Tabor tramwajowy w Polsce - ogólnie
Tabor tramwajowy w Polsce - ogólnie
Na stronie o lubelskich autobusach i trolejbusach zostało opublikowane dość ciekawe zestawienie ilostanu taboru tramwajowego w Polsce wg struktury i lat dostawy taboru na dzień 31.12.1981
Źródło: LuBus
Patrząc na nasze WPK Katowice, dysponowaliśmy wtedy dość młodym taborem już w dużej procentowo liczebności serii 105N (wagony właściwie kilkuletnie) 301 sztuk, co dawało czołowe miejsce. 10 lat później stopiątek było o około 140 wagonów więcej. Następnie ich ilostan już potem stopniowo spadał.
Jakie są te relacje w dniu dzisiejszym?
Źródło: LuBus
Patrząc na nasze WPK Katowice, dysponowaliśmy wtedy dość młodym taborem już w dużej procentowo liczebności serii 105N (wagony właściwie kilkuletnie) 301 sztuk, co dawało czołowe miejsce. 10 lat później stopiątek było o około 140 wagonów więcej. Następnie ich ilostan już potem stopniowo spadał.
Jakie są te relacje w dniu dzisiejszym?
*SDIP (U.N.O.)
Spis taboru tramwajowego w Polsce.
Ja mam tylko takie coś aktualizuje na bieżąco.
- Załączniki
-
- Tram Pol.xls
- (41 KiB) Pobrany 229 razy
Krakowska wersja liftingu szrotu (E6) na wagon z niskopodłogową wstawką.
Z wagonu dwukierunkowego zrobiono jednokierunkowy, zamontowano klimatyzację dla pasażerów oraz wstawiono nowe szyby - przesuwne w całym wagonie. Jeden "goły" człon niskopodłogowy kosztował 132858 zł, komplet szyb do jednego wagonu 24514 zł, do tego komplet klimatyzacji, robocizna... będzie co najmniej 400-600 tys. zł za wagon, czyli i tak 10 razy taniej niż nowy Protram 204 Dla porównania modernizacja wykonywana przez Modertrans dla Gdańska kosztowała 31 mln zł za 46 wagonów, co daje 673913 zł za wagon. Bez klimatyzacji i z pozostawieniem dwukierunkowości.
Następne do przebudowy mają iść GT8S, docelowo w 2012 roku MPK chce mieć na stanie 70% taboru z elementem niskiej podłogi.
Z wagonu dwukierunkowego zrobiono jednokierunkowy, zamontowano klimatyzację dla pasażerów oraz wstawiono nowe szyby - przesuwne w całym wagonie. Jeden "goły" człon niskopodłogowy kosztował 132858 zł, komplet szyb do jednego wagonu 24514 zł, do tego komplet klimatyzacji, robocizna... będzie co najmniej 400-600 tys. zł za wagon, czyli i tak 10 razy taniej niż nowy Protram 204 Dla porównania modernizacja wykonywana przez Modertrans dla Gdańska kosztowała 31 mln zł za 46 wagonów, co daje 673913 zł za wagon. Bez klimatyzacji i z pozostawieniem dwukierunkowości.
Następne do przebudowy mają iść GT8S, docelowo w 2012 roku MPK chce mieć na stanie 70% taboru z elementem niskiej podłogi.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Niech będzie tutaj.
Na portalu Allegro znalazłem licytację z nowym wydaniem Atlasu Tramwajów. Kiedyś obiło mi się o uszy, że ukazać ma się drugie wydanie, ale później o tym zapomniałem, a dzisiaj przez przypadek na nie natrafiłem. Myślę, że wiele osób zainteresuje się nabyciem tej pozycji m.in. ze względu na aktualny wykaz wszystkich wagonów tramwajowych w Polsce, z numerami taborowymi. Książka na pewno warta jest tej ceny. Więcej szczegółów jest w opisie aukcji, więc odsyłam do linku.
Na portalu Allegro znalazłem licytację z nowym wydaniem Atlasu Tramwajów. Kiedyś obiło mi się o uszy, że ukazać ma się drugie wydanie, ale później o tym zapomniałem, a dzisiaj przez przypadek na nie natrafiłem. Myślę, że wiele osób zainteresuje się nabyciem tej pozycji m.in. ze względu na aktualny wykaz wszystkich wagonów tramwajowych w Polsce, z numerami taborowymi. Książka na pewno warta jest tej ceny. Więcej szczegółów jest w opisie aukcji, więc odsyłam do linku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości