej rady osiedlowej. Pod petycją, którą zamierzają złożyć na ręce przewodniczącego rady miejskiej, zebrali już wymaganych sto podpisów. W ten sposób samorządowcy będą musieli rozpatrzyć wniosek.

- Tylko tak przekonamy się, czy mieszkańcy rzeczywiście chcą, by tramwaje zostały zastąpione przez autobusy. To zwykli ludzie, a nie prezydent czy radni, korzystają z transportu miejskiego i to oni powinni zdecydować - uważa Bogdan Bartoszek z rady dzielnicy. Sam mieszka przy ulicy Zwycięstwa i nie wyobraża sobie, żeby w śródmieściu zamiast tramwajów pojawiły się autobusy. - Na tak duże pojazdy nie ma tu miejsca, a spalin i tak mamy już wystarczająco dużo - dodaje.

Władze miasta od dłuższego czasu przekonują, że dalsze utrzymywanie tramwajów jest zbyt dużym obciążeniem dla kasy miasta. Remonty torowiska i wysłużonego taboru wymagają wielomilionowych inwestycji. Dlatego magistrat forsuje pomysł, żeby linię tramwajową, która łączy miasto z Zabrzem i Rudą Śląską, zastąpiła komunikacja autobusowa. Urzędnicy przekonują, że autobusy są o wiele tańsze, szybsze i mniej awaryjne. Swoje propozycje przedstawili w czasie niedawnej debaty z mieszkańcami.

Dyskusja ściągnęła tłum mieszkańców, ale nie przyniosła rozstrzygnięcia. Obrońcy tramwajów skarżą się, że nie mieli okazji, żeby przedstawić swoje argumenty. Plany likwidacji linii popiera natomiast grupa mieszkańców z ulicy Wieczorka, którzy narzekają, że jest za głośna, a od wstrząsów pękają budynki.

Urzędnicy nie wycofują się jednak z planów i wygląda na to, że los tramwajów jest przesądzony, choć żadnych konkretnych terminów nie chcą na razie podawać.

- Debata całkowicie rozwiała moje wątpliwości w tej sprawie. Mimo iż mam ogromny sentyment do tramwajów, uważam, że jeżeli na naszej linii można zastąpić je innym rodzajem komunikacji publicznej, który będzie bardziej efektywny, tańszy i wygodniejszy, to należy to zrobić - podkreśla Marek Pszoniak, przewodniczący rady miejskiej.

Przedstawiciele magistratu niechętnie podchodzą też do pomysłu referendum. - Nie po to mieszkańcy wybierali radnych i prezydenta, żeby musieli potem decydować o takich sprawach w referendum. Na tym właśnie polega demokracja, że decydują reprezentanci mieszkańców. Poza tym nie wiadomo, jak takie głosowanie miałoby wyglądać, bo żadne przepisy nie określają chociażby, przy jakiej frekwencji będzie wiążące - mówi Andrzej Karasiński, sekretarz miasta.

- Oczywiście obywatele mają możliwość podejmowania różnych inicjatyw, na które zezwala prawo, ale w tej konkretnej sytuacji uważam ten pomysł za nietrafiony - dodaje Pszoniak.

Przedstawicieli magistratu nie przekonuje nawet propozycja zorganizowania referendum przy okazji czerwcowych wyborów do europarlamentu. To pozwoliłoby zaoszczędzić setki tysięcy złotych potrzebnych na jego organizację. Argumentują, że takie rozwiązanie raczej nie wchodzi w grę. Powód? - Państwowa Komisja Wyborcza wydała specjalne zalecenie, żeby nie organizować przy tej okazji żadnych innych głosowań - wyjaśnia Karasiński.

Andrzej Pieczyrak, który kiedyś próbował zorganizować referendum w sprawie odwołania prezydenta miasta Zygmunta Frankiewicza, a teraz przewodniczy Obywatelskiemu Komitetowi Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach, przekonuje, że kolejny raz władze miasta ignorują zdanie mieszkańców.

- O tak ważnych sprawach powinni decydować ludzie. Tym bardziej gdy propozycja urzędników jest irracjonalna - wszystkie nowoczesne miasta rozwijają komunikację tramwajową, tylko my robimy krok wstecz - uważa Pieczyrak.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... ajow_.html
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#73 Post autor: rafalurbino18 » 15 kwie 2009, 06:59

Ja myśle, że mieszkańcy Gliwic powinni o tej całej sytuacji pamiętać przy wyborach władz Gliwic. Jeśli teraz nie będą mogli wypowiedzieć się w referendum czy są za/przeciw likwidacji to później stanowczo nie zagłosują na obecnego prezydenta. Podobnie w Chorzowie...

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#74 Post autor: Marcin » 15 kwie 2009, 12:32

rafalurbino18 pisze:Ja myśle, że mieszkańcy Gliwic powinni o tej całej sytuacji pamiętać przy wyborach władz Gliwic. Jeśli teraz nie będą mogli wypowiedzieć się w referendum czy są za/przeciw likwidacji to później stanowczo nie zagłosują na obecnego prezydenta. Podobnie w Chorzowie...
Nie lubię się powtarzać ale co z tego że go nie wybiorą jak znajdzie ciepłą posadkę w KZK.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#75 Post autor: Penny » 15 kwie 2009, 12:59

Marcin pisze:
rafalurbino18 pisze:Ja myśle, że mieszkańcy Gliwic powinni o tej całej sytuacji pamiętać przy wyborach władz Gliwic. Jeśli teraz nie będą mogli wypowiedzieć się w referendum czy są za/przeciw likwidacji to później stanowczo nie zagłosują na obecnego prezydenta. Podobnie w Chorzowie...
Nie lubię się powtarzać ale co z tego że go nie wybiorą jak znajdzie ciepłą posadkę w KZK.
Zgadza się - to pokolenie musi po prostu umrzeć, żeby się spokój zrobił. Ale z drugiej strony patrząc to prezydent miasta ma ostatnie zdanie w sprawie komunikacji - przynajmniej na terenie swojej gminy; no chyba, że go oleją tak, jak prezydenta Siemianowic Śl. w sprawie T12...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#76 Post autor: rafalurbino18 » 15 kwie 2009, 14:47

Marcin pisze:Nie lubię się powtarzać ale co z tego że go nie wybiorą jak znajdzie ciepłą posadkę w KZK.
Mi się jednak wydaje, że prezydentura jest jednak bardziej interesująca niż jakaś posadka w KZK.
Zgadza się - to pokolenie musi po prostu umrzeć, żeby się spokój zrobił.
Z tym jednak będzie po prostu ciężko, bo wg mnie (jak i większości osób) polscy politycy, włodarze itp. choć się zmieniają to i tak prawie każdy myśli o sobie, a nie o zwykłych obywatelach.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#77 Post autor: hanys76 » 15 kwie 2009, 20:55

Prezydent Zabrza podpisała umowę, z Tramwajami Śląskimi porozumienie o współpracy.

http://www.tvs.pl/informacje/10295/

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#78 Post autor: puschel » 15 kwie 2009, 21:04

Aż nie chce się wierzyć. Brawo Pani Prezydent. :P :P :P
Puschel

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#79 Post autor: Marcin » 15 kwie 2009, 22:05

Szkoda tylko jednego...
Dlatego najprawdopodobniej za kilka tygodni tramwaje będą jeździły tylko w Zabrzu


Wszystko wskazuje na to, że jednak nastąpi i nie pomoże
nawet wielki remont u sąsiada. I nic dziwnego, gdy po wszystkim mieszkańcy wystawią władzy najniższą notę.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#80 Post autor: ff » 15 kwie 2009, 22:16

Więcej na temat dofinasowania Zabrza :arrow: czytaj.
Przedmiotem porozumienia jest zapewnienie przez Gminę niezbędnych środków finansowych dla Spółki w celu wykonania dokumentacji projektowej dla następujących zadań:
modernizacja ul. Bytomskiej od ul. Chrobrego do ul. Drzymały,
modernizacja ul. Wolności od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami,
modernizacja torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja.

W celu realizacji przedmiotu Porozumienia, Gmina Zabrze obejmie część emisji akcji nowej serii i pokryje je wkładem gotówkowym, który Spółka Tramwaje Śląskie przeznaczy na sfinansowanie dokumentacji projektowej dla zadań inwestycyjnych.
A więc ze środków miasta i unijnych wyremontowane zostaną torowiska. Z drugiej strony spółka w żaden sposób nie ma przez to motywacji do samodyscypliny finansowej. Mam nadzieję, że nie będzie panowało myślenie, że wszystko co będzie wypracowywane z wkzm, uznane będzie za proszące się o przeżarcie.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#81 Post autor: rafalurbino18 » 16 kwie 2009, 05:47

TV Silesia pisze: Gdy czerwone ''karliki'' przestaną sunąc po mieście w budżecie zostaną dodatkowe 2 miliony złotych.
Tak? Bardzo dziwne, bo teraz żadnych czerownych "karlików" w Gliwicach nie ma. Poza tym na całym Śląsku też takich nie ma.

Co do Zabrza to się ucieszyłem. Widać w moim mieście panuje inny tok myślenia. Niech inne miasta w których jeździ tramwaj biorą przykład z Zabrza :!:
modernizacja torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja.
Oby jak najszybciej, bo tramwaj jadąc szybciej zaczyna falować...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#82 Post autor: luki » 16 kwie 2009, 13:15

rafalurbino18 pisze:
TV Silesia pisze: Gdy czerwone ''karliki'' przestaną sunąc po mieście w budżecie zostaną dodatkowe 2 miliony złotych.
Tak? Bardzo dziwne, bo teraz żadnych czerownych "karlików" w Gliwicach nie ma. Poza tym na całym Śląsku też takich nie ma.
Może tak nazwali sobie żelazka, których ostatnio jest sporo, czerwone są, a modry mają nietypowe dla tubylców...
rafalurbino18 pisze:Co do Zabrza to się ucieszyłem. Widać w moim mieście panuje inny tok myślenia. Niech inne miasta w których jeździ tramwaj biorą przykład z Zabrza :!:
To, że panuje taki tok myślenia, czy też, że się tym tak chwalą, nie znaczy, że w ostateczności coś zrobią. Ale miejmy nadzieję, że Zabrze wywiąże się ze swoich obietnic...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#83 Post autor: Peter » 16 kwie 2009, 14:17

Ja jeszcze dodam:
Remont infrastruktury tramwajowej

W ciągu najbliższych trzech lat władze Zabrza przeznaczą ponad 16 mln zł na przygotowanie remontów torowisk na terenie tego miasta.

W środę przedstawiciele zabrzańskiego samorządu i władz spółki Tramwaje Śląskie (TŚ), która obsługuje w regionie komunikację tramwajową, podpisali w Zabrzu porozumienie ws. zapewnienia środków na finansowanie planowanych w tym mieście inwestycji.

To drugie takie, po Chorzowie, porozumienie w aglomeracji katowickiej - od przejęcia z końcem ub. roku wcześniej państwowej, a potem komunalnej spółki TŚ bezpośrednio przez 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów. Porozumienie przewiduje podwyższenie przez miasto kapitału Tramwajów w drodze objęcie akcji nowej emisji - za ponad 16 mln zł.

Pieniądze te TŚ wykorzystają jako wkład własny dla sfinansowania szacowanych na ok. 32 mln zł zabrzańskich inwestycji. W pozostałej części zostaną one sfinansowane przez Unię Europejską w ramach wartego 100 mln euro programu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej na Śląsku i w Zagłębiu przed Euro 2012.

Najpierw, kosztem rzędu 2 mln zł, przygotowana zostanie dokumentacja planowanych w Zabrzu remontów. Obejmą one kilkusetmetrowe odcinki podwójnych torowisk w dzielnicach Biskupice i Maciejów, a także ok. 2,3 km pojedynczego toru biegnącego pośrodku zdewastowanej obecnie, wiodącej od centrum miasta w kierunku autostrady A4, ulicy 3 Maja.

Ta ostatnia inwestycja oznacza zachowanie jednej z nielicznych w Polsce linii wiodących w większości pojedynczym torem. Linia nr 3 od ponad 50 lat łączy południową dzielnicę miasta Makoszowy z położonymi na północ od centrum Mikulczycami. W ostatnich latach rozważano jej likwidację ű ze względu na koszt jej utrzymania i niewielką przepustowość.

"Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna jest komunikacja publiczna w mieście. Istotne jest również podnoszenie jakości środków transportu, które już funkcjonują. Chcemy, by podróż tramwajem była nie tylko szybka i bezpieczna, ale i wygodna" - zadeklarowała w środę prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik.

Prezes TŚ Janusz Berkowski dodał natomiast, że pierwsze zmiany w zdewastowanej obecnie infrastrukturze tramwajowej będą widoczne w 2010 r., a odczuwalna poprawa standardu nastąpi za dwa - trzy lata.

Decyzja władz Zabrza, obecnie czwartego miasta - po Katowicach, Sosnowcu i Bytomiu - pod względem wielkości udziałów w TŚ, potwierdza różnorodność stanowisk śląskich i zagłębiowskich samorządów, co do finansowania stanowiącej jeden system infrastruktury tramwajowej w aglomeracji.

Część miast, wskazując na rosnące koszty utrzymania tramwajów, zmniejsza ponoszone nań nakłady, co skutkuje cięciem kursów lub likwidacją linii. W Będzinie od marca ograniczono kursowanie trzech z sześciu linii. W styczniu zlikwidowano linię łączącą Chorzów z Siemianowicami Śląskimi, a władze Gliwic od dawna rozważają rezygnację z tramwajów.

Sieć tramwajowa w aglomeracji katowickiej jest najdłuższa w Polsce - obejmuje ok. 350 km torów, w większości w złym stanie technicznym. Ok. 240 wyjeżdżających codziennie na trasy tramwajów rocznie przejeżdża łącznie ok. 19 mln kilometrów. Średni wiek taboru to ponad 30 lat; 5 proc. to kilkuletnie wozy niskopodłogowe.

(PAP)
Źródło: TVP Katowice

Ogólnie brawa dla Pani Prezydent. Przynajmniej w tym mieście nie trzeba nikomu tłumaczyć, że w dłuższej perspektywie czasu opłaca się mieć tramwaje i staną się one po prostu o wiele tańsze w utrzymaniu gdy się tabor i infrastrukturę wyremontuje, wymieni. Nie jest tego na razie dużo, ale w końcu od czegoś należy zacząć. Oczywiście poważnie musi do tego podejść TŚ, żeby tych pieniędzy nie przeżreć, tylko dobrze wykorzystać.
Martwi mnie jednak różne w wielu miastach podejście do komunikacji tramwajowej. Tej sieci nie można sobie tak zwyczajnie poszatkować, bo to są naczynia połączone.
Wszystko jednak wskazuje, że moja ulubiona linia 3 będzie nadal funkcjonować. :)
Zastanawiam się co dalej będzie z zajezdnią Gliwice. Jeżeli Gliwice pozbędą się tramwajów to zrobi się dziwnie ciekawie - gliwicka zajezdnia będzie obsługiwać Zabrze...
*SDIP (U.N.O.)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#84 Post autor: puschel » 16 kwie 2009, 15:04

Teren z Zajezdnią w Gliwicach to teren wykupiony przez TŚ, więc zostanie.
Puschel

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#85 Post autor: hanys76 » 16 kwie 2009, 20:58

Demonstracje i pikiety w obronie komunikacji tramwajowej w aglomeracji katowickiej zapowiedział w czwartek związek zawodowy Sierpień 80.

Związkowcy zbierają też podpisy pod wnioskami do delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Katowicach o referenda ws. odwołania prezydentów tych śląskich i zagłębiowskich miast, które ograniczają finansowanie kursowania tramwajów, bądź rozważają całkowitą z nich rezygnację.

Komunikację tramwajową w aglomeracji obsługuje państwowa do 2007 r., a potem komunalna spółka Tramwaje Śląskie (TŚ), z początkiem tego roku przejęta bezpośrednio przez 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów. Niektóre decydują się remontować na swoim terenie zdegradowaną infrastrukturę, inne ograniczają bieżące finansowanie tramwajów.

Taka sytuacja ma miejsce m.in. w Będzinie, gdzie wskutek zmniejszenia kwoty dofinansowania, TŚ od marca ograniczyły tam kursowanie trzech z sześciu linii. Samorząd tłumaczył swoją decyzję koniecznością oszczędzania i powoływał się na przeprowadzone przed jej podjęciem tzw. pomiary napełnień w tramwajach.

Ich analiza wykazała, że z przejazdów tramwajowych korzysta coraz mniej osób, dlatego stają się one nieopłacalne. Średnia dopłata z budżetu miasta do kilometra trasy autobusowej wynosi w tym roku w Będzinie 3,48 zł, a do tramwajowej - 6,06 zł. Gmina wyliczyła, że na zawieszeniu części połączeń zaoszczędzi ok. 2 mln zł rocznie.

Podobne wyliczenia przeprowadziły władze Gliwic, gdzie po jedynej trasie kursują dwie linie tramwajowe - do Zabrza i Rudy Śląskiej. Tamtejsi samorządowcy od dawna rozważają ich likwidację w swoich granicach odwołując się - prócz bieżących kosztów - do wysokich kosztów potrzebnych remontów torowisk.

W ubiegłym tygodniu gliwicki samorząd zorganizował w tej sprawie spotkanie z mieszkańcami, na które przyszli m.in. związkowcy z Sierpnia 80. W jego efekcie odbędzie się tam 23 kwietnia pierwsza z demonstracji. Związkowcy będą zbierać podpisy pod wnioskiem o referendum ws. odwołania opowiadającego się za likwidacją tramwajów prezydenta Zygmunta Frankiewicza.

Jak poinformował lider Sierpnia 80, inny wniosek - o referendum ws. odwołanie prezydenta Będzina Radosława Barana - zostanie złożony pod koniec kwietnia. W tym czasie też - 29 kwietnia - związkowcy będą pikietować siedzibę organizującego komunikację w regionie Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP).

- Będziemy demonstrować przed KZK GOP, bo prezydenci tworzących go miast muszą zdecydować, czy chcą mieć dobry i tani transport publiczny. Jeśli chcą, to wymaga to ponoszenia kosztów - powiedział Ziętek, wskazując na dobry przykład władz Zabrza, które w środę podpisały z TŚ porozumienie ws. finansowania remontów torowisk.

Jednocześnie uznał, że KZK GOP, który zamawia u przewoźników usługi, powinien podnieść oferowane TŚ stawki. Pozostająca bowiem w trudnej sytuacji finansowej spółka była w stanie zaoferować w tym roku swoim pracownikom tylko "śmieszne stawki" podwyżek. Dlatego działające w niej związki już weszły z nią, lub wkrótce wejdą, w spór zbiorowy.
Zródło: interia.pl

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#86 Post autor: Marcin » 16 kwie 2009, 21:14

hanys76 pisze:W tym czasie też - 29 kwietnia - związkowcy będą pikietować siedzibę organizującego komunikację w regionie Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP).
Hmm jeśli będzie to w miarę ogólnodostępne to chętnie się wybiorę ;].

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#87 Post autor: memphis » 16 kwie 2009, 22:24

Jednocześnie uznał, że KZK GOP, który zamawia u przewoźników usługi, powinien podnieść oferowane TŚ stawki.
Co doprowadzi do jeszcze większej zapaści systemu. Po prostu spółka musi zacząć efektywniej gospodarować posiadanymi środkami.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#88 Post autor: rafalurbino18 » 17 kwie 2009, 14:51

luki pisze:To, że panuje taki tok myślenia, czy też, że się tym tak chwalą, nie znaczy, że w ostateczności coś zrobią. Ale miejmy nadzieję, że Zabrze wywiąże się ze swoich obietnic...
Oczywiście wiem, że władzy nie należy zbytnio ufać, ale może tym razem będzie inaczej. Jednak bardzo chciałbym, by obietnice te zostały spełnione. Może przynajmniej coś pożytecznego w końcu zacznie się dziać w Zabrzu :/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#89 Post autor: hanys76 » 17 kwie 2009, 21:30

Po Zabrzu także Chorzów podpisał ,porozumienie z tramwajami.
http://polskatimes.pl/dziennikzachodni/ ... ,id,t.html

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#90 Post autor: Marcin » 17 kwie 2009, 21:32

Ooo czyżby Kopel poszedł po rozum go głowy ?, szkoda tylko że tak późno.No i cieszy mnie że tak jak tam pisze Sosnowiec też podpisze takie porozumienie :).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#91 Post autor: luki » 17 kwie 2009, 21:34

mówi Marek Kopel, prezydent Chorzowa. - Kwota, którą wydamy na udział w projekcie jest kolosalna, ale musimy skorzystać z tej szansy. Stadion Śląski wciąż walczy o Euro 2012, a my musimy zadbać o komunikację szynową
... ale najpierw wyciąć dwunastkę :/
Marcin pisze:Ooo czyżby Kopel poszedł po rozum go głowy ?, szkoda tylko że tak późno.
On nigdzie nie szedł. Te plany były już dawno. Teraz to jest mydło do oczu wyborców i zwolenników transportu szynowego, żeby łatwiej i szybciej zapomnieć o jakiejś tam dwunastce...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#92 Post autor: Boguś » 17 kwie 2009, 21:36

Marcin pisze:Ooo czyżby Kopel poszedł po rozum go głowy ?, szkoda tylko że tak późno.No i cieszy mnie że tak jak tam pisze Sosnowiec też podpisze takie porozumienie :).
O tym porozumieniu mówiło się od dawna. Chyba jeszcze przed likwidacją 12stki.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#93 Post autor: rafalurbino18 » 17 kwie 2009, 22:55

luki pisze:
Marcin pisze:Ooo czyżby Kopel poszedł po rozum go głowy ?, szkoda tylko że tak późno.
On nigdzie nie szedł. Te plany były już dawno. Teraz to jest mydło do oczu wyborców i zwolenników transportu szynowego, żeby łatwiej i szybciej zapomnieć o jakiejś tam dwunastce...
Też mi się tak wydaje. Gdy ten artykuł przeczytałem na początku to zauważyłem, że jest to właśnie takie mydlenie. Oczywiście osoba, która wycina linię tramwajową nie okaże się później zwolennikiem tramwajów. A co do cytatu : "my musimy zadbać o komunikację szynową z dworca do stadionu" to mnie po prostu rozbił. Nie wiem jak to Koplowi przeszło przez usta. Ale czego się nie robi dla władzy... :/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#94 Post autor: Marcin » 17 kwie 2009, 23:16

rafalurbino18 pisze:"my musimy zadbać o komunikację szynową z dworca do stadionu"
Nie żebym się czepiał ale ostatnio chyba w GW czytałem że w Chorzowie mają jednak nie organizować EURO.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#95 Post autor: luki » 17 kwie 2009, 23:25

A tak jeszcze analizując...
my musimy zadbać o komunikację szynową z dworca do stadionu
Dlaczego akurat tylko z dworca. To Ci ewentualni kibice mieli by przyjechać wszyscy pociągiem, prosto na dworzec. A co chociażby z innymi miastami, innymi środkami transportu.
Widać do Stadionu prowadzi jedna droga, z dworca w Chorzowie do Stadionu, już niebawem 39 w nowej relacji, Chorzów Ratusz - Stadion Śląski :mruga:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#96 Post autor: Fevon » 18 kwie 2009, 14:56

Marcin pisze:
rafalurbino18 pisze:"my musimy zadbać o komunikację szynową z dworca do stadionu"
Nie żebym się czepiał ale ostatnio chyba w GW czytałem że w Chorzowie mają jednak nie organizować EURO.
Nie wierz tym ułomnym ludziom zwanymi dziennikarzami, prawie wszystkie artykuły o drogach i euro2012 to totalne głupoty ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#97 Post autor: Penny » 19 kwie 2009, 00:15

Fevon pisze:Nie wierz tym ułomnym ludziom zwanymi dziennikarzami, prawie wszystkie artykuły o drogach i euro2012 to totalne głupoty ;)
W pełni się zgadzam. Decyzja UEFA o przyznaniu/odebraniu Euro2012 w Chorzowie ma zapaść dopiero 13 maja jako jedyna wiążąca decyzja.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#98 Post autor: Peter » 19 kwie 2009, 09:37

Niezależnie czy Euro się odbędzie czy nie na Śląskim, uważam, że jego przebudowa i inwestycje w komunikację szynową powinny być kontynuowane. W przypadku tramwajów i tyskich trolejbusów to raczej się powinno stać niezależnie od Euro.
Wszyscy chwalą się swoimi stadionami i owszem myślę, że z budową/przebudową stadionów nie powinno być większych problemów, ale to jest jedynie malutkie ogniwo, bo praktycznie nie istnieje odpowiednia infrastruktura drogowa i kolejowa w tym kraju biorąc pod uwagę lokalizację miast gospodarzy i tu nie liczyłbym na jakieś rewolucyjne zmiany. To zresztą właśnie najprawdopodobniej przesądzi czy ta impreza będzie udana czy nie.

Powracając do sprawy likwidacji tramwajów w Gliwicach widać, że obecne władze się jakoś bardzo spieszą z wydaniem wyroku...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#99 Post autor: Fevon » 19 kwie 2009, 11:27

Peter pisze: Wszyscy chwalą się swoimi stadionami i owszem myślę, że z budową/przebudową stadionów nie powinno być większych problemów, ale to jest jedynie malutkie ogniwo, bo praktycznie nie istnieje odpowiednia infrastruktura drogowa i kolejowa w tym kraju biorąc pod uwagę lokalizację miast gospodarzy i tu nie liczyłbym na jakieś rewolucyjne zmiany. To zresztą właśnie najprawdopodobniej przesądzi czy ta impreza będzie udana czy nie.
Autostrady w budowie 217,0 km
Drogi ekspresowe 2x2/2x3 (dwujezdniowe) w budowie: 234,4 km
Drogi ekspresowe 1x2 (jednojezdniowe) w budowie: 26,0 km

W EKSPLOATACJI:
Autostrady: 831,4 km
Drogi ekspresowe 2x2/2x3 (dwujezdniowe): 288,1 km
Drogi ekspresowe 1x2 (jednojezdniowe): 228,2 km

W sumie umowy na budowę dróg klasy A i S podpisane w roku 2009: 187,4 km (autostrady: 170,7 km, S 2x2/2x3: 16,7 km, S 1x2: 0,0 km)

Bieżące przetargi 1055,1 km (A i S)

To same bezkolizyjne, nie liczę remontowanych DK

Jedne z najważniejszych modernizacji kolejowych

Modernizacja linii kolejowej E-65 Gdynia - Gdańsk - Warszawa ‎
Modernizacja linii kolejowej Łódź - Warszawa
Modernizacja linii kolejowej E-20 Warszawa - Terespol
Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Rzeszów
Modernizacja linii kolejowej E-30 Wrocław - Katowice - Kraków

Tak więc nie ufajcie gazetom :-P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: Peter » 19 kwie 2009, 12:32

Nic tu nie ma do rzeczy ufanie czy nieufanie gazetom. Jestem po prostu realistą. Wystarczy spojrzeć co się stało co w ciągu dwóch pierwszych lat od przyznania Euro 2012 w kwestii infrastruktury drogowej i chociażby na mapę autostrad w Polsce. Jak mniej więcej funkcjonuje kolej i jaki standard oferuje to nie trzeba pisać. Bańka mydlana natychmiast pryska, biorąc pod uwagę ile jeszcze czasu zostało. Ważny jest też stan infrastruktury na Ukrainie. Stan budowy dróg w naszym regionie jest akurat dość przyzwoity to fakt i te drogi powstawały już na długo przed przyznaniem Euro 2012 (fragment A4 budowano u nas do końca roku 2004), ale trzeba patrzeć całościowo.

Wolałbym się jednak nie rozwodzić tutaj szerzej nad tematem Euro 2012, bo to właściwie nie dotyczy naszej sieci tramwajowej. Może jedynie jej fragmentu. Ona i tak mam nadzieję będzie modernizowana przed i po Euro i takie plany są. Co zrobią gminy i jak to przejęcie akcji wykorzystają to już osobna sprawa. Pierwsze niestety w większości negatywne wydarzenia już notujemy w tym właśnie wątku.
Na pewno nie można uzależniać rozwoju sieci tramwajowej GOP tylko od Euro 2012, bo to jest jakieś nieporozumienie.
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości