Likwidacja linii 12 (i nie tylko)

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#201 Post autor: luki » 07 sty 2009, 16:57

DW pisze:W załączeniu treść ogłoszenia (nie najlepszej jakości, bo robione z ukrycia :P )
A czemu z ukrycia ? ;)
DW pisze:Z treści informacji wynika, że jeszcze w styczniu linia 27 ma być skrócona do pętli na ul. Będzińskiej w Sosnowcu (a zamiast niej do zajezdni 24, co już uczyniono).
Od lutego zawieszona ma być linia 28.
Ponadto na linii nr 22 ma być zredukowana liczba poc. z 10 do 6,
Ja słyszałem też o likwidacji 24.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#202 Post autor: DW » 07 sty 2009, 18:59

luki pisze:
DW pisze:W załączeniu treść ogłoszenia (nie najlepszej jakości, bo robione z ukrycia :P )
A czemu z ukrycia ? ;)
No może nie z ukrycia, ale z pewnej odległości ;)
luki pisze:
DW pisze:Z treści informacji wynika, że jeszcze w styczniu linia 27 ma być skrócona do pętli na ul. Będzińskiej w Sosnowcu (a zamiast niej do zajezdni 24, co już uczyniono).
Od lutego zawieszona ma być linia 28.
Ponadto na linii nr 22 ma być zredukowana liczba poc. z 10 do 6,
Ja słyszałem też o likwidacji 24.
To pewnie dopiero za parę miesięcy, jak się okaże, że linia jest nieopłacalna... Bo w wakacje nie będzie się za bardzo opłacało jej utrzymywać przy takcie 40-sto minutowym :|

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#203 Post autor: ff » 07 sty 2009, 19:03

DW pisze:To pewnie dopiero za parę miesięcy, jak się okaże, że linia jest nieopłacalna... Bo w wakacje nie będzie się za bardzo opłacało jej utrzymywać przy takcie 40-sto minutowym :|
No tak jak pisałem, teraz w ferie pewnie zrobią "decydujący" pomiar napełnień. Decydujący w cudzysłowie, bo decyzja już podjęta, chociaż Alodia w najbliższych miesiącach będzie mówić coś odwrotnego.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#204 Post autor: luki » 07 sty 2009, 19:18

To wszystko to już początek końca tramwajów. Likwidują 28, ograniczają 22, skracają 27 i likwidują 24. Potem okaże się, że krzaczek 27 jest nieopłacalny, a między Sosnowcem - Będzinem - Dąbrową będzie praktycznie tylko 21, do Czeladzi będzie śmigać malutkie 22, no to wszyscy stwierdzą że utrzymywanie odcinków dla jednej czy dwóch linii jest nieopłacalne. Część pasażerów sama ucieknie bo po co czekać godzinę na solówkę. Wsiądą sobie w taxi, do samochodów czy jakiś autobusów. Zajezdnia w międzyczasie nadwyżki taboru pociacha. Będzin podziękuje za tramwaj, i co się ostanie dadzą do Zawodzia i w najlepszym wypadku zostanie ta 15 i 26.
ff pisze:Decydujący w cudzysłowie, bo decyzja już podjęta, chociaż Alodia w najbliższych miesiącach będzie mówić coś odwrotnego.
Tak na marginesie, zastanawiam się czy jest zadowolona ze swojej pracy. Przecież to ona musi ukazywać się przed kamerą i opowiadać bajeczki co to nasze kochane KZK GOP głupiego wymyśliło i opowiedzieć to tak by jeszcze miało mniejszy sens.
Natomiast osoby odpowiedzialne za to chowają się za nią.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#205 Post autor: Bartek » 07 sty 2009, 19:19

Po ewentualnej likwidacji linii 28 Os. Zamkowe w B-n będzie odcięte od świata (brak bezpośredniego połączenia z D.G). Skrócenie 27 czy likwidacja 24 to jakieś bzdury :!:
Cały KZKGOP do likwidacji. Ta sytuacja woła o pomstę do nieba. Nie wiem...chyba trzeba przeprowadzić jakąś manifestacje, pozbierać widły, pochodnie i coś do rzucania :-P To jest nienormalne aby społeczeństwo nie miało wpływu na dotyczące je tematy. Taki Kopel czy inne tego typu indywidua wożą zady w samochodach, a w tych zadach mają nas pasażerów.
Nie ma naprawdę sposobu na zrobienie porządku w tym burdelu komunikacyjnym ??

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#206 Post autor: luki » 07 sty 2009, 19:20

Bartek pisze:Nie ma naprawdę sposobu na zrobienie porządku w tym burdelu komunikacyjnym ??
Rewolucje wywołać i obalić te rządy :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#207 Post autor: DW » 07 sty 2009, 19:34

luki pisze:To wszystko to już początek końca tramwajów. Likwidują 28, ograniczają 22, skracają 27 i likwidują 24. Potem okaże się, że krzaczek 27 jest nieopłacalny, a między Sosnowcem - Będzinem - Dąbrową będzie praktycznie tylko 21, do Czeladzi będzie śmigać malutkie 22, no to wszyscy stwierdzą że utrzymywanie odcinków dla jednej czy dwóch linii jest nieopłacalne. Część pasażerów sama ucieknie bo po co czekać godzinę na solówkę. Wsiądą sobie w taxi, do samochodów czy jakiś autobusów. Zajezdnia w międzyczasie nadwyżki taboru pociacha. Będzin podziękuje za tramwaj, i co się ostanie dadzą do Zawodzia i w najlepszym wypadku zostanie ta 15 i 26.
Myślę, że w najgorszym wypadku to tramwaje zawracać będą w Sosnowcu na Będzińskiej, bo władze Sosnowca są na szczęści pro-tramwajowe. Problem byłby z zajezdnią, bo Zawodzie miałoby ciężko pomieścić tyle wozów (zakładając, że Zawodzie objęłoby obsługę sosnowieckich linii), ale za to do Centrum Sosnowca jedzie się tyle samo co z Będzina (bo 20 min.), a przebudowując 15-stkę na w większości dwutorową będzie jeszcze szybciej. Jedyne co, to przydałoby się dorobić łącznik Katowice-Milowic, aby nie trzeba było jeździć do/z zajezdni przez Ostrogórską, tylko kawałek (dość spory) krócej.
Miejmy nadzieję, że jednak do tego nie dojdzie i zajezdnia Będzin będzie nadal funkcjonować, a cięcia jednak będą mniejsze...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#208 Post autor: Penny » 08 sty 2009, 04:33

DW pisze:Problem byłby z zajezdnią, bo Zawodzie miałoby ciężko pomieścić tyle wozów (zakładając, że Zawodzie objęłoby obsługę sosnowieckich linii)
Może się wtedy przeproszą z zajezdnią w Batorym :roll:
DW pisze:(...) przebudowując 15-stkę na w większości dwutorową będzie jeszcze szybciej.
Taka dwutorowa 15 podobałaby mi się w relacji do Będzińskiej. A kiedyś, gdyby powstało połączenie ul. Braci Mieroszewskich łączące Sosnowiec z D.G. to można pokombinować coś innego ;) /chociaż T15 z Kato do D.G. sobie nie wyobrażam.
DW pisze:Miejmy nadzieję, że jednak do tego nie dojdzie i zajezdnia Będzin będzie nadal funkcjonować, a cięcia jednak będą mniejsze...
To duża zajezdnia. Tam można by zrobić ZUR, bo jest odpowiednie zaplecze i jak wspomniałem - Batory do reaktywacji. Sorki za off-topic, ale jak widze dzienne wyjazdy linii 7 ze Stroszka na trasę (przed zmianą rozkładów wraz z nocką 10 pociągów) po ~16km w jedną stronę /łącznie: 320 wozokm!/ to mi sie nóż w kapsie otwiera jak słysze o braku kasy na T12... Ja wiem, ze to inne miasto płaci za to, etc, ale chodzi o sam fakt marnowania kasy. Z tego spokojnie połowę dnia na T12 sie uruchomi.

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#209 Post autor: butthead » 08 sty 2009, 15:29

Penny pisze:Sorki za off-topic, ale jak widze dzienne wyjazdy linii 7 ze Stroszka na trasę (przed zmianą rozkładów wraz z nocką 10 pociągów) po ~16km w jedną stronę /łącznie: 320 wozokm!/ to mi sie nóż w kapsie otwiera jak słysze o braku kasy na T12... Ja wiem, ze to inne miasto płaci za to, etc, ale chodzi o sam fakt marnowania kasy. Z tego spokojnie połowę dnia na T12 sie uruchomi.
Liczyłem to jakiś czas temu, zsumowawszy wszystkie muchowozy ze Stroszka do Chorzowa (czyli także 10 i 17) wystarczyłoby na większą część pracy eksploatacyjnej 12 w ciągu dnia, o ile nie całą nawet.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#210 Post autor: ff » 11 sty 2009, 00:56

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Dwunastka w zajezdni

09.01.2009

Linia tramwajowa nr 12 prowadząca z Placu Hutników w Chorzowie do placu Skargi w Siemianowicach Śląskich przestała kursować. Ostatnia "dwunastka" zjechała do zajezdni w sylwestrowy wieczór o godzinie 21.38.

- Jest mi smutno, bo jeździłem ta trasą od piętnastu lat - mówił Henryk Harendarczyk, motorniczy"dwunastki".

Obrazek
Podpis pod zdjęciem: Ostatni kurs "dwunastki" z 31 grudnia. Zakończył się o 21.38.

- Teraz zastępuję tę linię autobus 663 - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZKGOP. - Autobus ma kursować co piętnaście minut. Teraz chcemy aby wszystkie chorzowskie i siemianowickie przystanki były obsługiwane przez tę linię, bo na razie trasa 663 nie do końca pokrywa się z trasą, którą jeździł tramwaj. Rozmowyt trwają - dodaje.

Ponadto od 1 stycznia KZK GOP zapowiadała dodatkowe kursy autobusów linii 663 na trasie Chorzów Batory pętla - Siemianowice Śląskie, ul. Powstańców. To jednak nie przekonuje pasażerów tramwaju nr 12. Codziennie dzwonią do naszej redakcji i wysyłają pisma z protestem przeciwko likwidacji linii.

- Jesteśmy ludźmi urodzonymi w trakcie i po II wojnie światowej. Uważamy, że osoby odpowiedzialne za likwidację "dwunastki" nie mają zrozumienia dla ludzi po 60., ponieważ posiadają własne samochody, są zdrowi i pełnosprawni i nie rozumieją cierpienia chorych ludzi. A my tym tramwajem jeździliśmy na przykład na rehabilitację. Czy ktoś o tym pomyślał? - cpyta pani Urszula z Chorzowa. Niestety nie ma szans na to, by tramwaj tej linii znów zaczął jeździć. - To już postanowione. Linia została zlikwidowana i "dwunastka" nie będzie już kursować - wyjaśnia Alodia Ostroch.

Mimo tych zapewnień pasażerowie nie zamierzają zakończyć prostestów.

- To jest naprawdę skandal, żeby w ogóle nie słuchać tego, co my mamy do powiedzenia - emocjonuje się Ryszard Szczęśliwy z Centrum. - Najłatwiej jest mówić, że trzeba oszczędzać. Jeśli tak dalej będziemy myśleć, trzeba będzie wszystko zlikwidować.

To jednak nie koniec oszczędnościowych cięć. KZK GOP planuje bowiem likwidację dwóch innych linii tramwajowych w regionie. To linia 24, która łączy Będzin z Sosnowcem, oraz "osiemnastka" kursująca z placu sikorskiego w Bytomiu do pętli Chebzie.

Magdalena Sekuła - POLSKA Dziennik Zachodni

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#211 Post autor: Peter » 11 sty 2009, 14:45

To jednak nie koniec oszczędnościowych cięć. KZK GOP planuje bowiem likwidację dwóch innych linii tramwajowych w regionie. To linia 24, która łączy Będzin z Sosnowcem, oraz "osiemnastka" kursująca z placu sikorskiego w Bytomiu do pętli Chebzie.
Sami siebie niech zlikwidują. Będzie wtedy najwięcej pożytku. Im mniej głupków i ignorantów tym lepiej.
*SDIP (U.N.O.)

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#212 Post autor: as chorzów » 14 sty 2009, 18:13

w gliwicach tez odswieżyli temat co dalej zgliwickimi tramwajami ,bedziniakom odetnom 24 27 zrestom dobrze im jak 12 zamykali w sylwestra to nawaleni byli teraz wytrzezwieli i zdziwienie ,czabyło szybciej działac nie chlac w budach teraz to po jajach mogom se podrapac ,a zrobiom z nimi to co z 12 i dobrze jak nie umiom szanowac to cza ten skansen zamknąc na amen

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#213 Post autor: 37 » 14 sty 2009, 23:16

as chorzów pisze:w gliwicach tez odswieżyli temat co dalej zgliwickimi tramwajami ,bedziniakom odetnom 24 27 zrestom dobrze im jak 12 zamykali w sylwestra to nawaleni byli teraz wytrzezwieli i zdziwienie ,czabyło szybciej działac nie chlac w budach teraz to po jajach mogom se podrapac ,a zrobiom z nimi to co z 12 i dobrze jak nie umiom szanowac to cza ten skansen zamknąc na amen
Gdzie jest moderator?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#214 Post autor: ff » 15 sty 2009, 15:00

[url=http://bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/946760.html][img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img][/url] BĘDZIN pisze:Związkowcy oplakatowali tramwaje i będzińską zajezdnię
(tytuł w gazecie: "Miasto chce krótszych linii tramwajowych")

2008-01-14

Członkowie czterech działających w Tramwajach Śląskich S.A. związków zawodowych oplakatowali będzińską zajezdnię i tramwaje, sprzeciwiając się dążeniu do, ich zdaniem, dalszego dezorganizowania komunikacji tramwajowej w Zagłębiu. Likwidacja Rejonu Komunikacyjnego nr 1 w Będzinie i tamtejszej zajezdni tramwajowej oraz utrata pracy przez sporą część 420-osobowej załogi mogą być m.in. efektem nie przejęcia akcji Tramwajów Śląskich S.A. przez Będzin (jako jedyna gmina w Zagłębiu) oraz złożenia wniosku do KZK GOP o skrócenie linii 27. Związkowcy zapowiadają, że jeśli nic się nie zmieni, rozpoczną pikiety pod budynkiem Urzędu Miasta.

Na plakatach widnieją podpisy przedstawicieli związków zawodowych: Sierpień 80', NSZZ Solidarność, OPZZ oraz Związku Zawodowego Tramwajarzy. Pasażerowie mogą się z nich dowiedzieć, że może na nich czekać nie tylko skrócenie linii 27 do terenu Sosnowca, ale także likwidacja linii 28 (z zajezdni do byłej Huty Katowice) oraz ograniczenie liczby wagonów na linii 22 z 10 do 6. Za błąd uznają także likwidację linii 25 do Wojkowic i rozbiórkę szyn, po których miał jeździć zabytkowy tramwaj.

- Nie możemy siedzieć z założonymi rękami. Działania w poprzedniej i obecnej kadencji władz samorządowych zmierzają do wyeliminowania komunikacji tramwajowej z terenu miasta i zastąpienia jej autobusami - mówi Andrzej Szimke, przewodniczący Sierpnia 80' w Tramwajach Śląskich S.A. - Obawiamy się o miejsca pracy, każdy ma na utrzymaniu rodziny. Jeśli wszystko pójdzie dalej w tym kierunku, to obsługę tramwajów mogą przejąć inne zajezdnie, jak choćby w Katowicach-Zawodziu. Nie możemy się na to zgodzić - dodaje.

Obrazek
Podpis pod zdjęciem: Plakaty z apelem związkowców można znaleźć na szybach zagłębiowskich tramwajów

Władze Będzina tłumaczą się względami finansowymi. W przeliczeniu na jednego mieszkańca w Będzinie dopłaty do komunikacji zbiorowej wynoszą 246 zł. W Sosnowcu jest to połowa tej kwoty (124 zł), w Bytomiu 116 zł, w Katowicach 157 zł, a Chorzowie 98 zł.

- Przelicznik wypada na niekorzyść będzinian. Rada Miejska, w poprzedniej kadencji, podjęła uchwałę o nie przejmowaniu akcji Tramwajów Śląskich S.A. Mimo tego i tak dotujemy komunikację zbiorową, w tym również Tramwaje Śląskie S.A., za pośrednictwem KZK GOP. W tym roku dotacje dla KZK GOP wyniosą ok. 14 mln 250 tys. zł, z czego na połączenia tramwajowe w Będzinie przeznaczonych zostanie 6 mln 900 tys. zł - podkreśla Marzena Karolczyk, rzeczniczka UM w Będzinie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem dopłaty Będzina do KZK GOP wzrosną o 40 proc. Zdaniem samorządowców, jedną z przyczyn tak znacznego wzrostu dotacji jest mała rentowność linii tramwajowych.

Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy Tramwajów Śląskich S.A. twierdzi tymczasem, że na razie nie dotarły do spółki z KZK GOP informacje o planowanych kolejnych ograniczeniach kursów i linii w Zagłębiu.

Piotr Sobierajski - POLSKA Dziennik Zachodni

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#215 Post autor: as chorzów » 15 sty 2009, 15:36

Dalej twierdze że po długim i upojnym procentowo wytrzezwieli małe zwiazkowce cio niec nie robiom tylko hlejom a chyba teraz z 6 zwiazków d*** jest w ts,tyle że zapowiedzi tego artykułu były z poczontkiem grudnia ,i dalej jest pytanie kaj byli ci w ich mniemaniu mondrale jak 12 zamykali nawaleni sylwester-berdzin niechce tramwaju gliwice tysz to poco ta trupiarnia starych gratów unas z przyjemnosciom sie bedzie jezdzic do krakowa wrocławia tam pojezdzic prawdziwimi tramwajkami,piszczei se 2 ostrzezenie walimnie to

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#216 Post autor: rafalurbino18 » 15 sty 2009, 15:38

as chorzów pisze:Dalej twierdze że po długim i upojnym procentowo wytrzezwieli małe zwiazkowce cio niec nie robiom tylko hlejom a chyba teraz z 6 zwiazków d*** jest w ts,tyle że zapowiedzi tego artykułu były z poczontkiem grudnia ,i dalej jest pytanie kaj byli ci w ich mniemaniu mondrale jak 12 zamykali nawaleni sylwester-berdzin niechce tramwaju gliwice tysz to poco ta trupiarnia starych gratów unas z przyjemnosciom sie bedzie jezdzic do krakowa wrocławia tam pojezdzic prawdziwimi tramwajkami,piszczei se 2 ostrzezenie walimnie to
Jeśli to ma za każdym razem tak wyglądać to ja proszę o zrobienie coś z tym użytkownikiem.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#217 Post autor: Kuba » 15 sty 2009, 16:01

as chorzów pisze:Dalej twierdze że po długim i upojnym procentowo wytrzezwieli małe zwiazkowce cio niec nie robiom tylko hlejom a chyba teraz z 6 zwiazków d*** jest w ts,tyle że zapowiedzi tego artykułu były z poczontkiem grudnia ,i dalej jest pytanie kaj byli ci w ich mniemaniu mondrale jak 12 zamykali nawaleni sylwester-berdzin niechce tramwaju gliwice tysz to poco ta trupiarnia starych gratów unas z przyjemnosciom sie bedzie jezdzic do krakowa wrocławia tam pojezdzic prawdziwimi tramwajkami,piszczei se 2 ostrzezenie walimnie to
jak jestes taki mądry to czemu nie pójdziesz do TŚ i nie powiedz dyrektorowi prosto w oczy tego, albo wyłóż z własnej kieszeni kilkaset milionów, żeby było tak jak w Krakowie albo Warszawie. Ciesz się tym co jest. Może i masz samochód ale jak go rozwalisz bądź Ci ktoś go zakosi to ciekawe co zrobisz. Weźmiesz rower i zaczniesz jeździć. A jak nie potrafisz to przesiądziesz się w KM. A jak autobus dublujący tramwaj wyzionie ducha to będziesz szedł na piechty z 5 kilosów a obok nosa przejdzie Ci tramwaj bo wsiadał do gruchota nie będziesz. Krytykować jest łatwo ale samemu zrobić cokolwiek to nima komu. Ciesz się, że związkowcy coś zaczynają z tym robić. Lepiej późno niż wcale.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#218 Post autor: shinkadamo » 15 sty 2009, 17:43

as chorzów pisze:piszczei se 2 ostrzezenie walimnie to
Nie będziemy tolerować takich postów i tak chamskiego odzywania się!

+1 na Twoje konto, nastepne ostrzeżenie doprowadzi do braku możliwości pisania na forum.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#219 Post autor: hanys76 » 15 sty 2009, 18:53

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#220 Post autor: Peter » 15 sty 2009, 19:19

Ciekawe dlaczego on się tam znalazł. Czyżby mieli jeszcze nadzieję, że coś tam kiedykolwiek pojedzie czy łatwiej im będzie zwijać sieć? :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#221 Post autor: Marcin » 15 sty 2009, 22:13

Hm mnie sie wydaje czy ten pług ma drzwi od 102jki ?.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#222 Post autor: memphis » 15 sty 2009, 23:46

Peter pisze:Ciekawe dlaczego on się tam znalazł. Czyżby mieli jeszcze nadzieję, że coś tam kiedykolwiek pojedzie czy łatwiej im będzie zwijać sieć? :mruga:
Jego jazda w zasadzie była dla sportu, bo wieczorem torowisko i tak było tak samo zasypane jak wcześniej. A do pl. Hutników chyba nie dojechali w ogóle.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#223 Post autor: ff » 16 sty 2009, 03:49

[url=http://chorzow.naszemiasto.pl/wydarzenia/947313.html][img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img][/url] CHORZÓW pisze:"Dwunastka" - ciąg dalszy

2008-01-16

Likwidacja linii tramwajowej nr 12 nadal bulwersuje mieszkańców miasta i opozycję. - Na ostatniej sesji ponownie pytałem o sposoby rozwiązania problemów, jakie powstały po likwidacji "dwunastki" - mówi Jacek Nowak, szef klubu radnych PiS. - Prezydent odpowiedział, że moje uwagi zostały przekazane do KZK GOP i będą rozpatrywane. Tymczasem ludzie nie mają jak dojechać do pracy, a starsze osoby muszą chodzić do oddalonych przystanków. Jeśli zapadła decyzja o likwidacji linii 12, to należało się do niej dobrze przygotować. Niestety, w naszym mieście to już chyba tradycja, że najpierw podejmuje się decyzje, a potem je analizuje i szuka środków zaradczych.

Prezydent Marek Kopel interweniował w KZK GOP. - Ta instytucja miała dość czasu, żeby zastąpić dobrze komunikację tramwajową autobusami i liczyliśmy, że tak będzie - mówi Marek Kopel. - W KZK GOP wiedzą, że muszą przeorganizować linie tak, żeby w każdym miejscu była ciągłość komunikacyjna. Zapewniono mnie, że tak będzie. Prace, na przykład z namalowaniem linii tam gdzie mógłby stawać autobus, są jednak opóźnione z powodu leżącego śniegu.

SEK - POLSKA Dziennik Zachodni

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#224 Post autor: Peter » 17 sty 2009, 22:04

Trakcję już ściągają :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#225 Post autor: Marcin » 17 sty 2009, 22:09

Szybko coś ją zwijają, po likwidacji 25 się tak szybko nie uwijali.Mam oczywiście na myśli po likwidacji 25 tej obsługiwanej 4N.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#226 Post autor: Peter » 17 sty 2009, 22:10

Pieniążki są potrzebne. Zwykły człowiek się nie liczy.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#227 Post autor: memphis » 18 sty 2009, 00:55

Peter pisze:Pieniążki są potrzebne. Zwykły człowiek się nie liczy.
Niby jakie pieniążki? Sieć po zdjęciu ląduje w magazynie. Poza tym po co TŚ mają ponosić koszty utrzymania tej sieci (choćby ubezpieczenie) skoro nie mają zadań przewozowych na tej trasie?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#228 Post autor: Penny » 18 sty 2009, 02:12

memphis pisze:Poza tym po co TŚ mają ponosić koszty utrzymania tej sieci (choćby ubezpieczenie) skoro nie mają zadań przewozowych na tej trasie?
Chociażby po to, żeby można było kiedyś te zadania przywrócić. Chociaż każdy to ma gdzieś: TŚ jeździ za wyższe stawki, a KZK to nie Caritas, wiec praca przewozowa będzie maleć (ku szczęściu TŚ, którym codziennie brakuje taboru, żeby obsadzić plan...)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#229 Post autor: Peter » 18 sty 2009, 10:19

memphis pisze:Niby jakie pieniążki? Sieć po zdjęciu ląduje w magazynie.
Pieniążki "zaoszczędzone" na transporcie publicznym.

Zresztą proponuję, żeby miasto Chorzów poniosło wprost koszty ewentualnej rozbiórki tej linii.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#230 Post autor: shinkadamo » 18 sty 2009, 14:37

Penny pisze:Chociażby po to, żeby można było kiedyś te zadania przywrócić.
Jak "dwunastka" wróci, a wróci, inaczej prędzej ich powieszą na tej starej sieci, to zamontują całkowicie nowy osprzęt. Poza tym lepiej ją zwinąć, niż mieliby się nią zająć "nieodpowiedni" ludzie :-P
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#231 Post autor: Peter » 18 sty 2009, 19:22

A shinkadamo nieprzerwanie jest optymistą :spoko: Może to i dobrze. :P
*SDIP (U.N.O.)

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#232 Post autor: Mbas94 » 23 sty 2009, 12:35

Info z dzisiejszego Siemianowickiego dodatku do "Polski":
Od 1 lutego rozpoczyna kursowanie nowa linia autobusowa dublująca na całej trasie tramwaj 12 + zahaczająca o osiedle Tuwima. Informacje na temat linii jej numeru i rozkładu mają pojawić się w najbliższych dniach. Wiadomo że będzie kursować z częstotliwością 30 minutową.
http://siemianowiceslaskie.naszemiasto. ... 50813.html
p.s. Gdzie się zgubiła Alodia ? Ostatnio wypowiada się ciągle jakaś Anna Koteras.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2009, 12:55 przez Mbas94, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#233 Post autor: rafalurbino18 » 23 sty 2009, 12:50

Mbas94 pisze:Info z dzisiejszego Siemianowickiego dodatku do "Polski":
Od 1 lutego rozpoczyna kursowanie nowa linia autobusowa dublująca na całej trasie tramwaj 12 + zahaczająca o osiedle Tuwima. Informacje na temat linii jej numeru i rozkładu mają pojawić się w najbliższych dniach. Wiadomo że będzie kursować z częstotliwością 30 minutową.
p.s. Gdzie się zgubiła Alodia ? Ostatnio wypowiada się ciągle jakaś Anna Koteras.
No to choć tyle dobrego, bo to pseudo 663 pierwszego dnia powinno polecieć do piachu.
PS: Alodia - Może na urlopie po tak piękne przepracowanych miesiącach, gdzie wiadomo co robiła...

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#234 Post autor: Mbas94 » 23 sty 2009, 17:44

Najprawdopodobniej linia będzie nosić numer 612 - informuje Życie Siemianowic :!:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#235 Post autor: memphis » 23 sty 2009, 18:10

Mbas94 pisze:Najprawdopodobniej linia będzie nosić numer 612 - informuje Życie Siemianowic :!:
Równie, a może i bardziej prawdopodobny jest numer 190.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#236 Post autor: Penny » 24 sty 2009, 09:16

memphis pisze:
Mbas94 pisze:Najprawdopodobniej linia będzie nosić numer 612 - informuje Życie Siemianowic :!:
Równie, a może i bardziej prawdopodobny jest numer 190.
Niech lepiej zrobią te sześćsetki. Jak kiedyś już nie będzie tramwajów, to przynajmniej łatwiej będzie wskazać zainteresowanym spoza GOP, gdzie je mieliśmy :P Szkoda, że 625 jest zajęte. 607 już mamy :|

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#237 Post autor: Mbas94 » 24 sty 2009, 14:25

memphis pisze:Równie, a może i bardziej prawdopodobny jest numer 190
Byłoby bez sensu bo autobus o takim numerze został zlikwidowany zaledwie kilka lat temu i jeździł po Siemianowicach więc starszym osobom pewnie by się myliło...

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#238 Post autor: Kuba » 24 sty 2009, 14:32

Niech lepiej zrobią te sześćsetki. Jak kiedyś już nie będzie tramwajów, to przynajmniej łatwiej będzie wskazać zainteresowanym spoza GOP, gdzie je mieliśmy :P Szkoda, że 625
To z jednego względu :P. Ludzię sie gubili kiedy było 225-1 i 225-2. Więc zrobili 625. Przynajmniej tak ludzie we wsi gadają.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 23:06 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#239 Post autor: memphis » 24 sty 2009, 18:47

Mbas94 pisze:
memphis pisze:Równie, a może i bardziej prawdopodobny jest numer 190
Byłoby bez sensu bo autobus o takim numerze został zlikwidowany zaledwie kilka lat temu i jeździł po Siemianowicach więc starszym osobom pewnie by się myliło...
Ale kogo to interesuje w KZK? 190 może być właśnie dlatego, że "wisi" w umowie jako zawieszone.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#240 Post autor: adam86 » 25 sty 2009, 13:50

memphis pisze: Ale kogo to interesuje w KZK? 190 może być właśnie dlatego, że "wisi" w umowie jako zawieszone.
A to w takim razie wiadomo kto na tym pojeździ.
KZKGOP 1779

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#241 Post autor: puschel » 26 sty 2009, 01:44

Doszły mnie słuchy, że linia 18 ma jeździć do końca marca 2009. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?
Puschel

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#242 Post autor: R_G » 26 sty 2009, 01:58

Można się było tego spodziewać bo burzliwych dyskusjach na temat tej linii , ale '18' to nie jest "będzińska" linia więc zły temat :)

PS: Witam na forum ;)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#243 Post autor: puschel » 26 sty 2009, 02:20

Bardzo przepraszam, ale mamy coś wspólnego z Będzinem - w Gliwicach też już nie chcą tramwai
Puschel

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#244 Post autor: luki » 26 sty 2009, 09:18

puschel pisze:Bardzo przepraszam, ale mamy coś wspólnego z Będzinem - w Gliwicach też już nie chcą tramwai
Odnoście Gliwic dyskutujemy w temacie "ślepe tory". Tutaj temat brzmi "Koniec tramwajów w Będzinie" więc dyskutujemy o baranach ;)
DOPISANE: Przenoszę do "likwidacji linii 12 (i nie tylko)" bo tu dyskutujemy o likwidacjach linii.

P.S. Witamy na forum :)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#245 Post autor: ff » 26 sty 2009, 18:38

W dzisiejszych Aktualnościach było o fizycznej likwidacji torowiska linii 12, która właśnie się odbywa. Pasażerowie żałowali, było im przykro, nie ma już nadziei, że linia kiedykolwiek wróci. Ekonomista z AE p. Tomanek powiedział, że była do decyzja pochopna, bez analizy długoterminowej, a władze Chorzowa i prezes WPKiW zacierają ręce, bo uważają że likwidacja torowiska ożywi ten rejon i spowoduje aktywność inwestycyjną na tym obszarze.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#246 Post autor: luki » 26 sty 2009, 18:40

ff pisze:a władze Chorzowa i prezes WPKiW zacierają ręce, bo uważają że likwidacja torowiska ożywi ten rejon i spowoduje aktywność inwestycyjną na tym obszarze.
A żeby im tak zdechną ten obszar.
Ta szybka likwidacja infrastruktury ma miejsce tylko dlatego, że było wiele protestów, a przecież KZK i Chorzów muszą coś zrobić żeby tramwaju nie przywrócić i pozbyć się tych co ślą zażalenia.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#247 Post autor: ff » 26 sty 2009, 18:51

Aktulaności TVP Katowice pisze:"Dwunastka" nie wróci na tory

Powoli znikają tory, znika także trakcja. Choć tramwaj linii numer 12 oficjalnie jest tylko zawieszony, to mieszkańcy Chorzowa i Siemianowic stracili już nadzieję, że znów wyjedzie na tory. Jego likwidacja ułatwi inwestycje na obrzeżach Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku. Miejscem są zainteresowani deweloperzy, a władze parku planują stworzenie tam bazy turystycznej.

Obrazek

Irena Stępień-Białończyk kiedyś codziennie jeździła dwunastką. Teraz nie wierzy, że tramwaj kiedykolwiek wróci na tory - No jak rozbierają, to na pewno nie ma szans, bardzo mi przykro – mówi pani Irena.

Przedstawiciele spółki Tramwaje Śląskie, podkreślają że musieli zadbać o swoje mienie, zanim zrobią to zbieracze złomu.

To jest miedź, czyli drut jezdny oraz linka nośna i to na długości trzech kilometrów zostało zdemontowane – mówi Kazimierz Kosmala z Tramwajów Śląskich. Dwunastka zniknęła z torów, bo – według organizatora komunikacji – generowała zbyt duże straty.

Zdaniem ekonomisty, profesora Roberta Tomanka, decyzja podjęta przez KZK GOP była zbyt pochopna. - Fakt, iż dziś ta linia ma taki deficyt nie musi oznaczać, że tak będzie za rok, czy za dwa, czy za trzy. Dlatego ekonomiści robią w takich przypadkach rachunek wieloletni – mówi profesor.

Rachunek przeprowadził prezes Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku, na granicy którego jeździła dwunastka. Wyszło mu, że jej likwidacja ułatwia inwestycje na obrzeżach parku. Już teraz trwają tu przygotowania pod budowę parkingu. Miejscem zainteresowani są także deweloperzy.

- Jest to łakomy kąsek dla deweloperów i łakomy kąsek dla klienta. Dlatego, że zauważyliśmy, że coraz częściej interesują się klienci z Siemianowic i Chorzowa tą lokalizacją - podkreśla Ewa Złotecka z Nestin Polska.

Likwidacja tramwaju ułatwia wjazd na ten teren, ale tylko tym którzy mają samochody. Cierpią za to korzystający z komunikacji miejskiej. Linia między Siemianowicami i Chorzowem jeździła przez sto jedenaście lat.

(Maciej Poloczek, Aktualności)
Jest już również zamieszczone całe wydanie w internecie. O "dwunastce" z tego co pamiętam jest gdzieś w środku.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#248 Post autor: rafalurbino18 » 26 sty 2009, 19:24

Od 1 lutego kursować będzie nowa linia autobusowa oznaczona nr 190 po trasie linii 12 czyli z Siemianowic Plac Skargi do : Chorzów Miasto Dworzec PKP. Na linii 190 zagoszczą niskopodłogowe autobusy PKMu Katowice.
ROZKŁAD

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#249 Post autor: Mbas94 » 27 sty 2009, 19:48

rafalurbino18 pisze:Od 1 lutego kursować będzie nowa linia autobusowa oznaczona nr 190 po trasie linii 12 czyli z Siemianowic Plac Skargi do : Chorzów Miasto Dworzec PKP. Na linii 190 zagoszczą niskopodłogowe autobusy PKMu Katowice.
Dla dobrze że PKM Katowice bo PUP ostatnio jest żałosny. Pewnie pojawią się ostatnio sprowadzone Many NL 202.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#250 Post autor: rafalurbino18 » 28 sty 2009, 07:46

Mbas94 pisze:Dla dobrze że PKM Katowice bo PUP ostatnio jest żałosny. Pewnie pojawią się ostatnio sprowadzone Many NL 202.
PUP jak PUP. Gorzej z Deltą - tzn. jej autobusami które tam jeździły i chyba jeżdżą nadal.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości