Plany likwidacji linii nr 9

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Tramwajarz
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2016, 10:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

#51 Post autor: Tramwajarz » 22 maja 2016, 11:54

To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
Pozdrawiam

Damien
Posty: 3300
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#52 Post autor: Damien » 22 maja 2016, 20:51

Tramwajarz pisze:To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
12 też miała i nikomu to nir przeszkodziło w zlikwidowaniu jej. No ale jeszcze nic nie jest przesądzone co do 9.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#53 Post autor: polaque » 22 maja 2016, 23:13

Damien pisze:
Tramwajarz pisze:To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
12 też miała i nikomu to nir przeszkodziło w zlikwidowaniu jej. No ale jeszcze nic nie jest przesądzone co do 9.
Ale różnica jest taka że przy 12 decyzja była czysto polityczna a tu ładnie mogą zasłonić się faktycznie kiepskim stanem torów

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#54 Post autor: 37 » 24 maja 2016, 09:49


patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#55 Post autor: patryk644 » 25 maja 2016, 00:23

TŚ widać planuje coś zrobić na odcinku Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka. A co z fragmentem przez Godulę?

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#56 Post autor: 888 » 27 maja 2016, 13:04

A z jakiej puli byłby ten niby remont. Czy to z własnych środków czy dopiero z dofinansowania europejskiego??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#57 Post autor: elot360 » 27 maja 2016, 16:28

To ma być modernizacja z dofinansowaniem unijnym.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#58 Post autor: hanys76 » 28 maja 2016, 20:05

Panowie taka uwaga do was każdy post nie na dany temat będzie usuwany a jak chcecie się kłócic albo bić to nie na publicznym forum. Cała wasza kłótnia została usunięta i nie radzę ponownie zaczynać bo polecą ostrzeżenia na konta za wszczynanie awantur.

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 729
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#59 Post autor: PatrykBe » 01 cze 2016, 08:19

Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#60 Post autor: Penny » 01 cze 2016, 15:29

PatrykBe pisze:Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 729
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#61 Post autor: PatrykBe » 01 cze 2016, 15:41

Penny pisze:
PatrykBe pisze:Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)
Nie pamiętam dokładnie, może to było te 7 minut, ale i tak ta linia powinna mieć cały rozkład zmieniony...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#62 Post autor: DW » 01 cze 2016, 17:11

PatrykBe pisze:
Penny pisze:
PatrykBe pisze:Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)
Nie pamiętam dokładnie, może to było te 7 minut, ale i tak ta linia powinna mieć cały rozkład zmieniony...
Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 20:29 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#63 Post autor: misza » 01 cze 2016, 20:08

Jak wszystko było jeszcze w miarę proste to na obecnym układzie mijanek śmigało co 18 mim.
8x20=160 min.
8x18=144min.
Pytanie brzmi: Przy zmniejszonym przelocie wzrośnie liczba kursów - czy obecnemu "likwidatorowi" to się opłaca?

Uprzedzając wątpliwości co do taktu 18min. - może i dziwny, ale szło poukładać na Rynku w Chorzowie z dawnym taktem 14/28 na T-17

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#64 Post autor: Penny » 01 cze 2016, 21:20

misza pisze:(...)na obecnym układzie mijanek śmigało co 18 mim.
"Bardzo" kiedyś tak właśnie śmigało :-)
misza pisze:Pytanie brzmi: Przy zmniejszonym przelocie wzrośnie liczba kursów - czy obecnemu "likwidatorowi" to się opłaca?
Pewnie szybciej zrobiliby zjazdy parzystych pociągów. Poza tym kiedyś było 15 minut i niestety głównie z uwagi na infrę nie dało rady. A gdyby "tylko" trasa była technicznie dobra, to myślę, że by tą częstotliwość dało się wyrobić.

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#65 Post autor: 666 » 02 cze 2016, 00:33

DW pisze:Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.
Dobudowa jak najbardziej poprawiła by sytuację, natomiast dołożenie postoju w środku trasy nie jest najlepszym pomysłem z punktu widzenia pasażera. A przecież o pasażera powinno tutaj chodzić.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#66 Post autor: DW » 02 cze 2016, 20:12

666 pisze:
DW pisze:Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.
Dobudowa jak najbardziej poprawiła by sytuację, natomiast dołożenie postoju w środku trasy nie jest najlepszym pomysłem z punktu widzenia pasażera. A przecież o pasażera powinno tutaj chodzić.
Druga część odnosiła się do obecnych możliwości przy istniejącej infrastrukturze :)

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#67 Post autor: Chudy1210 » 09 cze 2016, 23:05

Ruda Śląska poinformowała na FB że cała trasa 9 zostanie wyremontowana.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#68 Post autor: patryk644 » 10 cze 2016, 05:32

Zostanie wyremontowana jako linia jednotorowa czy gdzieniegdzie drugi tor dobudują?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#69 Post autor: elot360 » 10 cze 2016, 09:23

Torowisko na Goduli powinno być dwutorowe, poza tym przydałoby się by wreszcie wykorzystać wiadukt nad DTŚ i zrobić dwa tory od Chebzia do Tlenowni przynajmniej.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#70 Post autor: 888 » 10 cze 2016, 19:17

Super. Ciekawe kiedy to sfinalizują. Jakieś terminy?? Ostatnio przejechałem się "dziewiątką". Napełnienia są konkretne.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#71 Post autor: auri23 » 11 cze 2016, 12:06

Napełnienia byłyby jeszcze większe gdyby 9 jeździła częściej i co najważniejsze znacznie szybciej. Bo jazda 20km/h ludzi nie przyciągnie jak mają autobus znacznie szybszy.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#72 Post autor: trajtek » 15 lip 2016, 21:30

Czy pojawiły się jakieś konkrety co do zapowiadanych modernizacji na linii?

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#73 Post autor: patryk644 » 15 lip 2016, 21:35

Narazie wiadomo tylko że wyremontują ;) .

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#74 Post autor: elot360 » 16 lip 2016, 10:44

Poza zakończonym przetargiem na wykonanie dok. projektowej dla odcinka wzdłuż Karola Goduli "ni widu ni słychu".
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#75 Post autor: 37 » 08 sty 2017, 20:11

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... dacja.html
Ruda Śląska: Albo remont całej linii tramwajowej, albo jej likwidacja
08.01.2017 19:35

Tramwaje Śląskie wstrzymują się z ogłoszeniem ostatecznego harmonogramu prac na torowiskach. Powód? Trudne rozmowy z prezydentami.

Z naszych informacji wynika, że w kontrolowanych przez miasta aglomeracji Tramwajach Śląskich powstała już dokładna rozpiska planowanych w tym roku prac. Spółka nie chce ich jednak na razie podać do publicznej wiadomości.

Prezydenci mają mnóstwo pytań i uwag

- Ponieważ trwają rozmowy z miastami. To uzgodnienia dotyczące dokładnych terminów prac. I zaczęły się pytanie, dlaczego tu, a nie gdzie indziej? Czy można podzielić na etapy, czy musimy wszystko robić w takim, a nie innym czasie - podkreślają przedstawiciele Tramwajów Śląskich.

Pod koniec zeszłego roku Tramwaje Śląskie wystąpiły o unijne dofinansowanie na modernizację i budowę nowych linii tramwajowych. Wartość prac na najbliższe lata to aż 885 mln zł. Pierwszych robót należy się spodziewać na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej. Przetarg na wykonawcę wkrótce zostanie rozstrzygnięty. Torowisko w tym miejscu od lat jest w złym stanie. Andrzej Stania, poprzedni prezydent Rudy Śląskiej, doprowadził nawet do tego, że zawisła tam tablica z informacją, że za stan torowiska są odpowiedzialne Tramwaje Śląskie.

Ruda Śląska: Od remontu zależy przyszłość linii

- Wiele razy rozmawialiśmy z Tramwajami Śląskimi i KZK GOP na temat prac w Rudzie Śląskiej. Zależy nam na remoncie całej trasy tramwaju nr 9 na terenie miasta. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie ma dziś na to pieniędzy, ale jeśli pojawią się oszczędności, to tak się stanie - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

Miasto przystało na taką propozycję. Wiceprezydent Mejer dodaje, że od dotrzymania słowa w tej sprawie Ruda Śląska uzależnia utrzymanie linii nr 9 (łączy Świętochłowice, Rudę Śląską, Chorzów i Bytom). - Trasa jest w opłakanym stanie. Remont to kwestia bezpieczeństwa pasażerów - podkreśla Mejer.

Niezależnie od prac związanych z infrastrukturą torowo-sieciową należące do 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów Tramwaje Śląskie przewidują w ramach obecnego projektu zakup 44 nowoczesnych wagonów i pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).

W poprzednich latach spółka zleciła remont około 63 km torowisk, kupiła 42 nowe tramwaje, zmodernizowała 75 starych wagonów.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 19:31 przez 37, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: Peter » 08 sty 2017, 21:45

Torowisko w ul. Niedurnego powinno iść na pierwszy ogień do remontu w szczególności od strony Chebzia przy Osiedlu Kaufhaus i Hucie Pokój, gdzie wagony już ledwie tam jadą.

Dla TŚ linia 9 chyba nie jest priorytetem, jeżeli od lat się mówi tylko o remoncie a w rzeczywistości kompletnie nic się nie dzieje.
*SDIP (U.N.O.)

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#77 Post autor: Seba77 » 11 lut 2019, 19:23

Powraca widmo likwidacji linii 9 na terenie Rudy Ślaskiej

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?
LINK
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Seba77, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#78 Post autor: hanys76 » 11 lut 2019, 19:53

Seba77 pisze:Powraca widmo likwidacji linii 9 na terenie Rudy Ślaskiej

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?
LINK
Od tylu lat sie to ciągnie a TŚ leci w kulki i dalej nic nie robią poza fragmentami. Znowu ich Ruda postraszy to wyremontują jakis odcinek, na jakis czas sprawa ucichnie. Tylko że technicznie to już długo torowisko nie pociągnie i skonczy sie tak jak na trasie 7 , że zamknięto torowisko do czasu aż nie zrobiono generalnego remontu. Tu potrzeba pilnego remontu wszyscy o tym wiedzą ale nic się w tej sprawie nie dzieje.

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#79 Post autor: 666 » 12 lut 2019, 15:16

hanys76 pisze:Od tylu lat sie to ciągnie a TŚ leci w kulki
A ja powiem tak: zamiast inwestować w nowe tramwaje należało by przygotować główne ciągi komunikacyjne do dalszego funkcjonowania - czyli remont torowiska przed zakupem pojazdów.Chyba nic odkrywczego nie napisałem.
Niestety remont torów jest niemile widziany przez pasażerów i innych użytkowników ruchu (wykopy, zawieszone przystanki i fragmenty lub całe linie) - dlatego dokonuje się zakupów i puszcza nowy tabor aby przynajmniej pasażer widział, że coś się dzieje - zmienia na lepsze. Efekty jakie są każdy widzi.
Linia 9 jest jedną z głównych linii po tej stronie Katowic (podobnie jak linia 1 i 11).
TŚ to wiedzą (a przynajmniej powinny - dlatego piszę, że wiedzą) jednak obawiam się, że nie znamy wszystkich składowych wchodzących w podejmowane decyzje modernizacyjne. Śmiem wątpić, że inne miasta nie narzekają na stan torowiska, że niema skarg na wibracje czy hałas. Może (przypuszczenie) po prostu inni nie afiszują się z tymi skargami w mediach? Może inni rozumieją, że remont torowiska to nie tylko wymiana szyn, ale coś więcej.
Z innej strony patrząc - można by robić we własnym zakresie - na bieżąco, ale pytanie kim? Jeśli ilekroć widzę brygadę pogotowia torowego a w niej 3 osoby (w tym kierowca pojazdu - czyli dwóch pracowników) zastanawiam się co oni mogą zdziałać poza zaspawaniem pęknięcia, regulacji jakiejś zwrotnicy czy wyczyszczeniem rozjazdu. Niestety lata zaległości nie wybaczają i aktualnie nawet takie doraźne "naprawy" nie mają dużego sensu. A nie wyobrażam sobie, zwołać wszystkich torowców na zmianie z całej spółki i zrobić porządnie fragmentu torów.
Wracając do tematu:
Spodziewajmy się, że jeśli RŚ postraszy i da sobie powiedzieć, ale nie zamknie linii. Pamiętajmy, że w innych rejonach sieci także są opłakane fragmenty. Są na liście do zrobienia na wczoraj ale czasami może chodzić nie o samo toroisko ale o np drogę, która automatycznie powinna być odnowiona przy remoncie, aby za 2-3 lata nie rozkopywać "nowego torowiska" - a np zarządca drogi (miasto/gmina) nie jest zainteresowana współpracą.
Widzieliście przecież jakie były problemy w Chorzowie. A tam miasto jest bardziej zainteresowane współpracą z TŚ niż Ruda. Może tu jest problem?

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#80 Post autor: hanys76 » 19 mar 2019, 15:29

Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK

Trampesar6
Posty: 5876
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#81 Post autor: Trampesar6 » 20 mar 2019, 00:30

hanys76 pisze:Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK
Nie zdziwię się jeśli zostanie zawieszona. Przy takiej prędkości jak Strefa Tempo 30 puściłbym autobus. W maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę na remont torów w dzielnicy Godula, mamy marzec 2019, za niedługo będzie maj, a remontu nadal nie ma...
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#82 Post autor: pycio1400 » 20 mar 2019, 12:37

Trampesar6 pisze:
hanys76 pisze:Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK
Nie zdziwię się jeśli zostanie zawieszona. Przy takiej prędkości jak Strefa Tempo 30 puściłbym autobus. W maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę na remont torów w dzielnicy Godula, mamy marzec 2019, za niedługo będzie maj, a remontu nadal nie ma...
Z tego co widzę to w 2016 roku był przetarg na projekt, a nie na remont... Jedyny przetarg na remont linii 9 w 2016 roku dotyczył odcinka na Nowym Bytomiu, który został zrealizowany.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Trampesar6
Posty: 5876
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#83 Post autor: Trampesar6 » 20 mar 2019, 16:35

pycio1400 pisze:
Trampesar6 pisze:
hanys76 pisze:Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK
Nie zdziwię się jeśli zostanie zawieszona. Przy takiej prędkości jak Strefa Tempo 30 puściłbym autobus. W maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę na remont torów w dzielnicy Godula, mamy marzec 2019, za niedługo będzie maj, a remontu nadal nie ma...
Z tego co widzę to w 2016 roku był przetarg na projekt, a nie na remont... Jedyny przetarg na remont linii 9 w 2016 roku dotyczył odcinka na Nowym Bytomiu, który został zrealizowany.
A no rzeczywiście, ale torowisko mogłoby być już wyremontowane.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#84 Post autor: 888 » 21 mar 2019, 11:26

No powinno być remontowane, ale 20 lat wcześniej. Teraz linie powinno się zawiesić, może zmobilizowałoby opieszałe poczynania w Tś
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2813
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#85 Post autor: IgorMike » 21 mar 2019, 11:31

888 pisze:No powinno być remontowane, ale 20 lat wcześniej. Teraz linie powinno się zawiesić, może zmobilizowałoby opieszałe poczynania w Tś
Remont 9 jest wpisany do harmonogramu i RŚ dobrze o tym wie.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#86 Post autor: pycio1400 » 21 mar 2019, 12:00

Jest takie coś, zwane harmonogramem projektu, gdzie są podane dane zadania i czas ich wykonania. Każde miasto zna ten harmonogram, tak więc niech Ruda Śląska nie udaje teraz wielce zdziwionej i niech nie wymusza przyspieszenia, skoro wcześniej sami się zgodzili na to.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#87 Post autor: 888 » 22 mar 2019, 07:58

Harmonogram to jedno a rzeczywistość to drugie. Ci z urzędu pewnie zdają sobie sprawę z przewidzianych terminów prac. Myślę, że nie z przekornosci, ale z konieczności należy rozważyć wariant wstrzymania kursów do czasu remontu przynajmniej odcinka północnego. Szkoda zdrowia ludzi i taboru.
Wystarczy również popatrzeć na sytuację ulicy 3 Maja w Chorzowie. Jeden przetarg uniewaznili a do drugiego też podchodzą jak pies do jeża. Tymczasem tak jak w przypadku 9 taki w tym remont jest niezwykle konieczny.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#88 Post autor: pycio1400 » 22 mar 2019, 12:11

888 pisze:Harmonogram to jedno a rzeczywistość to drugie. Ci z urzędu pewnie zdają sobie sprawę z przewidzianych terminów prac. Myślę, że nie z przekornosci, ale z konieczności należy rozważyć wariant wstrzymania kursów do czasu remontu przynajmniej odcinka północnego. Szkoda zdrowia ludzi i taboru.
Wystarczy również popatrzeć na sytuację ulicy 3 Maja w Chorzowie. Jeden przetarg uniewaznili a do drugiego też podchodzą jak pies do jeża. Tymczasem tak jak w przypadku 9 taki w tym remont jest niezwykle konieczny.
Przecież drugi przetarg na 3 maja został już ogłoszony. Termin składania ofert mija 12.04.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

stranger
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2019, 14:33

Re: Plany likwidacji linii nr 9

#89 Post autor: stranger » 05 kwie 2019, 19:41

Nie jestem mieszkańcem szeroko pojętej Metropolii, ale często bywam i korzystam z Waszej komunikacji. Nawet ostatnio miałem okazje się przejechać po raz kolejny linią 9 po całej trasie. Więc dorzucę parę zdań od siebie.

Przede wszystkim współczuje mentalności władz. Patrzą na komunikację tak jak 40 lat temu w Europie, czyli: tramwaje to droga fanaberia dla biedoty, a najważniejsze są drogi szybkiego ruchu przez środek miast i jak najwięcej darmowych miejsc parkingowych w centrum. A jak ktoś jest za młody albo za biedny żeby jeździć autem to niech jeździ autobusem, bo tańszy w utrzymaniu i korzysta z tej samej infrastruktury co samochody. Jak się słucha tych prezydentów i burmistrzów to z kilometra widać że najchętniej to by nie dokładali do żadnej komunikacji, bo to nie przynosi zysków. Zresztą to problem całego kraju, że o komunikacji decydują ludzie którzy z niej nie korzystają. Byle radny dzielnicowy uważa że powaga jego urzędu nie licuje z tym żeby się mieszać z "pospólstwem" w komunikacji zbiorowej. Z drugiej strony są miasta gdzie już rządzący się połapali że za parę lat nie upchną tych wszystkich samochodów w mieście, że jednak trzeba promować komunikację zbiorą i inwestować. Szkoda że na GŚ, włodarze miast jeszcze do tego nie dojrzeli, ale to kwestia czasu jak się obudzą z ręką w nocniku.

Co do linii nr 9, to gołym okiem widać że stan techniczny jest fatalny. Tramwaj się wlecze i buja nim na wszystkie strony, na większości trasy. Już nawet nie wspominam o archaicznym jednym torze i tych skrzynkach do których ciągle musi wychodzić motorniczy. Oczywiście linia ma swój klimat i nawet fajnie się nią zwiedza GŚ, ale to jest skansen. W takim fatalnym stanie to się nadaję na linie muzealną albo ekstremalną. Nie oszukujmy się, w tej postaci ta linia nie konkuruje nawet z ewentualnym autobusem. Obserwując pasażerów widać że zdecydowana większość podróżuje na krótkich odcinkach, max kilka przystanków. O frekwencji się nie wypowiadam bo musiałbym jeździć o różnych porach i dniach żeby być obiektywnym. Natomiast faktycznie niedoinwestowanie i brak odpowiedniej promocji transportu zbiorowego, doprowadziło że większość pasażerów to wizualnie młodzież i emeryci. Smutne, bo nawet w Polsce są miasta gdzie tramwaj nie jest obciachem tylko fajną, tanią a czasem i szybszą alternatywą na dojazd do pracy. Ale tutaj koło się zamyka bo taka linia 9 nie może być alternatywą skoro jest w tak opłakanym stanie, a tramwaj zamiast jechać to się wlecze lub czeka na przystanku na wolny tor.
Według mnie ta linia ma potencjał, bo nie jest jakaś peryferyjna, łączy 4 miasta i wiele dzielnic. Natomiast bez kompleksowego remontu, to tylko kwestia czasu jak ją zaorają, choćby ze względów bezpieczeństwa. Niestety trochę to wygląda tak, jakby niektórym decydentom taki scenariusz najbardziej odpowiadał.

Pytanie do zorientowanych: czy są jakieś inne linie, którym grozi likwidacja ?

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Plany likwidacji linii nr 9

#90 Post autor: #530+540 » 01 cze 2019, 18:26

stranger pisze:
05 kwie 2019, 19:41
.
Pytanie do zorientowanych: czy są jakieś inne linie, którym grozi likwidacja ?
Wg mnie 28. Wchodząc do wagonu w połowie trasy, mozna pooddychać przywiezionym z zajezdni powietrzem...
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości