Wieści z Łodzi

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#51 Post autor: KZKGaPowicz » 18 sty 2013, 09:43

Zapewne słyszeliście o tej sprawie w Łodzi. Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat.
Ja z kolei sądzę, że sprawą powinien zająć się prokurator, ponieważ doszło do sfałszowania papierów wartościowych, a konkretnie osoba/-y kontrolująca/-e przekreśliła/-y nadrukowany nominał mandatu w wysokości 200 zł, a dopisała/-y długopisem 2800 zł. Jeżeli już chciano ukarać tychże pasażerów, to powinno się wypisać druki opłaty dodatkowej dla każdej osoby z osobna. Jeżeli to, co zrobiły jest zgodne z prawem, to wtedy chyba dopiszę sobie pięć "0" do banknotu o nominale 10 zł :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#52 Post autor: Iwo » 18 sty 2013, 14:32

KZKGaPowicz pisze:Ja z kolei sądzę, że sprawą powinien zająć się prokurator, ponieważ doszło do sfałszowania papierów wartościowych,
Sprawdź najpierw co to jest papier wartościowy...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#53 Post autor: rafalurbino18 » 18 sty 2013, 17:40

Według mnie nie ma co komentować. Media znalazły sobie sensacyjną wiadomość i dopiero jak słyszałem o tym za 5. razem to się dowiedziałem, że zasadniczo już po sprawie, bo kary zostały anulowane.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#54 Post autor: KZKGaPowicz » 19 sty 2013, 10:40

Iwo pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ja z kolei sądzę, że sprawą powinien zająć się prokurator, ponieważ doszło do sfałszowania papierów wartościowych,
Sprawdź najpierw co to jest papier wartościowy...
Słyszałem, że mandat i bilet jest papierem wartościowym. W każdym bądź razie dopuszczono się sfałszowania.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5401
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: luki » 19 sty 2013, 13:46

Nie jestem ekspertem, ale podepnę się pod Iwo, nigdy nie spotkałem się, aby mandat czy to od policji/straży czy to od kontrolera był papierem wartościowym.
Papiery wartościowe to akcje, obligacje itp dokumenty które są dowodem prawa majątkowego, mogą być wymienione, sprzedane itp. Raczej mandatu nie sprzedasz po latach z zyskiem, albo całą kolekcją nie przejmiesz praw do przewoźnika ;-)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#56 Post autor: adam86 » 19 sty 2013, 16:17

KZKGaPowicz pisze:
Iwo pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ja z kolei sądzę, że sprawą powinien zająć się prokurator, ponieważ doszło do sfałszowania papierów wartościowych,
Sprawdź najpierw co to jest papier wartościowy...
Słyszałem, że mandat i bilet jest papierem wartościowym. W każdym bądź razie dopuszczono się sfałszowania.
No to napisz pisemko w tej sprawie do właściwej miejscowo prokuratury.

MSPANC:P
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#57 Post autor: KZKGaPowicz » 20 sty 2013, 14:00

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Iwo pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ja z kolei sądzę, że sprawą powinien zająć się prokurator, ponieważ doszło do sfałszowania papierów wartościowych,
Sprawdź najpierw co to jest papier wartościowy...
Słyszałem, że mandat i bilet jest papierem wartościowym. W każdym bądź razie dopuszczono się sfałszowania.
No to napisz pisemko w tej sprawie do właściwej miejscowo prokuratury.

MSPANC:P
Ja nie mam zamiaru takiego wniosku składać, ale gdybym był na miejscu tych przedszkolanek to złożyłbym o tym zawiadomienie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#58 Post autor: Penny » 11 lut 2013, 22:31

Rynek Kolejowy, 2013-02-11 pisze:Ciężka zima na podmiejskiej linii tramwajowej 46

Na linii nr 46 z Ozorkowa do Łodzi przez całą zimę występują większe lub mniejsze opóźnienia w ruchu tramwajów - Tabor i infrastruktura torowa nie zostały należycie przygotowane do sezonu - opisuje Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.




- Pomimo naszych wielokrotnych monitów kierowanych od kilku miesięcy w Państwa imieniu zarówno do uczestników porozumienia międzygminnego z 26 marca 2012: prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej, prezydent Zgierza Iwony Wieczorek, wójta gminy Zgierz Zdzisława Rembisza, wójta gminy Ozorków Władysława Sobolewskiego, burmistrza Ozorkowa Jacka Sochy; jak i do operatora "MPK - Łódź", do tej pory nie widzimy skutecznej reakcji z ich strony. Tabor i infrastruktura torowa nie zostały należycie przygotowane do sezonu - pisze Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. Apele stowarzyszenia opisywaliśmy tutaj.

- 22 grudnia 2012 był dniem, w którym opóźnienia tramwaju pomiędzy Łodzią a Ozorkowem sięgały kilkudziesięciu minut. Spełniły się niestety nasze obawy, o których zawiadamialiśmy poprzednio. Stało się tak na skutek niedostatecznego odśnieżania torowiska oraz niesprawności ogrzewania zwrotnic. Wielokrotnie jeszcze przez kilka dni zdarzało się, że motorniczowie zamiast dotrzymywać rozkładów jazdy, wychodzili ze szczotkami i nastawiaczami, by oczyścić zwrotnice z zalegającego śniegu. Obecnie poza granicami administracyjnymi Łodzi na 32 ruchome iglice podgrzewanych jest jedynie 19 - opisują społecznicy.

- Choć przewoźnik posiada duży zapas części zamiennych pozyskanych z wagonów kupionych właśnie w tym celu, na razie nie doczekaliśmy się spełnienia prośby o uzupełnienie uszczelnień skrzydeł drzwi. W mroźne dni jest to szczególnie ważne. Zawodzą hamulce tarczowe, czego efektem jest samoistne staczanie się składów na przystankach. Sytuacja taborowa przedstawia się coraz gorzej. Brakuje już co najmniej 7 wozów (zniknęły z trasy prawie wszystkie M6S z wysuwanymi stopniami) - i niestety codziennie na liniach podmiejskich pojawiają się przewiewne i ciasne wagony typu 805Na, najczęściej pojedyncze. Miało być zupełnie inaczej - przypomina stowarzyszenie.

- Trwają prace torowe w newralgicznych punktach: od września 2012 sukcesywnie wymieniane są elementy rozjazdów. Przez ostatnich kilka miesięcy wymieniono już zużyte części na trasie w Zgierzu, gminie Zgierz i Ozorkowie - w sumie 9 zwrotnic i krzyżownic. Dzięki tym naprawom bezpieczeństwo polepszyło się w stosunku do stanu z 2012 roku znacznie i wykolejenia właściwie nie zdarzają się. Nie wyobrażamy sobie, żeby w tej sytuacji władze gmin podłódzkich dopuściły do zmniejszenia prędkości i częstotliwości kursowania tramwajów. Byłoby to ewidentne działanie na szkodę pasażerów. W ostatnich dniach grudnia 2012 w miejscach upływu prądu elektrycznego pospawano szczeliny między szynami na połączeniach łubkowych. Prace odbywały się w temperaturze powietrza minus 8 stopni Celsjusza. Obawiamy się, że latem, na skutek rozszerzalności cieplej stali, szyny w tych miejscach doznają odkształceń. Bardzo nas to niepokoi - konkluduje Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.
źródło

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#59 Post autor: Peter » 01 lip 2016, 08:44

Linia 46 od dzisiaj jest skrócona do przystanku Wyszyńskiego w Ozorkowie do odwołania ze względu na stan torowiska i groźbę wykolejeń na moście nad Bzurą jak się tłumaczy. :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 8803
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#60 Post autor: hanys76 » 01 lip 2016, 21:44

Peter pisze:Linia 46 od dzisiaj jest skrócona do przystanku Wyszyńskiego w Ozorkowie do odwołania ze względu na stan torowiska i groźbę wykolejeń na moście nad Bzurą jak się tłumaczy. :arrow: Link
Dzisiaj popołudniu stał się cud i mpk Łódz poinformowało że że na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu ruch tramwajów linii 46 do pętli tramwajowej do Ozorkowa zostaje wznowiony.
/aktualnie do Ozorkowa jadą służby Zakładu Torów i Sieci MPK-Łódź Sp. z o.o. i w chwili potwierdzenia przejezdności przez most nad Bzurą kolejne wagony będą kierowane do krańcówki Cegielniana. Władze Gminy zobowiązały się do tego, że w ciągu dwóch tygodni przygotują remont torowiska na moście. Przez ten czas tramwaje będą tamtędy jeździć zachowując szczególną ostrożność.

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#61 Post autor: patryk644 » 03 lip 2016, 18:51

hanys76 pisze:
Peter pisze:Linia 46 od dzisiaj jest skrócona do przystanku Wyszyńskiego w Ozorkowie do odwołania ze względu na stan torowiska i groźbę wykolejeń na moście nad Bzurą jak się tłumaczy. :arrow: Link
Dzisiaj popołudniu stał się cud i mpk Łódz poinformowało że że na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu ruch tramwajów linii 46 do pętli tramwajowej do Ozorkowa zostaje wznowiony.
/aktualnie do Ozorkowa jadą służby Zakładu Torów i Sieci MPK-Łódź Sp. z o.o. i w chwili potwierdzenia przejezdności przez most nad Bzurą kolejne wagony będą kierowane do krańcówki Cegielniana. Władze Gminy zobowiązały się do tego, że w ciągu dwóch tygodni przygotują remont torowiska na moście. Przez ten czas tramwaje będą tamtędy jeździć zachowując szczególną ostrożność.
Szkoda że na Śląsku tak nie ma.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#62 Post autor: polaque » 04 lip 2016, 20:09

patryk644 pisze:
hanys76 pisze:
Peter pisze:Linia 46 od dzisiaj jest skrócona do przystanku Wyszyńskiego w Ozorkowie do odwołania ze względu na stan torowiska i groźbę wykolejeń na moście nad Bzurą jak się tłumaczy. :arrow: Link
Dzisiaj popołudniu stał się cud i mpk Łódz poinformowało że że na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu ruch tramwajów linii 46 do pętli tramwajowej do Ozorkowa zostaje wznowiony.
/aktualnie do Ozorkowa jadą służby Zakładu Torów i Sieci MPK-Łódź Sp. z o.o. i w chwili potwierdzenia przejezdności przez most nad Bzurą kolejne wagony będą kierowane do krańcówki Cegielniana. Władze Gminy zobowiązały się do tego, że w ciągu dwóch tygodni przygotują remont torowiska na moście. Przez ten czas tramwaje będą tamtędy jeździć zachowując szczególną ostrożność.
Szkoda że na Śląsku tak nie ma.
Bo u nas tramwaje działają trochę inaczej?

Pimpek
Posty: 4218
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#63 Post autor: Pimpek » 30 cze 2017, 00:03

Rynek Kolejowy w dniu 2017.06.04 pisze:Lutomiersk: Tramwaj ma duży potencjał turystyczny

Jak przekonuje jeden z organizatorów kursów letniej Tramwajowej Linii Turystycznej, możliwości rozwoju oferty przejazdów wycieczkowych są bardzo duże. Przeszkodą pozostaje brak funduszy i stan techniczny infrastruktury. Ten jest obecnie tak zły, że tegoroczne kursy TLT najprawdopodobniej zostaną skrócone do Konstantynowa Łódzkiego.

Wciąż nieczynne pozostają dwie podmiejskie linie tramwajowe aglomeracji łódzkiej – do Pabianic i do Lutomierska. Choć doraźnie przejezdność obu tras ma zostać przywrócona, ich przyszłość pozostaje niepewna. Tymczasem połączenie do Lutomierska od kilku sezonów wykorzystywane było nie tylko do prowadzenia typowego ruchu planowego, ale także do organizacji letnich przewozów turystycznych realizowanych historycznym składem wagonów 5N+5ND.

KMST bezwzględnie za zachowaniem linii

Jak podkreśla stowarzyszenie Klub Miłośników Starych Tramwajów, które jest inicjatorem i współorganizatorem Tramwajowej Linii Turystycznej, potencjał trasy jest ogromny. – Nie bez powodu mówi się, że to najbardziej malownicza linia tramwajowa w Polsce. Perełką jest tutaj przejazd przez kratownicowy most nad Nerem [gdzie tor biegnie niezależnie od drogi] – ocenia Jakub Tarka, prezes KMST, dodając, że specyfice ruchu turystycznego odpowiada także długość odcinka i czas przejazdu.

Organizacja przekonuje więc, że połączenie tramwajowe powinno zostać zachowane. – KMST bezwzględnie stoi na stanowisku, że wszystkie linie podmiejskie powinny funkcjonować nadal. Należy pamiętać też, że pasażerowie pozbawieni transportu publicznego przesiądą się do samochodów, a tej decyzji nie będzie łatwo odwrócić – mówi przedstawiciel Klubu.

Czy liczba brygad turystycznych wkrótce się zwiększy?

KMST wskazuje, że potencjał trasy w ruchu codziennym hamowany był w ostatnich latach przez zły stan techniczny infrastruktury, a w ruchu turystycznym – przez brak funduszy na rozbudowę oferty. – Niestety bez odpowiedniego finansowania, w tym również aktualizacji i realizacji projektu stworzenia muzeum komunikacji miejskiej na Brusie, szanse na pełne wykorzystanie możliwości trasy są niewielkie. Tymczasem jej atutem jest niewątpliwie autentyzm: to linia, która może być obsługiwana wagonami, które faktycznie na niej jeździły. Już teraz przedsięwzięcie koresponduje z funkcjonowaniem Zajezdni Muzealnej Brus, która obsługiwała trasę konstantynowsko-lutomierską w latach 1910 – 2012 – opowiada Jakub Tarka.

Stowarzyszenie liczy jednak, że wkrótce uda się zrealizować śmiałe plany rozwoju przedsięwzięcia TLT. Docelowo wszystkie niedzielne brygady linii 43B biegnącej z łódzkiej pętli Północna do Lutomierska miałyby być obsługiwane taborem historycznym. Wycieczkom łodzian towarzyszyć mogłyby także odtwarzane w czasie jazdy opowieści przewodników turystycznych. – Lutomiersk sam w sobie jest urokliwy – podkreśla bowiem nasz rozmówca.

W tym roku trasa TLT będzie krótsza

Jak informowaliśmy przed kilkoma dniami, najprawdopodobniej w tym sezonie Tramwajowa Linia Turystyczna nie dotrze do Lutomierska. – Zamknięcie trasy na odcinku Konstantynów Łódzki – Lutomiersk jest dla nas problemem, ponieważ wyłączony z ruchu został najciekawszy widokowo fragment. Widzimy jednak sens utrzymania kursów na odcinku do trójkąta manewrowego w Konstantynowie – deklaruje prezes KMST.
źródło
Załączniki
tp0617lutomierskbrus.jpg_678-443.jpg

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: Peter » 25 sty 2018, 19:09

Na stronie Radia Łódź pojawiła się informacja o zawieszeniu kursowania linii 46 do Ozorkowa od 3 lutego.
Kursowanie linii tramwajowej 46 zawieszone od 3 lutego

Połączenie zostanie wstrzymane z powodu złego stanu torowiska i linii trakcyjnej na rasie Łódź-Ozorków.

Warunkiem przywrócenia kursów 46 jest wykonanie remontów przez gminy, przez które przejeżdża tramwaj. - 3 lutego tramwaj 46 pojedzie ostatni raz, później uruchomimy komunikację zastępczą. Gminy już starają się o środki, aby wykonać porządną modernizację torowiska. Patrząc realnie zawieszamy kursowanie 46 na kilka miesięcy - wyjaśnia prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski.

Wiadomo że władze Zgierza i Ozorkowa zadeklarowały remont zniszczonej infrastruktury. Na razie nie wiadomo co zrobi wójt Gminy Zgierz, na której terenie torowisko i trakcja są najbardziej zniszczone.
Link :arrow: Radio Łódź
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Trampesar6
Posty: 3516
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#65 Post autor: Trampesar6 » 13 lut 2019, 10:38

Po 2 liniach tramwajowych, czyli 45 i 46, pechowy los dotknie też linię nr 43 z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska, która przestanie kursować od 3 marca.
Tramwaj 43 zawieszony od 3 marca. To linia tramwajowa między Łodzią, Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem. Co w zastępstwie?

Od 3 marca przestaną kursować tramwaje linii 43 z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Linia jest zużyta i zagraża bezpieczeństwu. Tramwaje zostaną zastąpione autobusami zastępczymi. O zawieszeniu linii 43 zadecydował Zarząd Dróg i Transportu. Przyczyną jest fatalny stan torowiska, które zagraża bezpieczeństwu pasażerów i motorniczych. To kolejna zawieszona podmiejska linia po 45 z Łodzi do Zgierza i 46 z Łodzi do Ozorkowa, które przestały kursować rok temu. Do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska będą kursowały autobusy. Linia 43A do pierwszego z miast, a 43B do drugiego. Trasa autobusów będzie pokrywała się z linią tramwajową do przystanku na Zdrowiu.
https://dzienniklodzki.pl/tramwaj-43-za ... r/13879507
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

hanys76
Posty: 8803
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#66 Post autor: hanys76 » 14 lut 2019, 16:39

Jest decyzja o dofinansowaniu przebudowy trasy tramwajowej do Konstantynowa Łódzkiego i szansa na remont odcinka z Konstantynowa do Lutomierska.
LINK

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość