Skąd się wzięły u nas 13N

Historia sieci tramwajowej Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Skąd się wzięły u nas 13N

#1 Post autor: Big0s93 » 30 gru 2009, 20:14

Skąd tak właściwie się u nas wzięły wagony 13N?
2 takie są jako lorki.
Było kiedyś więcej takich?
Jeździły liniowo?
Pozdrawiam :)
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Skąd się wzięły u nas 13N

#2 Post autor: luki » 30 gru 2009, 20:18

Big0s93 pisze:Skąd tak właściwie się u nas wzięły wagony 13N?
Z Konstalu...
2 takie są jako lorki.
Lorki ? :roll: Dwa wozy służyły jako techniczne, z uciętym dachem, 61R z wieżą (ostatni i na wyginięciu) oraz 107R (skasowany) który przed laty posiadał żuraw.
Było kiedyś więcej takich?
Jeździły liniowo?
Było i jeździło, poszukaj w necie, są fotki....

Niech będzie moja fatyga:
http://www.phototrans.eu/14,170594,0,Ko ... N_125.html
http://www.phototrans.eu/14,16743,0,Kon ... D_302.html
http://www.phototrans.eu/14,16413,0,Konstal_13N_61.html
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: Big0s93 » 30 gru 2009, 23:34

No właśnie Luki, lorka mi się pomyliła z roboczym.
Czemu nie ma zachowanego żadnego na zabytku? Coś jak z 102N.
A z 102N jak było? Ile tego było?
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: luki » 30 gru 2009, 23:40

Big0s93 pisze:A z 102N jak było? Ile tego było?
Kilkadziesiąt sztuk. Gdzieś w przedziale taborowym 100-150.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 31 gru 2009, 00:14

luki pisze:
Big0s93 pisze:A z 102N jak było? Ile tego było?
Kilkadziesiąt sztuk. Gdzieś w przedziale taborowym 100-150.
102N było u nas 20 sztuk w przedziale numerowym 131-150. Cała seria 102N liczyła 42 sztuki. Do dzisiaj zachował się 102N #8 (ex #150).
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#6 Post autor: memphis » 31 gru 2009, 02:09

Big0s93 pisze:Czemu nie ma zachowanego żadnego na zabytku? Coś jak z 102N.
Liniowe pocięto lata temu, a te co zostały przerobione na robocze, się rozpadły.

Awatar użytkownika
adekpabianice
Posty: 36
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:17
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Warszawske trzynastki we flocie Tramwajów Śląskich

#7 Post autor: adekpabianice » 08 lip 2010, 11:34

Czy Tramwaje Śląskie , kupią ładnie zadbane warszawskie 13N? Bo zapewne Tramwaje Warszawskie wystawią te tramwaje na sprzedaż, czy będą od razu kasować?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2010, 16:31 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Re: Warszawske trzynastki we flocie Tramwajów szczecińskich

#8 Post autor: rafalurbino18 » 08 lip 2010, 12:53

adekpabianice pisze:Czy Tramwaje Śląskie , kupią ładnie zadbane warszawskie 13N? Bo zapewne Tramwaje Warszawskie wystawią te tramwaje na sprzedaż, czy będą od razu kasować?
Jak się ma tytuł tematu do postawionego przez Ciebie pytania?
Co do zakupu 13N to raczej nie przez TŚ.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 08 lip 2010, 13:46

Obiło mi się kiedyś o uszy z 13-tkami na Śląsku, ale żeby w Szczecinie ? :shock:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adekpabianice
Posty: 36
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:17
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#10 Post autor: adekpabianice » 08 lip 2010, 16:32

Przepraszam za ten błąd :D Oczywiście mi się rozchodziło o TŚ. Więc taki zakup jest i żeby trzynastki jeździł po śląsku ?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#11 Post autor: memphis » 08 lip 2010, 16:58

adekpabianice pisze:Więc taki zakup jest i żeby trzynastki jeździł po śląsku ?
Po jakiemu to jest napisane?

TŚ nie będą kupować 13-tek do ruchu liniowego. Co najwyżej można liczyć, pod warunkiem znalezienia środków, na ściągnięcie jakiegoś składu z przeznaczeniem na zabytek.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: Peter » 08 lip 2010, 17:56

Pomysł zabytkowego składu 13N jest bardzo ciekawy. W końcu w niewielkiej liczbie kiedyś te 13N u nas jeździły liniowo :-) Niestety dzisiaj już nie jeżdżą nawet robocze 13N :-(

//Temat scaliłem z wątkiem o 13N w wymiarze historycznym.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: mark40 » 08 lip 2010, 20:46

Sklad 13N jako zabytek to by było coś. Póki co trzeba wyremontować nasze stodwójki, przynajmniej jedną. Potem TŚ moga pomyśleć o sprowadzeniu składu 13N. Może doczekamy czasów gdy linia 2 bedzie kursować częsciej a obsługiwana bedzie (N+ND, 102N, 102Na, 13N).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: adam86 » 08 lip 2010, 21:07

mark40 pisze:Sklad 13N jako zabytek to by było coś. Póki co trzeba wyremontować nasze stodwójki, przynajmniej jedną. Potem TŚ moga pomyśleć o sprowadzeniu składu 13N. Może doczekamy czasów gdy linia 2 bedzie kursować częsciej a obsługiwana bedzie (N+ND, 102N, 102Na, 13N).
Prędzej doczekamy czasów, że tam pojedzie skład 105Na:P
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#15 Post autor: memphis » 08 lip 2010, 21:07

mark40 pisze:Sklad 13N jako zabytek to by było coś. Póki co trzeba wyremontować nasze stodwójki, przynajmniej jedną.
Być może 205 uda się przywrócić do życia na wrześniową imprezę. Z pozostałymi (kanciok i 169) sprawa jest trudniejsza, bo potrzebują RK, co kosztuje majątek.
Potem TŚ moga pomyśleć o sprowadzeniu składu 13N.
Sprowadzić to go trzeba wcześniej, bo w końcu ich braknie ;)
Może doczekamy czasów gdy linia 2 bedzie kursować częsciej a obsługiwana bedzie (N+ND, 102N, 102Na, 13N).
Póki co możemy się doczekać, że wcale nie będą tam zabytki jeździć.

Awatar użytkownika
adekpabianice
Posty: 36
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:17
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#16 Post autor: adekpabianice » 12 lip 2010, 16:58

Ja pomyślałem żeby sprowadzić 13N jako wagony do normalnego ruchu liniowego, a nie do zabytkowej Lini tramwajowej. Bo jak wiem brakuje wagonów, a jeżeli są to w opłakanym stanie.

I poprawiam zarazem moją wypowiedź.
Czy Tramwaje Śląskie , kupią zadbane warszawskie 13N? Bo zapewne Tramwaje Warszawskie wystawią je na wyprzedaż i będą chcieli też na tym zarobić. Czy Tramwaje Warszawskie nie będą sprzedawać i skasują je?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 12 lip 2010, 18:34

Wszyscy Ci już odpowiedzieli, że wagony 13N nie będą ściągane na liniowe a jak już to ewentualnie jako zabytek. Prędzej zostaną ściągnięte kolejne wagony 105Na z Krakowa po NG.
Planuje się również zakup wagonów dwukierunkowych. Poza tym stan naszych wagonów systematycznie się poprawia dzięki różnego rodzaju remontom. Wystarczy przejrzeć odpowiednie wątki.
*SDIP (U.N.O.)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: adam86 » 15 lip 2010, 16:13

Peter pisze:Wszyscy Ci już odpowiedzieli, że wagony 13N nie będą ściągane na liniowe a jak już to ewentualnie jako zabytek. Prędzej zostaną ściągnięte kolejne wagony 105Na z Krakowa po NG.
Też nie. Będą raczej helmuty.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: Big0s93 » 15 lip 2010, 21:20

Co do stanu:
wolałbym żeby kilka miesięcy dłużej wagon pojeździł i RK, niż byle jakie RB typu #527.
#451 też jest po RB, ale bardzo ładnie zrobiony. Na prawdę kapitalnie.
Tak przy okazji: w Będzinie nie ma ani jednego ZURka, czemu...?
Kiedy coś będzie?
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#20 Post autor: Boguś » 15 lip 2010, 21:30

Big0s93 pisze:Co do stanu:
wolałbym żeby kilka miesięcy dłużej wagon pojeździł i RK, niż byle jakie RB typu #527.
#451 też jest po RB, ale bardzo ładnie zrobiony. Na prawdę kapitalnie.
Tak przy okazji: w Będzinie nie ma ani jednego ZURka, czemu...?
Kiedy coś będzie?
A co to ma wspólnego z wagonami 13N?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: DW » 15 lip 2010, 21:31

Big0s93 pisze:Co do stanu:
wolałbym żeby kilka miesięcy dłużej wagon pojeździł i RK, niż byle jakie RB typu #527.
#451 też jest po RB, ale bardzo ładnie zrobiony. Na prawdę kapitalnie.
Tak przy okazji: w Będzinie nie ma ani jednego ZURka, czemu...?
Kiedy coś będzie?
Trochę zszedłeś z tematu...
Ale co do zakresu prac, to np. #527 miał wykonywaną naprawę powypadkową, przy okazji której wagon przeszedł również inne mniejsze prace (odmalowanie, naprawa dachu).
Natomiast #451 przechodził już większe prace o zakresie RB, lecz oficjalnie była to tylko naprawa. #451 został odnowiony zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz oraz przeszedł inne prace.
Co do ZURków, to Będzin nie zamówił na ten rok żadnego RK, więc na razie ich nie będzie. Może w przyszłym jakiś się nam trafi?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 02 sie 2011, 22:50

13NS+13NSD w ruchu liniowym :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości