Linie planowane...

Historia sieci tramwajowej Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Linie planowane...

#1 Post autor: Kamil105Na » 23 lis 2010, 21:08

Chciałbym się dowiedzieć od Was jak najwięcej o planowanych liniach tramwajowych, które jednak do tej pory nie powstały. Wiem np, że linia 27 miała być przedłużona do Strzemieszyc. :)
Mam nadzieję, że ten wątek pasuje do działu "historia". ;)
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 23 lis 2010, 21:17

1. Przedłużenie 15stki w głąb Zagórza (obecna pętla w Zagórzu od prawie 30 lat jest tymczasowa :mryellow: )
2. Przedłużenie linii tramwajowej od Brynowa w kierunku Ligoty/Piotrowic.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#3 Post autor: TŚ25 » 23 lis 2010, 21:18

Przedłużenie linii tramwajowej 6 do osiedla Miechowic;)
Kiedyś(już nie obecne) była planowana linia do Trynku
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#4 Post autor: Kamil105Na » 23 lis 2010, 21:51

Ciekawe, ciekawe :P
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: Penny » 24 lis 2010, 08:51

TŚ25 pisze:Przedłużenie linii tramwajowej 6 do osiedla Miechowic
W większości jest to odtworzenie biegu dawniej istniejącej już linii.
Z planowanych kiedyś odcinków:
- połączenie nieistniejących już dzisiaj krańców linii 8 i 25 pomiędzy Dąbrówką Wielką a Żychcicami
- połączenie krańców linii 13 i 22 pomiędzy Czeladzią, a Siemianowicami Śląskimi
- połączenie pomiędzy Zagórzem, a Dąbrową Górniczą ulicami Braci Mieroszewskich i Aleją Róż

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#6 Post autor: Marcin » 24 lis 2010, 11:36

Penny pisze:połączenie pomiędzy Zagórzem, a Dąbrową Górniczą ulicami Braci Mieroszewskich i Aleją Róż
Nie wiem tylko którędy ona by tam pojechać miała, musieli by albo poszerzyć ulicę co trochę się mija z celem albo wybudować torowisko po prostu w jezdni.
Kamil105Na pisze:że linia 27 miała być przedłużona do Strzemieszyc. :)
A o tym to nie słyszałem, jakieś konkrety odnośnie tego ?

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#7 Post autor: Kamil105Na » 24 lis 2010, 14:55

Marcin pisze:
Kamil105Na pisze:że linia 27 miała być przedłużona do Strzemieszyc. :)
A o tym to nie słyszałem, jakieś konkrety odnośnie tego ?
Wiadomo mi tyle, że linia miała iść wzdłuż ul. Sosnowieckiej w kierunku mostu żelaznego. Gdzie dalej to nie wiem. Zresztą obecna pętla linii 27 też jest tymczasowa jak 15. A wskazuje na to chociażby fakt, że linia kończy się na obrzeżach Kazimierza.
Penny pisze:
TŚ25 pisze:Przedłużenie linii tramwajowej 6 do osiedla Miechowic
W większości jest to odtworzenie biegu dawniej istniejącej już linii.
Z planowanych kiedyś odcinków:
- połączenie nieistniejących już dzisiaj krańców linii 8 i 25 pomiędzy Dąbrówką Wielką a Żychcicami
- połączenie krańców linii 13 i 22 pomiędzy Czeladzią, a Siemianowicami Śląskimi
- połączenie pomiędzy Zagórzem, a Dąbrową Górniczą ulicami Braci Mieroszewskich i Aleją Róż
Jeszcze miało być połączenie linii 25 i 22 wzdłuż ul. Nowotki.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 24 lis 2010, 19:49

Kamil105Na pisze:
Marcin pisze:
Kamil105Na pisze:że linia 27 miała być przedłużona do Strzemieszyc. :)
A o tym to nie słyszałem, jakieś konkrety odnośnie tego ?
Zresztą obecna pętla linii 27 też jest tymczasowa jak 15. A wskazuje na to chociażby fakt, że linia kończy się na obrzeżach Kazimierza.
Z pętlą tymczasową się zgadza, bo przeszkodą okazał się szlak kolejowy, ale żeby do Strzemieszyc miała jeździć, to przeczytałem jedynie w jakimś komunistycznym piśmie kiedyś - nie wiadomo, czy temu zawierzać...

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#9 Post autor: Kamil105Na » 24 lis 2010, 21:52

Penny pisze:
Kamil105Na pisze:
Marcin pisze:
Kamil105Na pisze:że linia 27 miała być przedłużona do Strzemieszyc. :)
A o tym to nie słyszałem, jakieś konkrety odnośnie tego ?
Zresztą obecna pętla linii 27 też jest tymczasowa jak 15. A wskazuje na to chociażby fakt, że linia kończy się na obrzeżach Kazimierza.
Z pętlą tymczasową się zgadza, bo przeszkodą okazał się szlak kolejowy, ale żeby do Strzemieszyc miała jeździć, to przeczytałem jedynie w jakimś komunistycznym piśmie kiedyś - nie wiadomo, czy temu zawierzać...
Paradoksalnie linia kolejowa nie stanowi żadnej dużej poważnej przeszkody - na 26 jakoś nie było problemu ;) Jedyne co, to trzeba zrobić skrzyżowanie no i trochę kombinacji w trakcji.
Miała być jeszcze linia z Dąbrowy do Strzemieszyc wzdłuż ul.Majewskiego lub Katowickiej.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: luki » 25 lis 2010, 12:02

Kamil105Na pisze:Paradoksalnie linia kolejowa nie stanowi żadnej dużej poważnej przeszkody - na 26 jakoś nie było problemu ;) Jedyne co, to trzeba zrobić skrzyżowanie no i trochę kombinacji w trakcji.
W dzisiejszych czasach nikt nie wybuduje Ci skrzyżowania kolejowo - tramwajowego na jednym poziomie, a szczególnie jak trzeba już mieszać trakcje elektryczną. Kiedyś były inne czasy, i takich skrzyżowań jak na 9, 26 było więcej, np. Katowice Chorzowska Baildon, Katowice Wełnowiec Korfantego (przy Cynkowni), Świętochłowice Lipiny Chorzowska oraz Chebzie Paweł. Większość to były oczywiście bocznice kolejowe a nie szlaki.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#11 Post autor: Kamil105Na » 25 lis 2010, 13:19

luki pisze: W dzisiejszych czasach nikt nie wybuduje Ci skrzyżowania kolejowo - tramwajowego na jednym poziomie, a szczególnie jak trzeba już mieszać trakcje elektryczną. Kiedyś były inne czasy, i takich skrzyżowań jak na 9, 26 było więcej, np. Katowice Chorzowska Baildon, Katowice Wełnowiec Korfantego (przy Cynkowni), Świętochłowice Lipiny Chorzowska oraz Chebzie Paweł. Większość to były oczywiście bocznice kolejowe a nie szlaki.
Akurat na szlaku przechodzącym przez Kazimierz jest mały ruch, a szlakowa, to 30 km/h.
A czemu teraz się nie buduje takich skrzyżowań ?
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 25 lis 2010, 13:41

Kamil105Na pisze:A czemu teraz się nie buduje takich skrzyżowań ?
Bo użyteczność, funkcjonalność i awaryjność takiego rozwiązania byłaby zbyt duża i przypominałoby robienie przejazdu dla ścieżki rowerowej przez autostradę. To że teraz szlakowa wynosi 30km/h nie oznacza, że to jest standard kolei. Będą chcieli podnieść do 100 km/h z okazji jakieś remontu i co wtedy? PKP się nawet nie zgadza na przecięcie jednotorowej linii kolejowej przez jednotorową linię tramwajową przed Chebziem, a co dopiero przejazd na Kazimierzu.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

Re: Linie planowane...

#13 Post autor: TŚ25 » 25 lis 2010, 16:47

Kamil105Na pisze:Chciałbym się dowiedzieć od Was jak najwięcej o planowanych liniach tramwajowych, które jednak do tej pory nie powstały.
Wiem, jeszcze, że miała być planowana linia tramwajowa ze Stroszka do Tarnowskich Gór :lol:
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Linie planowane...

#14 Post autor: Kamil105Na » 25 lis 2010, 17:34

TŚ25 pisze:
Kamil105Na pisze:Chciałbym się dowiedzieć od Was jak najwięcej o planowanych liniach tramwajowych, które jednak do tej pory nie powstały.
Wiem, jeszcze, że miała być planowana linia tramwajowa ze Stroszka do Tarnowskich Gór :lol:
No ale takiej dużo ludzi by jeździło :-P
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: patryk644 » 09 lip 2016, 19:47

Kilka relacji których nie wybudowano przed 1945 roku:

1. Gliwice - Czekanów - Grzybowice - Nowe Repty - Tarnowskie Góry
2. Piekary Śląskie - Świerklaniec - Tarnowskie Góry
3. Bytom - Sucha Góra - Radzionków
4. Bytom - Bańgów
5. Zabrze - Kończyce - Bielszowice - Wirek
6. Gliwice - Wójtowa Wieś - Ostropa - Sośnicowice
7. Zabrze - Mikulczyce - Grzybowice - Wieszowa - Karchowice - Pyskowice
8. Mysłowice - Słupna - Brzezinka
9. Mysłowice - Giszowiec
10. Mysłowice - Janów

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#16 Post autor: polaque » 10 lip 2016, 13:51

Tutaj opisałem rok tremu linie które w Siemianowicach miały powstać a były w oficjalnych dokumentach

http://www.forum.tramwaje.slask.pl/4873.htm

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości