Wieści z Częstochowy

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Wieści z Częstochowy

#1 Post autor: rafalurbino18 » 07 sie 2008, 11:29

Założyłem nowy temat, bo jak narazie nie było takiego i będzie można tu umieszczać wydarzenia związane z tramwajami częstochowskimi.
W Częstochowie nie chcą nowej linii tramwajowej

Mieszkańcy częstochowskich dzielnic Błeszno i Raków nie chcą pod swoimi domami torów tramwajowych, dlatego zbierają podpisy przeciwko budowie nowej linii. Już ponad 300 częstochowian swoim podpisem zaprotestowało przeciwko inwestycji. Częstochowski magistrat uważa jednak protesty za spóźnione.

Linia, która ze starą połączy się na skrzyżowaniu Alei Niepodległości z ulicą Jagiellońską, zaplanowana została ponad dwa lata temu. Wtedy też mieszkańcy mogli wypowiedzieć się w ankietach. Takich ankiet do Urzędu Miasta wpłynęło prawie 1900. Ponad 90 procent ankietowanych zgodziło się na nowa linię tramwajową.
Jednak przeciwnicy inwestycji zaznaczają, że połączeń autobusowych z centrum miasta nie brakuje. Uważają, że budowa linii tramwajowej będzie wyrzuceniem pieniędzy. Ogromnych pieniędzy, bo według wstępnego kosztorysu inwestycja pochłonie sto milionów złotych.
Katarzyna Wrzalik, Aktualności
Źródło: www.tvp.katowice.pl

EDYCJA 3 KWIETNIA
Tramwaj kiedyś jednak pojedzie na Błeszno

Projekt jest, a do wniosku o pozwolenie na budowę linii tramwajowej na Błeszno brakuje tylko uwarunkowań środowiskowych. Ale i tak wszystko będzie zależało od Unii Europejskiej.

Pierwszy od ćwierć wieku (wtedy powstała trasa na Północ) nowy odcinek torów tramwajowych ma mieć 4,5 km długości. Linia na Błeszno odgałęzi się od istniejącej przy PZU i będzie prowadzić ulicami: Jagiellońską, Orkana, al. 11 Listopada, Jesienną i Rakowską do pętli w rejonie ul. Żareckiej.

Ale rozpoczęcie budowy zależy tak naprawdę od dofinansowania jej przez Unię Europejską. W czerwcu urząd marszałkowski rozpisze konkurs, który zostanie rozstrzygnięty jesienią.

- Nasze szanse są duże: mam pisemną deklarację związku miast górnośląskich, że nie przystąpią one do konkursu. Jako aglomeracja mają odrębną ścieżkę finansowania - powiedział wczoraj podczas sesji rady miasta prezydent Tadeusz Wrona.

Nie wszyscy cieszą się z planów tramwajowych: przeciw inwestycji zorganizowały się dwie grupy mieszkańców z rejonu ul. Jesiennej i Limanowskiego, obawiające się hałasu, wstrząsów i spadku wartości nieruchomości.

- Czy wywłaszczone grunty zostaną zwrócone, jeśli miasto nie dostanie unijnych funduszy na budowę linii tramwajowej? - pytali na sesji. - Częstochowa nie kończy rozwoju w układzie kadencyjnym - przekonywał prezydent. - Ta inwestycja prędzej czy później powstanie, bo jest potrzebna. Wystarczy spojrzeć na miasta zachodnie, które rozwijają metro i tramwaje. Gdybyśmy mieli odstąpić od budowy, byłoby to podporządkowaniem się partykularnym interesom mniejszości. Bo wg sondaży, przeciw jest tylko 7 proc mieszkańców. Tramwaj to duża szansa dla dzielnicy, a nie utrapienie. Technologia budowy torów jest dziś zupełnie inna niż 25 lat temu. Podobnie - taboru.

Przeciwnicy nowej linii wskazują, że autobusy jeżdżą ul. Jesienną puste, więc tramwaj tam niepotrzebny. Zwolennicy przekonują, że tramwajem szybciej się dojedzie do centrum: korków na Jesiennej oczywiście nie ma i nie będzie, ale autobus prędzej czy później utknie w sznurze aut w al. Wojska Polskiego albo w Alejach. Z tramwajem do takich problemów nie dojdzie.
Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#2 Post autor: hanys76 » 14 kwie 2009, 21:23

Wczorajszej nocy pijana częstochowianka, kierując samochodem pomyliła drogę z torowiskiem tramwajowym. Po przejechaniu kilku metrów po szynach, utknęła w podziemnym przejeździe tramwajowym. Kierująca miała prawie 2,5 promila alkoholu w organizmie. Za jazdę "na podwójnym gazie" grozi jej 2 lata więzienia.
Około 2.00 w poniedziałek, policjanci udali się na nietypową interwencję do podziemnego tunelu na ulicy Wyzwolenia w Częstochowie. Z otrzymanej informacji wynikało, że w przejeździe tramwajowym utknął .... samochód marki Peugeot. Jak się okazało, częstochowianka kierująca tym autem była nietrzeźwa. 56-letnia kobieta miała prawie 2,5 promila alkoholu w organizmie. Kierując pojazdem, zjechała z drogi na torowisko i po przejechaniu kilku metrów utknęła. Policjanci powiadomieni przez motorniczego, pomogli wyciągnąć auto, tak aby ruch odbywał się bez zakłóceń. Pijana kobieta odpowie teraz za jazdę w stanie nietrzeźwym. Grozi jej nawet dwa lata więzienia
zródło: Policja Śląska

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#3 Post autor: rafalurbino18 » 25 maja 2009, 07:07

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie zainstalowało na przystankach tramwajowych kolorowe plansze z informacjami, których nie ma na tradycyjnych rozkładach jazdy: ile przystanków dzieli nas od celu podróży, jaki jest minimalny i maksymalny czas przejazdu do kolejnych przystanków, ich nazwy oraz wykaz linii autobusowych, na które w danym miejscu pasażerowie mogą się przesiadać. Grafika tych plansz nawiązuje do Miejskiego Systemu Informacji Turystycznej.
- Taka numeracja przystanków to duże ułatwienie dla osób korzystających z elektronicznej portmonetki, e-biletu - wyjaśnia Marcin Maranda, rzecznik MPK. - Już przed wejściem do tramwaju będzie można sprawdzić, czy przy wysiadaniu komputer odda nam część pieniędzy pobranych za przejazd. Informacja o przesiadkach to z kolei krok ku wyższym standardom obsługi pasażerów - dodaje.
Dla częstochowianina Wiesława Dzięgielewskiego w tej nowince najważniejsze są informacje o możliwościach przesiadania się do autobusów. - Dużo jeżdżę po mieście tramwajami i autobusami. Teraz mogę szybko zorientować się, gdzie będzie mi najdogodniej przesiąść się do autobusu - mówi Wiesław Dzięgielewski.
Dla Iwony Małkowskiej, studentki, korzystna jest natomiast informacja o czasie przejazdu, bo obliczy sobie, ile pieniędzy wyda z elektronicznej portmonetki, czyli swojego biletu na przejazdy komunikacją miejską.
- Mam ulgowy bilet szkolny za 50 złotych - mówi Iwona Małkowska.- Mogę z niego korzystać bez ograniczeń, w dowolnym czasie, aż do wyczerpania konta. Opłaty zależą od tego, ile przystanków przejeżdżam. Jeśli trasę liczącą do trzech przystanków, to płacę 55 groszy, a powyżej - 1,05 zł. Teraz, gdy zainstalowano nowe tablice, mogę szybko sobie policzyć, że np. wysiadając wcześniej o jeden przystanek zmieszczę się w tańszej strefie. Zaoszczędzę w ten sposób 50 groszy. I tak grosz do grosza. Przedtem się nad tym nie zastanawiałam, nie liczyłam przystanków tylko wsiadałam, kasowałam bilet i jechałam - dodaje.
Informacje o przesiadkach są też ważne dla turystów oraz osób przyjeżdżających do Częstochowy, by załatwić różne sprawy.
We wszystkich autobusach i tramwajach jest informacja głosowa i wizualna o przystankach. Korzystając z tablic informacyjnych na przystankach tramwajowych można odpowiednio zaplanować podróż i wysiąść w odpowiednim miejscu po komunikacie w tramwaju np. 'następny przystanek Promenada'.
Nowe tablice kosztowały w sumie 270 złotych. To niewiele, a korzyści dla pasażerów duże.
Jednak zainstalowane są tylko na przystankach tramwajowych. Ze względów technicznych nie ma ich na przystankach autobusowych. W Częstochowie są tylko dwie linie tramwajowe. Wariantów przesiadek do autobusów jest więc stosunkowo niewiele.
Źródło: Infotram.pl

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 15 lis 2009, 13:06

A w Częstochowie tramwaje będą się rozwijać :)
Częstochowa zainwestuje 162 mln zł w komunikację tramwajową

13.11. Częstochowa (PAP) - Prawie 162 mln zł ma kosztować budowa nowego odcinka linii tramwajowej do częstochowskiej dzielnicy Błeszno, modernizacja istniejącej infrastruktury tramwajowej w mieście oraz zakup nowych tramwajów. W piątek Urząd Miasta w Częstochowie potwierdził, że inwestycja będzie finansowana przed wszystkim ze środków UE.

Rzecznik częstochowskiego magistratu Ireneusz Leśnikowski poinformował, że złożone w tej sprawie wnioski miasta - na budowę linii tramwajowej i zakup tramwajów - znalazły się na czele listy rankingowej projektów, które dostaną dofinansowanie z unijnych funduszy. W sumie będzie to prawie 128 mln zł.

"To jedna z największych sum, jakie Częstochowa zdobyła dotychczas na inwestycje. Budowa nowej linii tramwajowej ma cywilizacyjne znaczenie dla sporej części miasta, zamieszkałej przez 30 tys. częstochowian" - powiedział rzecznik.

Konkurs na projekty transportowe w woj. śląskim rozstrzygnął zarząd województwa. Na budowę i modernizację infrastruktury tramwajowej Częstochowa ma dostać prawie 83,9 mln zł, a na nowy tabor 43,9 mln zł. Całe inwestycje, wraz ze środkami samorządowymi, mają kosztować odpowiednio 98,7 i 63 mln zł.

Przedsięwzięcie ma być realizowane w latach 2010-2012. Obok rozbudowy sieci tramwajowych w Łodzi, Krakowie i Gdańsku, jest to największa tego typu inwestycja w Polsce. Nowa częstochowska linia będzie miała długość 4,6 km. Przygotowania do jej budowy trwają od trzech lat. Projekt poparli w konsultacjach społecznych mieszkańcy dzielnic Raków, Błeszno i Wrzosowiak.

Budowa nowej linii to ogromne przedsięwzięcie. Lokalizacja tras drogowo-tramwajowych obejmuje 240 działek, należących zarówno do gminy i Skarbu Państwa, jak i prywatnych właścicieli. Wśród nich są tereny o nieuregulowanym stanie prawnym oraz obszary należące do kolei. Samorządowcy liczą jednak, że uda się szybko załatwić wszystkie niezbędne formalności.

W częstochowskich dzielnicach Wrzosowiak, Raków i Błeszno, przez które będzie przebiegać nowa linia, przeprowadzono ankietę. Mieszkańcy mogli wybierać spośród czterech zaproponowanych przez specjalistów wariantów przebiegu nowej linii. Wybrali trasę wiodącą ulicą Jagiellońską (droga krajowa nr 43), co umożliwi m.in. dostęp do tramwaju największej liczbie pasażerów.

Budowa nowej linii jest częścią planu modernizacji komunikacji tramwajowej w Częstochowie, dzięki któremu na ulicach miasta pojawią się nowoczesne tramwaje.

Największe planowane lub realizowane w ostatnich latach inwestycje tramwajowe w Polsce to m.in. budowa Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, łączącego centra trzech najważniejszych miast tej aglomeracji - Łodzi, Zgierza i Pabianic.

W Krakowie trwa przetarg na budowę ponad 4-kilometrowej linii tramwaju z ronda Grzegórzeckiego do ul. Golikówka. To część projektu komunikacyjnego wartego w sumie 472 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić z funduszy unijnych. Z kolei w Warszawie do 2012 roku ma przybyć 186 nowych tramwajów. (PAP)
Źródło: Bankier.pl

Brawa dla Częstochowy :spoko:
*SDIP (U.N.O.)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#5 Post autor: rafalurbino18 » 15 lis 2009, 17:31

Peter pisze:Brawa dla Częstochowy :spoko:
I bardzo dobrze. Częstochowa dostała dofinansowanie na tramwaje, a Gliwice, które chciały zakupić autobusy są na rezerwie. Niech teraz Frankiewicz i inny śląscy anty-tramwajowi włodarze zazdroszczą Częstochowie. Szkoda, że z GOPu nie zostały zgłoszone jakieś inwestycje dt. komunikacji tramwajowej, bo była wielka szansa na pieniądze. Jednak jak to u nas, autobusy są ważniejsze od tramwajów i tak już raczej niestety zostanie. Z jednej się cieszę, ale z drugiej szkoda, że się u nas nie da.. :(

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#6 Post autor: hanys76 » 10 sty 2010, 19:31

Od wczorajszego popołudnia w Częstochowie, sparaliżowana jest komunikacja tramwajowa. Z powodu oblodzenia trakcji ,na mieście utknęło kilka składów.
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: Penny » 16 mar 2010, 23:54

rafalurbino18 pisze:
Peter pisze:Brawa dla Częstochowy :spoko:
I bardzo dobrze. Częstochowa dostała dofinansowanie na tramwaje (...)
Dla zainteresowanych bliżej sprawą polecam załącznik ;-)
Załączniki
obwieszczenie_czestochowa.pdf
(184.17 KiB) Pobrany 320 razy

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#8 Post autor: puschel » 18 mar 2010, 13:39

rafalurbino18 pisze:I bardzo dobrze. Częstochowa dostała dofinansowanie na tramwaje, a Gliwice, które chciały zakupić autobusy są na rezerwie. Niech teraz Frankiewicz i inny śląscy anty-tramwajowi włodarze zazdroszczą Częstochowie. Szkoda, że z GOPu nie zostały zgłoszone jakieś inwestycje dt. komunikacji tramwajowej, bo była wielka szansa na pieniądze. Jednak jak to u nas, autobusy są ważniejsze od tramwajów i tak już raczej niestety zostanie. Z jednej się cieszę, ale z drugiej szkoda, że się u nas nie da.. :(
GOP dostanie pieniądze z Unii na rozbiórkę sieci tramwajowej :cry:
Puschel

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 07 maja 2010, 19:19

Dziennik Zachodni, 2010-05-07 pisze:Dziesięć firm chce budować linie tramwajowe w Częstochowie

O kontrakt na budowę nowej linii tramwajowej wartości ponad 98 milionów złotych walczy dziesięć firm, które zgłosiły się do przetargu ogłoszonego przez miasto. W tym tygodniu otworzono oferty, a po niedzieli Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosi przetarg na zakup siedmiu tramwajów niskopodłogowych za ponad 63 miliony złotych. To największe inwestycje w mieście. Częstochowa dostała na nie 128 milionów złotych unijnej dotacji.

Budowa nowego torowiska rozpocznie się jesienią tego roku, a za dwa lata będzie gotowa. Częstochowa była po wojnie jedynym polskim miastem, w którym wybudowano nowe linie tramwajów. Teraz należy do nielicznych, które rozwijają linie tę formę komunikacji publicznej. Nowa linia, z podwójnym torowiskiem, będzie miała 4100 metrów długości. Będzie obsługiwała ponad 30 tys. mieszkańców Wrzosowiaka, Błeszna i Rakowa. Tramwaj nie będzie już jeździł tylko, jak teraz jedną linią od Huty Częstochowa do dzielnicy Północ i z powrotem, ale wjedzie też do zachodnich dzielnic.

Przygotowania do wpuszczenia nowoczesnych tramwajów na tory rozpoczną się latem od remontu będącego w fatalnym stanie odcinka torowiska w alei Niepodległości. Jeżdżące w Częstochowie tramwaje mają wysoką podłogę i dwa stopnie przy wejściu. W nowych wozach podłoga jest nisko nad peronem i pasażerowie nie muszą pokonywać schodków. Jednak takie tramwaje mogą jeździć tylko po odpowiednio
przygotowanych torowiskach. Tymczasem szyny np. na Ostatnim Groszu po 50 latach eksploatacji nie nadają się do dalszej eksploatacji.

Naprawę 900-metrowego odcinka torowiska w al. Niepodległości, od ul. Bór do zajezdni zaplanowano od 5 do 18 lipca. W tym czasie wymienione zostaną podkłady i szyny.
Źródło: Dziennik Zachodni
Załączniki
fot. Janusz Strzelczyk
fot. Janusz Strzelczyk
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Penny » 24 lip 2010, 09:10

Rynek Kolejowy, 2010-07-23 pisze:Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie rozpisało przetarg na zakup siedmiu nowych tramwajów.

Pojazdy mają być przegubowe, niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, o pojemności minimum 200 pasażerów. Ich długość ma wynosić od 28 do 32 metrów. Dostawa nowych wozów ma być zrealizowana do 31 października 2012 r. Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Firmy biorące udział w przetargu muszą potwierdzić wykonanie dostawy minimum trzech fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych, niskopodłogowych, jednokierunkowych, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem elektronicznym, z udziałem nie mniej niż 60% niskiej podłogi.

Najistotniejszym kryterium oceny ofert producentów będzie cena (70%), następnie wartość techniczna (26 %) oraz długość okresu gwarancyjnego (4%). Otwarcie kopert nastąpi 31 sierpnia. Zakupione składy zostaną skierowane m.in. do obsługi nowej, ponad 4-kilometrowej linii tramwajowej w Częstochowie (jej budowa ruszy jesienią tego roku).
Źródło: Rynek Kolejowy
Załączniki
Fot. Powerek38
Fot. Powerek38

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: Penny » 18 sie 2010, 11:49

Dziennik Zachodni, 2010-08-17 pisze:W Częstochowie rusza budowa linii tramwajowej

W czwartek, 19 sierpnia rozpocznie się pierwszy etap budowy nowej linii tramwajowej. Inwestycja za 80 milionów złotych zakończy się jesienią 2012 roku. Tegoroczne roboty będą kosztowały 20 mln zł.

Nowa linia, z podwójnym torowiskiem (o długości 4100 metrów będzie obsługiwała ponad 30 tysięcy mieszkańców Wrzosowiaka, Błeszna i Rakowa. Tramwaj nie będzie już jak dotąd jeździł tylko jedną linią od Huty Częstochowa do dzielnicy Północ i z powrotem, ale wjedzie też do zachodnich dzielnic.

Druga linia tramwajowa to komunikacyjna rewolucja, ale nie wszyscy częstochowianie są z niej zadowoleni. Ponad trzystu mieszkańców dzielnicy Błeszno podpisało się pod skargą do władz miasta, wojewody śląskiego i Ministerstwa Ochrony Środowiska. Nie chcą aby pod ich oknami jeździły tramwaje.
(...)

Zaprotestowali też mieszkańcy ulic Jesiennej, Limanowskiego, Bienia i Rakowskiej.- Chcą nam zabrać park jordanowski pod budowę. Korzystają z niego dzieci i starsze osoby. To jedyne takie miejsce w okolicy - burzą się. Były prezydent nie liczył się z nami wydając decyzję o budowie nowej linii. Kiedyś jeździła na Błeszno "dwójka" i została zlikwidowana. Po co nam tramwaj? - pytają. Tomasz Jamroziński z Biura Prasowego Urzędu Miasta tłumaczy tymczasem, że w sprawie budowy nowej linii tramwajowej przeprowadzono konsultacje społeczne i to w ich efekcie podjęto decyzję.

Za nową trasę w 85 proc. zapłaci Unia Europejska. Miasto wyłoży 11,8 mln zł. Przetarg na budowę nowej linii tramwajowej wygrało konsorcjum utworzone przez dwie częstochowskie firmy Drog-Bud i Kromiss-Bis, które pokonało dziewięciu konkurentów.
Źródło: Dziennik Zachodni

Tak więc budowa rusza jutro. Z Unii - 85% kosztów inwestycji. Jedynie w GOP się zaś nie da niczego wybudować :evil: !
Załączniki
4c6991c521d38_z.pdf
Schemat poglądowy przebiegu nowej trasy
(16.6 KiB) Pobrany 231 razy

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12 Post autor: KZKGaPowicz » 18 sie 2010, 20:44

Penny pisze:Tak więc budowa rusza jutro. Z Unii - 85% kosztów inwestycji. Jedynie w GOP się zaś nie da niczego wybudować :evil: !
Wszyscy przecież wiemy, że GOP nie ruszy do przodu, jeśli będzie reprezentowany przez większość włodarzy, którym nic się nie chce.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 20 sie 2010, 11:16

Dla bardziej zainteresowanych budową tramwaju na Bełszno, polecam link: http://tramwajbleszno.prv.pl/ - szczególnie album ;)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#14 Post autor: rafalurbino18 » 20 sie 2010, 11:54

Penny pisze:Dla bardziej zainteresowanych budową tramwaju na Bełszno, polecam link: http://tramwajbleszno.prv.pl/ - szczególnie album ;)
Inne miasta Europy, w tym Chorzów :-P Swoją drogą, to po kliknięciu w niektóre miniaturki pojawiają się jeszcze mniejsze zdjęcia :shock:

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: R_G » 02 wrz 2010, 08:02

Cztery oferty w przetargu na tramwaje dla Częstochowy

Swoje oferty złożyły firmy firmy: Solaris, FPS Poznań, konsorcjum Newagu i chorwackiego Koncaru oraz PESA Bydgoszcz. Najtańszą propozycję przedstawiła bydgoska spółka.
Zgodnie z wymogami SIWZ, pojazdy dla Częstochowy mają być przegubowe, niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, o pojemności minimum 200 pasażerów. Ich długość ma wynosić od 28 do 32 metrów. Dostawa nowych wozów ma być zrealizowana do 31 października 2012 r. Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.


Najistotniejszym kryterium oceny ofert producentów będzie cena (70%), następnie wartość techniczna (26 %) oraz długość okresu gwarancyjnego (4%). Zakupione składy zostaną skierowane m.in. do obsługi nowej, ponad 4-kilometrowej linii tramwajowej w Częstochowie (jej budowa właśnie się rozpoczęła).
źródło: Rynek Kolejowy
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 15 wrz 2010, 08:18

Dziennik Zachodni, 2010-09-15 pisze:Częstochowianie czekają na tramwaj

Sprawdziliśmy, jak przebiega budowa nowej linii tramwajowej w Częstochowie. Na razie inwestycja rozpoczęta 19 sierpnia i warta ponad 60 milionów złotych (drugie tyle pójdzie na zakup nowych wozów) tonie w błocie.


- Do wykopów wdziera się woda - pokazują robotnicy pracujący na ulicy Orkana. - Będą problemy z przebiciem się pod al. 11 Listopada, żeby położyć instalacje. Na ulicy Orkana, na której teraz koncentrują się prace, torowisko ma być gotowe przed tegoroczną zimą.

- Wykonawcy, czyli konsorcjum Drog-Bud i Kromiss-Bis zapewniają, że nie ma zagrożenia harmonogramu prac - uspokaja Tomasz Jamroziński z Biura Prasowego Urzędu Miasta. - Jest nawet pewne wyprzedzenie terminów.

Na budowie na razie tego nie widać, ale to dlatego, że jak zapewniają specjaliści, prace koncentrują się na przekładkach podziemnej infrastruktury, której jest
tu bardzo dużo. Wykonawca szacuje, że prace drogowe w całej inwestycji będą stanowić ledwie 30 proc. Teraz zerwano nawierzchnię, wykopano koryto pod fundament linii tramwajowej, bo tory zgodnie z nowoczesną technologią muszą mieć fundament. Nie wystarczy, jak dawniej, położyć je na na tłuczniu. Na placu budowy więcej niż drogowców jest pracowników Enionu przekładających instalacje elektryczne, Fortumu zajmujących się przekładkami instalacji ciepłowniczych, a ludzie z wodociągów zajmują się swoimi rurami.

Również na ulicy Jesiennej na odcinku od al. 11 Listopada do pętli autobusowej widać wykop pod kanał sanitarny. Aż trudno uwierzyć, że za trzy miesiące ulica Orkana będzie taka jak na planach. Torowisko na środku, a po bokach pasy jezdni dla samochodów. Na torowisko auta będą mogły wjechać, bo zostanie wybrukowane. Chodzi o zapewnienie płynności ruchu, bo pasy jezdni dla samochodów będą jednokierunkowe, w przeciwne strony. Kiedy więc dojdzie do zablokowania pasa, kierowca będzie mógł ominąć przeszkodę wjeżdżając na torowisko.

Tak będzie tylko na ul. Orkana. Na innych, gdzie powstanie nowa linia tramwajowa zaplanowano inne rozwiązania. Tory zostaną położone albo w pasie zieleni między istniejącymi jezdniami (tak ma być na ul. Jagiellońskiej), lub na poboczu (od al. 11 Listopada w kierunku ul. Żareckiej). Nowa linia będzie przebiegała ul. Jagiellońską, Orkana, aleją 11 Listopada do ul. Jesiennej, ul. Rakowską do pętli obok stadionu Rakowa.

Jeszcze w tym roku ekipy robotników wejdą na ul. Jagiellońską, aby zająć się przekładkami podziemnych instalacji, przygotować roboty na wiosnę. Konieczne będzie zamknięcie jednej jezdni, a ruch będzie się odbywał po drugiej, w obu kierunkach, na ul. Jagiellońskiej. Na zakończenie wszystkich robót jest czas do jesieni 2012 roku. Za dwa lata mają pojechać nową linii nowe tramwaje.
Źródło

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 28 wrz 2010, 18:17

7 niskopodłogowców dla Częstochowy dostarczy PESA :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: Penny » 16 gru 2010, 10:44

Peter pisze:7 niskopodłogowców dla Częstochowy dostarczy PESA :arrow: Link
Rynek Kolejowy, 2010-12-15 pisze:Częstochowa: W piątek podpisanie umowy na tramwaje

Zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na dostawę siedmiu nowych niskopodłogowych tramwajów dla Częstochowy, który wygrała Bydgoska PESA. Urząd Zamówień Publicznych nie miał zastrzeń do jego przebiegu, dzęki czemu umowa może już zostać podpisana.

- Umowę z PESĄ podpiszemy 17 grudnia - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" sekretarz komisji przetargowej Leszek Kurek. W przetargu wystartowały cztery firmy. Oferta bydgoskiej spółki została oceniona na 100 punktów, w tym 70 za cenę, 26 za wartość techniczną i 4 za długość gwarancji. Pojazdy mają być przegubowe, niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, o pojemności minimum 200 pasażerów. Ich długość ma wynosić od 28 do 32 metrów. PESA zaproponowała cenę brutto 50 300 600 zł, gwarancję w wysokości 60 miesięcy i 14 lat na konstrukcję mechaniczną pudła oraz wózków. Producent zaoferował pojazd w 100 proc. niskopodłogowy, o wózkach napędowych osiowych z osią klasyczną, skrętnych oraz wózkach tocznych osiowych z osią klasyczną, skrętnych. Tramwaj PESY posiada konstrukcję nośną wykonaną ze stali.

Dostawa nowych wozów ma być zrealizowana do 31 października 2012 r. Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#19 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sty 2011, 09:54

InfoTram pisze:Częstochowa: Będzie 8. tramwaj od PESY

Nie siedem, a osiem nowych tramwajów - zakupionych dla potrzeb nowej linii - trafi do Częstochowy. - W związku z wynegocjowaną niższą ceną przetargową otrzymaliśmy zgodę na zakup dodatkowego, jednego składu tramwajowego –poinformował prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. Zgody udzielił Marszałek Województwa Śląskiego, który odpowiada za podział środków unijnych. Tramwaje, podobnie jak samo torowisko są dotowane z funduszy UE.
Pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane i zaopatrzone w monitoring wizyjny dostarczy bydgoska PESA, która wygrała przetarg organizowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Tramwaje trafią do Częstochowy w 2012 roku.
Źródło

Edycja, dnia 22.01.2011:
Nie będzie ósmego, nowoczesnego tramwaju w Częstochowie

Nie będzie ósmego, nowoczesnego tramwaju swing w Częstochowie. Marszałek województwa nie pozwolił wydać na kolejny tramwaj Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu, zaoszczędzonych na przetargu na zakup pojazdów 13 mln zł.

A jeszcze w poniedziałek prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk cieszył się oficjalnie ogłaszając, że jest zgoda marszałka na zakup ósmego tramwaju.

Dzień później już nie było tak wesoło. Okazało się, że marszałek owszem zgadza się, żeby Częstochowa wzbogaciła się o jeszcze jednego swinga, ale za swoje pieniądze. Taka zgoda to zbytek łaski. MPK niepotrzebnie kalkulowało i oszczędzało.
Trzeba było wydać wszystkie pieniądze zamawiając dodatkowe wyposażenie tramwajów, lepsze materiały na siedzenia.

MPK miało na zakup siedmiu tramwajów 63,4 mln zł, z czego 85 procent daje Unia Europejska. Przedsiębiorstwo wybrało najtańszą z czterech ofert - bydgoskiej Pesy za 50,3 mln zł i zwróciło się do marszałka województwa śląskiego z prośbą, aby mogło kupić jeszcze jeden tramwaj. Marszałek jednak trzymał się sztywno zasad podziału unijnej kasy. A te są takie, że jeśli ten, kto wygrywa konkurs na ich przyznanie, nie wykorzystuje pieniędzy, to przechodzą na pierwszego przegranego w staraniach o dofinansowanie. W tym konkursie komunikacyjnym Bielsko było drugie, więc czego Częstochowa nie wydała, trafi pod Klimczok. Pod Jasną Górą do jesieni 2012 r. będą jeździć tylko takie tramwaje jak na zdjęciu.
Źródło

Edycja, dnia 11.03.2011:
Gazeta.pl Częstochowa pisze:Protesty na budowie tramwaju na Błeszno

Tomasz Haładyj2011-03-07, ostatnia aktualizacja 2011-03-06 19:44

Czy tramwaj 14-17 m od bloku to za blisko? Czy da się zmienić projekt, gdy budowa idzie pełną parą? A jeśli da się - czy ulec mieszkańcom, którzy zapowiadaną od lat inwestycją zainteresowali się dopiero teraz?

Linię tramwajową na Błeszno, pierwszą od ćwierćwiecza, zaczęto budować jesienią. Częstochowa otrzyma ją praktycznie w prezencie: Unia pokryje 85 proc. kosztów a w ramach inwestycji wyremontowane zostaną wszystkie równoległe ulice. Mimo to budowa ma przeciwników - bo diabeł tkwi w szczegółach.

Ogniskiem sporu jest narożnik ul. Jesiennej i Bohaterów Katynia. Tory, prowadzone dotąd południowym poboczem Jesiennej, przechodzą w tym miejscu na północne. Mają biec przy samym bloku. - Będzie pękać od drgań - obawia się Teresa Stanisławska, jedna z lokatorek. - Do tego dochodzi hałas.

Urzędnicy podczas kilku spotkań z mieszkańcami tłumaczyli, że współczesna technologia eliminuje te zagrożenia. Bez skutku. - Żądamy odsunięcia torowiska - mówi Teresa Stanisławska pokazując wykonany przez mieszkańców szkic na którym tramwaje przechodzą na drugą stronę Jesiennej dopiero po minięciu bloku.

Choć o planach budowy tramwaju na Błeszno jest głośno od 2006 r., to mieszkańcy zaczęli protestować dopiero po czterech latach, w maju 2010 r. Projekt był już wówczas od dawna zatwierdzony, trwał już przetarg na prace budowlane. Dlatego urzędnicy nie palili się do zmian.

Dlaczego mieszkańcy zareagowali tak późno? - Nie znaliśmy szczegółów inwestycji, nie informowano nas o niej. A konsultacje społeczne były farsą - twierdzi Teresa Stanisławska.

Mieszkańcy zarzucają, że konsultacje przeprowadzono w wakacje (2006 r.) a ulotki nie dotarły do mieszkańców. W rzeczywistości działo się to w drugiej połowie sierpnia i na początku września. Rozprowadzono kilkanaście tysięcy ulotek, w akcję informacyjną włączył się Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej (CKMKM) wieszając plakaty i zakładając portal internetowy. Urząd Miasta otrzymał prawie 2 tys. wypełnionych ankiet - zwolennicy tramwaju byli w przytłaczającej większości.

Ale na tamtym etapie przygotowań do budowy nie było mowy o dokładnym przebiegu torów. Bo być nie mogło - projektowanie linii to kolejny etap.

W maju 2007 r. zatrudniona przez magistrat firma projektowa System zaprezentowała koncepcję przebiegu torów. Zaraz potem szczegółowe rysunki pojawiły się w na prowadzonej www.tramwajbleszno.prv.pl - stronie prowadzonej przez CKMKM. O planach pisała też prasa. Ale mieszkańców nie skłoniło to do bliższego zainteresowania się projektem.

- Nie wszyscy czytają prasę czy korzystają z internetu - odpowiadają.

W protestującym bloku mieszka radny dzielnicowy. - Gdy nim zostałem w 2007 r., rozwieszałem informacje o spotkaniach rady dzielnicy. Rozklejałem również informacje o tramwaju, rozmawiałem z sąsiadami i bardzo duża część osób wiedziała o budowie linii - zapewnia Krzysztof Basiukiewicz. - Jako rada dzielnicy wielokrotnie, na wniosek mieszkańców, zgłaszaliśmy poprawki do projektu linii i były one uwzględniane. Jednak mieszkańcy tego bloku (w którym notabene mieszkam od 27 lat ) nigdy żadnych uwag radzie dzielnicy nie składali. Tematem nie interesowali a teraz wielkie żale i lamenty...

- Plany, planami, ale nikt wtedy nie wierzył, że budowa dojdzie do skutku - mówią mieszkańcy.

W maju ub. roku, gdy wreszcie zgłosili swoje postulaty - nie dostali z magistratu konkretnej odpowiedzi. Po ostatnich wyborach spotkali się z nowym prezydentem. Pokazywali swoje szkice. Wsparł ich Jerzy Kocyga, inżynier drogownictwa, projektant komunikacyjny, działacz Naczelnej Organizacji Technicznej.

- Tramwaj mógłby przejeżdżać na drugą stronę ulicy dopiero po minięciu bloku, miejsca jest dość - mówi. - Niestety, taka modyfikacja na tym etapie inwestycji jest już niemożliwa. Ale mimo to dałoby się przesunąć tory o parę metrów.

Podczas spotkania w magistracie pracownicy firmy System najpierw przekonywali, że już nic nie da się zrobić, jednak dostali polecenie "rozpracowania tematu". - Czekamy. Być może się uda się odsunąć tory od bloku - mówi Grzegorz Cierpiał, z-ca naczelnika magistrackiego wydziału inwestycji.

Budowa linii tramwajowej jest już zaawansowana: tory leżą na ul. Orkana i odcinku Jesiennej. Ale przy protestującym bloku roboty wstrzymano.

Namiot protestacyjny

Od paru miesięcy po południowej stronie ul. Jesiennej stoi namiot a na murze wisi transparent - w ten sposób właściciel posesji protestuje przeciwko budowie torów 4 m od okien. Urzędnicy sprawdzili: kupił on działkę pod warsztat a zaczął budować "na dziko" także mieszkanie. Inwestycję dwukrotnie wstrzymywano ale potem zalegalizowano (rozbiórki domów nie praktykowano). Poza tym protestujący postawił zabudowania w granicy działki - choć wg projektu miał się odsunąć o 4 m. Gdyby tak zrobił, byłby dalej od budowanych teraz torów.

Właściciel posesji zajął też bezprawnie miejski grunt - teren między ogrodzeniem a ścianą domu należy do miasta!

Komentarz "Gazety":

Czy obawy mieszkańców są uzasadnione? Nie - tramwaje przeżywają na świecie renesans m.in. dzięki mniejszej uciążliwości od autobusów. Technologia cichych torowisk pozwala na układanie ich nawet 3 m od ściany domu. Także zabytkowego.

Ale po co kłaść tory pod oknami, gdy miejsca nie brakuje? Dlatego mieszkańcy bloku mają rację.

A właściwie mieliby, gdyby zainteresowali się tą głośną inwestycją w 2007, 2008 czy 2009 r. Fakt: gdy powstawały szczegółowe projekty magistrat nie zrobił kampanii informacyjnej - jednak poznanie przebiegu torów (internet, rada dzielnicy) nie było aż tak trudne.

Mimo 20 lat wolności wciąż nie jesteśmy społeczeństwem obywatelskim. Mało kogo interesuje coś więcej niż własne podwórko. Jeśli więc mieć do kogoś pretensje, to przede wszystkim do siebie.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: Penny » 01 kwie 2011, 11:12

Dziennik Zachodni, 2011-03-29 pisze:Przegrana bitwa tramwajowa mieszkańców Częstochowy

Przebieg budowanej, nowej linii tramwajowej w Częstochowie nie zostanie zmieniony, mimo protestów części mieszkańców.


- Nie otrzymaliśmy dotąd żadnego merytorycznego wyjaśnienia powodów, ani konkretnych argumentów świadczących o tym, że poprowadzenie torowiska południową stroną ulicy Jesiennej do skrzyżowania z ul. Bohaterów Katynia i na tym skrzyżowaniu przeprowadzenia jej na skos przez skrzyżowanie jest niemożliwe - podkreśla Tomasz Rakowski, z komitetu protestacyjnego.

Przewodniczący Rady Miasta Marek Balt z kolei wytyka protestującym, że kiedy on jeszcze w poprzedniej kadencji starał się o wprowadzenie poprawek do projektu nie miał z ich strony poparcia.

Tymczasem urzędnicy w magistracie przypominają, że konsultacje w sprawie przebiegu nowej linii tramwajowej rozpoczęły się w sierpniu 2006 roku. Wtedy rozesłano ankiety w formie ulotek, jako tzw. druki bezadresowe do 20 tysięcy gospodarstw domowych w dzielnicach Raków, Błeszno, Wrzosowiak. O akcji informowano w lokalnych gazetach, informatorach Urzędu Miasta.

We wrześniu 2006 r. odbyła się prezentacja wyników ankiety. Zebrano 1886 głosów. 1742 było za budową linii tramwajowej. 1148 opowiedziało się za wyborem III wariantu przebiegu trasy (al. Niepodległości, ul. Jagiellońska, Orkana, al. 11 Listopada, Jesienna, Rakowska, do pętli obok stadionu Rakowa), która od sierpnia 2010 r. jest realizowana.

Pierwszy tramwaj nową linią pojedzie w przyszłym roku. Polskie normy ochrony środowiska przed hałasem odnoszą się osobno do pory nocnej i dziennej. W aglomeracjach liczących ponad 100 tys. mieszkańców w ciągu dnia hałas drogowy nie powinien przekraczać 65 decybeli, a w nocy 55. W miejscowościach wypoczynkowych normy wynoszą odpowiednio 55 i 45 decybeli. Dla przeciętnego, zdrowego człowieka staje się uciążliwy przekraczając 70 - 80 dB. Długie i częste przebywanie w hałasie powyżej 85 dB przytępia słuch. Powyżej 100 dB powoduje ból.

Tramwaj starego typu jakie jeżdżą w Częstochowie emituje hałas od 56,2 do 58,9 decybeli w odległości 6 metrów od miejsca pomiaru. Nowy jaki będzie jeździł na Błesznie poniżej 50 dB.
źródło

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#21 Post autor: Peter » 10 cze 2011, 12:50

Częstochowskie tramwaje 2012 roku
2011-06-10, ostatnia aktualizacja 2011-06-09 18:07

Obrazek


Jako pierwsi publikujemy wizualizację nowych częstochowskich tramwajów. Pierwszy z siedmiu niskopodłogowych wagonów, wyprodukowanych w bydgoskiej firmie Pesa, ma być gotowy na przełomie tego i przyszłego roku.


Obrazek Fot. Grzegorz Skowronek / Agencja Gazeta
Wybrana przez MPK bryła nowych tramwajów. Odrzucona była bardziej kanciasta...

- Przygotowania do produkcji idą zgodnie z harmonogramem - zapewnia Marcin Jędryczka odpowiedzialny w Pesie za kontrakt. - Kończymy uzgadnianie założeń projektowych, rozpoczynamy prace dokumentacyjne, zamawiamy podzespoły.

Budowa pierwszego egzemplarza zacznie się jesienią. Ma być przygotowany do wożenia pasażerów w kwietniu 2012 r. (kolejne sukcesywnie do października). Ale wcześniej, przez co najmniej miesiąc, będzie przechodzić testy homologacyjne już na częstochowskich torach.

W ramach przygotowań kilka dni temu Pesa przedstawiła przewoźnikowi dwie wizualizacje tramwaju. - Zrobiliśmy wewnętrzne głosowanie, którą wersję wybrać - mówi prezes MPK Roman Wydymus.

Bardziej spodobały się kształty obłe, za którymi opowiedziało się prawie 50 osób. Kanciaste preferowało tylko kilku pracowników MPK.

Bryła tramwaju na wizualizacji jest biała. W rzeczywistości wagon będzie pomalowany w barwy czerwoną i kości słoniowej. Jeszcze nie wiadomo, czy będą to spokojne pasy czy bardziej odważne wzory.

Tramwaj to nie samochód - budowany jest nie seryjnie lecz na konkretne zamówienie z uwzględnieniem specyficznych wymagań poszczególnych miast. I nawet jeśli np. w Warszawie czy Łodzi widzimy, zdawałoby się, identyczną Pesę, to technicznie są to inne pojazdy. Z kolei we Francji, gdzie jak grzyby po deszczu otwierane są coraz to nowe sieci tramwajowe (kwiecień - Reims, grudzień ub. roku - Tuluza), ambicją każdego miasta jest posiadanie odmiennie wyglądających pojazdów. Ich kształty są zastrzeżone, gdyż tramwaje traktowane są nie tylko jako nowoczesny środek transportu ale także symbol, wizytówka i powód do dumy.

W Polsce takich estetycznych oczekiwań dotąd nie było a oryginalny kształt częstochowskich wagonów jest po części efektem szczególnych wymagań MPK, które zmusiły firmy uczestniczące w przetargu do opracowania nowych konstrukcji. Zwycięska Pesa pokusiła się o nową aranżację karoserii także dlatego, że ma wobec tego modelu plany eksportowe.

Nasz przewoźnik chciał, by tramwaje miały mniejszy nacisk na szyny oraz skrętne a nie sztywne wózki (jakie zazwyczaj stosuje się w tramwajach niskopodłogowych). Ma to przedłużyć żywotność torowisk minimalizując wydatki na ich remont. Dlatego nasz tramwaj będzie miał cztery wózki a nie trzy - jak to jest najczęściej w 30-metrowych tramwajach zastępujących stare dwuwagonowe składy.

Ale jest i druga strona tego medalu. Podobnie jak w autobusach niskopodłogowych, tak i w tego rodzaju tramwajach koła nie mieszczą się pod podłogą, więc ich obudowy zajmują część przestrzeni pasażerskiej. - Przejścia wewnątrz wagonu są zawężone do 55 cm. A, że wózki są cztery, to i zwężeń będzie więcej niż np. w nowych warszawskich tramwajach, które mają trzy wózki - mówi prezes Wydymus.

Rekompensatą ma być, prócz braku stopni wejściowych, o jedna para drzwi więcej, niż w warszawskich Pesach czy poznańskich Tramino produkcji Solarisa: będzie więc pięć par podwójnych i dwie pojedynczych.

Siedem nowych częstochowskich tramwajów będzie jeździć na nowej linii nr 3 relacji Północ - centrum - estakada - Wrzosowiak - stadion Rakowa. Budowane wzdłuż ul. Jagiellońskiej, Orkana, Jesiennej i Rakowskiej torowisko (4,5 km) ma być wg umowy gotowe jesienią 2012 r., ale nie wykluczone, że będzie przejezdne już przed przyszłorocznymi wakacjami.

Zarówno na zakup tramwajów jak i budowę linii na Wrzosowiak Częstochowa otrzymała unijną dotację - 85 proc. kosztów. Te zaś w przypadku wagonów oraz specjalistycznego wyposażenia zajezdni wynoszą w sumie 50 mln zł.

Tomasz Haładyj
Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

EDIT 14.07.2011

Fotki z budowy trasy tramwajowej na Błeszno :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#22 Post autor: KZKGaPowicz » 03 wrz 2011, 09:06

InfoTram pisze:ND w Częstochowie

Częstochowa ma kolejny zabytkowy tramwaj. Doczepę typu ND z 1955 roku przetransportowano pod Jasna Górę wprost z Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów w Warszawie. Wcześniej woziła pasażerów w Szczecinie. Na burtach wagonu znajduje się herb miasta, numer taborowy #384 oraz napis: 'MZK Szczecin zajezdnia Niemierzyn'. Tego typu doczepy produkowała Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych KONSTAL.

Częstochowskie MPK posiada już wagon zabytkowy typu 4N1 o numerze taborowym #202. To jeden z 14 wozów silnikowych, popularnych 'Enek', które jeździły po Częstochowie od 1959 roku, czyli od początku uruchomienia częstochowskich tramwajów. Służyły mieszkańcom 30 lat. Do wagonów silnikowych doczepiano jedną, a w Częstochowie nierzadko dwie doczepy (identyczne jak sprowadzona z Warszawy). W sumie MPK posiadało w tamtych czasach aż 26 doczep.

Częstochowska 'Enka' jest o 3 lata młodsza od pozyskanej doczepy. Przed kapitalnym remontem, który zakończył się 31 sierpnia 2006 roku, służyła jako pojazd gospodarczy i wagon techniczny.
Zabytkowy tramwaj-doczepę sprowadzono dzięki staraniom Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Swój udział w sprowadzeniu pojazdu miał także prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Penny » 07 wrz 2011, 10:19

Rynek Kolejowy, 2011-09-06 pisze:Budowa linii tramwajowej postępuje

Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, prace przy budowie linii tramwajowej na Błeszno w Częstochowie idą pełną parą. Około 26 września, czyli z tygodniowym poślizgiem, mają zakończyć się roboty na skrzyżowaniu przy PZU.


Prace przy budowie linii tramwajowej na Błeszno koncentrują się teraz na newralgicznym skrzyżowaniu przy PZU. Skrzyżowanie ma być gotowe około 26 września, a więc tydzień później niż przewidywano.

W niedzielę montowano rozjazdy na przystanku tramwajowym Estakada. Teraz przyłączane są do nich tory z Kucelina, oraz z Wrzosowiaka i Błeszna. Układane są także betonowe płyty nowego torowiska oraz wyginane są szyny. Przystanek Estakada ma być nieco przesunięty w stronę centrum.

Największą bolączką dla kierowców są prace przy PZU, ponieważ remonty zmuszają do objazdów. Według przedstawiciela ratusza, prace mogą zakończyć się 26 września, a może nawet nieco wcześniej, ale na pewno z kilkudniowym opóźnieniem w stosunku do pierwotnie planowanej daty.

Na odcinkach linii już ukończonych będą ustawione wiaty chroniące przed deszczem, ale pojawią się nieprędko, bo dopiero bliżej terminu odbiorów.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-09-06 pisze: Częstochowa: Autobusy za tramwaje

Duże zmiany dotknęły od soboty pasażerów częstochowskich tramwajów. Z powodu remontu wiaduktu w Alei Niepodległości uruchomiona została zastępcza komunikacja autobusowa.


W związku z pracami remontowymi w rejonie wiaduktu przy Alei Niepodległości od soboty 17.09.2011 roku od godz. 6:00 na odcinku Zajezdnia MPK – pętla przy ul. Fieldorfa-Nila została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa oznaczona jako T.

Przerwa w kursowaniu tramwajów na odcinku od Zajezdni MPK do pętli na Północy ma potrwać - według przewidywań MZDiT - około 3 miesięcy.

Tramwajowa komunikacja nocna będzie również obsługiwana autobusami linią TN w relacji Fieldorfa-Nila – Zajezdnia MPK.

Ponadto w związku z udostępnieniem dla ruchu tramwajowego fragmentu skrzyżowania Alei Niepodległości i ulicy Jagiellońskiej od poniedziałku 19.09.2011 roku przestaje funkcjonować zastępcza linia nr 92 (autobus za tramwaj). Na odcinku Zajezdnia MPK – Kucelin-szpital zostanie wznowiona komunikacja tramwajowa.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-11-10 pisze:Nowa hala dla częstochowskich tramwajów

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót inwestycyjnych na potrzeby budowy hali na specjalistyczne wyposażenie obsługowe tramwajów wraz z układem torowo-sieciowym zajezdni tramwajowej.


W zakres zadania wchodzi również uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę. Hala ma powstać na terenie MPK w Częstochowie przy Al. Niepodległości 30. Ma mieć 75 metrów długości i wysokość 6 metrów. Znajdować się w niej będą dwa tory tramwajowe (zachodni i wschodni).

Oferty mają być oceniane na zasadzie kryteriów: cena – 80 proc. oraz termin realizacji – 20 proc. Oferty można składać do 28 listopada.
źródło
Załączniki
www.openstreetmap.org
www.openstreetmap.org

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#24 Post autor: KZKGaPowicz » 03 gru 2011, 19:36

Częstochowski Klub Młośników Komunikacji Miejskiej pisze:Słupki przystankowe na nowej linii mogłyby być ładniejsze

Redaktor: Dominik Wójcik
02.12.2011.

Problem niby błahy i to do tego stopnia, że początkowo nie zwróciliśmy na niego uwagi. Z czasem jednak, gdy całość inwestycji zaczęła nabierać ostatecznych, wyrazistych barw, ten zaczął razić w oczy. Chodzi o słupki przystankowe na ciągu częściowo wybudowanej już linii tramwajowej wraz z przyległą do niej okolicą, które są dalekie do wzoru estetyki.

Słupki te mają formę ocynkowanej nagiej rury, do której z obu stron przykręcono dwie osobne tabliczki D-15 i D-17 (przystanek autobusowy i tramwajowy). Standardem w Częstochowie do niedawna były proste ramki, wewnątrz których znajdowały się rozkłady jazdy i wykaz linii obsługujących przystanek. MPK i odeszło od tego standardu montując "żyrafy", czyli wysokie czerone słupki w formie rury, na szczycie którego zamontowano znak D15/17, a na wysokości oczu łukowe tabliczki na rozkłady jazdy.

Kilka lat temu uruchomiono Miejski System Informacji Turystycznej, w ramach którego przewoidziano także znormalizowane słupi przystankowe. W swoim kształcie przypominają te opisane na początki, czyli ramkę, wewnątrz której zlokalizowano tablie z rozkładami jazdy, wykazem linii obsługujących przystanek oraz plany komunikacyjne i centrum miasta. Odkryliśmy także, że swoją formą nawiązują - być może przypadkiem - do słupków przystankowych zlokalizowanych przynajmniej w centrum miasta na okoliczność funkcjonującej w latach 1929-1931 Miejskiej Komunikacji Autobusowej (zobacz tekst).

Nauczyliśmy się już, że różne inwestycje traktuje się osobno. Za jaskrawy przykład może tu służyć casus nowych dróg rowerowych wzdłuż ulicy Jagiellońskiej, które po niedługim czasie zerwano przy okazji przebudowy nowej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą przyległa, czyli między innymi... drogami rowerowymi. Tak samo jest w przyspadku inwestycji "Miejski System Informacji Turystycznej" oraz "Budowa nowoczesnego transportu (...)" (czyli tramwaj na Błeszno). Najwyższa pora, aby wszystkie inwestycje traktować spójnie. Wszystkie przystanki zostały wybudowane od podstaw. Czy nie można było zlecić wykonawcy ustawienia słupków według wzoru MSIT?
Zwróciliśmy się do Urzędu Miasta Częstochowy (WIiZP) oraz Miejskiego Zarzadu Dróg i Transportu z apelem o spójne traktowanie miejskich inwestycji w przypadkach, w których przystanki będą budowane od podstaw.

Zobacz pismo w tej sprawie [pdf - 739 KB]
Źródło
Załączniki
untitled.PNG
IMGP8166_896x600.JPG
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#25 Post autor: rafalurbino18 » 03 gru 2011, 21:19

Mogliby pomyśleć na innymi wiatami, pod którymi można byłoby schować się przed deszczem, a nie takie coś jak na zdjęciu. Słupkami niech martwią się później.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: Penny » 03 sty 2012, 12:50

Rynek Kolejowy, 2012-01-03 pisze:Tramwajem na Błeszno od 1 września

Według informacji częstochowskich społeczników, monitorujących budowę nowej linii tramwajowej na Błeszno, wykonawca zamierza ukończyć inwestycję na przełomie czerwca i lipca. Otwarcie linii planowane jest na 1 września 2012.


Według Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej po nowym torowisku mają kursować tramwaje linii nr 3 w relacji Fieldorfa - Stadion Raków.

Budowa linii tramwajowej ruszyła w sierpniu ubiegłego roku. Będzie kosztować 80 milionów złotych. Nowa linia, z podwójnym torowiskiem (o długości 4100 metrów) będzie obsługiwała ponad 30 tysięcy mieszkańców Wrzosowiaka, Błeszna i Rakowa. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Drog-Bud i Kromiss-Bis.
źródło

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#27 Post autor: martin » 01 maja 2012, 18:58

Częstochowa: droższe bilety komunikacji miejskiej

Od wtorku częstochowianie płacą więcej niż dotychczas za przejazd autobusami i tramwajami. Cena jednorazowego biletu normalnego wynosi 3 zł, zamiast – jak dotychczas – 2,50 zł. Cały bilet podmiejski kosztuje 4,20 zł, do tej pory - 3,80 zł.

Zrodlo
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: Penny » 04 maja 2012, 03:44

Rynek Kolejowy, 2012-04-30 pisze:Pesa Twist już wozi pasażerów w Częstochowie

W sobotę, 28 kwietnia, o godzinie 7:49 z przystanku Powstańców Śląskich, pasażerów w kierunku pętli Raków-dworzec podjął po raz pierwszy tramwaj 129Nb, czyli Twist od Pesy. Relacją z przejazdu podzielił się z Czytelnikami "Rynku Kolejowego" Dominik Wójcik z Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.


32-metrowy tramwaj będący jeszcze własnością Pesy rozpoczął tym samym 30-dniowy okres testu, w czasie którego pojazd nie może zaliczyć ani jednej awarii – taki wymów postawiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie, czyli zamawiający. Siedem takich pojazdów już od września będzie obsługiwać linię nr 3 relacji Fieldorfa – Stadion Raków.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-08-27 pisze:Nowa linia tramwajowa w Częstochowie ruszy 3 września

Nowa linia tramwajowa na częstochowskie Błeszno zostanie otwarta nie pierwszego, a trzeciego dnia września. Pierwszy tramwaj - Twist Pesy - odjedzie z pętli Stadion Raków o 4:55. Na razie po linii kursować będą też stare tramwaje typu 105Na.


Nową linię o długości ok. 4,5 km wybudowało konsorcjum Drog-Bud i Kromiss-Bis za 80 mln złotych. W 2009 roku inwestycja, którą prowadzi miasto Częstochowa, uzyskała dofinansowanie od Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013 w wysokości 85% dofinansowania. Pozostałe 15% środków pochodzi z budżetu miasta Częstochowy.

Otwarcie linii planowane było na 1 września 2012 - na dwa miesiące przed terminem zakończenia inwestycji. Ostatecznie tramwaje zaczną jeździć na Błeszno dwa dni później. Oficjalne otwarcie linii nastąpi później, w niedzielę 9 września w południe.

Jaka trasa?

Nowa linia tramwajowa nr 3 pojedzie od przystanku początkowego Fieldorfa-Nila do przystanku Estakada tak, jak dotychczas kursujących linii nr 1 i 2. Od przystanku Estakada linia 3 będzie po nowo wybudowanej trasie, ulicami: Jagiellońską, Orkana, 11 Listopada, Jesienną, Rakowską i Limanowskiego do pętli Stadion Raków.

Tramwaje linii nr 3 na nowym odcinku będą się zatrzymywać na następujących przystankach znajdujących się w pobliżu dotychczasowych przystanków linii autobusowych:
• przy ulicy Jagiellońskiej - PZU i KASZTANOWA
• przy ulicy Orkana - BUKOWA, ORKANA-SZKOŁA i WRZOSOWIAK
• przy ulicy 11 Listopada - SPORTOWA
• przy ulicach Jesiennej i Rakowskiej - JESIENNA, JESIENNA-SZKOŁA, BOHATERÓW KATYNIA i RAKOWSKA
• przy ulicy Limanowskiego - ŻARECKA I STADION RAKÓW (pętla-przystanek początkowy/końcowy).

Znikną autobusy

W związku z uruchomieniem od 3.09.2012 roku tramwajowej linii nr 3 ulegną zmianie dotychczasowe trasy linii dziennych nr 10 i 20 oraz linii nocnych N0 (tramwaj nocny) i N4. Linia nr 10 od przystanku Estakada będzie w obu kierunkach kursować ulicami 11 Listopada i Bohaterów Katynia (koło cmentarza Raków) do pętli Błeszno. Linia nr 20 od przystanku Estakada będzie w obu kierunkach kursować Aleją 11 Listopada do Jesiennej i dalej bez zmian przez Rydza Śmigłego, Jagiellońską, Bór i Korkową.

Linia N0 będzie kursować w każdą noc na trasie dziennej linii nr 3. Linia N4 kursująca od strony Dąbia, z Alei Pokoju będzie jeździć Aleją Wojska Polskiego, Rakowską, Limanowskiego, Łukasińskiego do Alei Pokoju i dalej bez zmian. Od dnia 3 września nastąpią również korekty godzin odjazdu na liniach tramwajowych nr 1 i 2 oraz na liniach autobusowych nr 17, 19 i 23. Nowy układ komunikacji w tej części miasta można zobaczyć tutaj .

Rozkłady jazdy obowiązujące od 3.09.2012 roku są dostępne tutaj, a nowego tramwaju nr 3 na Błeszno - tutaj. Nowa linia będzie kursować 8 razy na godzinę w szczycie, co 10 minut poza szczytem i co 15 minut w wakacje, weekendy i święta. Kursy zostaną uzupełnione starymi tramwajami 105Na, ponieważ jeszcze nie wszystkie Twisty dotarły do Częstochowy.
źródło
Załączniki
(dot. drugiego artykułu)
(dot. drugiego artykułu)
fot. Tomasz Rorat<br />(dot. pierwszego artykułu)
fot. Tomasz Rorat
(dot. pierwszego artykułu)
fot. Dominik Wójcik<br />(dot. pierwszego artykułu)
fot. Dominik Wójcik
(dot. pierwszego artykułu)
fot. Dominik Wójcik<br />(dot. pierwszego artykułu)
fot. Dominik Wójcik
(dot. pierwszego artykułu)

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#29 Post autor: martin » 05 wrz 2012, 20:41

W Częstochowie mają Dzień Pieszego Pasażera.
Z okazji Dnia Pieszego Pasażera, ludziom dobrej roboty... Takie komunikaty mogłyby rozbrzmiewać z megafonów w Częstochowie. Bo właśnie w tym mieście - zaraz po uruchomieniu linii tramwajowej, trzeba było ją zamykać. Przyczyną jest awaria.

Częstochowianie z nowej linii, która łączy centrum miasta z dzielnicą Błeszno cieszyli się tylko dwa dni. Tramwaje musiały bowiem wrócić do zajezdni. W poniedziałek były pierwsze problemy z regularnymi kursami, wczoraj tramwaje stanęły. Jak ustalili eksperci, przyczyną awarii było uszkodzenie dwóch styczników - czyli elementów układu sieci trakcyjnej, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jej użytkowania. Jeżeli ekipy naprawcze nie napotkają nowych kłopotów - tramwaje na linię nr 3 wrócą jeszcze dzisiaj. Do tego czasu pasażerowie muszą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej.
Zrodlo
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#30 Post autor: hanys76 » 05 wrz 2012, 21:49

Najwcześniej w piątek tramwaje wrócą na Błeszno - po tym jak we wtorek podczas porannego szczytu wysiadła podstacja trakcyjna.W podstacji spaliły się styczniki w dwóch z czterech tzw. modułów zasilających. Moim zdaniem podstacja została źle zaprojektowana, bo przewiduje na każdym z czterech odcinków zasilania, na jaki podzielono nową trasę, tylko po jednym tramwaju. A przecież zawsze może zdarzyć się jakieś opóźnienie czy spiętrzenie pociągów - mówił we wtorek rano "Gazecie" wiceprezes MPK Robert Madej.

LINK

Ładna fuszerka niema co. Ciekawe kto za to odpowiada.Podobno rzetelnych testów przed puszczeniem tramwajów w ogóle nie było. Nie przeprowadzono też szkoleń motorniczych: większość z nich w poniedziałek po raz pierwszy jechało 4,5-kilometrową trasą.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#31 Post autor: Łukasz » 06 wrz 2012, 07:24

Okres błędów i wypaczeń Najbardziej powala na kolana iż dopiero we wrotek stwierdzono że to testy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#32 Post autor: Penny » 10 wrz 2012, 05:20

Rynek Kolejowy, 2012-09-07 pisze:Restart nowej linii w Częstochowie po awariach

Klapą zakończyła się poniedziałkowa inauguracja nowej linii tramwajowej na Błeszno w Częstochowie. Po poniedziałkowych i wtorkowych awariach kursy zostały zawieszone do dziś. Do niedzieli potrwają testy, a docelowe kursowanie ma się zacząć w poniedziałek.


Nowa linia tramwajowa została testowo otwarta w poniedziałek. Relację z pierwszego dnia kursowania wraz ze zdjęciami można przeczytać tutaj. - Uruchomienie nowej linii tramwajowej na Błeszno &#8211; jeszcze przed oficjalnym otwarciem &#8211; nie obyło się bez kłopotów związanych z awarią urządzeń układu testowania sieci trakcyjnej - poinformował we wtorek UM w Częstochowie, który prowadził inwestycję budowy nowej, czteroipółkilometrowej linii.

W pierwszym dniu funkcjonowania nowej linii doszło do przerwy w kursowaniu, spowodowanej okresowym brakiem zasilania, a następnie dwoma awariami tramwajów starego typu. Ruch został wznowiony, jednak 4 września rano nastąpiła kolejna przerwa związana z awarią dwóch styczników, elementów układu testowania sieci trakcyjnej, odpowiedzialnego za dopuszczenie do zasilania sieci, a więc związanego z bezpieczeństwem jej użytkowania.

Według wstępnej wiedzy, zaistniała awaria nie jest skutkiem błędu projektowego czy wykonawczego. Jest to opinia zespołu, powołanego przez Prezydenta Miasta, w którego skład weszli przedstawiciele inwestora, przewoźnika, organizatora transportu publicznego, wykonawcy, projektanta, inżyniera kontraktu oraz służb miejskich.

Zgodnie z ustaleniami zespołu, po wymianie styczników testowy ruch tramwajów na nowej linii został przywrócony od środy. W środę i czwartek (5 i 6 września) odbywał się on bez pasażerów, natomiast w piątek i sobotę (7 i 8 września) planowane są testowe jazdy z udziałem podróżnych.- Biorąc pod uwagę utrudnienia, jakie towarzyszyły testowemu uruchomieniu nowej linii tramwajowej od 3 września, Ppezydent miasta postanowił, że w piątek i w sobotę będzie możliwość skorzystania z tramwaju linii nr 3 (tylko na nowej trasie &#8211; od Estakady, przez Błeszno i Wrzosowiak &#8211; do stadionu Rakowa) bez obowiązku kasowania biletu - przypominają urzędnicy. Jednocześnie funkcjonować będzie wzdłuż nowej linii zastępcza komunikacja autobusowa.

Testy na przemian, z przejazdami zabytkowych składów tramwajowych &#8211; z okazji inauguracji tygodnia zrównoważonego transportu - kontynuowane będą także w niedzielę. Od poniedziałku &#8211; 10 września &#8211; na nowej linii planowany jest kursowy ruch tramwajów z częstotliwością co 10 minut. Oznacza to wycofanie się z korzystnego rozkładu jazdy - co 7,5 minuty - do częstotliwości zapisanej w umowie z Unią Europejską. Ma to zapobiegać grupowaniu się tramwajów. Do tego rozkładowy czas przejazdu do pętli Stadion Raków zostął wydłużony o 2 minuty (z 12 do 14 minut).

W niedzielę testy trwać będą z przerwami: ok. godz. 11.30 na wysokości SP nr 53 przy ul. Orkana planowana jest w czasie inauguracji &#8222;Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Częstochowie&#8221; parada różnych typów tramwajów, a w godzinach 13-17 nową linią kursował będzie zabytkowy tramwaj 4N.
źródło


Fotorelacja z uruchomienia linii

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#33 Post autor: hanys76 » 06 gru 2012, 22:40

Budowa nowej hali dla tramwajów na finiszu

Tylko pozazdrościc, u nas nigdy, czegoś takiego nie doczekamy.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#34 Post autor: hanys76 » 28 lut 2015, 10:29

Ktoś z forum wybiera się może na ten dzień otwarty bo widzę że warto :)
Załączniki
10982586_389957471175114_8227307851898284564_o.jpg

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: patryk644 » 23 sty 2017, 21:57

Dzisiaj postanowiłem sobie zrobić wycieczkę do Częstochowy i zobaczyć tamtejsze tramwaje. Na początku moją uwagę zwróciła czystość we wszystkich tramwajach. Pozytywnie zaskoczył mnie też stan stopiątek, który był naprawdę dobry. Dzisiaj na linii były następujące wagony: linia 1/2 - #611+612, #609+610, #693+694, #641+636, #685+686, #613+614, #680+681 natomiast na linii 3 - #624, #622, #623, #607+608, #627, #621, #615+616 i #605+606.
Wyjątkowy okazał się #641, który jako jedyny z wyżej wymienionych stopiątek był po większym remoncie. Miał on układ krzeseł jak np. #268 czy #286. Drzwi w stopiątkach ku mojemu zaskoczeniu zamykały się bardzo cicho (z wyjątkiem #680+681 i #685+686).
W środę zamierzam znowu tam pojechać i może złapię coś jeszcze.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#36 Post autor: Peter » 23 sty 2017, 22:49

Fajnie tam sobie pojeźdżić stopiątkami. :)

Gdy uruchomiono trasę na Błeszno, to zrobiłem we wrześniu 2012 parę fotek w drugim wagonie składu #693+694 na nowej linii 3.
Jak przystało na drugie wagony wnętrze nieco zniszczone, ale np. w #645 (maj 2012) było trochę czyściej. :-)
Załączniki
644.645.jpg
693.694.4.jpg
693.694.3.jpg
693.694.2.jpg
693.694.1.jpg
*SDIP (U.N.O.)


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości