Koniec tramwajów w Będzinie?

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#51 Post autor: 37 » 08 lut 2009, 20:46

ff pisze:
[url=http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif]Obrazek[/url] pisze:Prezydent będzie rozmawiał
- Nie jestem przekonany, że wszystkie te osoby, które podpisały się pod petycją jeżdżą tramwajami. Nasze decyzje nie wzięły się z powietrza, robiliśmy badania napełnień tych linii.
Magdalena Nowacka - POLSKA Dziennik Zachodni
To rusz tyłek **** ***** bo chyba nie wiesz jak wyglada tramwaj. Tak i po tych badaniach pocięto 24 w soboty, choc napelninia sa wieksze niz w tygodniu. Szkoda kasy na te **** badania, jesli dzialania sa odwrotne do wyników.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#52 Post autor: memphis » 09 lut 2009, 08:42

37 pisze:Tak i po tych badaniach pocięto 24 w soboty, choc napelninia sa wieksze niz w tygodniu. Szkoda kasy na te **** badania, jesli dzialania sa odwrotne do wyników.
Nikt nie robił żadnych badań przecież.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: luki » 09 lut 2009, 13:31

memphis pisze:
37 pisze:Tak i po tych badaniach pocięto 24 w soboty, choc napelninia sa wieksze niz w tygodniu. Szkoda kasy na te **** badania, jesli dzialania sa odwrotne do wyników.
Nikt nie robił żadnych badań przecież.
Baran chyba się pomylił i powiedział odwrotnie te zdanie:
Nasze decyzje nie wzięły się z powietrza, robiliśmy badania napełnień tych linii.
Powinno być: "Nasze decyzje wzięły się z powietrza, nie robiliśmy badania napełnień tych linii, ani nie przejęliśmy się pasażerami tylko swoją kasą"
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#54 Post autor: 37 » 09 lut 2009, 14:48

memphis pisze: Nikt nie robił żadnych badań przecież.
Masz 100% pewność?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#55 Post autor: memphis » 09 lut 2009, 14:56

37 pisze:
memphis pisze: Nikt nie robił żadnych badań przecież.
Masz 100% pewność?
Mam na myśli oczywiście jakieś profesjonalne badania, a nie obserwacje pani Zosi z okna urzędu.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#56 Post autor: R_G » 09 lut 2009, 18:20

W Aktualnościach pojawił się materiał nt. Końca Tramwajów w Będzinie.
Wg dziennikarki odbyły się dziś negocjacje z których nic nie wynikło, żadnego porozumienia, wspomniano o likwidacji linii 27 i 28-przynajmniej z Będzina (co oznacza całkowitą likwidację 28).
Przy końcu materiału wspomniano o cięciach w Gliwicach.
Materiał pojawi się na stronie głównej Aktualności TVP Katowice.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#57 Post autor: 37 » 09 lut 2009, 21:34

memphis pisze: Mam na myśli oczywiście jakieś profesjonalne badania, a nie obserwacje pani Zosi z okna urzędu.
Ja też :-)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#58 Post autor: ff » 09 lut 2009, 22:12

Dzisiejsze wydanie Aktulaności można obejrzeć pod tym adresem, natomiast ściągnąć na dysk można stąd.

Temat o Będzinie :arrow: 10:55-13:05
Temat o Świętochłowicach :arrow: 16:05-18:15

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#59 Post autor: Peter » 13 lut 2009, 16:53

Niestety coraz więcej linii tramwajowych będzie omijać Będzin. Nie wyobrażam sobie 22 co 20 minut, no chyba że w składach. Taki był świetny tramwaj dojeżdżający do M1. Sporo ludzi nim jeździ...
Znów tramwajowe cięcia. Tym razem w Będzinie

Jacek Madeja
2009-02-12, ostatnia aktualizacja 2009-02-12 23:35

Obrazek

Obrazek
Fot. Grzegorz Celejewski / AG
Mieszkańcy Będzina narzekają na nowy rozkład, ale KZK GOP uważa, że szybko sie do niego przyzwyczają

- Nie stać nas na tyle połączeń tramwajowych - argumentują w mieście. Od początku marca linie nr 27 i 28 zostaną skrócone, a pasażerowie w Będzinie będą mogli z nich korzystać tylko rano i po południu, kiedy tramwaje będą wyjeżdżały albo wracały do zajezdni.

Zmiany zaproponowało miasto i właśnie zatwierdził je KZK GOP. Do tej pory obydwie linie rozpoczynały trasę z będzińskiej zajezdni. Później tramwaje przejeżdżały przez centrum miasta i odbijały: 28 w stronę Dąbrowy Górniczej, a 27 do Sosnowca. To się nie zmieni, ale gdy tramwaje dotrą już do obydwu miast, dalej będą kursowały jedynie w ich obrębie. Do Będzina będą wacać dopiero po południu i wieczorem. Na trasę wyjedzie też połowę mniej składów 22. Zamiast co 10 minut, będzie jeździł co 20. - Sprawdziliśmy, że miasto nie potrzebuje aż tylu połączeń tramwajowych. Pasażerów nie jest już tak dużo jak kiedyś i w ciągu dnia brak tych tramwajów nie powinien być odczuwalny. Pozostałe linie zapewnią 10-minutową częstotliwość kursowania - mówi Piotr Prochoń z będzińskiego magistratu.

Jak dodaje Radosław Baran, prezydent Będzina, miasto na zmianach powinno zaoszczędzić około 2 mln zł rocznie. - Teraz do każdego kilometra przejechanego tramwajem musimy dopłacić ponad 6 zł. Nie stać nas na to - uważa Baran.

Zmiany najbardziej dotkną mieszkańców osiedla Zamkowego, które sąsiaduje z będzińską zajezdnią. W obronie tramwajów zebrali ponad 2 tys. podpisów. Bez rezultatu. - Nie będzie, jak wydostać się w stronę Dąbrowy Górniczej. 28 to był jedyny tramwaj, a teraz trzeba będzie kombinować jakieś przesiadki. Do Sosnowca też nie będzie lekko - denerwuje się Helena Mudyn.

Argumenty, że tramwaje będą jeździły rano i wieczorem, nie przekonują mieszkańców. Mikołaj Mielczarek studiuje informatykę i pracuje w jednym z sosnowieckich kin. - Jeżdżę w różnych porach i teraz będę miał problem. Droga z pracy na pewno się wydłuży - mówi student. - I będzie drożej, bo każda przesiadka to dodatkowy bilet - dodaje Katarzyna Wysińska, która do pracy w pracowni ceramicznej dojeżdża z Sosnowca.

Propozycja zmian nie podoba się też pasażerom w centrum Będzina. Narzekają, że trudniej będzie dojechać do Huty Katowice, sądu czy ZUS-u. - Tu żaden tramwaj nie jeździ pusty. Teraz pewnie będziemy upchnięci jak sardynki - przewiduje Stanisław Grzybiński.

Murem za podróżnymi stoją tramwajarze, którzy boją się, że część z nich straci pracę. - Na razie nie dostaliśmy żadnych oficjalnych informacji, ale już głośno mówi się, że to się odbije na liczbie etatów - mówi Błażej Kabat przewodniczący Związku Zawodowego Tramwajarzy.

W KZK GOP tłumaczą, że rozwiązanie przyjęte w Będzinie jest ekonomiczne i rozsądne. Według statystyk to właśnie Będzin najwięcej dopłaca do komunikacji w przeliczeniu na tzw. wozokilometr.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
*SDIP (U.N.O.)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#60 Post autor: adam86 » 13 lut 2009, 17:09

Bądzińskie tramwaje jednak należy zlikwidować. Dzisiaj sobie pasażerowie w jednym z pociągów linii 22 jeździli za darmo bo wagon oczywiście nie miał autokomputera. Motorowy stwierdził, że zajezdni nie stać na nowe. Ta spółeczka jednak sama chyba dąży do własnego upadku.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#61 Post autor: Peter » 13 lut 2009, 17:14

Spółka TŚ być może również się do tego przyczynia, ale to przede wszystkim władze miast kładą tramwaje na łopatki. KZK GOP oczywiście przyklaskuje.
Takie kopanie leżącego trwa już od 10 lat a totalne niedoinwestowanie od 20 czyli tyle ile mamy kapitalizm.
*SDIP (U.N.O.)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#62 Post autor: Marcin » 13 lut 2009, 18:44

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w celu dostosowania oferty przewozowej do możliwości finansowych gminy wprowadza od 1 marca br. następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej na terenie Miasta Będzina:

Linia 21 – bez zmian trasy i częstotliwości,

Linia 22 – zmiana częstotliwości z co 10’ na co 20’. W celu ułatwienia dojazdów z Czeladzi do pracy zwiększa się ilość kursów wykonywanych do Huty Katowice,

Linia 24 – trasa bez zmian, zwiększenie częstotliwości w soboty i niedziele,

Linia 26 – trasa i częstotliwość bez zmian, drobne korekty godzin odjazdów w celu dostosowania do przesiadek,

Linia 27 – skrócenie trasy do relacji Sosnowiec Kazimierz - Sosnowiec Pogoń, z pominięciem odcinka Sosnowiec Pogoń – Os. Zamkowe w Będzinie. Częstotliwość bez zmian, drobne korekty godzin odjazdów w celu dostosowania do przesiadek,

Linia 28 – skrócenie trasy do relacji Dąbrowa Górnicza Os. Kasprzaka – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Odcinek Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Osiedle Zamkowe w Będzinie będzie obsługiwany tylko w godzinach szczytów, tak by zapewnić wyjazdy z Os. Zamkowego w kierunku Dąbrowy Górniczej na godz.6.00, 7.00 i 8.00, oraz powroty po 14.00, 15.00 i 16.00. W tych porach zwiększy się też częstotliwość kursowania na terenie Dąbrowy Górniczej do 10’.
Wiadomość prasowa KZK GOP.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#63 Post autor: Kuba » 13 lut 2009, 19:56

Owszem zgadza się -.-

W tramwajach informacja wisi takowa na szybach.
M.in. napisane jest:
Z dniem 1 marca 2009 komunikacja tramwajowa na terenie Będzina zmieni się następująco:
1. Skrócona zostanie linia 27 do Pętli Będzińskiej na Pogoni.
2. Linia 28 będzie kursować w relacji Dąbrowa Górnicza Pętla Paryż - Pętla Kasprzaka.
3. Na linii 22/32 zostanie zmniejszona częstotliwość.
4. W dni wolne częstotliwość kursowania tramwajów ulegnie zmianie z 20 na 30 minut.

___
Miałem takową informacje napisać o 14 ale niestety mój internet wysiadł ;P
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#64 Post autor: DW » 14 lut 2009, 19:14

Jakoś nie wyobrażam sobie tych zmian. Z Będzina zniknie połowa tramwajów...
Chociaż liczba uruchamianych poc. będzie podobna, bo opierając się o inf. prasową KZK (i ogłoszenia w tramwajach), obsługa linii będzie wyglądała następująco:
15 - 2 solówki (+1 skład?)
21 - 7 solówek
22 - 6 solówek
24 - 6 solówek
26 - 10 solówek
27 - 6 składów
28 - 7 solówek w szczycie, 3 poza szczytem (zakładając, że w szczycie będą kursować równolegle dwie linie 28 na trasie: Będzin Zaj. - Gołonóg i D.G. Urząd Pracy - Gołonóg)
Podsumowując uruchamianych prawdop. będzie: 38 solówek i 6/7 składów.

Co do 15-stki to teraz mogą znowu przydzielić jakiś skład (albo nawet parę do Będzina), bo wcześniej przenosili je do Zawodzia z powodu ograniczeń wprowadzanych w Katowicach.
Może też dorzucą jeden poc. na 21, bo jest to najdłuższa linia w Zagłębiu, a postój na pętlach wynosi tylko 20 min., a mniej nie ma żadna linia (jedynie 22 w szczycie ma tyle samo).

W załączeniu treść nowego ogłoszenia, które zostało wywieszone w tramwajach:
Załączniki
ogłoszenie
ogłoszenie

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#65 Post autor: memphis » 14 lut 2009, 20:31

DW pisze:Może też dorzucą jeden poc. na 21, bo jest to najdłuższa linia w Zagłębiu, a postój na pętlach wynosi tylko 20 min.
A po co więcej?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#66 Post autor: DW » 14 lut 2009, 20:45

memphis pisze:
DW pisze:Może też dorzucą jeden poc. na 21, bo jest to najdłuższa linia w Zagłębiu, a postój na pętlach wynosi tylko 20 min.
A po co więcej?
No ja nie wiem, ale ostatnio stała się moda na dorzucanie o jeden poc. więcej na linię. Jeśli od marca na 22 miałoby jeździć 6 poc. to gdyby wtedy na 21 nadal jeździło 7 to byłoby to nienormalne...

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#67 Post autor: puschel » 14 lut 2009, 22:16

Panie Baranie,niech Pan przestanie
dobijać tramwaje, które są tanie.
Mieszkańcy Będzina protesty piszą
i już niebawem Pana rozliczą.
Panie Koppel Pan też nie lepszy
zresztą, jak całe te stado wieprzy
którzy w nosie mają los pasażera
ich tylko chęć zysków dumą rozpiera :cry:
Puschel

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#68 Post autor: memphis » 14 lut 2009, 22:25

DW pisze:No ja nie wiem, ale ostatnio stała się moda na dorzucanie o jeden poc. więcej na linię.
To jest idiotyczna moda i czas z nią skończyć ;)
Jeśli od marca na 22 miałoby jeździć 6 poc. to gdyby wtedy na 21 nadal jeździło 7 to byłoby to nienormalne...
Na 22 powinno jeździć 5 pociągów (jeśli co 20 minut).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#69 Post autor: ff » 14 lut 2009, 22:57

memphis pisze:
DW pisze:No ja nie wiem, ale ostatnio stała się moda na dorzucanie o jeden poc. więcej na linię.
To jest idiotyczna moda i czas z nią skończyć ;)
Z tego co wiem, to przed wprowadzeniem rozkładów są one konsultowane z TŚ pod względem taborowo-eksploatacyjnym, więc to TŚ albo same wnioskują, albo aprobują te propozycje, choc mają prawo je odrzucić. Być może jest to alternatywa dla niepokojów w spółce i zwolnień nadmiarowych motorniczych. Pieniądze na płace i tak nie idą z prywatnych kieszeni zarządu, więc się tym kompletnie nie przejmują. Oszczędności lepiej poczynić na wyprzedaży majątku, likwidacji torowisk i złomowaniu wagonów.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#70 Post autor: memphis » 14 lut 2009, 23:14

ff pisze:
memphis pisze:
DW pisze:No ja nie wiem, ale ostatnio stała się moda na dorzucanie o jeden poc. więcej na linię.
To jest idiotyczna moda i czas z nią skończyć ;)
Z tego co wiem, to przed wprowadzeniem rozkładów są one konsultowane z TŚ pod względem taborowo-eksploatacyjnym, więc to TŚ albo same wnioskują, albo aprobują te propozycje, choc mają prawo je odrzucić. Być może jest to alternatywa dla niepokojów w spółce i zwolnień nadmiarowych motorniczych.
To jest bzdura z tym uzgadnianiem rozkładów jazdy i z doświadczenia wiem, że się na pewne rzeczy nie zwraca uwagi (np. na te dodatkowe pociągi), bo patrzy się na coś innego (przede wszystkim na wozokilometry i na realizację doraźnych żądań związkowców, itp., typu jakaś tam przerwa, czy konkretny pociąg).
Pieniądze na płace i tak nie idą z prywatnych kieszeni zarządu, więc się tym kompletnie nie przejmują. Oszczędności lepiej poczynić na wyprzedaży majątku, likwidacji torowisk i złomowaniu wagonów.
Zarząd nie uzgadnia rozkładów jazdy, a nawet gdyby się tym zajmował to by się słowem nie zająknął, że jest coś nie tak, bo trudno protestować własnym przełożonym.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#71 Post autor: ff » 16 lut 2009, 00:22

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Komunikacja w mieście będzie ograniczana

2009-02-16

Od piątku wiadomo już oficjalnie o zmianach w ruchu tramwajowym na terenie Będzina, które wprowadzone zostaną 1 marca. Ulotki z informacjami na ten temat pojawiły się także w wagonach.

- W informacjach napisaliśmy, komu mieszkańcy mogą zawdzięczać decyzję, że miasto zmienia się w skansen tramwajowy. A zawdzięczają to swoim władzom - mówi z rozgoryczeniem Andrzej Szmike, przewodniczący Sierpnia 80' w Tramwajach Śląskich i od trzydziestu lat mieszkaniec Będzina. Niestety, rozmowy związkowców z prezydentem i przedstawicielami miasta nic nie zmieniły.

- Nie tylko mieszkańcy osiedla Zamkowego, ale generalnie będzinianie będą mieli ograniczoną komunikację tramwajową. Prezydent mówił wprawdzie coś o busach, ale przecież to prywatni przewoźnicy! U nich bilety KZK GOP nie będą obowiązywały. I ludzie będą musieli dodatkowo za ten przewóz płacić - mówi Andrzej Szmike.

Jutro związkowcy chcą się jeszcze spotkać z przedstawicielami KZK GOP. Dopiero potem podejmą decyzję o ewentualnej pikiecie pod Urzędem Miejskim.

Władze Będzina tłumaczą komunikacyjne ograniczenia względami finansowymi.

Obrazek
Podpis pod zdjęciem: Na ulotkach związkowcy za cięcia obwiniają władze miasta. Fot. Magdalena Nowacka

Od 1 marca najwięcej zmian będzie na trasie linii 27 i 28. Jeśli chodzi o linię 27 to nastąpi skrócenie trasy do relacji Sosnowiec Kazimierz-Sosnowiec Pogoń, z pominięciem odcinka Sosnowiec Pogoń - os. Zamkowe w Będzinie. Natomiast na linii 28 nastąpi skrócenie trasy do relacji Dąbrowa Górnicza Os. Kasprzaka - Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Odcinek Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Osiedle Zamkowe w Będzinie będzie obsługiwany tylko w godzinach szczytu - informuje Alodia Ostroch , rzeczniczka prasowa KZK GOP.

Krzysztof Sobański, dyrektor ds. przewozów KZK GOP uspokaja, że mieszkańcy osiedla Zamkowego mogą jeździć do Sosnowca tramwajem 24, który od niedawna jeździ do zajezdni na tym osiedlu. Zwiększono tu też ilość częstotliwości kursów w soboty i niedziele. Zmiany są też na linii 22. Tramwaj będzie kursował nie co 10 a co 20 minut. Zwiększona zostanie jedyna ilość kursów do Huty Katowice. jedynie na trasie 21 nie ma zmian a drobne korekty godzin odjazdów wprowadzono na linii 26.

Magdalena Nowacka - POLSKA Dziennik Zachodni
Ale potężna dawka obłudy. Pocięli 24 z co 20 na co 40 minut w dni wolne, a teraz zwiększenie na co 30 minut wobec pozostałych cięć przedstawiane jest jako gest w stronę pasażera :!:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#72 Post autor: puschel » 16 lut 2009, 00:48

Andrzej Szimke - drobna pomyłka
Motorniczowie Tramwajów Śląskich S.A. - czas zacząć szukać innej roboty :cry:
Puschel

beni
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:22

#73 Post autor: beni » 22 lut 2009, 08:23

Do końca roku 2010 ma zniknąć zajezdnia w Bytomiu , Będzinie i Gliwicach. Po za tym tramwaje w tych miastach tak samo. Jest to tym bardziej pewne że było to zapisane w niejawnym planie restrukturyzacji TŚ. Po za tym w wyżej wymienionym planie można się doczytać iż tramwaje zostają tylko w Katowicach i tyle. Zajezdnia Katowice Zawodzie tylko zostaje. Według władzy taniej jest utrzymać autobus na trasie niż tramwaj i cała jego infrastruktóra w przypadku autobusy jest to tylko przystanek i stawka za wozokilometr. A tramwaj no cóż prąd , sieć , torowisko , przystanki , sygnalizacja , itp. Co daje nie wyobrażalne koszty utrzymania a przez zaniedbania w ostatnim 10-leciu jest tak zniszczona że koszt odbudowy już na nie których trasach jest ogromny i nie opłacalny.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#74 Post autor: Peter » 22 lut 2009, 08:56

Proszę zatem potwierdzić te informacje i powiadomić odpowiednie służby.
Skąd w ogóle takie informacje?
Ostatnio zmieniony 22 lut 2009, 09:17 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#75 Post autor: Kuba » 22 lut 2009, 09:16

beni pisze:Do końca roku 2010 ma zniknąć zajezdnia w Bytomiu , Będzinie i Gliwicach. Po za tym tramwaje w tych miastach tak samo. Jest to tym bardziej pewne że było to zapisane w niejawnym planie restrukturyzacji TŚ. Po za tym w wyżej wymienionym planie można się doczytać iż tramwaje zostają tylko w Katowicach i tyle. Zajezdnia Katowice Zawodzie tylko zostaje. Według władzy taniej jest utrzymać autobus na trasie niż tramwaj i cała jego infrastruktóra w przypadku autobusy jest to tylko przystanek i stawka za wozokilometr. A tramwaj no cóż prąd , sieć , torowisko , przystanki , sygnalizacja , itp. Co daje nie wyobrażalne koszty utrzymania a przez zaniedbania w ostatnim 10-leciu jest tak zniszczona że koszt odbudowy już na nie których trasach jest ogromny i nie opłacalny.
Autobusy - przystanek i wzkm? A paliwo, przecież na oparach nie jeżdżą a ceny paliwa rosną... A opony letnie/zimowe? Zużywają się szybko i trzeba je zmieniać stosunkowo często nie tak jak koła tramwajowe. A przeglądy? A OC? Tachografy i inne jeszcze sprzęty? To nie jest takie hop siu a nawet hip hop utrzymywać autobusy albo tramwaje. Wszystko ma swoje koszta.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: Peter » 22 lut 2009, 09:19

Kuba ja bym jednak ostrożnie podchodził do tego typu rewelacji bez nadmiernych emocji. Poza tym za ujawnianie publiczne niejawnych dokumentów (nawet jeśli takowe istnieją) można mieć konflikt z prawem i naprawdę szczerze przestrzegam przed tym.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#77 Post autor: Kuba » 24 lut 2009, 14:39

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Tramwajarze będą protestować
24.02.2009

Dziś grupa związkowców tramwajowych z Sierpnia 80' dołączy do kolegów pikietujących pod katowicką Kompanią Węglową i Holdingiem Węglowym.

Przygotowali specjalną petycję, którą chcą potem przekazać wojewodzie. Dotyczy ona decyzji władz Będzina, związanych ze zmiany linii tramwajowych i ich częstotliwością kursowania.

- Na ostatnim spotkaniu w KZK GOP, poza informacją, że są na niej obecni związkowcy, tematu tramwajów w Będzinie i Zagłębiu w ogóle nie poruszono - mówi rozczarowany Andrzej Szimke, przewodniczący KZ WZZ Sierpień 80' Tramwaje Śląskie S.A. Dlatego związkowcy postanowili szukać pomocy u władz wojewódzkich.
W petycji związkowcy zwracają się z apelem m.in. o podjęcie mediacji z prezydentem Będzina oraz radnymi będzińskimi i KZK GOP.

- Wierzymy, że wojewoda pomoże. W wyniku oszczędnościowych planów prezydenta Będzina oraz KZK GOP straci przede wszystkim społeczeństwo, ale również cały region - podkreśla Szimke.
Zmiany w komunikacji mają zostać wprowadzone już od pierwszego marca.
http://bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/965122.html
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Radko_90
Posty: 185
Rejestracja: 15 maja 2008, 00:23
Lokalizacja: Sosnowiec

#78 Post autor: Radko_90 » 25 lut 2009, 22:43

beni pisze:Do końca roku 2010 ma zniknąć zajezdnia w Bytomiu , Będzinie i Gliwicach. Po za tym tramwaje w tych miastach tak samo. Jest to tym bardziej pewne że było to zapisane w niejawnym planie restrukturyzacji TŚ. Po za tym w wyżej wymienionym planie można się doczytać iż tramwaje zostają tylko w Katowicach i tyle. Zajezdnia Katowice Zawodzie tylko zostaje. Według władzy taniej jest utrzymać autobus na trasie niż tramwaj i cała jego infrastruktóra w przypadku autobusy jest to tylko przystanek i stawka za wozokilometr. A tramwaj no cóż prąd , sieć , torowisko , przystanki , sygnalizacja , itp. Co daje nie wyobrażalne koszty utrzymania a przez zaniedbania w ostatnim 10-leciu jest tak zniszczona że koszt odbudowy już na nie których trasach jest ogromny i nie opłacalny.
TO MUSIAŁABY BYĆ JUŻ WOGÓLE PATOLOGIA NA TYM ŚLĄSKU :/

Tylko nie krzycz. mod.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Radko_90, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#79 Post autor: 105N-#338 » 26 lut 2009, 21:41

Ehm... Zapomniał ktoś o tym że autobus jeździ na benzynę, która jest fest droga, i wciąż drożeje..
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#80 Post autor: Marcin » 26 lut 2009, 21:42

105N-#338 pisze:Ehm... Zapomniał ktoś o tym że autobus jeździ na benzynę, która jest fest droga, i wciąż drożeje..
Na ropę jak już, nigdy nie spotkałem się z autobusem na benzynę.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#81 Post autor: 105N-#338 » 26 lut 2009, 21:47

Marcin pisze:
105N-#338 pisze:Ehm... Zapomniał ktoś o tym że autobus jeździ na benzynę, która jest fest droga, i wciąż drożeje..
Na ropę jak już, nigdy nie spotkałem się z autobusem na benzynę.
Aj, no machło mi się. Oczywiście doskonale wiem że busy na benzynę... Wybacz :eye: .

A jeśli chodzi o te wszystkie słynne hybrydy, to jest to jedna wielka ściema.

Mowa o tym że mogłyby zastąpić tramwaje to też.

1. Tramwaje żyją od 30 do nawet 50 lat.
2. Bateria hybrydy to tylko 10 lat żywotności.
3. Skądinąd hybryda to też autobus, utknie w korku
4. Przy produkcji tramwajów krzywda dla środowiska jest niewielka, a przez produkcje baterii do hybryd szkody są niesamowite, mnóstwo skażonego środowiska
5. Jak się już zezłomuje tramwaj, to tez nic się złego nie dzieje. A jak sie "zezłomuje" baterią hybrydy to niszczycielskie działanie jest niesamowite..

Ale teraz niech to ktoś włodarzom przetłumaczy...
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#82 Post autor: Marcin » 26 lut 2009, 21:50

105N-#338 pisze:Wybacz :eye: .
Wybaczone ;).
105N-#338 pisze:1. Tramwaje żyją od 30 do nawet 50 lat.
Jeśli są dobrze eksploatowane i remontowane na bierząco.
105N-#338 pisze:2. Bateria hybrydy to tylko 10 lat żywotności.
Czyli co po 10 latach kasacja ?.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#83 Post autor: 105N-#338 » 26 lut 2009, 21:52

Marcin pisze:
105N-#338 pisze:1. Tramwaje żyją od 30 do nawet 50 lat.
Jeśli są dobrze eksploatowane i remontowane na bierząco.
105N-#338 pisze:2. Bateria hybrydy to tylko 10 lat żywotności.
Czyli co po 10 latach kasacja ?.
Hmm.. no ale nawet jak hybryda świetnie remontowana to kapiszi i tak sie zepsuje szybciej niż busy.

Tzn hybrydy to dosyć świeży pomysł, więc to dopiero okaże się za 10 lat. Ale pewnie wymiana baterii.. A środowisko i tak sie zatruje. Uwielbiam pseudo ekologie ;/
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#84 Post autor: Marcin » 06 mar 2009, 21:11


Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#85 Post autor: Bartek » 06 mar 2009, 23:01

No nareszcie. Chętnie bym się tam przeszedł, a już szczytem marzeń byłoby być świadkiem wywiezienia Her Prezydenta na proekologicznym, jednośladowym i jakże wymownym "taczkowozie". A po niebie latające jajca i pomidory.....

A tak na poważnie to mam nadzieje, że te protesty przyniosą pożądane efekty bo jak widzę przepełnione solóweczki na 24 i 21 (że o 22 nie wspomnę) to mnie krew zalewa :twisted:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#86 Post autor: Marcin » 11 mar 2009, 16:24

Więc już po pikiecie, trwała ona ponad godzinę.Obecnych było około 100 osób plus związkowcy i pracownicy zajezdni Będzin.Były transparenty z treściami typu "Chcemy przywrócenia połączeń, Baran precz z kopytami od naszych tramwaji".Po kilku okrzykach pierw wyszedł wiceprezydent Będzina chwilę po nim przewodniczący rady miejskiej który po presją ludzi wpuścił nas na salę w której czekał prezydent.Zasłaniał się on kosztami utrzymania tramwajów i że miasta nie stać na taki wydatek.Ludzie nie dali dojść mu do słowa krzycząc "złodzieje" i inne tego typu hasła.Potem mówił że 15sto letnia umowa to zabezpieczenie dla firmy i szansa na unijne dotacje.Były strzały petardami i bicie w bębny, ogólnie zostało to dobrze zorganizowane.Na ręce prezydenta złożona została petycja którą jak obiecał rozpatrzy, no cóż zobaczymy.Resztę niech uzupełni kol.Bigos.

Dorzucam paczkę 17stu zdjęć z pikiety.
http://www.speedyshare.com/211487959.html

Z góry wybaczcie jakość tego opisu ale jakoś nie mam talentu do opisywania różnego typu wydarzeń ;) .

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#87 Post autor: Marcin » 12 mar 2009, 11:58

http://ww6.tvp.pl/19819,20090311890333.strona

Materiał zaczyna się od 5:39.

luksus
Posty: 474
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:40
Lokalizacja: Chorzów

#88 Post autor: luksus » 12 mar 2009, 15:13

Marcin pisze:"Chcemy przywrócenia połączeń, Baran precz z kopytami od naszych tramwaji"
Druga część hasełka strasznie mi się spodobała :mryellow:

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#89 Post autor: R_G » 12 mar 2009, 23:00

Po cięciach w kursowaniu zawisło kilka ogłoszeń z tym związanych między innymi takie formatu A4:
Załączniki
Trochę <spłaszczone> ogłoszenie, za względu na rozmiar.
Trochę <spłaszczone> ogłoszenie, za względu na rozmiar.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#90 Post autor: Kuba » 17 mar 2009, 18:02

Tramwajowa burza

Od pierwszego marca mieszkańcy powiatu będzińskiego zmagają się ze zmianami komunikacyjnymi. Zmiany na wniosek gminy wprowadził KZK GOP. Jak wyjaśniali samorządowcy to konieczność podyktowana ekonomią. Przed Urzędem Miejskim w Będzinie tramwajarze - z "Sierpnia 80" oraz Związku Zawodowego Tramwajarzy zorganizowali pikietę, chcą walczyć o przywrócenie połączeń tramwajowych w tym mieście.

Choć prawdopodobieństwo cofnięcia decyzji jest znikome, to jednak prezydent Będzina Radosław Baran otrzymał petycję od związkowców, nawołującą do zmian w rozkładach.

Od 1 marca tramwaj linii 27, który wcześniej kursował na trasie Sosnowiec Kazimierz - Będzin Zamkowe, teraz dojeżdża tylko do granic Będzina. Usunięto również kilka kursów linii 28 do Dąbrowy Górniczej Będzinianie przyłączyli się do protestu Ale rozgoryczeni są nie tylko oni.

KZK GOP zlikwidowało także bowiem linie tramwajową nr 32, zaś częstotliwość jazdy linii nr 22 poważnie ograniczono. Wzbudziło to wiele kontrowersji wśród mieszkańców Czeladzi.

- Codziennie dojeżdałam do Czeladzi z Będzina. Częstotliwość kursów bardzo mi pasowała. Teraz muszę wychodzić dużo wcześniej, żeby zdążyc do pracy. A szef mnie wcześniej nie wypuści, więc siedzę ponad mój czas pracy - mówi Karolina Będka. Czeladzcy urzędnicy solidaryzują się z mieszkańcami i obiecują, że będa szukać sposobu, aby im pomóc. Marek Mrozowski wysłał pismo do KZK GOP, w którym nie wyraził zgody na wprowadzenie ograniczeń w częstotliwości kursowania na linii 22. Protest jednak na razie nie dał rezultatów. Jak tłumaczy Alodia Ostroch, KZK GOP może, ale nie musi uwzględniać takiego protestu.

- W tym przypadku argumenty Czeladzi nas nie przekonały - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Związek wziął po uwagę prośby Będzina który płaci rocznie na koszty utrzymanie komunikacji zbiorowej 14 milionów złotych. Dla porównania w Czeladzi jest to kwota około 4 mln zł.

- Nie przestaniemy interweniować. Będziemy rozmawiać z KZK GOP. Może uda się puścić do Czeladzi dodatkowy tramwaj, albo znaleźć inne rozwiązanie - mówi Wojciech Maćkowski z UM w Czeladzi.

Magdalena Nowacka
http://www.zaglebie.info/bedzin,tramwajowa-burza,10531
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#91 Post autor: luki » 17 mar 2009, 20:20

Jak tłumaczy Alodia Ostroch, KZK GOP może, ale nie musi uwzględniać takiego protestu.
No proszę jak wygodnie. Niczego nie musicie...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#92 Post autor: ff » 17 mar 2009, 21:29

luki pisze:
Jak tłumaczy Alodia Ostroch, KZK GOP może, ale nie musi uwzględniać takiego protestu.
No proszę jak wygodnie. Niczego nie musicie...
Jak za protestem poszłyby dodatkowe pieniądze to pochylili by się nad tym z pocałowaniem ręki. Jednak z drugiej strony skoro Czeladź płaci bez zmian, to z jakiej racji ma mieć dwa razy rzadziej tramwaj?

A czy linia Czeladź - Nerka miałaby sens? A już najlepiej jakby powstała Czeladź - Zajezdnia i wtedy faktycznie w każdym kierunku byłaby częstotliwość co 10 minut.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#93 Post autor: memphis » 17 mar 2009, 21:33

ff pisze:Jednak z drugiej strony skoro Czeladź płaci bez zmian, to z jakiej racji ma mieć dwa razy rzadziej tramwaj?
Nie płaci bez zmian, bo płaci tyle ile się wyjeździ. Oczywiście jeśli założono w planie finansowym dla Czeladzi kilometry tramwaju bez cięć to korekta będzie dopiero po nowym roku (tzn. ewentualny zwrot składki, czy też jej zaliczenie na poczet przyszłych płatności).
A czy linia Czeladź - Nerka miałaby sens? A już najlepiej jakby powstała Czeladź - Zajezdnia i wtedy faktycznie w każdym kierunku byłaby częstotliwość co 10 minut.
Wątpliwy sens miałyby takie linie, w szczególności biorąc pod uwagę odległość Nerki od cywilizacji (czyli ewentualnych generatorów ruchu), jak i biorąc pod uwagę samą lokalizację przystanków w obrębie tego węzła i możliwość jakichkolwiek przesiadek.

Poza tym wtedy Czeladzi dołożonoby kilometry takiej linii wykonywane po terenie Będzina, który przecież uważa, że komunikacji jest aż nadto.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#94 Post autor: Kuba » 18 mar 2009, 13:45

Skąd pieniądze?
Kamil Rawski / sosnowiec.info.pl

Z dniem 1 marca br. KZK GOP zlikwidował linię tramwajową nr 32 i zmniejszył częstotliwość kursów na linii nr 22.

Władze Czeladzi podkreślają, że na tę decyzję, która wzbudziła sprzeciw mieszkańców Czeladzi nie miały żadnego wpływu. Wnioskodawcą likwidacji linii nr 32 oraz ograniczenia kursów linii tramwajowej nr 22 były władze Będzina, który ponosi wysokie koszty utrzymania komunikacji zbiorowej (koszty Będzina - 14 mln zł rocznie, koszty Czeladzi – 4 mln zł). Szukając oszczędności władze Będzina zażądały ograniczenia komunikacji tramwajowej na swoim terenie.

3 lutego Urząd Miasta Czeladź otrzymał z KZK GOP projekt likwidacji linii 32 i zmiany rozkładu jazdy dla linii 22 z prośbą o opinię i akceptację.

W odpowiedzi burmistrz Czeladzi, Marek Mrozowski nie wyraził zgody na wprowadzenie ograniczeń na linii 22 i likwidację linii 32. Pomimo takiego stanowiska Czeladzi Zarząd KZK GOP przychylił się do wniosku gminy Będzin. Skutki tej decyzji odczuli nie tylko mieszkańcy Będzina, ale także, co oczywiste, mieszkańcy Czeladzi.

Władze Czeladzi zapowiadają, że w najbliższym czasie rozpoczną starania o zwiększenie częstotliwości kursów tramwaju linii nr 22. Czy jest to tylko werbalna próba uspokojenia nastrojów panujących wśród mieszkańców Czeladzi, korzystających z komunikacji tramwajowej czy rzeczywisty zamiar, przekonamy się niebawem. Aby takie starania były skuteczne, muszą się znaleźć na ten cel pieniądze. Skąd?
http://www.sosnowiec.info.pl/informacje ... ,1,4,13885
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#95 Post autor: R_G » 21 mar 2009, 11:42

[center]DO MIESZKAŃCÓW BĘDZINA ![/center]
Wolny Związek Zawodowy "Sierpień 80" i Związek Zawodowy Tramwajarzy informują, że w poniedziałek 23 marca o godz. 10:00 w Urzędzie Miasta Będzina odbędzie się sesja Rady Miejskiej poświęcona likwidacji linii tramwajowych na terenie miasta.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o przybycie. Musimy pokazać, że zależy nam na przyszłości Tramwajów Śląskich w Będzinie, a tym samym na połączeniach wewnątrz miasta, jak i skomunikowaniu z regionem aglomeracji śląskiej oraz na utrzymaniu miejsc pracy. Przyjdźmy zaprotestować wspólnie przeciwko polityce prezydenta miasta Ryszarda Barana, który zupełnie nie liczy się z głosem mieszkańców.

WZZ "Sierpień 80"
ZZ Tramwajarzy


[center]===[/center]


-Kolejny etap walki o pracę i tramwaje ww związków i pracowników zajezdni-tym razem takie oto ogłoszenie pojawiło się w tramwajach RK-1, rozmiarach 9 cm wysokości, 20 cm szerokości.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#96 Post autor: Kuba » 25 mar 2009, 13:04

Dziesięć pytań związkowców o przyszłość tramwajów

Wczoraj na sesji Rady Miejskiej zjawili się reprezentanci zawodowych związków tramwajarzy działających w będzińskim rejonie komunikacyjnym. Mieli nadzieję, że wezmą udział w debacie na temat ostatnich zmian komunikacyjnych. Część radnych wolała jednak poczekać na analizy KZK GOP po wprowadzonych od 1 marca zmianach i z tego powodu odłożyć dyskusję w czasie.

Związkowcy tymczasem złożyli pismo z pytaniami do radnych i prezydenta. W piśmie pytają m.in. o to, jakie nakłady finansowe ponosiłaby gmina Będzin w przypadku przejęcia udziałów w spółce Tramwaje Śląskie, a także czy w związku z ograniczeniem komunikacji tramwajowej zostały poczynione kroki do zapewniania komunikacji alternatywnej.

- Zwróciliśmy się także z pismem do KZK GOP o przedstawienie analizy funkcjonowania komunikacji tramwajowej po miesiącu od czasu wprowadzenia korekt. Będzie to w kwietniu - mówił Marek Wieczorek, członek podkomisji do spraw zbiorowego transportu w mieście.

Radosław Baran, prezydent Będzina wspomniał o tym, że urząd ze swojej strony także już przeprowadził obserwacje dotyczące zmian. Jego zdaniem, badania napełnienia wagonów tramwajowych nie wypadły źle.

- Sprawdzaliśmy napełnienie w godzinach szczytu i wyniosło ono maksymalnie 80 osób w jednym tramwaju przy maksymalnym napełnieniu, które wynosi 100 osób. Stuprocentowe napełnienia to pojedyncze przypadki. Sprawdziliśmy to w dzień targowy, w sobotę i nie było większych problemów z dojazdem do targowiska. A jeśli chodzi o osoby dojeżdżające z osiedla Zamkowego to było ich kilkanaście. Oczywiście czekamy jeszcze na badania KZK GOP - podkreślał prezydent.

Andrzej Szimke, przewodniczący Sierpnia 80 nie do końca zgadza się z taką analizą. - My też zrobiliśmy badania. Owszem, w ten dzień targowy tramwaj 21 był obciążony w 80 procentach, ale to ze względu na niepogodę. Dalej są problemy jeśli chodzi o tramwaj 22. Trwa dezorganizacja na lini 27, która wcześniej kończy teraz bieg - mówi Szimke.

Zdaniem związkowca, nawet jeśli zostanie wprowadzona korekta (na co się nie zanosi), sprawa nie zostanie do końca rozwiązana, dopóki Będzin nie przejmie udziałów Tramwajów Śląskich.

Dziś Klub Radnych Lewica i Demokraci ma zdecydować, czy będzie składał wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej w tej sprawie.

Magdalena Nowacka
http://www.zaglebie.info/bedzin,dziesie ... jow-,10590
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#97 Post autor: memphis » 25 mar 2009, 13:56

Baran pisze:Jego zdaniem, badania napełnienia wagonów tramwajowych nie wypadły źle.
Pewnie, że nie - reszta pasażerów wybrała inne środki transportu. Jak zredukuje liczbę tramwajów w mieście do jednego to tam też napełnienia "nie będą wypadać źle".

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#98 Post autor: Kuba » 31 mar 2009, 23:19

O tramwajach w Będzinie

Już jutro o 16 w Urzędzie Miejskim w Będzinie odbędzie się sesja Rady Miejskiej, na której po raz kolejny zostanie poruszony temat "obcięcia" linii tramwajowych na terenie Będzina. Swoją obecność zapowiadają przedstawiciela WZZ Sierpień 80.

Na jutrzejsze sesji, Prezydent Będzina Radosław Baran przedstawi informacje na temat aktualnej sytuacji polityki związanej z funkcjonowaniem komunikacji na terenie gminy Będzin w latach 2009 - 2010.

Do aktywnego udziału w obradach, namawia WZZ Sierpień 80, który kolportuje ulotki wśród pasażerów tramwajów w gminie. Na jutrzejszej sesji mają pojawić się jego przedstawiciele.

Na sesji ma zostać przedstawiony wynik "badań", jakie miał przeprowadzić Urząd Miejski w Będzinie. Magistrat zobowiązał się do policzenia pasażerów tramwajów na terenie gminy i do ewentualnych zmian w rozkładzie. (czytaj tutaj ), o czym informowaliśmy jako pierwsi. Na razie nie wiadomo, czy zapadną jakiekolwiek decyzje.
http://www.gazetasosnowiec.pl/gazetasos ... zinie.html


2.04.2009
Tramwajowa sesja
Wczoraj radni spotkali się na nadzwyczajnej sesji poświęconej komunikacji w mieście, a w szczególności likwidacji i skróceniu linii tramwajowych. Od marca, uchwałą radnych, 2 linie zostały skrócone, jedna zlikwidowana. Wzbudziło to oburzenie mieszkańców, jak i pracowników Tramwajów Śląskich.

- Chcemy przywrócenia takich kursów, jakie były przed zmianami. Jeśli na tej sesji nikt nam nic nie zaproponuje, zaraz po świętach zaczynamy zbierać podpisy potrzebne do organizacji referendum w sprawie odwołania Radosława Barana, będzińskiego prezydenta - podkreślił Andrzej Szimke,z przewodniczący związków zawodowych Sierpnia 80. Radni dyskutowali o problemie i zapoznali się z przedstawioną przez prezydenta informacją na temat komunikacji.
http://www.zaglebie.info/bedzin,tramwajowa-sesja-,10664
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#99 Post autor: luki » 02 kwie 2009, 15:40

Jeśli na tej sesji nikt nam nic nie zaproponuje, zaraz po świętach zaczynamy zbierać podpisy potrzebne do organizacji referendum w sprawie odwołania Radosława Barana, będzińskiego prezydenta
Na taczce go :!: A te podpisy to domyślam się tylko dla mieszkańców Będzina...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#100 Post autor: Marcin » 02 kwie 2009, 19:11

Tak wywalą go z UM i znajdzie ciepłą posadkę w KZK ;].

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości