Tramwaje PESA 121N w Elblągu

Tutaj piszemy o organizacji ruchu i taborze.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Tramwaje PESA 121N w Elblągu

#1 Post autor: Peter » 04 sty 2007, 10:35

Ostatnio to chyba jednak najgłośniej było o sieci elbląskiej, która przy okazji zakupu taboru została rozbudowana.
Jest mnóstwo zdjęć :arrow: Ogólna, Druska.
Tutaj dane techniczne wagonu 121N.
Fotoreportaż z otwarcia linii :arrow:
1 2 3 4
Filmik z otwarcia linii :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 04 sty 2007, 12:43

Podziwiam ich sieć, mimo iż jest mała w ostatnich latach pokazali że potrafią rozbudowywać linie.
121N jest super, bardziej mi się podoba od tego co ma Warszawa dostać. W sumie jest to prawie na 100% to samo, ale dla Wawy ma być dłuższy.
Ja osobiście wolałbym tę krótszą wersję ale dla Wawy potrzeba pojemnego taboru.

121N to drugi w Polsce niskopodłogowy tramwaj na rozstaw 1000mm.
Jak do tąd jedyne wąskotorowe tramwaje niskopodłogowe w Polsce był w Łodzi.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#3 Post autor: Panewniczanin » 04 sty 2007, 14:59

Mnie się w 121N nie podoba jego długość - jest stanowczo zbyt krótki! Za to stylistyka jest sympatyczna (choć miss world to IMO nie jest).
Ja osobiście wolałbym tę krótszą wersję ale dla Wawy potrzeba pojemnego taboru.
Za dużo się solówek naoglądałeś. :( Krótka wersja absolutnie się nie nadaje do GOP-u, organizmu znacznie większego niż Warszawa.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 04 sty 2007, 15:46

Nie obeszło się jednak w Elblągu bez zgrzytu, bo ponoć nowe wagony "ścinały" jakiś zakręt. Nie wiem z czego to wynika, może z nieprawidłowego promienia łuku poziomego lub niedoróbkach w rozstawie szyn. :roll:
Pojawiły się już też wagony z numerami #403 i #404 (na razie jazdy próbne). Tak więc chyba mają już 4 sztuki.

U nas możemy chyba jedynie liczyć póki co na dalsze 105Na z Krakowa. Ministerstwo, nasi samorządowcy oraz związkowcy ponieśli raczej dużą klęskę. Sieć oczywiście mamy nieporównanie większą i to jest zrozumiałe, że i problemy są gigantyczne...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 04 sty 2007, 16:56

Panewniczanin pisze:Za dużo się solówek naoglądałeś. :( Krótka wersja absolutnie się nie nadaje do GOP-u, organizmu znacznie większego niż Warszawa.
Wcale nie mówię że takie krótkie coś chciałbym do GOP, piszę tylko że ta krótsza wersja mi się podoba, jak coś to można by wersje z jazdą ukrotnioną załatwić.
A właśnie, czy 121N dało by się ukrotnić ??
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: Peter » 04 sty 2007, 22:22

Przypuszczam, że te wagony akurat nie mają ukrotnionego sterowania, ale teoretycznie pewnie nie ma przeszkód by zaprojektować pojazdy przystosowane do jazdy ukrotnionej, tzn. gdyby takie było zamówienie. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#7 Post autor: Sebastian22 » 05 sty 2007, 21:14

Dzis wszystko sie robi na zmowienie takze pewno by sie i dalo....

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 10 sty 2007, 14:35

Chodzą słuchy, że 121N ponoć niszczą tory... Teraz nie wiadomo czy to wina samych torów, czy tramwajów.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 10 sty 2007, 19:20

Peter pisze:Chodzą słuchy, że 121N ponoć niszczą tory... Teraz nie wiadomo czy to wina samych torów, czy tramwajów.
Skrzywiają krawędzie szyn przez wadliwe wózki lub obręcze

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości