Bombardier NGT6/3 (Flexity Classic)
Bombardier NGT6/3 (Flexity Classic)
Za niedługo takie tramwaje trafią do Krakowa (24 sztuki) i Gdańska (3 sztuki). Jak wiadomo też, udział przy produkcji bierze w nich firma Solaris Bus & Coach. Od NGT/2 będą różnić się prawdopodobnie zmienioną ścianą przednią i tylną.
Znalazłem też kilka ciekawych wizualizacji: LINK
Nie ukrywam, że seria NGT6 należy do moich ulubionych i z ogromną chęcią zobaczyłbym wagony tego typu w GOPie (chociażby na testach ), choć to narazie odległa przyszłość.
Co wy o nich myślicie? Zapraszam do dalszej dyskusji...
Znalazłem też kilka ciekawych wizualizacji: LINK
Nie ukrywam, że seria NGT6 należy do moich ulubionych i z ogromną chęcią zobaczyłbym wagony tego typu w GOPie (chociażby na testach ), choć to narazie odległa przyszłość.
Co wy o nich myślicie? Zapraszam do dalszej dyskusji...
Pierwszy z nowych Bombardierów (#2027) już oczekuje już na wyjazd...
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=8129
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=8130
Wygląd ściany czołowej nie jest zły, ale jakoś wg. mnie nie komponuje się z krawędziami bocznymi wagonu...
A poza tym to tylko pozazdrościć Krakowianinom...
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=8129
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=8130
Wygląd ściany czołowej nie jest zły, ale jakoś wg. mnie nie komponuje się z krawędziami bocznymi wagonu...
A poza tym to tylko pozazdrościć Krakowianinom...
Nie no ta ściana czołowa to chyba jakaś pomyłka :xrzelfix pisze: Wygląd ściany czołowej nie jest zły, ale jakoś wg. mnie nie komponuje się z krawędziami bocznymi wagonu...
A poza tym to tylko pozazdrościć Krakowianinom...
Zupełnie mi się nie podoba, wolę o 100x te poprzednią
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Popoeram opinię. Mogli zostawić wkomponowane reflektory a nie osobne lampy jak w karlikach. Dach też powinien być zabudowany.luki pisze:Nie no ta ściana czołowa to chyba jakaś pomyłka :xrzelfix pisze: Wygląd ściany czołowej nie jest zły, ale jakoś wg. mnie nie komponuje się z krawędziami bocznymi wagonu...
A poza tym to tylko pozazdrościć Krakowianinom...
Zupełnie mi się nie podoba, wolę o 100x te poprzednią
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
I produkcja NGT6/3 się zakończyła.
A nam przyjdzie chyba przyjąć na razie rolę takiego żebraka przy słabiutko działających samorządach oraz polityce KZK i co najwyżej skupować stozłomki. Zresztą już się tak dzieje, co akurat jest moim prywatnym zdaniem rozwiązaniem dobrym pod warunkiem remontowania własnego taboru. Czy nie jest jednak naszym niektórym "wszechwładnym" po prostu wstyd za taką sytuację ? Widocznie nie. A może to po prostu brak kompetencji...
My nie możemy przecież tylko czekać na dotacje unijne...
Źródło: Gazeta Wyborcza KrakówKoniec produkcji bombardierów w Krakowie
Bartosz Piłat 2008-05-15, ostatnia aktualizacja 2008-05-15 21:06
Po Krakowie jeździ już 50 bombardierów. Jeśli władze miasta zdobędą obiecywane dotacje, za trzy lata może być kolejne 30.
Bombardier trzeciej generacji Fot. Paweł Piotrowski / AG
Montażownia Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego oddała właśnie do użytku ostatniego z produkowanych przez półtora roku 24 niskopodłogowych bombardierów. Od 1998 roku powstało tam 50 takich maszyn dla Krakowa. Teraz niskopodłogowe tramwaje to już jedna czwarta całego taboru MPK.
- Żadne polskie miasto nie ma tylu nowoczesnych maszyn co Kraków - cieszył się Julian Pilszczek, prezes MPK.
Dzięki współpracy z firmą Bombardier przy produkcji tramwajów dla Krakowa MPK zyskało jeszcze jedno: zamówienia z innych miast. W zajezdni Podgórze powstały już trzy takie maszyny dla Gdańska, a jeśli firma wygra przetarg na dostarczenie tramwajów dla Wrocławia, również i one będą składane w montażowni MPK.
Zakończenie produkcji trzeciej serii bombardierów to jednocześnie koniec realizacji unijnego projektu, na który nasze miasto dostało z Brukseli cztery lata temu 110 mln zł. Łącznie za 220 mln zł przebudowano ulice Lubicz, Rakowicką i torowisko na Krowodrzę Górkę oraz kupiono 24 nowe tramwaje.
Prezydent Krakowa zapewniał wczoraj, że to nie koniec. - Jesteśmy niemal pewni, że miasto dostanie dotację rządową związaną z Euro 2012, za którą będziemy budować tory między rondem Grzegórzeckim i Golikówką na Rybitwach - mówi wiceprezydent Trzmiel. - Przy okazji tego projektu chcemy kupić kolejnych 15 niskopodłogowców. Pieniądze, na jakie możemy liczyć, to ok. 100 mln zł.
Kraków stara się również o unijne wsparcie przy przebudowie torów między rondem Mogilskim a wzgórzami Krzesławickimi oraz na remont ul. Długiej. - Wszystko powinno rozstrzygnąć się do końca września tego roku, ale nawet jeśli okaże się, że nie dostaniemy dotacji, to ten pierwszy projekt ruszy za pieniądze miasta - zapewnia Trzmiel. Aby dostosować torowisko do Krzesławic do standardów szybkiego tramwaju, potrzeba ok. 120 mln zł.
Najmniej szans mamy na unijną dotację dla planowanej od dawna linii tramwajowej na Ruczaj wzdłuż ul. Grota-Roweckiego. - W końcu maja okaże się, czy mamy w ogóle o czym marzyć. Jeśli projekt nie zostanie nawet wstępnie zakwalifikowany na listę tych, które mają szansę na dotację, to za rok raczej nie ruszymy z pracami - uprzedza Trzmiel.
Przy okazji realizacji tej linii Kraków znów chciałby zamówić 15 niskopodłogowych tramwajów. - Budowa każdej nowej linii oznacza, że trzeba zwiększyć ich liczbę. Oczywiste, że nie będziemy kupowali w tym celu używanych, lecz zamówimy nowe - ocenia wiceprezydent. - Jest spora szansa, że za trzy lub cztery lata będziemy mieli nawet 80 niskopodłogowych maszyn.
W tych pojazdach, które wyjechały na tory w ciągu ostatniego roku, działa system głosowej informacji o przystankach. Swojego głosu użyczyła Anna Dymna. W pozostałych, starszych tramwajach, systemu jeszcze nie ma, ale MPK pracuje nad jego montażem; w nich do pasażerów będzie mówił prawdopodobnie Grzegorz Turnau.
A nam przyjdzie chyba przyjąć na razie rolę takiego żebraka przy słabiutko działających samorządach oraz polityce KZK i co najwyżej skupować stozłomki. Zresztą już się tak dzieje, co akurat jest moim prywatnym zdaniem rozwiązaniem dobrym pod warunkiem remontowania własnego taboru. Czy nie jest jednak naszym niektórym "wszechwładnym" po prostu wstyd za taką sytuację ? Widocznie nie. A może to po prostu brak kompetencji...
My nie możemy przecież tylko czekać na dotacje unijne...
*SDIP (U.N.O.)
Naszym "wszechwładnym" wstyd? Przecież prawie w każdym artykule dotyczącym tramwajów w prasie lokalnej (czy to o strajkach, czy o spektakularnym wykolejeniu) można wyczytać jak to "po ponad piętnastu latach batalii" odbili śląskie tramwaje zachłannemu Skarbowi Państwa. Prędzej będą sobie nawzajem ordery wręczać za przeszłość kombatancką niż poważnie myśleć o inwestycjach na przyszłość.Peter pisze:Czy nie jest jednak naszym niektórym "wszechwładnym" po prostu wstyd za taką sytuację? Widocznie nie. A może to po prostu brak kompetencji...
My nie możemy przecież tylko czekać na dotacje unijne...
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
"Chcesz obejrzeć telewizję? Wsiądź do tramwaju." LINK
żródło: Gazeta TRANSPORTOWAGAZETA TRANSPORTOWA pisze:Od 10 lipca we wszystkich 50 tramwajach Bombardier NGT6 funkcjonuje monitoring, który ma zwiększyć bezpieczeństwo podróżujących. Kamery nagrywają to, co dzieje się wewnątrz pojazdu.
Monitoring od kilku lat z powodzeniem funkcjonuje już w krakowskich autobusach. Obecnie MPK SA monitoruje 73 autobusy. Jeszcze w tym roku na ulicach Krakowa pojawią się kolejne nowe pojazdy (45 sztuk), które będą wyposażone w kamery monitoringu wewnątrz pojazdowego (takie są wymagania w SIWZ w ogłoszonych przetargach). Liczba pojazdów z kamerami wzrośnie więc do 178.
Krakowska policja zapowiada, że kamery będą również rejestrować wykroczenia drogowe kierowców, którzy jadą przed autobusem czy tramwajem. Jak powiedział Grzegorz Syrek, szef małopolskiej drogówki: "Dotychczas dzięki monitoringowi w komunikacji miejskiej zostało zatrzymanych dwóch przestępców. Skutecznie można też walczyć z pseudokibicami i osobnikami wzniecającymi bójki w środkach komunikacji publicznej".
W 50 niskopodłogowych wagonach NGT6 zostanie również uruchomiona nowoczesna usługa, dzięki której pasażerowie jadący tramwajami będą na bieżąco otrzymywać informacje, m.in. o nagłych zmianach w komunikacji miejskiej, np. o objazdach na które zostały skierowane tramwaje czy autobusy. Informacja o tym będzie wyświetlona na 200 panoramicznych ekranach zamontowanych we wszystkich 50 tramwajach Bombardier NGT6. Czas jej przesłania wynosi zaledwie kilka minut. Na monitorach można zobaczyć informacje o inwestycjach drogowych w Krakowie.
Innowacyjność projektu. Projekt pod względem zastosowanych rozwiązań jest bardzo innowacyjny.
Rozwiązania techniczne oraz użyte narzędzia systemowe do ich obsługi znacznie przewyższają dotychczas stosowane.
Po raz pierwszy w historii pasażer będzie miał dostęp do najświeższych i najważniejszych informacji społecznych, gospodarczych oraz kulturalnych, pochodzących z kraju i ze świata. Aby to zapewnić, zawarto umowę z Polską Agencją Prasową.
Ponadto po raz pierwszy stworzono możliwość emitowania komunikatów MPK w czasie rzeczywistym. "Komunikat będzie widoczny dla pasażerów już po kilkudziesięciu sekundach od nadania" - mówi Miłosz Olejniczak,kierownik projektu firmy Nova Media. Wartość projektu to 2,3 mln zł.
Warto dodać że na razie system informowania podróżnych o zmianach tras, wypadkach i awariach się nie sprawdza, podczas ostatnich wykolejeń na ekranach zamiast o zmianie trasy wyświetlona była informacja o wyborze nowego prezydenta jakiegoś małego tropikalnego państewka :alien:
Jak na wszystko potrzeba czasu i firma Nova Media zapewnia że niebawem system będzi działał poprawnie.
Pozdrawiam R1 :santa:
Kolejne Bombonierki w Krakowie, zgodnie z SIWZ najpewniej NGT8.
www.mpk.krakow.pl pisze: Jedna oferta w przetargu na dostarczenie nowoczesnych tramwajów
Tylko jedna oferta wpłynęła do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie na dostarczenie 24 niskopodłogowych wagonów. Przysłało ją konsorcjum firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe. Z przysłanej oferty wynika, że produkcja wszystkich wagonów zakończy się w 32 miesiące od daty podpisania umowy. Z kolei pierwszy wagon ma być gotowy w 20 miesięcy od podpisania umowy. Koszt dostarczenia wszystkich 24 niskopodłogowych tramwajów wyniesie 58 mln 680 tys. euro (netto). Jeden wagon będzie kosztował 2 mln 445 tys. euro (netto).
Złożona oferta będzie teraz sprawdzana. Jeżeli okaże się, że jest ona poprawna i nie ma konieczności zwracania się do oferentów o dodatkowe wyjaśnienia to jest szansa, że do miesiąca umowa z firmami Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe zostanie podpisana. Wtedy pierwszy tramwaj mógłby wyjechać na krakowskie ulice już na początku 2012 roku a ostatni w pierwszym kwartale 2013 roku.
Bombardier Transportation, działający w konsorcjum z Vossloh Kiepe, otrzymał zamówienie od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA (MPK) w Krakowie na dostawę 24 niskopodłogowych tramwajów Flexity Classic.
Pełny tekst http://www.rynek-kolejowy.pl/17169/Bomb ... rakowa.htmRynek Kolejowy pisze: Zamówienie opiewa na kwotę ok. 59 milionów euro (76 milionów USD), przy czym udział Bombardiera wynosi około 40 milionów euro (52 miliony USD).
Fot. Bombardier Fot. Bombardier
Dostawa pierwszego pojazdu nastąpi w marcu 2012 roku. Nowe niskopodłogowe tramwaje dla Krakowa powstaną w zakładach Bombardiera w niemieckim Bautzen.
Pozdrawiam R1 :santa:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości