Strona 1 z 1

Tramwaje typu WPK

: 17 lut 2017, 16:54
autor: patryk644
Jestem ciekawy historii tych wagonów. Są one wspomniane w książce "Tramwaje górnośląskie tom II", jednak informacji na ich temat nie ma zbyt wiele. O tych wagonach wiem tyle:
1. Miały numery taborowe od 701 do 711.
2. Na pewno jeździły na linii 5, 13 bis i 14, 213.
3. Na pewno były eksploatowane w zajezdni Gliwice, wiele też wskazuje że mogły być eksploatowane na Zawodziu i w Chorzowie Batorym.

Mam co do nich kilka pytań:
1. Czy wagony te jeździły też na jakiś innych liniach?
2. Czy moje przypuszczenia odnośnie zajezdni na Zawodziu i w Chorzowie Batorym są prawdziwe?
3. Dlaczego wszystkie wagony zostały skasowane w 1975 roku po zaledwie 12 latach eksploatacji?

Re: Tramwaje typu WPK

: 17 lut 2017, 20:38
autor: Pimpek
patryk644 pisze:2. Czy moje przypuszczenia odnośnie zajezdni na Zawodziu i w Chorzowie Batorym są prawdziwe?
Można to sprawdzić tutaj: http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=4&h=1. Ze spisu wynika że były głównie na Zawodziu i w Gliwicach, tymczasowo w Będzinie.
patryk644 pisze:3. Dlaczego wszystkie wagony zostały skasowane w 1975 roku po zaledwie 12 latach eksploatacji?
Była to dość nowoczesna, ale niestety niezbyt dopracowana przeróbka. Wraz z pojawieniem się "stopiątek" postanowiono je skasować zamiast przeprowadzać RK.

: 17 lut 2017, 20:47
autor: patryk644
Tramwaje typu WPK w Będzinie :shock: . Tego to ja się nie spodziewałem. Wiadomo na jakich liniach tam jeździł?

Re: Tramwaje typu WPK

: 18 lut 2017, 19:39
autor: tramwajarze z19
patryk644 pisze:1. Czy wagony te jeździły też na jakiś innych liniach?
Tzw. przegubowe eNki pojawiały się czasem na "trójce".

: 19 lut 2017, 11:38
autor: waber
Konstale WPK na 3-ce pojawiały się stale w latach 1972-74/75, tj do momentu ich wycofania z eksploatacji przez zaj. Gliwice. Kursowały wyłącznie w dni robocze jako "3bis". Wyglądało to w ten sposób, że 4 "pociągi oznaczone 301-304(lub 3D1-3D4) jeździły w tzw godzinach szczytu, w parze z pociągami stałymi z 3-ki co 20 minut. Tramwaje 3bis nie miały 20 minutowego postoju na pętli w Mikulczycach. Ponadto Konstale WPK jeździły na 5 mniej więcej co drugi skład, czyli jak i obecnie na przemian ze składami typu N z zaj. bytomskiej. To o czym piszę pamiętam jako pasażer w/w linii :)