Wieści z Torunia

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wieści z Torunia

#1 Post autor: KZKGaPowicz » 30 kwie 2010, 22:03

GAZETA pomorska pisze:Tramwaj pojedzie na Bielany z poślizgiem?
(kaf)

Dwa lata trwa przygotowanie do budowy nowej linii. - To zdecydowanie za długo - uważa radny Krzysztof Makowski. Ratusz zapewnia, że teraz przyspieszymy.


Magistrat przekonuje, że takie przedsięwzięcie to nie lada wyczyn. Rozwój sieci tramwajowej bowiem to nie tylko nowa linia. To także przebudowa jezdni, utworzenie przystanków oraz sygnalizacji świetlnej. Co od 2007 r. udało się zrobić miejskim urzędnikom w sprawie utworzenia nowej trasy tramwajowej do miasteczka uniwersyteckiego?

Najpierw inżynier, później budowniczy
Linia na Bielany, którą pojedziemy od Olimpijskiej aż do Szosy Okrężnej, będzie wykorzystywać już istniejące torowiska oraz infrastrukturę, którą trzeba wybudować. Powstanie m.in. nitka przy al. Solidarności oraz tory na ul. Sienkiewicza i ul. Gagarina. Jak wyglądają przygotowania do budowy? Na razie mamy studium wykonalności, program funkcjonalny, mapy, opinie środowiskowe i jesteśmy po konsultacjach społecznych. Za kilka dni miasto rozpisze przetarg na inżyniera kontraktu. Urzędnicy przygotowują się też do rozpisania konkursu na wykonawcę linii w systemie "projektuj i buduj”. Jednak te dwa ogłoszenia nie pojawią się w tym samym czasie, choć mogłoby to przyspieszyć inwestycję. Dlaczego tak się nie dzieje?

- Chcemy, żeby taką specyfikację przejrzał jeszcze wyłoniony ekspert - mówi Anna Gawełek z wydziału gospodarki komunalnej magistratu. - Dopiero wtedy będziemy szukać wykonawcy. Zgodnie z harmonogramem przetarg musi zostać ogłoszony najpóźniej w czerwcu. W przeciwnym razie możemy spóźnić się z dotrzymaniem terminu. Samo projektowanie zajmie ok. roku.

Kolejna duża inwestycja
- Największą bolączką magistratu jest to, że samo przygotowywanie dużych inwestycji trwa zdecydowanie za długo - uważa radny Krzysztof Makowski. - Wszystko dlatego, że nawet najmniejsza rzecz musi być zaakceptowana przez prezydenta. Przyjmujemy też złą kolejność działania. Proszę zauważyć, że konsultacje społeczne w tej sprawie rozpoczęły się długo po tym, jak miasto przygotowało koncepcję. I okazało się, że są protesty. To samo dziś dzieje się w sprawie średnicówki. Nie wspominam już jak długo ciągnie się budowa mostu.

Projekt rozbudowy sieci tramwajowej ma być dofinansowany z funduszy europejskich. Z RPO dostaniemy 42 mln zł. Cały projekt szacowany jest na 80 mln zł. Tyle że umowy z Urzędem Marszałkowskim wciąż nie mamy. Co ciekawe, wniosek od ponad trzech miesięcy jest rozpatrywany przez urzędników marszałka. Nie wiadomo więc, czy i jakie uwagi wniosą oni do projektu.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#2 Post autor: KZKGaPowicz » 30 maja 2010, 20:12

GAZETA pomorska pisze:Inżynier od tramwajów poszukiwany. Składy MZK pojadą do miasteczka uniwersyteckiego w 2014 r.

WG

Przygotowania do budowy torowiska wchodzą w decydującą fazę. Miasto rozpisało konkurs na grupę ekspertów, która będzie nadzorować zadanie.

Inżynier projektu będzie monitorować realizację przedsięwzięcia. Zajmie się też rozliczeniem finansowym. Grupa ekspertów będzie pracować do końca marca 2015 r. Dlaczego tak długo? Układanie torowiska do miasteczka uniwersyteckiego zaplanowano do końca 2013 r. Pozostały okres ma być przeznaczony m.in. na usuwanie usterek, rozliczenie projektu i przygotowanie raportu końcowego.

Grupa ekspertów będzie się składać z dziewięciu osób, m.in. inżyniera rezydenta, menedżera kosztów, inspektorów nadzoru w zakresie robót torowych, sieci trakcyjnej czy budowy dróg. - Zainteresowane firmy mogą zgłaszać oferty do końca czerwca - mówi Marcin Kowallek, inżynier miasta. - Nie będziemy czekać na rozstrzygnięcie konkursu. Już w przyszłym miesiącu chcemy rozpisać przetarg na projekt i budowę nowej linii tramwajowej.

Nowe tory i przystanki
To przedsięwzięcie jest jednym z podprojektów programu „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”. W jego skład wchodzi nie tylko ułożenie torowiska do kampusu uniwersyteckiego, ale też połączenie torów między Wałami gen. Sikorskiego a Czerwoną Drogą (al. Solidarności) i modernizacja pętli przy ul. Olimpijskiej. Nowa linia ma kursować do pl. Teatralnego jak tramwajowa „jedynka”, a dalej pojedzie al. Solidarności, Czerwoną Drogą, Kraszewskiego, Bema i nowym, 1,9-km odcinkiem - ul. Sienkiewicza, Gagarina do pętli przy Szosie Okrężnej. Powstanie m.in. pięć przystanków - Okrężna, rektorat UMK, akademiki, Od Nowa i Fałata, ścieżka rowerowa wzdłuż akademików UMK, nowe sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu Sienkiewicza i Gagarina oraz Bema i Broniewskiego, a także na wjazdach wzdłuż ul. Gagarina. Zmodernizowany zostanie też przystanek przy ul. Bema.

Jednocześnie zaplanowano też przebudowę jezdni i chodnika na ul. Sienkiewicza od skrzyżowania z ul. Bema i Broniewskiego do pl. ks. Frelichowskiego. Na al. Solidarności ma powstać węzeł przesiadkowy i pas tramwajowo-autobusowy. Przebudowana zostanie też pętla przy ul. Olimpijskiej. Zostaną tam dobudowane trzy tory tramwajowe, co umożliwi wjazd i wyjazd składów z torów postojowych bez konieczności zmiany kierunku ruchu. - Chcemy, aby dokumentacja projektowa dla tego zadania powstała do końca roku - mówi Kowallek. - Budowa torowiska ma ruszyć w pierwszym kwartale 2011 r. Potrwa do końca 2013 r.

Na Bielany za cztery lata
Magistrat już złożył do Urzędu Marszałkowskiego wniosek o unijną dotację dla projektu. Umowa w tej sprawie ma zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni. Całe przedsięwzięcie - obejmujące budowę linii, ale też uruchomienie „zielonej fali” dla tramwajów, przebudowę peronów i wprowadzenie systemu informacji przystankowej - zostało oszacowane na 84,7 mln zł. Z Regionalnego Programu Operacyjnego dostaniemy 42,1 mln zł. Resztę wyłoży miasto.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#3 Post autor: rafalurbino18 » 12 lis 2010, 12:35

Będzie tramwaj na toruńskie Bielany

Toruń otrzyma ponad 42 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na rozwój komunikacji tramwajowej. 3 listopada 2010 r. prezydent Torunia Michał Zaleski podpisał w Urzędzie Marszałkowskim umowę, która przewiduje m.in. postanie linii tramwajowej na Bielany.
Prace nad projektem rozwoju sieci tramwajowej w Toruniu rozpoczęły się w styczniu 2007 r. Toruński samorząd zdecydował się inwestować w tę formę komunikacji publicznej, ponieważ transport szynowy jest najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego i jako taki jest szczególnie wspierany przez Unię Europejską. We wrześniu 2008 r. prezydent Torunia podpisał z marszałkiem preumowę, która zagwarantowała unijne wsparcie dla toruńskiego projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Łącznie koszt projektu w latach 2007-2015 oszacowano na kwotę 84 mln 784 tys zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 42 mln 135 tys. zł, natomiast wkład własny Gminy Miasta Toruń to 42 mln 649 tys zł. Płatności za realizację projektu przewidywane są do 30 czerwca 2015 r.
Do 2009 r. wykonano modernizację sześciu wozów taboru tramwajowego, zmodernizowano przystanek przy ul. Konopnickiej, wykonano dokumenty związane z przygotowaniem projektu (wstępne studium wykonalności, programy funkcjonalno-użytkowe, raport oceny oddziaływania na środowisko, studium wykonalności), przeprowadzono konsultacje społeczne oraz kampanię informacyjną i promującą projekt. Koszt dotychczas wykonanych prac wyniósł 4 mln zł. Teraz projekt wkracza w główną fazę, a inwestycje w terenie mają się zakończyć do wiosny 2015 r.
Projekt pn. 'Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013' składa się z czterech podprojektów:
Podprojekt I - System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu (realizacja w latach 2008-2012);
- budowa systemu zarządzania ruchem drogowym;
- przebudowa i budowa systemu sygnalizacji świetlnej uwzględniającego priorytet dla komunikacji tramwajowej;
- budowa i przebudowa przystanków tramwajowych dla potrzeb obsługi taboru niskopodłogowego.
Podprojekt II - System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym (realizacja w latach 2010-2012);
- system informatyczny do zarządzania rozkładem jazdy komunikacji miejskiej, umożliwiający wprowadzanie i edycję wszelkich danych sieciowych i liniowych;
- zaprojektowanie i wdrożenie systemu informacji przystankowej.
Podprojekt III - Trasa tramwajowa do UMK na osiedlu Bielany (realizacja do 2013 r.)
- budowa linii tramwajowej na Bielany,
- powiązanie linii tramwajowej na Bielany z linią na Rubinkowo (skrzyżowanie linii tramwajowej w alei Solidarności),
- modernizacja pętli Olimpijska dla potrzeb obsługi linii do UMK na Bielany.
Podprojekt IV - Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej.
Projekt został wpisany na listę projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (Oś priorytetowa 1: Rozwój infrastruktury technicznej, Działanie 1.2 Infrastruktura transportu publicznego).
Źródło: Infotram.pl

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: Penny » 13 sty 2011, 15:59

Infotram, 2011-01-04 pisze:Tramwaj na toruńskie Bielany coraz bliżej

Lada dzień ruszy projektowanie nowej linii tramwajowej w naszym mieście – na Bielany. 29 grudnia 2010 r. prezydent Torunia Michał Zaleski podpisał umowę w tej sprawie z firmą Budimex S.A. Na zaprojektowanie i wybudowanie trasy inżynierowie mają czas do września 2013 r.

Ze strony urzędu miasta umowę podpisał prezydent Torunia Michał Zaleski, a z ramienia Budimexu Marcin Sawicki, Dyrektor Budownictwa Przemysłowego i Kolejowego w Dyrekcji Budownictwa Przemysłowego i Kolejowego.

Budowa nowej linii tramwajowej realizowana jest w ramach projektu 'Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013'. Przedsięwzięcie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz ze środków budżetu Gminy Miasta Toruń.

Inwestycja będzie prowadzona w systemie 'projektuj i buduj', co przyspiesza czas realizacji, gdyż na oba etapy prac –projekt i wykonanie - nie trzeba organizować odrębnych przetargów. W ramach umowy firma Budimex zaprojektuje i wybuduje linię tramwajową do kompleksu UMK od skrzyżowania ulicy Bema i Sienkiewicza, przez Sienkiewicza, Gagarina i Szosę Okrężną do pętli tramwajowej Bielany, a także linię tramwajową w alei Solidarności wraz z węzłem integracyjnym tramwajowo-autobusowym. Powstaną też trzy tory odstawcze postojowe na pętli tramwajowej przy ulicy Olimpijskiej. Te trzy zadania kosztowały będą łącznie 47,3 mln zł.

- Realizacja tego zadania jest dla miasta bardzo ważna, gdyż połączy osiedla Rubinkowo i na Skarpie z Bielanami i miasteczkiem akademickim. To jednak nie koniec tramwajowych inwestycji, gdyż mamy jeszcze pozostałe części projektu „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”, a także kolejne wielkie przedsięwzięcie, czyli BiT City –powiedział prezydent Zaleski przy podpisaniu umowy. –W efekcie tych działań w 2015 r. będziemy mieli w Toruniu nową jakość podróżowania tramwajem - z nowym taborem, liniami, przystankami i elektronicznym systemem informacji pasażerskiej. Dzięki temu komunikacja tramwajowa stanie się konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu. Ale na tym nie koniec. Projekt –nazwijmy go ogólnie –tramwajowy –powinien być kontynuowany także w przyszłym okresie programowania. Wówczas będziemy chcieli wybudować nową zajezdnię tramwajową.

- Nasza firma jest gwarantem tego, że linia tramwajowa zostanie wykonana w terminie i będzie najwyższej jakości. W przyszłym roku skoncentrujemy się na pracach projektowych, uzgodnieniowych, zaś w roku 2012 ostro ruszą prace budowlane. Jestem przekonany, że we wrześniu 2013 r. będziemy świętować zakończenie tak ważnej dla miasta inwestycji –dodał dyrektor Marcin Sawicki.

Budimex S.A. jest firmą specjalizującą się w kompleksowym wykonawstwie inwestycji budowlanych w zakresie budownictwa infrastrukturalnego, kubaturowego, ekologicznego i specjalistycznego. Świadczy wysokiej jakości usługi budowlane w kraju i za granicą. Budowała np. linię Szybkiego Tramwaju w Krakowie.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#5 Post autor: KZKGaPowicz » 07 kwie 2011, 15:02

InfoTram pisze:Toruń stawia na tramwaje

Budowa nowych linii tramwajowych w kierunkach: północnym, zachodnim i wschodnim to plany rozwoju sieci tramwajowej w Toruniu. Przedstawiono je 6 kwietnia 2011 roku na konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Torunia.
- W takim mieście jak Toruń rozwój sieci tramwajowej jest sprawą priorytetową. Tramwaj jest najbardziej przyjazny zarówno dla mieszkańców, jak i samego miasta –powiedział prezydent Torunia Michał Zaleski. - Takie działania wymagają także długoletnich przygotowań, które czynimy.
Plan rozbudowy sieci tramwajowej w Toruniu będzie realizowany m.in. w dwóch projektach: 'Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013' i 'Szybka Kolej Metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym –BiT City oraz integracja systemów transportu miejskiego'.
- Jadąc od wschodu Torunia są dwa warianty umożliwiające połączenie linii tramwajowej nr 1 z linią tramwajową nr 2 - mówi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej. Wariant 1: od pętli przy Olimpijskiej, dalej ul. Olimpijską do obecnej pętli przy Elanie, czyli przejście ulicą Curie-Skłodowską i połączenie się z pętlą przy Elanie. Wariant nr 2 - z placu Sybiraków, przejście ul. Działowskiego do pętli przy Elanie, gdzie nastąpi skrzyżowanie linii.
-Natomiast jeśli chodzi o część północną, czyli połączenie linii tramwajowej 1 i 2 w alei Solidarności i wyjście tramwaju w kierunku północnym, to najbardziej ekonomiczny wariant jest poprowadzony ul. Szosa Chełmińska z podwariantami, które zakończą się pętlą na osiedlu JAR - dodaje dyrektor Kowallek. Co do linii na zachód, pierwsza w trakcie realizacji - jest do kampusu bielańskiego. Następna linia planowana na zachodzie wiedzie od pętli przy Merinoteksie, przy Centrum Karawela do pętli przy Porcie Drzewnym.
W fazie projektowania jest obecnie linia tramwajowa do campusu akademickiego na Bielany. Do roku 2014 ma, natomiast, być gotowa linia do Portu Drzewnego, której otwarcie zbiegnie się z oddaniem do użytku inwestycji w tamtym rejonie Torunia. Ponieważ można jeszcze pozyskać środki unijne na budowę linii zachodniej do Portu Drzewnego, miasto chce wykorzystać tę możliwość i w ramach BiT City wybudować jeszcze jedną linię tramwajową na zachód.
Całkowity koszt projektu 'Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013' to prawie 85 mln zł. Projekt jest dofinansowany w 49,78 %. Składają się na niego cztery podprojekty: system zarządzania ruchem drogowym, system informacji pasażerskiej, trasa tramwajowa do UMK (OM Bielany) i modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej. - Dla przypomnienia, w listopadzie zeszłego roku została podpisana umowa na dofinansowanie tego projektu –dodaje kierownik referatu zespołu ds. projektu tramwajowego Wojciech Alfut. - Natomiast 29 grudnia 2010 roku podpisano umowę na wykonanie trasy tramwajowej do uniwersytetu.
Drugi z projektów to 'Szybka Kolej Metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT City oraz integracja systemów transportu miejskiego'. Jego całkowity koszt dla zadań realizowanych w Toruniu to nieco ponad 196 mln zł. Wysokość dofinansowania dla Torunia to ponad 88 mln zł. Na projekt składają się: integracja systemu transportu miejskiego w Toruniu, stworzenie zintegrowanego systemu transportowego wraz z budową wiaduktu w Solcu Kujawskim, budowa linii tramwajowej do dzielnicy Fordon z przebudową układu drogowego oraz budowa połączenia kolejowego Bydgoszcz Główna –Port Lotniczy w Bydgoszczy.
- Każde z zadań wymaga szczegółowej oceny, dlatego dla każdego z wariantów przebiegu tras tramwajowych analizy potoków pasażerskich –powiedział Marcin Kowallek. - Do rektoratu autobusem przyjeżdża 8 tys. osób na dobę. Na zachodzie Torunia do Merinotexu obecnie dojeżdża 2 tys. osób. Po wybudowaniu linii tramwajowej zakłada się, że do Centrum Karawela będzie dojeżdżało około 6 tys. osób na dobę. Natomiast do Portu Drzewnego około 2,5 tys. osób na dobę. Uwzględniliśmy to w naszych planach i tak, dwutorowa linia będzie dobiegała do Karaweli, natomiast do Portu Drzewnego będzie jeden tor.
Tramwaje projektuje się na kilkadziesiąt lat wprzód. Dlatego miasto już teraz planuje rozwój tego przyjaznego środowisku transportu. Przedstawione dzisiaj plany sięgają roku 2020. Realizacja wymienionych projektów sprawi, że Toruń będzie posiadał nowoczesny system transportu publicznego, przyjazny pasażerom i środowisku naturalnemu.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 13 kwie 2011, 10:37

Rynek Kolejowy, 2011-04-13 pisze:Toruń planuje budowę nowej zajezdni tramwajowej

Magistrat planuje połączyć dwa główne szlaki tramwajowe wschodniego Torunia, a przede wszystkim, wybudować tam zajezdnię. Plany są ambitne, ale dość odległe - czytamy w portalu nowosci.com.pl.


- Kupimy nowe tramwaje, gdzieś je trzeba będzie, pod odpowiednim nadzorem, trzymać. Przy Olimpijskiej planujemy więc budowę torów odstawczych. One już są projektowane, na przełomie tego i przyszłego roku ma być gotowy wniosek o pozwolenie na budowę - powiedział portalowi nowosci.com.pl Marcin Kowallek, dyrektor magistrackiego Wydziału Gospodarki Komunalnej. W dalszej kolejności Urząd Miasta planuje połączenie istniejących tras tramwajowych na wschodzie miasta i wybudowanie w rejonie Elany nowej zajezdni.
źródło
Załączniki
cms-image-000170165[1].jpg

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#7 Post autor: KZKGaPowicz » 19 wrz 2011, 20:39

GAZETA pomorska.pl pisze:Toruńskie tramwaje mają po 20-30 lat. Kiedy pojawią się nowe?

Magistrat jest już gotowy do przetargu na dostawę nowych, niskopodłogowych tramwajów. Miasto zamierza kupić ok. 12 sztuk. - Nareszcie! - cieszą się pasażerowie.

Najstarsze toruńskie tramwaje mają ponad 30 lat, najmłodsze - niewiele mniej. Ostatnie składy pochodzą z 1990 r. - Niektóre są w fatalnym stanie - narzeka Marta Bukowska z Bydgoskiego. - Jednak najbardziej dają się we znaki wysokie stopnie, pod których trzeba się wspiąć, wsiadając do tramwaju. Nie jestem w stanie ich pokonać, gdy jadę z synkiem w wózku.

O zakupie niskopodłogowych składów mówi się od wielu lat. Kiedy z nich wreszcie skorzystamy? Przetarg na dostawę ma zostać rozpisany w ciągu najbliższych tygodni. Wszystko zależy od tego, kiedy zakończą się prace nad studium wykonalności dla toruńskiej części BiT City - to właśnie w ramach tego projektu mają zostać dostarczone składy. Dokument ma wskazać, ile i jakie tramwaje mają jeździć po naszym mieście. - Prace nad studium dobiegają końca - podkreśla Marcin Kowallek, dyrektor magistrackiego wydziału gospodarki komunalnej, który koordynuje projekt.

Urzędnicy czekają też na ocenę ekspertów Inicjatywy Jaspers, którzy biorą pod lupę projekty dofinansowane z Unii Europejskiej. Dopiero po tym magistrat chce ogłosić przetarg. Stanie się to być może na przełomie września i października.

Toruń dostanie 9 mln zł na budowę linii tramwajowej

Jakie wytyczne zostały zawarte w studium? W ramach BiT City może zostać kupionych ok. 12 składów. Wśród nich znajdą się tramwaje z trzema wagonami (21 m długości) i pięcioczłonowe (30 m). - Zwycięzca przetargu będzie mieć dwa lata na dostawę tramwajów - mówi Kowallek. - Część na pewno dotrze do miasta wcześniej.

Kończą się też prace nad projektem linii do kampusu na Bielany. Nowe torowisko powstanie w ramach programu "Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”. W tym roku ma ruszyć rozbiórka budynków UMK, które kolidują z trasą. Miasto w ramach umowy z uczelnią ma wybudować w zamian budynek gospodarczo-magazynowy, portiernię oraz ogrodzenie.

Nowa linia ma biec od skrzyżowania ul. Bema i Sienkiewicza. Składy pojadą Sienkiewicza i Gagarina do pętli przy Szosie Okrężnej. Tramwaje pojawią się tam we wrześniu 2013 r. Wtedy też dotrą tam niskopodłogowe wagony.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 07 paź 2011, 19:35

Rynek Kolejowy, 2011-10-05 pisze:Tramwaje wróciły na swoje trasy

W Toruniu tramwaje wróciły na swoje tradycyjne trasy. Tramwaje nr 2 i 4 będą znów kursowały przez plac Hoffmana, a tramwaj nr 3 będzie dojeżdżał do pętli przy Elanie - zaznacza "Gazeta Wyborcza".


Po zakończonych robotach torowych od soboty 1 października 2011r. wznowiony został ruch tramwajów linii nr 2 i 4 ulicą Odrodzenia, Czerwoną Drogą, Kraszewskiego i Bema oraz linii nr 2 i 3 do Elany. Jednocześnie przestały kursować autobusy linii nr 52 na trasie Dworzec Wschodni - Elana.

Czasowe zmiany tras spowodowane były remontami torów. Prace prowadzono w czasie przebudowy placu Hoffmana. Tramwaje nr 2 i 4 mogą już wrócić na swoją dawną trasę, w związku z czym ich trasa przebiega ul. Odrodzenia, Czerwoną Drogą, Kraszewskiego oraz Bema. W ramach remontu m. in. zbudowano pętlę na ul. Skłodowskiej-Curie.
źródło

Rynek Kolejowy, 2011-10-25 pisze:Budowa tramwaju na toruńskie Bielany wiosną

Budowa nowej linii tramwajowej w Toruniu nie rozpocznie się w tym roku. Wykonawca o pozwolenie na budowę wystąpi najwcześniej w styczniu. Nowy termin rozpoczęcia prac to kwiecień 2012 roku.


Tramwajem na Bielany ma być gotowy jeszcze w 2013 roku. 12 miesięcy później ma być gotowa linia prowadząca do centrum handlowego wyrosłego na gruntach po Polechemie i dalej na zachód, w stronę Portu Drzewnego. Jej budowę ma jednak wspierać centrum handlowe Karawela, która w miejscu dawnej fabryki chemicznej chce postawić największe centrum handlowe w regionie. Ta inwestycja z kolei już na starcie ma trudności - oprotestowano pozwolenie na jej budowę - informują "Nowości".

Wciąż nie jest również gotowe studium wykonalności zakupu 12 nowych tramwajów, które mają kursować po nowej linii tramwajowej. Ma być gotowe do końca roku.
źródło
Załączniki
Tomasz Karolak (commons.wikimedia.org)
Tomasz Karolak (commons.wikimedia.org)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#9 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lis 2011, 21:10

InfoTram pisze:Toruń: Nowa linia tramwajowa do Motoareny

Od poniedziałku MZK uruchamia nowa linię tramwajową nr 5 na trasie od ul. Olimpijskiej do Motoareny - pisze Gazeta Wyborcza. Tramwajem będzie można dojechać do nowego centrum handlowego Toruń Plaza (na miejscu starego stadionu żużlowego), które otworzy swoje podwoje w poniedziałek o godz. 17.
Szczegółowy rozkład jazdy piątki na stronie internetowej MZK. Tramwaj będzie kursował ulicami: OLIMPIJSKA >Konstytucji 3-go Maja - Ślaskiego - Szosa Lubicka - Lubicka - Traugutta - Dworzec Miasto - Warszawska - Szumana - Wały gen. Sikorskiego - Plac Teatralny - Aleja Jana Pawła II - Plac Rapackiego - Chopina - Bydgoska - Sienkiewicza - Broniewskiego - Szosa Bydgoska >MOTOARENA >Szosa Bydgoska - Broniewskiego - Reja - Bydgoska - Chopina - Plac Rapackiego - Aleja Jana Pawła II - Wały gen. Sikorskiego - Plac Teatralny - Szumana - Warszawska - Dworzec Miasto - Traugutta - Lubicka - Szosa Lubicka - Ślaskiego - Konstytucji 3-go Maja >OLIMPIJSKA.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 15 kwie 2012, 13:57

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. w ramach współpracy z Politechniką Poznańską – Zakład Pojazdów Szynowych bierze udział w testowaniu nowych wózków tramwajowych. Dwa wózki typu MT 03H 1000 ( T01/1000) wyprodukowane przez firmę Moderntrans z Poznania pojawiły się pod jednym z toruńskich wagonów typu 805 Na.
Link i zdjęcia

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: Penny » 04 maja 2012, 04:05

Rynek Kolejowy, 2012-04-13 pisze:Pół roku bez tramwajów do pętli Olimpijska

W związku z budową nowego mostu drogowego i wprowadzeniem kolejnego etapu robót, w ten weekend nastąpi wstrzymanie ruchu tramwajowego na trasie linii nr 1 i nr 5, na odcinku od ul. Uniwersyteckiej do pętli Olimpijska. Tramwaje wrócą tam dopiero w październiku.


Wstrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku od ul. Uniwersyteckiej do pętli Olimpijska będzie trwać od 15 kwietnia do 1 października. Wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na trasie linii nr 1 na odcinku od ul. Uniwersyteckiej do pętli Olimpijska. Tramwaje tej linii zostaną skierowane od ul. Uniwersyteckiej trasą linii nr 3 do pętli Wschodnia. Zawieszone zostanie kursowanie linii nr 5 i linii nocnej nr 1N.

W związku ze zmianami, tramwaje linii nr 3 kursować będą we wszystkie dni tygodnia. Zmienione zostaną też rozkłady jazdy linii nr 2 i 4, a wszystkie linie tramwajowe kursować będą z częstotliwością co 20 minut (naprzemiennie co 10 minut), a w godzinach wieczornych i dni wolne co 30 minut, przemiennie co 15 minut.

Na trasie pętla Olimpijska - Uniwersytecka - Olimpijska kursować będą autobusy linii nr 51 z częstotliwością co 10 minut. Autobusy zatrzymywać się będą na przystankach autobusowych w pobliżu przystanków tramwajowych.

Na ul. Uniwersyteckiej zlokalizowany zostanie węzeł przesiadkowy z autobusów linii nr 51 na tramwaje linii nr 1 i nr 3. Bilety miesięczne oznaczone na linie tramwajowe nr 1 i nr 5 zachowują ważność w autobusach linii nr 51. Bilety jednorazowe skasowane w autobusach linii nr 51 zachowują ważność w tramwajach linii nr 1 i nr 3 na odcinku Uniwersytecka - MotoArena i odwrotnie.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-07-27 pisze:Świąteczne przejażdzki Tramwajem Turystycznym

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu informuje, że od 29 lipca w niedzielne i świąteczne popołudnia będzie można skorzystać z przejażdżki Tramwajem Turystycznym.


Tramwaj Turystyczny poruszał się będzie na trasie: od ul. REJA – Przybyszewskiego – Park Miejski – Konopnickiej – Ogród Botaniczny – Plac Rapackiego – Plac Teatralny – Uniwersytecka (PKS) - Przy Kaszowniku – Jubilat – Świętopełka – Szpital Miejski – Dworzec Wschodni – Wschodnia – WSCHODNIA( Pętla) i z powrotem. Tramwaj będzie jeździł w godzinach od 13 – 19, szczegółowy rozkład jazdy znajdzie się tutaj.

Promocyjna cena biletu wynosi 2,50 zł. Dzieci do 7 roku życia pojadą bezpłatnie.
źródło

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości