Zajezdnia Batory I 1899-1929 II 1929-2006

Historia sieci tramwajowej Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

Zajezdnia Batory I 1899-1929 II 1929-2006

#1 Post autor: dombia » 19 lis 2006, 06:25

Nie zapominajmy o tej jakże ważnej zajezdni :)
Zapraszam do dyskutowania.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, 17:49 przez dombia, łącznie zmieniany 1 raz.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Zajezdnia Batory

#2 Post autor: ff » 19 lis 2006, 18:11

Beznadziejna zajezdnia, z każdego wagonu potrafiła z czasem zrobić trupa. Kompletnie nie patrzą tam na estetykę wagonów.

Ale oczywiście wielka szkoda, że została zlikwidowana. Kilka rozwiazań też miała bardzo fajnych - np. zwyczaj szablonów na drzwiach kabin, boczne kasetki w kabinach, prowadnice tylne w stodwójkach i awaryjnie w stopiątkach, a teraz kremowe końce zderzaków. Również kiedyś wyprodukowała (zamówiła?) bardzo fajne tablice (7, 11, 17, 40).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Re: Zajezdnia Batory

#3 Post autor: Boguś » 19 lis 2006, 21:05

ff pisze:Beznadziejna zajezdnia, z każdego wagonu potrafiła z czasem zrobić trupa. Kompletnie nie patrzą tam na estetykę wagonów.
Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Za robiła dobre remonty kapitalne, świetny przykład to #785 oraz modernizacje #677 i #678

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5396
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zajezdnia Batory

#4 Post autor: luki » 20 lis 2006, 12:30

Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Za robiła dobre remonty kapitalne, świetny przykład to #785 oraz modernizacje #677 i #678
O tabor dbała (a raczej nie dbała) wozownia, a remonty wykonał zakład remontowy, który teraz objął cały zakład.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#5 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 17:43

w latach 1899 - 1929 zajezdnia znajdowała się nieco dalej i obsługiwała linie jednotorowe. Dzisiaj jest to chyba to pole za ulicą Jasińskiego i Trzyniecką.
Mapka:

Obrazek

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#6 Post autor: gta » 21 lut 2008, 15:16

Ma ktoś fotki z zajezdni Batory?
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5396
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 21 lut 2008, 15:41

gta pisze:Ma ktoś fotki z zajezdni Batory?
Jeśli chodzi Ci o te drugą, czyli 1929-2006 (choć właściwie dalej istnieje) to w diabła fot jest na :arrow: TWB
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: R_G » 21 lut 2008, 16:08

Chodzi mu pewnie o tej do 1929-te późniejsze można sobie cały czas robić
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#9 Post autor: gta » 22 lut 2008, 13:38

Mika0005 pisze:Chodzi mu pewnie o tej do 1929-te późniejsze można sobie cały czas robić
Można, ale trzeba jechać do Chorzowa.
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Re: Zajezdnia Batory

#10 Post autor: Penny » 08 lip 2008, 14:59

Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Te wagony były chorzowskie "pięć minut" - o ile dobrze kojarzę, to przyszły z Katowic :] Oryginalne chorzowskie składy (jak je pamiętam od roku 1995) to były: 370-371, 363-416, 504-505, 765-766, 767-768, 769-770, 771-772, 785-786 i 787-788. Wszystkie pozostałe to była zsyłka z Bytomia i przede wszystkim z Katowic.

Karol
Posty: 304
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

Re: Zajezdnia Batory

#11 Post autor: Karol » 08 lip 2008, 15:30

Penny pisze:
Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Te wagony były chorzowskie "pięć minut" - o ile dobrze kojarzę, to przyszły z Katowic :] Oryginalne chorzowskie składy (jak je pamiętam od roku 1995) to były: 370-371, 363-416, 504-505, 765-766, 767-768, 769-770, 771-772, 785-786 i 787-788. Wszystkie pozostałe to była zsyłka z Bytomia i przede wszystkim z Katowic.
Przy czym 363-416 i 505-504 (w Chorzowie były spięte w tej kolejności) były chyba przeniesione do Chorzowa z Gliwic.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Zajezdnia Batory

#12 Post autor: ff » 08 lip 2008, 16:16

Penny pisze:765-766, 767-768
Tu też odwrotna kolejność :)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 18 mar 2010, 23:35

H0809071a.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną zajezdnię w Batorym (ZUR). Zdjęcie zostało wykonane w 1930 r. (podziękowania dla Daniela Koźlika)

zamenhoffa.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną ul. Zamenhoffa - prawdopodobnie jest to ulica, którą wyjeżdżało się z pierwszej zajezdni w Batorym (choć wydaje mi się, że była to ul. Chocimska - nie mam tutaj pewności). Za czasów Bismarckhütte była to Siemensstrasse (ul. Siemensa), wynalazcy pierwszego tramwaju ;-)
Załączniki
zamenhoffa.jpg
H0809071a.jpg

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: Peter » 19 mar 2010, 17:42

Fajne zdjęcia :-) Żałować tylko, że nie zachowano do dnia dzisiejszego chociaż jednego czteroosiowego Walkera już nie mówiąc o pięknym LHB...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: mark40 » 19 mar 2010, 19:00

Penny pisze:zamenhoffa.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną ul. Zamenhoffa - prawdopodobnie jest to ulica, którą wyjeżdżało się z pierwszej zajezdni w Batorym (choć wydaje mi się, że była to ul. Chocimska - nie mam tutaj pewności). Za czasów Bismarckhütte była to Siemensstrasse (ul. Siemensa), wynalazcy pierwszego tramwaju ;-)
Na pewno jest to ulica Zamenhoffa. Kamienica po prawej stoi do dziś przy ulicy Ratuszowej. Tramwaj na zdjeciu przecina skrzyzowanie Zamenhoffa/Ratuszowa.

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#16 Post autor: piotram » 20 mar 2010, 00:29

Peter pisze:Fajne zdjęcia :-) Żałować tylko, że nie zachowano do dnia dzisiejszego chociaż jednego czteroosiowego Walkera już nie mówiąc o pięknym LHB...
Oryginalny śląski Walker jeszcze jakoś w "późnym PRL-u" stał pod Bydgoszczą jako domek kempingowy. Z Bydgoszczy dużo wagonów trafiało na działki,jakby pojeździć po okolicy, to może...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 26 wrz 2010, 17:02

Ciekawy materiał filmowy się pojawił o warsztatach i zajezdni w Chorzowie Batorym :arrow: Film
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: mark40 » 26 wrz 2010, 19:50

Peter pisze:Ciekawy materiał filmowy się pojawił o warsztatach i zajezdni w Chorzowie Batorym :arrow: Film
Ciekawe, choć we filmie wkradł się błąd. Stara zajezdnia w Hajdukach nie znajdowała się przy ul Chocimskiej na obecnym skwerze, ale przy Ratuszowej po drugiej stronie SP37, obecnie stoją tam bloki.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: Peter » 14 lis 2010, 10:56

Parę kolejnych fotek z lat trzydziestych :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość