Składy

Tu piszemy o różnych ciekawostkach z poszczególnych zakładów komunikacji tramwajowej.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

Składy

#1 Post autor: TŚ25 » 28 gru 2010, 12:07

Mam, takie pytanie. Dlaczego w innych miastach Polski(np. Kraków, Warszawa, Gdańsk) wagony w składzie mają podniesione oba pantografy, tj. pierwszy i drugi wagon??
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#2 Post autor: Marcin » 28 gru 2010, 13:18

Bo nie mają tzw. "grzybka" na dachu przez który biegnie kabel WN który zasila drugi wagon. W wypadku braku takiego grzybka wagony jeżdżą na obu pantografach i wtedy każdy wagon jest osobno zasilany z sieci.
TŚ25 pisze:Kraków
W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.

Mały spis jak to wygląda.

Na dwóch pantografach:
*Częstochowa
*Gdańsk
*Gorzów Wielkopolski
*Warszawa

Na jednym pantografie:
*Bydgoszcz
*Elbląg
*GOP
*Grudziądz
*Kraków
*Łódź
*Poznań
*Szczecin
*Toruń
*Wrocław

Ciekawostka, w doczepach w Bydgoszczy w ogóle nie ma pantografu, na dachu jest tylko grzybek.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 28 gru 2010, 13:46

Marcin pisze:W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.
W trójskładach jeżdżą na dwóch pantografach. Rzadko kiedy tamtejsze trójskłady jeżdżą tylko na 1.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: luki » 28 gru 2010, 15:19

Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.

Jako ciekawostkę dodam, że w Gdańsku składu dwu-wagonowe jeżdżą na dwóch biglach, ale trzy wagonowe już tylko na dwóch. Wyjątkiem były kiedyś tam testy składu 4x105Na który jeździł na wszystkich patykach :D Natomiast trzeciego pantografu nie używa się pewnie ze względów technicznych, np. odległość sanek zwrotnicowych od zwrotnicy, przerywacze itp.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: adam86 » 28 gru 2010, 20:59

luki pisze:Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.
Ekhem. Za duży to by tam musiał prąd płynąć:>
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: luki » 28 gru 2010, 22:11

adam86 pisze:
luki pisze:Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.
Ekhem. Za duży to by tam musiał prąd płynąć:>
No właśnie o to mi chodzi :-P Pewnie piękne by generował fajerwerki taki bigiel i ślizgi od razu do wymiany ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#7 Post autor: TŚ25 » 19 sty 2011, 14:56

Marcin pisze:Bo nie mają tzw. "grzybka" na dachu przez który biegnie kabel WN który zasila drugi wagon. W wypadku braku takiego grzybka wagony jeżdżą na obu pantografach i wtedy każdy wagon jest osobno zasilany z sieci.
TŚ25 pisze:Kraków
W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.

Mały spis jak to wygląda.

Na dwóch pantografach:
*Częstochowa
*Gdańsk
*Gorzów Wielkopolski
*Warszawa

Na jednym pantografie:
*Bydgoszcz
*Elbląg
*GOP
*Grudziądz
*Kraków
*Łódź
*Poznań
*Szczecin
*Toruń
*Wrocław

Ciekawostka, w doczepach w Bydgoszczy w ogóle nie ma pantografu, na dachu jest tylko grzybek.


Dzięki.
Jedna, mała uwaga, jak w 2007 roku byłem w Bydgoszczy, to niektóre(może, gdzieś 5 widzianych) doczepki w składach miały pantograf.(Tutaj, bym musiał poszukać zdjęcia, żeby to potwierdzić, ale to dopiero, po 1 marcu mogę je poszukać). Oglądając zdjęcia na TWB to rzeczywiście doczepki, nie miały pantografów.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości