Tramwaje w Płocku ?
Tramwaje w Płocku ?
W mniejszych miastach Polski, w których nie ma sieci tramwajowych już myśli się o ich budowie.
W Płocku pojawiła się inicjatywa wybudowania klasycznego tramwaju lub na oponach z szyną prowadzącą Translohr. Ciekawe rozwiązanie. Link
Takie miasta chcą budować linie tramwajowe żeby podnieść jakość życia i prestiż.
I znowu dla porównania co się dzieje u nas ? Nasi "wspaniali" samorządowcy postępują zupełnie odwrotnie obniżając jakość życia poprzez likwidację ich zdaniem zbędnych linii tramwajowych...
Mylnie im się wydaje, że tramwaj to taki zbędny wydatek. Ludzie będą się wyprowadzać z dzielnic gdzie nie ma praktycznie komunikacji publicznej. Wpłynie to niekorzystnie również na finanse miast w dalszej perspektywie.
Może warto do naszych UM posyłać tego typu linki.
W Płocku pojawiła się inicjatywa wybudowania klasycznego tramwaju lub na oponach z szyną prowadzącą Translohr. Ciekawe rozwiązanie. Link
Takie miasta chcą budować linie tramwajowe żeby podnieść jakość życia i prestiż.
I znowu dla porównania co się dzieje u nas ? Nasi "wspaniali" samorządowcy postępują zupełnie odwrotnie obniżając jakość życia poprzez likwidację ich zdaniem zbędnych linii tramwajowych...
Mylnie im się wydaje, że tramwaj to taki zbędny wydatek. Ludzie będą się wyprowadzać z dzielnic gdzie nie ma praktycznie komunikacji publicznej. Wpłynie to niekorzystnie również na finanse miast w dalszej perspektywie.
Może warto do naszych UM posyłać tego typu linki.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Również gratuluję pomysłu Płockowi. Szkoda, że u nas wiadomo jak jest. Widać inni potrafią...hanys76 pisze:Ciekawy ten tramwaj na oponach, i tylko jedna szyna. Zastanawiam się czy u nas, by się takie coś sprawdziło. Brawo dla Płocka za ciekawą inicjatywę ,z budową linii tramwajowej. Oby im się to udało.
BTW, dosyć dobrymi argumentami przemawiają urzędnicy do mieszkańców. Powracając do Śląska takie ankiety/referendum powinno być u nas i to mieszkańcy powinni decydować czy chcą jakąś linię czy nie. Tylko wtedy byśmy się już pożegnali z 18tką...
Na razie przeciętnie sprawdza się tam, gdzie został wdrożony (głównie Francja i Włochy). Taki system wymaga niesamowitej dyscypliny jeśli chodzi o utrzymanie "torowiska", wystarczy kamień lub oblodzenie szyny i ryzyko "wykolejenia" jest duże. W Padwie jeden z pojazdów wyskoczył tak efektownie, że tylko dzięki stojącej nieopodal latarni nie zatrzymał się na chodniku. Dodatkowo profil rowka stwarza niebezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów. Także zabawka fajna, ale w polskich realiach pogodowo-finansowych chyba jednak lepiej inwestować w tramwaj klasycznyhanys76 pisze:Ciekawy ten tramwaj na oponach, i tylko jedna szyna. Zastanawiam się czy u nas, by się takie coś sprawdziło.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Tramwaj w Płocku - za i przeciw
Dla jednych - szansa na usprawnienie ruchu w Płocku. Dla innych - paraliż komunikacyjny, który grozi miastu w czasie budowy linii tramwajowej...
Więcej -> http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35710,6 ... zeciw.html
Dla jednych - szansa na usprawnienie ruchu w Płocku. Dla innych - paraliż komunikacyjny, który grozi miastu w czasie budowy linii tramwajowej...
Więcej -> http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35710,6 ... zeciw.html
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Link padnięty, chyba że chodzi o to http://miasta.gazeta.pl/plock/1,40703,5 ... osuj_.htmlrafalurbino18 pisze:Tramwaj w Płocku - za i przeciw
Dla jednych - szansa na usprawnienie ruchu w Płocku. Dla innych - paraliż komunikacyjny, który grozi miastu w czasie budowy linii tramwajowej...
Więcej -> http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35710,6 ... zeciw.html
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Mieszkańcy Płocka zdecydowali, że chcą budowy linii tramwajowej w swoim mieście
Źródło: Infotram.plPrawie 80 proc. płocczan chce tramwaju. Prezydent Mirosław Milewski podjął decyzję o rozpoczęciu budowy. Jeśli te plany dojdą do skutku, będzie to pierwsza w kraju linia tramwajowa zbudowaną po wojnie od podstaw.
Prezydent przypominał, że pod koniec ub.r. zaczął konsultacje społeczne dotyczące tej budowy. - Deklarowałem, że w styczniu, m.in. na podstawie wyników tych badań, zdecyduję, czy zaczniemy budowę linii tramwajowej - powiedział Mirosław Milewski. - I zdecydowałem: budujemy.
Z wyjaśnień prezydenta wynika, że w tegorocznym budżecie Płocka są 3 mln zł, a na kolejny rok zaplanował wprowadzenie do planu finansowego jeszcze 12 mln zł - czyli łącznie 15 mln zł z przeznaczeniem na zaprojektowanie pierwszej linii. Firma, która się tym zajmie, będzie musiała także uzyskać pozwolenie na budowę.
Jak podaje 'Gazeta', Mirosław Milewski liczy, że w pierwszej połowie roku uda się ogłosić przetarg na wybór biura projektowego i że jeszcze w tym roku uda się zdobyć pozwolenie na budowę.
- Chcemy mieć kilka wariantów sfinansowania przedsięwzięcia - poinformował Milewski. - Budżet miasta pokryje najwyżej 25 proc. kosztów. Reszta może pochodzić z różnego rodzaju dotacji, także unijnych, lub pożyczek. Dopuszczamy też możliwość zrealizowania przedsięwzięcia w formie partnerstwa publiczno-prywatnego.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
ŹródłoPłock będzie miał tramwaje
Spółka Inwestycje Miejskie ogłosiła wczoraj przetarg w formie dialogu konkurencyjnego na zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej w Płocku wraz z dostawą dziesięciu nowych, niskopodłogowych tramwajów. Planowana wartość inwestycji to od 50 do 90 milionów euro.
Miasto zaprosi do dialogu konkurencyjnego pięciu oferentów najbardziej doświadczonych w budowaniu torowisk. Wnioski o dopuszczenie do udziału w procedurze można skladać do 12 stycznia 2011 roku. Kryteria wyboru ostatecznej oferty to: cena 80% punktów, termin realizacji 10% punktów i zużycie energii przez tabor 10% punktów. Wykonawca na wykonanie zamówienia będzie miał 3 lata od momentu podpisania umowy.
W odniesieniu do trasy tramwajowej zamówienie obejmuje w szczególności zaprojektowanie oraz:
- wybudowanie torów, o szerokości 1 435 mm;
- wybudowanie węzłów rozjazdowych;
- wybudowanie przystanków tramwajowych;
- budowę sieci trakcyjnej wraz z budową elementów składowych;
- wbudowanie kabli umożliwiających zasilenie trasy;
- ustawienie słupów trakcyjnych;
- wybudowanie i wyposażenie podstacji;
- wybudowanie mostu drogowo-tramwajowego (konstrukcja żelbetowa, ok. 110 m długości, 2 pasy drogowe po 3,5 metra każdy, dwutorowa trasa tramwajowa, przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa);
- wybudowanie przepustów;
- wybudowanie zajezdni tramwajowej;
- przebudowę istniejących jezdni;
- przebudowa sygnalizacji świetlnej;
- budowę instalacji sanitarnych oraz odwodnienia;
- roboty rozbiórkowe
Trasa tramwajowa w Płocku przebiegać będzie wybudowana od ul. Harcerskiej, gdzie znajdzie się zajezdnia, do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego przy ul. Medycznej. Będzie miała długości 10,2 kilometra i 19 przystanków.
Jeżeli chodzi o zamawiane tramwaje do obsługi trasy, w przetargu wymaga się taboru
- fabrycznie nowego,
- niskopodłogowego,
- dwukierunkowego z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu,
- z silnikami asynchronicznymi z napędem prądu przemiennego oraz sterowaniem elektronicznym,
- o długości ok. 30 m i szerokości ok. 2 350 mm i pojemności ok. 200 pasażerów (ok. 4 osoby na 1 m2),
- o dopuszczalnym nacisku 10 t na oś,
- przystosowanego do eksploatacji po torach o szerokości 1 435 mm,
w ilości 10 szt. wraz ze świadczeniem usług utrzymania technicznego taboru.
(źródło: jm, Rynek Kolejowy, 16 listopada 2010)
Edycja 10 grudnia
Jak można było przypuszczać - była to zwykła kiełbasa wyborcza. Tramwaju nie będzie :/
ŹródłoW Płocku nie będzie linii tramwajowej
Wstrzymanie inwestycji zapowiedział na antenie Radia dla Ciebie nowy prezydent miasta Andrzej Nowakowski.
Jego zdaniem to inwestycja kosztowna i niepotrzebna: -Tramwaj na kilka lat zakorkowałby zupełnie miasto, a przy okazji zablokował wiele ważnych i potrzebnych w Płocku inwestycji.
Andrzej Nowakowski zapowiedział też, że będzie się starał zrobić wszystko, by młodzi ludzie nie przenosili się do innych większych miast.
źródłoRynek Kolejowy, 2011-01-12 pisze:Dodatkowy miesiąc na składanie ofert
Spółka Inwestycje Miejskie w Płocku, która w listopadzie ogłosiła przetarg w formie dialogu konkurencyjnego na zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej w Płocku wraz z dostawą dziesięciu nowych, niskopodłogowych tramwajów, przedłużyła termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o jeden miesiąc, czyli do dnia 15 lutego 2011.
Budowa trasy tramwajowej w Płocku, planowana od lat 60-tych ubiegłego wieku, budzi wiele kontrowersji. Dodatkowo w ubiegłym miesiącu nowy prezydent miasta zapowiedział w Radiu dla Ciebie wycofanie się z rozpoczętej przez poprzednika inwestycji. Właśnie ta wypowiedź nowego prezydenta spowodowała prośby wykonawców o przesunięcie terminu składania wniosków w postępowaniu, do których przychyliły się Inwestycje Miejskie. Wykonawcy liczą na podjęcie w tym czasie ostatecznej decyzji przez władze miasta odnośnie przyszłości inwestycji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości