Bieżące sprawy

Dyskusje o wagonach Citadis 100.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#401 Post autor: Peter » 30 cze 2008, 20:26

Reklamę Woseba pamiętam jeszcze na składzie #675+676 z 1997r. Była taka czerwonawa.
No to mamy powrót. ;)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#402 Post autor: Boguś » 30 cze 2008, 20:37

hanys76 pisze:
Boguś pisze:
hanys76 pisze:Wagon 810 kursuje w nowej reklamie. Jest to reklama kawy
Woseba
reklama tej kawy już kiedyś była na tramwajach , tylko miała inny kolor.
http://www.phototrans.eu/14,20588,0.html
No to były trzy wersje:
- pierwsza czerwona
- druga, która pokazał hanys76, także #662+617
- trzecia, którą woziły:#674+673 i 662+617

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#403 Post autor: hanys76 » 14 lip 2008, 20:40

Z wagonu 801, zeszła reklama ikei . Wagon dostał tą samą reklamę co 810, czyli kawa woseba.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#404 Post autor: ff » 16 lip 2008, 07:36

hanys76 pisze:Z wagonu 801, zeszła reklama ikei . Wagon dostał tą samą reklamę co 810, czyli kawa woseba.
Hmm, natomiast jacekso w zeszłym tygodniu ustrzelił go jeszcze w Ikea, ale innej niż pierwotna wersji... :!:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,257922,0.html

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#405 Post autor: hanys76 » 16 lip 2008, 07:57

Ja w piątek jadąc samochodem Kościuszki ,widziałem mijające się wagony 801 oraz 810 i obydwa w reklamie kawy. Czyli wychodzi z tego, że w ciągu jednej nocy zmienili reklame.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#406 Post autor: ff » 16 lip 2008, 08:10

hanys76 pisze:Ja w piątek jadąc samochodem Kościuszki ,widziałem mijające się wagony 801 oraz 810 i obydwa w reklamie kawy. Czyli wychodzi z tego, że w ciągu jednej nocy zmienili reklame.
To dlaczego w ów piątek oraz w sobotę jawnie pisałeś w obsadach DPD o wagonie 801 na linii 6, a w poniedziałek, że są już dwie Woseby i póki co nie wiesz jaki jest drugi wagon?

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#407 Post autor: hanys76 » 16 lip 2008, 13:34

Pomyliłem się , to nie w piątek jechałem na Brynów ,tylko w poniedziałek . Faktycznie dzięki za spostrzegawczośc. Tak było bo jechałem specjalnie przez Kościuszki, żeby sprawdzic co to wagon. Przecież przez wekeend 801, był w starej reklamie i dopiero w poniedziałek się pokazał w kawie.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#408 Post autor: Boguś » 25 lip 2008, 18:35

#816 ma szarą przednią osłone sprzęgu, zatem jest możliwość odróżnienia #816 od #813 (ma zieloną).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#409 Post autor: ff » 26 lip 2008, 00:39

Boguś pisze:#816 ma szarą przednią osłone sprzęgu, zatem jest możliwość odróżnienia #816 od #813 (ma zieloną).
A w nocy nadal po wyświetlaczu ;)

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#410 Post autor: hanys76 » 05 sie 2008, 10:46

Od 29 lipca Zawodzie ma problemy, z planową obsadą wagonami 116nd.
Na chwilę obecną nie kursuje 6 wagonów, z czego 800 oraz 802 dłuższy czas.
Oprócz nich stoją także 804, 807 oraz 811.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#411 Post autor: ff » 05 sie 2008, 11:22

hanys76 pisze:Na chwilę obecną nie kursuje 6 wagonów, z czego 800 oraz 802 dłuższy czas. Oprócz nich stoją także 804, 807 oraz 811.
803 również jest z tych, co długo stoją. Tak się zastanawiam czy nie wybił może jakiś limit kilometrów dla najstarszych karlików i dlatego 800, 802 i 803 nie kursują. Może trwa jakiś głębszy przegląd wymagany przez producenta po jakimś limicie km, albo konieczność remontu w celu dalszego dopuszczenia do ruchu :?: 804 być może też już teraz odstawili z tego powodu, a 801 jeździ, bo jak wiadomo stał swego czasu 1,5 roku i ma pewnie najmniejszy z nich przebieg...


EDIT

Żeby był tu komplet informacji:

Wagon 806 przejął reklamę po wagonie 802. 802 jeździł z pasażerami z nową reklamą tylko przez trzy dni - od 18 marca (od popołudnia) do 20 marca 2008. Później widziany był dopiero 11 kwietnia oraz 15 i 16 kwietnia w roli nauki jazdy. Po tym okresie był już tylko widziany w hali zajezdni.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#412 Post autor: luki » 05 sie 2008, 12:42

Może wykończyła się rejestracja i nie dopuszczą tych złomów do ruchu nim nie dokręca wszystkich śrubek :twisted:
W niektórych citadisach najgorsze bywały awarie drzwi, blokowanie się przeważnie tylnych bądź ich długie niedomykanie. Nie wspominam już o sytuacjach jazdy z otwartymi drzwiami.
Części trochę kosztują, a z #815 pewno nie ma już czego wykręcać... :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#413 Post autor: hanys76 » 05 sie 2008, 18:14

Jak w takim tempie będą je odstawiac, to wkrótce nie będzie w ogóle citadisów na liniach.
Zapewne linia 6 to piorytet, na Zawodziu i dlatego tam jest komplet citadisów.
Z 16 zdjęli bo stwierdzili że i tak większa częśc trasy, pokrywa się z 6.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#414 Post autor: luki » 06 sie 2008, 15:05

hanys76 pisze:Jak w takim tempie będą je odstawiac, to wkrótce nie będzie w ogóle citadisów na liniach.
Zapewne linia 6 to piorytet, na Zawodziu i dlatego tam jest komplet citadisów.
Z 16 zdjęli bo stwierdzili że i tak większa częśc trasy, pokrywa się z 6.
Nie tylko citadisów, ale będzie w ogóle brakować taboru. Jak wiadomo Zawodzie i tak boryka się z problemami. W chwili obecnej mamy wakacje i na te 16 jest co dać, ale jak nie uruchomią szaraków do września to nie będzie brakować tylko ich, ale nawet nie będzie czego w rezerwę puszczać.
Może korzystając właśnie z okresu zmniejszonej ilości taboru na trasach robią im jakiś większy przegląd...
Oczywiście niepokojące jest zniknięcie #802 oraz przekazanie reklamy na #806. Na pewno został unieruchomiony, bo jak już reklamę się przekłada to jest już zły znak... dołączy do #815 :?: :|

Do tego przypomnę że od zeszłego roku co jakiś czas systematycznie zmniejszono ilość citadisów na trasie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#415 Post autor: hanys76 » 06 sie 2008, 15:38

Dzisiaj już w sumie stoi 9 wagonów , z czego 3 dłuższy czas.
Do kolekcji dołączyły 804, 808, jeden z knorów oraz 814. Może faktycznie jakiś przegląd, bo to niemożliwe żeby tyle wagonów naraz odstawic.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#416 Post autor: Peter » 06 sie 2008, 18:59

Na WPK przypadkiem wyczytałem, że ponoć mają remontować chyba już od przyszłego roku wagony 116Nd w ZUR. :!: Ciekawe ile w tym prawdy.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#417 Post autor: Boguś » 06 sie 2008, 19:03

Peter pisze:Na WPK przypadkiem wyczytałem, że ponoć mają remontować chyba już od przyszłego roku wagony 116Nd w ZUR. :!: Ciekawe ile w tym prawdy.
Jestem ciekawy jak one przejadą pod wiaduktem na Inwalidzkiej.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#418 Post autor: rafalurbino18 » 07 sie 2008, 10:47

Zawsze można przewieźć na lawecie je i dojechać do ZURu nie zahaczając o most na Inwalidzkiej.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#419 Post autor: ff » 07 sie 2008, 12:03

A moim zdaniem nie będzie żadnych remontów i nie ma o czym gadać :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#420 Post autor: luki » 07 sie 2008, 12:44

116Nd w ZUR to czyste szaleństwo. Wydaje mi się że zakład nie jest przystosowany dla tych wagonów, a przejazd na lawecie byłby kosztowny i głupi.
Na Zawodziu mają podnośniki, tokarkę podtorową i zaplecze techniczne dla tych wozów. Ponadto stoi sobie #815, więc jest z czego brać części ;)
Nawet jeśli mają mieć jakieś remonty, to pewno coś bieżącego - średniego i możliwe że to jest powód ich sporego niekursowania.
Jak wiadomo citadisy zawsze były dość awaryjne ale zniknięcie tylu wozów jest niemożliwe (no chyba że za zimowego kryzysu).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#421 Post autor: Wiroos » 07 sie 2008, 14:49

luki pisze:Ponadto stoi sobie #815, więc jest z czego brać części ;)
#815 ma być uruchomiony jeszcze w sierpniu. Trwa kompletowanie wszystkich części. Wczoraj wymieniano wózki z #811.
Poza tym, #808 jest w ruchu. Odstawione są #800, #802, #803, #807, #811 i #815. Wszystkie oprócz ostatniego mają problemy z czopami przegubów. We wtorek do odstawionych dołączył też #804, w którym przy PT znaleziono ten sam problem. Do tej pory był dołączony do ruchu warunkowo (podobnie jak #810).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#422 Post autor: ff » 07 sie 2008, 15:48

Wiroos pisze:815 ma być uruchomiony jeszcze w sierpniu.
No to szczęście w nieszczęściu z tym 815 ;) Pewnie będzie skompletowany z części 802, choć najdłużej stoi z całej czeladki bezreklamowy 800, więc pewnie tego też skanibalizują.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#423 Post autor: luki » 07 sie 2008, 15:49

Wiroos pisze:Odstawione są #800, #802, #803, #807, #811 i #815. Wszystkie oprócz ostatniego mają problemy z czopami przegubów.
Więc problem tu jednak techniczny. Zapewne w połowie jest to zasługa naszych torowisk.
Wiroos pisze:#815 ma być uruchomiony jeszcze w sierpniu. Trwa kompletowanie wszystkich części. Wczoraj wymieniano wózki z #811.
Można rozumieć że teraz #811 pójdzie w odstawkę. Zatem wychodzi na to że jeden citadis robić nadal będzie za składnice części...
A #815 jeśli wyjedzie to będzie na ulicach po 3 latach przestoju.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#424 Post autor: ff » 07 sie 2008, 16:08

luki pisze:Więc problem tu jednak techniczny. Zapewne w połowie jest to zasługa naszych torowisk.
Problem na tyle poważny, że potrafił już unieruchomić niektóre wagony już na prawie pół roku. Pytanie czy spowodowane to jest tym, że nie ma kasy, nie ma częsci, nie ma kto i nie wie jak robić, czy zdecydowano, że jeden wagon można sobie odstawić (800), potem, że dwa (802), trzy (803) i to się jeszcze nic nie stanie, następnie zmiejszono uruchomienie itd. a teraz ręka wiadomo gdzie.

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#425 Post autor: Wiroos » 07 sie 2008, 21:55

Z #800 jest największy problem, gdyż z uwagi na to, że to pierwszy egzemplarz, jego przeguby są w najgorszym stanie. Nie będę mówił ile Alstom chce za naprawę jednego przeguba. Powiem tylko, że za tą sumę można by kupić 2 całkiem porządne samochody...

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#426 Post autor: R_G » 07 sie 2008, 22:13

No to ja współczuję teraz RK-2. I tak źle i tak nie dobrze, są w patowej sytuacji. Ciekawe jak wybrną. :-| Wystarczyło dbać :D
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#427 Post autor: luki » 08 sie 2008, 12:24

Mika0005 pisze:Wystarczyło dbać :D
To już nie kwestia dbania. Zakup 116Nd nie był chyba najlepszym wyborem przy sytuacji jaka była za PKT. Do tego dochodzą, kosmiczne kosztu utrzymania i części, wady techniczne, przegrany proces z Alstomem, stan torowisk, lata eksploatacji drogiego taboru w spółce zaniedbanej finansowo od lat.
Jeszcze stopiątkę można odratować, biorąc części z kasacji.
A teraz można pożałować tylko jednego... że stodwójki które mogłyby w takiej sytuacji pojeździć za karliki jako bardzo przydatna rezerwa, zostały prawie całkowicie unicestwione.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#428 Post autor: R_G » 08 sie 2008, 12:48

stan torowisk Przede wszystkim i o to mi chodziło, ale także o przeglądy
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#429 Post autor: Peter » 08 sie 2008, 18:16

Wiroos pisze:Z #800 jest największy problem, gdyż z uwagi na to, że to pierwszy egzemplarz, jego przeguby są w najgorszym stanie. Nie będę mówił ile Alstom chce za naprawę jednego przeguba. Powiem tylko, że za tą sumę można by kupić 2 całkiem porządne samochody...
Ceny to chyba nikogo nie dziwią specjalnie, bo to Alstom. :twisted:
Być może dlatego właśnie pojawiły się pogłoski o planowanych remontach tych wagonów w ZUR, co pewnie byłoby tańsze.

Nie wiem czy aż tak dużo gorzej jest z #800 (szczecińskie torowiska na testach też go nie rozpieszczały Foto #783), bo inne stoszesnastki również katowali i tak samo się zaczynają rozlatywać...

Prawda jest taka, że jeżeli nie będą naprawiać 116Nd i przede wszystkim nie wezmą się za torowiska to będzie klęska. :/
luki pisze:To już nie kwestia dbania. Zakup 116Nd nie był chyba najlepszym wyborem przy sytuacji jaka była za PKT. Do tego dochodzą, kosmiczne kosztu utrzymania i części, wady techniczne, przegrany proces z Alstomem, stan torowisk, lata eksploatacji drogiego taboru w spółce zaniedbanej finansowo od lat.
Dużo w tym prawdy. Dotychczasowe lata eksploatacji 116Nd to właściwie najgorsze lata dla PKT/TŚ i brak jakichkolwiek inwestycji nawet w naprawy taboru...
Zresztą początkowy zamiar wyremontowania torowiska do Bytomia się nie udał, stąd te efekty. Nie wspominam o torowisku do Zawodzia, którym codziennie Karliki muszą się przedzierać, ale tu już jest projekt.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#430 Post autor: Boguś » 08 sie 2008, 20:47

luki pisze:
Mika0005 pisze:Wystarczyło dbać :D
To już nie kwestia dbania. Zakup 116Nd nie był chyba najlepszym wyborem przy sytuacji jaka była za PKT. Do tego dochodzą, kosmiczne kosztu utrzymania i części, wady techniczne, przegrany proces z Alstomem, stan torowisk, lata eksploatacji drogiego taboru w spółce zaniedbanej finansowo od lat.
Ale przede wszystkim brak kasy na ich zakup i eksploatację.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#431 Post autor: hanys76 » 10 sie 2008, 12:42

Dziś w tv silesia będzie mówione, o tej nieciekawej sytuacji z citadisami.
Rano ekipa telewizji zjawiła się na przystanku zoo, powiedziałem im jak sytuacja wygląda.
Podobno na zajezdni powiedzieli im że są pieniądze na naprawę wagonów, a to ciekawe.
Z resztą reporterka stwierdziła że, na Zawodziu nie orientują się w sytuacji.
Może po tym nagłośnieniu, coś ruszy w tej sprawie.

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#432 Post autor: Wiroos » 10 sie 2008, 12:48

hanys76 pisze:Z resztą reporterka stwierdziła że, na Zawodziu nie orientują się w sytuacji.
Hmm... to w kwestii taboru tramwajowego telewizja lepiej się orientuje niż zajezdnia? Bardzo ciekawe.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#433 Post autor: hanys76 » 10 sie 2008, 12:58

Wiroos pisze:
Hmm... to w kwestii taboru tramwajowego telewizja lepiej się orientuje niż zajezdnia? Bardzo ciekawe.
Chodziło jej o to że nikt z kim rozmawiała ,nie orientował się co jest z tymi wagonami. Nawet jeśli faktycznie ta kasa jest, to jakoś nic z tym nie robią.
Chyba że niema odpowiedniej ilości mechaników na Zawodziu, w tym momencie faktycznie jest problem.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#434 Post autor: Peter » 10 sie 2008, 13:04

Może nabrali wody w usta...
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#435 Post autor: hanys76 » 10 sie 2008, 17:46

813 kursuje bez przedniej osłony.
Jest już dostępny materiał na tv silesia dotyczący karlików.
http://www.tvs.pl/informacje/3828/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#436 Post autor: Peter » 10 sie 2008, 19:50

Oto kraina KZK GOP i TŚ nic dodać nic ująć...
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#437 Post autor: hanys76 » 10 sie 2008, 20:09

Czyli z wypowiedzi gościa z tramwajów śląskich, wynika że taki bajzel będziemy miec do końca roku. To we wrześniu może byc niewesoło, chyba że znowu kzk potnie kursy citadisów. Gorsza sprawa jak odstawią następne wagony ,wtedy pod koniec roku wogóle żaden karlik niebędzie kursował.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#438 Post autor: Peter » 10 sie 2008, 20:13

Fajna jest Twoja wypowiedź przed kamerą. Gratki. :mryellow:
Rzeczywiście u nas ciężko myślą. :eye:
W zasadzie to chcieli zrobić torowisko, ale im "nie wyszło". :twisted:
Znowu będą się przepychać z Alstomem ?
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#439 Post autor: ff » 11 sie 2008, 08:09

Wiroos pisze:We wtorek do odstawionych dołączył też #804, w którym przy PT znaleziono ten sam problem. Do tej pory był dołączony do ruchu warunkowo (podobnie jak #810).
Czy 810 dotyczy ten sam problem? Jeżeli tak, to odstawienie jest pewnie kwestią najbliższych dni.

A na czym polega warunkowe dopuszczenie i dlaczego pozostałe nie są tak dopuszczane? Chodzi o rejestracje tej całej komisji? Czy pozwolenia wystawia mechanik na zajezdni i nie chce wziąć odpowiedzialności jakby się coś stało? Po torach kulać się przecież póki co mogły.

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#440 Post autor: Wiroos » 11 sie 2008, 18:49

ff pisze:Czy 810 dotyczy ten sam problem?
Tak.
ff pisze:Jeżeli tak, to odstawienie jest pewnie kwestią najbliższych dni.
Podejrzewam, że kwestią najbliższego przeglądu :twisted:
ff pisze:A na czym polega warunkowe dopuszczenie i dlaczego pozostałe nie są tak dopuszczane?
Na czym dokładnie to polega to nie wiem, ale na chłopski rozum po prostu w wagonie usterka jest "w początkowej fazie rozwoju" i póki może to wagon jeszcze jeździ. Jeśli jego stan się pogorszy to zostanie czasowo odstawiony. W pozostałych wagonach usterka pewnie jest na tyle poważna, że wyklucza dane wagony z kursowania.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#441 Post autor: ff » 11 sie 2008, 20:50

Nie wiem czy patrzyliście dokładnie na zdjęcia z TV Silesii z zajezdni Zawodzie. Wagon 802 ma wydłubane oczy (a przynajmniej jedno - lewe). Nie ma również osłon na wózki. Przed nim stoi karlik 803. Za 802 też coś stało (Boguś chyba pisał, że 804 stoi jako ostatni w przewiewnej). A jeżeli jako pierwszy w tym rzędzie stoi 800 to pierwsza trójka jest ustawiona wg ich ostatnich wyjazdów poza bramę zajezdni...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#442 Post autor: ff » 12 sie 2008, 08:05

hanys76 pisze:813 kursuje bez przedniej osłony.
A teraz zdaje się kursuje z szarą (Knorr, który dziś jest na poc. 605).

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#443 Post autor: Wiroos » 12 sie 2008, 15:48

ff pisze:Za 802 też coś stało (Boguś chyba pisał, że 804 stoi jako ostatni w przewiewnej).
Tam stoi chyba #807, choć głowy nie daję :) Z przodu #800 na 90%.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#444 Post autor: ff » 12 sie 2008, 15:53

Wiroos pisze:Tam stoi chyba #807, choć głowy nie daję :)
Na tym samym filmie 807 nie był w hali, wystawał poza no i był na łuku ;)

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#445 Post autor: Wiroos » 12 sie 2008, 16:01

Bardzo możliwe, bo co kilka dni te wagony są przeparkowywane :) #800, #802 i #803 raczej nie ruszają.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#446 Post autor: Boguś » 12 sie 2008, 19:02

ff pisze:
hanys76 pisze:813 kursuje bez przedniej osłony.
A teraz zdaje się kursuje z szarą (Knorr, który dziś jest na poc. 605).
Szarą osłonę ma #816.

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#447 Post autor: Wiroos » 13 sie 2008, 17:33

W hali na torze 15. stoją po kolei: #803, #802, #800, #804 i #814 (po wczorajszym dzwonie). #807 i #811 można znaleźć przed halą tokarki. Za to #815 kręci się tu i ówdzie (choć głównie po hali przeglądowej).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#448 Post autor: ff » 18 sie 2008, 09:23

Jak widać na Zawodziu jest coraz gorzej. Pojawia się coraz mniej karlików, zamiast składów jeździ coraz więcej solówek, w ogóle brakujące obsady na pociągach. A przecież są wakacje. Aby sytuacja wróciła do normy, obserwując ostatnie sposoby rozwiązywania problemów przez spółkę, widzę takie ANALOGICZNE rozwiązanie - zawieszenie czasowe szlaku do Brynowa i uruchomienie zastępczej linii autobusowej (proponuję numer 216, przewoźnikiem byłby pewnie Irex Sosnowiec). Składami z 16-tki może się udałoby uzupełnić luki na 11 i 20. Na skróconym odcinku 6-tki byłoby mniej pociągów, a tym samym karlików mniej do obsadzenia. Nie mogę już patrzeć na tę agonię i prowizorkę.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#449 Post autor: Penny » 18 sie 2008, 15:33

ff pisze:Jak widać na Zawodziu jest coraz gorzej. Pojawia się coraz mniej karlików, zamiast składów jeździ coraz więcej solówek, w ogóle brakujące obsady na pociągach. A przecież są wakacje.
Ja jestem ciekaw, jak sytuacja będzie wyglądać po uruchomieniu ul. Gliwickiej. Przecież z czegoś "siódemkę" i 36 trzeba będzie uruchomić. Chyba że na 36 zostaną bytomskie solówki (przerzedzi się 17, aby je mieć).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#450 Post autor: ff » 18 sie 2008, 15:41

To niesie właśnie niebezpieczeństwo remontów u nas. Gdy chwilowo spada uruchomienie, od razu widzą pieniądze w stojących na rezerwie wagonach. Tylko, że nie w wozokilometrach, które mogłyby wykonać, a stali, którą sprzeda się na złom. Chyba są w spółce jakieś premie od zysków nadzwyczajnych i stąd ten proceder. Sytuacja trwa od kilku lat.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości