W Krakowie co ciekawe nie ma w ogóle odcinków jednotorowych.
Jedynie ciekawostką jest kilka rzeczy, pierwsza to końcówka na Pawiej, gdzie N8S lub nasze 111N zjeżdżają na lewy tor, by potem kontynuować jazdę w przeciwną stronę, dość króciutki ale jest
Teraz kolejna ciekawostka, w Krakowie na odcinku na Wzgórza Krzesławickie jest mijanka, jednak zamiast zwrotnic i króciutkich jednotorów mamy tam zwężenie szyn, tak że obok siebie idą po dwie szyny dla osobnych kierunków. Znajduję się to na dwóch mostach, tzw. "Mosty". Mimo iż znajduje się sygnalizacja, uruchamiana przez czujnik na trakcji, to znajdują się także znaki ostrzegawcze i informacyjne który z tramwajów ma pierwszeństwo w razie zjechania się.
A teraz troszkę obrazków:
Pawia:
http://www.tramwaje1.za.pl/2006/221006/04.jpg
http://www.tramwaje1.za.pl/2006/221006/05.jpg
Mosty:
http://www.tramwaje1.za.pl/2006/221006/59.jpg
http://www.tramwaje1.za.pl/2006/221006/60.jpg
http://www.tramwaje1.za.pl/2006/221006/61.jpg
http://www.tramwaje1.za.pl/2006/221006/62.jpg
(kopiować i kleić, inaczej nie wejdą)
Dwutorowy Kraków
Dwutorowy Kraków
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Te sploty są bardzo ciekawe, ale o ile mnie pamięć nie myli jest chyba jeszcze przynajmniej jeden splot wąskotorowy w Łodzi.luki pisze:Teraz kolejna ciekawostka, w Krakowie na odcinku na Wzgórza Krzesławickie jest mijanka, jednak zamiast zwrotnic i króciutkich jednotorów mamy tam zwężenie szyn, tak że obok siebie idą po dwie szyny dla osobnych kierunków. Znajduję się to na dwóch mostach, tzw. "Mosty".
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości