Nawet jakby się udało szybko wyremontować ten nieszczęsny wiadukt na Karbiu, to podejrzewam, że linie 31, 32, 33 i tak zostałyby prędzej czy później zlikwidowane ponieważ:Peter pisze:Jak tak patrzę na te zdjęcia, to w wielu miejscach te linie dałoby się (przynajmniej teoretycznie) nawet odtworzyć. Sprawa tylko leży jak zwykle w tym kto jest obecnie właścicielem tych gruntów no i co jest zapisane w MPZP.
Podkreślam, ja tylko teoretyzuję, bo wiadomo że nie ma na to ochoty władz i pieniędzy.
- brak pętl na końcówkach 31, 32, 34...
- ... a także na okrojonej 33, bo odcinek Rokitnica - Mikulczyce zamknięto 30. 04. 1968
- brak kasy na ewentualną budowę tych pętli
- nie wiadomo w jakim stanie byłoby torowisko, ale nietrudno się domyśleć
- budowa kościoła na trasie 32, też wymyślili
- szkody górnicze na 34 i ... linia 19
- niskie przewozy na 33 do Mikulczyc
A remont wiaduktu nie musiał oznaczać zawieszenia ruchu do Miechowic, Stolarzowic itd. Wystarczyło dobudować łącznik od Dąbrowy Miejskiej do 34 i dalej trasą 34 do Karbia. No, ale nikt nie wpadł na ten pomysł, bo oczywiście brak kasy, nie chciało się
A propo gliwickiej dawnej 1 i 2adasiek pisze:Całkiem możliwe. A co do tramwaju na Dworcowej-mogłeś widzieć 1-kę albo 2-kę. ( od Dworcowej rozjeżdżały się). Wydaje mi się że w okolicach 1990 nie było już linii 2 bo chyba skasowali ją prędzej niż 1-kę.
- odcinek od końca Dworcowej przez Jana Pawła II - Nowy Świat do Zygmunta Starego zlikwidowany 1986 roku (linia 1)
- odcinek Pszczyńska - Trynek chyba 1978 (linia 2)
- odcinek Konstytucji - Dworcowa 1992 (linie 1 i 2)
Co to jest za odcinek po lewej stronie ulicy Konstytucji zlikwidowany także 1992 roku? Czy przypadkiem nie jechały tam 1 i 2 w kierunku Zygmunta Starego i Trynku a Konstytucji z powrotem
A także co kończyło na Rynku?
Mapka ze strony Jakuba Wilczka:
http://wilczekkk.republika.pl/schem/gliwice.gif
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tramwaju na Pszczyńskiej, w dodatku to był odcinek jednotorowy, a o Mikołowskiej nawet nie wspominam.