Wieści z Warszawy

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

Wieści z Warszawy

#1 Post autor: hanys76 » 27 sty 2008, 13:21

Co z przyspieszeniem jazdy tramwajów po przebudowie torów w Al. Jerozolimskich? Nie tak prędko. Na razie fory dla samochodów .
Modernizacja trasy tramwajowej między Ochotą i Gocławkiem rozczarowała wielu warszawiaków .
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4871908.html

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

Ręczne sterowanie tramwajami - wali się wiadukt

#2 Post autor: hanys76 » 27 sty 2008, 13:24

A to ciekawie sobie wymyślili, wczoraj o tym był reportaż w wiadomosciach.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4868429.html

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 27 sty 2008, 20:09

Jakoś nie oglądam ostatnio TV. :mryellow:
Walące się wiadukty i estakady w Warszawie to bolączka w sumie od wielu lat.
Jest również kłopot z budową nawet niewielkich odcinków nowych torowisk :arrow: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Obrazek
Budujcie szybko linię tramwajową przez Bemowo
Krzysztof Śmietana

2008-01-24, ostatnia aktualizacja 2008-01-23 22:26

Władze Bemowa oburzone przesunięciem o sześć-siedem lat budowy brakującego odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. W środę domagały się przyspieszenia inwestycji na spotkaniu z prezesem Tramwajów Warszawskich

Najnowsze cięcia w planach Tramwajów Warszawskich "Gazeta" ujawniła w zeszłym tygodniu. Nieprędko powstaną nie tylko linie wzdłuż Modlińskiej na Tarchomin i na ul. Sobieskiego do Wilanowa, ale też 1,5 km na ul. Powstańców Śląskich. Tylko tyle brakuje, żeby tramwaj połączył Jelonki i Górce z Bemowem między Górczewską a Radiową. Jeszcze rok, dwa lata temu Tramwaje Warszawskie planowały, że ten odcinek powstanie do 2009 r., teraz spółka uznała, że na razie nie ma na to pieniędzy. Tory na Bemowie chce układać dopiero w latach 2014-2016. W najbliższych latach priorytetem ma być bowiem modernizacja tras tramwajowych w Śródmieściu i na Pradze w związku z rozgrywkami piłkarskimi Euro 2012.

Wczoraj w sprawie linii na Powstańców Śląskich z prezesem Tramwajów Warszawskich Krzysztofem Karosem spotkał się wiceburmistrz Bemowa Bohdan Szułczyński. Samorządowcy przekonywali tramwajarzy, że najlepszą okazją do zbudowania torów na Powstańców Śląskich od Górczewskiej do Radiowej będzie budowa przedłużenia Trasy Armii Krajowej przez środek Bemowa, która zacznie się na dobre w marcu i potrwa prawie trzy lata. Podczas tej inwestycji drogowcy mają zburzyć istniejący wiadukt na ul. Powstańców Śląskich nad bocznicą kolejową do Huty Warszawa i postawić trzy nowe estakady, w tym jedną dla tramwajów. - Nie ma sensu, żeby ten wiadukt stał niewykorzystany przez ponad sześć lat i czekał, aż Tramwaje Warszawskie zbudują tam tory - przekonuje Krzysztof Zygrzak, rzecznik Bemowa.

Prezes Karos przyznaje, że lepiej byłoby wytyczyć linię wtedy, kiedy drogowcy będą budować trasę ekspresową. Mieszkańcy uniknęliby wieloletniego bałaganu i utrudnień na ul. Powstańców Śląskich. Szef Tramwajów zgodził się, że z dwóch inwestycji, które miałyby być realizowane równocześnie, czyli przedłużania linii na Woli i budowy brakującego odcinka na Bemowie, lepiej przyspieszyć tę drugą. Czy będzie to możliwe, ma wkrótce rozmawiać z Zarządem Transportu Miejskiego i miejskim Biurem Drogownictwa i Komunikacji.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
ZYZOR
Posty: 43
Rejestracja: 02 paź 2007, 07:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: ZYZOR » 01 lut 2008, 20:20

no warszawa po naszych to chyba ma najgorsze torowiska :eye:
Czemu Polacy na Górnym Śląsku niszczą to co pokolenia Ślązaków budowali z wielkim trudem??!!!

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 01 lut 2008, 22:18

Raczej jedne z lepszych, ale co z tego jak obiekty mostowe są w takim stanie... :-|
Dziwi mnie, że budowa 1,5 km torowiska jest w Warszawie problemem.
*SDIP (U.N.O.)

tramfaj90
Posty: 37
Rejestracja: 17 gru 2007, 14:18

#6 Post autor: tramfaj90 » 03 lut 2008, 17:04

Warszawa to dość spore miasto i nie wszystko przecież można zbudować na raz. A jazda trasą linii np. 9 w dodatku jeszcze Peską (120N) to czysta przyjemność :)
Moderusy, Bulwy i Krakusy. Powstań TŚ !!!!

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#7 Post autor: hanys76 » 03 lut 2008, 20:15

Od piątku 1 lutego Zarząd Transportu Miejskiego kieruje na najbardziej oblegane trasy tramwaje złożone z trzech wagonów. Za miesiąc zapowiada pierwsze linie mikrobusowe, a za dwa powrót do częstszych kursów tramwajów co 5-10 minut
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4888954.html

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#8 Post autor: hanys76 » 22 lut 2008, 21:38

16 lutego uruchomiono świetlne tablice na przystankach

Po kilku dniach działania tablic trudno określić, czy system działa. Tablice niby świecą, ale z informacją bywa różnie.

Świecące pomarańczowym światłem tablice przyciągają wzrok oczekujących na tramwaje pasażerów. To wynik piątkowego "wielkiego włączenia". Po południu tablice nareszcie zaczęły działać. I choć i tym razem także nie obeszło się bez usterek - tablice nie zostały wyłączone.

Działały przez weekend i w poniedziałek. Cieszyły się dużym zainteresowaniem - zmieniające się napisy warszawiacy oglądali przez okna i z przystanków. Ale wciąż niewiele można było się z nich dowiedzieć. Tak było np. na pl. Starynkiewicza - wyświetlacz na przystanku w stronę pl. Zawiszy był czarny, ten naprzeciwko działał. Na dodatek w tych działających system nawigacji tradycyjnie zawodził. O godz. 13.55 na przystanku Muzeum Narodowe według wyświetlacza miała pojawić się 9. Przyjechało 24. Na przystanku nagle pojawiła się też zapowiadana dwie minuty później ósemka. A linię 9 tablica pokazywała jako nieistniejącą - obok jej symbolu było widać poprzeczną kreskę. Gdy chwilę później nowoczesny tramwaj z PES-y zajechał na przystanek, dwoje pasażerów głośno skomentowało takie działanie tablicy. A guziki z informacją głosową dla pasażerów były nieczynne prawie wszędzie - nam udało się spotkać tylko jeden - na pl. Starynkiewicza. - Mnie się i tak podoba. Czekam na 25 i wiem, kiedy przyjedzie - mówiła Lucyna Ludwiniak, która czekała na tramwaj do Dworca Wileńskiego. Czas oczekiwania umilała sobie, słuchając komunikatów "ze słupa".

- Firma Ascom wciąż kalibruje system - powiedział Wojciech Szydłowski, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Skutkiem tego "nie widzi" on niektórych wagonów i obok numeru linii na tablicy pojawia się kreska. Dowiedzieliśmy się też, że tablice rzadko kiedy działają wszystkie razem.

W poniedziałek przez część dnia włączone były tylko na odcinku od pl. Zawiszy do Muzeum Narodowego, a po południu Astom wyłączył je wszystkie. - System ma ostatecznie zacząć działać w czwartek lub piątek - zapowiada Wojciech Szydłowski.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Załączniki
z4940779X.jpg

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 22 lut 2008, 21:45

Podstawowym problemem są tramwaje jeżdżące stadami w Warszawie przez co ten system "głupieje".
Taka informacja jest bardzo praktyczna. Podobne tablice oczywiście starszego typu są w trójmiejskiej SKM co mi się bardzo podobało.
U nas myślę bardzo dobrze by się to sprawdziło, przynajmniej mógłbym się np. dowiedzieć że kolejna 11 ma spóźnienie 40 min. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#10 Post autor: rzelfix » 22 lut 2008, 21:50

A ja dodam, że podobny system pojawi się na pl. Sikorskiego, tuż po jego remoncie. Narazie jednak musimy poczekać. Doszły mnie słuchy, że planowane rozpoczęcie prac przy "Sikoraku" rozpocznie się już w marcu. Dotychczas został rozebrany kiosk spożywczy znajdujący się obok dyspozytorni.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#11 Post autor: hanys76 » 27 lut 2008, 08:33

Jeszcze nawet pół roku może potrwać zamieszanie z tablicami pokazującymi informacje o tramwajach nadjeżdżających do przystanków w Al. Jerozolimskich - przyznał wczoraj wykonawca wyświetlaczy.

Wyświetlacze na trasie od ronda Waszyngtona na Saskiej Kępie przez centrum do ul. Banacha na Ochocie włączono wreszcie kilka dni temu aż z czteromiesięcznym opóźnieniem. Mimo to nadal dość często pokazują nieścisłe lub całkiem nieprawdziwe informacje. Błędy są różnego rodzaju. Bywa, że nawet dwie-trzy minuty po odjeździe tramwaju na tablicy wyświetla się informacja o tym, że stoi on jeszcze na przystanku. Dla odmiany czasem wyświetlacze wcale nie odnotowują przyjazdów. Innym razem pokazują nieprawdziwą kolejność podjeżdżania na przystanek poszczególnych linii, których jest w Alejach siedem.

Mimo tych pomyłek przedstawiciele konsorcjum firm Ascom i Precimation, które odpowiadają za system, są z niego zadowoleni. - Jesteśmy dumni, że działa on tak dobrze - stwierdził na wczorajszej konferencji prasowej Ufuk Ebcinoglu z firmy Precimation. Przyznał, że błędy się zdarzają, ale zapewnił, że będą eliminowane, tyle że poprawianie systemu może zająć nawet od trzech do sześciu miesięcy. Przedstawiciele konsorcjum mówią, że muszą jeszcze go dopracować, bo na jego wdrożenie mieli niewiele czasu - niecały rok. Ufuk Ebcinoglu podał przykład szwajcarskiego miasta Biel, gdzie system informacji pasażerskiej jego firma instalowała dwa i pół roku. Tam jednak zamontowano aż 208 wyświetlaczy, a Warszawie tylko 28. - No tak, ale tutaj system obsługuje aż 220 tramwajów, a tam tylko 70 autobusów - przekonywał.

Wśród powodów podawania złych informacji wykonawcy systemu wymieniają m.in. zakłócenia w systemie nawigacji satelitarnej GPS. To właśnie dzięki niemu tramwaje są lokalizowane i obliczany jest prawdopodobny czas oczekiwana na ich przyjazd. - Czasem jakiś blok może zasłonić sygnał przesyłany do satelity i wtedy zmieni się np. kolejność wyświetlanych linii - utrzymywał Krzysztof Durczak z firmy Ascom Poland.

Andrzej Rudziński, który z ramienia Tramwajów Warszawskich zajmuje się wyświetlaczami, mówi, że nie podziela entuzjazmu wykonawcy systemu. - Jest kilka rzeczy do poprawienia. Systemu wciąż nie odebraliśmy - zaznaczył. Za opóźnienia Tramwaje naliczają wykonawcy karę, która przekroczyła już 800 tys. zł. Cały kontrakt współfinansowany przez Unię Europejską jest wart 8,2 mln zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Tramwaj jubilat, który przegrywa z metrem

#12 Post autor: Peter » 30 mar 2008, 19:11

Tramwaj jubilat, który przegrywa z metrem
Krzysztof Śmietana 2008-03-24, ostatnia aktualizacja 2008-03-25 09:39

Obrazek

Warszawskim tramwajom stuka właśnie sto lat. W tym czasie przeżywały wzloty i upadki. Niestety, ostatnio stolica niewiele w nie inwestowała, stawiając głównie na metro i autobusy

Obrazek

Setna rocznica pierwszego kursu tramwaju elektrycznego przypada dokładnie jutro. Wyruszył 26 marca 1908 r. z pl. Krasińskich i pomknął Miodową, Krakowskim Przedmieściem, Królewską, Marszałkowską do pl. Unii Lubelskiej. W ciągu kilku lat wagony elektryczne całkowicie wyparły jeżdżące od drugiej połowy XIX w. tramwaje konne. Warszawa, wtedy traktowana przez cara jak prowincjonalne miasto, i tak była już mocno spóźniona z elektryfikacją komunikacji miejskiej - Wrocław wyprzedził nas aż o 15 lat, we Lwowie tramwaje elektryczne wyjechały w 1894 r., dwa lata później w Bydgoszczy, Gdańsku i Grudziądzu, a w 1898 r. m.in. w Poznaniu, Łodzi i na Górnym Śląsku.

Mimo to później warszawska sieć tramwajowa rozwijała się dość dynamicznie i w 1939 r. tory osiągnęły długość 255 km. Wiele nowych linii powstawało też po drugiej wojnie światowej. W latach 60. władza zaczęła się odwracać od tramwajów. Za rządów Gierka postawiono na autobusy i samochody. Zaczęła się likwidacja wielu tras. Asfalt zalał tory na Powązkowskiej, Żelaznej, Książęcej, Pułkowej na Młocinach, a także wzdłuż Spacerowej, Gagarina i Czerniakowskiej, bo przeszkadzały w budowie Wisłostrady. - Pamiętam, jak prowadziłem tramwaje na trasie do Wilanowa. To były jeszcze sterowane korbą wagony typu N, które bardzo sprawnie śmigały w górę na skarpę przez Spacerową - wspomina Bogusław Malicki, motorniczy z bodaj najdłuższym stażem w Tramwajach Warszawskich. Jeździ już 35 lat.

Ostatnio inwestycji tramwajowych jest nieco więcej niż w latach 70., ale wciąż wypadają raczej skromnie. Od początku lat 90. oddano trzy odcinki torów w rejonie Bemowa: na Jelonki, wzdłuż Radiowej do pętli Nowe Bemowo i dalej wzdłuż Powstańców Śląskich i al. Reymonta na Piaski. Wielu pasażerów rozczarowała niedawna przebudowa torów w Al. Jerozolimskich - tramwaje uprzywilejowane sygnalizacją świetlną jak na Zachodzie miały tu przyspieszyć. Nie udało się też znacząco odmłodzić taboru. Po Warszawie wciąż kursuje grubo ponad 200 wagonów typu 13N z lat 60., które są głośne i trzeba do nich wchodzić po wysokich schodach i przez dość wąskie drzwi.

Od remontowania i rozwijania sieci tramwajowej kolejne ekipy w ratuszu wolą metro. Co roku na jego budowę przeznaczają setki milionów złotych. - Metro to sztandarowa inwestycja miasta. Ogromne kwoty idą na nią z budżetu miasta i państwa. My sami musimy szukać pieniędzy na inwestycje, licząc na ewentualne dotacje z fundusze europejskich - mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Plany budowy nowych linii, np. do Wilanowa (tym razem wzdłuż ul. Sobieskiego), jeszcze długo mogą pozostać na papierze. W Tramwajach Warszawskich przyznają, że w najbliższych latach chcą się skupić na modernizacji linii: wzdłuż Trasy W-Z (początek już w te wakacje), w al. Jana Pawła II i al. Niepodległości oraz na Targowej i w al. Zielenieckiej. Planowaną budowę linii na Tarchomin przejmie Zarząd Transportu Miejskiego. Niestety, na razie najpewniej powstanie tylko jedna odnoga - z Bielan przez most Północny. Budowa drugiej - z Żerania wzdłuż ul. Modlińskiej - może być odłożona. Pretekstem, który ostatnio podają urzędnicy, są trudności z wytyczeniem torów koło węzła przy Trasie Toruńskiej, który ma być przebudowywany.

Tramwaje Warszawskie zarzekają się, że przed rozgrywkami Euro 2012 na tory w stolicy wyjedzie 155 niskopodłogowych nowoczesnych wagonów. Pozwoli to wycofać z ruchu stare tramwaje z lat 60., a także część z połowy lat 70.

***

Razem z Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej prosiliśmy warszawiaków o przysyłanie unikatowych zdjęć związanych z warszawskimi tramwajami. Kilka pokażemy w środę, a reszta znajdzie się na wystawie, którą miłośnicy organizują w zabytkowym wagonie na pl. Starynkiewicza. W najbliższą niedzielę zapraszamy zaś na zwiedzanie najstarszej warszawskiej zajezdni tramwajowej na Woli. Z kolei w następną sobotę (5 kwietnia) odbędzie się parada tramwajów.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: R_G » 27 maja 2008, 15:30

Tramwaje Warszawskie chcą pozyskać aż 155 nowych, niskopodłogowych pojazdów. Na razie mówi się o zamówieniu o wartości 1 mld 240 mln zł. Spółka chce zachęcić do wzięcia udziału w przetargu przede wszystkim zagranicznych producentów.
Przetarg będzie rozpisany na tramwaje jednokierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości 30-33 m, czyli będące następcami składów dwuwagonowych z większą ilością miejsc siedzących.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#14 Post autor: rafalurbino18 » 27 maja 2008, 17:47

Mika0005 pisze:Tramwaje Warszawskie chcą pozyskać aż 155 nowych, niskopodłogowych pojazdów. Na razie mówi się o zamówieniu o wartości 1 mld 240 mln zł. Spółka chce zachęcić do wzięcia udziału w przetargu przede wszystkim zagranicznych producentów.
Przetarg będzie rozpisany na tramwaje jednokierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości 30-33 m, czyli będące następcami składów dwuwagonowych z większą ilością miejsc siedzących.
No to ładnie! Widać, że po autobusach i metrze czas wreszcie na tramwaje. Tak sobie pomarzyłem co by było gdyby na Śląsku miało się pojawić tyle wagonów i budowa nowej zajezdni, która to pomieści. Ale to tylko marzenia nie do spełnienia :(

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: R_G » 29 maja 2008, 22:47

Pojawiły się pomysły o wydłużenie linii tramwajowej do Wilanowa, a w związku z tym że Ratusz nie ma pieniędzy chce aby zrobił to... prywatny inwestor. Oznacza to że eksploatował by ją przez minimum 30 lat-w tym czasie za przewóz pasażerów płacił by mu Ratusz. Na razie zabrania tego ustawa, ale trwają prace nad jej nowelizacją. Jedna jedyna tego typu linia powstała w Londynie, a i tak władze miasta chcą ją odkupić od prywatnej firmy bo nie radzi sobie z jej zarządzaniem.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: luki » 30 maja 2008, 12:50

rafalurbino18 pisze:Tak sobie pomarzyłem co by było gdyby na Śląsku miało się pojawić tyle wagonów i budowa nowej zajezdni, która to pomieści.
Tyle tramwajów to by się pomieściło u nas bez konieczności budowy nowej zajezdni i nie mam tu też na myśli reaktywacji Batorego ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#17 Post autor: rafalurbino18 » 30 maja 2008, 14:31

luki pisze:
rafalurbino18 pisze:Tak sobie pomarzyłem co by było gdyby na Śląsku miało się pojawić tyle wagonów i budowa nowej zajezdni, która to pomieści.
Tyle tramwajów to by się pomieściło u nas bez konieczności budowy nowej zajezdni i nie mam tu też na myśli reaktywacji Batorego ;)
Na Zawodziu wszystkie ? Bo narazie tylko tam "odpoczywają" niskopodłogowe tramwaje.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: luki » 30 maja 2008, 15:59

rafalurbino18 pisze:Na Zawodziu wszystkie ? Bo narazie tylko tam "odpoczywają" niskopodłogowe tramwaje.
Akurat nie brałem pod uwagę "podłogowości", ale jakaś tam ciekawa część takiej gromadki na Zawodziu spokojnie by się upchnęła, zresztą zobacz sobie jakie tam są pustki jak wszystko wyjedzie na trasę, więc takie marzenia naprawdę warte były by materializacji.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#19 Post autor: rafalurbino18 » 30 maja 2008, 18:03

luki pisze:Akurat nie brałem pod uwagę "podłogowości", ale jakaś tam ciekawa część takiej gromadki na Zawodziu spokojnie by się upchnęła, zresztą zobacz sobie jakie tam są pustki jak wszystko wyjedzie na trasę, więc takie marzenia naprawdę warte były by materializacji.
Dobra, koniec tych marzeń. Czasy świetności śląskich tramwajów dawno minęły. Poprawa komunikacji tramwajowej może zacząć się dopiero od momentu kiedy GOP dostanie kasę w związku z Euro 2012, a konkretnie część z 600mln euro do rozdzielenia między GOP-em a innymi miastami, w których powstaną stadiony.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#20 Post autor: Peter » 01 cze 2008, 17:09

luki pisze:Tyle tramwajów to by się pomieściło u nas bez konieczności budowy nowej zajezdni i nie mam tu też na myśli reaktywacji Batorego ;)
W Będzinie dużo by się zmieściło no i jednak... cały Batory stoi pusty. :twisted:
Co nam może pomóc ? Większa autonomia naszego regionu, tylko muszą sobie ludzie też wreszcie zdać z tego sprawę. :mruga:

Powracając do Warszawy to wtedy pewnie skasują już wszystkie 13N i również sporo stopiątek, które często są w gorszym stanie niż same 13N.
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: R_G » 19 cze 2008, 20:38

Podczas międzynarodowej konferencji poświęconej lekkiej kolei, która miała miejsce w Istambule, Międzynarodowy Związek Transportu Publicznego (UITP) przyznał prestiżowe wyróżnienia. Jedno z nich otrzymały Tramwaje Warszawskie za modernizację trasy tramwajowej w Alejach Jerozolimskich na odcinku pętla Banacha - pętla Gocławek.
====>>>>FILM<<<<====
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#22 Post autor: Kuba » 26 cze 2008, 15:19

DPD 26.06.2008 z Warszawy

7-x - #2080+2081 - 112N
7-8 - #1407+1408 - 105N

9-x - #3131 - 120N Pesa
9-x - #3109 - 120N Pesa
9-8 - #3111 - 120N Pesa

18-x - #364+256 - 13N

35-x - #1196+1197 - 105N
35-7 - #1170+ - 105N

Z dzisiejszej wycieczki do Warszawy. Pesa ładnie się prezentuje na torach :) U nas nie wiem jak by to było... Pewnie jeszcze ładniej :mruga:
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#23 Post autor: rafalurbino18 » 26 cze 2008, 15:37

Kuba pisze:Pesa ładnie się prezentuje na torach :) U nas nie wiem jak by to było... Pewnie jeszcze ładniej :mruga:
Heh, najładniej to w GOPie by się wykolejał i najszybciej. Patrząc na śląskie tory to lepiej niż Pesa jeździ sobie po Warszawie. Tam przynajmniej o nią i o to po czym jeździ dbają.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#24 Post autor: Marcin » 26 cze 2008, 15:47

Dużo wody jeszcze w Brynicy przepłynie zanim u nas takie pesy będą :eye: .

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#25 Post autor: luki » 26 cze 2008, 16:52

U nas przed zakupem taboru przegubowego, niskopodłogowego i nowej generacji trzeba najpierw zrobić torowiska by mogło takie coś jeździć.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#26 Post autor: rafalurbino18 » 26 cze 2008, 19:29

luki pisze:U nas przed zakupem taboru przegubowego, niskopodłogowego i nowej generacji trzeba najpierw zrobić torowiska by mogło takie coś jeździć.
Niby to takie proste, może się wydawać proste ALE patrząc na TŚ wydaje mi się, że narazie jest to po prostu niemożliwie niemożliwe... :(

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: Peter » 26 cze 2008, 21:24

Spokojnie. Dożyjemy myślę jeszcze porządnych tramwajów u nas. Będą na to pieniądze.
U nich tramwaje już dawno skomunalizowano, więc szanse rozwoju nie były sprawiedliwe porównując TW do PKT i następnie TŚ. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#28 Post autor: R_G » 11 lip 2008, 23:08

Setki warszawiaków miały rano problemy z dotarciem do pracy. Wszystko przez awarię komunikacyjną w centrum miasta. Czytelnicy Gazeta.pl poinformowali, że na rondzie Dmowskiego zepsuł się tramwaj linii 24. Korek tramwajów ciągnął się daleko za Dworzec Centralny.

Na głównej ulicy Warszawy stanęło w korku co najmniej kilkanaście tramwajów. Zablokowana została jedyna w rejonie przeprawa przez Wisłę. Od kilku dni tylko tramwaje jeżdżą przez - zamknięty na czas remontu dla samochodów - Most Poniatowskiego. Po około 30 minutach awaria została usunięta. Ludzie spieszący się do pracy skarżyli się, że nie nikt ich nie informuje o przyczynach i czasie usunięcia awarii.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#29 Post autor: R_G » 27 lip 2008, 13:04

Tramwaje warszawskie chcą zamiast 155 zakupić aż 186 nowoczesnych 30 metrowych wagonów niskopodłogowych-to ma być jedno z największych zamówień w Europie-koszt może wynieś ponad 1,2 mld.zł.

O tak dużym zakupie zdecydowały Tramwaje Warszawskie wraz z Ratuszem, a przetarg ma być ogłoszony w sierpniu, TW czekają jednak aż ratusz podpisze z nią 20-letnią umowę na przewozy-umożliwi ona zaciągnięcie kredytów, możliwe że część kwoty pokryje UE.
Przetargiem mocno interesuje się Alstom-Konstal (większość wagonów jeżdżących po stolicy są produkcji chorzowskiej fabryki), Bombardier (który przejął wrocławską fabrykę wagonów Pafawag), PESA (ta firma dostarczyła pierwsze 30-metrowce dla stolicy), a także SOLARIS (firma znana przede wszystkim z produkcji autobusów od pewnego czasu przygotowuje prototyp tramwaju, ale nie wiadomo, czy zdąży go doszlifować na czas)
Prezes ZTM ma nadzieję że umowa z dostawcą zostanie podpisane pod koniec tego roku, a tramwaje będą dostarczane sukcesywnie w latach 2010-2013(I kwartał)-zastąpią one wagony 13N oraz stopiątki
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#30 Post autor: Marcin » 27 lip 2008, 13:11

Może TŚ kupi wtedy od TW te 105-tki :) z Krakowa już mamy to czemu nie z Warszawy :mruga: .

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#31 Post autor: rafalurbino18 » 27 lip 2008, 18:33

...a także SOLARIS (firma znana przede wszystkim z produkcji autobusów od pewnego czasu przygotowuje prototyp tramwaju, ale nie wiadomo, czy zdąży go doszlifować na czas)...
Ciekawie by było gdyby Solaris zdążył doszlifować na czas przetargu oraz gdyby wziął w nim udział i wygrał. Byłaby to duża niespodzianka i myślę, że jeśli Solaris tak dobrze sobie radzi w produkcji autobusów to czemu nie w produkcji tramwajów. Jednak jak na sam początek wyprodukowanie 186 wagonów to chyba za wiele jak na startującego dopiero na "rynku tramwajowym" Solarisa.
MZA Warszawa ma łącznie prawie 400 autobusów marki Solaris. Teraz gdyby doszły tramwaje, po Warszawie jeździłoby już prawie 600 pojazdów tego producenta (nie wliczając oczywiście solarisów Mobilisa i innych przewoźników niż MZA i TW).
Może TŚ kupi wtedy od TW te 105-tki z Krakowa już mamy to czemu nie z Warszawy .
Lepiej niech Warszawa sobie je zatrzyma, a nowymi tramwajami zastąpi stare tramwaje typu 13N, które mogliby skasować (choć mogliby może TŚ je odsprzedać). :mryellow:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: Peter » 27 lip 2008, 22:22

Marcin pisze:Może TŚ kupi wtedy od TW te 105-tki :) z Krakowa już mamy to czemu nie z Warszawy :mruga: .
Te wycofywane obok 13N stopiątki pewnie będą głównie egzemplarzami z lat 1975/1976. Stary złom jednym słowem. :mruga:
Powinniśmy się skupić na remontach tego co mamy i zakupie nowego taboru. Są w tej chwili już takie możliwości.
Sprowadzane stopiątki z Krakowa powinny wystarczyć "do łatania dziur".
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#33 Post autor: Kuba » 03 sie 2008, 21:50

A po Warszawie krąży eNka #674 z kółkiem T
http://img375.imageshack.us/my.php?image=n674ag5.jpg
A za nią Pesa #3101
http://img378.imageshack.us/my.php?image=pesaev4.jpg

Rondo Charles'a de Gaulle'a (z Palmą)
Różnica niesamowita ;)

Zapomniałem dodać, że po Warszawie Rosetex też ma tylko jeden "swój" wagon ze składu ;)
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#34 Post autor: R_G » 10 sie 2008, 22:41

"Czy jesienią z powodu remontu torów staną al. Jana Pawła II i al. 'Solidarności'? W piątek okaże się, czy zostanie przeniesiony na przyszłoroczne wakacje, jak chce miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Chodzi o wymianę torów i rozjazdów na ruchliwym skrzyżowaniu przy kinie Femina. To element przebudowy trasy tramwajowej na Trasie W-Z. Do końca sierpnia ma być gotowy odcinek od pętli przy Cmentarzu Wolskim do ul. Młynarskiej. We wrześniu i w październiku robotnicy mieli rozkopać skrzyżowanie al. Jana Pawła II i al. 'Solidarności'.
Zaprotestował jednak miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Przestrzega, że prace spowodują ogromne utrudnienia w ruchu - nie tylko dla tramwajów, ale też dla samochodów i autobusów. Uznał, że w sytuacji gdy przesuwa się termin budowy drugiej linii metra, można nieco przesunąć przebudowę torów w al. 'Solidarności'.
Ostro zaprotestował koordynator ratusza ds. remontów Wiesław Witek. Uważa, że nie powinno się burzyć ustalonego kilka tygodni temu harmonogramu robót. Jego rzecznik Tomasz Kunert przekonuje, że nie ma co czekać z robotami, bo w przyszłym roku na Trasie W-Z trzeba przeprowadzić kolejne prace. M.in. będą wymieniane tory na skrzyżowaniu al. 'Solidarności' i Okopowej, a także na odcinku od pl. Bankowego do Jagiellońskiej. Drogowcy chcą równocześnie remontować wiadukt Pancera, którym wjeżdżamy z tunelu pod Starym Miastem na most Śląsko-Dąbrowski. Podczas tych prac tramwaje nie będą tędy jeździć. Część wycofanych linii ma skręcać właśnie na skrzyżowaniu przy kinie Femina.
Tramwajarze też wolą wymieniać tory jesienią na newralgicznym skrzyżowaniu. - Wykonawca remontu kupił już nowe rozjazdy. Ich składowanie byłoby kosztowne - mówi Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.
Ostateczna decyzja w sprawie terminu remontu torów przy Feminie ma zapaść dziś. Prawdopodobnie zakładany wcześniej harmonogram nie zostanie zmieniony. - Wiemy, że będą utrudnienia, ale nie ma co odkładać robót - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Jeśli prace zaczną się po wakacjach, to we wrześniu tramwaje nie będą mogły jeździć al. 'Solidarności' od Okopowej do pl. Bankowego, a w październiku - al. Jana Pawła II między Stawkami a Prostą.
Od marca do końca lipca przyszłego roku ma być z kolei remontowany odcinek torów od pl. Bankowego do Jagiellońskiej. Tutaj powstanie wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Przy okazji budowy drugiej linii metra (2012-2013 r.) zmieni się też układ przystanków przy Dworcu Wileńskim." Źródło: Stołeczna Gazeta Wyborcza
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#35 Post autor: R_G » 31 sie 2008, 11:40

"Z uwagi na fakt stojących przez TW poważnych inwestycji taborowych i infrastrukturalnych TW podjęły rozmowy z ZTM na temat nowej umowy, umożliwiającej przewoźnikowi planowanie wydatków inwestycyjnych w dłuższym horyzoncie czasowym oraz lepsze warunki spłaty ewentualnych zobowiązań finansowych (kredyty lub obligacje) zaciąganych na sfinansowanie planowanych inwestycji (m.in. dzięki wykazaniu się stabilnością finansową i stałym źródłem dochodu)." Więcej na ten temat w obszernej lekturze Infotram: http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=19215
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#36 Post autor: rafalurbino18 » 20 wrz 2008, 13:25

Warszawa: Będą nowe linie tramwajowe

Zarządowi Transportu Miejskiego nie udał się przetarg na II linię metra, rozpoczyna więc tramwajową ekspansję. Będziemy mieli kilka nowych linii, a ciągłe remonty torowisk i wydzielenie ich od pasów jezdni mają przekonać warszawiaków do wyboru transportu szynowego. ZTM chce więc wprowadzić dwie linie do Białołęki. Jedna od węzła Młociny przez most Północny do pętli znajdującej się między ulicami Ćmielowską a Botewa (na tarchomińskich Nowodwo-rach). Przynajmniej na razie, bo docelowo pętla znajdowałaby się dalej na Białołęce, w okolicach osiedla Winnica, do której tramwaj pojechałby ulicą Światowida. Jednak żeby ją tam zbudować, trzeba wykupić pod nią grunty. A jeszcze tego nie zrobiono.
- Ta lokalizacja jest już przesądzona - mówi pewnie Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Nie do końca zgadza się z tym urząd dzielnicy. - Może być tak, że pętla będzie na Nowodworach -zdradza Piotr Smoczyński, wiceburmistrz Białołęki. Przyznaje jednak, że byłoby to jednak gorsze rozwiązanie, bo linia miałaby kursować co minutę, co może zablokować na Tarchominie ruch samochodowy (tory przecinałyby ulicę).
Druga białołęcka linia ma pobiec ulicą Modlińską od pętli na Żeraniu FSO do krańca Winnica. Według planów ZTM jej część biegłaby w tunelu. Takie rozwiązanie jest tu nieuniknione, bo na planowanej trasie stoi estakada mostu Grota- -Roweckiego. W takim wypadku miasto musiałoby przebudować estakadę, ale może to zrobić dopiero po tym, jak zostanie wybudowany most Północny, czyli w 2011 roku, bo zakorkowałoby to Białołękę, Bródno i Targówek.
Dlatego też w planach budżetowych miasta w latach 2007-2012 taka inwestycja nawet nie jest wpisana. - Nie ma jeszcze projektu, ale nie zapominamy o nim - mówi Krajnow. Linia w przyszłości przejmie rolę dowożących do metra autobusów: E4 i E8.
Najbardziej zaawansowane są prace przy puszczeniu tramwajów przez most Krasińskiego, oczywiście jeżeli miasto zdecyduje się, czy go w ogóle budować. Linia biegłaby od pl. Wilsona do ul. Budowlanej na Bródnie.
Nowa linia ma się też pojawić na Bemowie, aby połączyć je z ulicą Kasprzaka. Inwestor ma ukończyć trasę w 2014 r., bo część torowiska jest już gotowa. Trzeba jeszcze postawić brakujące trakcje na odcinku od ul. Skierniewickiej do skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Wolską
Ostatnim dużym projektem byłoby połączenie Dworca Zachodniego z Wilanowem. Byłby to historyczny już powrót tramwajów do tej dzielnicy. Udało nam się ustalić, że linia biegłaby od z Puławskiej ulicą Goworka i dalej Spacerową, Gagarina i Czerniakowską.
Źródło: Infotram

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#37 Post autor: Kuba » 12 lis 2008, 12:50

Wczorj [11.11.08] po Warszawie wzdłuż Jerozolimskich oraz Marszałkowską śmigała eNka #607 z kółkiem W.

Przystanki tramwajowe zapchane po barierki. Tramwaje wypełnione po brzegi.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#38 Post autor: Marcin » 12 lis 2008, 14:11

Kuba pisze:Wczorj [11.11.08] po Warszawie wzdłuż Jerozolimskich oraz Marszałkowską śmigała eNka #607 z kółkiem W.
Jeździła jeszcze #674

http://www.phototrans.eu/14,279482,0.html

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#39 Post autor: ff » 12 lis 2008, 16:51

Też byłem wczoraj w Warszawie. Wszystkie autobusy i tramwaje na dachach narodowe flagi. Jakiegoś większego tłoku nie zaobserwowałem, ale było to wieczorem.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#40 Post autor: rafalurbino18 » 18 lis 2008, 18:43

Życie Warszawy: Tańszy prąd tylko w Gliwicach
(wbrew pozorom jest to o tramwajach :mruga: )

Gazeta Wyborcza Stołeczna: Kto wyremontuje tory na trasie W-Z

EDYCJA 26 LISTOPADA:
Tramwajem do Łomianek
Tramwajem wyjedziemy poza Warszawę. Linia połączy Łomianki i metro na Młocinach - pisze Polska. Mieszkańcy Łomianek nie będą musieli stać w korkach na drodze dojazdowej do Warszawy. Władze podwarszawskiej gminy i stołeczny ratusz chcą uruchomić linię tramwajową łączącą ostatnią stację metra z Łomiankami. Już w przyszłym roku Komunikacja Miejska Łomianek uruchomi nową linię autobusową wiozącą pasażerów do metra.
O tramwaju do 20-tysięcz-nych Łomianek mówi się już od siedmiu lat. Koncepcję budowy linii tramwajowej w 2001 roku przedstawiło Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej. Pomysł podchwycili ówcześni burmistrzowie Bielan i Łomianek. Wtedy brano pod uwagę dwa warianty trasy - nasypem przedwojennej kolejki lub ulicą Pułkową.
Jednak po wyborach samorządowych prace przy projekcie stanęły w miejscu. W 2005 roku z inicjatywą uruchomienia kolejki między dwoma miastami wystąpił samorząd województwa. Pracownia badawcza TransEko, która wykonała na zlecenie urzędu wojewódzkiego ekspertyzę, zaproponowała, by skierować na linię lekkie pociągi podobne do tych z WKD, ale kompatybilne z tramwajami. Miały one dowozić mieszkańców Łomianek do ostatniej stacji metra. Pomysł jednak upadł, bo dla kolejki trzeba by zbudować osobne zaplecze serwisowe.
Teraz władze Łomianek odkurzyły pomysł z tramwajem. - Za dwa tygodnie spotykamy się w tej sprawie z władzami Warszawy - zapowiada Jolanta Niegrzybowska, wiceburmistrz Łomianek. Władze obu miast muszą uzgodnić nie tylko ostateczny przebieg linii. Wielką niewiadomą pozostaje podział kosztów budowy. Pewne jest natomiast, że jeśli tramwaj ruszy, do Łomianek będą nas wozić Tramwaje Warszawskie. Tak będzie najtaniej.
Jeśli w ciągu najbliższych lat Łomianki nie będą mieć linii tramwajowej, to mieszkańców gminy czeka komunikacyjny paraliż. Już teraz autobusy Komunikaqi Miejskiej Łomianek utykają w korkach na Pułkowej. - W godzinach szczytu na liniach Ł i Ł-bis odnotowujemy ponadczterdziestominutowe opóźnienia - informuje Tadeusz Kordek prezes KMŁ.
Z pewnością korki zwiększą się w chwili oddania do ruchu mostu Północnego. Okazuje się jednak, że budowa nowej przeprawy może przyśpieszyć powstanie linii tramwajowej. - Projekt węzła na skrzyżowaniu Pułkowej z Trasą Mostu Północnego przewiduje odgałęzienie tramwaju w kierunku Łomianek - mówi Paweł Gołub, wiceprezes SSKS. Jego zdaniem budowę tramwaju trzeba zacząć równolegle z budową mostu Północnego.
Na razie Łomianki rozwijają sieć połączeń autobusowych z Warszawą. - Zamierzamy uruchomić nową linię autobusową do węzła przesiadkowego na Młocinach - zapowiada Jolanta Niegrzybowska. Uspokaja, że nie będzie redukcji kursów na liniach Ł i Ł-bis. - Tworząc nowe połączenie, zamierzamy zachęcić mieszkańców do korzystania z metra - deklaruje Tadeusz Kordek. Dodaje, że na linię KMŁ skieruje dwa autobusy. O pieniądze na ich zakup spółka złożyła wniosek w urzędzie gminy.
Źródło: Infotram

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#41 Post autor: Marcin » 08 sty 2009, 00:27

http://www.phototrans.eu/14,292425,0.html

Kwadraty pojawiają się na 13N.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#42 Post autor: Marcin » 19 sty 2009, 04:24

Warszawa: Największy przetarg tramwajowy zablokowany
Życie Warszawy pisze, że oferenci zablokowali rozpisany w Warszawie przetarg na największy w Europie kontrakt tramwajowy. Ubiegające się o kontrakt firmy nadesłały dziesiątki pytań do specyfikacji, na które Tramwaje Warszawskie muszą odpowiedzieć. Dzięki przetargowi na 186 niskopodłogowych tramwajów za półtora miliarda złotych Warszawa miała się zaprezentować na Euro 2012 jako miasto przyjazne pasażerom. Według gazety, na realizację tego scenariusza nie ma już szans. Oferty miały zostać otwarte w środę, ale po zablokowaniu przetargu nastąpi to dopiero w marcu. Życie Warszawy pisze jednak, że firmy mogą zadawać kolejne pytania, wydłużając procedurę w nieskończoność. Wynika to luki w prawie zamówień publicznych.
Według gazety, niektóre koncerny próbują przez pytania przesunąć termin pierwszej dostawy z 16 do 22 miesięcy od podpisania umowy. Chcą też podwyższyć zaliczkę dla Tramwajów Warszawskich. To sposób na wyeliminowanie polskiej konkurencji, której trudniej będzie uzyskać kredyt na jej wpłatę.
Pytania blokujące przetargi to bariera dla największych stołecznych inwestycji. Z ich powodu Polskie Linie Kolejowe nie otworzyły ofert na przebudowę Dworca Gdańskiego. Do powtórzonego przetargu na drugą linię Metra Warszawskiego złożono już 250 pytań.
infotram.pl

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#43 Post autor: rafalurbino18 » 23 sty 2009, 13:00

Czy zamiast kosztownej odnogi metra na Gocław dojadą tramwaje? Taki scenariusz bardzo poważnie rozważa ratusz, któremu brakuje pieniędzy na peryferyjne odcinki drugiej linii podziemnej kolejki.

Tramwaj zamiast metra na Gocławiu?

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#44 Post autor: Marcin » 04 lut 2009, 19:48

http://www.phototrans.eu/14,299184,0.html

W Warszawie na kwadraty zaczęto montować/malować czarne obwódki, wg mnie wygląda to o niebo lepiej.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#45 Post autor: rafalurbino18 » 18 lut 2009, 07:16

Tramwaj do Piaseczna bez sensu?

Co robi linia tramwajowa do Piaseczna na liście warszawskich inwestycji w systemie partnerstwa prywatno-państwowego? Może chodzi o inwestowanie w nikomu niepotrzebne ekspertyzy i projekty, bo ta budowa nie ma ani szans, ani żadnego sensu - pisze Gazeta Wyborcza. Ratusz z dumą ogłosił, że w stolicy nadszedł czas na budowanie za pieniądze prywatnego kapitału. Na Zachodzie od dawna powstają w ten sposób oczyszczalnie ścieków, więzienia, linie metra, parkingi podziemne, hale sportowe itp. Dzięki temu samorządy nie muszą wydawać od razu wysokich kwot, tylko przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat spłacają je inwestorowi, który na tym zarabia. Dlatego zatrudnione przez ratusz firmy doradcze nie posiadały się z zachwytu nad pionierskim w Polsce pomysłem władz Warszawy.
Czy słusznie? Kilka inwestycji, które nasz samorząd chciałby realizować do spółki z prywatnym kapitałem, budzi duże zdziwienie. Wśród nich jest np. mityczny park technologiczny na Siekierkach. 'Szybką ścieżkę' dla niego już cztery lata temu kreślił ówczesny prezydent Warszawy Lech Kaczyński. Albo największa w mieście hala widowiskowa, która miałaby wyrosnąć gdzieś na peryferiach Targówka zamiast koło Stadionu Narodowego, gdzie jest dla niej najlepsze miejsce.
Jednak największe kuriozum to ośmiokilometrowa linia tramwajowa do Piaseczna za 450 mln zł. Nie figuruje w żadnym planie zagospodarowania, nie uwzględnia jej projekt południowej obwodnicy Warszawy, której budowa właśnie zaczyna się w tym rejonie. Aby położyć tory, trzeba by przebudowywać kilka wiaduktów przecinających Puławską. Planowana wcześniej zajezdnia dla tramwajów już nie powstanie, bo półtora roku temu rząd przekazał jej teren zakonom bonifratrów i dominikanów, a te szybko sprzedały ją z trzykrotnym przebiciem pod centrum handlowe. W dodatku linia miałaby się kończyć tuż przed wjazdem do Piaseczna na wysokości ul. Okulickiego.
Humbug, jakich mało. Są jednak urzędnicy, którzy mają do niego dziwną słabość. W sierpniu 2005 r. opisywaliśmy, jak szef miejskiego biura komunikacji Stanisław Szweycer odważył się nawet zablokować poszerzanie Puławskiej na wysokości piaseczyńskiego hipermarketu Auchan, żeby na siłę wepchnąć tam tory tramwajowe. Sprawa oparła się o wojewodę. Jezdnię w końcu poszerzono, mimo to linia wraca jak bumerang. Dlatego że renomowana firma PricewaterhouseCoopers przygotowała już dla niej kilka analiz.
W takim jeżdżeniu palcem po mapie jesteśmy mistrzami świata. Gorzej z budowaniem. Od kilku lat jakoś nie może się zacząć wytyczanie 1,5 km torów kolejowych przez odludne tereny do lotniska na Okęciu, a ma się udać budowa linii tramwajowej, na którą nie ma miejsca wzdłuż gęsto zabudowanej Puławskiej?
Dlaczego właściwie Warszawa ma fundować tramwaj Piasecznu? Jeśli ratusz chce poprawić komunikację warszawskim osiedlom w Pyrach czy Dąbrówce, o wiele tańszym kosztem można wytyczyć na Puławskiej buspas. Pieniędzy wystarczy jeszcze na udrożnienie linii kolejowej, którą już ma Piaseczno.
Są też znacznie bardziej zaludnione rejony Warszawy, którym już dziś przydałyby się linie tramwajowe budowane w systemie PPP. Jakiś czas mówiło się nawet, że w ten sposób powstaną tory do Tarchomina i Nowodworów. Na tyle długo, że część potrzebnych działek zdążyli wykupić deweloperzy. Ratusz wycofał się z linii tramwajowej wzdłuż ul. Sobieskiego na Stegny i do rozrastającego się Miasteczka Wilanów - szkoda, bo byłaby idealna do sfinansowania przez prywatnego inwestora.
Nasi urzędnicy chcieli się wykazać, że mają pomysł na inwestycje, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Trzeba je jeszcze mieć dobrze przygotowane, bo mgławicowymi projektami prywatnego kapitału się nie przyciągnie.
Źródło:Infotram.pl

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#46 Post autor: rafalurbino18 » 04 mar 2009, 19:40

Wuzetka po Jerozolimskich &#8211; największa tegoroczna inwestycja tramwajowa w Polsce

W dniu 15 marca 2009 roku rozpocznie się największy tegoroczny remont miejskiej infrastruktury, a zarazem największa od momentu zakończenia przebudowy torowiska w Al. Jerozolimskich, inwestycja Tramwajów Warszawskich. Chodzi Mianowice o remont szlaku tramwajowego na trasie W-Z na odcinku od ul. Młynarskiej do ul. Jagiellońskiej oraz na ul. Młynarskiej. W ramach prac wykonane zostaną nowe wiaty i usprawniający komunikację wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Przy tej okazji wymienione zostaną także: wodociąg, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Most Śląsko-Dąbrowski zamknięty będzie do 31 sierpnia. Wszystkie zaplanowane na ten rok prace zakończą się do 17 października.

Całość -> http://www.infotram.pl/text.php?from=main&id=23093
Nie wklejam całości, bo w artykule są linki do zdjęć.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#47 Post autor: Marcin » 05 mar 2009, 14:01


Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#48 Post autor: 105N-#338 » 05 mar 2009, 15:11

Według mnie rozwiązanie totalnie bez sensu, ponieważ jadąc w ten sposób jeździ jako solówka, nie skład.

Dużo lepszy jest poznański 105NaK + NaDK, gdzie przerzucono kabine na drugi koniec wagonu.
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#49 Post autor: luki » 05 mar 2009, 15:17

105N-#338 pisze:Dużo lepszy jest poznański 105NaK + NaDK, gdzie przerzucono kabine na drugi koniec wagonu.
Co jak co, ale najlepszy to jest 111N, ale tylko pod względem zarówno dwukierunkowości jak i dwustronności. Tylko 111N mają to do siebie, że są dość awaryjne.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#50 Post autor: 105N-#338 » 05 mar 2009, 21:53

luki pisze:
105N-#338 pisze:Dużo lepszy jest poznański 105NaK + NaDK, gdzie przerzucono kabine na drugi koniec wagonu.
Co jak co, ale najlepszy to jest 111N, ale tylko pod względem zarówno dwukierunkowości jak i dwustronności. Tylko 111N mają to do siebie, że są dość awaryjne.
Oczywiście w zupełności się z Tobą zgadzam. Moja teoria jest oparta tylko i wyłącznie na "dwukierunkowych" stopiątkach.

A 111-stki są jakie są, wszak na szybko robione. Może doczekamy się kiedyś 111Na :P
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości