Historyczne fotografie tramwajów

Historia sieci tramwajowej Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Historyczne fotografie tramwajów

#1 Post autor: Peter » 17 kwie 2009, 12:55

dvigar zaczął wrzucać ciekawe stare zdjęcia śląskich tramwajów :-) :arrow:

LHB bogie tram #102

Bremen/Hansa Waggonfabrik tram #311
Bremen/Hansa Waggonfabrik tram #316
Bremen/Hansa Waggonfabrik tram #320
Bremen/Hansa Waggonfabrik tram #?

Walker/Schuckert bogie tram #29
Walker/Schuckert bogie tram #254
Walker/Schuckert bogie tram #254
Walker/Schuckert bogie tram #250
Walker/Schuckert bogie tram #?
Walker/Schuckert bogie tram #?

Proponowałbym wrzucać do tego tematu ciekawe linki do zdjęć lub same zdjęcia z różnych źródeł (od początku istnienia tramwajów do pierwszych lat po wojnie), żeby wszystko było w jednym miejscu :)
*SDIP (U.N.O.)


rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#3 Post autor: rafalurbino18 » 07 wrz 2009, 19:48

Niech będzie tutaj :P
KZK GOP na stronie internetowej pisze:W niedzielę, 20 września, skasowane jednorazowe bądź ważne, opisane okresowe bilety KZK GOP będą upoważniały do darmowego wejścia lub rabatu przy zakupie wejściówek do następujących placówek kultury i sportu:
(...)
RUDA ŚLĄSKA
Muzeum Miejskie im. Maksymiliana Chroboka - bilet KZK GOP będzie biletem wstępu do Muzeum. Dodatkowo specjalnie na tę okazję wydrukowane zostaną cztery pocztówki - trzech archiwalnych oraz jednej wykonanej z archiwalnej fotografii. Trzy pierwsze, powstałe przed I wojną światową, pokazują "archaiczne" tramwaje w dzielnicach miasta, czwarta (zdjęcie z 4.12.1958 r.) dokumentuje pierwszy tramwaj na utworzonej ówcześnie linii nr 18.

hanys76
Posty: 8857
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 22 lis 2009, 20:29


piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#5 Post autor: piotram » 01 gru 2009, 18:46

Poczekajcie na nową monografię, tam to będzie kopalnia zdjęć, w dużej mierze niepublikowanych :)

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#6 Post autor: Łukasz » 17 kwie 2012, 20:58

Znalazłem takie coś. Zdjęcia to nie są (chociaż film z ruchomych zdjęć się składa ;) ) ale na wartość historyczną sądzę że warto podlinkować
Tramwaje około 1990
Jakby się dało zidentyfikować co tam pomyka oprócz oczywistości będzie miło.

37
Posty: 309
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#7 Post autor: 37 » 18 kwie 2012, 08:45

Ta czwórka to nieźle nabita jeździła!

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#8 Post autor: Łukasz » 10 wrz 2012, 19:50

Mam takie pytanie. Czy na załączonym zdjęciu jest skręt z obecnego ronda na Zawodzie? Dokładnie chodzi o zdjęcie z podpisem "połączenie z Polską"

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 10 wrz 2012, 20:09

Łukasz pisze:Mam takie pytanie. Czy na załączonym zdjęciu jest skręt z obecnego ronda na Zawodzie? Dokładnie chodzi o zdjęcie z podpisem "połączenie z Polską"
Nie było wtedy takiego połączenia. To jest jedynie przelotka pomiędzy torami, którą widać na zdjęciu "Katowice 34", a położenie torów było mniej więcej takie, jak na zdjęciu "Katowice 23". Łącznik spod Teatru do Rondo wybudowano po Drugiej Wojnie.
Załączniki
Katowice 34.jpg
Katowice 23.jpg

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#10 Post autor: Łukasz » 10 wrz 2012, 20:48

To jeszcze pytanie odnośnie map. Jest mapa z 1943r na której jest zaznaczone torowisko. Swój bieg zaczyna z odgałęzienia od ul. Kościuszki przez Żwirki i Wigury a kończy przy obecnej krzyżówce Mikołowskiej/Brynowska/Ligocka. Fizycznie było takie połączenie? Ponieważ na mapie o rok młodszej nie ma zaznaczonego torowiska pewnie to błąd. Ale dla własnego sumienia wolę zapytać. Jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to ktoś na portalu WPK wspominał o rozetach na Żwirki i Wigury. Mapy [/quote]

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: Slim » 31 lip 2013, 19:51

Znalazłem takie oto zdjęcia z budowy linii nr 15 do Zagórza.
http://www.staremiejsca.pl/zdjecie535X12X0.jpg
http://www.staremiejsca.pl/zdjecie536X12X0.jpg

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 9039
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: skoti » 30 wrz 2013, 13:23

216 #121
Załączniki
2944.jpg

hanys76
Posty: 8857
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#13 Post autor: hanys76 » 26 gru 2013, 22:01

Na stronie http://www.dab.katowice.pl/ znalazłem dwie ciekawe fotki, z czasów budowy estakady w Dębie na DTŚ. Jak się dobrze przyjrzycie, to na horyzoncie widac pod murem czerwonego ikarusa. Od 1980 roku aż do 2004 w ikarusie funkcjonowała podstacja tramwajowa. Z tego co pamiętam zawsze tam ktoś siedział, bo drzwi były otwarte.
W 2004 podstacja została przeniesiona, do nowego budynku na skrzyżowaniu Brackiej z DTŚ.
Ikarus został wywieziony pewnie na złomowisko.
Załączniki
z2279.jpg
z1963.jpg

hanys76
Posty: 8857
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 08 sty 2014, 21:22

http://pmpfilms.smugmug.com/Eastern-Eur ... FXJpp8k/X2 znalazłem w internecie zdjęcie składu 729+728? (drugi wagon chyba ten ). Czy ktoś wie dlaczego 729 skasowali tak szybko, wyprodukowany w 1987 a skasowany w 1994. Czyli pojezdził tylko 7 lat możliwe że brał udział w jakimś poważnym wypadku i dlatego taki krótki żywot miał.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: Peter » 09 sty 2014, 09:49

Było tutaj (na dole) napisane, że #729+728 zderzył się czołowo na jednotorze w Szopienicach z #599+600, w wyniku czego #729 został skasowany.
Dobrze, że zachowała się jakaś fotografia #729+728. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#16 Post autor: KZKGaPowicz » 09 sty 2014, 13:15

Coś się musiało wtedy stać, gdyż oba wagony stoją bardzo blisko siebie na powyższym zdjęciu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: Penny » 10 sty 2014, 16:35

KZKGaPowicz pisze:Coś się musiało wtedy stać, gdyż oba wagony stoją bardzo blisko siebie na powyższym zdjęciu.
Myślę, że to złudzenie optyczne - tam jest bardzo duży łuk.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 10 sty 2014, 21:48

Kapitalne są te zdjęcia :D

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 9039
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: skoti » 07 wrz 2014, 17:03

Przebudowa ulicy Czerwonego Zagłębia w Sosnowcu [dziś ul. 3 Maja]. Fot. Muzeum Miejskie.
Załączniki
10669055_1600515753508907_7976608295670942428_o.jpg
10620061_1600515766842239_3786003088733975453_o.jpg
10479872_1600515733508909_7068218656212566078_o.jpg

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#20 Post autor: luki » 30 paź 2014, 15:03

Szybciej niż dzisiaj.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#21 Post autor: jdubowski » 22 lis 2014, 22:35

skoti pisze:Przebudowa ulicy Czerwonego Zagłębia w Sosnowcu [dziś ul. 3 Maja]. Fot. Muzeum Miejskie.
Rok, mniej wiecej 1972. Pamiętam, że tramwaj linii 15 kończył bieg na Sobieskiego, gdzie była prowizoryczna końcówka i wagon silnikowy objeżdżał skład.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 16 gru 2014, 17:52

Zdjęcia z katowickiego rynku z lipca 1984:
http://en.sporvognsrejser.dk/fotos/katowice-1984-02
http://en.sporvognsrejser.dk/fotos/katowice-1984-01

Znalazłem je już kilka lat temu, ale zapomniałem później gdzie. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Penny » 09 kwie 2015, 16:02

Linia 21 przy Hucie Bankowej na początku lat 70-tych.
Załączniki
dabrowa_gornicza_adam_tryba_mijanka_przy_hucie_bankowej_poczatek_70.jpg

hanys76
Posty: 8857
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#24 Post autor: hanys76 » 26 gru 2015, 13:59

Na Facebooku zostało zamieszczone takie zdjęcie zrobione w 1977 roku. Czy ktoś ma jakiś pomysł, gdzie to mogło byc zrobione. Wagon należał do zajezdni Bytom, więc prawdopodobnie jedzie gdzieś w tamtym rejonie. Za budynkiem widać spor a hałdę, taka sama była na Brzezinach przy trasie linii 8. Wiem że po tylu latach to wiele mogło się zmienic, np budynek został wyburzony albo torowiska już nie ma. Widać że linia jednotorowa, a wagon zjeżdza na ulicę.
Załączniki
920642_948984338472756_3851784568804445269_o.jpg

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Penny » 26 gru 2015, 14:12

Przed budynkiem też widać zwrotnicę. Kojarzy mi się z Wojkowicami lub Będzinem, ale w sumie nie wiem, gdzie to może być :-/

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#26 Post autor: polaque » 26 gru 2015, 16:39

hanys76 pisze:Na Facebooku zostało zamieszczone takie zdjęcie zrobione w 1977 roku. Czy ktoś ma jakiś pomysł, gdzie to mogło byc zrobione. Wagon należał do zajezdni Bytom, więc prawdopodobnie jedzie gdzieś w tamtym rejonie. Za budynkiem widać spor a hałdę, taka sama była na Brzezinach przy trasie linii 8. Wiem że po tylu latach to wiele mogło się zmienic, np budynek został wyburzony albo torowiska już nie ma. Widać że linia jednotorowa, a wagon zjeżdza na ulicę.
W którym miejscu ta hałda była najlepiej widoczna?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#27 Post autor: Boguś » 26 gru 2015, 18:00

polaque pisze:
hanys76 pisze:Na Facebooku zostało zamieszczone takie zdjęcie zrobione w 1977 roku. Czy ktoś ma jakiś pomysł, gdzie to mogło byc zrobione. Wagon należał do zajezdni Bytom, więc prawdopodobnie jedzie gdzieś w tamtym rejonie. Za budynkiem widać spor a hałdę, taka sama była na Brzezinach przy trasie linii 8. Wiem że po tylu latach to wiele mogło się zmienic, np budynek został wyburzony albo torowiska już nie ma. Widać że linia jednotorowa, a wagon zjeżdza na ulicę.
W którym miejscu ta hałda była najlepiej widoczna?
To chyba są Brzeziny.

hanys76
Posty: 8857
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#28 Post autor: hanys76 » 26 gru 2015, 21:18

Na fb chyba udało się zagadkę rozwiązać Mariusz Sendrowski napisał:
Mogę się mylić, nie pamiętam również tego miejsca (byłem za mały), ale: może to być w Karbiu, przed wiaduktem kolejowym od strony Bytomia, między Łużycką a Konstytucji. Dlaczego tak uważam - tor i jezdnia przechodziły wtedy pod linią kolejową i faktycznie było tam ciasno. Przed wiaduktem kończył się również odcinek dwutorowy który biegł od centrum Bytomia. Na załączonej poniżej mapie zaznaczyłem hipotetyczny budynek ze zdjęcia. Na zdjęciu po lewej stronie widać tzw. chlywiki, na mapie też jest oznaczony w tym miejscu jakiś budynek. Hałdę z tyłu pamięta chyba większość z Was - gdy jeździł jeszcze tramwaj w kierunku Miechowic, była ona bardzo zadrzewiona i ogrodzona płotem (to akurat pamiętam). Orientacja wg. stron świata też zgadzałaby się. Na pierwszym planie widać drogę odbijającą w bok - na mapie też jest. Na mapie jest również droga z drugiej strony budynku - popatrzcie na dół słupka ze znakiem drogowym - chyba widać za nim zarys tej drogi. Powtarzam, mogę się mylić, ale jest duża szansa, ze to było to miejsce.
Dołączył do tego mapkę i wszystko się zgadza z tym co widać na fotografi.
Załączniki
hałda.jpg

pycio1400
Posty: 496
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#29 Post autor: pycio1400 » 29 gru 2015, 12:11

Hanys, Boguś, Brzeziny to nie są napewno :) bo to by musiało być w okolicach dawnej milicji, a ten budynek nie pasuje do tych w Brzezinach :)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#30 Post autor: Peter » 04 lut 2016, 23:02

Parę fotek z lata '89. :)
#109
#313+314
#317+321

Oraz z 1939 roku :arrow: #303
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#31 Post autor: polaque » 16 kwie 2016, 15:28

Zdjęcie Pl Skargi w Siemianowicach zaraz po przebudowie.
Zdjęcie
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 15:00 przez polaque, łącznie zmieniany 1 raz.

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#32 Post autor: Łukasz » 15 paź 2016, 08:53

Na http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7717.1395 strona 94 znalazłem takie oto zdjęcie Czy ktoś wie z jakim drugim wagonem jeździł?
I kilka rarytasów: 21
Kolejne 21
25
Więcej nie ma przekopałem wszystkie strony. Tylko tyle z Zagłębia.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: Peter » 15 paź 2016, 11:17

Widzę #628+627, #755+756 i #412. Ładne znalezisko. :)

Numerków tego pierwszego składu dokładnie nie widać. Wydaje się, że #315+xxx.
105Na #315 pamiętam, że widziałem może z dwa razy na jakimś nocnym pociągu, bo był pod koniec lat 90 solówką. Miał gniazda z przodu co by wskazywało jednak na drugi wagon do składu. :arrow: #315
Na dniach otwartych ZUR w zeszłym roku widziałem natomiast zdjęcie #316+xxx na poc. 1403 też z początku lat 90.
*SDIP (U.N.O.)

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#34 Post autor: Łukasz » 15 paź 2016, 15:13

Peter pisze:Numerków tego pierwszego składu dokładnie nie widać. Wydaje się, że #315+xxx.
105Na #315 pamiętam, że widziałem może z dwa razy na jakimś nocnym pociągu, bo był pod koniec lat 90 solówką. Miał gniazda z przodu co by wskazywało jednak na drugi wagon do składu. :arrow: #315
Po powiększeniu to będzie #315 i nawet to będzie poc 1501. Co do samego wagonu skoro #316 był pierwszym w składzie a #313+314 oraz #317 też wiemy w jakiej konfiguracji jeździł to całkiem niezła zagadka będzie. #318 bodajże z #340 razem jeździł? Chyba że był w składzie z #319?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#35 Post autor: Peter » 15 paź 2016, 23:24

Łukasz pisze:#318 bodajże z #340 razem jeździł? Chyba że był w składzie z #319?
Istniały katowickie składy 105N #324+339 i #327+319. Zostały skasowane w 1996 roku. Ten drugi nawet kojarzę.
Co do #318 i #340 to oba wagony były przebudowane na 105Na w 1982 roku, więc możliwe że od tego momentu zaczęły jeździć razem w składzie.
Może zagadka 105Na #315+ i 105N #316+ się jeszcze rozwiąże. Już tak się zdarzało tutaj. :)
*SDIP (U.N.O.)

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#36 Post autor: Łukasz » 16 paź 2016, 19:54

Peter pisze:
Łukasz pisze:#318 bodajże z #340 razem jeździł? Chyba że był w składzie z #319?
Istniały katowickie składy 105N #324+339 i #327+319. Zostały skasowane w 1996 roku. Ten drugi nawet kojarzę.
Co do #318 i #340 to oba wagony były przebudowane na 105Na w 1982 roku, więc możliwe że od tego momentu zaczęły jeździć razem w składzie.
Może zagadka 105Na #315+ i 105N #316+ się jeszcze rozwiąże. Już tak się zdarzało tutaj. :)
Biorąc pod uwagę że pod koniec lat 90-tych #315 był jako drugi do składu to być może został:
1). przebudowany
2). zamieniony z jakimś innym wagonem?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: Peter » 16 paź 2016, 20:46

Moim zdaniem nie jest to wykluczone, że mogła być jakaś podmiana (przenumerowanie) #315, bo ewidentnie na podstawie tych dostępnych zdjęć wagony się różnią takimi elementami jak gniazdami z przodu i przyspawanym ceownikiem pod grzybek kabla WN. Co do przebudowy to od 1982 roku oryginalny #315 już był typu 105Na, więc musiał mieć też doczepę 105Na.
W latach 90 działy się różne dziwne rzeczy, zwłaszcza dla obserwatora taboru, kiedy nie było internetu i dostępu do tego typu informacji. Wówczas jak wiadomo w Katowicach funkcjonowały tylko składy dwuwagonowe. Solówki pojawiły się w dziennych obsadach pod koniec lat 90. Wtedy zdziwiło mnie nagłe pojawienie się nierejestrowanych wcześniej przeze mnie wagonów starego #315 i #571 świeżo po remoncie w składzie #571+618 (przed remontem do 1998 funkcjonował na stałe skład #661+618). Jedyne nocne solówki jakie wcześniej znałem to były #597 i #598. Najwidoczniej inne wagony bez pary były gdzieś odstawiane i jak w przypadku #571 mogły trafić do remontu.
*SDIP (U.N.O.)

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#38 Post autor: Łukasz » 18 paź 2016, 19:08

Odbiegając od dywagacji co się stało w ciągu 7 lat (na podstawie dostępnych 2 zdjęć) z #315 moje zainteresowanie też wzbudzał #340. A to dlatego że miał grzybek z przodu i gniazda ale też do tyłu wagonu miał pozostawione mocowania do kabla WN ale już bez gniazd. Nie wnikając w szczegóły wyglądał jakby był środkowym w trójskładzie.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: Peter » 18 paź 2016, 19:37

Łukasz pisze:Odbiegając od dywagacji co się stało w ciągu 7 lat (na podstawie dostępnych 2 zdjęć) z #315 moje zainteresowanie też wzbudzał #340. A to dlatego że miał grzybek z przodu i gniazda ale też do tyłu wagonu miał pozostawione mocowania do kabla WN ale już bez gniazd. Nie wnikając w szczegóły wyglądał jakby był środkowym w trójskładzie.
O #340 już była nawet kiedyś dyskusja. Mógł być wcześniej (przed RK w 1982?) wagonem prowadzącym. Mam na myśli oczywiście oryginał a nie dzisiejszy #340'' (ex #695). :-)
*SDIP (U.N.O.)

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#40 Post autor: Łukasz » 25 paź 2016, 20:06

Czy byłbyś w stanie podać w jakim dziale lub wątku toczyła się dyskusja o losach wagonu #340?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: Peter » 16 lis 2016, 20:24

Fotografie z 15.08.1984:

#301+302

#160+168

#203+170
Łukasz pisze:Czy byłbyś w stanie podać w jakim dziale lub wątku toczyła się dyskusja o losach wagonu #340?
Znalazłem dyskusję sprzed lat, jednak nie na FTŚ, tylko na TWB -> Link
Możliwe, że coś wspominaliśmy również na KM-forum, bo tam też dyskutowaliśmy.
*SDIP (U.N.O.)

37
Posty: 309
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#42 Post autor: 37 » 16 lis 2016, 21:29

Peter pisze:Fotografie z 15.08.1984:


#203+170
To ci niespodzianka. Moja ulubiona linia obsługiwana ulubionymi wagonami. Zdjęcie wykonane... w dniu moich urodzin :)
Nostalgicznie...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 23 sty 2017, 08:01

Fotografie z 13.03.1985:

#135

#226

#311+319
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 18:36 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 400
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#44 Post autor: polaraxa » 23 sty 2017, 18:29

"Peter' małe sprostowanie w latach 90 kiedy ja zaczynałem pracę #311 jeżdził z 319 a #316 z 312. Podanej przez ciebie konfiguracji mimo 16 lat pracy w ówczesnym ZKT 5 nie pamiętam. SORKI. Co nie znaczy że jej nie było po przekazaniu części wagonów po zakupie CITADISÓW do innych rejonów. :oops:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 18:40 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: Peter » 23 sty 2017, 18:55

Dzięki za sprostowanie. W takim razie wyjaśniło się z czym jeździł #316.

Od połowy lat '90 do ≈2000 roku jak pamiętam jeździł natomiast skład #572+312. Pojawiają się jednak kolejne pytania.

Z czym w takim razie jeździł #327 jak nie z #319? Te wagony zostały razem przecież skasowane. Czy #327+319 powstał dopiero w 1994 roku po kasacji #311?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
#530+540
Posty: 997
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Historyczne fotografie tramwajów

#46 Post autor: #530+540 » 02 mar 2020, 16:39

Poniżej przepiękna fotografia z panormą Dąbrowy Górniczej z 1988r. Na dole widać Skład stopiątek obsługujacy linie 21. Po lewej piękny, czerwony ikarus 280.26 WPK Katowice.
Pozdrawiam, Marek ;)

Awatar użytkownika
#530+540
Posty: 997
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Historyczne fotografie tramwajów

#47 Post autor: #530+540 » 02 mar 2020, 16:46

Poniżej przepiękne zdjęcie wykonane w Dąbrowie Górniczej w 1988r. Po torowisku sunie przepiękny skład stopiątek, a po jego lewej jedzie sobie czerwoniutki Ikarus 280.26.
Załączniki
:)
:)
Pozdrawiam, Marek ;)

patryk644
Posty: 3300
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

Re: Historyczne fotografie tramwajów

#48 Post autor: patryk644 » 02 mar 2020, 22:39

#530+540 pisze:
02 mar 2020, 16:46
Poniżej przepiękne zdjęcie wykonane w Dąbrowie Górniczej w 1988r. Po torowisku sunie przepiękny skład stopiątek, a po jego lewej jedzie sobie czerwoniutki Ikarus 280.26.
To jest te rondo przy Alei Róż, prawda?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
#530+540
Posty: 997
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Historyczne fotografie tramwajów

#49 Post autor: #530+540 » 03 mar 2020, 06:58

patryk644 pisze:
02 mar 2020, 22:39
#530+540 pisze:
02 mar 2020, 16:46
Poniżej przepiękne zdjęcie wykonane w Dąbrowie Górniczej w 1988r. Po torowisku sunie przepiękny skład stopiątek, a po jego lewej jedzie sobie czerwoniutki Ikarus 280.26.
To jest te rondo przy Alei Róż, prawda?
Prawda.
Pozdrawiam, Marek ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość