Podpisanie 15-sto letniej umowy pomiędzy KZK GOP a TŚ

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Podpisanie 15-sto letniej umowy pomiędzy KZK GOP a TŚ

#1 Post autor: DW » 03 sty 2009, 11:50

Pod koniec roku KZK GOP podpisał z TŚ nową umowę zawartą tym razem na 15 lat. W portalu WPK pojawił się artykuł prezentujący ważniejsze postanowienia tej umowy.
:arrow: http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1040

Z ciekawszych spraw - do końca marca wszystkie wagony mają posiadać numer boczny również na lewej ścianie (jak za czasów PKT), w środku wozu ma być dostępny przebieg trasy linii, na której dany wóz kursuje (również w wozach z wyświetlaczami), motorniczy ma posiadać identyfikator zamontowany na pulpicie w widocznym miejscu.
Ponadto "enki" oraz inne wagony zabytkowe nie będą musiały posiadać elektronicznych kasowników, a stawki wozokilometrów zostały dość znacznie zwiększone (bo o ok. złotówkę dla każdego typu wozów) i w przypadku wagonów zmodernizowanych oraz nowych stawka ta będzie jeszcze większa.
Natomiast od 2010 r. ma systematycznie wzrastać liczba nowych, niskopodłogowych wozów.

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#2 Post autor: as chorzów » 03 sty 2009, 12:59

co z tego że stawka wieksza jak obciete do granic kursy ;linie sie kasuje to coraz mniej kasy i tak kzk głąb musi zapłacic i tak umowa 15 letnia czy kzk czuje sie niepewnie ze musi to tak długimi umowami potwierdzac.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: R_G » 03 sty 2009, 13:14

Gdzie tam niepewnie :) Hmmmm :twisted: gdzieś na tym forum jest temat o jakimś przejęciu akcji TŚ przez miasta.... :P

Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się :arrow: TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie ;)

Do końca marca czeka nas mała rewolucja w Tramwajach Śląskich.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#4 Post autor: Marcin » 03 sty 2009, 13:24

Podoba mi się zapis o estetycznym wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, czyżby Będzin musiał się pozbyć firaneczek naklejek itp ? :twisted: .

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 03 sty 2009, 13:32

Marcin pisze:Podoba mi się zapis o estetycznym wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, czyżby Będzin musiał się pozbyć firaneczek naklejek itp ? :twisted: .
Dla Będzina zaprojektuje się specjalny krój firanek z napisami RK-1. Może zasłonki też zrobią. :-P
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 13:34 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: R_G » 03 sty 2009, 13:32

Marcin pisze:Podoba mi się zapis o estetycznym wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, czyżby Będzin musiał się pozbyć firaneczek naklejek itp ? :twisted: .
Mam nadzieję :twisted: , ale znając życie chodzi o to żeby tramwaje nie jeździły obsrane(-sorry pora obiadowa) przez różne żyjątka i w miarę czerwono-...bordowe :mryellow:
Peter pisze: ZKT-1
:shock: Tu przesadziłeś :mryellow:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#7 Post autor: KZKGaPowicz » 03 sty 2009, 13:52

Myślę, że w umowie powinien być zapis o ewentualnych (nie daj Boże!!!) likwidacjach linii tramwajowych. KZK GOP powinien wtedy Tramwajom Śląskim wypłacać kary umowne za zerwanie umowy, co do konkretnej linii tramwajowej. Musiałaby to być bardzo wysoka kwota tak, aby likwidacja linii była nieopłacalna. Może zmusi to już wreszcie KZK GOP do uatrakcyjnienia oferty przewozowej konkretnej linii (zmiana trasy: trasa bieżąca + dodatkowy odcinek, np. 9 Chorzów Ratusz - Bytom Politechnika Śląska w dni robocze i Chorzów Ratusz - Bytom Plac Sikorskiego w dni wolne.) Tramwaje Śląskie powinny przecież walczyć o przetrwanie danej linii, bo to kolejne pieniądze na utrzymanie i w w/w sposób się zabezpieczyć.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: DW » 03 sty 2009, 14:20

R_G pisze:Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się :arrow: TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie ;)
Tylko, że tam wymienione są rzeczy, które obowiązywały już w większości wcześniej. Jednak jak to jest w TŚ każdy wie...
Mimo tego niektóre punkty są wręcz śmieszne znając TŚ i stan tramwajów ;) (w szczególności punkty 5 i 6 w §2 o czystości wozów i kulturze motorniczych, które są przestrzegane jako wręcz przeciwnie :P )
Z punktem 6b kojarzy mi się wybitnie jedna osoba ;)

Według powyższych zapisów za niedługo z żelazek powinny zniknąć z przednich okien naklejki z numerami wozów.
Ciekawy jest też punkt 4f, bo według niego powinno powrócić głosowe powiadamianie o przystankach (jednak jest też zapis, że dotyczy to wozów wyposażonych w te urządzenia, a z tym może być już nieco gorzej...).
R_G pisze:gdzieś na tym forum jest temat o jakimś przejęciu akcji TŚ przez miasta.... :P
Najpierw chciałem to tam dać, ale jednak umowa między KZK a TŚ to co innego niż przejęcie TŚ przez miasta. Poza tym jak się dyskutuje w jednym temacie na temat paru spraw, to później ciężko jest cokolwiek znaleźć...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#9 Post autor: ff » 03 sty 2009, 14:36

KZKGaPowicz pisze:Myślę, że w umowie powinien być zapis o ewentualnych (nie daj Boże!!!) likwidacjach linii tramwajowych. KZK GOP powinien wtedy Tramwajom Śląskim wypłacać kary umowne za zerwanie umowy, co do konkretnej linii tramwajowej. (...) Tramwaje Śląskie powinny przecież walczyć o przetrwanie danej linii, bo to kolejne pieniądze na utrzymanie i w w/w sposób się zabezpieczyć.
Taki zapis się znalazł. Linie będą likwidowane za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia bez żadnych innych konsekwencji. Po prostu linia była, linii nie ma.

Natomiast co do umowy w ogóle jako takiej to uważam, że nie ma się czym podniecać, że czeka nas jakaś rewolucja. Prowizorka jak była tak będzie. Czemu nagle motorniczowie mają nie palić, nie przewozić kolegów w kabinie, wozy mają być w pełni oznakowane, tablice oświetlone. Niby dzisiaj to nie jest regulowane? I z pewnością numery boczne nadal będą w żelazkach na szybach.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#10 Post autor: memphis » 03 sty 2009, 15:42

ff pisze:I z pewnością numery boczne nadal będą w żelazkach na szybach.
Z tym jest taki problem, że nie bardzo jest gdzie je dać, jeśli przyjmuje się, że koniecznie na ścianie przedniej musi być jajo. I szczerze mówiąc rozwiązanie ze Stroszka (numer normalnej wielkości na żółtym placku) jest dużo estetyczniejsze niż to z Zawodzia i Będzina (czyli krzywe cyferki przyklejone jeszcze w Łodzi). Moim zdaniem należy wywalić jajo i dać numer normalnie między światłami.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: R_G » 03 sty 2009, 19:05

DW pisze:
R_G pisze:Ja bym mimo wszystko radził przeczytać całą treść uchwały która znajduje się :arrow: TU
Każdy znajdzie parę ciekawych informacji dla siebie ;)
Tylko, że tam wymienione są rzeczy, które obowiązywały już w większości wcześniej. Jednak jak to jest w TŚ każdy wie...
W podanym artykule na WPK są jedynie wypisane zmiany. Czytając uchwałę można się wielu rzeczy jednak dowiedzieć.
DW pisze: Mimo tego niektóre punkty są wręcz śmieszne znając TŚ i stan tramwajów ;) (w szczególności punkty 5 i 6 w §2 o czystości wozów i kulturze motorniczych, które są przestrzegane jako wręcz przeciwnie :P )
Z punktem 6b kojarzy mi się wybitnie jedna osoba ;)
Mnie się nie kojarzy :P Odnośnie ubioru to proponuję zobaczyć jak wożą się motorniczy w Krakowie. Zawsze odpierd.... pod krawatem..., u nas chodzi pewnie jedynie o to żeby nie śmierdział.... :mruga:
Odnośnie wozów i czystości wozów oraz kultury motorniczych to gdyby ludzie czytali podane wyżej UCHWAŁY i wiedzieli co im się należy, co im wolno, a co komu nie wolno itp gdyby społeczeństwo było trochę bardziej .....(zapomniałem słówka) to by niektórych rzeczy na porządku dziennym nie mieli.
Według powyższych zapisów za niedługo z żelazek powinny zniknąć z przednich okien naklejki z numerami wozów.
Ciekawy jest też punkt 4f, bo według niego powinno powrócić głosowe powiadamianie o przystankach (jednak jest też zapis, że dotyczy to wozów wyposażonych w te urządzenia, a z tym może być już nieco gorzej...).
Z naklejkami to pewnie zostanie zastosowana taryfa ulgowa: "bo nowe wagony", z powiadamianiem głosowym to wiadomo że już się nie montuje przy okazji modernizacji.
DW pisze:
R_G pisze:gdzieś na tym forum jest temat o jakimś przejęciu akcji TŚ przez miasta.... :P
Najpierw chciałem to tam dać, ale jednak umowa między KZK a TŚ to co innego niż przejęcie TŚ przez miasta. Poza tym jak się dyskutuje w jednym temacie na temat paru spraw, to później ciężko jest cokolwiek znaleźć...
To była dygresja w stosunku do postu Marcina, a temat jak najbardziej pasuje ;)



Ja się pytam gdzie można znaleźć załącznik xx pt. Wykaz przystanków technicznych. :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#12 Post autor: memphis » 03 sty 2009, 19:16

R_G pisze:Ja się pytam gdzie można znaleźć załącznik xx pt. Wykaz przystanków technicznych. :P
Nie ma. Zapis w umowie jest niepoprawny, bo przystanek to przystanek. Powinna być precyzyjnie określona organizacja ruchu na każdej pętli, żeby było wiadomo, że np. w Zawodziu tramwaj ma się podstawiać 5 minut przed odjazdem, a na Alfredzie bezpośrednio po przyjeździe, a np. na Zagórzu bezpośrednio przed odjazdem (co wynika z uwarunkowań technicznych). Tymczasem jest zupełna dowolność.

W Instrukcji dla służby ruchu jest (no, był, ale w tej aktualnej pewnie też jest) taki zapis:
3. Postój na przystankach końcowych należy odbywać na stanowisku dla wsiadających. Fakt konieczności postoju poza przystankiem dla wsiadających należy niezwłocznie zgłosić Służbie Kontroli Ruchu, z jednoczesnym podaniem przyczyny takiego postoju.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#13 Post autor: ff » 04 sty 2009, 16:02

A propos tablic wewnętrznych, które mają być wprowadzone. Czy ktoś jeszcze spotkał się ostatnio z tablicami, które miały poprzednią wersję "koralików"? Ja chyba dobre kilka lat nie widziałem, w każdym razie zupełnie o nich zapomniałem :)

Czy to co zaprezentował portal WPK to jest wersja docelowa do wdrożenia czy jakiś roboczy lub własny projekt, aby tylko zobrazować o co chodzi? Trochę nawalone jest tam tych informacji...

Obrazek

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 04 sty 2009, 16:33

ff pisze:Trochę nawalone jest tam tych informacji...
Mi się wydaje, że jak najbardziej słuszne. Nie raz ludzie nie wiedzą jak gdzie dojechać, gdzie się na co przesiąść.
Informacja o czasie przejazdu daje możliwość przy znajomości rozkładu obliczenia czy się zdąży na przesiadkę :P Powinny być też obowiązkowe kalkulatory na sznureczku dla mniej zdolnych ;)
Te ostatnie zdanie proszę oczywiście nie traktować poważnie ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#15 Post autor: memphis » 04 sty 2009, 16:48

ff pisze:Czy to co zaprezentował portal WPK to jest wersja docelowa do wdrożenia czy jakiś roboczy lub własny projekt, aby tylko zobrazować o co chodzi? Trochę nawalone jest tam tych informacji...
Heh :) To był wstępny projekt zrobiony kiedyś tam parę lat temu.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#16 Post autor: 37 » 04 sty 2009, 19:44

Moim zdaniem informacji nigdy za dużo, a informacja o przesiadkach jak najbardziej słuszna.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#17 Post autor: ff » 27 mar 2009, 22:03

DW pisze:Jedyne co zauważyłem to w #515 pomiędzy autokomputerem a drzwiami motorowego na mocowaniu pulpitu do ściany znajduje się tak jakby plastikowe mocowanie na legitymacje motorniczego (jednak nie było w nim nic włożone).
W Gliwickich wagonach też takie widziałem, ale nie domysliłem się po co to jest :)

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 28 mar 2009, 13:11

Pojawiły się już nowe identyfikatory, wyglądają beznadziejnie. Na wpk znalazłem, link do fotki.

http://www.plikus.pl/wyswietl_plik-204922.html

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: luki » 28 mar 2009, 13:13

Taka troszkę tandeta. To mi wygląda na taki bardziej zwykły papier. Chyba łatwe do podrobienia. Miałem w liceum tak tandetne identyfikatory. Lepsze były w gimnazjum, bo była fotka, pieczęć, specjalny wzór i laminowanie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#20 Post autor: Przemo » 28 mar 2009, 23:44

ff pisze:W Gliwickich wagonach też takie widziałem, ale nie domysliłem się po co to jest
Jeszcze nie widziałem, a to dobry pomysł będzie. :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#21 Post autor: memphis » 29 mar 2009, 01:11

Przemo pisze:
ff pisze:W Gliwickich wagonach też takie widziałem, ale nie domysliłem się po co to jest
Jeszcze nie widziałem, a to dobry pomysł będzie. :)
Dlaczego dobry? Po co komu ta tabliczka i numer?

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#22 Post autor: Karol » 29 mar 2009, 05:04

memphis pisze:
Przemo pisze:
ff pisze:W Gliwickich wagonach też takie widziałem, ale nie domysliłem się po co to jest
Jeszcze nie widziałem, a to dobry pomysł będzie. :)
Dlaczego dobry? Po co komu ta tabliczka i numer?
Jak to po co? Co prawda i bez tego da się dokładnie zidentyfikować (potencjalnie winnego zaniedbań) pracownika i wydawało by się niby, że taka tabliczka nic nie wnosi, a będzie to przecież kolejny powód do nakładania kar. Mrożek by tego nie wymyślił ;-)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: R_G » 29 mar 2009, 09:54

W Będzinie nadal nie pojawiły się żadne numery (na podst. obserwacji jakiś 30 wozów). Jedyne co zauważyłem to w #515 pomiędzy autokomputerem a drzwiami motorowego na mocowaniu pulpitu do ściany znajduje się tak jakby plastikowe mocowanie na legitymacje motorniczego (jednak nie było w nim nic włożone).
Takie plastikowe mocowania ma m.in. #532 , ale jest ich więcej tyle że nie pamiętam w których wagonach już są.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#24 Post autor: memphis » 29 mar 2009, 11:49

Karol pisze:Jak to po co? Co prawda i bez tego da się dokładnie zidentyfikować (potencjalnie winnego zaniedbań) pracownika i wydawało by się niby, że taka tabliczka nic nie wnosi, a będzie to przecież kolejny powód do nakładania kar. Mrożek by tego nie wymyślił ;-)
Nie wiem czy będzie powodem do kar, bo w autobusach identyfikatory mają być od 2 lat (na części linii), a nie ma ich nigdzie i nikomu to nie przeszkadza.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#25 Post autor: Karol » 29 mar 2009, 19:06

memphis pisze:Nie wiem czy będzie powodem do kar, bo w autobusach identyfikatory mają być od 2 lat (na części linii), a nie ma ich nigdzie i nikomu to nie przeszkadza.
Umowa z Tramwajami w każdym razie takie kary przewiduje. A jak będzie w praktyce - pożyjemy, zobaczymy.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: Patryk105 » 30 mar 2009, 20:46

Plastikowe mocowania ma też 749 z tego co dobrze pamiętam.
Pozdrawiam ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#27 Post autor: ff » 01 kwie 2009, 18:18

W jednym z pociągów zajezdni Zawodzie widziałem dziś to mocowanie w użyciu, tzn. był włożony identyfikator.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28 Post autor: Peter » 01 kwie 2009, 20:28

Widziałem to w wagonie #700. Zwykła karteczka papieru włożona w przezroczyste mocowanie.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#29 Post autor: ff » 10 sie 2009, 18:39

Zauważyłem, że w wagonach na Zawodziu wkładki z identyfikatorem (czasem niestety bez, ale to zupełnie inny problem) pojawiły się na szybach od kabiny motorniczego. Dzięki temu jak komuś będzie to potrzebne, to dyskretnie te informacje zdobędzie bez zapuszczania żurawia do kabiny.

Natomiast w gliwickiej zajezdni jest trend odwrotny i w trzech wagonach, które dziś nawiedziłem nie było nic (nawet starych mocowań). Ale tam zawsze panują zupełnie inne zwyczaje. Wagon z nalepkami o nierozmawianiu i nieprzesiadywaniu w kabinach, po oddaniu pożyczonych wagonów, to teraz prawdziwy biały kruk :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#30 Post autor: Marcin » 10 sie 2009, 18:53

ff pisze:Zauważyłem, że w wagonach na Zawodziu wkładki z identyfikatorem (czasem niestety bez, ale to zupełnie inny problem) pojawiły się na szybach od kabiny motorniczego. Dzięki temu jak komuś będzie to potrzebne, to dyskretnie te informacje zdobędzie bez zapuszczania żurawia do kabiny.
Hm, pisałem o tym wcześniej w którymś DPD ;).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#31 Post autor: ff » 11 sie 2009, 17:37

Marcin pisze:Hm, pisałem o tym wcześniej w którymś DPD ;).
Znalazłem. Na swoje usperawiedliwienie powiem, że tego dnia akurat yłem poza Śląskiem i watek przeczytałem dośc pobieżnie.

Natomiast dziś sprawdziłem kilka wagonów bytomskich - tam też postawiono jednak na anonimowość motorowych - nie było ani mocowań, ani identyfikatów.

EDIT 12.09

Nie wiem gdzie o tym napisać, więc postanowiłem napisać tu. W ostatnich dniach zauważyłem, że nożykami masowo zostało wykrojone wyrażenie "przewóz na zlecenie" na przezroczystych nalepkach KZK GOP (czyli na starej wersji) oraz na foliach reklamowych Business Consulting (gdyż ciągle takie umieszczają nawet na nowych reklamach). Zauważyłem to w wagonach zajezdni Gliwice i Bytom. Obecne naklejki (oraz poprzednia wersja) zawierały już tylko logo KZK GOP bez wyrażenia "przewóz na zlecenie". Czy to wyrażenie umieszczone na pojeździe ma jakieś określone konsekwencje prawne, że postanowiono je ręcznie usuwać ze starych wersji nalepek i nie ma go już w nowej wersji?

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: R_G » 12 wrz 2009, 13:25

Na tramwajach z RK-1 pojawiły się nowe nalepki w których również nie ma takiego wyrażenia.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#33 Post autor: Karol » 12 wrz 2009, 14:02

KZK GOP zmienił wzór naklejki i zaczął karać za nieprawidłowe oznakowanie pojazdów ;-)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#34 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lut 2011, 20:42

Tramwaje Śląskie S.A. podpisały z KZK GOP aneks do niniejszej umowy przedłużający wykonywanie publicznego transportu tramwajowego do 2030 roku. Jest to związane ze złożeniem przez TŚ wniosku do EBI o przyznanie kredytu w wysokości 283 mln zł na sfinansowanie wkładu własnego na realizację projektu pn. "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Ponadto planowany jest zakup 30 szt. niskopodłogowych nowych tramwajów oraz modernizację tylko 75 szt. taboru typu 105N.
Tutaj treść tej uchwały.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#35 Post autor: hanys76 » 22 lut 2011, 18:00

Przedstawiciele śląskich i zagłębiowskich miast, które współtworzą KZK GOP, przyjęli we wtorek uchwałę, która umożliwi Tramwajom Śląskim zaciągnięcie kredytu na modernizację torowisk i zakup nowych tramwajów. Zobowiązania miasta będą spłacały przez 20 lat.

Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z1EhxVxBNJ

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#36 Post autor: KZKGaPowicz » 23 lut 2011, 10:33

Gazeta.pl Katowice pisze:- Tramwaj jest drogim środkiem transportu. Niektórzy zgodzili się na takie rozwiązanie chyba nie do końca zdając sobie sprawę z jego konsekwencji - przekonywał Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic. - Razem z odsetkami i odpisami amortyzacyjnymi kwota do spłaty urośnie do 1,8 mld zł. Raty są tak skonstruowane, że z każdym rokiem będą wyższe. W ostatnich latach to może być nawet 40 mln zł w przypadku miasta wielkości Zabrza - przestrzegał Frankiewicz.
Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z1ElzU7v37

Widać, że panu Frankiewiczowi zależy na tym, aby pozbyć się tramwajów z całego GOP.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: luki » 23 lut 2011, 14:09

W ogóle jego komentarz tam jest nie na miejscu. Jak sobie chce prawić poematy jaki to tramwaj jest zły i drogi to nich to robi u siebie w domu. Ogólnie odnoszę wrażenie, że ten gość naprawdę ma jakiś tramwajowy kompleks.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: 102n@ » 23 lut 2011, 21:40

luki pisze:W ogóle jego komentarz tam jest nie na miejscu. Jak sobie chce prawić poematy jaki to tramwaj jest zły i drogi to nich to robi u siebie w domu. Ogólnie odnoszę wrażenie, że ten gość naprawdę ma jakiś tramwajowy kompleks.
On swoją wypowiedzią prowadzi dywersje przeciwko tramwajom w Zabrzu (nie przypadkowo padło stwierdzenie "miasto wielkości Zabrza"). Pewnie marzy mu się przedłużenie A4 aż do Lompy i obsługa wszystkich przystanków w ciągu ulicy Wolności w Zabrzu jego solarisami. Swego czasu też się zastanawiałem nad jego kompleksem tramwajowym. Być może ktoś z rodziny zginął/został ranny z powodu "żelaznego potwora" i stąd ta niechęć do tego środka lokomocji. Albo po prostu pan F. obejrzał wszystkie części "Oszukać przeznaczenie", po czym przyśniło mu się że wychodząc z pracy zostanie przejechany przez 4-kę i postanowił ją zlikwidować. A jak wiadomo przeznaczenia nie da się oszukać, to stąd chora idea likwidacji całej sieci;p

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#39 Post autor: memphis » 23 lut 2011, 21:49

Niestety Frankiewicz ma w tym wszystkim sporo racji, co potwierdzają dotychczasowe doświadczenia i funkcjonowanie spółki TŚ.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: adam86 » 23 lut 2011, 22:21

Tylko, że tym razem to nie TŚ będą miały problem, a raczej gminy i KZK.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: luki » 24 lut 2011, 14:40

Skoro podejmują się tego na ostatni dzwonek zamiast 10-lat temu to chyba logiczne, że to kosztowna zabawa. Ale gdyby nie zrobili nic, to za dwa lata nie byłoby czego zbierać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości