Likwidacja linii 12 (i nie tylko)
Ogólnie to chamstwo z tymi przystankami. Zdjęte tablice, na przystanku zamiast rozkładów cholerne kartki o końcu eksploatacji. Kupa ludzi czeka na tramwaj i nawet nie wie kiedy przyjedzie bo im się śpieszyło.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
To tak samo jak z wprowadzaniem nowych rozkładów. Kilka dni temu już widziałem, że w Lipinach były nowe rozkłady jazdy linii 11, choć dopiero jutro jest ta zmiana rozkładów. Ludzie przychodzą na przystanek i czekają z myślą, że za kilka minut pojedzie tramwaj,a na dworze zimno...luki pisze:Ogólnie to chamstwo z tymi przystankami. Zdjęte tablice, na przystanku zamiast rozkładów cholerne kartki o końcu eksploatacji. Kupa ludzi czeka na tramwaj i nawet nie wie kiedy przyjedzie bo im się śpieszyło.
Ze zmianą rozkładów weźcie pod uwagę że nikt w sylwestra koło północy nie będzie latał z rozkładami, a 1 to Nowy Rok więc święto.
Jeśli chodzi o 12 to faktycznie przesadzili, informacja o likwidacji powinna pojawić się jak zwykle na odblaskowym papierku, jeśli chodzi o kursowanie dwunastki jutro no to chyba wiadomo że nic z tego.
Jeśli chodzi o 12 to faktycznie przesadzili, informacja o likwidacji powinna pojawić się jak zwykle na odblaskowym papierku, jeśli chodzi o kursowanie dwunastki jutro no to chyba wiadomo że nic z tego.
Pozdrawiam R1 :santa:
I tak właśnie jest na rozkładach, które robi firma w regionie wschodnim, czyli od Alfredu do Siemianowic. Prawdę powiedziawszy to nie zaskoczyło mnie działanie firmy zachodniej, bo tak zawsze działa. Nawet dobrze, że wszyscy pozostali mieszkańcy dowiedzieli się w ten sposób o likwidacji, bo małej karteluszki z boku mogliby niezauważyć. Myślę, że teraz się wiedzą już absolutnie wszyscy, a ci bawiący się o północy pod estakadą zgodnie wygwizdają Kopla z estrady.R_G pisze:Jeśli chodzi o 12 to faktycznie przesadzili, informacja o likwidacji powinna pojawić się jak zwykle na odblaskowym papierku, jeśli chodzi o kursowanie dwunastki jutro no to chyba wiadomo że nic z tego.
Nagrajcie to, później się pośmiejemy z jego reakcji :mryellow:ff pisze:bawiący się o północy pod estakadą zgodnie wygwizdają Kopla z estrady.
Nie mówię o małej, ale do póki linia kursuje jej rozkład powinien być utrzymanyff pisze:bo małej karteluszki z boku mogliby niezauważyć.
Pozdrawiam R1 :santa:
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dokładnie. Powinna być informacja pod rozkładem, nie musiała być wielka na całą tablice. Najwyżej w dniu 2 stycznia zmienić i zakryć cały rozkład tak jak teraz jest, a nie odrazu jakby było z czym się spieszyć...R_G pisze:Nie mówię o małej, ale do póki linia kursuje jej rozkład powinien być utrzymanyff pisze:bo małej karteluszki z boku mogliby niezauważyć.
Nowe rozkłady, a zakoszenie nowego rozkładu to dwie różne rzeczy.rafalurbino18 pisze:To tak samo jak z wprowadzaniem nowych rozkładów. Kilka dni temu już widziałem, że w Lipinach były nowe rozkłady jazdy linii 11, choć dopiero jutro jest ta zmiana rozkładów. Ludzie przychodzą na przystanek i czekają z myślą, że za kilka minut pojedzie tramwaj,a na dworze zimno...luki pisze:Ogólnie to chamstwo z tymi przystankami. Zdjęte tablice, na przystanku zamiast rozkładów cholerne kartki o końcu eksploatacji. Kupa ludzi czeka na tramwaj i nawet nie wie kiedy przyjedzie bo im się śpieszyło.
Ponadto normalne było by zamontowanie nowych rozkładów dzień lub dwa wcześniej.
Tutaj nie dość że nowych nie ma to zakoszony oznakowanie. I to jest tutaj coś nie tak.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Przy okazji jest ktoś w stanie może podać w miarę dokładne dane ile wyniesie długość toru pojedynczego bez zajezdni po wyłączeniu z eksploatacji odcinka z Placu Alfreda do Placu Hutników?
Powiedzmy, że wliczamy nadal mam nadzieję tymczasowo zamknięty odcinek na linii 7 od Zamłynia do Łagiewnik. :/
Gdy było jeszcze 8 i 25 podawano liczbę ok. 362 km. Teraz jest 332,154 km na stronie TŚ, ale wiadomo że ta liczba się zmniejszy:
Powiedzmy, że wliczamy nadal mam nadzieję tymczasowo zamknięty odcinek na linii 7 od Zamłynia do Łagiewnik. :/
Gdy było jeszcze 8 i 25 podawano liczbę ok. 362 km. Teraz jest 332,154 km na stronie TŚ, ale wiadomo że ta liczba się zmniejszy:
Szkoda, że wraz z likwidacją 12 zaorają również odcinek dwutorowy wcale nie taki przecież krótki...2. Tramwajowe drogi szynowe.
Łączna długość torowisk na 32 liniach tramwajowych (bez zajezdni) wynosi 332,154 km toru pojedynczego, w tym odcinków jednotorowych 107 km, odcinków dwutorowych 225,154 km, 269,62 km torów wydzielonych i 87,10 km torów w jezdni. Na trasach linii tramwajowych zamontowanych jest 426 zwrotnic, w tym 317 na torach wydzielonych i 109 na torach w jezdni, oraz 286 na terenie zajezdni.
*SDIP (U.N.O.)
Pani Alodia znowu kłamie. Na 663 na kursach zatramwajowych nie są przewidziane autobusy niskopodłogowe.[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Niewidomi stracą ważną dla nich linię tramwajową
2008-01-02
To tylko jeden z kilku przystanków na trasie tramwaju linii 12, która w tym roku zostanie zlikwidowana. Jednak dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej Polskiego Związku Niewidomych przy ulicy Siemianowickiej zatrzymująca się w tym miejscu "dwunastka" ma znaczenie niebagatelne. To właśnie osoby niewidome i słabowidzące stracą najbardziej na oszczędności władz miasta.
- Likwidacja tej linii jest już przesądzona. Na tej trasie zwiększy się częstotliwość kursów autobusów linii 663. To dobra informacja dla niepełnosprawnych, bo będą to w większości pojazdy przystosowane specjalnie dla nich - zapewnia Alodia Ostroch, rzecznik Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
Podpis: Dla niewidomych z Domu Pomocy Społecznej likwidowana 12 była ważnym środkiem lokomocji. Fot. Marzena Bugała
Niewidomi nie godzą się z takim rozwiązaniem. Zebrali prawie dziewięćdziesiąt podpisów i wysłali pismo do prezydenta Chorzowa. - O przystanek i przejście dla pieszych z sygnalizacją dźwiękową w Miejskim Zarządzie Ulica i Mostów staraliśmy się kilka lat. Z tramwaju korzystali nasi mieszkańcy, pracownicy i osoby przyjeżdżające w odwiedziny. - mówi Jerzy Widera, dyrektor ośrodka. - W naszym DPS mieszka 156 osób. Około trzydzieści jest spoza naszego województwa. Reszta pochodzi z różnych miastach na Śląsku. Większość jest z Chorzowa, a sporo osób dojeżdża do Siemiano- wic Śląskich - dodaje.
Tramwaj staje w odległości stu metrów od DPS. Korzystający z niego niewidomi,mimo że komunikaty dźwiękowe w tej linii nie działją już od dawna, odliczają sobie pięć przystanków jakie muszą pokonać, żeby dojechać do rynku. - Często muszę się dostać do miasta w godzinach wieczornych. Autobusy kursują wtedy o wiele rzadziej. Druga sprawa, że autobus wcale nie rozwiązuje naszych problemów. Bo kiedy na przystanku nie ma ludzi, co zdarza się bardzo często wczesnym rankiem i późnym wieczorem, to kierowca się nie zatrzymuje. Dla niewidomego jest to bardzo trudne, bo my je sobie liczymy. W tym momencie jesteśmy zagubieni. Tramwaj zatrzymuje się na każdym przystanku i jest regularny - mówi Maria Kunc-Jasińska, mieszkanka ośrodka. Należy jeszcze dodać, że "dwunastka" to jedyny tramwaj kursujący na tej trasie, a autobusów jest kilka. Osobie niewidomej bardzo łatwo się pomylić i wsiąść do innego. Szczególnie chodzi tu o dojazd z chorzowskiego rynku, gdzie linii autobusowych jest sporo. "Dwunastka" była w tym miejscu idealnym rozwiązaniem.
W chorzowskim magistracie uważają, że za organizację komunikacji publicznej w aglomeracji katowickiej odpowiedzialny jest KZK GOP i pisma, które przychodzą do Urzędu Miasta są kierowane do przewoźnika. - Zebraliśmy w tej sprawie niecałe czterysta podpisów i wysłaliśmy podobne pismo do prezydenta. Po paru dniach dostaliśmy informację, że dokument został przekazany do KZK GOP. Odpowiedzi władz miasta nie uzyskaliśmy - mówi Marek Borys ze Stowarzyszenia Moje Miasto. - Nie można wszystkiego wytłumaczyć aspektami ekonomicznymi i efektywnością - kończy.
Łukasz Respondek - POLSKA Dziennik Zachodni
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Jest jeszcze jeden artykuł:
Ostatnie zdanie jest kluczowe. To jeszcze nie koniec[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Ostatni kurs "dwunastki"
2008-01-02
Ostatni dzień 2008 roku był jednocześnie ostatnim dniem dla tramwajowej linii numer 12, kursującej z chorzowskiego Placu Hutników do Placu Skargi w Siemianowicach Śląskich. Kursy "dwunastki" zostały bowiem bezterminowo zawieszone przez Komunalny Związek Komunikacyjny GOP. Powodem takiej decyzji były wysokie koszty eksploatacji linii, z której - jak wyliczył KZK GOP - nie korzystało wielu pasażerów. Tramwajowe połączenie z Chorzowa do Siemianowic było więc nieopłacalne.
Już zeszłoroczne zapowiedzi likwidacji linii spotkały się jednak z protestami mieszkańców obu miast, a także różnych organizacji - między innymi Klubu Miłośników Transportu Miejskiego. Jak się okazało, wycofanie "dwunastki" stało się największym problemem dla niewidomych odwiedzających Dom Pomocy Społecznej przy ul. Siemianowickiej w Chorzowie. Mimo to "dwunastka" pojawiła się po raz ostatni na trasie Chorzów - Siemianowice Śląskie w sylwestrową noc. - Jest mi smutno, bo jeździłem tutaj od piętnastu lat - powiedział nam Henryk Harendarczyk (na zdjęciu), motorniczy "dwunastki". - Pracy nie stracę, zostanę po prostu przesunięty na inną linię, Jednak szkoda tych pasażerów, których woziłem codziennie z pracy i do pracy. Z linii bardzo często korzystały również osoby niewidome - przyznaje.
Podpis: Fot. Lucyna Nenow
Od 1 stycznia KZK GOP wprowadził w zamian dodatkowe kursy autobusów linii 663 (trasa Chorzów Batory pętla - Siemianowice Śląskie, Powstańców), które teraz jeździć będą co piętnaście minut w dni robocze oraz co dwadzieścia minut w niedziele i święta.
Dodajmy, że KZK GOP planuje likwidację dwóch innych linii tramwajowych w regionie. To linia 24, która łączy Będzin z Sosnowcem oraz "osiemnastka" kursująca z Placu Sikorskiego w Bytomiu do pętli Chebzie.
LIS - POLSKA Dziennik Zachodni
W wigilie stali sobie na Dworcu PKP w Katowicach.as chorzów pisze:gdzie inspekcja ruchu drogowego.
Niech likwidują dalej a potem się dziwią że mają odpływ pasażerów, niech w KZK wreszcie zasiądą jakieś młode kompetentne osoby a nie samoluby którzy chcą żeby tylko im było dobrze.DZ pisze:Dodajmy, że KZK GOP planuje likwidację dwóch innych linii tramwajowych w regionie. To linia 24, która łączy Będzin z Sosnowcem oraz "osiemnastka" kursująca z Placu Sikorskiego w Bytomiu do pętli Chebzie.
Kolejny artykuł w gazecie wyborczej .
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3506 ... okola.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3506 ... okola.html
Zebrałem wszystkie zdjęcia (moje) z 12 i zamieściłem osobno. http://fototrans.cba.pl/galeria/thumbnails.php?album=86
ArdoGallery <- Zapraszam !
Aktualności się obudziły, że im zlikwidowano linię pod nosem i ma być w głównym wydaniu reportaż o likwidacji. Zapowiadali temat tuż po czołówce, ale na razie gadają o innych sprawach i jeszcze nie było.
EDIT
No już było. Pewnie za godzinę będzie w necie. Jakiś zalaminowany "nekrolog" został powieszony chyba na pl. Hutników, żeby wszyscy wiedzieli kto tę likwidację zafundował.
EDIT
No już było. Pewnie za godzinę będzie w necie. Jakiś zalaminowany "nekrolog" został powieszony chyba na pl. Hutników, żeby wszyscy wiedzieli kto tę likwidację zafundował.
http://ratujmytramwaje.pl/klepsydra12.pdfR_G pisze:Co tam na nim pisze, ewentualnie jak wygląda?? :chytry:
Jest już plik http://ww6.tvp.pl/19817,20090103856228.strona
Oglądamy zapowiedź od początku do 0:45, a właściwy materiał od 8:05 do 10:45.
Oglądamy zapowiedź od początku do 0:45, a właściwy materiał od 8:05 do 10:45.
Wreszcie po nazwiskach BRAWO!!!memphis pisze:http://ratujmytramwaje.pl/klepsydra12.pdfR_G pisze:Co tam na nim pisze, ewentualnie jak wygląda?? :chytry:
Mam pytanie. Czemu na tej klepsydrze jest Uszok? Z czystej ciekawości pytam.
Jak zerwą to inni znów przykleją, a potem znajdą miejsca, w których urzędnicy tego nie będą mogli zerwać.
Jak zerwą to inni znów przykleją, a potem znajdą miejsca, w których urzędnicy tego nie będą mogli zerwać.
ArdoGallery <- Zapraszam !
Bo jest z-cą przewodniczącego zarządu KZK i tym samym firmuje poczynania tego tworu (i jest przewodniczącym rady nadzorczej TŚ, a nie robi nic żeby ukrócić podcinanie zadań spółce), a oprócz tego 30% 12-tki było na jego terenie.Ardo pisze:Mam pytanie. Czemu na tej klepsydrze jest Uszok? Z czystej ciekawości pytam.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
ff tobie na mózg padło co lepsze czerpać kasę z jazdy, czy złomować tory teraz jak ceny spadły i to bardzo, co masz zamiar im pomóc odklejać urzędasom te klepsydry te twoje wypowiedzi są jakieś urzedaso popierające. PO ZA TYM SAM CHĘTNIE POPRĘ I WESPRĘ TE PRAWDOMÓWNE KLEPSYDRY JAK CZA BĘDZIE XERO JEST PO 10 GROSZY
- post poprawiony
- luki
- post poprawiony
- luki
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 19:07 przez as chorzów, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie rozumiem. ff pisał że będzie coś odklejać ?as chorzów pisze:ff tobie na mózg padło co lepsze czerpać kasę z jazdy, czy złomować tory teraz jak ceny spadły i to bardzo, co masz zamiar im pomóc odklejać urzędasom te klepsydry te twoje wypowiedzi są jakieś urzedaso popierające.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Mam nadzieję że w projekcie wybudowania obwodnicy, zlikwidowania estakady i przebudowy chorzowskiego rynku (ktory pod względem tramwajowym zamieni się w sikorak-bis) nie zapomną o reaktywacji 12stki.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Ponoć z tej obwodnicy ma nic nie wyjść i Chorzów nie dostanie na nią pieniędzy, nie wiem w ilu procentach to prawdziwa wiadomość.observator pisze:Mam nadzieję że w projekcie wybudowania obwodnicy, zlikwidowania estakady i przebudowy chorzowskiego rynku (ktory pod względem tramwajowym zamieni się w sikorak-bis) nie zapomną o reaktywacji 12stki.
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Kopel cos tam bełkotał że na to potrzebny jest miliard zł więc realizacja bedzie dopiero po 2012r. Swoją drogą to skoro TWA na szczycie klimatycznym w Poznaniu wynegocjowalo 60 miliardów zł na dodatkowe prawa emisyjne CO2 to można by jeden miliard przeznaczyć na tą obwodnicę i conajmniej jeszcze jeden na reaktywację '12' uwzględniając nowy układ komunikacyjny. W końcu jedno i drugie spowoduje zmiejszenie emisji więc w ten sposób wylożone miliardy sie zwrócą z nawiązką.Marcin pisze:Ponoć z tej obwodnicy ma nic nie wyjść i Chorzów nie dostanie na nią pieniędzy, nie wiem w ilu procentach to prawdziwa wiadomość.observator pisze:Mam nadzieję że w projekcie wybudowania obwodnicy, zlikwidowania estakady i przebudowy chorzowskiego rynku (ktory pod względem tramwajowym zamieni się w sikorak-bis) nie zapomną o reaktywacji 12stki.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Ja bym się tu dopatrywał jakiś poleceń z urzędu chorzowskiego dla Sed-Bazu, żeby nie było że "nic w zamian za tramwaj nie daliśmy" :/dombia pisze:http://phototrans.eu/14,291518,0.html No proszę..
Pozdrawiam R1 :santa:
To są zdecydowanie zbyt daleko idące wnioski. Poza tym chorzowski urząd może co najwyżej nagwizdać Sebzdzie, a nie wydawać mu jakiekolwiek polecenia.R_G pisze:Ja bym się tu dopatrywał jakiś poleceń z urzędu chorzowskiego dla Sed-Bazu, żeby nie było że "nic w zamian za tramwaj nie daliśmy" :/dombia pisze:http://phototrans.eu/14,291518,0.html No proszę..
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Nie cza kombinować te osoby na klepsydrze działają na zniszczenie, zmniejszenie dochodu naszym tramwajom i tyle , jak się tak gówniana nasza komunikacja rozwija to cza zacząć zbierać podpisy przeciwko super dochodowej i marnie jeżdżącej linii 20 jak wczoraj 15 minut trzy 20 jeden skład i dwie solówki 767 i 590 i ile czekania, to cza skasować to hałasujące c*** stare głośno toczące się po zdewastowanych torach żeby znikła z Armii Krajowej ludzi zaznajomić ze krakowskie heble u nich najgorsze tam przeznaczone na złom tu są najlepszymi tramwajami , dziś czytałem taki tunis 4 linie tramwajowe w 2007 przedłużyli a teraz budują kolejną linie majom już nowe citadisy bardzo podobne jak te w madrycie a jeszcze zamawiają kolejne 16 szt niskopodłogowców a u nas żenada zwana żelazkiem dnooooo bardzo poniżej dna
- post poprawiony //luki
- post poprawiony //luki
Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 15:48 przez as chorzów, łącznie zmieniany 1 raz.
W Będzińskich wozach (wszystkich lub większości) pojawiły się informacje będzińskich związkowców o planowanych cięciach w komunikacji tramwajowej w Zagłębiu.
Z treści informacji wynika, że jeszcze w styczniu linia 27 ma być skrócona do pętli na ul. Będzińskiej w Sosnowcu (a zamiast niej do zajezdni 24, co już uczyniono).
Od lutego zawieszona ma być linia 28.
Ponadto na linii nr 22 ma być zredukowana liczba poc. z 10 do 6, ale tutaj niekoniecznie musi być to cięcie, bo mogą np. dać zamiast tego składy. Jednak wtedy na odcinku Będzin Rondo - Dąbrowa Górnicza tramwaje kursowałyby z częstotliwością 10 min...
W załączeniu treść ogłoszenia (nie najlepszej jakości, ale da się przeczytać )
Z treści informacji wynika, że jeszcze w styczniu linia 27 ma być skrócona do pętli na ul. Będzińskiej w Sosnowcu (a zamiast niej do zajezdni 24, co już uczyniono).
Od lutego zawieszona ma być linia 28.
Ponadto na linii nr 22 ma być zredukowana liczba poc. z 10 do 6, ale tutaj niekoniecznie musi być to cięcie, bo mogą np. dać zamiast tego składy. Jednak wtedy na odcinku Będzin Rondo - Dąbrowa Górnicza tramwaje kursowałyby z częstotliwością 10 min...
W załączeniu treść ogłoszenia (nie najlepszej jakości, ale da się przeczytać )
Ostatnio zmieniony 07 sty 2009, 18:55 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Za to możemy podziękować prezydentowi Będzina<z ironią>, a prawdziwe podziękowania możemy złożyć Prezydentowi Sosnowca który stanął na wysokości zadania i jednak utrzymał '27'.DW pisze:Z treści informacji wynika, że jeszcze w styczniu linia 27 ma być skrócona do pętli na ul. Będzińskiej w Sosnowcu (a zamiast niej do zajezdni 24, co już uczyniono).
Tu widać inwencję i zainteresowanie zagłębiowskich związkowców.memphis pisze:Obudzili się. W sprawie 12-tki nie kiwnęli nawet palcem w bucie.
Da rade przeczytaćDW pisze:W załączeniu treść ogłoszenia (nie najlepszej jakości, bo robione z ukrycia )
Pozdrawiam R1 :santa:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości