2009.07.31

Tutaj piszemy o wszystkim co się działo danego dnia.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

2009.07.31

#1 Post autor: rafalurbino18 » 31 lip 2009, 06:44

Poc. 31 - #260+261
Poc. 32 - #558+559 [w wagonie 558+ stara tablica]
Poc. 33 - #556+557
Poc. 34 - #561+382 [w obu wagonach stare tablice]
Poc. 35 - #417+418

Edycja 10.22 - Dopisałem obsady na poc. 32, 33, 34 i 35.
Edycja 3 sierpnia - Dodałem statystki dot. lipca.
[nudziło mi się, a byłem ciekawy ile razy i jaki skład się pojawia na T3, więc zrobiłem takie krótkie statystki]
Załączniki
staty.txt
(1.08 KiB) Pobrany 125 razy
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 19:10 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 4 razy.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#2 Post autor: hanys76 » 31 lip 2009, 07:12

601# brak obsady :!: ( nie dojechał na Brynów po 6.00)
602# 693+694
603# 801
604# 805
605# 802/804
607# 812
608# 809/815
609# 814
611# 802/804
612# 505+504

701# 719+720*
702# 490
706# 721

112# 370+371
116# 725+736

161# 803
162# 598
163# 590
164# 816
165# 607
167# 277
169# 416

1901# 579+610 *

203# 574+573
204# 691+689
209# 726+727

edycja 8.30 poprawiłem obsadę na pociągu 1901 i dopisałem obsadę na 701. Obydwa jechały o 8.10, z ronda i dlatego pomyliłem składy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 31 lip 2009, 07:53

Linia 18:
Poc. 181 #420
Poc. 182 #458 --> #259 KZKGaPowicz --> ff
Poc. 183 #785
Poc. 184 #267
Poc. 185 #608

Edycja 1.08.2009, godz. 12:24: Dopisałem podmianę na poc. 182.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2009, 12:24 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 31 lip 2009, 08:19

hanys76 pisze:702# 490
706# 721
poc. 707 #587
hanys76 pisze:116# 725+736
poc. 111 #599+600
poc. 118 #748+747

poc. 132 #782
poc. 133 #338
hanys76 pisze:1901# 719+720
poc. 1909 #482+483
poc. 1910 #456+457
poc. 1912 #766
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#5 Post autor: ff » 31 lip 2009, 08:42

hanys76 pisze:601# brak obsady :!: ( nie dojechał na Brynów po 6.00)
602# 693+694
603# 801
604# 805
605# 802/804
607# 812
608# 809/815
609# 814
611# 802/804
612# 505+504
poc. 601 - 815
poc. 606 - skład w zakładowym
poc. 608 - 809 (jak zwykle opóźniony w 1. kursie do Bytomia - jechał za poc. 111 a powinien 5 minut przed)
poc. 610 - 800
poc. 611 - 802
hanys76 pisze:112# 370+371
116# 725+736
Peter pisze:poc. 111 #599+600
poc. 118 #748+747
poc. 113 - 749
poc. 114 - 695+593
poc. 115 - 262+282
poc. 117 - 659 solo
hanys76 pisze:1901# 579+610 *
Peter pisze:poc. 1909 #482+483
poc. 1910 #456+457
poc. 1912 #766
poc. 194 - 774
poc. 195 - 252+253
poc. 196 - 464+465
poc. 197 - 645+646
poc. 198 - 715
poc. 1911 - BRAK OBSADY :!: (w godz. 7-9)

***

poc. 91 - 709

poc. 171 - 683+642
hanys76 pisze:203# 574+573
204# 691+689
209# 726+727
poc. 207 - 680+679
poc. 208 - 264+265
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Linia 7 i 20

#6 Post autor: Penny » 31 lip 2009, 08:44

701 #548-488
702 #490 hanys76
703 #719-720 hanys76 > #341-342
704 #487
705 #644-344
706 #721 hanys76
707 #587 Peter
708 #707
709 #682

O 11:29 kurs z Katowic nie odbył się z ~15-minutowym opóźnieniem. Skład #719-720 nie przyjechał, a w jego miejsce przez Chorzów Ratusz do Batorego o 11:42 przyjechał fortepian #341-342 i po zawróceniu na trójkącie odjechał do Chebzia.

201 #685-686
202 #662-617 hanys76
203 #574-573 hanys76
204 #691-689
205 #637-638
206 #284-285
207 #680-679 ff
208 #264-265 ff
209 #726-727 hanys76
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 13:32 przez Penny, łącznie zmieniany 2 razy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#7 Post autor: ff » 31 lip 2009, 09:11

poc. 13 - 476 (rozłożony tylny sprzęg)
poc. 14 - 477
poc. 15 - 733
poc. 16 - 639
poc. 17 - 732

poc. 404 - 472
poc. 405 - 259

poc. 506 - 620
poc. 507 - 362
poc. 508 - 266
poc. 509 - 374
poc. 510 - 425
KZKGaPowicz pisze:Poc. 184 #267
Stara boczna tablica.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#8 Post autor: rafalurbino18 » 31 lip 2009, 10:20

ff pisze:poc. 404 - 472
poc. 405 - 259
Poc. 401 - #654
Poc. 402 - #506
Poc. 403 - #256
Poc. 406 - #408

- W Zabrzu na ulicy Wolności przed skrzynką z żarówką postawiono dwa znaki drogowe informujące o sygnalizacji tramwajowej. Przynajmniej teraz motorniczym będzie łatwiej chodzić do puszek, bo czasami trochę musieli czekać zanim jakiś kierowca raczył ich przepuścić.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: DW » 31 lip 2009, 10:45

1501 - #702+701

2201 - żelazko z II przetargu (zapewne #665)
2203 - #566

2204* - #539
* - nr poc. z rozkładu

241 - #451
244 - #636
246 - #602

273 - #279+280

282* - #523
* - jechał bez numerka poc.; nr poc. z rozkładu

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Linia 17

#10 Post autor: Penny » 31 lip 2009, 13:23

171 #683-642 ff
173 #254-255 *
175 #276-278
177 #272-273
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 23:15 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#11 Post autor: Marcin » 31 lip 2009, 13:26

DW pisze:1501 - #702+701
1502-#270+271
1503-#629+630
1504-#467+489

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12 Post autor: Dawid71552 » 31 lip 2009, 14:13

ff pisze:poc. 91 - 709
Poc. 95 - #706

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 31 lip 2009, 14:21

Dawid71552 pisze:
ff pisze:poc. 91 - 709
Poc. 95 - #706
96 #487

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#14 Post autor: adasiek » 31 lip 2009, 14:42

ff pisze:poc. 13 - 476 (rozłożony tylny sprzęg)
poc. 14 - 477
poc. 15 - 732
poc. 16 - 639
poc. 17 - 732
ff jakim cudem #732 znalazł się na dwóch pociągach naraz? :P Poprawione :) ff
poc. 12 - #742
w poc. 14 kolo 9 widziana pasażerka w kabinie motorniczego (skoro ff to wypisuje to ja też :P )
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adasiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#15 Post autor: Przemo » 31 lip 2009, 15:59

Peter pisze:poc. 132 #782
poc. 133 #338
p.131-782
adasiek pisze:
ff pisze:poc. 13 - 476 (rozłożony tylny sprzęg)
poc. 14 - 477
poc. 15 - 732
poc. 16 - 639
poc. 17 - 732
poc. 12 - #742
p.16-786 więc podmiana
p.405-361? jak dobrze widziałem bo te cyfry z przodu takie nie wyraźne były
Około 10:45 za przystankiem Zabrze Skargi stał #259 nie wiem co mu sie stało a za nim sznur 419(5),744(5),733(1),614(5).

Na 5 widziałem:
419,651(poc.04),614(01),460,470,612(05?) te strzały to z tego powodu bo na Wolności w oklicach pętli jechały kolejno jeden za drugim 460,651,612.
hanys76 pisze:161# 803
162# 598
163# 590
164# 816
165# 607
167# 277
169# 416
I jeszcze #688 na p.168 oraz #340 chyba na 166.
Dawid71552 pisze:
ff pisze:poc. 91 - 709
Poc. 95 - #706
p.9?- 791 jechał o 13:00 z Chebzia w str. Lipin
ff pisze:
hanys76 pisze:1901# 579+610 *
Peter pisze:poc. 1909 #482+483
poc. 1910 #456+457
poc. 1912 #766
poc. 194 - 774
poc. 195 - 252+253
poc. 196 - 464+465
poc. 197 - 645+646
poc. 198 - 715
poc. 1911 - BRAK OBSADY (w godz. 7-9)
I jeszcze #769. U siebie na karteczce mam zapisane poc.1908 748+, ale czy to ten pociąg to nie wiem.

p.1401- 583+584
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 22:11 przez Przemo, łącznie zmieniany 3 razy.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#16 Post autor: hanys76 » 31 lip 2009, 16:24

Przemo pisze: I jeszcze #769. U siebie na karteczce mam zapisane poc.1908 748+, ale czy to ten pociąg to nie wiem.
Coś pokręciłeś, wagon 769 należał do Zawodzia obecnie kasowany.Skład 748+747 także należy do Zawodzia, więc ani jeden na 19 raczej nie był. Ewentualnie mogłeś widziec, żelazko 779 oraz skład 647+648.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#17 Post autor: rafalurbino18 » 31 lip 2009, 18:00

ff pisze:poc. 506 - 620
poc. 507 - 362
poc. 508 - 266
poc. 509 - 374
poc. 510 - 425
Przemo pisze:Na 5 widziałem:
419,651(poc.04),614(01),460,470,612(05?) te strzały to z tego powodu bo na Wolności w oklicach pętli jechały kolejno jeden za drugim 460,651,612.
Poc. 504 - #470 -> #651 **
Poc. 505 - #612 -> #470 **
Poc. 511 - #419
Poc. 512 - #744

** - tu się najwyraźniej coś poprzemieniało między pociągami z powodu zatrzymania
hanys76 pisze:
Przemo pisze: I jeszcze #769. U siebie na karteczce mam zapisane poc.1908 748+, ale czy to ten pociąg to nie wiem.
Coś pokręciłeś, wagon 769 należał do Zawodzia obecnie kasowany.Skład 748+747 także należy do Zawodzia, więc ani jeden na 19 raczej nie był. Ewentualnie mogłeś widziec, żelazko 779 oraz skład 647+648.
Skład #647+648 był na poc. 192.
hanys76 pisze:1901# 579+610 *
ff pisze:poc. 194 - 774
poc. 195 - 252+253
poc. 196 - 464+465
poc. 197 - 645+646
poc. 198 - 715
poc. 1911 - BRAK OBSADY :!: (w godz. 7-9)
Peter pisze:poc. 1909 #482+483
poc. 1910 #456+457
poc. 1912 #766
Poc. 193 - #713+714

Poc. 311 - #777
Poc. 312 - #775
Poc. 313 - #722

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 31 lip 2009, 18:19

hanys76 pisze:602# 693+694
O godzinie 7.05 stał jeszcze na pętli, a powinien odjechać 4 minuty wcześniej.
Peter pisze:poc. 132 #782
poc. 133 #338
134 #767
ff pisze:poc. 606 - skład w zakładowym
#772+771
Marcin pisze:1504-#467+489
Rano #571+618
Przemo pisze:
hanys76 pisze:161# 803
162# 598
163# 590
164# 816
165# 607
167# 277
169# 416
I jeszcze #688 na p.168 oraz #340 chyba na 166
166 potwierdzam
Przemo pisze:p.1401- 583+584
1404 #731+730
1408 #728
Przemo pisze:
Peter pisze:poc. 132 #782
p.131-782
Coś tu pomieszałeś

Na trasie Nauki Jazdy:
- o 7.25 z Zawodzia na Rynek przyjechała #3
- o 7.27 z Zawodzia do Katowic, odcinkiem jednotorowym Bogucicka - Damrota jechała #2
- o 7.30 przy AE stał #131+132, który czekał na wolny jednotor do Katowic
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 22:14 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#19 Post autor: ff » 31 lip 2009, 20:31

Około godziny 19:00 było dość duże zatrzymanie na przystanku Dąb Kościół w kierunku Chorzowa. Jechałem 840 do Katowic i zauważyłem już wcześniej (od Szarlocińca, gdzie brakowało poc. 112 na mijance z poc. 117), że nic nie jedzie z Katowic, a na przystanku przy Żyrafie w kierunku Chorzowa stało mnóstwo ludzi. Za skrzyżowaniem z Dębową stał skład 252+253 (poc. 195) i w momencie mojego przejezdu obok otwierały się drzwi, a z wagonów tych wychodzili ludzie. Na przystanku stał wagon 800 (poc. 610), a za nim jeszcze 5 tramwajów - pociągi 112, 196, 611, 113 i 198. Kolejne tramwaje już nie dojeżdżały - zawracały w Katowicach. Przed karlikiem 800 stał samochód policji (suka). Patrząc na rozkład, zatrzymanie musiało się zacząć o 18:24, a zakończyło się około 19:15 (przejeżdżałem o 19:10). Nie rozumiem tylko czemu ludzie z 252+253 wysiadali dopiero po 19:00 - a może to była jakaś wizja lokalna? Ruch do Katowic odbywał się bez przeszkód, na Stadionie Śląskim zawrócono do Chebzia chyba tylko skład na poc. 116, ale kolejne (zjazdowy poc. 606 oraz poc. 1912) już puszczono, chociaż zatrzymanie ciągle trwało, co dziwi w przypadku tego drugiego.

Przed godziną 20:00 na pętli zachodniej Stadionu Śląskiego stał na łuku wyjazdowym do Bytomia skład 252+253 (brak otablicowania z przodu, został tylko nr pociągu) oraz na przystanku wagon 800. Skład przyprowadził tu regulator, a karlik czekał ze swoim motorowym na godzinę odjazdu. Po chwili przyjechał samochód nadzoru ruchu, z którego wysiadł motorowy z poc. 195 (a regulator poszedł do pandy). Motorowy był wcześniej w radiowozie (osobówce), która stała na ul. Dębowej i był prawdopodobnie przesłuchiwany lub badany pod kątem trzeźwości. Skład 252+253 odjechał do Chorzowa i chyba obsługiwał przystanki. Wagon 800 czekał jeszcze kilkanaście minut na czas swojego kursu zjazdowego do Katowic (podjechał na łuk wyjazdowy i tam czekał ostatnie 10 minut).

Po puszczeniu ruchu przed 20:00 z Katowic karlik na poc. 601 jechał do Bytomia z ponad 30-minutowym opóźnieniem, zaraz za nim był poc. 603 z 5 minutowym opóźnieniem.

Pociągi 112 i 113, aby wstawić się w planowy kurs do Katowic, też musiały gdzieś zawrócić. Nie zrobiły tego na Stadionie, pozostaje tylko Metalowców.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 5 razy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: DW » 31 lip 2009, 20:36

217 - żelazko
218 - #753

DW rano pisze:241 - #451
244 - #636
246 - #602
242 - #635

2602 - #621
2603 - #760
2608 - #759
DW rano pisze:273 - #279+280
271 - #631+632
272 - #757+758

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#21 Post autor: hanys76 » 31 lip 2009, 21:03

132 #782
133 #338
134# 767
131# 674

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#22 Post autor: ff » 31 lip 2009, 21:40

poc. 1111 - 281
poc. 1112 - 416
poc. 1113 - 328
poc. 1114 - 340 (kłapie :!: )

Na ostatni kółku nastąpiła podmiana na poc. 116. Nie było już 725+736, który z powodu zatrzymania w Katowicach jako jedyny zawrócił przed 19:00 z poworotem do Chorzowa. Poawił się tu 675+676.

poc. 1915 - 773
poc. 1919 - BRAK OBSADY :!:
poc. 1921 - 707
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 688
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: Knurów

#23 Post autor: Przemo » 31 lip 2009, 21:51

ff pisze:poc. 404 - 472
.
Po południu #677
hanys76 pisze:Coś pokręciłeś, wagon 769 należał do Zawodzia obecnie kasowany.Skład 748+747 także należy do Zawodzia, więc ani jeden na 19 raczej nie był. Ewentualnie mogłeś widziec, żelazko 779 oraz skład 647+648.
W tych K-ce trza być dobrze zorietowanym jak na tyle poc., na drugi postaram sie jakoś uważniej patrzeć :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#24 Post autor: ff » 31 lip 2009, 22:24

hanys76 pisze:605# 802/804
Rano nie widziałem, ale obecnie jest 803.
ff rano pisze:poc. 608 - 809
Wieczorem widziałem tu wagon 813.
Penny pisze:708 #707
Przed 19:00 widziałem tu wagon 705.
ff rano pisze:poc. 405 - 259
Przemo pisze:p.405-361? jak dobrze widziałem bo te cyfry z przodu takie nie wyraźne były
Potwierdzam - 361.
KZKGaPowicz pisze:Poc. 182 #458
Przemo pisze:Około 10:45 za przystankiem Zabrze Skargi stał #259 nie wiem co mu sie stało a za nim sznur 419(5),744(5),733(1),614(5).
Wagon 259 jeździł wieczorem na poc. 182.
ff rano pisze:poc. 510 - 425
Zgodnie z planem wieczorem na poc. 412.
rafalurbino18 pisze:Poc. 512 - #744
Rozłożony tylny sprzęg. Po 18:30 na Zaborzu otablicowany na linię 3 (planowe przedysponowanie na poc. 37).
rafalurbino18 pisze:
ff pisze:poc. 506 - 620
poc. 507 - 362
poc. 508 - 266
poc. 509 - 374
poc. 510 - 425
Przemo pisze:Na 5 widziałem:
419,651(poc.04),614(01),460,470,612(05?) te strzały to z tego powodu bo na Wolności w oklicach pętli jechały kolejno jeden za drugim 460,651,612.
Poc. 504 - #470 -> #651 **
Poc. 505 - #612 -> #470 **

** - tu się najwyraźniej coś poprzemieniało między pociągami z powodu zatrzymania
poc. 501 - 460 albo 461
poc. 503 - 614

Oba widziane po 17:00.

Coś tu za bardzo namieszane na 501-505 :/
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Lohner
Posty: 3103
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#25 Post autor: Lohner » 31 lip 2009, 22:29

Marcin pisze:
DW pisze:1501 - #702+701
1502-#270+271
1503-#629+630
1504-#467+489
1505 #783+784
1511 #692? nie jestm pewien bo za szybko jechał :mryellow:
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: Penny » 31 lip 2009, 23:14

Przemo pisze:p.9?- 791 jechał o 13:00 z Chebzia w str. Lipin
Jest to pociąg 97

711 #708
2011 #768
2012 #673
2013 #591
2014 #672
2015 #598
2017 #661

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#27 Post autor: rafalurbino18 » 01 sie 2009, 11:24

Przemo pisze:
adasiek pisze:
ff pisze:poc. 13 - 476 (rozłożony tylny sprzęg)
poc. 14 - 477
poc. 15 - 733
poc. 16 - 639
poc. 17 - 732
poc. 12 - #742
p.16-786 więc podmiana
Poc. 11 - #316

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#28 Post autor: ff » 04 sie 2009, 08:38

rafalurbino18 pisze:- W Zabrzu na ulicy Wolności przed skrzynką z żarówką postawiono dwa znaki drogowe informujące o sygnalizacji tramwajowej. Przynajmniej teraz motorniczym będzie łatwiej chodzić do puszek, bo czasami trochę musieli czekać zanim jakiś kierowca raczył ich przepuścić.
Nie widzę żadnej różnicy. Nadal jest bardzo niebezpiecznie, a kierowcy jeżdżą szybko mijając stojący tramwaj, z którego chce wyjść motorniczy. TŚ stosuje tak archaiczne rozwiązania, że nawet widząc na dwóch rodzajach znaków opis "sygnalizacja tramwajowa", pewnie niewielu z kierowców domyśla się, że wiąże się to z koniecznością przepuszczenia wychodzącego z tramwaju motorniczego, który ma zamiar gasić/oświecać żarówkę. Inna sprawa, że wprowadzono w związku z tym ograniczenie prędkości do 30 km/h, które jest nieprzestrzegane.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#29 Post autor: rafalurbino18 » 04 sie 2009, 12:42

ff pisze:Nie widzę żadnej różnicy. Nadal jest bardzo niebezpiecznie, a kierowcy jeżdżą szybko mijając stojący tramwaj, z którego chce wyjść motorniczy. TŚ stosuje tak archaiczne rozwiązania, że nawet widząc na dwóch rodzajach znaków opis "sygnalizacja tramwajowa", pewnie niewielu z kierowców domyśla się, że wiąże się to z koniecznością przepuszczenia wychodzącego z tramwaju motorniczego, który ma zamiar gasić/oświecać żarówkę. Inna sprawa, że wprowadzono w związku z tym ograniczenie prędkości do 30 km/h, które jest nieprzestrzegane.
Ja zauważyłem różnicę, ale za szybko napisałem, że jest lepiej. Otóż pierwszego dnia dwukrotnie kierowcy zatrzymali się (raz nawet wtedy, gdy motorniczy czekał na tramwaj z naprzeciwka). W kolejnych dniach było już tylko gorzej. Co do dojścia do puszki przy torach do Zaborza/Makoszowa to nie jest jeszcze tak tragicznie. Gorzej jest po drugiej stronie, gdzie kierowcy jadą z góry i bardzo często mają gdzieś znaki typu "Sygnalizacja tramwajowa".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 56 gości