Wieści ze Szczecina

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Wieści ze Szczecina

#1 Post autor: Boguś » 08 kwie 2008, 19:28

Aż 28 tramwajowych składów nie wyjechało wczoraj rano z zajezdni. Zawieszono kursowanie linii 8, 6 Bis i 4. Na Gumieńce jeździły autobusy. Związkowcy przekonują: - Żadnego strajku nie było! 28 motorniczych wzięło w poniedziałek urlopy na żądanie. Najbardziej odczuli to mieszkańcy Gumieniec. Już w niedzielę o godz. 22 miasto zdecydowało się zawiesić kursy "ósemki". W zastępstwie między pętlą przy ul. Kwiatowej a pl. Kościuszki kursowały autobusy oznaczone liczbą 808. Decyzje w sprawie zawieszenia kolejnych linii zapadły po piątej rano. Na tory nie wyjechały tramwaje linii 6 Bis i 4. Łącznie - 28 składów. To w szczycie komunikacyjnym oznacza jedną trzecią taboru mniej.

Poranne nerwy

Najbardziej narzekali ci, którzy musieli się przesiadać.

- Nie mam czasu na takie wystawanie na przystankach - irytował się młody chłopak na Bramie Portowej. - Daliby im te podwyżki i byłby spokój.

Na pl. Kościuszki pracownicy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego informowali pasażerów gromadzących się na przystankach "ósemki", gdzie zatrzymują się zastępcze autobusy. Na przystankach pośrednich informacje o zmianach w komunikacji były naklejone na rozkłady jazdy.

- Zawsze jeżdżę tramwajem, więc nie patrzyłam na rozkład - opowiadała Dorota Szymczak. - Gdyby mnie koleżanka nie zabrała z przystanku, tkwiłabym tam nie wiadomo jak długo.

- A dla mnie to żadna różnica, czy jechałam autobusem, czy tramwajem - stwierdziła pani Renata, która kilka minut po ósmej przyjechała na gumieniecką pętlę. - Nawet wolę autobusy. Odkąd pamiętam, zawsze jeździły na Gumieńce bardziej regularnie niż tramwaje.

Strajku nie było

Międzyzwiązkowy Komitet Strajkowy nie przyznaje się do wczorajszej akcji.

- Jaki to strajk, jeśli nawet członek komitetu strajkowego jeździ na linii? - pytał retorycznie Andrzej Cielas ze związku zawodowego "Tramwajarz" [chodziło mu o szefa ZZ Kierowców i Motorniczych Janusza Czarskiego - przyp. red.].

Bogdan Rojek, szef MKS z Solidarności w rozmowie z dziennikarzem Radia Złote Przeboje stwierdził: - Myśmy żadnego strajku nie ogłaszali. Miasto go ogłosiło. Jakbyśmy zastrajkowali, to żaden tramwaj by nie jeździł.

Po południu nadal brakowało 30 wozów. Kursów zawieszonych linii nie wznowiono. Michał Przepiera, szef miejskiego wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska, zdradził: - Gdyby nastąpiła eskalacja protestu, mieliśmy na sesję rady miasta przygotowaną uchwałę o powołani spółki Tramwaje Szczecińskie.

Jak będzie we wtorek?

- Strajku w najbliższych dniach nie planujemy - deklaruje Cielas.

Krystian Wawrzyniak, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, uważa, że sytuacja powinna się stabilizować. Wiedział o 10 wtorkowych urlopach na żądanie.

Ile to kosztuje

Jednocześnie podliczał straty: - Dotychczas z tytułu niewykonanych wozokilometrów w lutym i marcu MZK straciło 250 tys. zł. Do tego ZDiTM naliczył nam 52 tys. zł kar.

Przez strajk ostrzegawczy z 26 marca tramwajowa spółka straciła 28 tys. zł. Do tego 23 tys. zł kary. Tego samego dnia miasto zapłaciło spółkom autobusowym za dodatkowe wynajęcie kilkunastu autobusów tylko 5,1 tys. zł.

Ile Miejski Zakład Komunikacyjny stracił wczoraj? Dokładnych danych jeszcze nie ma. Spróbujmy przeliczyć kwoty związane z przejazdami na Gumieńce - tam, gdzie kursowała komunikacja zastępcza.

Autobus linii 808 na trasie Gumieńce - pl. Kościuszki - Gumieńce przejeżdża dziewięć km. Za każdy kilometr miasto zapłaciło SPA Dąbie 5,20 zł, czyli tyle, ile za przejazd jednego wagonu tramwajowego. To oznacza 47 zł za kurs. Cały dzień (60 kursów) kosztował 2820 zł.


Tramwaje linii 8 na trasie Gumieńce - Basen Górniczy - Gumieńce normalnie wykonują 90 kursów dziennie. W jedną stronę to 10 km. Ponieważ trasę tę pokonują składy dwuwagonowe, to koszt wozokilometra też trzeba liczyć podwójnie, czyli 10,40 zł. Za jeden przejazd z Basenu na Gumieńce miasto płaci MZK 208 zł. Za cały dzień szacunkowo - 18700 zł.

Okazuje się, że na niekursowaniu tramwajów miasto zyskuje. Tracą szczecinianie
Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, 09:37 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#2 Post autor: memphis » 08 kwie 2008, 19:53

A dzisiaj strajku nie było, a tramwaje w całym Szczecinie nie jeździły. Z powodu braku prądu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: luki » 09 kwie 2008, 13:13

Ale sie zgrali, najpierw motorniczy, potem pogoda i dwa dni bez tramwajów....
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#4 Post autor: Marcin » 12 sie 2008, 09:23

http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1218335866.jpg

Wyjechała pierwsza 105-tka w nowym malowaniu i po remoncie.Ile oni mieli tych malowań zakładowych ? :/ .Mi się to podoba :) światła jakby z KT4 albo T6A2 które już u nich jeżdzą :eye: .

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#5 Post autor: ff » 12 sie 2008, 14:38

Okropna. Brzydkie światła, a brak listew jest również dyskwalifikujący.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2008, 15:42 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#6 Post autor: Kuba » 12 sie 2008, 15:07

ff pisze:Okropna. Brzydkie światła, a brak listw jest również dyskwalifikujący.
Listew ;)
Taka pusta w środku.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#7 Post autor: Marcin » 12 sie 2008, 16:31

Chcieli być nowocześni..nie wyszło im no cóż :lol: .Ciekawe jak będą sie prezentować Tatry w tym malowaniu.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#8 Post autor: rafalurbino18 » 06 wrz 2008, 14:35

Szczecin: Biała rozpacz tramwajarzy

Zgodnie z wytycznymi Urzędu Miasta, wszystkie nowe i odnowione tramwaje będą białe. - Tego nie da się utrzymać w czystości! - skarży się kierownictwo MZK. W nowych wersjach malowania mają teraz wyjeżdżać z warsztatów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego wszystkie gruntownie zmodernizowane składy. W czwartek dziennikarzom zaprezentowany został pierwszy taki tramwaj. Kierownictwo MZK nie kryło zadowolenia opisując techniczne walory pojazdu: klimatyzowana kabina motorniczego, monitoring, odporne na wandali szyby i siedzenia oraz mnóstwo elektroniki, która zastąpiła bardziej toporne urządzenia.
- Tylko ten kolor - wzdychał Krystian Wawrzyniak, dyrektor MZK, przecierając czarną smugę na bielutkiej jak śnieg burcie wagonu. Tramwaj pomalowany został według wytycznych pomysłodawców nowej marki Szczecina - Floating Garden. Pływający ogród na tramwaju wygląda tak: cała powierzchnia pomalowana na biało. Jedynie z przodu mały zderzak w jasnozielonym kolorze, końcówka wagonu także w tej barwie, a do tego niebieskie i granatowe wstawki w szerokim na kilka centymetrów pasie między oknami i dachem. Jako ozdobnik, na szybach występują białe, przepuszczające światło kleksy.
Tramwajarze mają już doświadczenia z białym. Część wozów jest na ten kolor pomalowana. Jedynie dolna część, tzw. fartuchy, mają granatowo-czerwone pasy. MZK nie jest jednak w stanie utrzymać bieli w kolorze bieli. I dlatego rozpoczynając kilka lat temu modernizację wozów typu 105, zaczęła malować je na czerwono-kremowy kolor (z przewagą tego pierwszego).
Na czerwonym tak nie widać czarnych smug, zadrapań spowodowanych przez nieprzycięte żywopłoty rosnące wzdłuż torów. To ostatnie jest największą zmorą MZK. Za żywopłoty rosnące przy torach odpowiada Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. ZDiTM zapewnia, że krzaki przycina, ale najwyraźniej nie nadąża, bo burty tramwajów noszą ich ślady.
Teoretycznie z utrzymaniem bieli nie powinno być problemu. Autobusy w tym kolorze mają dwie miejskie spółki komunikacyjne. Pojazdy jeżdżą czyste. Tyle że w zajezdniach autobusowych są myjnie z prawdziwego zdarzenia. W MZK na to w najbliższym czasie się nie zanosi.
- Budowa myjni przewidziana jest w trakcie modernizacji zajezdni Pogodno - mówi Wawrzyniak. Prace budowlane rozpoczną się jednak najwcześniej w połowie 2010 r. Urząd Miejski, który narzucił MZK białe barwy, poprosiliśmy w czwartek o wyjaśnienie, dlaczego postawiono na taki kolor, nie mając warunków do jego utrzymania w przyzwoitym stanie. Na odpowiedź czekamy.
Źródło: InfoTram

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#9 Post autor: Marcin » 07 wrz 2008, 21:42

http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1220611324.jpg


No i nowe malowanie w całej okazałości :lol: .Jeszcze te wieśniackie kleksy itp na szybach :? .

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#10 Post autor: rafalurbino18 » 08 wrz 2008, 07:09

Marcin pisze:No i nowe malowanie w całej okazałości :lol: .Jeszcze te wieśniackie kleksy itp na szybach :? .
Właśnie... Wogóle - te malowanie nie pasuje do stopiątek i wyglądają w nim fatalnie. Nie ma to jak "nasze" i np. krakowskie. Co do kleksów - brak słów. To, że się będą brudzić nie jest niestety tu jedynym minusem.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 09 wrz 2008, 15:00

Nieee nooo pięeeekneeee :twisted:
A tak swoją drogą to już o wiele lepiej byłoby jakby pomalowali go na żółto, no i do tatr by pasowało ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#12 Post autor: Marcin » 09 wrz 2008, 16:10

luki pisze:A tak swoją drogą to już o wiele lepiej byłoby jakby pomalowali go na żółto, no i do tatr by pasowało ;)
Nie nie,to tatry mają tak malować,wieś tańczy i śpiewa zobaczymy ile czyste pojeżdżą :twisted: .

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: adam86 » 09 wrz 2008, 21:31

To sie nazywa Floating Garden, czyli nowa marka Szczecina do roku 2050. Najlepsze są te idiotyczne kleksy na oknach.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 10 wrz 2008, 17:22

Marcin pisze:Nie nie,to tatry mają tak malować,wieś tańczy i śpiewa zobaczymy ile czyste pojeżdżą :twisted: .
A gdzie jak pisałem że tatry będą białe - hmm, to znaczy można się domyślać że kiedyś do nich się dobiorą, ale w ostatnim poście chodziło mi o to że taka stopiątka tylko na żółto była by upodobniona do tatr ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#15 Post autor: Marcin » 10 wrz 2008, 17:46

luki pisze:stopiątka tylko na żółto była by upodobniona do tatr ;)
No napewno lepiej by wyglądała niż taka jak jest teraz :/ Szczecin zawsze miał pecha do malowania.Najbardziej jednak podobało mi się ich niebiesko czerwono białe malowanie.


rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#17 Post autor: rafalurbino18 » 15 wrz 2008, 13:19

Marcin pisze:Kolejne fotki 105-tek z nowym malowaniem :lol:
Po tych zdjęciach upewniłem się, że te malowanie z kleksami jest bardzo fatalne. Co do tylnich lamp - mam nadzieję, że nie zaczną takich montować w naszych stopiątkach które po remoncie będą opuszczać ZUR.
PS: Nawet ten pantograf OTK-2 (który ogólnie ulepsza wygląd tramwaju) mi się nie podoba w połączeniu z tak pomalowaną stopiątką :|

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#18 Post autor: Marcin » 26 wrz 2008, 13:51


rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#19 Post autor: rafalurbino18 » 26 wrz 2008, 15:14

Marcin pisze:Pudło Szczecińskiego Moderusa
No i taki moderus wygląda o wiele ładniej niż te nasz #535 i #788. Kto wie czy nie lepiej niż żelazka z Łodzi. Jednak w składzie bardziej podobają mi się te łódzkie. :) Tylko czekać jak wyjedzie na trasę i obejrzeć zdjęcia, bo na lawecie to wiadomo, że nie wygląda bosko.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#20 Post autor: observator » 29 wrz 2008, 01:09

rafalurbino18 pisze:
Marcin pisze:Pudło Szczecińskiego Moderusa
No i taki moderus wygląda o wiele ładniej niż te nasz #535 i #788. Kto wie czy nie lepiej niż żelazka z Łodzi. Jednak w składzie bardziej podobają mi się te łódzkie. :) Tylko czekać jak wyjedzie na trasę i obejrzeć zdjęcia, bo na lawecie to wiadomo, że nie wygląda bosko.
"Niestety" to tylko malowanie podkładowe.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#21 Post autor: Marcin » 22 paź 2008, 14:21

Będą miliony na tramwaje
Szczecin ma szansę dostać olbrzymią unijną dotację na budowę linii szybkiego tramwaju na prawobrzeże, modernizację torów i 30 nowoczesnych, niskopodłogowych pojazdów - w sumie 350 milionów złotych - pisze Gazeta Wyborcza. Deklaracja padła na piątkowym spotkaniu prezydenta Szczecina Piotra Krzystka i jego zastępcy Beniamina Chochulskiego z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury Patrycją Wolińską-Bartkiewicz. Chodzi o przydzielenie Szczecinowi unijnych dotacji na dwa projekty: budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju oraz modernizację torów i taboru. Obie inwestycje warte są około 700 mln zł. Szczecin może liczyć na dotację sięgającą 350 mln zł. - Pani minister powiedziała, że nie ma wątpliwości co do rekomendacji naszego wniosku do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego - zdradził nam wczoraj wiceprezydent Chochulski.
A prezydent Krzystek nie krył radości, informując o sprawie radnych podczas sesji rady miasta: - Chyba nie muszę państwu mówić, co ta wiadomość dla Szczecina oznacza!
MRR przydziela unijne dotacje bez konkursu inwestycjom wpisanym na tzw. listę projektów kluczowych. Szczecińskie tramwajowe projekty nie znalazły się ani w pierwszej wersji listy, przygotowanej jeszcze za rządów PiS, ani w drugiej, gdy władzę przejęła PO. Interwencje posłów i marszałka województwa nic nie dawały.
Teraz, nieoczekiwanie, na listę możemy wskoczyć. Dlaczego? Ministerstwo Rozwoju Regionalnego co pół roku przeprowadza weryfikację list kluczowych. Wypadają projekty, których realizacja przeciąga się, co może grozić przepadkiem eurofunduszy. Rekomendacja Ministerstwa Infrastruktury daje niemal stuprocentową pewność, że Szczecin zajmie miejsce jakiegoś marudera (którego - na razie nie wiadomo). Pewne jest za to, że Szczecin ma w ręku same atuty: gotowy projekt, wyliczenia finansowe, most tramwajowy nad Regalicą, a przede wszystkim pozwolenie na budowę.
Po zatwierdzeniu przez Radę Ministrów, nasze tramwajowe inwestycje mogłyby znaleźć się na liście projektów kluczowych w styczniu. A to oznacza, że inwestycja mogłaby ruszyć 6-9 miesięcy później (tyle trwają unijne procedury), tj. w drugiej połowie 2009 r.
Wczoraj biuro prasowe magistratu odmawiało szczegółowych informacji na temat inwestycji, bo w czwartek planuje osobną konferencję prasową na ten temat. Więcej: http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,3493 ... l?skad=rss .
Źródło www.infotram.pl

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#22 Post autor: Marcin » 30 paź 2008, 13:25

Nowe tramwaje w MZK Szczecin
Ekipy MPK Łódź przystąpiły już do rozbiórki płotków i prac przygotowawczych na torowiskach. Czekają tylko na wstrzymanie ruchu na trasie 8, by roboty ruszyły na dobre. Po trzech miesiącach ta właśnie linia ma być przygotowana do kursowania tramwajów niskopodłogowych. Przetarg na takie pojazdy MZK Szczecin ogłosi w ciągu tygodnia.
- Remont torowiska rozpocznie się 4 listopada, zwlekaliśmy z tym, by tradycyjnie na przełomie października listopada dojazd na cmentarz odbywał się w jak najlepszy sposób - tłumaczy Krystian Wawrzyniak, dyrektor MZK Szczecin.

Całość ma się zakończyć w 90 dni. A zakres prac jest spory. To całkowita wymiana torowiska w ul. Sikorskiego (z wyjątkiem ronda o. Siwka), w ul. Ku Słońcu od ul. Tenisowej do I bramy cmentarza oraz od ul. Krętej do Kwiatowej, a także na samej Kwiatowej i całej pętli. Wymieniona będzie też cała sieć trakcyjna na tym odcinku, a prace pochłoną w sumie niemal 13,5 mln zł. Wszystko po to, by po trasie ósemki, jako pierwszej linii w mieście, mogły wreszcie kursować tramwaje niskopodłogowe. W innych miastach to standard, u nas - wciąż tylko marzenie pasażerów. MZK Szczecin zapewnia jednak, że to marzenie już wkrótce się spełni.

- Chcemy kupić 6 składów, które będą miały przynajmniej 60 proc. niskiej podłogi - komentuje K. Wawrzyniak. - Wagony będą pięcioczłonowe, trwa ustalanie ostatnich szczegółów.

Dziś lub jutro specyfikacja przetargowa trafi do prawników, po pozytywnym zaopiniowaniu ogłoszenie ukaże się oficjalnie. Wagony o długości ok. 30 m mają być dostarczone w ciągu 18 miesięcy. Cena jednego takiego składu - w zależności od producenta i wyposażenia - waha się obecnie w granicach 7-8 mln zł netto.
Od stycznia powiozą nas Tramwaje Szczecińskie
Koniec szczecińskiego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Od nowego roku zastąpi go spółka Tramwaje Szczecińskie. Pracownicy jeszcze przez rok zachowają dotychczasowe przywileje. Potem przyjdą zmiany. Pasażerowie powinni być spokojni.

Pracownicy przed zmianami

Sprawa przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w listopadzie trafi na sesję rady miasta. Głosowanie to raczej formalność. Wszystkie strony są za przekształceniem. MZK w obecnej formie jest niewydolny i anachroniczny.

Do tej pory w MZK obowiązywał plan finansowy, a nie bilans - co jest standardem w gospodarce rynkowej.

- Gdy na koniec roku były braki w kasie, MZK wyciągało rękę do miasta, a gdy była nadwyżka zostawała w miejskiej kasie - wyjaśnia Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. - Teraz będą musieli funkcjonować na rachunku zysków i strat.

W MZK obowiązuje układ zbiorowy pracy. - Ten układ wiąże mi ręce. Zwolnić pracownika mogę tylko dyscyplinarnie. Nie mogę wprowadzić motywacyjnego systemu wynagrodzeń - wylicza Wawrzyniak. - Zwalniać jednak nie chcemy. Gdy zmieni się struktura firmy, odejdą tylko ci, którzy przejdą na emeryturę.

Pełna restrukturyzacja zakładu obliczona jest na cztery lata. Jeszcze przez rok po przekształceniu ma obowiązywać dotychczasowy układ zbiorowy pracy. W drugim roku będzie tylko trochę złagodzony. Porozumienie w tej sprawie zawarto ze związkami zawodowymi na początku października.

- Obawy zawsze są, bo to, jakby nie było, całkiem inna sytuacja - mówi Bogdan Rojek, szef Solidarności w MZK. - Ale jeśli miasto spełni obietnice, to będą i zalety bycia spółką.

Cały majątek MZK

Jest już nowa nazwa - Tramwaje Szczecińskie.

- Teraz ludzie nie kojarzą, co to znaczy MZK. Dostaję mnóstwo skarg w sprawie autobusów, czy kontrolerów, a to przecież nie my - mówi Wawrzyniak. - Z nową nazwą wszystko będzie jasne.

W firmie przeprowadzono już inwentaryzację, która posłuży do określenia kapitału założycielskiego.

- Przekształcenie odbędzie się w stosunku jeden do jednego - wyjaśnia Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.

Tramwaje Szczecińskie przejmą cały majątek MZK: tabor, tory, trakcję, podstacje, budynki.

Będąc spółką miejską, będą dostawały pieniądze na duże inwestycje, takie jak zakup tramwajów, przebudowa torowisk. - Fundusze będą przekazywane na zasadzie podwyższenia kapitału zakładowego, ale potem jako spółka nie będziemy musieli uzgadniać każdego szczegółu w wydziałach magistratu, a zakupu nie będzie dokonywać urząd w ramach ustawy o zamówieniach publicznych - wyjaśnia Wawrzyniak.

Pierwszym zakupem nowej spółki będzie sześć niskopodłogowców, na które przetarg ogłoszony zostanie jeszcze w tym roku, ale kupującym będzie nowa firma.

Tak jak w Łodzi

Wzorem dla naszego MZK jest łódzki MPK, przekształcony w spółkę 15 lat temu.

- Podstawową zaletą takiej formy prawnej jest samodzielność. Możemy startować do przetargów w innych miastach, czego nie może robić komunalny zakład budżetowy. Dzięki temu zarabiamy też poza Łodzią - mówi Bartosz Stępień z działu marketingu MPK Łódź.

MPK Łódź budowała torowiska m.in. w Szczecinie na ul. Krzywoustego. Niebawem rozpocznie remont torowiska na ul. Sikorskiego, Ku Słońcu i Kwiatowej.

- Remontujemy też tramwaje dla firm ze Śląska czy Gdańska. Dodatkowe pieniądze możemy przeznaczyć na przykład na odnowienie taboru - wylicza Stępień.

Podobnie chcą funkcjonować Tramwaje Szczecińskie.

- Już dziś nasi ludzie składają dwa nowe tramwaje, które producent przysłał w częściach. Teraz robią je dla nas. Nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy wykonywali takie usługi na zewnątrz - mówi Bogdan Rojek. - Poza tym nasi ludzie wreszcie będą mogli szkolić się za pieniądze, które dostaną z firmy. Teraz o podnoszeniu kwalifikacji nie było mowy, bo miasto nam nie dawało na szkolenia w MZK.

Co przekształcenie MZK oznacza dla pasażerów?

- Dla pasażerów na początku nic się nie zmieni. Dalej będą jeździły te same linie co dotychczas - zapewnia Przepiera.

W MZK zatrudnionych jest 700 pracowników. Średnia płaca wynosi ponad 3100 zł.
Źródło:Gazeta Wyborcza Szczecin

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#23 Post autor: Marcin » 01 gru 2008, 23:08


Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#24 Post autor: Mbas94 » 15 gru 2008, 18:03

Jak informuje radio złote przeboje w szczecinie doszczętnie spalił się tramwaj.
Motornicza z poparzeniami trafiła do szpitala
http://www.radio.szczecin.pl/galeria.ph ... 9&idx=1097

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#25 Post autor: luki » 15 gru 2008, 18:18

Przez moment myślałem, że to zimowa fotka, albo ze w Szczecinie jest śnieg.
Ale fatalnie się spalił. Coś jak nasz #596. Musiało być zwarcie w elektryce i przebicie, skoro motornicza została porażona prądem.

EDYCJA 22:45

Znalazłem kilka fotek jak wagon jeszcze płonął :/
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/51,349 ... 5.html?i=1
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/51,349 ... 5.html?i=2
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/51,349 ... 5.html?i=3

Jeśli dobrze widzę to na wagon spadła siec i to była chyba przyczyna wypadku.
Widać z wyłączeniem napięcia mieli jakiś problem skoro wagon się tyle czasu skwierczał.

Znalazłem jeszcze filmik http://pl.youtube.com/watch?v=wU46s96LJPw
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#26 Post autor: luki » 16 gru 2008, 17:27

Matrix pisze:Jak widać 105-ka poszła z dymem. Ciekawe co mogło spowodować ten pożar?
http://www.mmszczecin.pl/21547/2008/12/ ... cz-zdjecia
Jest już o tym w temacie "wieści ze Szczecina".
Spadła sieć i nikt jej nie wyłączył napięcia więc wagon się zjarał.

Zauważyłem, że wagon drugi ma podniesiony patyk (dotyka linii pomocniczej) i połamany, a pierwszy złożony i cały. Widać jechał na drugim patyku.

Post scalony
Boguś
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 19:49 przez luki, łącznie zmieniany 5 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#27 Post autor: Marcin » 19 gru 2008, 20:23

http://www.phototrans.eu/14,287639,0.html

Moderusowy skład na jazdach próbnych.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#28 Post autor: ff » 19 gru 2008, 21:00

Naprawdę bardzo ładny. Aż się prosi o numerek na przedniej ścianie.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#29 Post autor: Boguś » 19 gru 2008, 21:49

ff pisze:Naprawdę bardzo ładny. Aż się prosi o numerek na przedniej ścianie.
Tak właśnie powinny wyglądać nasze dwa moderusy.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#30 Post autor: rafalurbino18 » 20 gru 2008, 11:14

Gdyby nie było malowania niebieskiego, a malowanie zielone byłoby w innym miejscu to by ładniej wyglądał. Tak to jest według mnie byle jak pomalowany.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#31 Post autor: luki » 20 gru 2008, 13:02

Mi się nie podoba to malowanie. Szczecin za bardzo szaleje i maluje ciągle inaczej.
Już te stare białe było dobre. Czerwone i te nowe białe do gustu mi nie przypadło.
Ja bym proponował przejście na coś żółto - czarnego - jak tatry.
Może moderus dobrze się prezentuje, ale czegoś mi w kolorystyce brakuje. Takie moje skromne zdanie ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#32 Post autor: rafalurbino18 » 14 sty 2009, 07:28

Szczecin postawi na tramwaje

Już za dwa lata Szczecinianie pojadą niskopodłogowym tramwajem –takie są optymistyczne prognozy władz MZK. W 2013 roku takich tramwajów ma być już 36. Szczecin pozazdrościł innym polskim miastom, w których niskopodłogowe wagony to już niemalże codzienność. Przetarg na 6 wagonów „to powinno być otwarcie worka z tramwajami niskopodłogowymi”–powiedział na łamach Głosu Szczecińskiego Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w UM.

Całość -> http://www.infotram.pl/text.php?from=main&id=22107
PS: Nie kopiuje tekstu, bo w linku są zdjęcia i tabelka.

EDYCJA 29 STYCZNIA 2009


MZK chce kupić 6 tramwajów

MZK Szczecin ogłosił przetarg nieograniczony na zakup 6 sztuk fabrycznie nowych przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych tramwajów wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz pakietem naprawczym.

Więcej można również poczytać w dziale "Ogłoszenia o zamówieniach publicznych" na stronie MZK -> http://www.mzk.szczecin.pl/przetargimzk.php

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#33 Post autor: Kuba » 30 sty 2009, 12:54

Pesa złożyła ofertę na w 100% niskopodłogowe, przegubowe tramwaje za 57 279 000 zł, które dostarczy w ciągu roku i trochę, natomiast Solaris chce dostarczyć Tramwajom Szczecińskim 6 tramwajów w 100% niskopodłogowych za 45 303 079 zł, które dostarczone miały by być do 18 miesięcy. Skoda uważa przetarg za bezzasadny.

Więcej na: http://www.kurier.szczecin.pl/Art.aspx?a=16547
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#34 Post autor: adam86 » 31 sty 2009, 19:45

Kuba pisze: Skoda uważa przetarg za bezzasadny.
Radzę sie nauczyć czytać ze zrozumieniem. Bynajmniej nic takiego nie jest tam napisane, a samo pismo SKODY aspiruje na ROTFL roku.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#35 Post autor: Kuba » 31 sty 2009, 22:17

adam86 pisze:ROTFL
Ty masz jakieś zboczenie z tym ROTFL'em. Na WPK co któryś tam twój post zawiera tylko ROTLF :-|
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#36 Post autor: Marcin » 09 mar 2009, 22:19

http://www.phototrans.eu/14,308282,0.html

W Szczecinie tramwaje gubią koła.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#37 Post autor: Marcin » 11 mar 2009, 17:30

Szczecin wybrał Solarisa
Szczecin będzie pierwszym miastem, w którym pojawią się tramwaje wyprodukowane przez Solarisa. W ubiegłym tygodniu miasto rozstrzygnęło przetarg - wyłoniony został zwycięzca: producent z Bolechowa dostarczy 6 tramwajów Tramino w drugiej połowie 2010 roku. Za te pojazdy Szczecin będzie musiał zapłacić 45 milionów złoty. To o 12 milionów mniej, niż w przypadku oferty drugiego startującego w przetargu producenta –bydgoskiej PESY. - Solaris ma mniejsze doświadczenie od Pesy, ale różnica w cenie zaproponowanej przez obie firmy była decydująca. Za 12 mln zł moglibyśmy kupić prawie dwa tramwaje więcej –powiedział Gazecie Wyborczej Michał Przepiera, dyrektor miejskiego wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.

Także w 2010 roku ma zakończyć się remont torowiska w ciągu linii 8, do obsługi której nowe wagony zostałyby skierowane. Wyremontowanych będzie około 40 km sieci trakcyjnej, 8 podstacji oraz jedna zajezdnia tramwajowa. Ze względu na kiepski stan infrastruktury torowej dziś w Szczecinie nie ma możliwości eksploatowania nowoczesnych tramwajów. - Gdyby ktoś nam podarował takie tramwaje, to nie mielibyśmy nawet jednej linii, na które można by je puścić nie martwiąc się, że się zniszczą –mówił Głosowi Szczecińskiemu Michał Przepiera. Zakup kolejnych niskopodłogowych wozów uzależniony jest od tego, czy wsparcia udzieli Unia Europejska. Taki wniosek już został złożony. Wartość projektu, obejmującego zakup tramwajów i modernizację torowisk wynosi ponad 700 milionów złotych. To największy, po programie poprawy jakości wody, program inwestycyjny Szczecina. Dofinansowanie projektu w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma wynieść 50%. Resztę miasto zapisało w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Linia 8 stać ma się szczecińskim szybkim tramwajem. Projekt taki przygotowywany był od lat.
Swoją premierę Solaris Tramino będzie miał na tegorocznych targach TRAKO w Gdańsku. Wówczas po raz pierwszy będziemy mogli zobaczyć najnowsze dzieło konstruktorów z bolechowskiej firmy „na żywo”. Tramwaje, które zostaną dostarczone do Szczecina będą miały 32 m długości i 5 członów. Na swój pokład zabiorą każdorazowo maksymalnie 145 pasażerów, z czego 61 na miejscach siedzących. Maksymalna prędkość pojazdów wyniesie 70 km/h. Wszystko dzięki czterem silnikom elektrycznym, które dla Solarisa dostarczy Voith. Oprócz tego przy budowie wozów wykorzystane zostaną komponenty takich marek, jak m.in. Hübner (przeguby), Medcom (systemy trakcyjne) czy Stemmann (pantografy). Tramino to tramwaj w pełni klimatyzowany i niskopodłogowy.

ak wynika z powyższego zestawienia podstawę taboru w Szczecinie stanowią tramwaje rodziny 105N i pochodne. Miasto ratuje się kupując używane wagony z Berlina. Z BKV zostało już sprowadzonych kilkadziesiąt tramwajów Tatra T6. Dzięki temu udało się wycofać z eksploatacji najstarsze pojazdy –konstalowskie stodwójki. A to prawdopodobnie nie koniec zakupów. W przyszłym roku miasto chce zakupić kolejne berlińskie wozy. Oprócz wspomnianych Tatr i „stopiątek”w taborze szczecińskiego przewoźnika znajdują się wozy Duewag GT6 oraz Tatra KT4. Ostatnio do ruchu został wprowadzony zmodernizowany konstalowski skład, który pomalowano w nowe, biało-zielone, barwy zakładowe. Łącznie szczecińskich wagonów jest ponad 200, obsługują 12 linii (1 turystyczna).
www.infotram.pl

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#38 Post autor: Marcin » 21 mar 2009, 02:49

Szczecin: Cegielski zablokował Solarisa
Wizja niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina znacznie oddala się w czasie. W szczecińskim Sądzie Okręgowym zapadła dziś decyzja, która uniemożliwia podpisanie umowy z wybraną w przetargu firmą „Solaris' - pisze Kurier Szczeciński. - Protest złożył poznański „Cegielski' - informuje Michał Przepiera, dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska szczecińskiego UM. - Krajowa Izba Odwoławcza go odrzuciła, firma się odwołała.
Szczeciński sąd nie pozostawił suchej nitki na proteście „Cegielskiego'. Ale dopatrzył się też uchybień formalnych w przeprowadzanym przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.
- Czekamy na uzasadnienie wyroku. Dopiero gdy je poznamy, ogłosimy nowy przetarg, by nie powtórzyć tych samych błędów - tłumaczy Przepiera.
A to oznacza, że już straciliśmy kilka miesięcy. Uzasadnienie wyroku może nadejść za 2 tygodnie. Potem trzeba ogłosić nowe postępowanie, które także może się przeciągnąć.
Tymczasem wyłoniony w przetargu „Solaris' tramwaj dla Szczecina miał zaprezentować we wrześniu na branżowych targach. Z 6 oczekiwanych wagonów jeszcze 2 mogły trafić w tym roku na szczecińskie tory. Po piątkowej decyzji sądu jest to praktycznie niemożliwe. I żadną pociechą jest fakt, że podobne kłopoty mają Warszawa czy Wrocław. Link do źródła: http://www.kurier.szczecin.pl/Art.aspx?a=19106.
www.infotram.pl

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#39 Post autor: rafalurbino18 » 15 kwie 2009, 06:40

Krótko trwała radość Solarisa z pierwszego tramwajowego zwycięstwa. Kilka tygodni temu Tramwaje Szczecińskie wybrały ofertę producenta z Bolechowa, który miał dostarczyć przewoźnikowi 6 niskopodłogowych pojazdów. Jego oferta okazała się bowiem zdecydowanie tańsza niż konkurencyjna, zaproponowana Szczecinowi przez bydgoską PESĘ. Pierwsze zwycięstwo Solarisa na rynku tramwajowym nie jest już faktem. Przetarg zostanie powtórzony.

Całość -> http://www.infotram.pl/text.php?from=main&id=23936

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#40 Post autor: Marcin » 15 kwie 2009, 12:30

Ja nie wiem po co ten FPS wogóle startuje w takich przetargach jak w nich szans nie ma.Nie spotkałem się jeszcze z przetargiem w którym by się nie odwołali.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#41 Post autor: rafalurbino18 » 15 kwie 2009, 14:58

Marcin pisze:Ja nie wiem po co ten FPS wogóle startuje w takich przetargach jak w nich szans nie ma.Nie spotkałem się jeszcze z przetargiem w którym by się nie odwołali.
I to mnie najbardziej wkurza. Nie ważne czy to przetarg na dostarczenie wagonów tramwajowych czy czegoś innego, to w Polsce zawsze znajdzie się ktoś, kto się odwołuje. Jeszcze potrafię zrozumieć sytuacje w których jest to potrzebne, no ale bez przesady. Takie coś powoduje tylko opóźnienia, które dla wszystkich źle wpływają. Przykładem może tutaj być EURO2012.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: R_G » 13 maja 2009, 17:02

serwis MKM Szczecin pisze:Chuligani w środkach komunikacji miejskiej czują się coraz bardziej zuchwali. Piją alkohol, palą papierosy i terroryzują pasażerów. Na próby zwrócenia im uwagi reagują agresją.

Szczecinianie korzystający z komunikacji miejskiej, aby nie narażać się na szykany ze strony podpitych chuliganów coraz rzadziej reagują na ich wybryki. Mając świadomość, że zwrócenie im uwagi z reguły kończy się na kilku epitetach, szarpaninie a nawet bijatyce, pewne sytuacje wolą po prostu przemilczeć.

Do jednej z takich sytuacji doszło w sobotę w okolicy pl. Kościuszki około godziny 8.50 w tramwaju linii numer 8, jadącego w stronę Gumieniec.

Jedna z pasażerek zwróciła uwagę młodzieńcowi, że źle się zachowuje za co w zamian usłyszała wiązankę soczystych przekleństw.

Czy musimy być świadkami takich sytuacji? Dlaczego młodzi ludzie czują się coraz bardziej bezkarni? Co może ich powstrzymać? Jak powinniśmy się zachować w podobnych sytuacjach?
Pytań wiele bo łatwo je zadawać, trudniej znaleźć odpowiedzi, ale skoro pytania są już postawione to może i warto poszukać bo z takiego typu problemami boryka się cały kraj.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#43 Post autor: Kuba » 21 maja 2009, 18:39

Tramwaje Szczecińskie po raz drugi ogłosiły przetarg na dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów. Przypomnijmy, iż poprzednim razem wybrana została oferta firmy Solaris. Jednak ze względów proceduralnych, po decyzji sądu, przetarg trzeba było powtórzyć.[...]
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=24679
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#44 Post autor: Marcin » 22 maja 2009, 23:56

http://www.phototrans.eu/14,327424,0.html

Kolejna wersja światełek do 105tek, tym razem tył ;].

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#45 Post autor: rafalurbino18 » 29 cze 2009, 07:19

Strach jeździć tramwajem na Pomorzany

Szósty raz w tym miesiącu na pętli na Pomorzanach wykoleił się tramwaj. Powodem jest tragiczny stan torowiska - alarmuje Gazeta Wyborcza. O kolejnym wypadku na feralnej pętli poinformował portal miłośników komunikacji miejskiej mkm.szczecin.pl. O godzinie 7 rano wykoleiła się opuszczająca pętlę 'trójka'. Drugi wagon skosił część ogrodzenia oddzielającego tory od chodnika. Płot zwalił się na szlak dla pieszych.
Miłośnicy szczecińskiej komunikacji wynotowali wszystkie ostatnie zdarzenia tego typu w tym miejscu. Z listy wynika, że poranne wykolejenie jest już szóstym w tym miesiącu. Wozy wypadały z szyn 8 czerwca, 11 czerwca (dwukrotnie), 21, 25 i dziś.
Źródło: portal Infotram.pl

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#46 Post autor: Przemo » 19 lip 2009, 11:39

Jestem w Szczecinie. Maja tu fajne tramwaje :-P Jechałem linia 8 #1001-1002, przetwornica statyczna, w 2 wagonie wyświetlacz, gadaczka gada. Później jechałem Konstalem N-2K/2000, nr nie pamietam też sie fajnie jechalo. Ogolnie duzo wyremontowanych wagonów. Niestety nie jechalem jeszcze Tatrą. Pozdro :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: R_G » 27 sie 2009, 23:57

[center]130 lat komunikacji miejskiej w Szczecinie [/center]
[center]®Ze względu na tematykę naszego forum mniejszą czcionką opisane są atrakcje "autobusowe"®[/center]

Z okazji 130 rocznicy wyjazdu na ulice Szczecina pierwszego konnego tramwaju, Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej wspólnie z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego, Tramwajami Szczecińskimi, Szczecińskim Przedsiębiorstwem Autobusowym "Klonowica", Szczecińskim Przedsiębiorstwem Autobusowym "Dąbie" i Szczecińsko-Polickim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym zapraszają na rocznicową imprezę, która odbędzie się 29 sierpnia.

Impreza rozpocznie się o godzinie 11:00 - przez półtorej godziny będzie można zwiedzać zajezdnię tramwajową Pogodno. Zaprezentowany zostanie następujący tabor:

* Bremen 144 (będzie wykonywać kursy wokół zajezdni),
* N 167,
* 4N 216N,
* 4N1+4ND1 293II+343 (będzie wykonywać kursy do pętli "Głębokie" i z powrotem),
* GT6 919,
* 105N 720+701,
* 105N2k/2000 790+792,
* 105N/S/HF/09 696II+712II,
* KT4Dt 111,
* T6A2D 221+222.


O godzinie 12:30 rozpocznie się parada autobusowa. W przejeździe z zajezdni Pogodno do zajezdni Police wezmą udział autobusy w barwach Floating Garden:

* Neoplan N4011 2807,
* Solaris Urbino 12 1900,
* MAN NL252 2554,
* Volvo B10MA 1566,
* MAN NG272 1255,
* Solaris Urbino 18 2908.


W godzinach 13:00-14:00 można będzie zwiedzać policką zajezdnię autobusową. Dodatkowy dojazd dla mieszkańców Polic możliwy będzie bezpłatnym autobusem, który o godzinie 12:50 odjedzie z przystanku "Police Bankowa".

O godzinie 14:00 autobusy odwiozą do Szczecina uczestników imprezy.

Autobusy zjeżdżające do zajezdni Klonowica pojadą trasą: Fabryczna - Tanowska - Trzeszczyn - Tanowo (bez wjazdu do miejscowości) - Pilchowo - Zegadłowicza - aleja Wojska Polskiego - Unii Lubelskiej - Klonowica. Będzie można wysiąść na dwóch przystankach: "Zajezdnia Pogodno" oraz "Klonowica Zajezdnia".

Autobusy zjeżdżające do zajezdni Dąbie pojadą trasą: Fabryczna - Piłsudskiego - Asfaltowa - Przęsocin - Szosa Polska - Pokoju - Bogumińska - Obotrycka - Wilcza - Sczanieckiej - Matejki - Trasa Zamkowa - Gdańska - Most Pionierów Miasta Szczecina - Eskadrowa - Hangarowa - Struga. Obowiązywać będą przystanki dla wysiadających: "Police Piłsudskiego Rondo", "Komuny Paryskiej", "Matejki", przystanek na placu Hołdu Pruskiego przed wjazdem na Trasę Zamkową, "Basen Górniczy", przystanek przed bramą zajezdni Dąbie.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#48 Post autor: hanys76 » 22 paź 2009, 20:01

Tramwaje linii 1 i 11 zderzyły się na pl. Sprzymierzonych. Ucierpiało 12 osób. Do wypadku doszło w czwartek ok. godz. 16 na środku placu. "Jedynka" zjeżdżająca z al. Wojska Polskiego w al. Piłsudskiego uderzyła przodem w bok jadącej w stronę al. Piastów "jedenastki".
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,7175797.html

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#49 Post autor: luki » 22 paź 2009, 21:06

Z tego co widzę, to ta 11-tka, jeszcze sporo ujechała po uderzeniu "jedynki". Ciekawe musiały być okoliczności zdarzenia, a dokładniej przeoranie dwóch wagonów po innym.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#50 Post autor: luki » 19 lis 2009, 01:38

Kolejny wypadek w Szczecinie. Tym razem skład jadący do Basenu Górniczego najechał na tramwaje w zatrzymaniu. Trzy osoby zostały ranne.

LINK Opis+foty
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości