Zmierzch stopiątek w Krakowie

Tutaj piszemy o organizacji ruchu i taborze.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Zmierzch stopiątek w Krakowie

#1 Post autor: Peter » 28 sty 2010, 21:17

Ostatnio znowu trochę wagonów serii 105N odstawiono i skasowano w Krakowie.
Do kasacji przeznaczono wagony: #412, #413, #861, #862, #863, #895, #896, #897, #898, #911, #912, #921, #922, #928.
Jeszcze trochę i ich liczba może już spaść poniżej 200 sztuk.
Obecnie są na stanie 224 sztuki wagonów liniowych tej serii.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 23:40 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmierzch stopiątek w Krakowie

#2 Post autor: piotram » 29 sty 2010, 23:31

Peter pisze:Ostatnio znowu trochę wagonów serii 105N odstawiono i skasowano w Krakowie.
Do kasacji przeznaczono wagony:
#939, #940.
.
Te przeszły ostatnio NG.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 29 sty 2010, 23:41

Tak masz rację. Dzięki. Akurat zostały uwzględnione na stanie :)
*SDIP (U.N.O.)

beni
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:22

Kasacje w Krakowie

#4 Post autor: beni » 30 sty 2010, 15:10

Skasowano :
371'' po wypadku
413''+412''
455'' po wypadku
458''+459''
478'' po wypadku
861+862+863
886''
895+896
897''+898''
911+912
921+922+928
939+940

Wagony po remoncie 939''+940'' (ostatnie NG 105 w Krakowie) to nie są te same wagony gdyż oryginalne na początku 2010 roku pocięli i wywieźli na złom. Więc krakusy mają zagwozdkę o czym można poczytać w wątku widziane data 19.01.2010 na www.trambus.info .

W Krakowie pozostało 94 składów łącznie a wagonów 221 sztuk.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 25 wrz 2010, 14:16

Z początkiem tego tygodnia zdjęto ze stanu ostatni skład 105N #998+999. Ilostan wagonów 105Na wynosi obecnie 199 sztuk.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 19 lip 2011, 23:33

Co do zmierzchu stopiątek w Krakowie, to niektóre być może znikną w taki sposób ;)
infotram.pl, 2011-07-19 pisze:"405N - Kr"

MPK Kraków zamierza zbudować nowy tramwaj. Jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą pojazd „405N – Kr” będzie de facto modernizacją trzech wagonów 105Na, które zostaną połączone w jedną całość.


MPK Kraków zamierza zbudować nowy tramwaj. Jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą pojazd „405N –Kr”będzie de facto modernizacją trzech wagonów 105Na, które zostaną połączone w jedną całość. W ubiegłym tygodniu przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie takiej modernizacji. Jaki ma być ów „nowy”wagon? Aby choć trochę zobrazować jego wygląd warto przytoczyć kilka wymagań technicznych, zamieszczonych w specyfikacji przetargowej. Długość pojazdu to 40-41 m, szerokość 2,3-2,4 m, zaś maksymalna wysokość (mierzona bez pantografu) to 3,75 m. Wagon musi być przystosowany, co oczywiste, do poruszania się po torach o rozstawie 1435 mm. Naciski poszczególnych osi wagonu na tor nie mogą przekroczyć 90 kN. Tramwaj musi być wyposażony w pulpit manewrowy umiejscowiony z tyłu wagonu. Ponadto ma zostać wyposażony w system informacji wizualnej i fonicznej. System informacji wizualnej zewnętrznej, zrealizowany w oparciu o tablice typu LED/LCD, ma obejmować, na zewnątrz wagonu kierunek i numer linii widoczny z przodu, tyłu oraz na minimum trzech tablicach z boku (po jednej tablicy z boku w co drugim członie wagonu). Tablice boczne mają być dwustronne, na zewnątrz LED, do wnętrza LCD (minimum 38”), do wewnątrz tablica przeznaczona do emisji schematycznego przebiegu linii, z wyszczególnieniem, wyróżnieniem przystanku, do którego tramwaj się zbliża i przystanków węzłowych/końcowych. System informacji wizualnej wewnętrznej ma obejmować monitor lub zestaw monitorów –min. 24’’–, widocznych w kierunku jazdy i przeciwnym, usytuowanych w połowie długości każdego niskopodłogowego członu, w obszarze sufitowym. Stanowisko pracy motorniczego ma zostać wygrodzone od przedziału pasażerskiego, wygodzenie ma być zaś częściowo przeszklone i umożliwiać obserwację przedziału pasażerskiego. Pierwsze zewnętrzne drzwi mają spełniać funkcję drzwi do kabiny motorniczego i jednocześnie powinny być tak skonstruowane, aby mogły być także wejściem do przedziału pasażerskiego. Łącznie wagon ma zostać wyposażony w 7 drzwi, odskokowo-przesuwnych. Wnętrze pojazdu musi zapewniać możliwie wysoki komfort i atrakcyjność podróżowania, zachęcające do korzystania z tramwaju i jednocześnie charakteryzować się wysoką odpornością na wandalizm oraz umożliwiać łatwe usuwania zabrudzeń. Całkowita pojemność wagonu nie może być mniejsza niż 260 osób, przy normatywnym napełnieniu 5 osób na 1 m2, przy czym miejsca siedzące winny mieścić się w granicach 20% całkowitej pojemności wagonu. Prędkość konstrukcyjną wagonu przewidziano na 70 km/h. Tramwaj musi być wyposażony w indywidualny napęd każdego zestawu kołowego wózka napędowego, zaś każdy wózek musi posiadać własny falownik. Na dachu pojazdu mają znaleźć się 2 pantografy.

Wyłoniony w przetargu wykonawca zobowiązany będzie do zmodernizowania tramwajów do dnia 31 marca 2012 roku. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali modernizację lub produkcję tramwajów w ilości minimum 3 sztuk, polegającą na zastosowaniu napędów prądu przemiennego i wykonaniu elementów niskiej podłogi w każdym produkowanym bądź modernizowanym tramwaju, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie. Oferty można składać do dnia 23 sierpnia 2011 roku. Kryteria wyboru są następujące:
1. Cena oferty w złotych polskich - waga 70%,
2. Skrócony termin odbioru ostatecznego wagonu po modernizacji w dniach kalendarzowych - waga 20%,
3. Okres gwarancji w pełnych miesiącach - waga 10%.

Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która spełnia wszystkie wymagania określone w specyfikacji z najwyższą liczbą punktów przyznanych w sumie w kryterium: cena oferty, termin wykonania zamówienia i okres gwarancji. Oprócz wykonania samej modernizacji MPK Kraków oczekuje od Wykonawcy przekazania kompletnej dokumentacji technicznej wagonu 405N-Kr wraz z autorskimi prawami majątkowymi, a także przeprowadzenia szkoleń dla swoich pracowników. Szacowana wartość zamówienia to 5,5 mln zł. To o około 40 % mniej niż zakup nowego Bombardiera.
źródło

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: adam86 » 20 lip 2011, 21:51

Po co komu 2 pantografy? Że już nie wspomnę o przekazywaniu praw autorskich do projektu.
KZKGOP 1779

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#8 Post autor: 105Na » 21 lip 2011, 10:34

adam86 pisze:Po co komu 2 pantografy? Że już nie wspomnę o przekazywaniu praw autorskich do projektu.
Dwa bo jak na każdym wózku mają być silniki to pobór będzie znaczny, zresztą to nadal będzie trój skład który też jeździ na dwa pantografy... a prawa autorskie, żeby ewentualne kolejne egzemplarze mogli sami klepać na warsztacie :mryellow:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 21 lip 2011, 12:05

105Na pisze:
adam86 pisze:Po co komu 2 pantografy? Że już nie wspomnę o przekazywaniu praw autorskich do projektu.
Dwa bo jak na każdym wózku mają być silniki to pobór będzie znaczny, zresztą to nadal będzie trój skład który też jeździ na dwa pantografy...
No ale moc trzech "stopiątek" to 3 x 160 kW = 480 kW, a u Nas Citadis o mocy 640 kW jakoś na jednym biglu śmiga ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: adam86 » 21 lip 2011, 18:08

105Na pisze: Dwa bo jak na każdym wózku mają być silniki to pobór będzie znaczny, zresztą to nadal będzie trój skład który też jeździ na dwa pantografy...
To ani nie będzie trójskład, ani pobór nie będzie znaczny, bo przecież rozruch będzie zmieniony.
a prawa autorskie, żeby ewentualne kolejne egzemplarze mogli sami klepać na warsztacie :mryellow:
Żaden producent o zdrowych zmysłach tego nie zrobi, chyba za horrendalne pieniądze. Z resztą ten cały przetarg jest idiotyczny, ma być jakas część niskopodłogowa, ale nigdzie nie napisano jaka. ma byc 7 drzwi, ale nie wiadomo jak rozplanowane. jakieś ogólniki powypisywali w tej specyfikacji.
KZKGOP 1779

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: R_G » 21 lip 2011, 22:25

Ale czy jest już jakaś specyfikacja, czy odnosimy się do byle artykułu?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: 105Na » 25 lip 2011, 12:27

R_G pisze:Ale czy jest już jakaś specyfikacja, czy odnosimy się do byle artykułu?
na stronie MPK Kraków jest przetarg przecież...

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: R_G » 26 lip 2011, 00:45

105Na pisze:
R_G pisze:Ale czy jest już jakaś specyfikacja, czy odnosimy się do byle artykułu?
na stronie MPK Kraków jest przetarg przecież...
No jest.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: Peter » 02 mar 2012, 19:00

Liczba stopiątek w Krakowie jak się można było spodziewać spadła i na dzień dzisiejszy jest ich 165 sztuk.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2807
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#15 Post autor: IgorMike » 05 cze 2018, 16:41

http://kmkkm.tk.krakow.pl/index_fototram.html

Jeśli umiem odczytać tą stronę (i zamieszczone tam dane są prawdziwe), to na dzień 04.02.2017 liczba stopiątek w Krakowie wynosiła:

- 40 x 105Na (17 składów, 6 solo) + 2 x techniczne (+ 1 x 105NT)
- 12 x 105NaD

Razem 55 sztuk.

Damien
Posty: 3265
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#16 Post autor: Damien » 05 cze 2018, 18:09

IgorMike pisze:http://kmkkm.tk.krakow.pl/index_fototram.html

Jeśli umiem odczytać tą stronę (i zamieszczone tam dane są prawdziwe), to na dzień 04.02.2017 liczba stopiątek w Krakowie wynosiła:

- 40 x 105Na (17 składów, 6 solo) + 2 x techniczne (+ 1 x 105NT)
- 12 x 105NaD

Razem 55 sztuk.
Na górze jest napisane, że data aktualizacji to 04.02.2017, więc jest prawdopodobieństwo, że jest ich tam jeszcze mniej.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2807
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#17 Post autor: IgorMike » 05 cze 2018, 18:17

Dlatego wyraźnie zaznaczyłem datę, dla której podałem stan.

Z kolei na stronie MPK znajduje się informacja, że stopiątek jest jeszcze 71 :?

http://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2807
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Zmierzch stopiątek w Krakowie

#18 Post autor: IgorMike » 26 wrz 2023, 18:47

Wychodzi na to, że krakowskich stopiątek jest 34

https://www.facebook.com/10006883359367 ... mZ9phNfGl/

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2787
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Re: Zmierzch stopiątek w Krakowie

#19 Post autor: elot360 » 27 wrz 2023, 12:08

To ciekawe, bo informacje pochodzą ze strony MPK na Facebooku, gdzie podają takie właśnie dane z których wynika rzeczywiście 34 pojedyncze wagony
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... mNmt4RDA7l

Ale po wejściu na ich stronę, po aktualizacji bazy danych, mamy już 44 wagony
https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
A na stronie PSMKMS więcej szczegółów zawartości Zajezdni Podgórze
https://psmkms.krakow.pl/ciekawostki/kr ... a-podgorze

Dodatkowo, polecam też artykuł na ten właśnie temat
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... niu-taboru
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość