Podpisanie 15-sto letniej umowy pomiędzy KZK GOP a TŚ
Podpisanie 15-sto letniej umowy pomiędzy KZK GOP a TŚ
Pod koniec roku KZK GOP podpisał z TŚ nową umowę zawartą tym razem na 15 lat. W portalu WPK pojawił się artykuł prezentujący ważniejsze postanowienia tej umowy.
http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1040
Z ciekawszych spraw - do końca marca wszystkie wagony mają posiadać numer boczny również na lewej ścianie (jak za czasów PKT), w środku wozu ma być dostępny przebieg trasy linii, na której dany wóz kursuje (również w wozach z wyświetlaczami), motorniczy ma posiadać identyfikator zamontowany na pulpicie w widocznym miejscu.
Ponadto "enki" oraz inne wagony zabytkowe nie będą musiały posiadać elektronicznych kasowników, a stawki wozokilometrów zostały dość znacznie zwiększone (bo o ok. złotówkę dla każdego typu wozów) i w przypadku wagonów zmodernizowanych oraz nowych stawka ta będzie jeszcze większa.
Natomiast od 2010 r. ma systematycznie wzrastać liczba nowych, niskopodłogowych wozów.
http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1040
Z ciekawszych spraw - do końca marca wszystkie wagony mają posiadać numer boczny również na lewej ścianie (jak za czasów PKT), w środku wozu ma być dostępny przebieg trasy linii, na której dany wóz kursuje (również w wozach z wyświetlaczami), motorniczy ma posiadać identyfikator zamontowany na pulpicie w widocznym miejscu.
Ponadto "enki" oraz inne wagony zabytkowe nie będą musiały posiadać elektronicznych kasowników, a stawki wozokilometrów zostały dość znacznie zwiększone (bo o ok. złotówkę dla każdego typu wozów) i w przypadku wagonów zmodernizowanych oraz nowych stawka ta będzie jeszcze większa.
Natomiast od 2010 r. ma systematycznie wzrastać liczba nowych, niskopodłogowych wozów.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Gdzie tam niepewnie Hmmmm gdzieś na tym forum jest temat o jakimś przejęciu akcji TŚ przez miasta....
Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie
Do końca marca czeka nas mała rewolucja w Tramwajach Śląskich.
Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie
Do końca marca czeka nas mała rewolucja w Tramwajach Śląskich.
Pozdrawiam R1 :santa:
Dla Będzina zaprojektuje się specjalny krój firanek z napisami RK-1. Może zasłonki też zrobią.Marcin pisze:Podoba mi się zapis o estetycznym wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, czyżby Będzin musiał się pozbyć firaneczek naklejek itp ? .
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 13:34 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Mam nadzieję , ale znając życie chodzi o to żeby tramwaje nie jeździły obsrane(-sorry pora obiadowa) przez różne żyjątka i w miarę czerwono-...bordowe :mryellow:Marcin pisze:Podoba mi się zapis o estetycznym wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, czyżby Będzin musiał się pozbyć firaneczek naklejek itp ? .
Tu przesadziłeś :mryellow:Peter pisze: ZKT-1
Pozdrawiam R1 :santa:
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Myślę, że w umowie powinien być zapis o ewentualnych (nie daj Boże!!!) likwidacjach linii tramwajowych. KZK GOP powinien wtedy Tramwajom Śląskim wypłacać kary umowne za zerwanie umowy, co do konkretnej linii tramwajowej. Musiałaby to być bardzo wysoka kwota tak, aby likwidacja linii była nieopłacalna. Może zmusi to już wreszcie KZK GOP do uatrakcyjnienia oferty przewozowej konkretnej linii (zmiana trasy: trasa bieżąca + dodatkowy odcinek, np. 9 Chorzów Ratusz - Bytom Politechnika Śląska w dni robocze i Chorzów Ratusz - Bytom Plac Sikorskiego w dni wolne.) Tramwaje Śląskie powinny przecież walczyć o przetrwanie danej linii, bo to kolejne pieniądze na utrzymanie i w w/w sposób się zabezpieczyć.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tylko, że tam wymienione są rzeczy, które obowiązywały już w większości wcześniej. Jednak jak to jest w TŚ każdy wie...R_G pisze:Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie
Mimo tego niektóre punkty są wręcz śmieszne znając TŚ i stan tramwajów (w szczególności punkty 5 i 6 w §2 o czystości wozów i kulturze motorniczych, które są przestrzegane jako wręcz przeciwnie )
Z punktem 6b kojarzy mi się wybitnie jedna osoba
Według powyższych zapisów za niedługo z żelazek powinny zniknąć z przednich okien naklejki z numerami wozów.
Ciekawy jest też punkt 4f, bo według niego powinno powrócić głosowe powiadamianie o przystankach (jednak jest też zapis, że dotyczy to wozów wyposażonych w te urządzenia, a z tym może być już nieco gorzej...).
Najpierw chciałem to tam dać, ale jednak umowa między KZK a TŚ to co innego niż przejęcie TŚ przez miasta. Poza tym jak się dyskutuje w jednym temacie na temat paru spraw, to później ciężko jest cokolwiek znaleźć...R_G pisze:gdzieś na tym forum jest temat o jakimś przejęciu akcji TŚ przez miasta....
Taki zapis się znalazł. Linie będą likwidowane za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia bez żadnych innych konsekwencji. Po prostu linia była, linii nie ma.KZKGaPowicz pisze:Myślę, że w umowie powinien być zapis o ewentualnych (nie daj Boże!!!) likwidacjach linii tramwajowych. KZK GOP powinien wtedy Tramwajom Śląskim wypłacać kary umowne za zerwanie umowy, co do konkretnej linii tramwajowej. (...) Tramwaje Śląskie powinny przecież walczyć o przetrwanie danej linii, bo to kolejne pieniądze na utrzymanie i w w/w sposób się zabezpieczyć.
Natomiast co do umowy w ogóle jako takiej to uważam, że nie ma się czym podniecać, że czeka nas jakaś rewolucja. Prowizorka jak była tak będzie. Czemu nagle motorniczowie mają nie palić, nie przewozić kolegów w kabinie, wozy mają być w pełni oznakowane, tablice oświetlone. Niby dzisiaj to nie jest regulowane? I z pewnością numery boczne nadal będą w żelazkach na szybach.
Z tym jest taki problem, że nie bardzo jest gdzie je dać, jeśli przyjmuje się, że koniecznie na ścianie przedniej musi być jajo. I szczerze mówiąc rozwiązanie ze Stroszka (numer normalnej wielkości na żółtym placku) jest dużo estetyczniejsze niż to z Zawodzia i Będzina (czyli krzywe cyferki przyklejone jeszcze w Łodzi). Moim zdaniem należy wywalić jajo i dać numer normalnie między światłami.ff pisze:I z pewnością numery boczne nadal będą w żelazkach na szybach.
W podanym artykule na WPK są jedynie wypisane zmiany. Czytając uchwałę można się wielu rzeczy jednak dowiedzieć.DW pisze:Tylko, że tam wymienione są rzeczy, które obowiązywały już w większości wcześniej. Jednak jak to jest w TŚ każdy wie...R_G pisze:Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie
Mnie się nie kojarzy Odnośnie ubioru to proponuję zobaczyć jak wożą się motorniczy w Krakowie. Zawsze odpierd.... pod krawatem..., u nas chodzi pewnie jedynie o to żeby nie śmierdział.... :mruga:DW pisze: Mimo tego niektóre punkty są wręcz śmieszne znając TŚ i stan tramwajów (w szczególności punkty 5 i 6 w §2 o czystości wozów i kulturze motorniczych, które są przestrzegane jako wręcz przeciwnie )
Z punktem 6b kojarzy mi się wybitnie jedna osoba
Odnośnie wozów i czystości wozów oraz kultury motorniczych to gdyby ludzie czytali podane wyżej UCHWAŁY i wiedzieli co im się należy, co im wolno, a co komu nie wolno itp gdyby społeczeństwo było trochę bardziej .....(zapomniałem słówka) to by niektórych rzeczy na porządku dziennym nie mieli.
Z naklejkami to pewnie zostanie zastosowana taryfa ulgowa: "bo nowe wagony", z powiadamianiem głosowym to wiadomo że już się nie montuje przy okazji modernizacji.Według powyższych zapisów za niedługo z żelazek powinny zniknąć z przednich okien naklejki z numerami wozów.
Ciekawy jest też punkt 4f, bo według niego powinno powrócić głosowe powiadamianie o przystankach (jednak jest też zapis, że dotyczy to wozów wyposażonych w te urządzenia, a z tym może być już nieco gorzej...).
To była dygresja w stosunku do postu Marcina, a temat jak najbardziej pasujeDW pisze:Najpierw chciałem to tam dać, ale jednak umowa między KZK a TŚ to co innego niż przejęcie TŚ przez miasta. Poza tym jak się dyskutuje w jednym temacie na temat paru spraw, to później ciężko jest cokolwiek znaleźć...R_G pisze:gdzieś na tym forum jest temat o jakimś przejęciu akcji TŚ przez miasta....
Ja się pytam gdzie można znaleźć załącznik xx pt. Wykaz przystanków technicznych.
Pozdrawiam R1 :santa:
Nie ma. Zapis w umowie jest niepoprawny, bo przystanek to przystanek. Powinna być precyzyjnie określona organizacja ruchu na każdej pętli, żeby było wiadomo, że np. w Zawodziu tramwaj ma się podstawiać 5 minut przed odjazdem, a na Alfredzie bezpośrednio po przyjeździe, a np. na Zagórzu bezpośrednio przed odjazdem (co wynika z uwarunkowań technicznych). Tymczasem jest zupełna dowolność.R_G pisze:Ja się pytam gdzie można znaleźć załącznik xx pt. Wykaz przystanków technicznych.
W Instrukcji dla służby ruchu jest (no, był, ale w tej aktualnej pewnie też jest) taki zapis:
3. Postój na przystankach końcowych należy odbywać na stanowisku dla wsiadających. Fakt konieczności postoju poza przystankiem dla wsiadających należy niezwłocznie zgłosić Służbie Kontroli Ruchu, z jednoczesnym podaniem przyczyny takiego postoju.
A propos tablic wewnętrznych, które mają być wprowadzone. Czy ktoś jeszcze spotkał się ostatnio z tablicami, które miały poprzednią wersję "koralików"? Ja chyba dobre kilka lat nie widziałem, w każdym razie zupełnie o nich zapomniałem
Czy to co zaprezentował portal WPK to jest wersja docelowa do wdrożenia czy jakiś roboczy lub własny projekt, aby tylko zobrazować o co chodzi? Trochę nawalone jest tam tych informacji...
Czy to co zaprezentował portal WPK to jest wersja docelowa do wdrożenia czy jakiś roboczy lub własny projekt, aby tylko zobrazować o co chodzi? Trochę nawalone jest tam tych informacji...
Mi się wydaje, że jak najbardziej słuszne. Nie raz ludzie nie wiedzą jak gdzie dojechać, gdzie się na co przesiąść.ff pisze:Trochę nawalone jest tam tych informacji...
Informacja o czasie przejazdu daje możliwość przy znajomości rozkładu obliczenia czy się zdąży na przesiadkę Powinny być też obowiązkowe kalkulatory na sznureczku dla mniej zdolnych
Te ostatnie zdanie proszę oczywiście nie traktować poważnie
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W Gliwickich wagonach też takie widziałem, ale nie domysliłem się po co to jestDW pisze:Jedyne co zauważyłem to w #515 pomiędzy autokomputerem a drzwiami motorowego na mocowaniu pulpitu do ściany znajduje się tak jakby plastikowe mocowanie na legitymacje motorniczego (jednak nie było w nim nic włożone).
Pojawiły się już nowe identyfikatory, wyglądają beznadziejnie. Na wpk znalazłem, link do fotki.
http://www.plikus.pl/wyswietl_plik-204922.html
http://www.plikus.pl/wyswietl_plik-204922.html
Taka troszkę tandeta. To mi wygląda na taki bardziej zwykły papier. Chyba łatwe do podrobienia. Miałem w liceum tak tandetne identyfikatory. Lepsze były w gimnazjum, bo była fotka, pieczęć, specjalny wzór i laminowanie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jak to po co? Co prawda i bez tego da się dokładnie zidentyfikować (potencjalnie winnego zaniedbań) pracownika i wydawało by się niby, że taka tabliczka nic nie wnosi, a będzie to przecież kolejny powód do nakładania kar. Mrożek by tego nie wymyśliłmemphis pisze:Dlaczego dobry? Po co komu ta tabliczka i numer?Przemo pisze:Jeszcze nie widziałem, a to dobry pomysł będzie.ff pisze:W Gliwickich wagonach też takie widziałem, ale nie domysliłem się po co to jest
Takie plastikowe mocowania ma m.in. #532 , ale jest ich więcej tyle że nie pamiętam w których wagonach już są.W Będzinie nadal nie pojawiły się żadne numery (na podst. obserwacji jakiś 30 wozów). Jedyne co zauważyłem to w #515 pomiędzy autokomputerem a drzwiami motorowego na mocowaniu pulpitu do ściany znajduje się tak jakby plastikowe mocowanie na legitymacje motorniczego (jednak nie było w nim nic włożone).
Pozdrawiam R1 :santa:
Nie wiem czy będzie powodem do kar, bo w autobusach identyfikatory mają być od 2 lat (na części linii), a nie ma ich nigdzie i nikomu to nie przeszkadza.Karol pisze:Jak to po co? Co prawda i bez tego da się dokładnie zidentyfikować (potencjalnie winnego zaniedbań) pracownika i wydawało by się niby, że taka tabliczka nic nie wnosi, a będzie to przecież kolejny powód do nakładania kar. Mrożek by tego nie wymyślił
Zauważyłem, że w wagonach na Zawodziu wkładki z identyfikatorem (czasem niestety bez, ale to zupełnie inny problem) pojawiły się na szybach od kabiny motorniczego. Dzięki temu jak komuś będzie to potrzebne, to dyskretnie te informacje zdobędzie bez zapuszczania żurawia do kabiny.
Natomiast w gliwickiej zajezdni jest trend odwrotny i w trzech wagonach, które dziś nawiedziłem nie było nic (nawet starych mocowań). Ale tam zawsze panują zupełnie inne zwyczaje. Wagon z nalepkami o nierozmawianiu i nieprzesiadywaniu w kabinach, po oddaniu pożyczonych wagonów, to teraz prawdziwy biały kruk
Natomiast w gliwickiej zajezdni jest trend odwrotny i w trzech wagonach, które dziś nawiedziłem nie było nic (nawet starych mocowań). Ale tam zawsze panują zupełnie inne zwyczaje. Wagon z nalepkami o nierozmawianiu i nieprzesiadywaniu w kabinach, po oddaniu pożyczonych wagonów, to teraz prawdziwy biały kruk
Hm, pisałem o tym wcześniej w którymś DPD .ff pisze:Zauważyłem, że w wagonach na Zawodziu wkładki z identyfikatorem (czasem niestety bez, ale to zupełnie inny problem) pojawiły się na szybach od kabiny motorniczego. Dzięki temu jak komuś będzie to potrzebne, to dyskretnie te informacje zdobędzie bez zapuszczania żurawia do kabiny.
Znalazłem. Na swoje usperawiedliwienie powiem, że tego dnia akurat yłem poza Śląskiem i watek przeczytałem dośc pobieżnie.Marcin pisze:Hm, pisałem o tym wcześniej w którymś DPD .
Natomiast dziś sprawdziłem kilka wagonów bytomskich - tam też postawiono jednak na anonimowość motorowych - nie było ani mocowań, ani identyfikatów.
EDIT 12.09
Nie wiem gdzie o tym napisać, więc postanowiłem napisać tu. W ostatnich dniach zauważyłem, że nożykami masowo zostało wykrojone wyrażenie "przewóz na zlecenie" na przezroczystych nalepkach KZK GOP (czyli na starej wersji) oraz na foliach reklamowych Business Consulting (gdyż ciągle takie umieszczają nawet na nowych reklamach). Zauważyłem to w wagonach zajezdni Gliwice i Bytom. Obecne naklejki (oraz poprzednia wersja) zawierały już tylko logo KZK GOP bez wyrażenia "przewóz na zlecenie". Czy to wyrażenie umieszczone na pojeździe ma jakieś określone konsekwencje prawne, że postanowiono je ręcznie usuwać ze starych wersji nalepek i nie ma go już w nowej wersji?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tramwaje Śląskie S.A. podpisały z KZK GOP aneks do niniejszej umowy przedłużający wykonywanie publicznego transportu tramwajowego do 2030 roku. Jest to związane ze złożeniem przez TŚ wniosku do EBI o przyznanie kredytu w wysokości 283 mln zł na sfinansowanie wkładu własnego na realizację projektu pn. "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Ponadto planowany jest zakup 30 szt. niskopodłogowych nowych tramwajów oraz modernizację tylko 75 szt. taboru typu 105N.
Tutaj treść tej uchwały.
Tutaj treść tej uchwały.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przedstawiciele śląskich i zagłębiowskich miast, które współtworzą KZK GOP, przyjęli we wtorek uchwałę, która umożliwi Tramwajom Śląskim zaciągnięcie kredytu na modernizację torowisk i zakup nowych tramwajów. Zobowiązania miasta będą spłacały przez 20 lat.
Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z1EhxVxBNJ
Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z1EhxVxBNJ
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z1ElzU7v37Gazeta.pl Katowice pisze:- Tramwaj jest drogim środkiem transportu. Niektórzy zgodzili się na takie rozwiązanie chyba nie do końca zdając sobie sprawę z jego konsekwencji - przekonywał Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic. - Razem z odsetkami i odpisami amortyzacyjnymi kwota do spłaty urośnie do 1,8 mld zł. Raty są tak skonstruowane, że z każdym rokiem będą wyższe. W ostatnich latach to może być nawet 40 mln zł w przypadku miasta wielkości Zabrza - przestrzegał Frankiewicz.
Widać, że panu Frankiewiczowi zależy na tym, aby pozbyć się tramwajów z całego GOP.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W ogóle jego komentarz tam jest nie na miejscu. Jak sobie chce prawić poematy jaki to tramwaj jest zły i drogi to nich to robi u siebie w domu. Ogólnie odnoszę wrażenie, że ten gość naprawdę ma jakiś tramwajowy kompleks.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
On swoją wypowiedzią prowadzi dywersje przeciwko tramwajom w Zabrzu (nie przypadkowo padło stwierdzenie "miasto wielkości Zabrza"). Pewnie marzy mu się przedłużenie A4 aż do Lompy i obsługa wszystkich przystanków w ciągu ulicy Wolności w Zabrzu jego solarisami. Swego czasu też się zastanawiałem nad jego kompleksem tramwajowym. Być może ktoś z rodziny zginął/został ranny z powodu "żelaznego potwora" i stąd ta niechęć do tego środka lokomocji. Albo po prostu pan F. obejrzał wszystkie części "Oszukać przeznaczenie", po czym przyśniło mu się że wychodząc z pracy zostanie przejechany przez 4-kę i postanowił ją zlikwidować. A jak wiadomo przeznaczenia nie da się oszukać, to stąd chora idea likwidacji całej sieci;pluki pisze:W ogóle jego komentarz tam jest nie na miejscu. Jak sobie chce prawić poematy jaki to tramwaj jest zły i drogi to nich to robi u siebie w domu. Ogólnie odnoszę wrażenie, że ten gość naprawdę ma jakiś tramwajowy kompleks.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości