Zajezdnia Batory I 1899-1929 II 1929-2006
: 19 lis 2006, 06:25
Nie zapominajmy o tej jakże ważnej zajezdni
Zapraszam do dyskutowania.
Zapraszam do dyskutowania.
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/
Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.ff pisze:Beznadziejna zajezdnia, z każdego wagonu potrafiła z czasem zrobić trupa. Kompletnie nie patrzą tam na estetykę wagonów.
O tabor dbała (a raczej nie dbała) wozownia, a remonty wykonał zakład remontowy, który teraz objął cały zakład.Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Za robiła dobre remonty kapitalne, świetny przykład to #785 oraz modernizacje #677 i #678
Jeśli chodzi Ci o te drugą, czyli 1929-2006 (choć właściwie dalej istnieje) to w diabła fot jest na TWBgta pisze:Ma ktoś fotki z zajezdni Batory?
Można, ale trzeba jechać do Chorzowa.Mika0005 pisze:Chodzi mu pewnie o tej do 1929-te późniejsze można sobie cały czas robić
Te wagony były chorzowskie "pięć minut" - o ile dobrze kojarzę, to przyszły z Katowic :] Oryginalne chorzowskie składy (jak je pamiętam od roku 1995) to były: 370-371, 363-416, 504-505, 765-766, 767-768, 769-770, 771-772, 785-786 i 787-788. Wszystkie pozostałe to była zsyłka z Bytomia i przede wszystkim z Katowic.Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Przy czym 363-416 i 505-504 (w Chorzowie były spięte w tej kolejności) były chyba przeniesione do Chorzowa z Gliwic.Penny pisze:Te wagony były chorzowskie "pięć minut" - o ile dobrze kojarzę, to przyszły z Katowic :] Oryginalne chorzowskie składy (jak je pamiętam od roku 1995) to były: 370-371, 363-416, 504-505, 765-766, 767-768, 769-770, 771-772, 785-786 i 787-788. Wszystkie pozostałe to była zsyłka z Bytomia i przede wszystkim z Katowic.Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Tu też odwrotna kolejnośćPenny pisze:765-766, 767-768
Na pewno jest to ulica Zamenhoffa. Kamienica po prawej stoi do dziś przy ulicy Ratuszowej. Tramwaj na zdjeciu przecina skrzyzowanie Zamenhoffa/Ratuszowa.Penny pisze:zamenhoffa.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną ul. Zamenhoffa - prawdopodobnie jest to ulica, którą wyjeżdżało się z pierwszej zajezdni w Batorym (choć wydaje mi się, że była to ul. Chocimska - nie mam tutaj pewności). Za czasów Bismarckhütte była to Siemensstrasse (ul. Siemensa), wynalazcy pierwszego tramwaju
Oryginalny śląski Walker jeszcze jakoś w "późnym PRL-u" stał pod Bydgoszczą jako domek kempingowy. Z Bydgoszczy dużo wagonów trafiało na działki,jakby pojeździć po okolicy, to może...Peter pisze:Fajne zdjęcia Żałować tylko, że nie zachowano do dnia dzisiejszego chociaż jednego czteroosiowego Walkera już nie mówiąc o pięknym LHB...
Ciekawe, choć we filmie wkradł się błąd. Stara zajezdnia w Hajdukach nie znajdowała się przy ul Chocimskiej na obecnym skwerze, ale przy Ratuszowej po drugiej stronie SP37, obecnie stoją tam bloki.Peter pisze:Ciekawy materiał filmowy się pojawił o warsztatach i zajezdni w Chorzowie Batorym Film