Zmierzch stopiątek w Krakowie
Zmierzch stopiątek w Krakowie
Ostatnio znowu trochę wagonów serii 105N odstawiono i skasowano w Krakowie.
Do kasacji przeznaczono wagony: #412, #413, #861, #862, #863, #895, #896, #897, #898, #911, #912, #921, #922, #928.
Jeszcze trochę i ich liczba może już spaść poniżej 200 sztuk.
Obecnie są na stanie 224 sztuki wagonów liniowych tej serii.
Do kasacji przeznaczono wagony: #412, #413, #861, #862, #863, #895, #896, #897, #898, #911, #912, #921, #922, #928.
Jeszcze trochę i ich liczba może już spaść poniżej 200 sztuk.
Obecnie są na stanie 224 sztuki wagonów liniowych tej serii.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 23:40 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Re: Zmierzch stopiątek w Krakowie
Te przeszły ostatnio NG.Peter pisze:Ostatnio znowu trochę wagonów serii 105N odstawiono i skasowano w Krakowie.
Do kasacji przeznaczono wagony:
#939, #940.
.
Kasacje w Krakowie
Skasowano :
371'' po wypadku
413''+412''
455'' po wypadku
458''+459''
478'' po wypadku
861+862+863
886''
895+896
897''+898''
911+912
921+922+928
939+940
Wagony po remoncie 939''+940'' (ostatnie NG 105 w Krakowie) to nie są te same wagony gdyż oryginalne na początku 2010 roku pocięli i wywieźli na złom. Więc krakusy mają zagwozdkę o czym można poczytać w wątku widziane data 19.01.2010 na www.trambus.info .
W Krakowie pozostało 94 składów łącznie a wagonów 221 sztuk.
371'' po wypadku
413''+412''
455'' po wypadku
458''+459''
478'' po wypadku
861+862+863
886''
895+896
897''+898''
911+912
921+922+928
939+940
Wagony po remoncie 939''+940'' (ostatnie NG 105 w Krakowie) to nie są te same wagony gdyż oryginalne na początku 2010 roku pocięli i wywieźli na złom. Więc krakusy mają zagwozdkę o czym można poczytać w wątku widziane data 19.01.2010 na www.trambus.info .
W Krakowie pozostało 94 składów łącznie a wagonów 221 sztuk.
Co do zmierzchu stopiątek w Krakowie, to niektóre być może znikną w taki sposób 

źródłoinfotram.pl, 2011-07-19 pisze:"405N - Kr"
MPK Kraków zamierza zbudować nowy tramwaj. Jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą pojazd „405N – Kr” będzie de facto modernizacją trzech wagonów 105Na, które zostaną połączone w jedną całość.
MPK Kraków zamierza zbudować nowy tramwaj. Jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą pojazd „405N –Kr”będzie de facto modernizacją trzech wagonów 105Na, które zostaną połączone w jedną całość. W ubiegłym tygodniu przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie takiej modernizacji. Jaki ma być ów „nowy”wagon? Aby choć trochę zobrazować jego wygląd warto przytoczyć kilka wymagań technicznych, zamieszczonych w specyfikacji przetargowej. Długość pojazdu to 40-41 m, szerokość 2,3-2,4 m, zaś maksymalna wysokość (mierzona bez pantografu) to 3,75 m. Wagon musi być przystosowany, co oczywiste, do poruszania się po torach o rozstawie 1435 mm. Naciski poszczególnych osi wagonu na tor nie mogą przekroczyć 90 kN. Tramwaj musi być wyposażony w pulpit manewrowy umiejscowiony z tyłu wagonu. Ponadto ma zostać wyposażony w system informacji wizualnej i fonicznej. System informacji wizualnej zewnętrznej, zrealizowany w oparciu o tablice typu LED/LCD, ma obejmować, na zewnątrz wagonu kierunek i numer linii widoczny z przodu, tyłu oraz na minimum trzech tablicach z boku (po jednej tablicy z boku w co drugim członie wagonu). Tablice boczne mają być dwustronne, na zewnątrz LED, do wnętrza LCD (minimum 38”), do wewnątrz tablica przeznaczona do emisji schematycznego przebiegu linii, z wyszczególnieniem, wyróżnieniem przystanku, do którego tramwaj się zbliża i przystanków węzłowych/końcowych. System informacji wizualnej wewnętrznej ma obejmować monitor lub zestaw monitorów –min. 24’’–, widocznych w kierunku jazdy i przeciwnym, usytuowanych w połowie długości każdego niskopodłogowego członu, w obszarze sufitowym. Stanowisko pracy motorniczego ma zostać wygrodzone od przedziału pasażerskiego, wygodzenie ma być zaś częściowo przeszklone i umożliwiać obserwację przedziału pasażerskiego. Pierwsze zewnętrzne drzwi mają spełniać funkcję drzwi do kabiny motorniczego i jednocześnie powinny być tak skonstruowane, aby mogły być także wejściem do przedziału pasażerskiego. Łącznie wagon ma zostać wyposażony w 7 drzwi, odskokowo-przesuwnych. Wnętrze pojazdu musi zapewniać możliwie wysoki komfort i atrakcyjność podróżowania, zachęcające do korzystania z tramwaju i jednocześnie charakteryzować się wysoką odpornością na wandalizm oraz umożliwiać łatwe usuwania zabrudzeń. Całkowita pojemność wagonu nie może być mniejsza niż 260 osób, przy normatywnym napełnieniu 5 osób na 1 m2, przy czym miejsca siedzące winny mieścić się w granicach 20% całkowitej pojemności wagonu. Prędkość konstrukcyjną wagonu przewidziano na 70 km/h. Tramwaj musi być wyposażony w indywidualny napęd każdego zestawu kołowego wózka napędowego, zaś każdy wózek musi posiadać własny falownik. Na dachu pojazdu mają znaleźć się 2 pantografy.
Wyłoniony w przetargu wykonawca zobowiązany będzie do zmodernizowania tramwajów do dnia 31 marca 2012 roku. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali modernizację lub produkcję tramwajów w ilości minimum 3 sztuk, polegającą na zastosowaniu napędów prądu przemiennego i wykonaniu elementów niskiej podłogi w każdym produkowanym bądź modernizowanym tramwaju, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie. Oferty można składać do dnia 23 sierpnia 2011 roku. Kryteria wyboru są następujące:
1. Cena oferty w złotych polskich - waga 70%,
2. Skrócony termin odbioru ostatecznego wagonu po modernizacji w dniach kalendarzowych - waga 20%,
3. Okres gwarancji w pełnych miesiącach - waga 10%.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która spełnia wszystkie wymagania określone w specyfikacji z najwyższą liczbą punktów przyznanych w sumie w kryterium: cena oferty, termin wykonania zamówienia i okres gwarancji. Oprócz wykonania samej modernizacji MPK Kraków oczekuje od Wykonawcy przekazania kompletnej dokumentacji technicznej wagonu 405N-Kr wraz z autorskimi prawami majątkowymi, a także przeprowadzenia szkoleń dla swoich pracowników. Szacowana wartość zamówienia to 5,5 mln zł. To o około 40 % mniej niż zakup nowego Bombardiera.
Dwa bo jak na każdym wózku mają być silniki to pobór będzie znaczny, zresztą to nadal będzie trój skład który też jeździ na dwa pantografy... a prawa autorskie, żeby ewentualne kolejne egzemplarze mogli sami klepać na warsztacie :mryellow:adam86 pisze:Po co komu 2 pantografy? Że już nie wspomnę o przekazywaniu praw autorskich do projektu.
No ale moc trzech "stopiątek" to 3 x 160 kW = 480 kW, a u Nas Citadis o mocy 640 kW jakoś na jednym biglu śmiga105Na pisze:Dwa bo jak na każdym wózku mają być silniki to pobór będzie znaczny, zresztą to nadal będzie trój skład który też jeździ na dwa pantografy...adam86 pisze:Po co komu 2 pantografy? Że już nie wspomnę o przekazywaniu praw autorskich do projektu.

To ani nie będzie trójskład, ani pobór nie będzie znaczny, bo przecież rozruch będzie zmieniony.105Na pisze: Dwa bo jak na każdym wózku mają być silniki to pobór będzie znaczny, zresztą to nadal będzie trój skład który też jeździ na dwa pantografy...
Żaden producent o zdrowych zmysłach tego nie zrobi, chyba za horrendalne pieniądze. Z resztą ten cały przetarg jest idiotyczny, ma być jakas część niskopodłogowa, ale nigdzie nie napisano jaka. ma byc 7 drzwi, ale nie wiadomo jak rozplanowane. jakieś ogólniki powypisywali w tej specyfikacji.a prawa autorskie, żeby ewentualne kolejne egzemplarze mogli sami klepać na warsztacie :mryellow:
KZKGOP 1779
http://kmkkm.tk.krakow.pl/index_fototram.html
Jeśli umiem odczytać tą stronę (i zamieszczone tam dane są prawdziwe), to na dzień 04.02.2017 liczba stopiątek w Krakowie wynosiła:
- 40 x 105Na (17 składów, 6 solo) + 2 x techniczne (+ 1 x 105NT)
- 12 x 105NaD
Razem 55 sztuk.
Jeśli umiem odczytać tą stronę (i zamieszczone tam dane są prawdziwe), to na dzień 04.02.2017 liczba stopiątek w Krakowie wynosiła:
- 40 x 105Na (17 składów, 6 solo) + 2 x techniczne (+ 1 x 105NT)
- 12 x 105NaD
Razem 55 sztuk.
Na górze jest napisane, że data aktualizacji to 04.02.2017, więc jest prawdopodobieństwo, że jest ich tam jeszcze mniej.IgorMike pisze:http://kmkkm.tk.krakow.pl/index_fototram.html
Jeśli umiem odczytać tą stronę (i zamieszczone tam dane są prawdziwe), to na dzień 04.02.2017 liczba stopiątek w Krakowie wynosiła:
- 40 x 105Na (17 składów, 6 solo) + 2 x techniczne (+ 1 x 105NT)
- 12 x 105NaD
Razem 55 sztuk.
Dlatego wyraźnie zaznaczyłem datę, dla której podałem stan.
Z kolei na stronie MPK znajduje się informacja, że stopiątek jest jeszcze 71
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Z kolei na stronie MPK znajduje się informacja, że stopiątek jest jeszcze 71

http://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Re: Zmierzch stopiątek w Krakowie
Wychodzi na to, że krakowskich stopiątek jest 34
https://www.facebook.com/10006883359367 ... mZ9phNfGl/
https://www.facebook.com/10006883359367 ... mZ9phNfGl/
Re: Zmierzch stopiątek w Krakowie
To ciekawe, bo informacje pochodzą ze strony MPK na Facebooku, gdzie podają takie właśnie dane z których wynika rzeczywiście 34 pojedyncze wagony
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... mNmt4RDA7l
Ale po wejściu na ich stronę, po aktualizacji bazy danych, mamy już 44 wagony
https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
A na stronie PSMKMS więcej szczegółów zawartości Zajezdni Podgórze
https://psmkms.krakow.pl/ciekawostki/kr ... a-podgorze
Dodatkowo, polecam też artykuł na ten właśnie temat
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... niu-taboru
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... mNmt4RDA7l
Ale po wejściu na ich stronę, po aktualizacji bazy danych, mamy już 44 wagony
https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
A na stronie PSMKMS więcej szczegółów zawartości Zajezdni Podgórze
https://psmkms.krakow.pl/ciekawostki/kr ... a-podgorze
Dodatkowo, polecam też artykuł na ten właśnie temat
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... niu-taboru
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość