Strona 17 z 21

: 05 gru 2013, 07:16
autor: elot360
Nie wiem właściwie. Nie dało mu się żadnych drzwi otworzyć. Guziki wskazywały że można wejść ale gdziekolwiek się wcisnęło nigdzie się nie otwierało.

: 07 gru 2013, 21:46
autor: Boguś
elot360 pisze:Nie wiem właściwie. Nie dało mu się żadnych drzwi otworzyć. Guziki wskazywały że można wejść ale gdziekolwiek się wcisnęło nigdzie się nie otwierało.
Przestań wypisywać takie pierdoły. To, że stopiątka ulega awarii nie jest niczym nadzwyczajnym. W zajezdni usuną usterkę i wróci do ruchu.

: 23 gru 2013, 15:15
autor: Peter
Dzisiaj jechałem #364+392 i strasznie huczą mu te wirowe przetwornice, nie mówiąc o trzaskających drzwiach.
Zamontowano w nim nawet ŚKUP.

: 08 lut 2014, 20:40
autor: 105N #338
Dzisiaj podczas jazdy wagonem #773 na linii 9 zauważyłem że ma wybitą jedną z przesuwnych części ostatniego okna po lewej stronie ( na przeciw czwartych drzwi ).
Obrazek

: 24 maja 2014, 13:56
autor: Łukasz
W #692 nie ma z lewej strony z tyłu bocznej osłony sprzęgu.

: 25 maja 2014, 21:35
autor: Patryk105
Wozy: #669 oraz #782 otrzymały zregenerowane wózki.

: 02 paź 2014, 22:16
autor: elot360
Wagon #647 miał prawe lusterko w taśmie klejącej. Nadaje się tutaj?

: 01 lut 2015, 11:21
autor: PesaTwist2012N
Będziński moderus #728 strasznie huczy podczas ruszania, ktoś może wie, co się w nim mogło stać?

: 01 lut 2015, 11:27
autor: 105N #338
Chciałbym to słyszeć, będziesz miał możliwość go nagrać?

: 01 lut 2015, 11:29
autor: PesaTwist2012N
105N #338 pisze:Chciałbym to słyszeć, będziesz miał możliwość go nagrać?
Nie ma sprawy, postaram się jak najszybciej go dorwać. :)

: 01 lut 2015, 13:54
autor: Iwo
PesaTwist2012N pisze:
105N #338 pisze:Chciałbym to słyszeć, będziesz miał możliwość go nagrać?
Nie ma sprawy, postaram się jak najszybciej go dorwać. :)
Wagon jest w Chorzowie. Jak wróci, to nie będziesz miał, co nagrywać.

: 13 lut 2015, 18:54
autor: Peter
Dzisiaj gdy przejeżdżał blisko mnie #622 usłyszałem, że wydobywa się duży hałas z drugiego wózka.

: 06 mar 2015, 13:28
autor: bajlandooo674
Iwo pisze:Wagon jest w Chorzowie. Jak wróci, to nie będziesz miał, co nagrywać.
Dalej wagon #728 wydobywa z siebie dziwny dźwięk podczas ruszania, w dalszym ciągu nic z nim nie zrobili.

: 09 kwie 2015, 22:57
autor: trajtek
Czy to w świetle wiosennych promieni słonecznych tak się tylko wydawało, czy faktycznie w którymś z gliwickich składów Moderusów (#653+654 albo #685+686, nie pamiętam już który) ma taką jakby zmęczoną i wytartą, wyblakłą powłokę lakieru? Rzuciło mi się to parę dni temu w oczy, za dobrze to nie wyglądało, ale może to była wina odbijającego się słońca (dwukrotnie)

: 09 kwie 2015, 23:36
autor: mi4chal744
trajtek pisze:Czy to w świetle wiosennych promieni słonecznych tak się tylko wydawało, czy faktycznie w którymś z gliwickich składów Moderusów (#653+654 albo #685+686, nie pamiętam już który) ma taką jakby zmęczoną i wytartą, wyblakłą powłokę lakieru? Rzuciło mi się to parę dni temu w oczy, za dobrze to nie wyglądało, ale może to była wina odbijającego się słońca (dwukrotnie)
Też mi się tak wydaje ale jak patrzyłem przy #653+654 bo #685+686 ma normalnie. Podobnie ma #757+758.

: 10 kwie 2015, 17:59
autor: 105N #338
Jeżeli chodzi o Moderusy to #651 dostał nową szybę z tyłu (taką jaką miał/ma nadal #788 - z czarną poprzeczką).
Za to w Żelazku #786 została zamontowana inna aparatura niż dotychczas (która brzmi inaczej), w #777 aparatura jest uszkodzona, jednak mimo to wagon kursuje.

: 10 kwie 2015, 18:01
autor: DW
105N #338 pisze:w #777 aparatura jest uszkodzona
Przecież #777 kursuje liniowo (nawet dziś).

: 10 kwie 2015, 18:06
autor: 105N #338
DW pisze:
105N #338 pisze:w #777 aparatura jest uszkodzona
Przecież #777 kursuje liniowo (nawet dziś).
Też mnie to dziwi, wagon od soboty 4 kwietnia gwałtownie rusza i hamuje (nie można tego opanować) a mimo to jest ciągle wysyłany.

: 10 kwie 2015, 21:22
autor: tramwajarze z19
105N #338 pisze:
DW pisze:
105N #338 pisze:w #777 aparatura jest uszkodzona
Przecież #777 kursuje liniowo (nawet dziś).
Też mnie to dziwi, wagon od soboty 4 kwietnia gwałtownie rusza i hamuje (nie można tego opanować) a mimo to jest ciągle wysyłany.
Zapewne jest tak, gdyż w R-3 są duże braki solówek, dlatego ten plastik kursuje.

: 11 kwie 2015, 12:59
autor: mark40
Wagon 775 ma zdezelowane wózki lub jeden wózek. Wewnątrz ma się odczucie jak gdyby rył kołami po ulicy. Wnętrze nieźle wibruje podczas jazdy.

: 11 kwie 2015, 22:16
autor: mi4chal744
W wagonie #259 w sprzodu od strony motorniczego na drugim siedzieniu jak się siedzi to coś puka. W moderusie #785 jak w trakcie jazdy buja, to w pomiędzy 2 a 3 drzwiami coś stuka.

: 11 kwie 2015, 23:12
autor: 105N #338
W #707 za to okropnie skrzypi czop skrętny tylnego wózka. Jeżeli chodzi o #775 to wina nieprzetoczonych obręczy.

: 12 kwie 2015, 20:41
autor: Boguś
105N #338 pisze: Jeżeli chodzi o #775 to wina nieprzetoczonych obręczy.
Albo zużytych.

: 09 cze 2015, 12:43
autor: 105N #338
Wagon #722 ma jakiś problem z aparaturą, w początkowej fazie rozruchu lub w końcowej fazie hamowania dosyć często zdarza mu się szarpać.

: 15 wrz 2015, 10:25
autor: Peter
Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu. :-|

: 15 wrz 2015, 11:00
autor: Trampesar6
Peter pisze:Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu. :-|
W sierpniu też jechałem #644 i piski były nie do wytrzymania. Myślałem, że stracę słuch.

: 15 wrz 2015, 11:47
autor: Penny
Trampesar6 pisze:
Peter pisze:Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu. :-|
W sierpniu też jechałem #644 i piski były nie do wytrzymania. Myślałem, że stracę słuch.
Kiedyś tak miał wagon #776 - mówili na niego "świerszcz". Jak się komuś na nockę trafiał, to była bieda.

: 30 paź 2015, 18:42
autor: Peter
Dzisiaj zauważyłem, że w drugim wagonie składu #456+457 jest rozbita szyba przednia kabiny motorniczego.

: 25 sty 2016, 18:36
autor: DW
Chyba od początku eksploatacji wozów typu 105N-HF (moderusy "poznańskie") występuje w nich problem z oświetleniem wewnętrznym. W będzińskich wozach często nie świeci wiele świetlówek. Czasem nawet większość. Np. dziś rano (jeszcze przed świtem) w #664 świeciła tylko jedna świetlówka - przy trzecich drzwiach. Z czego to wynika? Świetlówki tak szybko się przepalają z uwagi na przygasanie przy przejeżdżaniu przez przerywacz czy są tak rzadko wymieniane?

: 08 maja 2016, 06:44
autor: patryk644
DW pisze:Chyba od początku eksploatacji wozów typu 105N-HF (moderusy "poznańskie") występuje w nich problem z oświetleniem wewnętrznym. W będzińskich wozach często nie świeci wiele świetlówek. Czasem nawet większość. Np. dziś rano (jeszcze przed świtem) w #664 świeciła tylko jedna świetlówka - przy trzecich drzwiach. Z czego to wynika? Świetlówki tak szybko się przepalają z uwagi na przygasanie przy przejeżdżaniu przez przerywacz czy są tak rzadko wymieniane?
Również to zauważyłem, ale na wagonach z Gliwic. W momencie gdy jechałem linią nr 3 i jechałem pod mostem za placem Wolności w Zabrzu motorniczy chciał włączyć oświetlenie lecz tylko dwie świetlówki świeciły.

: 10 maja 2016, 21:28
autor: elot360
Pytanie bardziej techniczne. Czy obręcze wymagane przetoczenia są w stanie popsuć jakość jazdy rzucając wagonem na boki?

: 26 maja 2016, 11:43
autor: PatrykBe
#490 jeszcze długo pojeździ. Dostał nowy rozrusznik oraz przekształtnik.

: 26 maja 2016, 14:46
autor: patryk644
Miejmy nadzieje bo #490 to naprawdę ładny wagon :).

: 30 maja 2016, 13:13
autor: Damien
W czasie jazdy #674 wydobywa się szum gdzieś w okolicach pierwszego wózka.

: 30 maja 2016, 17:28
autor: patryk644
Jak nim dzisiaj jechałem to wydawał z siebie taki dziwny odgłos.

: 07 cze 2016, 23:59
autor: elot360
Przyjrzałem się dzisiaj wagonowi #644 i zauważyłem że ma coś nie tak z tylną kasetką. Mianowicie normalnie we wszystkich wagonach kasetka znajduje się w osi wagonu. W wagonie #644 kasetka jest wyraźnie przesunięta w lewą stronę wagonu. Ktoś może wie czemu ma służyć taki zabieg?

: 09 cze 2016, 18:07
autor: patryk644
Dzisiaj rano jak jechałem na 19 składem #283+285 zauważyłem, że wagon #285 ma strasznie powyginane poręcze biegnące wzdłuż okien i dachu (te akurat powinny być proste).

: 09 cze 2016, 19:31
autor: Trampesar6
Podczas jazdy w wagonie #670 lewe skrzydło ostatnich par drzwi jest luźne i lata prawie na wszystkie strony. Trochę to niebezpieczne, bo jakby wagon był pełny ludzi to mogłoby coś się stać.

: 12 cze 2016, 13:44
autor: patryk644
Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).

: 12 cze 2016, 13:52
autor: mi4chal744
patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
A po czym zauważyłeś, że są w złym stanie? ;) . Jak w wagonie trzeszczą drzwi, bądz trzaskają szyby w oknie w przypadku #556+557 to nie oznacza, że jest w złym stanie. Jak by był naprawdę w złym stanie, to by nie dostał wyświetlaczy, tylko by pojeździł do końca rejestracji i by poszedł do kasacji ;)

: 12 cze 2016, 15:27
autor: trajtek
mi4chal254 pisze:
patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
A po czym zauważyłeś, że są w złym stanie? ;) . Jak w wagonie trzeszczą drzwi, bądz trzaskają szyby w oknie w przypadku #556+557 to nie oznacza, że jest w złym stanie. Jak by był naprawdę w złym stanie, to by nie dostał wyświetlaczy, tylko by pojeździł do końca rejestracji i by poszedł do kasacji ;)
Z perspektywy pasażera (a komunikacja miejska ma służyć pasażerom i jest dla nich, a nie by motorniczowie mieli pracę) - trzaskające drzwi i okna sprawiają, że wagon jest odbierany jako w złym stanie technicznym ;)

: 12 cze 2016, 16:42
autor: Peter
patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
Wyżej wymienione wagony nie przechodziły żadnych modernizacji. Pojeżdżą tak pewnie do czasu kasacji. One mają od 33 do 41 lat.
W Zagłębiu jeździ jeszcze kilkanaście "pięćsetek" z 1978 roku, wiec pamiętających początki obecnej zajezdni w Będzinie. Stan jest podobny do wcześniej wymienionych wagonów, może oprócz #508 i #534. Wszystkie nieprzebudowane wagony 105N już dawno pocięto.

: 29 cze 2016, 13:09
autor: elot360
Ostatnimi czasy miałem częstszą przyjemność korzystania z wagonów po modernizacji w Poznaniu i Chorzowie. W Moderusach bowiem zauważyłem że SIP nie działa, moim zdaniem, poprawnie. Pomijając brak "narracji" który też miałem przyjemność wysłuchać, w wagonie wygląda to tak że podjeżdża na jakiś przystanek, obsługuje go, wagon odjeżdża w pewnej odległości za przystankiem dopiero pojawia się komunikat na jaki przystanek wjechaliśmy (A raczej jaki opuszczamy), oraz na zewnątrz wagonu już trochę dalej od przystanku słychać poniekąd jaka to linia i w jakim kierunku. Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?

: 29 cze 2016, 19:29
autor: PatrykBe
elot360 pisze:Ostatnimi czasy miałem częstszą przyjemność korzystania z wagonów po modernizacji w Poznaniu i Chorzowie. W Moderusach bowiem zauważyłem że SIP nie działa, moim zdaniem, poprawnie. Pomijając brak "narracji" który też miałem przyjemność wysłuchać, w wagonie wygląda to tak że podjeżdża na jakiś przystanek, obsługuje go, wagon odjeżdża w pewnej odległości za przystankiem dopiero pojawia się komunikat na jaki przystanek wjechaliśmy (A raczej jaki opuszczamy), oraz na zewnątrz wagonu już trochę dalej od przystanku słychać poniekąd jaka to linia i w jakim kierunku. Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
Akurat linię i kierunek (na zewnątrz) dokąd jedzie dany tramwaj włącza motorniczy na pulpicie. A jak myślisz że czemu tak się dzieje? Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są. :)

: 29 cze 2016, 20:30
autor: DW
PatrykBe pisze:
elot360 pisze:(...) Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
(...)Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są. :)
No właśnie, na jakim są, a nie na jakim byli przystanek wcześniej.

: 29 cze 2016, 21:39
autor: PatrykBe
DW pisze:
PatrykBe pisze:
elot360 pisze:(...) Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
(...)Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są. :)
No właśnie, na jakim są, a nie na jakim byli przystanek wcześniej.
Czyli źle zrozumiałem :P

: 17 sie 2016, 17:45
autor: elot360
#705+706 musiał mieć nie dawno przetoczone obręcze, świecą się dzisiaj aż miło.

: 16 sty 2017, 22:36
autor: Peter
Dzisiaj jadąc w pierwszym wagonie składu #492+493 zauważyłem między drugimi i trzecimi drzwiami przyklejoną wydrukowaną tabliczkę z Konstalu na wzór tych oryginalnych. :)
Jest wypisany nr fabr. 14 i rok prod. 1992. Nie wiem czy coś podobnego jest w #493, ale możliwe że tak. :-)

: 17 sty 2017, 10:59
autor: patryk644
#493 czegoś takiego nie ma.

: 28 sty 2017, 08:53
autor: Peter
W wagonie #476 mocno skrzypią podczas jazdy drugie drzwi. Właściwie to wystarczyłoby je chyba po prostu nasmarować w częściach ruchomych.