2008.03.01
2008.03.01
O 10:45 ul. Piłsudskiego w Sosnowcu jechał wagon #762 bez pasażerów i bez tablic (na pewno bocznej i tylnej). Albo był to zjeżdżający poc. 217 (chociaż na nim widziałem chyba #761) albo jakiś poc. linii 26 (2602/2603).
Po "małym" podmuchu coś się chyba jednak stało na odcinku do Milowic. Prawdopodobnie jakaś awaria mam miejsce na ul. Piłsudskiego pomiędzy przyst. Wysoka a Centrum Handlowe.
Z Milowic ostatni jechał poc. 215, a do Milowic 216.
211 - #523, 212 - #535, 213 - #553, 214 - #424, 215 - #622, 216 - #753, 217 - #762 -> #538
2601 - #621, 2602 - #527, 2603 - #625, 2604 - #524, 2605 - #508
EDYCJA POSTU (14:00):Zmieniłem błędne informacje o obsadzie na poc. 211 (jest tam wagon #523) oraz o ostatnim poc. jaki jechał w Milowic (był nim poc. 215).
Po "małym" podmuchu coś się chyba jednak stało na odcinku do Milowic. Prawdopodobnie jakaś awaria mam miejsce na ul. Piłsudskiego pomiędzy przyst. Wysoka a Centrum Handlowe.
Z Milowic ostatni jechał poc. 215, a do Milowic 216.
211 - #523, 212 - #535, 213 - #553, 214 - #424, 215 - #622, 216 - #753, 217 - #762 -> #538
2601 - #621, 2602 - #527, 2603 - #625, 2604 - #524, 2605 - #508
EDYCJA POSTU (14:00):Zmieniłem błędne informacje o obsadzie na poc. 211 (jest tam wagon #523) oraz o ostatnim poc. jaki jechał w Milowic (był nim poc. 215).
Ostatnio zmieniony 02 mar 2008, 15:11 przez DW, łącznie zmieniany 3 razy.
Na linii 6, 11, 41 nic nie kursuje wg rozkładu. Prawdopodobnie nic nie przyjeżdża z Bytomia/Chorzowa i wszystkie tramwaje zawracają od Katowic na Stadionie Śląskim.
250+251 kursuje bez numeru pociągu i z tabliczką "ZMIANA TRASY". Innych pociągów od przodu nie widziałem. Być może jest tak samo.
Razem z powyższym składem prawie puste od strony Chorzowa (chyba w większości jechały z pętli zachodniej po zawróceniu) w ciągu ostatniej godziny widziałem:
Linia 6 - 814
Linia 11 - 731+730, 313+314, 768, 250+251, 725+736
Linia 41 - 811, 645+646
313+314 przed chwilą wyruszył ze Stadionu z napisem na wyświetlaczu "Awaria". Za nim zaraz zjechał 768.
725+736 odjechał ze Stadionu z napisem "11 Katowice Słoneczna"
250+251 kursuje bez numeru pociągu i z tabliczką "ZMIANA TRASY". Innych pociągów od przodu nie widziałem. Być może jest tak samo.
Razem z powyższym składem prawie puste od strony Chorzowa (chyba w większości jechały z pętli zachodniej po zawróceniu) w ciągu ostatniej godziny widziałem:
Linia 6 - 814
Linia 11 - 731+730, 313+314, 768, 250+251, 725+736
Linia 41 - 811, 645+646
313+314 przed chwilą wyruszył ze Stadionu z napisem na wyświetlaczu "Awaria". Za nim zaraz zjechał 768.
725+736 odjechał ze Stadionu z napisem "11 Katowice Słoneczna"
Ostatnio zmieniony 01 mar 2008, 14:14 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Wstrzymanie ruchu do Milowic było spowodowane zapewne problemami z siecią.
Na przyst. Sosnowiec Egzotarium, w stronę Milowic, stały poc. 216 i 2602 z opuszczonymi pantografami. Natomiast w Milowicach zatrzymany został poc. 2601.
O 13:24 (czyli po prawie godzinie zatrzymania) tramwaje zatrzymane na ul. Piłsudskiego ruszyły. 2 minuty wcześniej ulicą od strony skrzyżowania nad drogą S86 w stronę Centrum jechało pogotowie sieciowe.
W czasie zatrzymania poc. 217 i 211 skierowano na ul. Ostrogórską, a poc. 2603 i 2604 prawdopodobnie od Dworca PKP skierowano do Mysłowic.
O 13:35 przy Dworcu PKP w Sosnowcu był poc. 243 (#526), który jechał opóźniony 20 minut ZA poc. 244. Na wyświetlaczach miał kierunek "SOSNOWIEC OKRZEI", więc zapewne tam został przepuszczony przez poc., który jechał przed nim.
1507 - #602, 1508 - #666
243 - #526 (możliwe, że wcześniej był inny wagon), 244 - #498
275 - #334, 276 - #601
Na przyst. Sosnowiec Egzotarium, w stronę Milowic, stały poc. 216 i 2602 z opuszczonymi pantografami. Natomiast w Milowicach zatrzymany został poc. 2601.
O 13:24 (czyli po prawie godzinie zatrzymania) tramwaje zatrzymane na ul. Piłsudskiego ruszyły. 2 minuty wcześniej ulicą od strony skrzyżowania nad drogą S86 w stronę Centrum jechało pogotowie sieciowe.
W czasie zatrzymania poc. 217 i 211 skierowano na ul. Ostrogórską, a poc. 2603 i 2604 prawdopodobnie od Dworca PKP skierowano do Mysłowic.
O 13:35 przy Dworcu PKP w Sosnowcu był poc. 243 (#526), który jechał opóźniony 20 minut ZA poc. 244. Na wyświetlaczach miał kierunek "SOSNOWIEC OKRZEI", więc zapewne tam został przepuszczony przez poc., który jechał przed nim.
1507 - #602, 1508 - #666
243 - #526 (możliwe, że wcześniej był inny wagon), 244 - #498
275 - #334, 276 - #601
Z Katowic przyjechał jeszcze i zawrócił na Stadionie jeszcze karlik 802 na linii 6 i ponownie 731+730. Po zwróceniu na wyświetlaczu miał "6 Brynów Pętla" rozszerzone w jednym wierszu.
Kolejny pociąg z Katowic to był wagon 687 linii 11. Jako pierwszy z tej całej wcześniejszej czeladki pojechał prosto do Chorzowa. Ale nie miał numeru pociągu i nadal miał tabliczkę "ZMIANA TRASY".
Dopisane:
I kolejne jadą już z Katowic do Chorzowa, tym razem te, które już widziałem - 811 i 768. 811 to poc. 4104 (kompelnie poza planem). 768 nadal ma "ZMIANA TRASY", ale numerek pociągu z kolei jest (ale nie wiem jaki). Przedni kwadrat jest urąbany - tylko jedno "1" z lewej strony. Na Stadionie Śląskim w międzyczasie zawrócił sobie jeszcze 731+730.
Dopisane II:
Tramwaje linii 11 zawracają na Metalowców. Własnie wrócił 687. Nic nowego z Bytomia czy Chebzia nie przyjechało. 250+251 to poc. 113 (włożył już tabliczkę). Co kilka minut widzę różne wozy sieciowców, które kierują się od Katowic do Chorzowa.
Wrócił także z Chorzowa 811. Czyli do Bytomia też nie ma przejazdu.
Kolejny pociąg z Katowic to był wagon 687 linii 11. Jako pierwszy z tej całej wcześniejszej czeladki pojechał prosto do Chorzowa. Ale nie miał numeru pociągu i nadal miał tabliczkę "ZMIANA TRASY".
Dopisane:
I kolejne jadą już z Katowic do Chorzowa, tym razem te, które już widziałem - 811 i 768. 811 to poc. 4104 (kompelnie poza planem). 768 nadal ma "ZMIANA TRASY", ale numerek pociągu z kolei jest (ale nie wiem jaki). Przedni kwadrat jest urąbany - tylko jedno "1" z lewej strony. Na Stadionie Śląskim w międzyczasie zawrócił sobie jeszcze 731+730.
Dopisane II:
Tramwaje linii 11 zawracają na Metalowców. Własnie wrócił 687. Nic nowego z Bytomia czy Chebzia nie przyjechało. 250+251 to poc. 113 (włożył już tabliczkę). Co kilka minut widzę różne wozy sieciowców, które kierują się od Katowic do Chorzowa.
Wrócił także z Chorzowa 811. Czyli do Bytomia też nie ma przejazdu.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2008, 14:51 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Problemy z powodu wiatru także w Zabrzu.
http://mickul.wordpress.com/2008/03/01/zatramwaje/
http://mickul.wordpress.com/2008/03/01/zatramwaje/
Około 13:30 nie było przejazdu między Chorzowem a Bytomiem ponieważ na wysokości stacji paliw STATOIL w Chorzowie przewrócone drzewa uszkodziły trakcję dodatkowo na torowisku leżały kawałki ogrodzenia ALSTOMU.
Z Katowic do Stadionu Śląskiego jechał poc. 1105 (731-730) i 23 (814). Na samym przysanku Chorzów Metalowców był unieruchomiony skład 646-645.
Z Bytomia Karlik 807 zawracał na zajezdni Łagiewniki.
Z Katowic do Stadionu Śląskiego jechał poc. 1105 (731-730) i 23 (814). Na samym przysanku Chorzów Metalowców był unieruchomiony skład 646-645.
Z Bytomia Karlik 807 zawracał na zajezdni Łagiewniki.
genz
Małe podsumowanie obecnego stanu, który utrzymuje się dłuższego czasu. Nadal nie ma przejazdu dalej niż Chorzów Metalowców - ani do Rudy Chebzia, ani do Bytomia. Wszystkie tramwaje zawracają na Metalowców.
Po stronie katowickiej kursują:
Linia 6 (2 szt.) - poc. 601 - 814 i poc. 60? - 802 (czyli bardzo mało)
Linia 41 (2 szt.) - poc. 4103 - 645+646 i poc. 4104 - 811 (kursuje napierw 4104, jakiś kwadrans po nim 4103, a potem dziura)
Linia 11 (5 szt.) - poc. 113 - 250+251, poc. 115 - 731+730, poc. 117 - 725+736 oraz dwie solówki - 687 i 768 , ale nie wiem jakie to nr nr pociągów. Był też poc. 111 - 313+314, ale zjechał i nie ma nic w zamian (nie wiem czy kursował). Linia kursuje dość regularnie - co 14 minut w następującej kolejności - 687, 768, poc. 113, poc. 117, poc. 115.
Część z tych pociagów mogła się pojawić na linii dopiero po odblokowaniu odcinka Metalowców - Stadion Śląski (byc może to był 313+314).
W poc. 115 jest motorowy, który nie do końca potrafi obsługiwać wyświetlacze. Wcześniej jechał ze Stadiony do Słonecznej (a przejazd do centrum był), a teraz do Metalowców jeździ z napisem "Chorzów Rynek".
Większość wagonów posiada żółtą tabliczkę "ZMIANA TRASY".
Po stronie katowickiej kursują:
Linia 6 (2 szt.) - poc. 601 - 814 i poc. 60? - 802 (czyli bardzo mało)
Linia 41 (2 szt.) - poc. 4103 - 645+646 i poc. 4104 - 811 (kursuje napierw 4104, jakiś kwadrans po nim 4103, a potem dziura)
Linia 11 (5 szt.) - poc. 113 - 250+251, poc. 115 - 731+730, poc. 117 - 725+736 oraz dwie solówki - 687 i 768 , ale nie wiem jakie to nr nr pociągów. Był też poc. 111 - 313+314, ale zjechał i nie ma nic w zamian (nie wiem czy kursował). Linia kursuje dość regularnie - co 14 minut w następującej kolejności - 687, 768, poc. 113, poc. 117, poc. 115.
Część z tych pociagów mogła się pojawić na linii dopiero po odblokowaniu odcinka Metalowców - Stadion Śląski (byc może to był 313+314).
W poc. 115 jest motorowy, który nie do końca potrafi obsługiwać wyświetlacze. Wcześniej jechał ze Stadiony do Słonecznej (a przejazd do centrum był), a teraz do Metalowców jeździ z napisem "Chorzów Rynek".
Większość wagonów posiada żółtą tabliczkę "ZMIANA TRASY".
Ostatnio zmieniony 01 mar 2008, 15:36 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
802 odjechał o 15.42 ,z rynku w kierunku ronda. Czasowo pasuje na pociąg 602.
DOPISANE 16.10
Pociąg 601# 814 jedzie na Brynów 40 minut przed planowym kursem. Zapewne będzie na Brynowie czekac na planowy kurs.
DOPISANE 16.10
Pociąg 601# 814 jedzie na Brynów 40 minut przed planowym kursem. Zapewne będzie na Brynowie czekac na planowy kurs.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2008, 16:10 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdopodobnie jest już przejazd na linii 11. Wracająca z Katowic 11-tka 768 (to poc. 116) wypuściła wszystkich pasażerów przy parku. Przeszli oni do jadącej za nią innej 11-tki (poc. 113 - 250+251). 768 wjechał na Stadion Śląski, a 250+251 pojechał prosto na Chorzów. Nie miał już tabliczki "ZMIANA TRASY".
Pojawiła się trzecia "szóstka", której wcześniej nie widziałem. Pewnie kursowała dotychczas jak 16-tka, nie zaglądając na Stadion Śląski. Teraz jedzie na Metalowców. To poc. 605 - 810.
Dopisane 16:00:
Z Chebzia wrócił "nowy" pociąg na 11, czyli przejazd już na pewno jest. To skład 699+700. Hmm. Piąty skład na 11? Chyba, że właśnie to jest poc. 111, a 313+314 to był pierwotny na 113, 115 lub 117. Któryś z tych co wymieniałem był widocznie za niego podmianą, najpóźniej widziałem 725+736.
Pojawiła się trzecia "szóstka", której wcześniej nie widziałem. Pewnie kursowała dotychczas jak 16-tka, nie zaglądając na Stadion Śląski. Teraz jedzie na Metalowców. To poc. 605 - 810.
Dopisane 16:00:
Z Chebzia wrócił "nowy" pociąg na 11, czyli przejazd już na pewno jest. To skład 699+700. Hmm. Piąty skład na 11? Chyba, że właśnie to jest poc. 111, a 313+314 to był pierwotny na 113, 115 lub 117. Któryś z tych co wymieniałem był widocznie za niego podmianą, najpóźniej widziałem 725+736.
W takich sytuacjach rozkład nie obowiązuje. Nadal 6/41 zawracają na Metalowców.hanys76 pisze:DOPISANE 16.10
Pociąg 601# 814 jedzie na Brynów 40 minut przed planowym kursem. Zapewne będzie na Brynowie czekac na planowy kurs.
Ale wiadomo teraz co jest po stronie bytomskiej:
Linia 6 - 603, 604
Linia 41 - 4105, 4101, 4102
Drzewa musiały się więc zawalić ok. godz. 12:15 przed poc. 4105 w kierunku Katowic.
O godzinie 11 przy Teatrze w stronę Zawodzia stał #806 z ciemnymi wyświetlaczami i bez numeru pociągu. Za #806 jechał #805 w kierunku Brynowa. Możliwe, że na Rondzie dokonano podmiany. Po chwili #806 zjechał do Zajezdni.
11: 111 #699+700 - widziany o 11 na Trzeciego Maja w Katowicach
20: 201 #783+784, 202 #680+679, 203 #574+573, 204 #726+727
11: 111 #699+700 - widziany o 11 na Trzeciego Maja w Katowicach
20: 201 #783+784, 202 #680+679, 203 #574+573, 204 #726+727
#602 jest na 1502, 1503 #756K, 1504 #452DW pisze:1507 - #602, 1508 - #666
Ale poc.165 już stoi w Zajezdni, bo zjeżdża przed godziną 12.hanys76 pisze:O 17.05 w kierunku Brynowa jechał 804, mozliwe że to 165.
Na linii 11 robi się porządek, tramwaje włączają się w swoje pociągi (z tego co zauwazyłem większość odczekuje do swoich planów na Placu Wolności).Boguś pisze:11: 111 #699+700 - widziany o 11 na Trzeciego Maja w Katowicach
I tak:
poc. 111 - 699+700
poc. 112 - 505
poc. 113 - 250+251
poc. 114 - 746
poc. 115 - 731+330
poc. 116 - 768
poc. 117 - 725+736
poc. 118 - 687 (najdłużej był poza planem, z Katowic wjechał przed 18:00 na Stadion i włączył się w plan o 18:00 w kierunek Katowice)
Na czerwono zaznaczyłem pociągi, które były zablokowane. Skład 313+314, który zjechał z powodu awarii wydaje mi się, że był chyba na poc. 113. Odjechał z okolic Stadionu, gdy z Katowic na Stadion przyjechał skład 250+251...
Na 6/41 nie ma żadnych nowości. Do Metalowców ciągle jeżdżą 4 karliki (814, 810, 802 i 811) oraz jeden skład bytomski - 645+646. Wszystkie karliki mają napis w jednym wierszu "6 BrynówPętla" lub "41 PlacMiarki".hanys76 pisze:O 17.05 w kierunku Brynowa jechał 804, mozliwe że to 165. O 17.10 w kierunku ronda jechał 806, 16 o tej porze niema więc coś z 6 albo 41. Chwilę pózniej w kierunku Brynowa pojechał skład w zakładowym , mozliwe że to pociąg 4103.
Nieprzejezdność trasy do Bytomia utrzymuje się nadal. Tymczasem skład 645+646 już ledwo zipie. Nie ma zasilania w doczepie i teraz na Metalowców jechał z ciemnym drugim wagonem. Pasażerowie byli tylko w pierwszym oświetlonym wagonie. Ciekawe czy wróci do Katowic lub czy coś nowego podstawią...
Dopisane 21:25
Skład 645+646 już nie kursuje i nie ma nic w zamian. Podmiany nie ma i wcale się nie dziwię. Karliki bez zmian te same, ale dołączył także niedawno nowy - 809 (linia nr 6).
Dopisane 21:25
Skład 645+646 już nie kursuje i nie ma nic w zamian. Podmiany nie ma i wcale się nie dziwię. Karliki bez zmian te same, ale dołączył także niedawno nowy - 809 (linia nr 6).
Brak połączenia Stroszka z Bytomiem. Pociągi, które powinny zjeżdżać do zajezdni od conajmniej godz. 21 nie pojawiły się. Dotyczy się to również "dziewiętnastek". Jeden z tramwajów linii 19, który stał od dłuższego czasu na pętli wycofał do zajezdni.
Wszystkie samochody techniczne zapewne w trasie...
Wszystkie samochody techniczne zapewne w trasie...
Ostatnio zmieniony 01 mar 2008, 22:25 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co słyszę w TŚSA FM to gdzieś przy Zieleni Miejskiej jest jakiś kłopot.rzelfix pisze:Brak połączenia Stroszka z Bytomiem. Pociągi, które powinny zjeżdżać do zajezdni od conajmniej godz. 21 nie pojawiły się. Dotyczy się to również "dziewiętnastek". Jeden z tramwajów linii 19, który stał od dłuższego czasu na pętli wycofał do zajezdni.
Odnośnie 6/41 to ok. 23:15 pojawiła się przejezdność toru w kier. Katowic. natomiast ciągle sa jakieś zablokowane wagony (poc. 604 i dwa citadisy) chyba częściowo z połamanymi biglami. Prace trwają
Karliki po stronie katowickiej powoli kończą kursowanie. Zjechały już z Miarki 811 i z Brynowa 810. Z Metalowców na zajezdnię jechał też już 814. Pozostały 809 i 802, które jeszcze całkiem niedawno jechały z Katowic na Metalowców. Być może te dwa będą ściągać zablokowane niesprawne wagony. Na razie nic jeszcze nie jechało, nie pojawił się też w Katowicach oczywiście poc. 4106.memphis pisze:Odnośnie 6/41 to ok. 23:15 pojawiła się przejezdność toru w kier. Katowic. natomiast ciągle sa jakieś zablokowane wagony (poc. 604 i dwa citadisy) chyba częściowo z połamanymi biglami. Prace trwają
Dopisane o 0:15
809 i 802 bardzo długo nie wracały z Metalowców i byłem przekonany, że wrócą z wagonami na holu. Tymczasem o 0:15 wrócił skład 809+802 - 809 był pchanym i to pewnie on połamał sobie pantograf. Wagon 809 miał wyczernione wyświetlacze, a 802 miał coś napisane, wydawało mi się, że "_Chorzów_ Łagiewniki Zaj". Nic innego zatrzymanego po stronie bytomskiej do tej pory nie jechało.
Kursują wieczorno-nocne 11-tki. Trochę się spóźniają, nawet 5-10 minut.
poc. 1115 - 694
poc. 1111 - 504
Jest też na trasie poc. 612 - wagon 591. Jechał planowo w obie strony, ale pewnie odczekał na Metalowców. Od drugiego kółka (od 0:50) kursy wykonywał inny wagon - 769.
Co do zablokowanych karlików po stronie bytomskiej, to o godzinie 2:15 przy Stadionie pojawił się pierwszy karlik - nr 813, który jeździł na linii 41 (w środku było kilku pasażerów). Przez kolejne 15 minut nie jechało nic (a potem nie wiem, bo trzeba kiedyś iść spać ). Może motorowi zostawili wagony i poszli do domu, a służby techniczne sukcesywnie przez noc te wagony ściągały do zajezdni.
Po wznowieniu ruchu na trasie do Milowic zamieniono wagony na poc. 2602 i 2604:
2602 - #527 -> #524
2604 - #524 -> #527
Poc. 2601 nie wykonał planowego kursu z Milowic o 14:08. Odjechał stamtąd dopiero ok. 14:57 i pojechał zapewne tylko do Dańdówki, aby włączyć się w kolejny, planowy kurs do Milowic.
Mimo mocnego wiatru i innych utrudnień wieczorem tramwaje linii 21 i 26 jeździły planowo i punktualnie.
- - - - - - - - - - - - -
Na poc. 217 rano był prawdopodobnie wagon #762, którego widziałem jak zjeżdżał przed 11-stą. Po południu był już na nim #538.
UZUPEŁNIENIE (02.03, 15:15): Dopisałem informację o obsadzie na poc. 217 oraz zmieniłem błędy wpis w pierwszym poście.
2602 - #527 -> #524
2604 - #524 -> #527
Poc. 2601 nie wykonał planowego kursu z Milowic o 14:08. Odjechał stamtąd dopiero ok. 14:57 i pojechał zapewne tylko do Dańdówki, aby włączyć się w kolejny, planowy kurs do Milowic.
Mimo mocnego wiatru i innych utrudnień wieczorem tramwaje linii 21 i 26 jeździły planowo i punktualnie.
- - - - - - - - - - - - -
Na poc. 217 rano był prawdopodobnie wagon #762, którego widziałem jak zjeżdżał przed 11-stą. Po południu był już na nim #538.
Nie widziałem go osobiście, więc stąd ten błąd. Dzięki za poprawęBoguś pisze:#602 jest na 1502DW pisze:1507 - #602
UZUPEŁNIENIE (02.03, 15:15): Dopisałem informację o obsadzie na poc. 217 oraz zmieniłem błędy wpis w pierwszym poście.
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
W tym dniu zauważyłem jedną nietypową sytuację, mianowicie tramwaj 'samojezdny'.
Godz. 13.25 [1] stopiątka w zakładowym, bez pasażerów i z kwadratem Z jechała z opuszczonym pantografem, przynajmniej na odcinku trasy gdzie było 'z góry'.
Godz. 13.25 [1] stopiątka w zakładowym, bez pasażerów i z kwadratem Z jechała z opuszczonym pantografem, przynajmniej na odcinku trasy gdzie było 'z góry'.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości