2007.05.18
Składy z Zawodzia otrzymane przez Będzin zaczynają się upodabniać do będzińskich wagonów...
Skład #571+618 stracił wszystkie wyświetlacze
Najpóźniej od lutego wyświetlacze były zasłonięte tablicami a w tą środę albo w poprzednim tygodniu wymontowano wyświetlacze a w ich miejsce zamontowano tablice kierunkowe. Czy nie była możliwa ich naprawa?
Wyświetlacze pozostają teraz jedynie w składzie #576+575. Nie ma z nimi problemów, więc mam nadzięję, że ich nie usuną.
#571+618 dzisiaj na poc. 1506.
Wagon #501 nadal z zasłoniętymi wyświetlaczami. Pewnie wcześniej czy później spotka go to samo co #571+618, chciaż mam nadzieję, że wyświetlacze zostaną jednak naprawione.
W składzie #670+669, który wyjechał na początku maja odmalowano stopnie wejściowe w drzwiach na wzór chorzowski, czyli na czarno-żółto (Będzin maluje zwykle na szaro-żółto). Ponadto, przynajmniej w pierwszym wagonie drzwi otwierają i zamykają się dość cicho (przy otwieraniu w ogóle o nic nie uderzają, a przy zamykaniu słychać tylko niezbyt głośny trzask).
Skład #530+540 jeździ dzisiaj na 1504. Drugi wagon został po stronie bez drzwi, pod koniec wagonu pomazany markerem. Napis jest niewielki.
W drugim wagonie składu #636+635 zmazano sprey z tylniej szyby. Sprey był też na szafce za kabiną, ale nie zauważyłem czy również został zmazany.
Skład #571+618 stracił wszystkie wyświetlacze
Najpóźniej od lutego wyświetlacze były zasłonięte tablicami a w tą środę albo w poprzednim tygodniu wymontowano wyświetlacze a w ich miejsce zamontowano tablice kierunkowe. Czy nie była możliwa ich naprawa?
Wyświetlacze pozostają teraz jedynie w składzie #576+575. Nie ma z nimi problemów, więc mam nadzięję, że ich nie usuną.
#571+618 dzisiaj na poc. 1506.
Wagon #501 nadal z zasłoniętymi wyświetlaczami. Pewnie wcześniej czy później spotka go to samo co #571+618, chciaż mam nadzieję, że wyświetlacze zostaną jednak naprawione.
W składzie #670+669, który wyjechał na początku maja odmalowano stopnie wejściowe w drzwiach na wzór chorzowski, czyli na czarno-żółto (Będzin maluje zwykle na szaro-żółto). Ponadto, przynajmniej w pierwszym wagonie drzwi otwierają i zamykają się dość cicho (przy otwieraniu w ogóle o nic nie uderzają, a przy zamykaniu słychać tylko niezbyt głośny trzask).
Skład #530+540 jeździ dzisiaj na 1504. Drugi wagon został po stronie bez drzwi, pod koniec wagonu pomazany markerem. Napis jest niewielki.
W drugim wagonie składu #636+635 zmazano sprey z tylniej szyby. Sprey był też na szafce za kabiną, ale nie zauważyłem czy również został zmazany.
Re: 2007.05.18
Bomi, #734+735 lub #783+784.lkalus19 pisze:4107 skład
- ok. 10:50 skład #495+496 na poc. 92 jadąc z Chorzowa do Bytomia, zaraz za mostem w Świętochłowicach na Zgodzie wjeżdżając na zwrotnice, uszkodził ją. Pierwszy wózek prawdopodobnie pojechał prosto, możliwe że nawet wyskoczył, bo pierwsze koło było ubrudzone.
Tak czy siak jak tam się zjawiłem po 11:00 to stał już przed zwrotką. Ekipa spawała zwrotnicę. Z przeciwka w stronę Chorzowa stał skład #548+488 na 94, oraz solówka #778 z poc. 95.
Poc. 92- (prawdop.) #716 musiał zostać na Chorzowie Rynku.
Ok. 11:45 skład #495+496 ruszył w końcu, powolutku przejechał przez zwrotkę i pojechał w stronę Rudy. Następnie zablokowane pociągi 95 i 94 ruszyły, a chwilę po nich aż do 12:15 jechały także 96 - #354+355, 97- #775 oraz 98 - #644+344.
Po wznowieniu ruchu ok. 30 min, w przeciwną stronę po 92, przyjechał poc. 96- #354+355. Była to 12:15, a planowy tego poc. był o 12:08, zatem jechał z 7 minutowym opóźnieniem. Na mijance między Gazownią, a Mostem można by powiedzieć że planowo minął sie z poc. 98
Oczywiście 93, 94, 95 nie wyparowały tylko pojechały do Bytomia trasą 6/41.
Wsiadłem sobie do 96 i pojechałem do Bytomia.
Na mijance Bykowina minął się z poc. 91- #362.
Na Wirku mijanka była z poc. 92- #495+496 (czyli nasz bohater zawrócić musiał na Chebziu).
Na Chebziu mijanka z poc. 93- (prawdop.) #716.
Następnie na Goduli mijanka z poc. 94 - #548+488, no i w końcu na Zamłyniu z poc. 95 - #778.
A mój składzik na poc. 96 dotarł do Bytomia ok 13:03, czyli o czasie
Podczas tej wspaniałej wycieczki przekonałem się że mijanki na trasie 9 mogą być idealne. Gdyby opóźnić poc. linii 9 z Chorzowa Rynku o 7 minut, docierały by na czas i tak, a nie trzeba by było długo czekać na mijance na Wirku oraz na Goduli, bo tam zawsze kilka minut poc. w kierunku Bytomia muszą czekać na te z przeciwka. Jednym słowem, kzk układa rozkłady do du... i najlepiej jeździć po swojemu
A ok. 13:30 na Pętli Zachodniej na torze do zawracania w kierunku Chorzowa stał #471+478 prawdop. z 4102. Przyblokował on wjazd na przystanek pociągowi 23, wagon #371.
Na 23 i 33 raczej solówki.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2007, 15:33 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dziwne w sumie bo Będzin i Zawodzie to jedyne zajezdnie, które od nowości otrzymywały wyświetlacze.DW pisze:Składy z Zawodzia otrzymane przez Będzin zaczynają się upodabniać do będzińskich wagonów...
Skład #571+618 stracił wszystkie wyświetlacze
Dawno już jednak zauważyłem, że Będzin stosuje je tylko w solówkach.
Ja jestem za tym, żeby wszystkie zajezdnie, które nie radzą sobie z obsługą wyświetlaczy wysyłały je do Zawodzia, może wtedy Krakusy i #637+638 się doczekają. A poważniej to mam taką cichą nadzieję, że gdy sytuacja w TŚ będzie się poprawiać po 10 latach znowu zakupią tym razem diodowe wyświetlacze. :mruga:
Poza tym coś znowu jest nie tak na linii 11, bo przynajmniej jeden pociąg wypadł. Zawodzie zawodzi.
*SDIP (U.N.O.)
Re: 2007.05.18
Wszystko się da. Poza tym w przypadku ewentualnego remontu należy trasę 9 przebudować na dwutorową gdzie tylko się daluki pisze: Podczas tej wspaniałej wycieczki przekonałem się że mijanki na trasie 9 mogą być idealne. Gdyby opóźnić poc. linii 9 z Chorzowa Rynku o 7 minut, docierały by na czas i tak, a nie trzeba by było długo czekać na mijance na Wirku oraz na Goduli, bo tam zawsze kilka minut poc. w kierunku Bytomia muszą czekać na te z przeciwka. Jednym słowem, kzk układa rozkłady do du... i najlepiej jeździć po swojemu
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dziś na "22" znów zawitał #666 - ma chyba stały przydział bo jechał na tej samej obsadzie....tam tez jedne dzwi wyraźnie chodzą wolniej i ciszej....szkoda ze tylko jedne. Zawsze to cośDW pisze:...
Ponadto, przynajmniej w pierwszym wagonie drzwi otwierają i zamykają się dość cicho (przy otwieraniu w ogóle o nic nie uderzają, a przy zamykaniu słychać tylko niezbyt głośny trzask)...
Re: 2007.05.18
Poc. 4101 to jest tramwaj który przed 7:00 jest w centrum Katowic i ten kurs był jeszcze wykonywany. Z punktu widzenia pasażera wszystko przebiegało bez zarzutu, ale motorowy się zdecydował jednak skręcić na Zawodzie. Decyzja chyba była w ostatniej chwili, bo na wyświetlaczu do końca był "Plac Miarki". Potem zmienił sobie na "AWARIA" i pojechał do zajezdni. Był to wagon 807.lkalus19 pisze:Brak pociągu 4101
Jest to skład 734+735.luki pisze:Bomi, #734+735 lub #783+784.lkalus19 pisze:4107 skład
Rano przed 7:00 skład 691+689 jeździł z padniętymi wyświetlaczami - tablica była u dołu przedniej szyby. Po południu był nadal natym samym poc. 206, ale wyświetlacze już działały.
Skład 471+478 tak jak wczoraj i przedwczoraj jeździł na poc. 4109. Na poc. 491 nie było już wagonu 491, ale nie zniknął z tej linii. Był na poc. 4106luki pisze: A ok. 13:30 na Pętli Zachodniej na torze do zawracania w kierunku Chorzowa stał #471+478 prawdop. z 4102.
Na poc. 231 jest obecnie skład 725+736 w malowaniu zakładowym. Skład ten od dawna ma trochę inne listwy boczne, takie grubsze, są teraz one piękne kremowe . Rano na poc. 231 był chyba wagon 782. Obecnie 782 jest na poc. 114 zamiast składu. Rano na poc. 114 jeździł skład 583+584. Na pozostałych 23 też były solówki, na 33 był 771.luki pisze: Przyblokował on wjazd na przystanek pociągowi 23, wagon #371.
Na 23 i 33 raczej solówki.
Na poc. 4101 po podmianie karlika jest skład 726+727. A właściwie chyba był, bo teraz jechał do Katowic bez pasażerów (ale z napisem Katowice Pl. Miarki).
O 15:30 Warszawską do Ronda i dalej Chorzowską jechał liniowo skład 662+617. Po 30 minutach wrócił i wykonywał kurs do Katowic. (o 16:15 widziałem go wtedy przy Silesii). Czyżby jakiś zakarlik, który dopiero co się włączył?
Na poc. 604 tak jak przez cały tydzień był 645+646. Na poc. 811 również bez zmian - 811. Reszty nie pamiętam.
Re: 2007.05.18
Chyba miałeś na myśli poc.163 #811ff pisze:Na poc. 811 również bez zmian - 811. Reszty nie pamiętam.
Re: 2007.05.18
No niestety dosyć często mi się taki błąd zdarza, ale w drodze korekty eliminuję. Teraz jednak nie cytałem drugi razBoguś pisze:Chyba miałeś na myśli poc.163 #811
Kilka nowych wiadomości. Na poc. 116 jest od kilkunastu minut solówka Tati, prawdopodobnie 598. Ma tu być skład i rano był - 685+686.
Na poc. 111 jest stodwójka 231, ale prawdopodobnie się zepsuła - jedzie teraz pusta do Katowic.
Na poc. 114 również nie ma składu. Pisałem wcześniej, ze jeździ tu 782. Rano był 583+584. Teraz w jego planie jeździ stodwójka 228, a solówka 782 na poc. 114 jedzie kilka minut za poc. 111. Wygląda na to, że rozkład znowu się rozwalił.
Na poc. 115 jeździ teraz prawdopodobnie stodwójka 241. Rano była stodwójka 165.
Skład 726+727 nie zjechał. Jeździ na 4101, teraz w kursie do Bytomia jest dla odmiany pełen pasażerów.
Na poc. 4109 jest 609+610. Rano jak już pisałem był 471+478. W 609+610 nie działają wyświetlacze, tablica jest u dołu.
662+617 jakoś już nie widać...
Ostatnio zmieniony 18 maja 2007, 22:53 przez ff, łącznie zmieniany 3 razy.
662+617 wyjechał po południu na poc. 113 (dopisane - widzę, że właśnie napisał o tym też hanys76), zawrócił na Stadionie i tym samym włączył się do swojego planu. Rano prawdopodobnie na 11 widziałem skład 637+638, którego obecnie nie ma, więc chyba właście Actimelka zastąpił.
Na 6 i 41 praktycznie dziś się nic nie działo, a na 11 znowu bałagan. Obecnie na linii są tylko 3 składy, trzy stodwójki (planowe) oraz 2 solówki (zamiast składów 114 i 116, które jednak rano jeździły).
Stodwójka 231 na poc. 111 jednak nie zjechała, bo pojechała właśnie na Chebzie. Za nią jechała nadal nieplanowo solówka na poc. 114, ale skręciła na Stadion Śląski i zawróciła do Katowic, włączając się tym samym w swój plan. Stodwójka 228, która wcześniej jeździła w planie poc. 114 choć na pewno na niego nie była przydzielona była poza rozkładem. W rzeczywistości jest na poc. 117.
Potwierdzam też, że Tati na 116 to 598, a stodwójka na 115, która podmieniła poranną 165 to 241.
Skład 645+646 niestety nie przejeździł na poc. 604 pełnych 5 dni. Zjechał i w ostatnich dzisiejszych kursach widziałem już tam 579+592.
Na 6 i 41 praktycznie dziś się nic nie działo, a na 11 znowu bałagan. Obecnie na linii są tylko 3 składy, trzy stodwójki (planowe) oraz 2 solówki (zamiast składów 114 i 116, które jednak rano jeździły).
Stodwójka 231 na poc. 111 jednak nie zjechała, bo pojechała właśnie na Chebzie. Za nią jechała nadal nieplanowo solówka na poc. 114, ale skręciła na Stadion Śląski i zawróciła do Katowic, włączając się tym samym w swój plan. Stodwójka 228, która wcześniej jeździła w planie poc. 114 choć na pewno na niego nie była przydzielona była poza rozkładem. W rzeczywistości jest na poc. 117.
Potwierdzam też, że Tati na 116 to 598, a stodwójka na 115, która podmieniła poranną 165 to 241.
Skład 645+646 niestety nie przejeździł na poc. 604 pełnych 5 dni. Zjechał i w ostatnich dzisiejszych kursach widziałem już tam 579+592.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2007, 19:24 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj był na poc. 2201. Ostatni raz jak go widziałem na 22 (na początku kwietnia) to też był na tym pociągu. Tymczasem #450 jeździł dzisiaj na 24. Myślę, że zmienili stał przydział na tym poc., tylko na 22 raczej dają wagony z wyświetlaczami, aby łatwiej było zmieniać oznaczenia z 22 na 32.Sebastian22 pisze:Dziś na "22" znów zawitał #666 - ma chyba stały przydział bo jechał na tej samej obsadzie....tam tez jedne dzwi wyraźnie chodzą wolniej i ciszej....szkoda ze tylko jedne. Zawsze to coś
Poza tym Będzin zastosował pewną taktykę - wszystkie wagony z przetwornicą statyczną mają stałe przydziały. Jest tylko jeden wyjątek - wagon #509, który wcześniej jeździł na poc. 244, a teraz jeździ na różnych liniach (akurat dzisiaj jeździ na 244, ale to chyba przypadek).
"Ciche" wagony można spotkać na poc.: 211, 212, 213 (obecnie odst. po wypadku), 2201, 2203, 2204, 2205, 2208, 2210, 242, 246, 2602 i 2607.
Dzisiaj na poc. 274 pojawił się skład #755+756, który przechodził prace naprawcze od 12 kwietnia. Zdjęto z niego reklamę "Actimel" i teraz jeździ w barwach zakładowych. Oczywiście w lakierni BC nie pomalowali mu listew na odróżniający się kolor, są czerwone A z kremowymi wyglądałby pięknie...
Około 11:55 z zaj. Będzin wyjechał wagon #509, który bez pasażerów pojechał na ul. Ostrogórską, aby włączyć się do ruchu na poc. 244.
O 18:25 z zaj. Będzin wyjechał wagon #602, który bez pasażerów popędził do Sosnowca gdzie na przyst. S-c Dęblińska lub Wspólna podmienił wagon #737 na poc. 2608. Wagon wyjeżdżał z tablicami linii 21, na której jeździł wczoraj rano.
Zapomniałem jeszcze napisać, że w wagonie #670 na rurce przy oknie z tyłu wagonu jest zamocowana kłódka Może ktoś myślał, że w ten sposób wspomoże spółkę TŚ (sprzedadzą na złom)
Wagon #754 jeździ na poc. 2711 Wczoraj wieczorem był na poc. 2603 i pewnie dlatego go nie było na 2711 poc. Chyba stały przydział pozostał.
Na poc. 198 był skład #578+577, później także na zadaniu łączonym jako poc. 918.
Ok. 14 do zajezdni #722 (oznakowany liniowo jako 17) ściągał do zajki #464.
Ok. 17 #464 zjeżdżał także do zajezdni, ale już samodzielnie. Był nieoznakowany liniowo, czyli raczej rezerwa.
Ok. 19 to samo było z #722.
Na krótko przed 21. skład #773+774+(spięty tyłem)#683 zjeżdżał do zajezdni. Żaden wagon nie był oznakowany liniowo, a #683 miał wyraźnie wysunięty w górę jeden ze ślizgów (gdzieś już kiedyś była o tym dyskusja w albumie).
Ok. 14 do zajezdni #722 (oznakowany liniowo jako 17) ściągał do zajki #464.
Ok. 17 #464 zjeżdżał także do zajezdni, ale już samodzielnie. Był nieoznakowany liniowo, czyli raczej rezerwa.
Ok. 19 to samo było z #722.
Na krótko przed 21. skład #773+774+(spięty tyłem)#683 zjeżdżał do zajezdni. Żaden wagon nie był oznakowany liniowo, a #683 miał wyraźnie wysunięty w górę jeden ze ślizgów (gdzieś już kiedyś była o tym dyskusja w albumie).
W tym tygodniu był na poc. 1504, chyba we wtorek. Musiał już wtedy mieć te tablice, widziałem go z przodu, ale nie zwróciłem uwagi, że coś jest nie tak. tzn. że wyświetlacze ciągle nie działają i że miał za szybą tablice. Bardziej zwróciłem uwagę na białe końce zderzaków. Co więcej potem jak się potem zastanawiałem co gdzie widziałem, to myślałem, że wyświetlacze wręcz działałyDW pisze: Skład #571+618 stracił wszystkie wyświetlacze.
A co do 755+756 to szkoda, że nie ma kremowych. Ale już pomijając te listwy, będzińskie wagony świeżo przemalowane wygladają bardzo nieciekawie. Jakoś tak negatywnie połyskują i widać, że blacha jest strasznie krzywa, powgniatana czy coś. Nierówna po prostu. Takie same miałem wrażenie co do 629+630, a nie da się tego powiedzieć np. 318, 340, 548+488, 607 też w ostatnim czasie ze świeżymi czerwonymi listwami.
EDIT
Za pierwszy kursem poc. 611 do Bytomia podążała 61R. W koszu do przeglądania sieci oraz na tyle było pełno jakichś bagaży zawiniętych w białą folię.
#571+618 we wtorek był, co najmniej do 13 na poc. 272, w środę go nie widziałem a w czwartek po 14 wyjechał na poc. 1502 lub 1504 (pasowało na 1504, więc może go widziałeś w czwartek).ff pisze:W tym tygodniu był na poc. 1504, chyba we wtorek. Musiał już wtedy mieć te tablice, widziałem go z przodu, ale nie zwróciłem uwagi, że coś jest nie tak. tzn. że wyświetlacze ciągle nie działają i że miał za szybą tablice. Bardziej zwróciłem uwagę na białe końce zderzaków. Co więcej potem jak się potem zastanawiałem co gdzie widziałem, to myślałem, że wyświetlacze wręcz działałyDW pisze: Skład #571+618 stracił wszystkie wyświetlacze.
Rzeczywiście po odmalowaniu na więkoszości wagonów widać nierównościff pisze:A co do 755+756 to szkoda, że nie ma kremowych. Ale już pomijając te listwy, będzińskie wagony świeżo przemalowane wygladają bardzo nieciekawie. Jakoś tak negatywnie połyskują i widać, że blacha jest strasznie krzywa, powgniatana czy coś. Nierówna po prostu. Takie same miałem wrażenie co do 629+630, a nie da się tego powiedzieć np. 318, 340, 548+488, 607 też w ostatnim czasie ze świeżymi czerwonymi listwami.
Jeszcze drobne uzupełnienie moich wczorajszych informacji:
Na poc. 1501 jeździła solówka - #688.
O 17 w zajezdni Będzin na placu postojowym widziałem składy #757+758 oraz #537+529.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 58 gości