Wieści z Gdańska

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#51 Post autor: KZKGaPowicz » 12 lis 2011, 11:53

InfoTram pisze:Gdańsk: Ruszyły spotkania w sprawie tramwaju na Morenę

Kilkudziesięciu mieszkańców Piecek-Migowa pojawiło się na pierwszym z serii spotkań dotyczących budowy nowej linii tramwajowej w tej dzielnicy Gdańska. Ich uwag wysłuchali wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski oraz Romuald Nietupski - wiceprezes spółki GIK odpowiedzialnej za tę inwestycję. W spotkaniu udział wzięli również przedstawiciele Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, Zarządu Transportu Miejskiego, Wydziału Programów Rozwojowych i Kolei Metropolitalnej. Mieszkańcom zaprezentowano koncepcję budowy nowej linii, dyskutowano również o jej szczegółach –m.in. o umiejscowieniu i funkcjonalności przystanków tramwajowych i zmianach w obecnym układzie drogowym.
Nowa linia przebiegać ma od istniejącej pętli przy ul. Kartuskiej na Siedlcach ulicami Nowolipie i Rakoczego łącząc się na końcu z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Projekt przewiduje też odgałęzienie torów biegnące od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej. Poza torowiskiem inwestycja obejmować będzie również przebudowę skrzyżowań i budowę ścieżek rowerowych. Zmieni się również charakter pętli tramwajowej na Siedlcach. Nowa linia tramwajowa ma być gotowa do 2015 roku, a jej koszt sięgnie najprawdopodobniej 130 mln zł.
Kolejne spotkanie informacyjne dotyczące tej inwestycji odbędzie się 14 listopada o godzinie 17.00 w LO nr XX przy ulicy Dobrowolskiego 6.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: Penny » 29 lis 2011, 09:02

Rynek Kolejowy, 2011-11-29 pisze:Będzie pierwszy tramwajowy trójkąt torowy

Linia prowadząca na Morenę, która ma być uruchomiona nie wcześniej niż w 2015 roku, ma być wyjątkowa w skali miasta. Po raz pierwszy w Gdańsku pojawi się bowiem trójkąt torowy. Do obsługi linii mają być zakupione niskopodłogowe tramwaje dwukierunkowe informuje portal Nasze Miasto


Trójkąt torowy z torem odstawczym ma być tańszy, niż tradycyjna pętla tramwajowa. System ma być wybudowany przy przystanku Brętowo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz na skrzyżowaniu Bulońskiej i Myśliwskiej. Trójkąt torowy to zestaw torów w kształcie zbliżonym do trójkąta. Na rozwidleniach znajdują się zwrotnice. Dwa spośród trzech kierunków wychodzących z narożników to ślepe, krótkie tory. Ich zaletą jest powierzchnia mniejsza, niż w przypadku tradycyjnej pętli.

W założeniach trzy linie tramwaje mają kursować co 15 minut. Jedna z nich ma być zsynchronizowana z pociągami PKM. Do systemu niezbędne są tramwaje dwukierunkowe. W Gdańsku takich tramwajów jest ponad 40, ale są już wysłużone. Miasto chce zakupić całkowicie niskopodłogowe tramwaje dwukierunkowe.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#53 Post autor: KZKGaPowicz » 03 gru 2011, 19:49

InfoTram pisze:Gdańsk: Mikołaj w tramwaju

6 grudnia ZKM Gdańsk zaprasza na bezpłatne przejazdy trzema zabytkowymi tramwajami. W specjalnie oznakowanych wagonach, które będą jeździć na trasach Nowy Port –Centrum – Stogi, Strzyża – Centrum oraz Zaspa – Siedlce, będzie można spotkać św. Mikołaja i dostać słodkie upominki.
Przejazdy specjalnie oznakowanymi tramwajami są bezpłatne.

Rozkład jazdy
Linia M1 – obsługiwana przez tramwaj typu 105N z 1977 r. na trasie Nowy Port - Centrum - Stogi
Odjazdy w kierunku Stogów:
Nowy Port (Góreckiego): 9:32, 11:22, 13:25, 15:18
Dworzec Główny: 9:55, 11:45, 13:48, 15:41
Odjazdy w kierunku Nowy Port:
Stogi Plaża: 10:25, 12:13, 14:22, 16:11
Dworzec Główny: 10:50, 12:38, 14:47, 16:38
Linia M2 – obsługiwana przez tramwaj typu 102Na z 1970 r. na trasie pętla Strzyża - Centrum
Odjazdy z pętli Strzyża: 10:30, 11:30, 12:48, 14:52,
Odjazdy z Dworca Głównego (kier. Strzyża): 10:04, 11:04, 12:04, 13:19, 14:19, 15:20
Linia M3 - obsługiwana przez tramwaj typu N z 1952 r. na trasie pętla Zaspa – Siedlce
Odjazdy z pętli Siedlce: 10:15, 11:35, 13:05, 14:22
Odjazdy z pętli Zaspa : 10:52, 12:12, 13:41, 15:05
Źródło

Edycja, dnia 21.01.2012:
infoTram pisze:Gdańsk: Powrót tramwajów linii 4, 7 i 10, nowa linia 14

12.01.2012 po zakończeniu prac torowych w ciągu ul. Strajku Dokerów w Nowym Porcie, na tory wróciły tramwaje linii 4, 7 i 10. Dodatkowo została uruchomiona nowa linia 14. Szczegóły funkcjonowania linii:
4: Zaspa – Mickiewicza – Hallera – Kliniczna – Marynarki Polskiej – Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.
7: Chełm Witosa – Centrum – Brama Wyżynna – Dworzec Główny – Jana z Kolna - Marynarki Polskiej – Letnica – Nowy Port (Oliwska). Nowością będzie skierowanie tej linii w Nowym Porcie po tzw. „dużej” pętli (jak linia 5), co polepszy skomunikowanie zachodniej części tej dzielnicy ze Śródmieściem. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.
10: Siedlce – Kartuska – Dworzec Główny – Jana z Kolna – Marynarki Polskiej – Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.
14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica – Marynarki Polskiej – Jana z Kolna – Dworzec Główny – Brama Wyżynna – Centrum (powrót przez 3 Maja – Hucisko). Będzie to podstawowa linia funkcjonująca codziennie. Dzięki skróconej trasie do Centrum, mieszkańcy Nowego Portu, Letnicy i Młynisk zyskają dużą częstotliwość kursowania: łącznie z linią 7 i 10 w godzinach szczytu na tej trasie tramwaje pojadą średnio co 5 minut, co pozwoli poprawić komfort podróży w godzinach największego zapotrzebowania. Ponadto, krótsza trasa spowoduje częstsze kursy obsługiwane taborem niskopodłogowym i zapewni dojazd w rejon wielu instytucji przy ul. Nowe Ogrody.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#54 Post autor: Penny » 30 sty 2012, 15:41

Rynek Kolejowy, 2012-01-30 pisze:Częstochowa z odsieczą dla Jana z Kolna

Na ul Jana z Kolna tramwaje nie kursują od czasu pożaru jaki 19 stycznia wybuchł w jednej ze stoczniowych hal. Ruch tramwajów zostanie przywrócony 1 lutego dzięki montażowi słupa tymczasowego, który nie wymaga fundamentów - pisze "Gazeta Wyborcza".


Do jednej ze ścian przymocowana była sieć trakcyjna. Po ugaszeniu pożaru ścianę należało wyburzyć. Zamontowanie słupa dla sieci trakcyjnej najpierw było niemożliwe z powodu trwającego dochodzenia, teraz - z powodu zbyt silnych mrozów. Dlatego też gdański Zarząd Dróg i Zielenie zdecydował się na postawienie słupa tymczasowego - Przenośny słup, który przybył do nas z Częstochowy nie wymaga fundamentów - powiedziała "Gazecie Wyborczej" Katarzyna Kaczmarek rzeczniczka ZDiZ

- Dzisiaj otrzymaliśmy zgodę na jego montaż. Prace potrwają do wtorku, a na środę planowanej jest przywrócenie ruch tramwajowego - dodała.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-01-30 pisze:Modernizacja gdańskiego 114Na

ZKM Gdańsk planuje przeprowadzenie modernizacji niskowejściowego wagonu 114Na. Wiąże się z nią zmiana designu tramwaju. W trakcie remontu tramwaj zyska m.in. nowe sprzęgi łamane, automatycznie składane lustra zewnętrzne. Na nowo zaaranżowana zostanie również kabina motorniczego.


ZKM Gdańsk planuje przeprowadzenie modernizacji niskowejściowego wagonu 114Na. Wiąże się z nią zmiana designu tramwaju. W trakcie remontu tramwaj zyska m.in. nowe sprzęgi łamane, automatycznie składane lustra zewnętrzne. Na nowo zaaranżowana zostanie również kabina motorniczego, która zostanie wyłożona tworzywami. Prowadzący pojazd będzie miał do dyspozycji także nowy fotel z możliwością ergonomicznego ustawiania jego parametrów, oraz klimatyzację, która musi zostać zunifikowana z obecnie eksploatowanymi przez gdańskiego przewoźnika. Kabina zyska również nowe wygrodzenie. Na czole pojazdu zostanie zamontowany nowy wyświetlacz. Modernizacji poddany zostanie także układ napędowy drzwi, w którym zastosowany zostanie zunifikowany system sterowników. Zamontowane zostaną nowe okna, z uchylną, górną częścią.

Na nowo zaaranżowane będzie również wnętrze pasażerskie, które zyska nowe oświetlenie przedziałów luki dachowe (otwierane), zoptymalizowany układ poręczy, szklane wiatrołapy przy drzwiach pasażerskich. Nowe fotele pasażerskie zostaną zamocowane zostaną wyłącznie do ścian bocznych ułatwiając proces sprzątania wnętrza. Nagrzewnice wnętrza w członach skrajnych zabudowane będą pod fotelami pasażerskimi. Sufit oraz ściany boczne zostaną wyłożone nowymi płytami i profilami tworzywowymi. Na całej długości tramwaju położona zostanie nowa wykładzina podłogowa, antypoślizgowa, zgrzewana, która zachodzić ma na ściany boczne do wysokości max 1000 mm. W ostatnim członie wagonu zamontowany zostanie nowy pulpit manewrowy. Podobnym zmianom ulegnie również niskopodłogowy człon środkowy, w którym pojawi się nowa aranżacja poręczy, szklane wiatrołapy, nagrzewnice pod stopniami pasażerskimi. Człon ten zostanie wyposażony, co oczywiste, w stanowisko mocowania wózka inwalidzkiego oraz sygnalizację i przyciski dla osób niepełnosprawnych. Renowacji poddana zostanie harmonia przegubów. Zamontowane będą również piasecznice. Za piaskowanie ma odpowiadać pierwsza oś pojazdu. Naprawione będą również wózki napędowe. Tramwaj po modernizacji zyska nowy pantograf OTK –2 lub Fb 700. Nowa będzie również instalacja elektryczna, z monitoringiem (8-kamerowym), dotykowym monitorem LED dla motorniczego, radiotelefonem oraz zewnętrznymi pięcioma tablicami zewnętrznymi, również w technologii LED (dwie czołowe z numerem linii oraz trzy boczne z numerem linii oraz kierunkiem). W wagonie zostanie zamontowanych 6 kasowników dwusystemowych. Wykonawca modernizacji będzie zobowiązany także do wykonania przeglądu konstrukcji stalowej. Prace modernizacyjne powinny zakończyć się do końca roku 2012. Liftingowy poddany zostanie wagon p numerze 1501. Przypomnijmy, że modernizację przeszedł już drugi gdański tramwaj 114Na –1502. Oba zostały wyprodukowane w 1997 roku w chorzowskim Konstalu.

Oferty na wykonanie modernizacji wagonu 114 Na można składać do 27 kwietnia 2012 roku. Jedyne kryterium stanowi cena.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-05-11 pisze:Nowa linia trawmwajowa w Gdańsku otwarta

Dziś otwarta została nowa linia tramwajowa w Gdańsku z Pętli Chełm do Pętli Łostowice- Świętokrzyska. Dziś jeszcze do 18-tej tramwaje wożą po niej pasażerów za darmo. Jutro linia zostanie włączona do rozkładu jazdy i rozpocznie się regularna eksploatacja.


Oficjalnego otwarcia dokonał dziś rano wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki, przewodniczący Rady Miasta Gdańska Bogdan Oleszek, prezes GIK Ryszard Trykosko, wiceprezes Romuald Nietupski, prezes MTM- czyli generalnego Wykonawcy Marek Ignatowicz i wiceprezes Trakcji Polskiej -Tadeusz Bogdan. Obecni byli także radni Miasta Gdańska.

Nowa linia ma siedem przystanków, które tramwaj pokonywać będzie w ok. 10 minut. Kolejne 10 min trwa podróż z pętli na Chełmie do centrum. Budowa linii „Chełm - Łostowice Świętokrzyska” rozpoczęła się w listopadzie 2010 roku, a całkowity koszt inwestycji, w skład której wchodzi też m.in.: rozbudowa pętli „Chełm”, przebudowa ul. Witosa, budowa węzła integracyjnego „Łostowice Świętokrzyska” z peronem autobusowo-tramwajowym, parkingami dla rowerów i samochodów, a także budowa alei Havla, chodników i ścieżek rowerowych, to łącznie 111 mln zł.

Obok pętli tramwajowej powstał parking dla zmotoryzowanych, którzy po zaparkowaniu przesiądą się do komunikacji miejskiej. - To system park and ride. Liczymy, że wiele osób dojeżdżających spoza Gdańska skorzysta z tej opcji. Parking, który pozwoli za darmo zostawić samochód na cały dzień, będzie w stanie pomieścić około 150 aut i 250 rowerów - zaznacza Maciej Lisicki, zastępca Prezydenta Gdańska ds. gospodarki komunalnej.

Na nowej pętli bieg kończyć będą linie tramwajowe 2, 6 oraz 7. - W szczycie tramwaje będą odjeżdżać co 3 minuty - podkreśla Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – Linia będzie obsługiwana przez pojazdy niskopodłogowe: PESY, Bombardiery i Dortmundy. Do pętli skrócona zostanie większość linii autobusowych. Będą one mieć wprawdzie krótsze trasy, ale za to będą kursować częściej. Na Chełmie zawracać będą natomiast tramwaje linii 11 oraz autobusy linii 156 - powiedział portalowi trojmiasto.pl Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów. Podróż z pętli Łostowice Świętokrzyska do dworca głównego ma trwać 19-20 minut. Na pętli przygotowano parking na 150 aut i 200 rowerów.
źródło

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#55 Post autor: hanys76 » 15 lip 2016, 09:39

Po nocnej nawałnicy kompletnie zalane zostały ulice Gdańska, nie kursują tramwaje częśc z nich została w nocy na ulicach zalana. Obecnie na miescie stoi 20 wagonów, unieruchomionych z powodu nieprzejezdnych torowisk.
LINK
Załączniki
1628566__kr.jpg

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#56 Post autor: patryk644 » 15 lip 2016, 21:14

Najgorzej wyglądało to przy ulicy Klinicznej. Całkiem spora liczba wagonów jest zalana i nie wiadomo jak szybko wrócą na trasę. Póki co trwają porządki po nawałnicy i tramwaje jeszcze nie docierają do wszystkich zakątków Gdańska. Miejmy jednak nadzieje, że prace przy sprzątaniu ulic przebiegną szybko i żwawo i już jutro tramwaje w Gdańsku udadzą się na wszystkie linie bez większych problemów.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Re: Wieści z Gdańska

#57 Post autor: elot360 » 27 wrz 2022, 18:47

Panie wydmuszko administratora, dlaczego gdy napisałem pytanie "Kiedy usuniesz konto tego bota", to po prostu usunąłeś posty i najwyraźniej poszedłeś grać w CSa, zadowolony z tego ile się tego dnia narobiłeś na rzecz forum?

Seba77, albo weź się do roboty, do której jesteś zobowiązany piastując swoje stanowisko, albo honorowo zrezygnuj z niego i oddaj komuś, kto rzeczywiście będzie dbał o porządek na forum. Poprzeczkę postawiłeś absurdalnie nisko, jestem pewien że pierwszy lepszy użytkownik z tej garstki aktywnych będzie 100 razy lepszy...

Edit: Zero nauki na swoich błędach, znowu usunięty post bota ale bez usuwania konta... Zgadnij co się wkrótce stanie...
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2022, 18:47 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2813
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Wieści z Gdańska

#58 Post autor: IgorMike » 27 wrz 2022, 22:01

elot360 pisze:
27 wrz 2022, 18:47
Edit: Zero nauki na swoich błędach, znowu usunięty post bota ale bez usuwania konta... Zgadnij co się wkrótce stanie...
Ale co ty chcesz, przecież z 21 stron w spisie użytkowników 14 to konta bez żadnych postów. Cyferki się muszą zgadzać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości