Łódzkie linie

Tutaj piszemy o organizacji ruchu i taborze.
Wiadomość
Autor
R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Łódzkie linie

#1 Post autor: R_G » 10 sie 2008, 21:57

Pabianice mają wreszcie codzienne nocne połączenie z Łodzią. MPK uruchomiło dodatkowe kursy tramwaju linii P.
Koszt przejazdu jest taki sam jak w dzień - za normalny bilet trzeba zapłacić 2 złote, a za ulgowy złotówkę. Pierwszy tramwaj nocny wyjeżdża z krańcówki przy ul. Wiejskiej w Pabianicach o północy, a kolejne kursują co kilkanaście minut.
- Wprowadziliśmy kursy nocne głównie dlatego, by pomóc naszym pracownikom. Wielu z nich mieszka w Pabianicach i okolicach miasta. Mieli problemy z dojazdem do pracy. Przy okazji poszerzyliśmy też naszą ofertę dla wszystkich innych pasażerów, bo z nocnych kursów może korzystać każdy chętny - mówi Marcin Małek z biura prasowego MPK.

========================EDYCJA======================
Express Ilustrowany pisze: Po remoncie przy ul. Paderewskiego hałas jest jeszcze większy. Lokatorzy bloków przy ul. Paderewskiego i pasażerowie MPK skarżą się na hałas, jaki powodują tramwaje, które powróciły na swoje trasy, na odcinku od ul. Rzgowskiej do ronda Lotników Lwowskich. Zdaniem mieszkańców, jazda wagonów po nowych szynach jest o wiele głośniejsza niż przed przebudową!
- Hałas jest tak duży, że podczas spaceru po ul. Paderewskiego niemożliwe jest nawet prowadzenie rozmowy - stwierdza Andrzej Dębowski , lokator pobliskiego bloku. - Specjaliści z MPK powinni pomieszkać przy ul. Paderewskiego i wtedy natychmiast poprawiliby to, co jest moim zdaniem źle wykonane. Wystarczy wjechać na rondo, gdzie jeździ ŁTR, by przekonać się, że tam jest już ciszej. Czemu nie może być tutaj tak samo?
MPK twierdzi, że nowe tory są dobre i zostały wykonane w takiej samej technologii, jak stare, a zjawisko zwiększonego hałasu jest tylko... złudzeniem.
- Mieszkańcy odzwyczaili się od tramwajów, dlatego wydaje im się, że jest głośniej - stwierdza Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Jak nowe szyny się dotrą, powinno być nieco ciszej. My zastosowaliśmy tutaj torowisko niczym nie różniące się chociażby od tych, które są na al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego. Taki zakres robót zamówił u nas Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Prace modernizacyjne, podczas których przebudowano także 9 przystanków tramwajowych, kosztowały 7 mln zł. Torowisko ma służyć tramwajom przez
kilka lat.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Łódzkie linie

#2 Post autor: ff » 29 lip 2009, 13:03

Pod zakrętką soczku "TARCZYN" miałem wczoraj następującą "super ciekawostkę". Nadłuższą linią tramwajową Europy jst linia 46 - Ozorków - Chocianowice (34 km). Niedawno miałem też jakąś o tematyce kolejowej, ale już nie pamiętam o jakiej treści. Ciekawe czy jest nakrętka z ciekawostką o naszej linii 38 :)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#3 Post autor: grillmaster » 26 maja 2010, 22:12

To ja mam takie pytanie do ogółu, może ktoś wie, bo ja widać jestem zbyt upośledzony, żeby znaleźć odpowiedź w internecie:
Jaki bilet/bilety trzeba kupić na linię 43 z Łodzi do Konstantynowa? Dokładnie chodzi mi o to, czy jest jakiś jeden bilet na tę całą trasę, czy w mieście Łodzi muszę kasować 1, a poza 2. Wszelka pomoc mile widziana.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#4 Post autor: memphis » 26 maja 2010, 22:26

http://tramwajepodm.lodz.pl/serwis/index.php?str=10

Tu są informacje taryfowe. W Łodzi kasujesz bilet łódzki (LTZ), a na granicy miasta bilet emitowany przez TP.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#5 Post autor: grillmaster » 27 maja 2010, 09:20

To znalazłem, ale myślałem, że może motorniczy sprzedaje bilet ważny na całej trasie albo coś w tym stylu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości