Ja byłem tam 26.08.2011 (piątek) i wydaje mi się, że wtedy "8" kursowała co 15 min., ale może być, że co 20'.Coffee pisze:Jeżeli już, to co 20 minut. W weekendy jest cacy. W tygodniu jest masakra...KZKGaPowicz pisze:Tramwaje kursowały często ("8" co 15 min. wtedy jeszcze, ale razem z innymi liniami częstotliwość bardzo dobra) i punktualnie.
Wieści z Krakowa
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
źródłoRynek Kolejowy, 2011-12-01 pisze:Tramwaj na Ruczaj na święta?
Jest szansa, że jeszcze w grudniu, oddany zostanie fragment nowej linii tramwajowej na krakowski Ruczaj, choć umowa zakłada, że cała trasa, bez podziału na części, będzie gotowa pod koniec przyszłego roku - informuje "Dziennik Polski.
Dokładnej daty nikt nie chce deklarować, ale w rejon ulicy Gronostajowej pasażerowie dojechaliby tramwajem pierwszy raz tuż przed świętami, czyli około 22 - 24 grudnia. Byłaby to połowa docelowej trasy, która ma mieć 3,2 kilometra. Czy jest to obecnie realne? - Tak, jeśli pogoda nie będzie nadmiernie przeszkadzała - sądzę, że bylibyśmy w stanie oddać fragment linii do rejonu ulicy Gronostajowej - w wersji ostatecznej, nie tymczasowe torowisko. Możemy w późniejszym terminie zasypać torowisko ziemią (bo ma to być zielone torowisko), ale to nie miałoby już znaczenia dla jego konstrukcji. Gdyby jednak doszło do załamania pogody nie będziemy niczego robili na siłę - mówi prezes wykonującej trasę firmy ZUE Wiesław Nowak.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
ŹródłoInfoTram pisze:Kraków: MPK sprzedaje wagony 105Na
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie sprzedaje trzy wagony tramwajowe typu 105Na (numer RZ767, RZ778 i RZ779). Oferty można składać do dnia 7 grudnia 2011 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
źródłoRynek Kolejowy: 2011-12-06 pisze:Tramwaje co 6 minut?
Komunikację miejską w Krakowie mogą czekać poważne zmiany. Rozważane są dwa warianty: bardziej radykalny i umiarkowany. Ten drugi ma większe szanse.
Specjaliści od komunikacji zaproponowali, by tramwaje kursowały z częstotliwością co 6 i 12 minut. Analizowana jest także opcja częstotliwości co 7,5 i 15 minut. Drugi wariant jest bardziej realny. - Są jednak dwa uwarunkowania związane z wprowadzeniem tego wariantu - wzrost pracy przewozowej, a co za tym idzie wzrost kosztów infrastruktury oraz zdolność techniczna w zakresie zabezpieczenia taboru tramwajowego. A najwyższa częstotliwość wymagałaby wzrostu taboru o ok. 21 pociągów tramwajowych – powiedział „Dziennikowi Polskiemu” wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.
Aktualnie częstotliwość kursowania tramwajów to 10 lub 20 minut. Nowy system zakłada uczynienie tramwaju głównym środkiem transportu, który dowoziłby pasażerów do centrum. Autobusy miałyby pełnić rolę pomocniczą.
Nowy projekt czeka na kolejne decyzje. Zmiany mogłyby być wcielone w życie już w maju przyszłego roku, albo po wakacjach.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Od dzisiaj zaczęły działać nowe tablice świetlne na linii do Małego Płaszowa, ale tylko w jedną stronę (w kierunku centrum). W kierunku pętli nawet nie zostały nawet zamontowane. :DD:Coffee pisze:A ja pamiętam, jak ZIKiT obiecywał, że w pół roku się uwinieW czwartek na całym odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do pętli Mały Płaszów tablice świetlne zostały zdemontowane.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
ŹródłoInfoTram pisze:Nowa linia tramwajowa w Krakowie za unijne pieniądze
15 grudnia 2011 roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało umowę na dofinansowanie kolejnego projektu POIiŚ - „Budowa linii tramwajowej, łączącej ul. Brożka oraz Kampus UJ wraz z systemem sterowania ruchem i nadzoru', który ma się przyczynić do poprawy komunikacji miejskiej w Krakowie.
Projekt obejmuje budowę linii tramwajowej o długości 3,3 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także instalacją i wdrożeniem systemu zarządzania ruchem i nadzoru. W jego ramach przewiduje się wykonanie torowiska spełniającego warunki technologii przyjaznej środowisku, montaż ekranów akustycznych, zastosowanie materiałów ograniczających hałas, drgania i wibracje, usprawnienie komunikacji w obrębie podstawowego układu drogowego miasta. Inwestycja zlokalizowana jest w południowo-zachodniej części Krakowa na terenie dzielnicy VIII - Dębniki. Nowa linia tramwajowa przebiegać będzie począwszy od skrzyżowania ulic: Kapelanka, ul. Jana Brożka z ul. Stefana Grota - Roweckiego, wzdłuż ulic: Stefana Grota-Roweckiego, prof. Michała Bobrzyńskiego, do węzła przesiadkowego zlokalizowanego przy ul. Czerwone Maki.
Inwestycja warta blisko 183 mln złotych ma przyczynić się do integracji dzielnic południowo –zachodnich z centrum stolicy Małopolski oraz do zwiększenia udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego. Dofinansowanie dla tego projektu wynosi ponad 52 mln złotych. Projekt realizowany jest w ramach priorytetu VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.3 - Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Infrastruktura i Środowisko.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
ŹródłoInfoTram pisze:Ruczaj z tramwajem
Od piątku, 30 grudnia, uruchomiona zostanie komunikacja tramwajowa z osiedlem Ruczaj. Poprawi się dojazd do centrum dla mieszkańców i studentów.
Po 12 miesiącach prac udało się wykonać połowę całego torowiska, dzięki czemu tramwaj dojedzie do osiedla Ruczaj i Kampusu UJ, a mieszkańcy i studenci szybciej i sprawniej przemieszczą się do centrum i innych rejonów Krakowa –mówił Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, podczas próbnego przejazdu fragmentem nowego torowiska.
Z nowego połączenia tramwajowego pasażerowie będą mogli korzystać już od jutra, 30 grudnia. Oddany do użytku fragment od skrzyżowania ulic Brożka i Grota Roweckiego do ulicy Gronostajowej ma prawie 1800 metrów długości. Funkcjonować na nim będzie po 4 przystanki w każdą ze stron.
Budowa linii szybkiego tramwaju do pętli Czerwone Maki to nie tylko realizacja torowiska. W ramach przedsięwzięcia przebudowano już skrzyżowanie ulic Kapelanka, Brożka, Grota Roweckiego oraz poszerzono do czterech pasów ulicę Grota Roweckiego, od Brożka do Norymberskiej, stosując - w trosce o komfort życia mieszkańców - technologię tzw. cichego asfaltu. Zamontowano też część ekranów akustycznych. Zaawansowane są prace na odcinku od Norymberskiej do ulicy Czerwone Maki, gdzie zlokalizowana będzie pętla końcowa linii tramwajowej oraz parking park&ride. Na całym odcinku linia tramwajowa wykonana jest przy zastosowaniu technologii sprężysto-elastycznego zamocowania torowiska do podłoża wraz z układem warstw tłumiących energię.
Uśredniona długość linii tramwajowej (bez pętli) to 3300 m oraz 15 peronów przystankowych łacznie. Natomiast rozbudowywany ciąg drogowy ma prawie 3,5 km długości. Wzdłuż poprowadzony będzie ciąg rowerowy.
Przypomnijmy, że budowa linii szybkiego tramwaju do pętli Czerwone Maki rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. W sumie prace mają trwać 24 miesiące, a zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec 2012 roku. Koszt zadania wyniesie 150 mln zł. 30 proc. przekazała Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma ZUE SA.
Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej:
W związku ze zmianami w komunikacji tramwajowej do ul. Gronostajowa, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej:
- uruchomiona zostanie nowa linia tramwajowa (nr 12) na trasie: od ul. Gronostajowej ulicami Grota Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Starowiślana, Westerplatte, Lubicz, Mogilska do pętli tramwajowej „Wieczysta”z częstotliwością w godzinach szczytu co 10 min.
- linia nr 18 zmieni trasę i będzie kursowała z Cichego Kącika do ul. Gronostajowej z obecną częstotliwością, przy wydłużonym czasie kursowania (do godz. 22:30).
- wprowadzone zostaną ograniczenia w obsłudze autobusowej, zakładające skrócenie tras dwóch linii autobusowych nr 124/424 i 128 do Ronda Grunwaldzkiego. Przystanek końcowy wyznaczony zostanie w rejonie tymczasowego układu drogowego ulicy Barskiej.
Zgodnie z obowiązującą uchwałą taryfową bilety okresowe wykupione na linię ulegające zmianie tj. 18, 124/424 i 128 zachowują ważność na stałych trasach tych linii, jak również na trasach zmienionych do czasu wygaśnięcia ważności biletów okresowych.
Dodatkowo (do czasu wygaśnięcia ważności biletów okresowych) bilety wykupione na linię:
- 124/424 zachowują swoją ważność na linii 18 na odcinku od os. Ruczaj do przystanku „Cracovia' oraz na nowej linii 12 do pętli „Wieczysta”,
- 128 zachowują swoją ważność na nowej linii 12 od os. Ruczaj do przystanku „Rondo Mogilskie”.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kraków: przed nami rok rewolucyjnych zmian w komunikacji.
Źródło: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/4 ... ,id,t.htmlWielka wymiana wybrzuszającej się szyny na ul. Limanowskiego i Wielickiej, dokończenie drugiej części torowiska na osiedlu Ruczaj, a na dodatek trzęsienie ziemi w rozkładach jazdy tramwajów i autobusów. O tym, co miasto szykuje dla nas w 2012 roku pisze Arkadiusz Maciejowski
W rok 2012 wchodzimy a raczej wjeżdżamy po nowym torowisku na osiedle Ruczaj. To jedna z nielicznych krakowskich inwestycji, która prowadzona jest bez opóźnień. Ba! Nawet z lekkim wyprzedzeniem.
W początkowym harmonogramie prac nie było przecież nawet mowy o tym, że na tegorocznego sylwestra dojedziemy tramwajem do ul. Gronostajowej. I, jak zapewnia Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa, ma to być wzór dla realizowanych w przyszłym roku przedsięwzięć.
Jedną z głównych inwestycji w 2012 roku będzie kompleksowa wymiana wadliwego torowiska na ulicy Limanowskiego i Wielickiej (odcinek od ul. Na Zjeździe do cmentarza Podgórskiego). Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich dwóch lat wybrzuszająca się pod wpływem wysokiej temperatury szyna stała się zmorą pasażerów MPK. Przez jej "wyskoki" kilka wielkich osiedli, m.in. Bieżanów i Kurdwanów, odcięte były od komunikacji tramwajowej blisko 30 razy. Łącznie przez ponad 12 godzin.
Miasto na wymianę torów zarezerwowało już 15 mln zł. Remont ma się rozpocząć na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku i może potrwać nawet dwa miesiące. Przez ten czas mieszkańcy południowej części Krakowa będą znów odcięci od komunikacji tramwajowej. Równocześnie z wymianą torowiska, wymieniona na nową ma być zniszczona już nawierzchnia ulic Limanowskiego i Wielickiej.
Nie chcemy jednak, aby był to jedyny poważny remont miejskich torowisk w 2012 roku- zaznacza wiceprezydent Trzmiel. Niewykluczone więc, że zmodernizowane zostaną także tory przy teatrze Bagatela. Na te prace miasto musiałoby wydać ok. 4 mln zł.
Natomiast niemal na pewno w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa torowiska na odcinku od ronda Mogilskiego do Placu Centralnego (zakończenie prac planowane jest na pierwszą połowę 2014 roku), tak aby było ono dostosowane do parametrów szybkiego tramwaju. W ramach tej inwestycji wyremontowane zostanie też m.in. przejście podziemne pod rondem Czyżyńskim i, co najważniejsze, przebudowane będzie skrzyżowanie ul. Lema z ul. Meissnera.
Dzięki temu, na początku 2013 r. ul. Lema przestałaby być "ulicą donikąd" lub jak mówią złośliwi "ulicą w maliny".
W maju 2012 r. czeka nas zaś wielka rewolucja w siatce połączeń komunikacji miejskiej. Ma być mniej linii tramwajowych i autobusowych, pojazdy mają za to częściej pojawiać się na przystankach. Naukowcy z Politechniki Krakowskiej zarekomendowali już urzędnikom miejskim jeden z wariantów zmian, zgodnie z którym po mieście kursować ma 18 linii tramwajowych co 6 i 12 minut. Dodatkowo po ponad 20 latach przerwy powróciłyby nocne tramwaje.
Niestety prawdopodobnie już od lutego dotknie nas kolejna podwyżka cen biletów - nawet o 10 proc. Oznacza to, że za najpopularniejszy bilet tzw. hybrydowy zapłacimy zamiast 2zł 80 gr. nawet 3zł 10 gr.
Miasto przygotowało jednak dla podróżnych coś na osłodę tych podwyżek. - Już w pierwszym kwartale przyszłego roku po krakowskich szynach mają zacząć jeździć nowe, aż 32 metrowe tramwaje - przyznaje Tadeusz Trzmiel. W sumie pod Wawel mają dotrzeć 24 takie pojazdy.
Dodatkowo być może już na przełomie lutego i marca zacznie kursować po naszym mieście najdłuższy w Polsce tramwaj. Będzie mierzył on aż 40 metrów, czyli tyle co 13-piętrowy wieżowiec.
W najbliższym roku nowe udogodnienia mają być wprowadzone również dla kierowców. Chodzi m.in. o system zielonej fali, który objąć ma kolejne ulice, m.in. sześć sygnalizacji w ulicy Wielickiej, od skrzyżowania z ul. Wlotową do skrzyżowania z ul. Rydygiera.
Przeprowadzone mają być również specjalne badania natężenia ruchu w różnych punktach miasta. - Takie badania robi się raz na 10 lat. Mają one na celu wyłonienie rejonów Krakowa, w których ruch w kolejnych latach będzie się nasilał a następnie wyznaczenie miejsc, które wymagają w pierwszej kolejności nowych inwestycji drogowych- tłumaczy wiceprezydent Trzmiel.
Na Mikołaja 2012 roku gotowa ma być już zaś druga część torowiska szybkiego tramwaju na Ruczaj. Cała trasa ma mieć łącznie długość 3,6 kilometra i kończyć będzie się pętlą przy ul. Czerwone Maki. Przy pętli powstać ma natomiast pierwszy w Krakowie parking w systemie Park&Ride. Podobne parkingi mają stanąć w przyszłych latach m.in. przy pętli tramwajowej Krowodrza Górka czy stacji kolejowej Kraków-Płaszów.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
źródłoRynek Kolejowy, 2012-01-19 pisze:Zabrakło prądu dla tramwajów
W środę w Krakowie tramwaje na ulicy Basztowej stanęły. Wszystko przez brak prądu. Najbardziej poszkodowani byli pasażerowie, którzy nie mogli wysiąść z jednego z pojazdów. Również wczoraj z powodu awarii zasilania nie mogły wyjechać tramwaje z pętli w Nowej Hucie - informuje dziennik "Polska the Times".
Wczoraj między przystankami „Teatr Bagatela” a „Basztowa” tramwaj nr 20 jadący w kierunku Małego Płaszowa zatrzymał się. Stało się tak, ponieważ zabrakło prądu. Z powodu awarii pasażerowie nie mogli wysiąść z tramwaju, ponieważ bez prądu nie można otworzyć drzwi. Była to już kolejna taka sytuacja w tym miejscu w ciągu ostatniego miesiąca.
Problemy mieli również mieszkańcy Nowej Huty. Tramwaje linii 14 oraz 22 do godz. 5 rano nie kursowały w ogóle. Według przedstawiciela Zakładu Energetycznego, doszło do uszkodzenia kabla wysokiego napięcia, a zasilanie zapasowe od lat nie działa. Według dostawców energii, z powodu oszczędności MPK zrezygnowało z zabezpieczenia się na wypadek awarii.
MPK broni się, że do awarii na ul. Basztowej dochodzi, gdy blisko siebie pojawi się kilka tramwajów. MPK zamierza zwrócić się do zakładu energetycznego w celu przeprowadzenia prac, które wyeliminują takie utrudnienia.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
We Wrocławiu odbywają się jazdy próbne 405Kr. Link
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Miał wyjechac w kierunku Leśnicy po 11.30, ale nie wyjechał wcale z protramu.KZKGaPowicz pisze:We Wrocławiu odbywają się jazdy próbne 405Kr. Link
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view Ale brzydki
zdjęcia z faceboka;
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4618_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8446_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3496_n.jpg
Będzie ładniejszy, jak mu osłonę na sprzęg założąhanys76 pisze:Miał wyjechac w kierunku Leśnicy po 11.30, ale nie wyjechał wcale z protramu.KZKGaPowicz pisze:We Wrocławiu odbywają się jazdy próbne 405Kr. Link
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view Ale brzydki
Kolejne testy mają obejmować przede wszystkim pomiary kontrolne drgań i wibracji na stanowisku motorniczego w celu spełnienia normy PN-EN 1299:2002 "Drgania mechaniczne i wstrząsy."
dantte z http://km.wroclaw.pl pisze:(O 14:28 wagon 405Kr) pojechał do Leśnicy.
Osobiście mnie takie coś się nie podoba. Lepszy wydaje mi się krótszy tramwaj z możliwością uwielokrotnienia i tyle. Jak to się wykolei to będzie naprawdę widowisko, wstawiać taki 2, 3 czy 4-ty wózek w środku składu którego nie da się rozpiąć.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Materiał z Gazety Wrocławskiej z filmem.
Tak nawiasem mówiąc ciekawe ile jeszcze zobaczymy mutacji i eksperymentów z wagonami serii 105N. Może lepiej żeby ta seria pozostała sobą a nowe wynalazki projektowane były od podstaw.
Tak nawiasem mówiąc ciekawe ile jeszcze zobaczymy mutacji i eksperymentów z wagonami serii 105N. Może lepiej żeby ta seria pozostała sobą a nowe wynalazki projektowane były od podstaw.
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Poważna awaria sieci sparaliżowała około 10.00 jeden z ważniejszych węzłów komunikacyjnych Krakowa.Do awarii sieci doszło na rondzie Mogilskim,z tego powodu zamknięto tunel KST. Na wspomnianym rondzie skład połamał pantograf i zerwał, siec w obu kierunkach.Jadący tamtędy bombardier ,także połamał sobie pantograf.Na trasie objazdowej przy poczcie głównej także doszło dwa razy do zatrzymania przez zdefektowane wagony.Co spowodowało spory korek tramwajowy.
LINK
LINK
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
No to miałem szczęście w nieszczęściu. Miałem jechać dzisiaj do Krakowa, ale ostatecznie wybrałem Częstochowęhanys76 pisze:Poważna awaria sieci sparaliżowała około 10.00 jeden z ważniejszych węzłów komunikacyjnych Krakowa.
Skoro nawet tam doszło do zatrzymań to utrudnienia w kursowaniu tramwajów przeniosły się na prawie cały Kraków :/ Z rondem Mogilskim uwinęli się w ok. godzinę, miało to miejsce w międzyszczycie, więc chociaż tyle dobregoNa trasie objazdowej przy poczcie głównej także doszło dwa razy do zatrzymania przez zdefektowane wagony.Co spowodowało spory korek tramwajowy.
źródłoRynek Kolejowy, 2012-02-07 pisze:Tramwajowe plany Krakowa
Autobusy do Prądników stoją w korkach, a do dalekich Mistrzejowic jeździ się okrężna linią przez Bieńczyce (podróż trwa prawie godzinę). To prędko się nie zmieni, bo najpierw władze chcą połączyć linią tramwajową trasy na ulicach Lipskiej i Wielickiej oraz przebudować torowisko do placu Centralnego - pisze portal naszemiasto.pl.
W listopadzie tego roku zakończy się budowa tramwaju na Ruczaj. Władze miasta mają już koncepcję przedłużenia linii. W przyszłym roku ruszy modernizacja linii od ronda Mogilskiego do pl. Centralnego. Koszt inwestycji to 224 mln zł, z czego 90 mln będzie pochodzić z Funduszy Unijnych. Drugim projektem najbliższym realizacji jest budowa kolejnego odcinka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Lipską i Wielicką. Trasa ta mierzyć będzie ok. 1,5 km. Koszt to 300 mln zł. Inwestycja jest na liście rezerwowej projektów czekających na dofinansowanie. Jeśli pieniądze się nie pojawią, inwestycja zapewne przesunie się na lata 2016-2020. W tym roku miasto chce wydać 1,7 mln zł na przygotowanie dokumentacji dla inwestycji - czytamy w portalu naszemiasto.pl.
Dalsze plany to realizacja linii od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Koszt jej wykonania to ok. 180 mln zł. Władze miasta liczą, że budowa trasy o długości 3,3 kilometra będzie realizowana w latach 2017-2020. Plan miejscowy dla korytarza linii tramwajowej na Górkę Narodową jest już wykonany.
Po 2030 roku tramwaj ma pojechać też ulicą Stella-Sawickiego. Linia połączy rondo Dywizjonu 308 z rondem Piastowskim na odcinku 3,8 km. Ze względu na prowadzenie trasy tunelem, koszt budowy wyniesie ok. 396 mln zł. W tym roku za 2,5 mln zł zostaną wypłacone odszkodowania właścicielom działek, przez które ma przebiegać trasa - pisze portal naszemiasto.pl.
Kolejna linia tramwajowa ma pojawić się wraz z budową Trasy Łagiewnickiej. Tramwaj ma jeździć głównie tunelami na odcinku 1,7 km od pętli przy ul. Witosa do ul. Zakopiańskiej. Koszt całości to prawie miliard złotych.
Źródło: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... iczej.htmlPonad 2 promile alkoholu stwierdzono w organizmie motorniczej, która w Krakowie prowadziła tramwaj linii numer 1 w kierunku Salwatora.
Około godz. 16.30 policja została powiadomiona, że prowadząca tramwaj kobieta może być nietrzeźwa. Pasażerów zaniepokoiło jej zachowanie. - Nie było żadnych ekscesów, ale jeden z pasażerów uznał, że niepewnie prowadzi tramwaj. Wezwał patrol, by policjanci sprawdzili, czy rzeczywiście kobieta jest pijana - mówi Katarzyna Padło z zespołu prasowego małopolskiej policji. Policjanci przebadali motorniczą alkomatem - badanie potwierdziło, że była ona pod wpływem alkoholu. W jej organizmie stwierdzono ponad 2 promile.
54-letnia kobieta odpowie za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu. - Będziemy także ustalać, czy poprzez to, że będąc nietrzeźwą prowadziła tramwaj, mogła sprowadzić zagrożenie w ruchu drogowym - dodaje policjantka.
Od wczoraj na krakowskich torach jest testowany 405N-kr. Widziałem go na mieście i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Co ciekawe, tramwaj ten dostał nową serię numerów bocznych (#4001), więc jest cień szansy że MPK w przyszłości zamówi ich więcej.
Tutaj są zdjęcia tej gąsienicy z krakowskich ulic: http://krakow.naszemiasto.pl/galeria/op ... ze-zdjecie
Tutaj są zdjęcia tej gąsienicy z krakowskich ulic: http://krakow.naszemiasto.pl/galeria/op ... ze-zdjecie
Może być ciężko w sytuacji gdy MPK nie ma pieniędzy na odbiór Bombardierów, a kredyty zaciągnięte na ich zakup przejada.Adams pisze:Co ciekawe, tramwaj ten dostał nową serię numerów bocznych (#4001), więc jest cień szansy że MPK w przyszłości zamówi ich więcej.
Kraków: MPK zbankrutuje? Nie ma pieniędzy na pensje i rachunki za prąd
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/13 ... ,id,t.html
MPK nie ma pieniędzy, miasto Kraków też nie ma pieniędzy w wyniku sporego zadłużenia.
mark40 pisze:Może być ciężko w sytuacji gdy MPK nie ma pieniędzy na odbiór Bombardierów, a kredyty zaciągnięte na ich zakup przejada.Adams pisze:Co ciekawe, tramwaj ten dostał nową serię numerów bocznych (#4001), więc jest cień szansy że MPK w przyszłości zamówi ich więcej.
Kraków: MPK zbankrutuje? Nie ma pieniędzy na pensje i rachunki za prąd
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/13 ... ,id,t.html
MPK nie ma pieniędzy, miasto Kraków też nie ma pieniędzy w wyniku sporego zadłużenia.
Ten kryzys daje się odczuć już w Krakowie. Cięcia połączeń tramwajowych i autobusowych są odczuwalne i to znacznie. Najlepszym tego przykładem jest uruchomienie dwóch linii tramwajowych z Ruczaju do nikąd, a w zamian skrócono do Ronda Grunwaldzkiego min jedną z najrentowniejszych linii autobusowych (128) łączącą Ruczaj z Nową Hutą. ZIKiT bazuje na tym żeby ludzie się jak najwięcej przesiadali, przez co będą zmuszeni kupować droższe bilety, tak jednorazowe jak i okresowe ( w Krakowie jest możliwość zakupu biletu okresowego na jedną, dwie lub wszystkie linie). Miasto ratując budżet od 1 kwietnia podnosi ceny biletów 30-to, 60-cio i 90-minutowych, oraz opłat dodatkowych za jazdę bez biletu. Ta ostatnia będzie kosztować 250zł. Bez zmian pozostaną min ceny biletów 15-to minutowych, dobowych i abonamentowych (okresowych na KKM).
Niestety, ale uruchamianie nowych linii tramwajowych nie wiąże się wcale z poprawą komunikacji w danym rejonie. Ten sam schemat powstał po otwarciu linii do Małego Płaszowa (gdzie mieszkam). Obecnie ostatni tramwaj linii 20 odjeżdża z Dworca Głównego o godz. 22.42, a przed uruchomieniem tramwaju do tej dzielnicy kursował z Dworca Głównego autobus 185, którego ostatni kurs był o godz. 23.20 i niemal zawsze autobus tego kursu jeździł pełny.
Z racji tego że dobrze znana jest mi organizacja komunikacji tak w Krakowie jak i w GOP-ie, śmiało mogę stwierdzić że w niektórych przypadkach ta organizacja jest lepsza w KZK GOP niż pod Wawelem.
Najnowszy sposób na oszczędności w krakowskim MPK :mryellow:
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... aliwo.html
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... aliwo.html
Wydawałoby się, że proste prawa fizyki są już opanowane a jednak nie. :eye:
Zdjęcia z fotozajezdni -> Link
Zdjęcia z fotozajezdni -> Link
*SDIP (U.N.O.)
Kolejna awaria szyn. wybrzuszenie szyny .Tradycyjnie przy cmentarzu Podgórskim, zapewne tak będzie przez całe lato. Chociaż w lipcu ma byc przeprowadzony ,remont w tym rejonie.
Wczoraj natomiast na Basztowej na wysokości placu Matejki wyskoczyła szyna na torze w kierunku Długiej.
Większośc Krakowskich torowisk jest na płytach Węgierskich, bez dylatacji stąd takie rzeczy będą się powtarzac.
http://www.transportszynowy.pl/torytramdylatacja.php brak tego ,a w ubiegłym roku ZKIT zapewniał po remoncie na Limanowskiego będzie spokój na kilka lat. Minął rok i sytuacja zaczyna się powtarzac, z tego wynika że prace zostały zrobione niedbale i byle jak. Dziwne że niema winnych takiego stanu rzeczy a cierpią tylko pasażerowie.
Wczoraj natomiast na Basztowej na wysokości placu Matejki wyskoczyła szyna na torze w kierunku Długiej.
Większośc Krakowskich torowisk jest na płytach Węgierskich, bez dylatacji stąd takie rzeczy będą się powtarzac.
http://www.transportszynowy.pl/torytramdylatacja.php brak tego ,a w ubiegłym roku ZKIT zapewniał po remoncie na Limanowskiego będzie spokój na kilka lat. Minął rok i sytuacja zaczyna się powtarzac, z tego wynika że prace zostały zrobione niedbale i byle jak. Dziwne że niema winnych takiego stanu rzeczy a cierpią tylko pasażerowie.
źródłoRynek Kolejowy, 2012-04-25 pisze:Znowu zerwą tory na Wielickiej
Przed rokiem, po problemach z torowiskiem, dokonano naprawy gwarancyjnej torowiska w ciągu ulic Wielickiej i Limanowskiego. Teraz szykuje się długie zamknięcie torów - linia tramwajowa zostanie zmodernizowana. Rozpoczęła się procedura wyboru wykonawcy.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie ogłosił przetarg na wybór wykonawcy modernizacji torowiska tramwajowego w ulicach Limanowskiego i Wielickiej. Firmy mogą składać oferty tylko do 8 maja. Torowisko zostanie zmodernizowane na odcinku od węzła rozjazdów Na Zjeździe do kontrałuków torowych przy ulicy Wielickiej w Krakowie. Pasażerów czekają w związku z tym duże utrudnienia w wakacje. Prace mają się zakończyć 30 września.
Przed rokiem, w maju, torowisko w ciągu ulic Wielickiej i Limanowskiego było już naprawiane - Ubiegłoroczny remont odbył się w ramach gwarancji. Powodem były problemy z wybrzuszającą się szyną. Modernizacja dotyczy natomiast dłuższego odcinka linii. Poza tym obejmie nie tylko torowisko, ale też np. sygnalizację - tłumaczy Krystyna Adamek z ZIKiT.
Zakres robót obejmuje wymianę konstrukcji torowiska tramwajowego zabudowanego w technologii wielkogabarytowych płyt monolitycznych, odtworzenie nawierzchni jezdni, a w rejonie kontrałuków torowych przy ulicy Wielickiej dodatkowo: modernizację sieci trakcyjnej, sygnalizacji świetlnej, oświetlenia ulicznego, oraz wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.
źródłoRynek Kolejowy, 2012-04-24 pisze:Będzie bezpieczny przystanek "wiedeński" w ul. Królewskiej
Przystanek tramwajowy przy skrzyżowaniu ulicy Królewskiej i Urzędniczej w Krakowie bedzie bezpieczniejszy. Zostanie tam podniesiona jezdnia, co zmusi keirowców do zmniejszenia prędkości. ZIKiT ogłosił, że wykonawcę wybierze w licytacji elektronicznej.
Przystanki tego typu po raz pierwszy zastosowano w Wiedniu. Jego istota polega na podniesieniu powierzchni jezdni pomiędzy peronem przystanku a torowiskiem o kilkanaście centymetrów. Daje to aż dwie korzyści: kierowcy przejeżdżając przez rejon wymiany pasażerów muszą zwolnić, gdyż wjeżdżają na próg zwalniający. Jednocześnie piesi nie muszą schodzić z peronu na jezdnię, by potem wejść wyżej do tramwaju - zamiast tego od przystanku aż do tramwaju idą po równej powierzchni. - W Krakowie jest już kilka tego typu przystanków, na przykład w ul. Lubicz - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Grazyna Kołder z ZIKiT.
Piesi od lat zgłaszają, że kierowcy w tym miejscu jadą zbyt szybko - Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Królewskiej i Urzędniczej należy do niebezpiecznych, o czym ostrzega stosowny znak. Na tym przejściu codziennie piesi toczą walkę o życie. Dziś po raz kolejny od śmierci lub kalectwa dzieliły mnie i moje trzyletnie dziecko centymetry - napisała w styczniu czytelniczka "Gazety Wyborczej". Teraz przystanek będzie już dużo bezpieczniejszy. Prace nad jego przebudową mają się zakończyć 31 lipca. Niestety, kolejne tego typu przystanki na razie nie powstaną - W tym momencie planowany jest jeden taki zestaw przystanków - poinformował "Rynek Kolejowy" Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej mija już 2 maja.
źródłoRynek Kolejowy, 2012-04-20 pisze:Zmodernizowany tramwaj 405N od dziś wozi pasażerów w Krakowie
Zmodernizowany wagon 405N – najdłuższy jednoprzestrzenny tramwaj w Krakowie od dziś wozi pasażerów na linii nr 1. Na swój pierwszy kurs wyjechał wczesnym rankiem ze Wzgórz Krzesławickich. Po zakończeniu remontu torowiska przy Teatrze Bagatela, tramwaj zostanie skierowany na linię nr 4.
Tramwaj 405N to efekt modernizacji trzech tramwajów 105Na. 405-tka ma długość ponad 40,5 m i jednorazowo może przewieźć około 300 osób, w tym 57 pasażerów na miejscach siedzących. Obecnie w Krakowie eksploatuje się pociągi o około 2 metry dłuższe od wagonu 405N. Są to właśnie pociągi tramwajowe jeżdżące na liniach 4 i 13, składające się z trzech połączonych wagonów typu 105Na, a więc krakowska infrastruktura jest przystosowana do tak długich pojazdów (...)
Dzielni krakowscy motorniczowie złapali graficiarza na gorącym uczynku
naszemiasto.pl
Edycja 3.06.
Scaliłem posty.
// Boguś
naszemiasto.pl
Edycja 3.06.
Źródło: Dziennik PolskiPrezydent Krakowa spotkał się wczoraj z dwójką krakowskich motorniczych, którzy ujęli wandala niszczącego tramwaje.
To postawa godna szacunku i stawiania jako przykład dla innych - chwalił pracowników krakowskiego MPK prezydent Jacek Majchrowski. Dzięki zdecydowanemu działaniu Jacka Szpila i Piotra Judki udało się zatrzymać na gorącym uczynku.
Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Adams, łącznie zmieniany 3 razy.
źródłoRynek Kolejowy, 2012-06-21 pisze:Zamęt przy modernizacji tramwaju do Nowej Huty - wykonawca odrzucony
Jeszcze przez długi czas nie rozpocznie się duża krakowska inwestycja - przebudowa linii do Nowej Huty. Zaakceptowana przez ZIKiT oferta Strabagu została uznana przez KIO rażąco niską. Izba nakazała miastu odstąpić od podpisania umowy i wybrać inną ofertę.
Najniższą ofertę w przetargu na przebudowę krakowskiej linii tramwajowej od ronda Mogilskiego do placu Centralnego złożył Strabag. Opiewa ona na 127,8 mln złotych. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie zaakceptował ofertę, mimo że była ona niższa od harmonogramu - urzędnicy zakładali bowiem, że modernizacja będzie kosztować 214 mln zł (209 mln złotych brutto po odliczeniu zamówień uzupełniających). Jednak wybranie najkorzystniejszej oferty rozpoczęło walkę w Krajowej Izbie Odwoławczej.
Do Izby zwrócił się z odwołaniem drugi najtańszy wykonawca - Budimex, który w przetargu przedstawił ofertę wartą 139,4 mln złotych brutto. Stwierdził on, że oferta Strabagu była rażąco niska i jako taka, nie może zostać zaakceptowana. Budimex wnioskował zatem w KIO o odrzucenie oferty Strabagu i zaakceptowanie jego własnej oferty. Mało tego, trzecie w przetargu konsorcjum ZUE i Mostostalu Warszawa, które przedstawiło tam ofertę wartą 171 mln złotych, również zwróciło się do KIO - domagając się odrzucenia jako - rażąco niskich - ofert zarówno Budimexu, jak i Strabagu.
Krajowa Izba odwoławcza uwzględniła obydwa odwołania i nakazała ZIKiT unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty i odrzucenie oferty Strabagu uznając, że nie udowodnił, iż jego cena nie jest rażąco zaniżona. ZIKiT musi też ponownie zbadać, czy oferta Budimexu jest, czy też nie jest rażąco niska, bo poprzednie zamawiający zrobił to - według KIO - w złym trybie. To wszystko potrwa, a według nieoficjalnych przewidywań krakowskich urzędników, raczej nie zakończy sprawy. Jeżeli oferta Budimexu zostanie zaakceptowana, konsorcjum ZUE i Mostostalu prawdopodobnie odwoła się od tego rozstrzygnięcia. Jeżeli natomiast ZIKiT stwierdzi, że Budimex złożył rażąco niską ofertę, i ją odrzuci - to tej firmie również będzie przysługiwało odwołanie. Mało tego - wyrzucony już z postępowania Strabag także może dochodzić swoich praw i domagać się uchylenia wyroku KIO - w sądzie.
Ile będziemy jeszcze czekać na podpisanie umowy i rozpoczęcie prac? - Trudno powiedzieć - mówi Krystyna Adamek z ZIKiT. Do Nowej Huty szybki tramwaj ma dotrzeć w 2014 roku - wykonawca będzie miał na wykonanie prac 2 lata od podpisania umowy. Odwołania i walka w KIO opóźni więc nie tylko rozpoczęcie, ale i zakończenie inwestycji. Na razie nie będą to duże opóźnienia i nie zagrożą pozyskaniu funduszy unijnych - Mamy jeszcze zapas czasowy - zapewnia Krystyna Adamek z ZIKiT. Inwestycja musi zostać rozliczona do końca 2015 roku. Opóźnienie to nie jedyny koszt przedłużającego się procesu - ZIKiT musi opłacić w KIO koszty procesów, które już wynoszą kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Przebudowa linii do nowej Huty to duża inwestycja. W sumie do wykonania są 3 zadania: Pierwsze zadanie to przebudowa ciągu tramwajowego na odcinku Rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – Plac Centralny o długości ok. 6,5 km podwójnego toru, wraz z systemem sterowania ruchem i przebudową ulic. Drugie zadanie to rozbudowa skrzyżowania ulic Lema – Meissnera – Al. Jana Pawła II wraz z budową ekranów akustycznych. Ostatnie zadanie to budowa stacji prostownikowej trakcyjnej „Wieczysta" wraz z sieciami energetycznymi. Pasażerowie dostaną do dyspozycji nowe perony i wiaty, wyremontowany zostanie również most na Białusze. Całość przebudowy dofinansuje Unia Europejska kwotą około 90 mln złotych.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Kolejny potworek made in MPK Kraków :mryellow: Niestety, nie ma niskiego członu, ani klimatyzacji :/
Jeśli chodzi o nowe Bombardiery:
Jeśli chodzi o nowe Bombardiery:
Źródło: gazetakrakowska.plPierwsze cztery z najnowocześniejszych bombardierów już są w Krakowie
Do Krakowa dotarły wreszcie pierwsze cztery z 24 zamówionych przez MPK nowoczesnych bombardierów - najdłuższych w Polsce.
W tej chwili trwają testy nowych tramwajów. Pierwszy z nich ma rozpocząć kursy we wrześniu (jeszcze nie wiadomo, na których liniach).
Nowe bombardiery mierzą blisko 33 metry (to o 6 metrów więcej, niż te, które już jeżdżą po Krakowie) - są najdłuższe nie tylko w Krakowie, ale i w Polsce. Każdy z nich ma po 7 drzwi (w tym 5 podwójnych) i pomieści do 230 pasażerów.
Wagony będą też wyposażone w cztery wózki jezdne, co spowoduje mniejszy nacisk na jedną oś i przełoży się na mniejsze zużycie torowisk oraz mniejszy hałas i drgania, co jest w szczególnie ważne dla tramwajów przejeżdżających przez historyczne części Krakowa.
Cztery bombardiery, które już dotarły do Krakowa, muszą jeszcze uzyskać homologację. Trwają także szkolenia motorniczych i mechaników. MPK planuje, że pierwszy z nowych tramwajów wyjedzie na ulice naszego miasta w drugiej połowie września.
Kolejnych osiem ma się pojawić w Krakowie jeszcze w tym roku, a pozostałych 12 do połowy roku przyszłego.
źródłozikit.krakow.pl, 2012-09-14 pisze:Powrót nocnych tramwajów
Po 26 latach nieobecności tramwaje znów będą obsługiwać nocnych pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Dwie linie pojawią się już 28 września. Na zmiany przygotować się też trzeba przy głównym punkcie przesiadkowym, czyli Dworcu Głównym.
Tramwajowe linie nocne (numer 64 i 69) pierwszy raz na swoje trasy wyjadą nocą z piątku na sobotę (28/29 września). Kursować będą z częstotliwością co 30 minut. Zmiany wprowadzone zostaną również na nocnych liniach autobusowych. Między innymi linia 601 połączy Czyżyny Dworzec z Mydlnikami przez ul. Czarnowiejską i al. Armii Krajowej. Wszystkie trasy autobusów i tramwajów nocnych publikujemy poniżej.
Zespół przystanków Dworzec Główny wciąż będzie pełnił rolę głównego punktu przesiadkowego. Autobusy i tramwaje będą dojeżdżać do tego węzła o każdej pełnej godzinie i pięć minut czekać na swoich pasażerów. By przesiadki były bardziej bezpieczne i wygodne końcówka ul. Lubicz (przy skrzyżowaniu z ul. Pawią) będzie wyłączona z ruchu samochodowego.
64 (częstotliwość 30 minut)
BRONOWICE MAŁE – Królewska - Dunajewskiego - Basztowa - DWORZEC GŁÓWNY - Lubicz - Mogilska - Jana Pawła II - Bieńczycka - Gen. Andersa - PLAC CENTRALNY
69 (częstotliwość 30 minut)
NOWY BIEŻANÓW – Teligi - Wielicka - Starowiślna - Franciszkańska - Podwale - Basztowa- DWORZEC GŁÓWNY - Pawia - Prądnicka – KROWODRZA GÓRKA
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Szykuje się rewolucja komunikacyjna, ale nie na taką skalę, jak planowo.
Co do samych zmian to nie są one jeszcze oficjalne, więc mam nadzieję, że coś w tym układzie się zmieni. Zmiana trasy 8, cięcia na trasie do Borku Fałęckiego czy tworzenie kolejnej linii Szybkiego Tramwaju (52 do Kampusu) pokazują, że ZIKiT ostatnimi czasy swoim decyzjami przypomina mi KZK. Na plus na pewno zasługuje wysłanie niskopodłogowych tramwajów do NH (za sprawą 52 do Osiedla Piastów). Choć z drugiej strony te nowe bombki bardziej przydałyby się na 50.
Na debiut nowych Bombardierów nie trzeba będzie czekać do otwarcia trasy do Kampusu, bowiem już w sobotę jeden z nich ma wyjechać na linię 14! Gdzieś czytałem, że następne mają trafić na 3 i 20.
Całość - lovekrakow.plZ chwilą uruchomienia całej trasy na Ruczaju (w drugiej połowie listopada), do pętli Czerwone Maki, szykują się duże zmiany w krakowskiej komunikacji miejskiej. Likwidacji ulegnie pięć linii tramwajowych i pięć autobusowych.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przekazał już listę zmian do niektórych przewodniczących rad dzielnic, gdzie w ciągu kilku dni powinny rozpocząć się konsultacje z mieszkańcami na temat propozycji urzędników.
Co do samych zmian to nie są one jeszcze oficjalne, więc mam nadzieję, że coś w tym układzie się zmieni. Zmiana trasy 8, cięcia na trasie do Borku Fałęckiego czy tworzenie kolejnej linii Szybkiego Tramwaju (52 do Kampusu) pokazują, że ZIKiT ostatnimi czasy swoim decyzjami przypomina mi KZK. Na plus na pewno zasługuje wysłanie niskopodłogowych tramwajów do NH (za sprawą 52 do Osiedla Piastów). Choć z drugiej strony te nowe bombki bardziej przydałyby się na 50.
Na debiut nowych Bombardierów nie trzeba będzie czekać do otwarcia trasy do Kampusu, bowiem już w sobotę jeden z nich ma wyjechać na linię 14! Gdzieś czytałem, że następne mają trafić na 3 i 20.
4 października w Muzeum Inżynierii Miejskiej odbyła się oficjalna prezentacja nowego krakowskiego tramwaju, z udziałem prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, oraz predsztawicieli firmy "Bombardier". Szczegóły tutaj i tutaj .
Zgodnie z zapowiedziami, od dziś nowy nabytek wozi pasażerów na linii "14" łączącej Bronowice z Mistrzejowicami.
Zgodnie z zapowiedziami, od dziś nowy nabytek wozi pasażerów na linii "14" łączącej Bronowice z Mistrzejowicami.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zapowiadane przez ZIKiT zmiany rozkładów wszystkich linii tramwajowych zostaną wprowadzone już za tydzień, w momencie otwarcia nowej trasy tramwajowej do pętli Czerwone Maki.
Zmiana funkcjonowania komunikacji miejskiej
Schemat linii tramwajowych po zmianach
Niestety, linia 8 zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zamiast do Bronowic, pojedzie do Cichego Kącika. Niewątpliwie nowa trasa tramwajowa będzie obsługiwana przez dosyć dużą liczbę tramwajów (24 pociągi w szczycie), ale na Borek Fałęcki nie pojedzie już linia 23, a linia 19 będzie miała o połowę mniej kursów. Kolejnym minusem zmian na pewno jest niedzielna częstotliwość do Małego Płaszowa - pojedzie tam tylko 20 co 20min...
Zmiana funkcjonowania komunikacji miejskiej
Schemat linii tramwajowych po zmianach
Niestety, linia 8 zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zamiast do Bronowic, pojedzie do Cichego Kącika. Niewątpliwie nowa trasa tramwajowa będzie obsługiwana przez dosyć dużą liczbę tramwajów (24 pociągi w szczycie), ale na Borek Fałęcki nie pojedzie już linia 23, a linia 19 będzie miała o połowę mniej kursów. Kolejnym minusem zmian na pewno jest niedzielna częstotliwość do Małego Płaszowa - pojedzie tam tylko 20 co 20min...
Tymczasem w Krakowie testuja nowosadeckiego Newaga.
Rynek kolejowy + filmikiOd wczoraj (25 czerwca) w Krakowie z pasażerami jeździ pierwszy tramwaj wyprodukowany przez nowosądecki Newag - 126N Nevelo. Testy potrwają przez trzy miesiące. W internecie są już dostępne filmy z debiutu nowego tramwaju.
W Krakowie nie jeżdżą już składy 3x105Na -> Spis taborupatryk644 pisze:(...) na jakich liniach jeżdżą trzy stopiątki razem?
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości