Wieści z Grudziądza

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Wieści z Grudziądza

#1 Post autor: rafalurbino18 » 11 maja 2009, 18:46

O Grudziądzu jeszcze nie pisaliśmy, więc pora i na to miasto :)
Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu - za rok

W Grudziądzu co rusz psują się tramwaje. Pasażerowie psioczą, bo bilety coraz droższe. Gruntowny remont torowisk i modernizacja tramwajów (z funduszy unijnych) rozpocznie się wiosną 2010 roku

Znów "wypadła" z rozkładu jedna "dwójka", bo zepsuł się tramwaj. Pasażerowie byli źli: - Bilety coraz droższe, a dowieźć nas, zgodnie z rozkładem, MZK nie potrafi...
Tym razem zepsuł się tramwaj linii nr 2, w niedzielę wieczorem, po 20.00. Jechał niczym widmo. Było w nim ciemno, bo brakowało prądu. Najpierw przy "Realu", motorniczy mijanego tramwaju próbował pomóc. Bezskutecznie. Później na przystanku przy Toruńskiej zjawiło się pogotowie techniczne. Też nic nie poradziło. Z opóźnionego tramwaju wyproszono pasażerów. Poszli na przystanek linii nr 1. Za chwilę biegiem wracali, bo nadjechała następna dwójka, już sprawna. A zepsuta skręciła do zajezdni.

Nie pierwszy i nie ostatni to przypadek, gdy pasażerowie musieli opuścić niesprawny tramwaj. Właśnie zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy, zgodnie z którym tramwaje mają jeździć w dni powszednie średnio co 8 minut.
- Gdy wprowadzaliśmy nowe rozkłady, szefostwo MZK nas zapewniło, że jest w stanie tę usługę wykonać - zapewnia Teresa Kleczewska, naczelnik Wydziału Transportu Publicznego ratusza.

Rzecznik prasowy MZK Włodzimierz Tesz nie widzi sprawy tragicznie: - Awarie nie zdarzają się codziennie! Najwyżej raz, dwa lub trzy razy w tygodniu, na ponad 600 tysięcy wozokilometrów przejechanych przez tramwaje w ciągu roku. Każdy tramwaj wyjeżdża z zajezdni sprawny, ale jak każdy pojazd czasem się psuje. Mamy tramwaje liczące 10 lub 15 lat, niektóre 20 lat. To dla tramwaju nie jest wcale "tragiczny" wiek. W tej chwili gruntowne remonty przechodzą dwa wozy. Wszystkie regularnie poddajemy przeglądom okresowym.

Zgoda. Na pewno załoga się stara. Jednak grudziądzkie tramwaje trzeba "odmłodzić", to każdy pasażer widzi gołym okiem. - Pierwsze zmiany zauważymy wiosną 2010 r, bo w tym czasie ma ruszyć przebudowa torowisk, z pieniędzy unijnych - dodaje Włodzimierz Tesz - na nowe tramwaje funduszy nie starczy. Albo zostaną kupione pojedyncze używane, w znacznie lepszym stanie od naszych, albo porządnie zmodernizujemy te, które mamy. Na pewno różnicę zauważymy. Tymczasem trwają przetargi: na wykonanie projektu modernizacji torowisk i przystanków w Grudziądzu, później odbędzie się przetarg na wykonawcę. Jeśli nic nie przeszkodzi, to wiosną przyszłego roku ruszy przebudowa torowisk.

--------------
Pasażerowie muszą zatem powtarzać sobie, gdy znów utkną w niesprawnym tramwaju: oby do wiosny! Ale następnej.
Źródło: Gazeta Pomorska ( http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /568426962 )

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

Re: Wieści z Grudziądza

#2 Post autor: memphis » 11 maja 2009, 19:02

Pierwsze zmiany zauważymy wiosną 2010 r, bo w tym czasie ma ruszyć przebudowa torowisk, z pieniędzy unijnych - dodaje Włodzimierz Tesz - na nowe tramwaje funduszy nie starczy. Albo zostaną kupione pojedyncze używane, w znacznie lepszym stanie od naszych, albo porządnie zmodernizujemy te, które mamy.
Głupcy nie wiedzą, że można taki nieekologiczny i beznadziejny tramwaj zlikwidować i puścić super ekologiczne niskopodłogowe autobusy. Trzeba im kontakt do UM Gliwice wysłać, żeby po poradę poszli zanim wydadzą miliony :P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: luki » 11 maja 2009, 20:35

UM Gliwice powinno założyć sobie jakąś poradnię, dla zbłąkanych włodarzy którzy chcieli by zlikwidować tramwaje. Może założą jakąś linię zaufania :-P
Pierwsze telefony pewno będą prosto z Będzina.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8054
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: DW » 11 maja 2009, 20:42

rafalurbino18 pisze:Znów "wypadła" z rozkładu jedna "dwójka", bo zepsuł się tramwaj. Pasażerowie byli źli: - Bilety coraz droższe, a dowieźć nas, zgodnie z rozkładem, MZK nie potrafi...
Tym razem zepsuł się tramwaj linii nr 2, w niedzielę wieczorem, po 20.00. Jechał niczym widmo. Było w nim ciemno, bo brakowało prądu. Najpierw przy "Realu", motorniczy mijanego tramwaju próbował pomóc. Bezskutecznie. Później na przystanku przy Toruńskiej zjawiło się pogotowie techniczne. Też nic nie poradziło. Z opóźnionego tramwaju wyproszono pasażerów. Poszli na przystanek linii nr 1. Za chwilę biegiem wracali, bo nadjechała następna dwójka, już sprawna. A zepsuta skręciła do zajezdni.
Tak mnie naszło czytając ten artykuł, że jakby u nas w gazetach pisano o każdej awarii tego typu to nie starczyłoby miejsca dla żadnych innych informacji... :P

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: R_G » 11 maja 2009, 21:48

Musimy zacząć wydawać "swoje" gazety :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 06 mar 2010, 00:03

PeStKa pisze:Grudziądz zainwestuje w modernizacje taboru i sieci tramwajowej

W najmniejszej sieci tramwajowej po kilku latach stagnacji poczynione zostaną znaczne inwestycje.

Zaplanowana inwestycja została podzielona na dwa etapy.
Pierwszy z nich to "Modernizacja taboru tramwajowego w Grudziądzu", gdzie modernizacje przejdzie 6 wagonów typu 805Na. Cztery z nich będą zmodernizowane jako wagony z kabiną motorniczego, natomiast dwa pozostałe jako doczepy czynne bez kabiny motorniczego. Do przetargu stanęło 5 firm: Konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i PESA Bydgoszcz, Fabryka Pojazdów Szynowych, Modertrans, Protram oraz MPK Łódź. Oferty cenowe przedstawiały się następująco: Konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki/Pesa Bydgosz 6 349 460 zł, MPK Łódź 6.435.000 zł, Protram 6.858.000 zł, Fabryka Pojazdów Szynowych 8.980.000 zł i najdroższa oferta w całym zestawieniu należy do firmy Modertrans 10.980.000 zł. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum ZNTK/Pesa.

Drugi etap inwestycji to "Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu". W jej ramach zostanie zmodernizowana pętla "Tarpno", zbudowane zostaną odcinki drugiego toru od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej oraz od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego. Wyremontowane mają być również torowiska na terenie Starego Miasta, zbudowana zostanie informacja przystankowa (tablice świetlne z aktualnymi godzinami odjazdów). Zbudowana zostanie Centrala Nadzoru Ruchu.

Całość inwestycji (obydwa etapy) oszacowano na ponad 53 mln złotych.

Jak widać choć sieć jest niewielka (9 km), a sam Grudziądz jest najmniejszym miastem w kraju posiadającym sieć tramwajową, to czynione są inwestycje w tą formę transportu miejskiego.
źrodło: http://www.pestka.info/news/niusy.php?a ... ews&id=815

Nic, tylko gratulować i żeby doczekało realizacji ;-)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#7 Post autor: rafalurbino18 » 26 mar 2010, 10:46

Użytkownik sm0li na TWB pisze: O godzinie 2:15 do Grudziądza dotarł pierwszy z dziesięciu sztuk wagonów GT8 zakupionych z Krefeld. Pierwotnie wagon ten miał przybyć w nocy z 24/25 marca jadąc od granicy z Niemcami trasą przez Poznań i Bydgoszcz. Jednakże z powodu przebudowy ronda w okolicach Bydgoszczy laweta z wagonem pojechała drogą przez m.in Jastrowie, Chojnice i Tczew. Wagon czekał w tym miejscu, w oczekiwaniu na rozładunek, do około godziny 6.
http://www.phototrans.eu/14,398296,0,Du ... 8_830.html
http://www.phototrans.eu/14,398297,0,Du ... 8_830.html
http://www.phototrans.eu/14,398300,0,Du ... 8_830.html

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#8 Post autor: KZKGaPowicz » 30 kwie 2010, 21:53

www.rynek-kolejowy.pl pisze:Grudziądz: Umowa na modernizację tramwajów

Prezydent Robert Malinowski oraz Stanisław Cichoń, prezes i Ryszard Kędzior, członek zarządu Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. podpisali umowę na „Modernizację taboru tramwajowego w Grudziądzu”. Koszt tej inwestycji to 6 349 460,72 zł.


Przetarg na realizację tego zadania wygrało konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.

- Cieszę się, że rozpoczynamy realizację pierwszego etapu kolejnego unijnego projektu kluczowego. Na przedsięwzięcie pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu” pozyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł, czyli 50% kosztów całego zadania – mówi prezydent Robert Malinowski.

Głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez polepszenie funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Zostanie zmodernizowanych 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.

- Dzięki tej inwestycji zyskacie Państwo praktycznie nowe tramwaje, w których zostanie wyremontowana konstrukcja oraz zmieni się wygląd wagonu i na zewnątrz i wewnątrz. Poprawi się także komfort jazdy dzięki nowym siedzeniom i drzwiom otwieranym na zewnątrz. Zainstalowanie nowego napędu pozwoli na oszczędność energii nawet do 30% – powiedział Ryszard Kędzior, Członek Zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki”.

Zgodnie z umową co 3 miesiące firma będzie przekazywała 2 zmodernizowane wagony do użytku. Pierwsze powinny pojawić się w Grudziądzu do 23 lipca br., kolejne w październiku i ostatnie 2 w styczniu 2011 r.

Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej, od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.

(źródło: Biuro Prezydenta Grudziądza, 23 kwietnia 2010)
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 25 maja 2010, 21:19

Jeżeli ktoś chce kupić wagony GT6, może to zrobić wyłącznie w pakiecie 6 szt. ;-) :arrow: Sprzedaż GT6
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Penny » 28 sie 2010, 21:43

Rynek Kolejowy, 2010-08-27 pisze:ZNTK Mińsk Mazowiecki modernizuje tramwaje dla Grudziądza

Trwa modernizacja 6 tramwajów dla Grudziądza, realizowana przez ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pierwszy z nich został już przewieziony do Grudziądza 5 dni przed terminem przewidzianym umową podpisaną z tamtejszym Miejskim Zakładem Komunikacji. Uroczystość oficjalnego przekazania kolejnego pojazdu odbędzie się 15 września.

Dane techniczne wagonu po przeprowadzonej modernizacji:

Kod: Zaznacz cały

    * Szerokość wagonu: 2400 mm
    * Długość wagonu: 13500 mm
    * Wysokość wagonu bez odbieraka prądu: 3150 mm
    * Silnik trakcyjne: asynchroniczne
    * Napięcie zasilania: 600V
    * Prędkość maksymalna: 70 km/h
    * Przyspieszenie maksymalne wagonu: 1,2 m/s2
    * Drzwi boczne: 3
    * System drzwi bocznych: odkładane z napędem IGE
    * Urządzenie pochłaniające energię zderzenia: KX-UZTR-1
    * Ilość miejsc siedzących: 22
    * Urządzenia grzewcze: nagrzewnice 3kW
    * Wyłożenia wewnętrzne: laminat poliestrowo – szklany
    * Okna boczne: wklejane
    * Monitoring: cyfrowy
W przetargu na zrealizowanie tego zamówienia rywalizowało 5 firm, jednak wygrało konsorcjum ZNTK Mińsk Maz. i PESA Bydgoszcz. Podmiot zaoferował cenę 6 349 460,72 zł. Przedsięwzięcia zakłada zmodernizowanie 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.

Ostatnie tramwaje zmodernizowane w Mińsku Maz. mają pojawić się w Grudziądzu w styczniu 2011 r.


Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej, od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.
Źródło: Rynek Kolejowy
Załączniki
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.
fot. ZNTK Mińsk Maz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: Peter » 28 sie 2010, 22:06

Ciekawie im to wyszło. :) Mam nadzieję, że testy przejdą pozytywnie. Tutaj już jeden wagon w Grudziądzu. A tutaj są zdjęcia wnętrza.

Zresztą w tym właśnie ZNTK w Mińsku Maz. w 1992(3) roku zrobili RK nieistniejącego już będzińskiego składu #500+499. U góry nad szafkami WN wisiały nawet tabliczki. To tak na marginesie. ;-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12 Post autor: KZKGaPowicz » 23 lis 2010, 14:39

fakty GRUDZIĄDZ pisze:W Grudziądzu coraz mniej tramwajów GT6
Jak poinformował nas jeden z czytelników, wczoraj nasze miasto opuścił kolejny tramwaj typu Duewag GT6.

Jest to już piąty z sześciu wozów, które kupiła od nas łódzka spółka Tramwaje Podmiejskie. Pierwszy z nich (nr 71) opuścił Grudziądz już 31 sierpnia br., natomiast ten, który wyjechał do Łodzi wczoraj, oznaczony był numerem taborowym 75.

Wszystkie sprzedane GT6 są sprawne i mają aktualne badania techniczne. Łódzka spółka kupiła je od MZK za 240 tys. zł.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#13 Post autor: rafalurbino18 » 29 sty 2011, 12:15

Jak modernizowano grudziądzkie wagony 805Na

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Kujawsko –Pomorskiego Grudziądz pozyskał fundusze na modernizację sieci tramwajowej i modernizację taboru tramwajowego. Średnia wieku taboru tramwajowego na początku 2010 roku wynosiła 47 lat i nic nie wskazywało, że coś się w tej materii zmieni. W styczniu 2010 roku zapadła decyzja o zakupie wagonów GT8 z Krefeld z lat 1972 –1976. Miejski Zakład Komunikacji wyznaczył także wagony 805Na, które zgodnie z dofinansowaniem przyznanym w ramach RPO miałyby zostać zmodernizowane. Do modernizacji przeznaczone zostały wagony z lat: 1980 (numery taborowe: 37, 41,43), 1984 (55), 1986 (58, 59), celem przebudowy wagonów na 4 wagony sterujące i dwie doczepy aktywne. Został ogłoszony przetarg na modernizację wagonów, który wygrało konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i PESA Bydgoszcz, oferując najniższą cenę - 6 349 460,72 zł.. Pozostałe oferty złożyły: Modertrans Poznań, Protram Wrocław, MPK Łódź i FPS Poznań. Dnia 23 kwietnia 2010 roku w grudziądzkim ratuszu podpisana została umowa z przedstawicielami ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pierwszy wagon do modernizacji odebrano dnia 28 kwietnia, był to wagon z numerem 55.

Tramwaje miały zostać zmodernizowane pod względem wizualnym i mechanicznym. Ze starej konstrukcji pozostał jedynie szkielet wagonu i belka grzbietowa. Najbardziej widoczną zmianą zewnętrzną okazała się nowa karoseria –wagon otrzymał wklejane szyby, z odsuwanymi na bok lufcikami, nową ścianę przednią i tylną z tworzyw sztucznych, drzwi odskokowo –wychylne, brak jednego wejścia. We wnętrzu zastosowano siedzenia firmy Kiel, system informacji pasażerskiej firmy Mobitec, wnętrze jest monitorowane za pomocą trzech kamer. Sterowanie wagonem następuje za pomocą joysticka wbudowanego w pulpit. Wagon napędzany jest silnikami asynchronicznymi typu ENI-ZNAP-105N produkcji łódzkiej Eniki, w których rozruch następuje za pomocą falowników opartych na tranzystorach IGBT, przetwornica także jest produktem Eniki. Gwarancja na poszczególne podzespoły wynosi od 36 do 144 miesięcy.
Pierwszy wagon po modernizacji przybył do Grudziądza dnia 26 sierpnia 2010 roku nad ranem(Jednocześnie do modernizacji zabrano kolejny wagon o numerze 59, jednakże okazał się nim być przenumerowany wagon 49, przyczyny decyzji o wysłaniu tegoż wagonu nie są znane). Tabliczka znamionowa opisywała wagon jako 805Na –MM, podana była na niej rzeczywista data produkcji wagonu i jego poprzedni numer inwentarzowy. Niestety, kilka dni po rozładunku tabliczka zniknęła. Dwa dni później, 28 sierpnia we wczesnych godzinach porannych dostarczono drugi wagon –doczepę aktywną pozbawioną kabiny i stanowiska motorniczego. Wagony połączono w skład, nadano im nowe numery inwentarzowe –kolejno 89 i 90. Kilka dni później rozpoczęły się pierwsze jazdy próbne. Już w pierwszych tygodniach prób na jaw wyszedł fakt, że stopień wychylenia drzwi jest na tyle duży, że obcierają one o perony przystankowe. Powłoka lakiernicza na drzwiach uległa zadrapaniom, co opóźniło nieco wprowadzenie składu do ruchu liniowego. Po doposażeniu składu w kasowniki, zaprogramowaniu wyświetlaczy i zamontowaniu osłon na wózki jezdne dnia 15 września odbyła się oficjalna premiera składu, w której uczestniczyły władze samorządowe. Dzień później wagon #89 zaczął służbę na linii numer 1, doczepa zadebiutowała w składzie kilkanaście dni później.
Wraz z nadejściem jesieni zaczęły się kolejne problemy ze składem –okazało się, że wagony mają problem ze szczelnością. Wzrok pasażerów przyciągały parujące szyby, przeciekający dach, odpadające z dachu laminaty oraz niedokręcone poręcze. Odczuć dało się także niewydajne ogrzewanie, nawet w kabinie motorniczego. Sprawa szybko została nagłośniona w lokalnych mediach, MZK odpowiedziało, że zaparowane szyby są zasługą nadmiernej szczelności wagonów. Problemy były także z instalacją elektryczną wagonu, często można było zobaczyć pod zajezdnią tramwajową wóz serwisowy Eniki. Jedną z wykrytych awarii było nieprawidłowe działanie falownika, konieczna była jego wymiana.

Zgodnie z umową, wagony miały przychodzić w trzech transzach po dwie sztuki –w sierpniu i październiku 2010, ostatnia w styczniu 2011. Można powiedzieć już teraz, że ZNTK nie zdąży z realizacją kontraktu –na chwilę obecną (styczeń 2011) dostarczono jak na razie 3 wagony. Jedną z przyczyn opóźnienia jest fakt, że jeden z wysłanych wagonów był w stanie niedającym się do modernizacji –konstrukcja wagonu (prawdopodobnie o numerze 41) okazała się zbyt naruszona, co poskutkowało decyzją o wysłaniu do Mińska Mazowieckiego wagonu numer 47.
Kolejny wagon o numerze #91 dotarł do Grudziądza 14 stycznia 2011 roku. W odróżnieniu od poprzednich zmodernizowanych pojazdów, posiada on wbudowaną piasecznicę. Tego samego dnia wysłano skierowany awaryjnie do modernizacji wagon #47.
Opóźnienie w dostawach wagonów wynosi na obecną chwilę prawie trzy miesiące. Póki co, wprowadzony kilka miesięcy wcześniej do ruchu skład 89+90 jeździ w miarę bezawaryjnie i na równi z wagonami GT8 stanowi obecnie „Chlubę grudziądzkich tramwajów”.
Źródło

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: Penny » 04 kwie 2011, 11:08

MM: 2011-03-21 pisze:Tramwaj nr 1 przestaje w Grudziądzu kursować w weekendy!

Miasto rezygnuje z części kursów, bo urzędnicy twierdzą, że ich utrzymanie przynosi więcej strat niż korzyści.


Ratusz podsumował badania pasażerskie przeprowadzone w grudniu 2010 r. w tramwajach. Z analizy wynika, że tramwajem nr 1 jeździ niewielu pasażerów, więc kursy są nierentowne.

Linia tramwajowa nr 1 ma w sumie 3,6 km. W jeden z weekendów, w trakcie przeprowadzanych badań, "jedynką" na odcinku Dworzec Kolejowy – Al. 23 Stycznia podróżowało 106 osób, a między Al. 23 Stycznia a Dworcem Kolejowym - 99.

- Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonych badań Wydział Transportu Urzędu Miejskiego podjął decyzję o wycofaniu kursów tramwaju nr 1 w weekendy, od 1 kwietnia - informuje Magdalena Jaworska-Nizioł rzeczniczka Ratusza.

- Jeszcze w 2008 r. tramwaj nr 1 był dość popularny wśród pasażerów, jednak po zmianie układu komunikacyjnego w Grudziądzu zanotowaliśmy systematyczny spadek liczby osób korzystających z tej linii. W tej chwili większość autobusów kursuje przez ul. Dworcową i Królewską, dlatego mieszkańcy wybierają tę możliwość dotarcia do dworca PKP i PKS, tym bardziej, że w sobotę przejeżdża tą trasą 450 autobusów, a w niedzielę – 321, średnio co 7 minut - wyjaśnia Teresa Kleczewska, Naczelnik Wydziału Transportu.

Co roku z budżetu miasta na funkcjonowanie komunikacji miejskiej przeznaczane jest 20 mln zł. Wpływy z biletów pokrywają połowę tej kwoty.
źródło
Załączniki
tramwaj-net[1].jpg

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: Peter » 28 lip 2011, 18:58

W dniu 26.07.2011 doszło do poważnej awarii podstacji na ulicy Południowej w Grudziądzu. Zasila ona odcinek od pętli na Rządzu do przystanków Chełmińska / Bydgoska. Do odwołania nie kursuje linia nr 2. Uruchomiono komunikację zastępczą oraz zwiększono częstotliwość kursowania linii 1 z 24 do 10 minut.
Jak się okazało była to kradzież. Złodzieje którzy połakomili się na kable podstacji, uszkodzili izolację na dachu budynku podstacji. Ze względu na deszcz doszło do potężnego zwarcia i praktycznie wszystko zostało uszkodzone. Naprawa podstacji może potrwać kilka dni.
(info WooQash)

Materiały:
Telewizja kablowa
Holowanie tramwajów do zajezdni
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 29 lip 2011, 23:03

Na stronie MZK Grudziądz doczytałem się bardzo smutnej informacji. Mianowicie treść jednego z ogłoszeń (tutaj) mówi:
(...) Jednocześnie całkowitemu zawieszeniu ulegnie linia tramwajowa nr 1. (...)
Jak wiemy w tym roku postanowiono wprowadzić ograniczenia w kursowaniu tej linii tylko do dni roboczych. Tym razem z dniem 13 sierpnia 2011 r. obecny rozkład jazdy przestaje istnieć - linia 1 do idzie do piachu...

Rynek Kolejowy, 2011-11-29 pisze:Tramwaje pojadą szybciej

Już w grudniu ratusz w Grudziądzu zamierza ogłosić przetarg na modernizację sieci tramwajowej. Inwestycja ma pochłonąć 40 mln zł. Inwestycja ma usprawnić komunikację miejską w mieście.


Przebudowa sieci tramwajowej jest zaplanowana na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na kapitalnym remoncie sześciu tramwajów. Remont wykonano w ZNTK w Mińsku Mazowieckim oraz w Bydgoskiej PESIE. Teraz przygotowywany jest drugi etap – modernizacja sieci tramwajowej. Roboty mają ruszyć wiosną i będą prowadzone przez dwa lata. Po modernizacji, czas przejazdu między dzielnicami Tarpno przez centrum, na osiedle Radziądz, skróci się o 5 minut.

W ramach inwestycji mają być zlikwidowane prawie wszystkie „mijanki”, czyli na odcinkach jednotorowych pojawi się drugi tor. Dodatkowo w rejonie Starego Miasta torowisko będzie przebudowane w taki sposób, aby wyeliminować hałas i zredukować drgania.

Modernizacja przewiduje także instalację systemu ITS, który pozwoli wymuszać zielone światło dla tramwaju w momencie zbliżania się do skrzyżowania. Dodatkowo w dzielnicy Tarpno ma powstać nowa pętla tramwajowa, która zostanie połączona z pętlą autobusową. Pozwoli to na redukcję liczby przejeżdżających przez centrum autobusów, ponieważ pasażerowie będą mogli przesiadać się do tramwajów.

Problemem mogą być koszty. Miasto zakładało przeznaczenie na inwestycję 42,3 mln zł. najtańsza oferta, jaka wpłynęła w drodze postępowania przetargowego, to 66,1 mln zł. Trzeba zatem będzie zmienić zakres przebudowy, aby obniżyć koszty.
źródło

infotram.pl, 2012-01-05 pisze:Podsumowanie roku 2011

Rok 2011 się skończył, a wraz z nim zakończył się I etap modernizacji sieci tramwajowej w Grudziądzu. Nie były to jednak żadne prace torowe (nie licząc krótkiego, 200-metrowego odcinka w ciągu ulicy Chełmińskiej, przebudowanego w ramach modernizacji ulicy) –w ramach I etapu dostarczono z Mińska Mazowieckiego cztery kolejne zmodernizowane wagony 805Na-MM –jeden doczepny i trzy sterujące. Ponadto sukcesywnie wprowadzano do ruchu kolejne wagony typu GT8 sprowadzone z Krefeld.


Szumnie zapowiadana od 2009 roku (kiedy ogłoszono przetarg na dokumentację projektową) modernizacja została po raz kolejny przesunięta w czasie. Skompletowana została dokumentacja, jednak po ogłoszeniu przetargu i otwarciu ofert okazało się, że miasto przeznaczyło na ten cel zbyt małą kwotę, by zrealizować wszystkie założone w projekcie cele –zabrakło około 20 milionów złotych. Miasto unieważniło przetarg, zdecydowano się okroić projekt, by modernizacja doszła do skutku, a unijne dofinansowanie nie przepadło. W porównaniu z początkowymi założeniami wykreślono budowę centrum sterowania ruchem –znajdzie się ono w budynku zakładowym przy ulicy Dworcowej. Zrezygnowano z przebudowy parku przy ulicy Legionów, w obrębie którego znajduje się pętla tramwajowa „Tarpno”. Miasto planuje zaoszczędzić na materiałach wykorzystywanych do przebudowy torowisk oraz komunikacji zastępczej, powierzając jej organizację i wykonywanie na własną rękę, a nie poprzez wykonawcę modernizacji. Sama przebudowa podzielona zostanie na kilka przetargów, by dopuścić większą ilość potencjalnych wykonawców.

Sporo kontrowersji wywołały zmiany wprowadzane w ruchu tramwajów –po przeprowadzonych w grudniu 2010 roku badaniach napełnień miasto zdecydowało się zawiesić od dnia 1 kwietnia kursowanie „jedynki”w weekendy. Wraz z kolejną zmianą rozkładów jazdy, 13 sierpnia, kursująca od 1896 roku (z przerwami) linia numer 1 została ostatecznie zlikwidowana. Przyczyną likwidacji, jak twierdzi miasto, było przejęcie pasażerów „jedynki”przez linię numer 2 oraz linie autobusowe, a co za tym szło mała liczba pasażerów.

Rok 2011 to także rok największej od czasów pożaru w 1993 roku awarii sieci –od 26 lipca, z powodu uszkodzenia dachu i podmycia przez opady deszczu urządzeń podstacji przy ulicy Południowej nie kursowały tramwaje linii numer 2 –trudno dostępne części niezbędne do ponownego uruchomienia podstacji spowodowały zatrzymanie tramwajów na odcinku Al. 23 Stycznia - Rządz na 3 dni, 30 lipca ruch wznowiono.

Ostatnim, wartym odnotowania faktem z Grudziądza jest zmiana schematu malowania tramwajów. Wraz z wprowadzeniem do ruchu wagonu GT8 o numerze 82 zaprezentowano nowy układ barw miejskich na wagonach –kolor czerwony został pociągnięty aż do linii okien, kolor żółty od dolnej krawędzi okien do linii dachu. Kolejnymi wagonami w nowych barwach okazały się wagony składu #64+#65 –odświeżone, osiemnastoletnie wagony w porównaniu z poprzednim schematem oprócz wspomnianych zmian straciły czerwony pas malowany nad drzwiami.

Rok 2012 ma być rokiem przebudowy torowisk –jeżeli przetargi zostaną rozstrzygnięte bez żadnych problemów, to największe prace torowe od 1996 roku (gdy budowano i uruchomiono odcinek do pętli Rządz) rozpoczną się już wiosną.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-06-20 pisze:Przetarg na nadzór nad modernizacją sieci tramwajowej

Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ogłosił przetarg na zarządzanie projektem i pełnienie nadzoru inwestorskiego nad modernizacją sieci tramwajowej. Oferty będą przyjmowane do 23 lipca.


Zgodnie z zapisami specyfikacji do obowiązków Nadzoru Inwestorskiego - Wykonawcy należeć będzie pełen zakres czynności Inspektora Nadzoru wymieniony w ustawie prawo budowlane. Poza tym zajmie się również m.in. sprawdzeniem i rozliczaniem kosztorysów budowlano-instalacyjnych, będzie uczestniczył w komisjach technicznych i sprawdzał dokumenty rozliczeniowe i potwierdzał wykonanie robót.

Zarządzanie i pełnienie nadzoru inwestorskiego sprawowane będzie nad robotami budowlanymi polegającymi na remoncie, przebudowie, rozbudowie i budowie infrastruktury komunikacyjnej w ramach inwestycji, które dotyczą następujących obiektów budowlanych lub ich części:

• torowiska tramwajowego wraz z odwodnieniem,
• sieci trakcyjnej z konstrukcjami wsporczymi,
• zasilania sieci trakcyjnej,
• sterowania i ogrzewania zwrotnic,
• jezdni, chodników i ścieżek rowerowych wraz z odwodnieniem,
• oświetlenia ulic,
• elementów organizacji ruchu,
• systemu informacji pasażerskiej,
• wyposażenia Budynku Centrali Nadzoru Ruchu,
• budynku ekspedycji wraz z przyłączami,
• kanalizacji teletechnicznej

Tymczasem otwarcie ofert w przetargu na wykonanie modernizacji sieci tramwajowej miało nastąpić 18 czerwca, jednak zostało przełożone.
źródło
Załączniki
rozkład_jazdy_1.pdf
(45.95 KiB) Pobrany 165 razy

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2606
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Re: Wieści z Grudziądza

#17 Post autor: elot360 » 31 maja 2022, 16:40

Pierwszy od prawie 30 lat nowy tramwaj zawitał do Grudziądza
Transport Publiczny pisze:Do Grudziądza dotarł właśnie pierwszy z czterech nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Pojazd zacznie wozić pasażerów po odbiorach.

Umowa z Modertransem została podpisana w marcu zeszłego roku. Grudziądz kupił w sumie cztery tramwaje. Producent zaoferował tramwaje Moderus Beta. Będą to pierwsze od lat nowe pojazdy szynowe w tym mieście oraz pierwsze, które mają choć częściowo niską podłogę.
Źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 73814.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość