Likwidacja linii 12 (i nie tylko)
Likwidacja linii 12 (i nie tylko)
Wszędzie tam, gdzie połączenia są nieopłacalne, pasażerowie będą musieli przesiąść się z tramwajów do autobusów. Wyrok zapadł już na "dwunastkę". Wciąż ważą się losy linii 18 i 25.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... mwaje.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... mwaje.html
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 20:16 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.
No bardzo pięknie. Pogratulować tylko. Można już żegnać 12-tkę
18-tka także już wydaje mi się nie ma na co liczyć, zwłaszcza że nie będzie jej nikt bronił.
Z 27 jak widać liczą się władze Sosnowca, ale prędzej czy później i tak KZK GOP się do tego dobierze.
Nie wiem tylko co ma oznaczać likwidacja ostatnich przystanków na Konstantynowie ?
Chodzi tu o same przystanki, bo zauważyłem nacisk na sposób zawracania. Tu też się jednak coś kryje.
25 w tytule to oczywiście literówka. Miało być 24
18-tka także już wydaje mi się nie ma na co liczyć, zwłaszcza że nie będzie jej nikt bronił.
Z 27 jak widać liczą się władze Sosnowca, ale prędzej czy później i tak KZK GOP się do tego dobierze.
Nie wiem tylko co ma oznaczać likwidacja ostatnich przystanków na Konstantynowie ?
Chodzi tu o same przystanki, bo zauważyłem nacisk na sposób zawracania. Tu też się jednak coś kryje.
25 w tytule to oczywiście literówka. Miało być 24
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Proste,chcą 24 zlikwidować albo skrócić do Dworca jako biskę "21" w zamian uczniom z liceum na Staszica KZK GOP zaoferuje autobusy które są przecież tak opłacalne i wogóle nie stoją w korkach :/.luki pisze:Nie wiem tylko co ma oznaczać likwidacja ostatnich przystanków na Konstantynowie ?
Chodzi tu o same przystanki, bo zauważyłem nacisk na sposób zawracania. Tu też się jednak coś kryje.
Prawdę mówiąc aż szkoda czytać takie rzeczy bo się człowiekowi nóż w kieszeni otwiera.
Jak tramwaj ma być dochodowy skoro dublują go autobusy. Totalna bezmyślność (albo i nie) w organizowaniu komunikacji.
Teraz można się spodziewać kolejnych optymizacji, przybędzie taboru na placu to będzie co ciąć :/
A po co im będzie ten krzak do Dworca dublujący się z 21, który pewnie z pewnością i tak prędzej czy później wytną. Tak samo jak z 31 po 8-mce. Przecież teraz jest sama 6, a 31 na innej trasie.
Teraz można się spodziewać kolejnych optymizacji, przybędzie taboru na placu to będzie co ciąć :/
Wpierw to zrozumiałem że chcą wyciąć 24 łącznie z jej odcinkiem do Okrzei, a władze miasta temu się sprzeciwiają, a nagle jednak chcą te linię wyciąć na tym odcinku.Marcin pisze:Proste,chcą 24 zlikwidować albo skrócić do Dworca jako biskę "21" w zamian uczniom z liceum na Staszica KZK GOP zaoferuje autobusy które są przecież tak opłacalne i wogóle nie stoją w korkach :/ .
A po co im będzie ten krzak do Dworca dublujący się z 21, który pewnie z pewnością i tak prędzej czy później wytną. Tak samo jak z 31 po 8-mce. Przecież teraz jest sama 6, a 31 na innej trasie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kolejny dowód w ciągu ostatnich tygodni jacy obłudnicy pracują w KZK GOP. Przypomnijmy sobie artykuły z okresu przejęcia Tramwajów Śląskich przez samorządy (a nawet później). Co wtedy mówił Urbańczyk, co mówiły władze Tramwajów, co kazano mówić Alodii, a co każą jej teraz. Po prostu wstyd. Gęby te same i tak samo zadowolone jak wtedy, tylko że zwrot w myśleniu i przekazywanej treści o 180 stopni. Inna sprawa, że wiadomo było, że wszystko to były frazesy, bo zakusy na szyny i tak mają. A więc jeszcze raz - obłudnicy.
Na temat likwidacji T12; trochę dziwię się prezydentowi Chorzowa, że pogrzebał "dwunastkę". Za parę lat ma być ponoć reorganizacja układu torowego w centrum Chorzowa, która zakładała, że w rejonie placu Hutników powstanie duża pętla tramwajowa, na której będą mieć końcówkę także tramwaje wyjeżdżające z ulicy Powstańców (9, 17, 36). Przy Ratuszu zamiast skręcać w lewo, tramwaj ma jechać prosto przez skrzyżowanie z Katowicką, no i mamy Plac Hutników. To by umożliwiło bezpośrednie tramwajowe połączenie Chorzowa Starego z resztą miasta.
Dlatego szkoda, że likwidują całą dwunastkę. Mogliby pętlę zrobić zaraz za Starochorzowskim Domem Kultury i wydłużyć trasę linii Zawodzie - Chorzów Ratusz do Chorzówa Starego , albo chociaż jakąś biskę zrobić na podstawie dzisiejszego 36 na trasie Chorzów Batory Zajezdnia - Chorzowa Stary. Co wy na to?
Dlatego szkoda, że likwidują całą dwunastkę. Mogliby pętlę zrobić zaraz za Starochorzowskim Domem Kultury i wydłużyć trasę linii Zawodzie - Chorzów Ratusz do Chorzówa Starego , albo chociaż jakąś biskę zrobić na podstawie dzisiejszego 36 na trasie Chorzów Batory Zajezdnia - Chorzowa Stary. Co wy na to?
Linia ta jest do likwidacji z dwóch niefinansowych powodów - obwodnica Chorzowa (wschodnie ogrodzenie kopalni prezydent) oraz poszerzenie ulicy Siemianowickiej. Ale najważniejszy to ten finansowy i nie chodzi mi o to, że tramwaje są droższe. Nie zapominajmy, że pan Kopel jest w Radzie Nadzorczej Tramwajów Śląskich, a poważny zastrzyk finansowy w spółce, który będzie spowodowany złomowaniem setek ton stali, na co on sam daje zielone światło, gdyż jest to w jego gestii, a nawet jest tego postulatorem, na pewno mu zostanie wynagrodzony, ponieważ to on ten wpływ wygeneruje. Zarząd też się cieszy, bo oprócz tego będzie mniej uruchamiać tramwajów i kolejne wozy będzie mógł kasować, KZK GOP się cieszy, bo mniej zapłaci. Wszyscy się podzielą i będą zadowoleni. I jak tu się nie dziwić, że likwidacje tramwajów są w modzie (wbrew frazesom w prasie). A potem "specjaliści z KZK GOP" stworzą kolejne opracowanie co wypada likwidować.Penny pisze:Dlatego szkoda, że likwidują całą dwunastkę. Mogliby pętlę zrobić zaraz za Starochorzowskim Domem Kultury i wydłużyć trasę linii Zawodzie - Chorzów Ratusz do Chorzówa Starego , albo chociaż jakąś biskę zrobić na podstawie dzisiejszego 36 na trasie Chorzów Batory Zajezdnia - Chorzowa Stary. Co wy na to?
Skoro likwidują 12 to wyraźnie mają ku temu swoje chore powody, zresztą ff już się na ten temat dobrze wypowiedział. A do błędu w przyszłości nikt się nie przyzna, więc na odbudowę nie ma co liczyć. W chwili obecnej Kopel się cieszy że ma 12-tkę z głowy, a dublujący autobus spokojnie zajmie się pasażerami.
A po likwidacji 12-tki, będzie gdzie budować nową pętlę, która będzie zbawieniem dla usunięcia tramwajów spod Ratuszu (bo przecież o to tu chodzi :eye: )
A cała reszta jak najbardziej będzie zadowolona, z wyjątkiem nas i pasażerów wolących tramwaje (choć takich jest niewielu).
A po likwidacji 12-tki, będzie gdzie budować nową pętlę, która będzie zbawieniem dla usunięcia tramwajów spod Ratuszu (bo przecież o to tu chodzi :eye: )
A cała reszta jak najbardziej będzie zadowolona, z wyjątkiem nas i pasażerów wolących tramwaje (choć takich jest niewielu).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wart też zauważyć że gdyby Tramwaje Śląskie nie były takie jakie są, tzn, zdezelowany tabor, infrastruktura w katastrofalnym stanie, to na pewno likwidacje jakie teraz mamy nie były by już tak realne (choć to nie zmienia też podejścia pewnej grupy osób do tramwajów, ale na pewno obecny stan sprzyja takim decyzjom). Jak można przeczytać w artykule z pierwszego postu zwraca się uwagę na jednotorowość i awaryjność. A kto będzie remontował coś od jednego krańca pętli do drugiego coś co wg. obliczeń jest nieopłacalne w utrzymaniu. Łatwiej i taniej jest zamknąć linię i przesiąść się w autobus. To są efekty zaniedbania od lat.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2008, 23:06 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Cena złomu moim zdaniem jest niezależna od sytuacji infrastruktury TŚ. Gdyby za złom dostawało się grosze nikt by nie likwidował, bo by się po prostu nie pylało. Szkoda było fatygi i nerwów (bo się trzeba tłumaczyć w prasie, wymyślać różne dyrdymały, instruować Ostrochową). Nie byłoby też wtedy kradzieży trakcji, szyn przez oprychów itd. A ponieważ sytuacja jest jaka jest to w białych rękawiczkach oficjalnie kradnie się pasażerom całą linięluki pisze:Wart też zauważyć że gdyby Tramwaje Śląskie nie były takie jakie są, tzn, zdezelowany tabor, infrastruktura w katastrofalnym stanie, to na pewno likwidacje jakie teraz mamy nie były by już tak realne (choć to nie zmienia też podejścia pewnej grupy osób do tramwajów, ale na pewno obecny stan sprzyja takim decyzją).
A ja życzę szczęścia osobom które w godzinach szczytu będą pchać się do pierwszych drzwi Ikarusa 260 na 663. Powodzenia...
A tak z innej strony jeszcze z 10 lat temu ta linia była tak potrzebna że aż na niej składy jeździły a teraz...
Propozycje jak się dostać z centrum siemianowic (przypuśćmy ktoś mieszka niedaleko pętli) do chorzowa rynku i ile czasu to trwa:
http://78.8.8.20/kzkgo/cgi-bin/kzkgo.cg ... x=117&y=20
http://78.8.8.20/kzkgo/cgi-bin/kzkgo.cg ... &x=94&y=28
(DODAM ŻE OD PĘTLI DO PLACU WOLNOŚCI W S.ŚL. IDZIE SIĘ OKOŁO 15 MINUT)
Weźcie też pod uwagę ile czasu od 16.00 trzeba czekać na 98 czy 22.
A tak z innej strony jeszcze z 10 lat temu ta linia była tak potrzebna że aż na niej składy jeździły a teraz...
Propozycje jak się dostać z centrum siemianowic (przypuśćmy ktoś mieszka niedaleko pętli) do chorzowa rynku i ile czasu to trwa:
http://78.8.8.20/kzkgo/cgi-bin/kzkgo.cg ... x=117&y=20
http://78.8.8.20/kzkgo/cgi-bin/kzkgo.cg ... &x=94&y=28
(DODAM ŻE OD PĘTLI DO PLACU WOLNOŚCI W S.ŚL. IDZIE SIĘ OKOŁO 15 MINUT)
Weźcie też pod uwagę ile czasu od 16.00 trzeba czekać na 98 czy 22.
KZK GOP już urósł do roli likwidatora. Niektórzy prezydenci miast pragną wręcz jak najgorzej wpisać się w historii Śląska i Zagłębia. Ich nazwiska jeszcze przypuszczam będą wymieniane przez minimum dziesiątki lat na ustach mieszkańców. Tego mogą być pewni. Zarząd TŚ chyba też jest zadowolony... Decyzje chore i głupie, które w cywilizowanym kraju spotkałyby się z surową karą.
Jedyne czego można im pogratulować, to że szybko im idzie od czasu likwidacji 8 i 25 w 2006r. Likwidacja 18 i 24 to tylko formalność po likwidacji 12.
Jedyne czego można im pogratulować, to że szybko im idzie od czasu likwidacji 8 i 25 w 2006r. Likwidacja 18 i 24 to tylko formalność po likwidacji 12.
Miałem niedawno okazję. Myślałem że zwymiotuję po wdychaniu spalin przez pół godziny w masakrycznym tłoku. Gdy wracając wsiadłem potem wieczorem do tramwaju 19 czułem się przy tym jak w niebie. Poważnie.Mbas94 pisze:A ja życzę szczęścia osobom które w godzinach szczytu będą pchać się do pierwszych drzwi Ikarusa 260 na 663. Powodzenia...
*SDIP (U.N.O.)
Dzis w antyradiu wypowiadała się Bolesław Knapik. Okazało się, że to TŚ wymyśliło ikwidację 12, 18, 24 oraz 27.
I teraz najlepsze:
Ten cały zarząd nadaje się do wymiany.
I teraz najlepsze:
Wydaje mi się, że będzie zupełnie odwrotnie. Zaoszczędzi KZK na wozokilometrach, a tramwajarze będą mieli mniejsze wpływy.... dzięki temu spółka zaoszczędzi i będzie na remonty taboru...
Ten cały zarząd nadaje się do wymiany.
I ty w to wierzysz. Skończy się to tak samo jak z autobusem 25.Marcin pisze:Ale KZK GOP chce zmienić rozkład autobusów żeby ludzie "nie odczuli braku tramwaju".
Nie widzę w tym nic dziwnego. W Radzie Nadzorczej TŚ jest Kopel, Uszok i Górski, czyli KZK GOP. Zarząd mogą w każdej chwili odwołać. Aby utrzymać się na stołku trzeba się dostostować, a ponieważ panowie w zarządzie są niepierwszej młodości (do emerytury bliżej niż dalej), to nie należy się temu dziwić. Niby po co sobie komplikować życie. Po prostu układ.Boguś pisze:Dzis w antyradiu wypowiadała się Bolesław Knapik. Okazało się, że to TŚ wymyśliło ikwidację 12, 18, 24 oraz 27.
Dlatego powtórzę. Jedynym rozwiązaniem jest całkowity demontaż systemu, likwidacja KZK GOP (najlepiej jeszcze z dożywotnim zakazem pełnienia publicznych stanowisk).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczerze to nie wierzę w to na początku pewnie będzie wszystko pięknie ładnie ale i tutaj masz rację że będą cięcia zmiany trasy autobusu itp.Boguś pisze:I ty w to wierzysz. Skończy się to tak samo jak z autobusem 25.Marcin pisze:Ale KZK GOP chce zmienić rozkład autobusów żeby ludzie "nie odczuli braku tramwaju".
Teraz 25 jeździ na Będzin Kościuszki nie tak jak kiedyś pod Urząd pracy albo Ksawere... BTW 25. Stałem sobie raz na 11-go listopada w kierunku Kościuszki no i jechał jakiś pomyleniec w tymże autobusie. Chciałem wsiąść jak się zatrzyma na przystanku, ale ten przejechał dalej i pomimo machania ręką nie zatrzymał się. Jeszcze bezczelnie mi pokazał środkowy palec...Marcin pisze:Szczerze to nie wierzę w to na początku pewnie będzie wszystko pięknie ładnie ale i tutaj masz rację że będą cięcia zmiany trasy autobusu itp.Boguś pisze:I ty w to wierzysz. Skończy się to tak samo jak z autobusem 25.Marcin pisze:Ale KZK GOP chce zmienić rozkład autobusów żeby ludzie "nie odczuli braku tramwaju".
A tak powracając do tematu. Jak ktoś napisał na WPK, linie zagrożone to począwszy od turystucznej - 0, skończywszy na 38. Ciekawe, że 38 jest opłacalna. Ma aż kilometr długości. W ciągu 10 minut można przejść piechota ten odcinek.
Denerwuje mnie to, że w TŚ nikt nie remontuje infrastruktury i nie kupują nowych tramwajów kiedy w innych miastach ogłasza sie przetargi na ponad 180 niskopodłogowców.
A znasz takie motto? :"Nieważne jak o Tobie mowią, ważne żeby mówili" - przepraszam za czarny humorPeter pisze:Niektórzy prezydenci miast pragną wręcz jak najgorzej wpisać się w historii Śląska i Zagłębia. Ich nazwiska jeszcze przypuszczam będą wymieniane przez minimum dziesiątki lat na ustach mieszkańców. Tego mogą być pewni. Zarząd TŚ chyba też jest zadowolony...
Równie dobrze można Penny napisać, że chcą zrobić rewolucyjne zmiany w komunikacji tramwajowej a "rewolucja zjada własne dzieci". :mruga:
Raczej nie ma za co przepraszać, bo przynajmniej można nieco rozchmurzyć ten grobowy klimat likwidacji. Jednak jak się pomyśli zaraz, że tak łatwo się u nas likwiduje tramwaje a nawet całe PKM-y to ciarki wręcz przechodzą...Penny pisze:przepraszam za czarny humor
*SDIP (U.N.O.)
To chyba wbrew regulaminowi forum (jesli tak wnioskuj eo osuniecie mojego postu). Nie tlyko miłosnicy sa zainteresowani losem 12 Zapraszam na forum Chorozwa http://www.forum.chorzow.slask.pl/viewt ... 1183#41183
Dowiedzalem sie ze powstaje strona internetowa odnośnie 12
Dowiedzalem sie ze powstaje strona internetowa odnośnie 12
Kopel się spodziewa protestów, ale już zapowiedział, że ma to w czterech literach.37 pisze:Dowiedzalem sie ze powstaje strona internetowa odnośnie 12
Patrzcie jak się zmieniła taktyka. Sporo czasu przed likwidacją 8 i 25 na ten temat się mówiło, nieśmiało rozważano takie rozwiązanie, była jakaś nadzieja w zapowiedziach władz, że może jednak coś z tego jeszcze będzie. A tu cały czas była cisza i nagle na 2 miesiące przed w bezczelny sposób - data, linia, koniec. I kropka.
Cwaniak wszystko przekręci. Dzięki tej likwidacji zmodernizuje drogę, wybuduje obwodnicę, zamknie ruch tranzytowy w Chorzowie, zburzy estakadę, a zamiast zdezelowanego tramwaju puści częściej niskopodłogowe autobusy. Wszyscy będą pod wrażeniem (zresztą pod takim samym w jakim są chorzowianie od ponad 10 lat, choć już nie taki przystojny i młody ), że ludzie broniący tramwaju wyjdą na oszołomów.37 pisze:Jeśli prezydent nie reprezentuje interesow mieszkańców to trzeba go wywalić!
Pierwsze zwiastuny likwidacji tej linii były w marcu 2003 roku OIDP (gdzieś miałem artykuł - znajdę, zeskanuję i wrzucę).ff pisze:A tu cały czas była cisza i nagle na 2 miesiące przed w bezczelny sposób - data, linia, koniec. I kropka.
A jeżeli chodzi ratunek T12 i o plany burzenia estakady - to już pisałem parę postów wcześniej, jak to miało być i bardzo by mi się taki plan podobał
Nie dokładnie o to mi chodziło. Owszem pomysły likwidacji były znacznie wcześniej, ale było to na takiej samej zasadzie jak linia do Miechowic czy na Zagórze. Czyli dużo gadania, żadnych konkretów. Teraz się to sfinalizowało i od razu w jednej z najdrastyczniejszych form z możliwych.Penny pisze:Pierwsze zwiastuny likwidacji tej linii były w marcu 2003 roku OIDP (gdzieś miałem artykuł - znajdę, zeskanuję i wrzucę).ff pisze:A tu cały czas była cisza i nagle na 2 miesiące przed w bezczelny sposób - data, linia, koniec. I kropka.
KZK GOP wraz z dyrekcją Tramwajów Śląskich po raz kolejny chcą zrealizować akcję likwidacji linii tramwajowych. Zamiast rozwoju - destrukcja. Apelujemy o włączenie się do akcji protestacyjnej przeciwko rujnowaniu transportu szynowego w regionie.
Zapraszamy do odwiedzenia specjalnej strony internetowej
http://www.ratujmytramwaje.pl/
na której będą zamieszczane wszystkie informacje z tym związane.
Zachęcamy również do dyskusji na ten temat, a chętnych do współpracy zapraszamy na zebranie Klubu Miłośników Transportu Miejskiego - w niedzielę, 16 listopada, od godz. 11:00 w świetlicy zajezdni Chorzów Batory.
Zapraszamy do odwiedzenia specjalnej strony internetowej
http://www.ratujmytramwaje.pl/
na której będą zamieszczane wszystkie informacje z tym związane.
Zachęcamy również do dyskusji na ten temat, a chętnych do współpracy zapraszamy na zebranie Klubu Miłośników Transportu Miejskiego - w niedzielę, 16 listopada, od godz. 11:00 w świetlicy zajezdni Chorzów Batory.
A na czym ta akcja protestacyjna ma mniej więcej polegać, bo po napisaniu do poszczególnych UM i KZK GOP chyba niewiele można oczekiwać ? Oczywiście jak będzie lista to się podpiszę.memphis pisze:Zamiast rozwoju - destrukcja. Apelujemy o włączenie się do akcji protestacyjnej przeciwko rujnowaniu transportu szynowego w regionie.
Moim zdaniem tylko nagłośnienie sprawy w TV i np. rozklejenie plakatów/informacji może coś dać. Chodzi o to żeby dowiedziało się o tym jak najwięcej ludzi.
Nie wszyscy nawet w dzisiejszych czasach mają internet i wielu ludzi nie wie nawet co się kroi, ba są ludzie którzy nie wiedzą że istnieje coś takiego jak linia 12. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Kolejny artykuł w gazecie wyborczej.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... zerow.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... zerow.html
Chorzów kreatywnym miastem? - zapraszamy do udziału w konferencji
Prezydent Miasta Chorzów Marek Kopel serdecznie zaprasza mieszkańców w najbliższy piątek 7 listopada do Chorzowskiego Centrum Kultury, gdzie o godz. 16.00 rozpocznie się konferencja „Chorzów kreatywnym miastem?”. Nowa wizja Chorzowa na 140 lecie Królewskiej Huty. Wstęp wolny. (źródło: http://www.chorzow.um.gov.pl/index.php4?LN=pl&KAT=2428)
Fajna bujda ...
Prezydent Miasta Chorzów Marek Kopel serdecznie zaprasza mieszkańców w najbliższy piątek 7 listopada do Chorzowskiego Centrum Kultury, gdzie o godz. 16.00 rozpocznie się konferencja „Chorzów kreatywnym miastem?”. Nowa wizja Chorzowa na 140 lecie Królewskiej Huty. Wstęp wolny. (źródło: http://www.chorzow.um.gov.pl/index.php4?LN=pl&KAT=2428)
Fajna bujda ...
W tv silesia relacja filmowa na temat linii 24 pod tytułem znikająca 24.
http://www.tvs.pl/informacje/6155/
http://www.tvs.pl/informacje/6155/
Zgadza się, o to chodzi i w tym kierunku będą działania. Prasa jest już powiadomiona wstępnie, a szykujemy nieco konkretniejsze wystąpienie które zostanie rozesłane odpowiednio szeroko. Planowana jest też współpraca z innymi organizacjami.Peter pisze:A na czym ta akcja protestacyjna ma mniej więcej polegać, bo po napisaniu do poszczególnych UM i KZK GOP chyba niewiele można oczekiwać ? Oczywiście jak będzie lista to się podpiszę.
Moim zdaniem tylko nagłośnienie sprawy w TV i np. rozklejenie plakatów/informacji może coś dać. Chodzi o to żeby dowiedziało się o tym jak najwięcej ludzi.
Nie podoba mi się sposób przedstawienia sprawy likwidacji linii 24. Rozmawia się z mieszkańcami Będzina, Pogoni, centrum Sosnowca, że już nie dojadą na targowisko, do Urzędu Miasta. Zobaczycie, że pani Ostroch z uśmiechem na ustach za kilka tygodni ogłosi, że po burzliwych negocjacjach jest kompromis i mieszkańcy nie mają się już czego obawiać. Dokładnie po kursach linii 24 na trasie DW PKP - Paryż będzie jeździć nowa linia (np. 25), co właściwie już w tej chwili wiadomo, że tak mniej więcej będzie. O tym co w tym problemie najistostniejsze, czyli o fizycznej złodziejskiej likwidacji odcinka do Trójkąta na Środuli, tylko po to, żeby go przekonwertować na złom, nikt nie mówi / nie pisze.
Przy 18 nie chodzi rzekomo o kasę Mają po prostu szczęście że Ruda Śląska sama ma niechęć do 18-tki i tyle. Jeszcze dla ubarwienia wrzucili scenki z wykolejenia #731+730 oraz #641+642. Ten drugi przecież to już była zapewne wina kierowcy cysterny, takie wypadki mamy nie tylko w GOP.
Wracając do 18-tki, to a po co było ograniczać w wolne dni 18 do 40 minut. A temu bo przecież komuś się już wcześniej pallo żeby likwidować linie kursujące rzadziej niż co 30 minut. A dodatkowo zmniejszając częstotliwość, zmniejsza się ilość pasażerów, bo komu by się chciało czekać na tramwaj który pojedzie (lub nie) po 40 minutach.
Wracając do 18-tki, to a po co było ograniczać w wolne dni 18 do 40 minut. A temu bo przecież komuś się już wcześniej pallo żeby likwidować linie kursujące rzadziej niż co 30 minut. A dodatkowo zmniejszając częstotliwość, zmniejsza się ilość pasażerów, bo komu by się chciało czekać na tramwaj który pojedzie (lub nie) po 40 minutach.
Wspomniano też o 18, ale zapomniano o 12, gdzie niby wyrok już zapadł. Może za blisko TVPW tv silesia relacja filmowa na temat linii 24 pod tytułem znikająca 24.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Najpierw zlikwidowali zajezdnie w Chorzowie i rozgonili masę pracowników, z firmy jakoś wszystkim umykają próby zlikwidowania zaj łagiewniki warsztatu zwrotnic -teren potrzebny pod nowe osiedle co powstaje z tyłu, wiele razy chcieli ten teren za aprobatą zarządu Tramwajów Śląskich poszło tylko o maszyny strugarki w tym ogromnego hekerta, duża upiwniczona i nie da się ich przewieść a nawet jak by to zrobili to można było te maszyny na złom dać. A teraz linie 12 apropo Chorzów przyjazne miasto, phhii kpina od poniedziałku leci żur nie woda pitna to jakaś błotnista tłusta maź pomarańczowego koloru wczoraj niejaka straż rozwieszała apele do mieszkańców a dopiero we wtorek większość ludzi w Chorzowie się dowiedziała z aktualności a po za tym jutro by można było wpaść na te zgromadzenie z Koplem. Mam nadzieje ze jest prezydentem ostatnią kadencję.
apropo pisałem o tym 3-10-2008r czytałem to w chorzowianinie to jest w necie na stronie gazety chorzowianin artykuł o żłobku o likwidacji linii 12 jest na dole trochę napisane w temacie Sosnowiec pokłócił się z Katowicami o tramwaj linii 15 ale w tedy każdy to miał w d*** czabyło się do c****** doczepić.
poprawione i scalone - luki
apropo pisałem o tym 3-10-2008r czytałem to w chorzowianinie to jest w necie na stronie gazety chorzowianin artykuł o żłobku o likwidacji linii 12 jest na dole trochę napisane w temacie Sosnowiec pokłócił się z Katowicami o tramwaj linii 15 ale w tedy każdy to miał w d*** czabyło się do c****** doczepić.
poprawione i scalone - luki
Ostatnio zmieniony 06 lis 2008, 15:57 przez as chorzów, łącznie zmieniany 1 raz.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... l?skad=rss
Rzeczniczka KZK GOP zgadza się z argumentami o zaletach tramwajów. I na pocieszenie dla osób, które martwią planami likwidacji czterech linii, mówi, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły. - Cały czas szukamy oszczędności. Chyba lepiej jest teraz zawiesić kilka linii, aby więcej pieniędzy wydać na modernizację sieci tramwajowych i nowe połączenia tam, gdzie jest dużo pasażerów - dodaje Ostroch.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dwa lata temu gadała podobnie. Że decyzje nie zapadły i tak dalej. Potem na szybko zwołane spotkanko darmozjadów i decyzja zapadła. Podobnie jeszcze miesiąc przed likwidacją jakiś pracownik ze Stroszka (dyspozytor chyba) mówił, że nic o likwidacji 8 nie wie i o jej los jest spokojny. Bardzo mnie ta wypowiedź uspokoiła. Ale skutki znamy. Niestety, ale pani Alodii nie można w żadnym stopniu wierzyć na słowo. Kazali jej widocznie tak mówić. To jest banda cwaniaków. Proszę się nie uspokajać.
Likwidacja 8 i 25 była znana i przesądzona od chwili podpisania umowy między KZK, a TŚ.ff pisze:Podobnie jeszcze miesiąc przed likwidacją jakiś pracownik ze Stroszka (dyspozytor chyba) mówił, że nic o likwidacji 8 nie wie i o jej los jest spokojny. Bardzo mnie ta wypowiedź uspokoiła.
Teraz jest gorsza sytuacja, bo nowa umowa wprawdzie (podobnie jak poprzednia) obowiązuje od 1 stycznia, ale raczej nie przewiduje się w niej okresu "wypowiedzenia" przy likwidacji czegokolwiek, a ponieważ podpisuje się ją najczęściej w okolicach 31 grudnia (a czasem i po terminie wejścia w życie), więc zostaniemy postawieni przed faktem dokonanym - negocjacje zapisów umowy są tajne.Ale skutki znamy. Niestety, ale pani Alodii nie można w żadnym stopniu wierzyć na słowo. Kazali jej widocznie tak mówić. To jest banda cwaniaków. Proszę się nie uspokajać.
Linia 8 i 25 poległa 1 kwietnia 2006. Na początku marca ukazał się artykuł, w którym czytamy:memphis pisze:Likwidacja 8 i 25 była znana i przesądzona od chwili podpisania umowy między KZK, a TŚ.ff pisze:Podobnie jeszcze miesiąc przed likwidacją jakiś pracownik ze Stroszka (dyspozytor chyba) mówił, że nic o likwidacji 8 nie wie i o jej los jest spokojny. Bardzo mnie ta wypowiedź uspokoiła.
W tym samym czasie kolejny artykuł, o którym wcześniej pisałem:- Rzeczywiście, nasze badania potwierdzają opinię tramwajowego przewoźnika: linie nr 8 i 25 są deficytowe - utrzymuje Alodia Ostroch, z biura prasowego KZK GOP. - Dlatego chyba najwłaściwszym rozwiązaniem byłaby ich likwidacja przy równoległym uzupełnieniu komunikacją autobusową.
Jednocześnie KZK GOP ciągle potwierdza, że ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
http://bytom.naszemiasto.pl/wydarzenia/577177.html
I jeszcze wypowiedź Ostrochowej z innego artykułu końca ubiegłego roku:Na razie optymistycznie
Ostateczna decyzja o likwidacji linii nr 8 jeszcze nie zapadła, więc Zakład Komunikacji Tramwajowej nr 3 w Stroszku, który obsługuje "ósemkę" na razie jest spokojny. - Decyzja o likwidacji jeszcze nie ma. Jest zatem szansa, że ósemka zostanie - mówi Bogusław Bochynek, dyrektor ZKT nr 3. Motorniczy jeżdżący "ósemką" też na razie nie mają powodów do paniki.
http://bytom.naszemiasto.pl/wydarzenia/577760.html
Mamy kolejny rok i znowu mówi kompletnie co innego.Podobnego zdania jest Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP, właściciela Tramwajów Śląskich. - We wszystkich europejskich aglomeracjach stawia się właśnie na komunikację szynową. Tramwaj może przewieźć więcej osób i szybciej niż autobus. Jest też bardziej ekologiczny - dodaje.
Mówili wtedy, że umowę podpisali na trzy lata. Czemu zatem nowa ma obowiązywać już 1 stycznia?memphis pisze:Teraz jest gorsza sytuacja, bo nowa umowa wprawdzie (podobnie jak poprzednia) obowiązuje od 1 stycznia, ale raczej nie przewiduje się w niej okresu "wypowiedzenia" przy likwidacji czegokolwiek, a ponieważ podpisuje się ją najczęściej w okolicach 31 grudnia (a czasem i po terminie wejścia w życie), więc zostaniemy postawieni przed faktem dokonanym - negocjacje zapisów umowy są tajne.
to jest żal co się dzieje na śląskich torach ... KZKGOP to sekta która niszczy życie,najpierw likwidują potem żałują,oni sami się wożą w samochodach i nie zwracają uwagi że ktoś nie ma czym dojechać do szkoły,pracy ... błędem była likwidacja T25,po co te modernizacje tramwajów i torów ... zlikwidują linię 27 to nie wiem czym będe jeździł chyba rowerem :/
Pozdrawiam
Opublikowany został list otwarty, a także uruchomiona została lista poparcia - zapraszamy: http://ratujmytramwaje.pl/?p=list
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości