Strona 1 z 1

2010.01.14

: 14 sty 2010, 06:28
autor: rafalurbino18
Poc. 31 - #651+652
Poc. 32 - #342+341
Poc. 34 - #316+472

: 14 sty 2010, 08:15
autor: Peter
poc. 602 #808
poc. 603 #803
poc. 604 #812

poc. 116 #574+573
poc. 117 #270+271
poc. 118 #637+638

poc. 164 #599+600

poc. 1909 #705+706
poc. 1910 #719+720
poc. 1912 #276+278

: 14 sty 2010, 08:26
autor: hanys76
peter pisze:poc. 602 #808
poc. 603 #803
poc. 604 #812
606# 800
607# 811
608# 805
609# szarak, wygląda na to że wyjechał 806
610# 816
611# 802
612# 804

134# 338

1403# 687/699
Peter pisze: poc. 164 #599+600
162# 693+694
165# 809
Peter pisze: poc. 1909 #705+706
poc. 1910 #719+720
poc. 1912 #276+278
1902# 495+496
1904# 645+646
1905# 713+714

: 14 sty 2010, 08:34
autor: ff
Peter pisze:poc. 602 #808
poc. 603 #803
poc. 604 #812
hanys76 pisze:606# 800
610# 816
poc. 601 - 801
poc. 605 - 810
poc. 607 - 811

***

poc. 11 - 765
poc. 13 - 259
poc. 15 - 732
poc. 16 - 608

poc. 401 - 558+559
poc. 402 - 564+565
poc. 404 - 649+650

Skład 649+650 w kursie przed 8:00 z Zaborza miał na holu wagon 620 z linii 5. Motornicza czwórki postanowiła nie zabierać pasażerów, choć i tak jechała do zajezdni.

poc. 501 - 785
poc. 502 - 654 (stara boczna tablica)
poc. 503 - 406
poc. 508 - 373
poc. 509 - 420 (z rozkładu)
poc. 510 - 360
poc. 511 - 503
poc. 512 - 256

Na linii 5 jakieś zamieszanie. Oprócz tego, że zdefektował wagon 620, to o 7:45 pętla na Zaborzu była pusta (w planie 509 odjechał wagon 420, a potem trójskład 649+650+620). Potem piątki jechały, ale opóźnione i nie po kolei 508, 510, 511 (mocno opóźnione), a kolejne raczej planowo.

poc. 351 - 476
poc. 352 - BRAK OBSADY :!:

Poc. 352 nie jechał z Zabrza do Zaborza ok. 8:00.

Na wjazd na jednotor od strony elektrociepłowni czekają po cztery pociągi. Wjeżdżają po jednym. Nie mogą stadem?

: 14 sty 2010, 11:55
autor: KZKGaPowicz
ff pisze:poc. 11 - 765
poc. 13 - 259
poc. 15 - 732
poc. 16 - 608
Linia 1:
Poc. 12 #461
Poc. 14 #733
rafalurbino18 pisze:Poc. 31 - #651+652
Poc. 32 - #342+341
Poc. 34 - #316+472
Linia 3:
Poc. 33 #260+261
Poc. 35 #384+345
ff pisze:poc. 401 - 558+559
poc. 402 - 564+565
poc. 404 - 649+650
Linia 4:
Poc. 403 #556+557
ff pisze: poc. 351 - 476
poc. 352 - BRAK OBSADY :!:

Poc. 352 nie jechał z Zabrza do Zaborza ok. 8:00.
Linia 35:
Poc. 353 #477

: 14 sty 2010, 12:04
autor: Basia
Skład 649+650 w kursie przed 8:00 z Zaborza miał na holu wagon 620 z linii 5. Motornicza czwórki postanowiła nie zabierać pasażerów, choć i tak jechała do zajezdni.
Przecież ze względów bezpieczeństwa zabrania się holowania z pasażerami. I nie każdy tramwaj co jedzie do zajezdni musi zabierać pasażerów bo i tak tam jedzie.
ff pisze:Na wjazd na jednotor od strony elektrociepłowni czekają po cztery pociągi. Wjeżdżają po jednym. Nie mogą stadem?
Nie wolno stadem bo to jest sygnalizacja wzbudzana a na tej sygnalizacji jest zakaz prowadzenia pociągów następnych ( chyba nie muszę tłumaczyć z jakiego powodu , radzę przeczytać instrukcję dla służb ruchu tam jest wszystko opisane ;) )

Jak by to była sygnalizacja ślizgowa to co innego , wtedy za następnego można jechać.

A te długie oczekiwanie przed odcinkiem jednotorowym wiąże się tez z tym że na światłach na piotra skargi długo się stoi bo cykl dla tramwaju jest bardzo krótki. Zielone dla samochodów jest długo a dla tramwaju szczelina pionowa jest tylko chwilę . Wiadomo że są motorowi co mają gdzieś tą sygnalizację i jadą na zielonym dla samochodów ale tam obok jest komisariat policji i często można spotkać radiowozy a mandat za jazdę na szczelinie poziomej wynosi od 300 do 500zł , więc chyba warto poczekać aż się zrobi pionowe.

: 14 sty 2010, 13:18
autor: ff
Basia pisze:
Skład 649+650 w kursie przed 8:00 z Zaborza miał na holu wagon 620 z linii 5. Motornicza czwórki postanowiła nie zabierać pasażerów, choć i tak jechała do zajezdni.
Przecież ze względów bezpieczeństwa zabrania się holowania z pasażerami. I nie każdy tramwaj co jedzie do zajezdni musi zabierać pasażerów bo i tak tam jedzie.
Owszem, ale zabieranie ich jest uprzejmością motorowego i często ma to miejsce. A w tym przypadku trzeba się było tłoczyć w solówce na linii 1, nie jechały planowo piątki i 35. Poza tym zabrania się przewożenia w kabinach, a ta sama sytuacja na to nie wskazywała. Lepiej jechać z koleżanką niż ze zmarzniętymi pasażerami.

Zdjęty został z linii celowo skład, by po tej samej trasie jechać z defektem. Nie wiem jak będzie na fakturze, ale jeśli zgodnie z prawdą wykażą, że kurs nie był zrealizowany, to do spółki wpłynie mniej pieniędzy. I powinno to martwić. Odbiór takich praktyk przez pasażerów też raczej nie jest pozytywny.

: 14 sty 2010, 14:09
autor: luki
ff pisze:Lepiej jechać z koleżanką niż ze zmarzniętymi pasażerami.
Lepiej może nie narażać pasażerów jak dodatkowa masa jest na haku ? Zwłaszcza w takiej porze roku. A motorowego z defektu chyba się nie zostawia na przystanku tylko zabiera razem z defektem ?
ff pisze:Nie wiem jak będzie na fakturze, ale jeśli zgodnie z prawdą wykażą, że kurs nie był zrealizowany, to do spółki wpłynie mniej pieniędzy. I powinno to martwić. Odbiór takich praktyk przez pasażerów też raczej nie jest pozytywny.
A co Ty już faktury przeglądasz ? Jak wczoraj czy tam kiedy, skład na 16 pchał citadisa do Rynku, to miał zabierać też pasażerów wg. Ciebie ? - bo tam jedzie to niech sobie jadą. A jakby się co komu stało, przywalił w coś itd... wtedy było by źle, bo brał pasażerów, a tak jest źle bo nie brał.

Obsady:
hanys76 pisze:134# 338
133 - #746 :!: solo (z tego co widzę od wczoraj, a skład kilka dni stał)
135 - #281
136 - #277
hanys76 pisze:1403# 687/699
1405 - #284
1406 - #661
hanys76 pisze:
Peter pisze:poc. 164 #599+600
162# 693+694
165# 809
162 - #783+784 - widziany ok. 13:30 - info 100% numerek i czas się zgadza.

175 - #561+382

: 14 sty 2010, 16:03
autor: ff
luki pisze:Lepiej może nie narażać pasażerów jak dodatkowa masa jest na haku ? Zwłaszcza w takiej porze roku. A motorowego z defektu chyba się nie zostawia na przystanku tylko zabiera razem z defektem ?
Nie, wysłać specjalny wagon, motorowa by poczekała na nowy wóz na Zaborzu. Lepiej zdejmować liniowe wozy do zaciągania trupów. Motorowy powinien siedzieć w przedziale pasażerskim. Z uwagi na dodatkową masę tymbardziej rozmowy i śmiechy w kabinie nie są wskazane i wpływają na niebezpieczeństwo w ruchu.
ff pisze:Jak wczoraj czy tam kiedy, skład na 16 pchał citadisa do Rynku, to miał zabierać też pasażerów wg. Ciebie ? - bo tam jedzie to niech sobie jadą. A jakby się co komu stało, przywalił w coś itd... wtedy było by źle, bo brał pasażerów, a tak jest źle bo nie brał.
Jak pcha to zupełnie inna sytuacja, ale oczywiście nie miałbym nic przeciwko, gdyby w sytuacji, gdy jest to jedyny wagon jadący w danym kierunku w dłuższym odstępie czasu, tych pasażerów jednak zabierał. Oczywiście jak pisałem jest to gest motorowego, bo on ryzykuje ewentualną karą za uchybienie.

: 14 sty 2010, 16:04
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:
rafalurbino18 pisze:Poc. 31 - #651+652
Poc. 32 - #342+341
Poc. 34 - #316+472
Linia 3:
Poc. 33 #260+261
Poc. 35 #384+345
- O godzinie 7.38 nie było mijanki poc. 34 z 35. Pociąg 35 oczekiwał na mijankę na ulicy Lutra. Był tam skład #395+386, który z przodu miał tablicę 'zjazd do zajezdni'. Jednak w środku byli pasażerowie, więc wracając z Makoszów również mógł zabierać ludzi.

: 14 sty 2010, 16:57
autor: ff
Basia pisze:
ff pisze:Na wjazd na jednotor od strony elektrociepłowni czekają po cztery pociągi. Wjeżdżają po jednym. Nie mogą stadem?
Nie wolno stadem bo to jest sygnalizacja wzbudzana a na tej sygnalizacji jest zakaz prowadzenia pociągów następnych ( chyba nie muszę tłumaczyć z jakiego powodu , radzę przeczytać instrukcję dla służb ruchu tam jest wszystko opisane ;) )

Jak by to była sygnalizacja ślizgowa to co innego , wtedy za następnego można jechać.
No i właśnie taka sygnalizacja powinna tam być. Jeżdżę tam co prawda dopiero od dwóch dni, więc nie wiem czy to normalne (pewnie z reguły jest luźniej, bo dziś trwało wtedy "rozładowywanie" zatrzymania), ale widziałem, że sami motorowi się denerwowali. Jedna motorowa (z końca kolejki) tak kręciła głową i machała rękami, że odczytałem to błędnie jako "czemu oni k**** nie jadą" ;) A przecież na tym odcinku ruch jest duży, każde najmniejsze zatrzymanie generuje stado, więc będzie się to powtarzać :(
ff rano pisze:poc. 501 - 785
poc. 502 - 654 (stara boczna tablica)
poc. 503 - 406
poc. 508 - 373
poc. 509 - 420 (z rozkładu)
poc. 510 - 360
poc. 511 - 503
poc. 512 - 256

Również rano 620 (defekt).
poc. 504 - 458

***
hanys76 pisze:609# szarak, wygląda na to że wyjechał 806
Potwierdzam, to 806.
Peter pisze:poc. 116 #574+573
poc. 117 #270+271
poc. 118 #637+638
poc. 111 - 313+314
poc. 112 - 583+584
poc. 113 - 268+269
poc. 114 - 702+701
poc. 115 - 604+603

W obu wagonach składu 270+271 są stare boczne tablice.

W wagonie +573 na tylny wyświetlacz nałożony jest kwadrat z numerem linii.
Peter pisze:poc. 1909 #705+706
poc. 1910 #719+720
poc. 1912 #276+278
hanys76 pisze:1902# 495+496
1904# 645+646
1905# 713+714
poc. 193 - 681+682
poc. 196 - 257+258
poc. 197 - 644+344
poc. 1911 - 456+457
poc. 1912 - 490+491 (obecnie)

: 14 sty 2010, 17:28
autor: Peter
luki pisze:
hanys76 pisze:1403# 687/699
1405 - #284
1406 - #661
poc. 1403 #687
poc. 1404 #340
poc. 1407 #674

poc. 1502 #629+630
poc. 1503 #334
poc. 1504 #751 solo
ff pisze:
Peter pisze:poc. 1909 #705+706
poc. 1910 #719+720
poc. 1912 #276+278
hanys76 pisze:1902# 495+496
1904# 645+646
1905# 713+714
poc. 193 - 681+682
poc. 196 - 257+258
poc. 197 - 644+344
poc. 1911 - 456+457
poc. 1912 - 490+491 (obecnie)
poc. 1901 #471+478

poc. 203 #695+593
poc. 204 #370+371
poc. 206 #772+771

poc. 375 #717+721

: 14 sty 2010, 17:37
autor: DW
Awarie itp.:
- o 9:50 przez Pogoń w str. Centrum, tuż przed poc. 241, jechała nieplanowa solówka.
- o 14:31 ul. Mariacką w Sosnowcu do zajezdni Będzin zjeżdżał skład #274+275, który wcześniej był na poc. 274. Kurs odbywał się bez pasażerów, a zaraz za nim jechał poc. 276.
O tej porze powinien być na wys. ul. Ostrogórskiej i jechać w str. Kazimierza, więc możliwe, że zdefektował już wcześniej, w kursi na Pogoń.

Obsady:
Peter pisze:poc. 1502 #629+630
poc. 1503 #334
poc. 1504 #751 solo
1501 - #688
1507 - #672
1508 - #524

211 - #669
213 - #553
214 - #737
215 - prawdop. #762
216 - #525

217 - #625
218 - #753

241 - #513
242 - #635
243 - #526
244 - #636
245 - #622
246 - #790

2601 - #508
2603 - #760
2605 - #527
2608 - #759
2609 - #511
2611 - #667
Ponadto ok 7:45 z przyst. S-c Sąd do Mysłowic jechał wagon #537. Pewnie był to opóźniony poc. 2607, ale postaram się to jeszcze sprawdzić.

271 - #631+632
272 - #440+446
273 - #633+634
274 - #274+275 -> ?
275 - #757+758
276 - #755+756

: 14 sty 2010, 17:47
autor: Peter
poc. 701 #684
poc. 708 #743

: 14 sty 2010, 18:12
autor: rafalurbino18
ff pisze:poc. 352 - BRAK OBSADY :!:

Poc. 352 nie jechał z Zabrza do Zaborza ok. 8:00.
Poc. 352 - #266 po południu

: 14 sty 2010, 18:21
autor: luksus
171 - #655+393
173 - #379+415
luki pisze:175 - #561+382
177 - #364+392

91 - #715
92 - #703+704
93 - #773
94 - #647+648
95 - #321

: 14 sty 2010, 18:28
autor: ff
poc. 1114 - 591
Peter pisze:poc. 375 #717+721
poc. 371 - 579+610
poc. 372 - 272+273
poc. 374 - 548+488
poc. 376 - 252+253

: 14 sty 2010, 19:50
autor: rafalurbino18
ff pisze:
ff rano pisze:poc. 501 - 785
poc. 502 - 654 (stara boczna tablica)
poc. 503 - 406
poc. 508 - 373
poc. 509 - 420 (z rozkładu)
poc. 510 - 360
poc. 511 - 503
poc. 512 - 256

Również rano 620 (defekt).
poc. 504 - 458
Wczesnym wieczorem było tak:
Poc. 503 - #267
Poc. 505 - #658
Poc. 506 - #419
Poc. 507 - #614
Poc. 508 - #420
Poc. 509 - #374
ff pisze:No i właśnie taka sygnalizacja powinna tam być. Jeżdżę tam co prawda dopiero od dwóch dni, więc nie wiem czy to normalne (pewnie z reguły jest luźniej, bo dziś trwało wtedy "rozładowywanie" zatrzymania), ale widziałem, że sami motorowi się denerwowali. Jedna motorowa (z końca kolejki) tak kręciła głową i machała rękami, że odczytałem to błędnie jako "czemu oni k**** nie jadą" ;) A przecież na tym odcinku ruch jest duży, każde najmniejsze zatrzymanie generuje stado, więc będzie się to powtarzać :(
Koło 17 dzisiaj nie było tak strasznie. Pociągów jeździło tamtędy mniej więcej tyle samo co w szczycie, więc o późnej porze nie ma co mówić. Poza tym na tym przystanku dużo osób wysiada i wsiada, do tego dochodzi ten długi cykl na światłach, więc takie "korki" mogą się tworzyć. Nie sądzę jednak, żeby to miało jakiś większy wpływ, bo dalej przy Elektrociepłowni i hali Pogoń często tramwaje nie zatrzymują się, bo nikt nie wsiada i można nadrobić spóźnienie.

: 14 sty 2010, 20:28
autor: ff
poc. 1111 - 598
poc. 1112 - 700 :!:
poc. 1113 - 782 :!:
poc. 1114 - jw.

poc. 1921 - 766 :!:
poc. 1922 - 779 :!:
poc. 1923 - skład 713+714 :!: z poc. 195
poc. 1924 - 774 :!:
poc. 1925 - 347
poc. 1926 - 777 :!:

: 14 sty 2010, 20:52
autor: DW
Awarie itp.:
- w kursie zjazdowym po 18-stej skład #440+446 (poc. 272) jechał na drugim pantografie :!:
W pierwszym brakowało trochę grafitu na ślizgu.
- w kursie po 18-stej do Milowic moderus #535 (poc. 212) musiał spychać inny wagon, gdyż do Centrum Sosnowca przyjechał opóźniony ponad 25 min. z rozłożonym przednim sprzęgiem. Zaraz po nim jechał poc. 213.
- w kursie po 19-stej do Kazimierza poc. 2711 jechał opóźniony co najmniej 10 min. lub nie wykonał kursu.
Natomiast wcześniej poc. 2715 jechał przyspieszony co najmniej 2 min. lub to właśnie od zdefektował przed Moderusem.

Obsady c.d.:
Peter, DW pisze:1501 - #688
poc. 1502 #629+630
poc. 1503 #334
poc. 1504 #751 solo
1507 - #672
1508 - #524
1507 - #672 -> #699 :!: (podmiana pomiędzy 15-stą a 19-stą)
DW pisze:211 - #669
213 - #553
214 - #737
215 - prawdop. #762
216 - #525

217 - #625
218 - #753
212 - #535
DW pisze:2601 - #508
2603 - #760
2605 - #527
2608 - #759
2609 - #511
2611 - #667
2602 - #521
2604 - #575
2607 - #537
DW pisze:271 - #631+632
272 - #440+446
273 - #633+634
274 - #274+275 -> ?
275 - #757+758
276 - #755+756
274 - #274+275 -> #623+624 (podmiana ok. 14-stej, 15-stej)
2716 - #523

: 14 sty 2010, 20:57
autor: KZKGaPowicz
Linia 18:
Poc. 181 #408
Poc. 182 #425
Poc. 183 #653
Poc. 184 #744
Poc. 185 #418

: 14 sty 2010, 21:33
autor: observator
Przed godziną 13stą ul. Warszawską do zajezdni jechał na drugim pantografie skład w zakładowym z 11stki, solo, na wyświetlaczu dwurzędowo [Zajezdnia Zawodzie]. Wcześniej do centrum jechała anonimowa solówka, pasowało by na podmianę w okolicy Dworca PKP/Placu Wolności ale nie wydaje mi się żeby zrobiono podmianę na solówkę o tej porze.
Pociąg 1911 w tym kursie na drugim patyku, grafit pierwszego wyszczerbiony, ewentualnie wytarty ale nie typowo przetrącony.

: 14 sty 2010, 22:45
autor: Peter
Około 16:30 ul. 1 Maja do Zawodzia jechał pusty skład #505+504. W drugim wagonie były niedomknięte trzecie drzwi.

: 16 sty 2010, 01:08
autor: Penny
luki pisze:
hanys76 pisze:134# 338
133 - #746 :!: solo (z tego co widzę od wczoraj, a skład kilka dni stał)
135 - #281
136 - #277
137 #607
Peter pisze:poc. 203 #695+593
poc. 204 #370+371
poc. 206 #772+771
209 #734+735
2015 #672
2017 #661
ff pisze:
Peter pisze:poc. 375 #717+721
poc. 371 - 579+610
poc. 372 - 272+273
poc. 374 - 548+488
poc. 376 - 252+253
373 #464+465

: 16 sty 2010, 19:23
autor: Boguś
Peter pisze:Około 16:30 ul. 1 Maja do Zawodzia jechał pusty skład #505+504. W drugim wagonie były niedomknięte trzecie drzwi.
Skład ten jechał od Słonecznej.
Peter pisze:poc. 701 #684
poc. 708 #743
702 #768
703 #598
Penny pisze:
Peter pisze:poc. 203 #695+593
poc. 204 #370+371
poc. 206 #772+771
209 #734+735
201 #662+617
202 #726+727
Peter pisze:
luki pisze:
hanys76 pisze:1403# 687/699
1405 - #284
1406 - #661
poc. 1403 #687
poc. 1404 #340
poc. 1407 #674
1408 #700
luki pisze:
hanys76 pisze:
Peter pisze:poc. 164 #599+600
162# 693+694
165# 809
163 - #783+784 - widziany ok. 13:30 - info 100% numerek i czas się zgadza.
luki i hanys76, skąd macie te obsady?
161 #731+730 -> #693+694
162 #783+784 - cały dzień
163 #748+747 - cały dzień
165 #815 - cały dzień

Na trasie skład Nauki Jazdy #111+112, który o 16.30 jechał z Placu Wolności w kierunku Rynku.

: 16 sty 2010, 19:54
autor: luki
Boguś pisze:luki i hanys76, skąd macie te obsady?
Nie wiem skąd, hanys, ale ja miałem napisać 162 i nie wiem czemu tak wyszło jak jest :/ Zresztą pisałem godzinę obserwacji bo powtarzałem obsadę wypisaną wcześniej, musiałem źle wstukać :oops: