2009.04.02
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
2009.04.02
O godzinie 6.30 z Makoszów tramwaj linii nr 3 normalnie odjechał, jednak widziałem z okna, że o 6.40 na Osiedlu Janek nie zjawił się poc. 32, który miał się minąć z powyżej wymienionym na mijance. O 6.43 widziałem jak z przystanku autobusowego w stronę Makoszów ruszał Neoplan N4016 od Sochy. Wydawało mi się, że z przodu jest jakaś kartka. Tak więc możliwe, że kursuje na zatramwaju.
06.54 - Teraz widzę, że Neoś jedzie w stronę centrum tak więc napewno kursuje na zatramwaju. Niestety nie wiem z jakiego powodu tramwaj nie kursuje.
07.05 - Z przystanku Zabrze Osiedle Janek w stronę Makoszów odjechał jakiś biało-czerwony mig zapewne też od Sochy.
06.54 - Teraz widzę, że Neoś jedzie w stronę centrum tak więc napewno kursuje na zatramwaju. Niestety nie wiem z jakiego powodu tramwaj nie kursuje.
07.05 - Z przystanku Zabrze Osiedle Janek w stronę Makoszów odjechał jakiś biało-czerwony mig zapewne też od Sochy.
601# 810
602# 731+730
608# 814
611# 805
612# 467+489
161# 262+282
162# 772+771
163# 801
Składy na pociągach 161 oraz 162 mają z przodu u dołu szyby, włożone tablice kierunkowe.
Widocznie na Zawodziu niema takich małych tablic, które by się zmieściły w górnej kasetce.
202# 748+747
602# 731+730
608# 814
611# 805
612# 467+489
161# 262+282
162# 772+771
163# 801
Składy na pociągach 161 oraz 162 mają z przodu u dołu szyby, włożone tablice kierunkowe.
Widocznie na Zawodziu niema takich małych tablic, które by się zmieściły w górnej kasetce.
202# 748+747
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowiutkie jednakowe boczne tablice kierunkowe stały się faktem. Czyste, polerowane. Wszystkie wagony z zajezdni Bytom i Katowice, które widziałem od prawej strony je już posiadały. Dotyczy linii 6 i 11 oraz 9 i 19. W Gliwicach nowych tablic nie widziałem - ino stare. Tablice posiadają z tyłu rozpiskę trasy. Pod numerkiem linii jest logo i napis KZK GOP. Kolor czcionki jest ciemnogranatowy. Kwadraty w kasetkach i tablice kierunkowe przednie po staremu.
poc. 603 - 812
poc. 604 - 815
poc. 605 - 813
poc. 606 - 691+689
poc. 607 - 808
poc. 609 - 809
poc. 610 - 806
poc. 111 - 702+701
poc. 112 - krakus 264+265 lub 270+271
poc. 193 - 456+457
poc. 196 - 711+712
poc. 197 - 254+255
poc. 198 - 777
poc. 199 - 354+355
poc. 1910 - 482+483 (z przodu kwadrat w kasetce namalowany długopisem na kartce A5 w kratkę)
poc. 705 - 587
poc. 92 - 647+648
poc. 97 - 743
poc. 603 - 812
poc. 604 - 815
poc. 605 - 813
poc. 606 - 691+689
poc. 607 - 808
poc. 609 - 809
poc. 610 - 806
poc. 111 - 702+701
poc. 112 - krakus 264+265 lub 270+271
poc. 193 - 456+457
poc. 196 - 711+712
poc. 197 - 254+255
poc. 198 - 777
poc. 199 - 354+355
poc. 1910 - 482+483 (z przodu kwadrat w kasetce namalowany długopisem na kartce A5 w kratkę)
poc. 705 - 587
poc. 92 - 647+648
poc. 97 - 743
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 6 razy.
Re: 2009.04.02
Potwierdzam, że trójki nie kursują do Makoszów. Z Mikulczyc od placu Wolności z tablicą "ZMIANA TRASY" kierują się na Zaborze. Widziałem tak dwa pociągi:rafalurbino18 pisze:O godzinie 6.30 z Makoszów tramwaj linii nr 3 normalnie odjechał, jednak widziałem z okna, że o 6.40 na Osiedlu Janek nie zjawił się poc. 32, który miał się minąć z powyżej wymienionym na mijance. O 6.43 widziałem jak z przystanku autobusowego w stronę Makoszów ruszał Neoplan N4016 od Sochy. Wydawało mi się, że z przodu jest jakaś kartka. Tak więc możliwe, że kursuje na zatramwaju.
poc. 35 - 561+382
poc. 31 - 384+345
Koleżanka jadąca od strony Kończyc do pracy dzwoniła, że nie może dojechać. Korki straszne. Spóźniona jest już godzinę.
poc. 13 - 608
poc. 15 - 766
poc. 16 - 733
poc. 17 - 775
poc. 404 - 651+652
poc. 405 - 260+261
poc. 506 - 658
poc. 353/507 - solówka z grzybkiem z tyłu, tradycyjne siedzenia
poc. 508 - 682
poc. 509 - 267
poc. 510 - 786
Wagon 316 jechał w planie poc. 351, czyli za pociagami 509 i 16, z odwróconym kwadratem, bez numeru pociągu, ale otablicowany na 35.
Za wagonem 316 jechał wagon 266 otablicowany na linię 5 bez numeru pociągu. Za nim jechał jeszcze jeden wagon 742, ale nie wiem jaki numer. Może to był własciwy poc. 351. Dopiero po nich jechał planowo poc. 510.
Może planowane są podmiany. Podejrzewam, że 316 i 266 będą wagonami podmieniającymi.
Na TŚ pisze:ff pisze:rafalurbino18 napisał/a:
O godzinie 6.30 z Makoszów tramwaj linii nr 3 normalnie odjechał, jednak widziałem z okna, że o 6.40 na Osiedlu Janek nie zjawił się poc. 32, który miał się minąć z powyżej wymienionym na mijance. O 6.43 widziałem jak z przystanku autobusowego w stronę Makoszów ruszał Neoplan N4016 od Sochy. Wydawało mi się, że z przodu jest jakaś kartka. Tak więc możliwe, że kursuje na zatramwaju.
Potwierdzam, że trójki nie kursują do Makoszów. Z Mikulczyc od placu Wolności z tablicą "ZMIANA TRASY" kierują się na Zaborze. Widziałem tak dwa pociągi:
poc. 35 - 561+382
poc. 31 - 384+345
Koleżanka jadąca od strony Kończyc do pracy dzwoniła, że nie może dojechać. Korki straszne. Spóźniona jest już godzinę.
Prace kanalizacyjne w Zabrzu przy ul. 3 Maja
W związku z pracami kanalizacyjnymi w Zabrzu przy ul. 3 Maja w dniach 2-3 kwietnia 2009 r. nastąpią zmiany w kursowaniu linii 3.
Od dnia 2 kwietnia od godz. 7:00, w dniu 3 kwietnia przez cały dzień oraz do dnia 4 kwietnia do godz. 7:00 zamiast tramwajów linii 3 na odcinku Zabrze Plac Wolności - Makoszowy Pętla kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.
Wagon #740 ma dwa numery po lewej stronie: stary pod kabiną motorniczego oraz nowy przy jaju TŚ.DW pisze:Dzisiaj juz chyba wszystkie bedzińskie wozy jezdza z numerkami na lewym boku.
Pojawily sie też nowe tablice boczne z przebiegiem trasy po str wnetrza.
Tablice ładnie się prezentują. Narazie widziałem ją w #601, który śmiga dziś jako 2205. Są mniejsze od tych zajezdniowych.
Na 21 śmiga wagon z Ataxo na burtach, numerem taborowym w górnej części słupka między środkowymi drzwiami.
2203 - #665
2204 - #517
2205 - #601
243 - #740
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Re: 2009.04.02
To co się dzieje w Zabrzu to katastrofa. Na 3 maja jest chyba ruch wahadłowy i auta jeżdżą jednym pasem na przemian - raz z strony centrum raz z strony Kończyc. Te zatramwaje jak stoły w korku na ulicy Makoszowskiej i na 3 Maja to podczas jednego kursu traciły nawet z 15minut. Co do 47 to z Osiedla Janek na Guido ma jechać 2minuty - jechało prawie 30... Co do Kończyc to tam sytuacja jest masakrycznaff pisze:Koleżanka jadąca od strony Kończyc do pracy dzwoniła, że nie może dojechać. Korki straszne. Spóźniona jest już godzinę.
Idę w teren, więc później napiszę jak była sytuacja po południu.
ff pisze:poc. 111 - 702+701
poc. 112 - krakus 264+265 lub 270+271
Peter pisze:poc. 111 #702+701
poc. 116 #637+638
poc. 117 #250+251
Na 112 jest raczej #270+271hanys76 pisze: 112 lub 113# 695+593 ( widziany po 8.00, przy wesołym miasteczku)
114# 370+371
115# 495+496
113 - #725+736
Skład #370+371 natomiast jechał koło 15:00 bez pasażerów od Chorzowa do Rynku, oznakowany w pełni na 11.
131 - #338
132 - #416
133 - #769
134 - #672
1401 - #673Peter pisze:poc. 1406 #281
poc. 1409 #328
1404 - #284
1406 - #281 (wcześniej podałem błędnie go jako 1405, a na 1405 był #607 którego wcześniej nie zidentyfikowałem prawidłowo)
1407 - #688
1409 - #328
162 - #693+694hanys76 pisze:161# 262+282
162# 772+771
163# 801
164 - #734+735
165 - #772+771 - jest tu cały czas od 13:00. Na pewno było tak rano ?
W #262 w górnej tabliczce jeździ gustowny napis "Zajezdnia Podgórze"hanys76 pisze:Składy na pociągach 161 oraz 162 mają z przodu u dołu szyby, włożone tablice kierunkowe.
Widocznie na Zawodziu niema takich małych tablic, które by się zmieściły w górnej kasetce.
171 - #708
391 - #749hanys76 pisze:392# 607
392 - #687 - od 13:00 na pewno, a #607 chyba na 14.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2009, 20:21 przez luki, łącznie zmieniany 3 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
W Zabrzu masakra...
- O godzinie 14.28 na przystanku przy Filharmonii w Zabrzu stał pusty wagon #658 z opuszczonym pantografem otablicowany jako poc. 506. Po minucie pantograf został podniesiony, pasażerowie z przystanku weszli do środka, a wagon odjechał w stronę Zaborza.
- W tym samym czasie w przeciwnym kierunku zrobił się korek. Na przystanku stał pusty wagon 477 na poc. 502. Po minucie tak jak w przypadku powyższego wagonu drzwi zostały otwarte, a ludzie zaczęli wchodzić do środka. Jednak po chwili część wysiadła, a wagon dalej stał przy przystanku. Na torowisku wydzielonym czyli kilkadziesiąt metrów dalej stały kolejno #384+345 (poc. 31), #785 (poc. 503) i #379+415 (poc. 401). Nie ustawiały się za solówką na poc. 502, gdyż zablokowałyby przejazd dla samochodów.
- Po godzinie 14.35 ulicą Wolności w stronę Gliwic jechała solówka #419 oznaczona jako poc. 14. Z przodu miał tablicę 'Zjazd do Zajezdni'. Prawdopodobnie było jakieś zatrzymanie w Gliwicach, gdyż niektóre 1ki i 4ki kursowały właśnie z tablicami lub z wyświetlaczami ustawionymi na 'Gliwice Zajezdnia'.
- Około 3 minut później po solówce #419 jechało żelazko #733 oznaczone jako poc. 16. Tak więc jedynki kursowały całkiem obok planu. Jak się później okazało tak jak wszystkie tramwaje...
- Poc. 505, 506, 508 po 14 kursowały w stronę Bytomia z tablicami 'Zmiana Trasy'.
- Trójki również kursowali obok planu. W stronę Zaborza jechały w pewnym momencie 2 w czasie 5 minut.
- Poc. 501 (#744) w stronę Zaborza przed 15 jechał po poc. 508, a przed poc. 509.
- Wagon #506, który wcześniej kursował na poc. 507 odjechał z pętli w Zaborzu o godzinie 14.58 bez nr pociągu (wcześniej go miał) z tablicą 'Zjazd do Zajezdni'.
- Pociągi 12 i 13 około 15 jechały w stronę Chebzia w odstępie około-10minutowym.
- Poc. 406 (#558+559) przyjechał mocno opóźniony na pętlę w Zaborzu, bo po około 20minutach. Od razu odjechał do Gliwic.
- O godzinie 15.34 ulicą Wolności koło Wiatraka w Zabrzu w stronę Zaborza jechały po sobie poc. 502 (tak więc musiał w Biskupicach zawrócić) z tablicą 'Zjazd do Zajezdni' i wagon #742 oznaczony jako linia 5 (nie miał nr pociągu).
- Zaraz za tym 2 wagonami jechał skład #651+652 na poc. 404. W tym czasie skład ten powinien być gdzieś w Gliwicach. Tak więc albo był to skład, który zawracał na zajezdni, albo jechał z Gliwic, gdzie musiało być jakieś zatrzymanie.
- O godzinie 15.38 w stronę Gliwic ulicą Wolności koło ul. Rymera jechało żelazko #775 z kierunkiem na wyświetlaczu 'Gliwice Zajezdnia'. Być może chciał wstawić się do planu.
- O godzinie 15.48 koło Filharmonii jechała solówka #419. Kierowała się w stronę Chebzia, zaś z przodu nie miał ani nr linii ani nr pociągu. Była tylko tablica 'Zjazd do Zajezdni'. Z tyłu zaś była włożona tablica linii 1. Jednak wcześniej widziałem ją na poc. 14, tak więc musiała zawrócić na zajezdni. Prawdopodobnie w Zaborzu zawróciła i wstawiła się w plan. W środku nie było pasażerów.
- O godzinie 15.55 w tym samym miejscu co wyżej ale w przeciwnym kierunku jechał skład #651+652 na poc. 404. Z przodu miał tablicę 'Zjazd do Zajezdni'.
I WIELE WIĘCEJ jednak wszystkiego nie odnotowywałem. Co do planów to prawie wszystko jeździło obok ich. Niby nie było jakiś wielkich przerw ale 1ki jeździły w stadach, 3ki również, 4ki mocno pospóźniane, a 5tki i wstadach i pospóźniane.
OBSADY:
Poc. 33 - #649+650
Poc. 34 - #395+386
Nie wiem czemu aż 5 składów jeździ. Jeden mógłby zjechać do zajezdni.
Poc. 13 - #677 SPR/T
Poc. 14 - #419
Poc. 18 - #788 rano
Poc. 402 - #401+402
Poc. 406 - #556+557 rano
Poc. 40x - #417+418
Poc. 502 - #477 SPR/T
Poc. 503 - #785
Poc. 504 - #639 SPR/T
Poc. 505 - #408
Poc. 507 - #506 SPR/T
Poc. 509 - #266 tak mi się wydaje
Poc. 510 - #503
Poc. 511 - #425
Poc. 302 - #472 SPR/T
Poc. 351 - #316
Poc. 352 - #765
Co do zatramwajów : Z uwagi na te korki to jeździły jak chciały. Z tego co widziałem to każdy kurs był wykonywany obok planu. Tak więc współczuję tym, którzy dzisiaj musieli nim jechać.
- O godzinie 14.28 na przystanku przy Filharmonii w Zabrzu stał pusty wagon #658 z opuszczonym pantografem otablicowany jako poc. 506. Po minucie pantograf został podniesiony, pasażerowie z przystanku weszli do środka, a wagon odjechał w stronę Zaborza.
- W tym samym czasie w przeciwnym kierunku zrobił się korek. Na przystanku stał pusty wagon 477 na poc. 502. Po minucie tak jak w przypadku powyższego wagonu drzwi zostały otwarte, a ludzie zaczęli wchodzić do środka. Jednak po chwili część wysiadła, a wagon dalej stał przy przystanku. Na torowisku wydzielonym czyli kilkadziesiąt metrów dalej stały kolejno #384+345 (poc. 31), #785 (poc. 503) i #379+415 (poc. 401). Nie ustawiały się za solówką na poc. 502, gdyż zablokowałyby przejazd dla samochodów.
- Po godzinie 14.35 ulicą Wolności w stronę Gliwic jechała solówka #419 oznaczona jako poc. 14. Z przodu miał tablicę 'Zjazd do Zajezdni'. Prawdopodobnie było jakieś zatrzymanie w Gliwicach, gdyż niektóre 1ki i 4ki kursowały właśnie z tablicami lub z wyświetlaczami ustawionymi na 'Gliwice Zajezdnia'.
- Około 3 minut później po solówce #419 jechało żelazko #733 oznaczone jako poc. 16. Tak więc jedynki kursowały całkiem obok planu. Jak się później okazało tak jak wszystkie tramwaje...
- Poc. 505, 506, 508 po 14 kursowały w stronę Bytomia z tablicami 'Zmiana Trasy'.
- Trójki również kursowali obok planu. W stronę Zaborza jechały w pewnym momencie 2 w czasie 5 minut.
- Poc. 501 (#744) w stronę Zaborza przed 15 jechał po poc. 508, a przed poc. 509.
- Wagon #506, który wcześniej kursował na poc. 507 odjechał z pętli w Zaborzu o godzinie 14.58 bez nr pociągu (wcześniej go miał) z tablicą 'Zjazd do Zajezdni'.
- Pociągi 12 i 13 około 15 jechały w stronę Chebzia w odstępie około-10minutowym.
- Poc. 406 (#558+559) przyjechał mocno opóźniony na pętlę w Zaborzu, bo po około 20minutach. Od razu odjechał do Gliwic.
- O godzinie 15.34 ulicą Wolności koło Wiatraka w Zabrzu w stronę Zaborza jechały po sobie poc. 502 (tak więc musiał w Biskupicach zawrócić) z tablicą 'Zjazd do Zajezdni' i wagon #742 oznaczony jako linia 5 (nie miał nr pociągu).
- Zaraz za tym 2 wagonami jechał skład #651+652 na poc. 404. W tym czasie skład ten powinien być gdzieś w Gliwicach. Tak więc albo był to skład, który zawracał na zajezdni, albo jechał z Gliwic, gdzie musiało być jakieś zatrzymanie.
- O godzinie 15.38 w stronę Gliwic ulicą Wolności koło ul. Rymera jechało żelazko #775 z kierunkiem na wyświetlaczu 'Gliwice Zajezdnia'. Być może chciał wstawić się do planu.
- O godzinie 15.48 koło Filharmonii jechała solówka #419. Kierowała się w stronę Chebzia, zaś z przodu nie miał ani nr linii ani nr pociągu. Była tylko tablica 'Zjazd do Zajezdni'. Z tyłu zaś była włożona tablica linii 1. Jednak wcześniej widziałem ją na poc. 14, tak więc musiała zawrócić na zajezdni. Prawdopodobnie w Zaborzu zawróciła i wstawiła się w plan. W środku nie było pasażerów.
- O godzinie 15.55 w tym samym miejscu co wyżej ale w przeciwnym kierunku jechał skład #651+652 na poc. 404. Z przodu miał tablicę 'Zjazd do Zajezdni'.
I WIELE WIĘCEJ jednak wszystkiego nie odnotowywałem. Co do planów to prawie wszystko jeździło obok ich. Niby nie było jakiś wielkich przerw ale 1ki jeździły w stadach, 3ki również, 4ki mocno pospóźniane, a 5tki i wstadach i pospóźniane.
OBSADY:
Poc. 32 - #588+589ff pisze:Potwierdzam, że trójki nie kursują do Makoszów. Z Mikulczyc od placu Wolności z tablicą "ZMIANA TRASY" kierują się na Zaborze. Widziałem tak dwa pociągi:
poc. 35 - 561+382
poc. 31 - 384+345
Poc. 33 - #649+650
Poc. 34 - #395+386
Nie wiem czemu aż 5 składów jeździ. Jeden mógłby zjechać do zajezdni.
Poc. 12 - #620 SPR/Tff pisze:poc. 13 - 608
poc. 15 - 766
poc. 16 - 733
poc. 17 - 775
Poc. 13 - #677 SPR/T
Poc. 14 - #419
Poc. 18 - #788 rano
Poc. 401 - #379+415ff pisze:poc. 404 - 651+652
poc. 405 - 260+261
Poc. 402 - #401+402
Poc. 406 - #556+557 rano
Poc. 40x - #417+418
Poc. 501 - #744ff pisze:poc. 506 - 658
poc. 353/507 - solówka z grzybkiem z tyłu, tradycyjne siedzenia
poc. 508 - 682
poc. 509 - 267
poc. 510 - 786
Wagon 316 jechał w planie poc. 351, czyli za pociagami 509 i 16, z odwróconym kwadratem, bez numeru pociągu, ale otablicowany na 35.
Za wagonem 316 jechał wagon 266 otablicowany na linię 5 bez numeru pociągu. Za nim jechał jeszcze jeden wagon 742, ale nie wiem jaki numer. Może to był własciwy poc. 351. Dopiero po nich jechał planowo poc. 510.
Może planowane są podmiany. Podejrzewam, że 316 i 266 będą wagonami podmieniającymi.
Poc. 502 - #477 SPR/T
Poc. 503 - #785
Poc. 504 - #639 SPR/T
Poc. 505 - #408
Poc. 507 - #506 SPR/T
Poc. 509 - #266 tak mi się wydaje
Poc. 510 - #503
Poc. 511 - #425
Poc. 302 - #472 SPR/T
Poc. 351 - #316
Poc. 352 - #765
Co do zatramwajów : Z uwagi na te korki to jeździły jak chciały. Z tego co widziałem to każdy kurs był wykonywany obok planu. Tak więc współczuję tym, którzy dzisiaj musieli nim jechać.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2009, 17:47 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 3 razy.
Wydarzenia, awarie itp.:
- o 15:06 na pętlę na Będzińskiej w S-cu z Będzina przyjechał skład #757+758, który odstawił się na wjeździe na pętlę. Po przyjechaniu składu #274+275 (poc. 272) z Kazimierza, o 15:15 dokonano podmiany na tym poc. na skład #757+758. O 15:23 #274+275 ruszył z nieużywanego łuku (przy wyjeździe z pętli w str. Będzina), gdzie stał podczas podmiany.
- po Sosnowcu kursował dzisiaj poc. S-1 obsługiwany eNą #1100 (więcej później w temacie dot. jego wielkanocnych kursów)
Skład #440+446 (poc. 274) kursował bez autokomputera
Wyd. taborowe:
We wszystkich będzińskich wozach, jakie widziałem od lewej strony znajdowały się numerki nad żaluzją nawiewową (więcej w odpowiednim temacie) oraz nowe tablice boczne (w wozach, w których się im przyjrzałem).
Różnią się one przede wszystkim tym, że wyglądają estetycznie, a wszelkie napisy są w kolorze granatowym.
Po str. zewnętrznej znajduje się:
- numer linii (mniejszy niż na poprzednich będzińskich tablicach)
- logo KZK GOP (znajdujące się pod numerem linii)
- pionowa kreska oddzielająca część z numerem linii od przebiegu trasy
- przebieg trasy z pełnymi nazwami przystanków końcowych oraz ważniejszymi dzielnicami przez które przebiega trasa danej linii
Od str. wewnętrznej:
- numer linii i logo KZK GOP
- legenda (jak na tablicy oznaczone są przystanki strefowe i na żądanie)
- ogólny przebieg trasy (przystanki końcowe i ważniejsze dzielnice)
- szczegółowy przebieg trasy ze wszystkimi przystankami
W wagonach z wyświetlaczami, z tego co widziałem tablic z przebiegiem trasy jeszcze nie ma, ale mogę się mylić.
Obsady:
1505 - #759
1506 - #781
1507 - #264+265
1508 - #680+679
211 - #760
212 - #535
213 - #666
214 - #511
215 - #451
216 - #552
217 - #762
218 - #753
242 - #532
244 - #509
245 - #575
246 - #790
2601 - #527
2602 - #595
2605 - #622
2606 - #627
2607 - #754
2610? - #534 (o 16:30 jechał przez Ludwik do Milowic w jego planie)
2611 - #508
271 - #530+540
272 - #274+275 -> #757+758
273 - #279+280
274 - #440+446
275 - #631+632
276 - #670+669
Przed południem widziałem też #755+756 (możliwe, że był na 276; 271, 272 i 274 raczej odpadają, bo widziałem na nich rano te same składy co po południu)
EDYCJA (18:10):
Dopisałem obsadę na 2610? i na 27 (#755+756)
EDYCJA (19:20):
Dopisałem obsady na 2601, 2607 i 2611 (oraz usunąłem niepewności co do poc. 2602 i 2606).
- o 15:06 na pętlę na Będzińskiej w S-cu z Będzina przyjechał skład #757+758, który odstawił się na wjeździe na pętlę. Po przyjechaniu składu #274+275 (poc. 272) z Kazimierza, o 15:15 dokonano podmiany na tym poc. na skład #757+758. O 15:23 #274+275 ruszył z nieużywanego łuku (przy wyjeździe z pętli w str. Będzina), gdzie stał podczas podmiany.
- po Sosnowcu kursował dzisiaj poc. S-1 obsługiwany eNą #1100 (więcej później w temacie dot. jego wielkanocnych kursów)
Skład #440+446 (poc. 274) kursował bez autokomputera
Wyd. taborowe:
We wszystkich będzińskich wozach, jakie widziałem od lewej strony znajdowały się numerki nad żaluzją nawiewową (więcej w odpowiednim temacie) oraz nowe tablice boczne (w wozach, w których się im przyjrzałem).
Różnią się one przede wszystkim tym, że wyglądają estetycznie, a wszelkie napisy są w kolorze granatowym.
Po str. zewnętrznej znajduje się:
- numer linii (mniejszy niż na poprzednich będzińskich tablicach)
- logo KZK GOP (znajdujące się pod numerem linii)
- pionowa kreska oddzielająca część z numerem linii od przebiegu trasy
- przebieg trasy z pełnymi nazwami przystanków końcowych oraz ważniejszymi dzielnicami przez które przebiega trasa danej linii
Od str. wewnętrznej:
- numer linii i logo KZK GOP
- legenda (jak na tablicy oznaczone są przystanki strefowe i na żądanie)
- ogólny przebieg trasy (przystanki końcowe i ważniejsze dzielnice)
- szczegółowy przebieg trasy ze wszystkimi przystankami
W wagonach z wyświetlaczami, z tego co widziałem tablic z przebiegiem trasy jeszcze nie ma, ale mogę się mylić.
Obsady:
1503 - #700patryksobieszek pisze:poc.1504- 268+269
1505 - #759
1506 - #781
1507 - #264+265
1508 - #680+679
211 - #760
212 - #535
213 - #666
214 - #511
215 - #451
216 - #552
217 - #762
218 - #753
241 - #567Kuba pisze:243 - #740
242 - #532
244 - #509
245 - #575
246 - #790
Prima aprilis był wczoraj (#759 jeździ na 1505, #762 i #665 również na innych poc., więc może to być najprawdop. jedynie #737). O której widziałeś tam żelazko? Rano był tam #627.Kamil pisze:2606-#żelazko prawdopodobnie #759
2601 - #527
2602 - #595
2605 - #622
2606 - #627
2607 - #754
2610? - #534 (o 16:30 jechał przez Ludwik do Milowic w jego planie)
2611 - #508
271 - #530+540
272 - #274+275 -> #757+758
273 - #279+280
274 - #440+446
275 - #631+632
276 - #670+669
Przed południem widziałem też #755+756 (możliwe, że był na 276; 271, 272 i 274 raczej odpadają, bo widziałem na nich rano te same składy co po południu)
#753Kuba pisze:Na 21 śmiga wagon z Ataxo na burtach, numerem taborowym w górnej części słupka między środkowymi drzwiami.
EDYCJA (18:10):
Dopisałem obsadę na 2610? i na 27 (#755+756)
EDYCJA (19:20):
Dopisałem obsady na 2601, 2607 i 2611 (oraz usunąłem niepewności co do poc. 2602 i 2606).
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2009, 19:15 przez DW, łącznie zmieniany 5 razy.
701 - #715Peter pisze:705 - 587
703 - #710
706 - #709
710 - #773
1402 - #767Peter/luki pisze: 1401 - #673
1404 - #284
1405 - #281
1406 #281
1407 - #688
1409 #328
1403 - #598
1405 - #607
1406 - #281
1408 - #692
1501 - #674
1502 - #571+618 -> #659+660 (podmiana po południu)
1504 - #329 ->268+269 (podmiana około 12 przy zawodziańskiej zajezdni, wcześniej planowana a solówka i tak podjechała za przystanek umożliwiając szybszą przesiadkę po czym musiała wycofywać)
1509 - #756K
204 - #578+577 (Po 16 zjeżdżał do zajezdni z pasażerami na drugim pantografie)202# 748+747
205 - #583+584
206 - #675+676
Numerki widziałem we wszystkich zauważonych dziś wagonach RK-1, RK-2 (RK-3 wciąz bez), podobnie jak tablice.DW pisze:Dzisiaj juz chyba wszystkie bedzińskie wozy jezdza z numerkami na lewym boku.
Pojawily sie też nowe tablice boczne z przebiegiem trasy po str wnetrza.
W #622 natomiast widziałem zalaminowany numer służbowy motorniczego, niestety nie było plastikowej oprawy (tylko mocowanie na rurce). Numer ten wsadzony był w autkomputer , niestety co z tego że są jeśli kabina jest zasłonięta szmatą ...
Po 16 przed wjazdem na jednotor w kierunku Rynku stał skład #746+745 otablicowany i najpewniej włączający się na linię 11-przejazd z zajezdni odbywał się bez pasażerów.
EDYCJA 020420092151
Dopisałem informacje dot. poc. 204 oraz składu #746+745
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2009, 22:02 przez R_G, łącznie zmieniany 6 razy.
Pozdrawiam R1 :santa:
Potwierdzam. 270+271 na poc. 112.luki pisze:ff pisze:poc. 112 - krakus 264+265 lub 270+271Na 112 jest raczej #270+271.hanys76 pisze:112 lub 113# 695+593 ( widziany po 8.00, przy wesołym miasteczku)
hanys76 pisze:114# 370+371
Obecnie na poc. 114 jest skład 571+618.luki pisze:Skład #370+371 natomiast jechał koło 15:00 bez pasażerów od Chorzowa do Rynku, oznakowany w pełni na 11.
poc. 113 - 746+745 (obecnie)hanys76/ff/Peter/luki pisze:poc. 111 - 702+701
113 - #725+736
115# 495+496
poc. 116 #637+638
poc. 117 #250+251
poc. 116 - 685+686 (obecnie)
poc. 118 - 313+314
ff rano pisze:poc. 193 - 456+457
poc. 196 - 711+712
poc. 197 - 254+255
poc. 198 - 777
poc. 199 - 354+355
poc. 1910 - 482+483 (z przodu kwadrat w kasetce namalowany długopisem na kartce A5 w kratkę)
Peter pisze:poc. 1911 #683+642
poc. 191 - 471+478hanys76 pisze:1912# 707
poc. 192 - 713+714
poc. 194 - 717
poc. 195 - 644+344
poc. 1912 - 721 (obecnie)
Jechałem wagonem linii 19, w którym motornicza nie miała włożonego identyfikatora. Może jeszcze to na Stroszku nie działa.
luki pisze:171 - #708
poc. 174 - 704luksus pisze:176 - #361
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja za to w niektórych wagonach widziałem nowe tablice. Przykłady:ff pisze:W Gliwicach nowych tablic nie widziałem - ino stare. Tablice posiadają z tyłu rozpiskę trasy. Pod numerkiem linii jest logo i napis KZK GOP. Kolor czcionki jest ciemnogranatowy. Kwadraty w kasetkach i tablice kierunkowe przednie po staremu.
4 <- tu oprócz pętli jest tylko Maciejów
5 <- tu oprócz pętli są Szombierki, Bobrek i Biskupice
o 13:53 na przystanku Dębowa Góra Tabelnaz daleka widziałemDW pisze:Prima aprilis był wczoraj (#759 jeździ na 1505, #762 i #665 również na innych poc., więc może to być najprawdop. jedynie #737). O której widziałeś tam żelazko? Rano był tam #627.
2602? - #595 (o 15:55 przejeżdżał koło Dęblińskiej do Mysłowic)
2605 - #622
2606 - #627 (o 7:30 jechał przez Ludwik do Mysłowic w jego planie)
2610? - #534 (o 16:30 jechał przez Ludwik do Milowic w jego planie)
DW pisze:1503 - #700patryksobieszek pisze:poc.1504- 268+269
1505 - #759
1506 - #781
1507 - #264+265
1508 - #680+679
1501-#674 -> #661R_G pisze:1501 - #674
1502 - #571+618 -> #659+660 (podmiana po południu)
1504 - #329 ->268+269 (podmiana około 12 przy zawodziańskiej zajezdni, wcześniej planowana a solówka i tak podjechała za przystanek umożliwiając szybszą przesiadkę po czym musiała wycofywać)
1509 - #756K
Około godziny 19:00 gdzieś na odcinku Metalowców - Stadion Śląski motorowi z pociągów 606 (691+689) i 116 (685+686) jadących do Katowic zamienili się składami. Teraz 685+686 zjeżdża do zajezdni jako poc. 606, a za nim jedzie skład 691+689 już jako poc. 116, który ma do zrobienia jeszcze jedno kółko na Chebzie. W związku z tą operacją poc. 116 jest opóźniony ok. 10 minut.
Co do otablicowania to wagon 685+686 miał już wbite na wyświetlacz linię 6 i kierunek na zajezdnię, a w drugim wagonie tablicę 6. Jadący jako 11 skład 691+689 miał na wyświetlaczu ciągle "6 Zawodzie Zajezdnia", a w drugim wagonie tablicę z 11-tki włożoną koralikami do zewnątrz
Co do otablicowania to wagon 685+686 miał już wbite na wyświetlacz linię 6 i kierunek na zajezdnię, a w drugim wagonie tablicę 6. Jadący jako 11 skład 691+689 miał na wyświetlaczu ciągle "6 Zawodzie Zajezdnia", a w drugim wagonie tablicę z 11-tki włożoną koralikami do zewnątrz
Na 2606 po 18-stej również był #627... Na sąsiednich poc. również nie było żelazka, więc jesteś pewien, że to na pewno było żelazko??Kamil pisze:o 13:53 na przystanku Dębowa Góra Tabelna z daleka widziałemDW pisze:Prima aprilis był wczoraj (#759 jeździ na 1505, #762 i #665 również na innych poc., więc może to być najprawdop. jedynie #737). O której widziałeś tam żelazko? Rano był tam #627.
O 6.20 pociąg 165 jeszcze nie kursuje, a więc 772+771 był na 161. Zgadzało się bo po nim zjawił się 162 i potem citadis na 163. A owy skład widziałem ,w czasie postoju na Brynowie. Rano niebyło 693+694, a potem widac wyjechał i zrobili roszadę.165 - #772+771 - jest tu cały czas od 13:00. Na pewno było tak rano ?
Skład 417+418 kursował na poc. 403.rafalurbino18 pisze:Poc. 401 - #379+415ff pisze:poc. 404 - 651+652
poc. 405 - 260+261
Poc. 402 - #401+402
Poc. 406 - #556+557 rano
Poc. 40x - #417+418
Skład 556+557 na poc. 406 widziałem jeszcze po 13:00.
poc. 413 - 316 (z poc. 351)
W jednej z czwórek po południu był pasażer w kabinie. Drzwi od kabiny były otwarte, delikwent w półrozkroku uniemożliwiał, a w każdym razie utrudniał wymianę pasażerów przednimi drzwiami.
poc. 512 - 653rafalurbino18 pisze:Poc. 501 - #744ff pisze:poc. 506 - 658
poc. 353/507 - solówka z grzybkiem z tyłu, tradycyjne siedzenia
poc. 508 - 682
poc. 509 - 267
poc. 510 - 786
Poc. 502 - #477 SPR/T
Poc. 503 - #785
Poc. 504 - #639 SPR/T
Poc. 505 - #408
Poc. 507 - #506 SPR/T
Poc. 509 - #266 tak mi się wydaje
Poc. 510 - #503
Poc. 511 - #425
Pozostałe informacje dot. kursowania wagonów napiszę później, bo teraz nie mam czasu i weny.
***
Wieczorne podmiany:
poc. 1111 - 687
poc. 1112 - 277 (kwadrat do tylnej kasetki włożony w sposób zasłaniający żarówkę)
poc. 1113 - 281
poc. 1114 - 340
poc. 1915 - 705
poc. 1919 - 361
poc. 1921 - 612
poc. 2011 - 328
poc. 2013 - 591
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 3 razy.
Oto moja relacja z wydarzeń w Zabrzu zaobserwowanych w godzinach 16:25 – 17:00:rafalurbino18 pisze:W Zabrzu masakra...
Skład 651+652 zawrócił na zajezdni Gliwice i następnie jechał z powrotem do Zaborza. Jechał z około półgodzinnym opóźnieniem - na pl. Wolności był o 16:35. Zaraz za nim jechał poc. 405 (260+261), około 8 minut opóźniony, co w sumie jest normą. Po dojechaniu do Zaborza skład 651+652 od razu zawrócił do Gliwic. Raczej planowo widziałem kursujące poc. 403 i 413, choć ten pierwszy z 10 minut był opóźniony.rafalurbino18 pisze:- Zaraz za tym 2 wagonami jechał skład #651+652 na poc. 404. W tym czasie skład ten powinien być gdzieś w Gliwicach. Tak więc albo był to skład, który zawracał na zajezdni, albo jechał z Gliwic, gdzie musiało być jakieś zatrzymanie.
- O godzinie 15.55 w tym samym miejscu co wyżej (koło filharmonii) ale w przeciwnym kierunku jechał skład #651+652 na poc. 404. Z przodu miał tablicę 'Zjazd do Zajezdni'.
Tak, poc. 14 zawrócił i przed 17:00 kursował już mniej więcej prawidłowo, w prawidłowej kolejności, choc nadal miał torchę minut w plecy. Zgodnie z planem jechały pociągi 15, 16 i 17. Poc. 18 w kursie do Chebzia był opóźniony grubo kwadrans, ale jechał, bo w końcu zgasło światełko jednotoru na Rudzierafalurbino18 pisze:- O godzinie 15.48 koło Filharmonii jechała solówka #419. Kierowała się w stronę Chebzia, zaś z przodu nie miał ani nr linii ani nr pociągu. Była tylko tablica 'Zjazd do Zajezdni'. Z tyłu zaś była włożona tablica linii 1. Jednak wcześniej widziałem ją na poc. 14, tak więc musiała zawrócić na zajezdni. Prawdopodobnie w Zaborzu zawróciła i wstawiła się w plan. W środku nie było pasażerów.
Linia nr 5 kursowała w połowie prawidłowo, a w połowie nieprawidłowo. To znaczy planowo swoje kursy wykonywały wagony na pociągach 511, 512. Były jednak one poprzedzielane przez wagony, które wcześniej zawróciły w Biskupicach. Zatem kolejność jazdy była taka: 503, 511, 504, 512, 505. Wagony na pociągach 503 i 504 jechały z Zaborza do centrum otablicowane jak na zjazd do zajezdni (być może w celu szybszego wrócenia do planu niż gdyby jechały ponownie do Biskupic), a pociągi 511 i 512 otablicowane były normalnie, nie widziałem, żadnych tablic o zmianach trasy, więc już było chyba po wszystkim. Teoretycznie poc. 501 powinien być na pętli w Zaborzu, ale go tam nie było. Rafał napisał zresztą, że jechał nieplanowo znacznie wcześniej. Straszny tłok zresztą panował na Zaborzu o 16:45. Stały tam wagony 653 na 5, 649+650 na 3, 260+261 na 4, 408 na 5, 765 na 35, a chwilę wcześniej odjechały 639 na 5 i 651+652 na 4.
Poc. 352 kursował prawidłowo.
W wagonie 260+ nie otwierało się prawe skrzydło drugich drzwi, patrząc od wewnątrz.
Informacje z materiału filmowego TVS (który kręcony był 02.04; w zajezdni Będzin najprawdop. ok. 14-stej):
Na warsztacie przez chwilę stał: #621
Na placu postojowym były m.in.:
- #664+663
- prawdop. #629+630 (długo wpatrywałem się w ten materiał i choć widać sam przód to na 99% jest to właśnie on, bo zgadzają się barwy reklamy i wygląd przodu; zatem niebawem możemy się go spodziewać na trasie)
- #757+758
- najprawdop. #623+624
- #501
- #621
283 - #523
Link do materiału TVS: http://www.tvs.pl/index.php?id_materialu=3106 (od 09:58)
Na warsztacie przez chwilę stał: #621
Na placu postojowym były m.in.:
- #664+663
- prawdop. #629+630 (długo wpatrywałem się w ten materiał i choć widać sam przód to na 99% jest to właśnie on, bo zgadzają się barwy reklamy i wygląd przodu; zatem niebawem możemy się go spodziewać na trasie)
- #757+758
- najprawdop. #623+624
- #501
- #621
283 - #523
Link do materiału TVS: http://www.tvs.pl/index.php?id_materialu=3106 (od 09:58)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości