Stan stopiątek
Przestań wypisywać takie pierdoły. To, że stopiątka ulega awarii nie jest niczym nadzwyczajnym. W zajezdni usuną usterkę i wróci do ruchu.elot360 pisze:Nie wiem właściwie. Nie dało mu się żadnych drzwi otworzyć. Guziki wskazywały że można wejść ale gdziekolwiek się wcisnęło nigdzie się nie otwierało.
- PesaTwist2012N
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lut 2015, 10:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- PesaTwist2012N
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lut 2015, 10:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wagon jest w Chorzowie. Jak wróci, to nie będziesz miał, co nagrywać.PesaTwist2012N pisze:Nie ma sprawy, postaram się jak najszybciej go dorwać.105N #338 pisze:Chciałbym to słyszeć, będziesz miał możliwość go nagrać?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 mar 2015, 13:02
- Lokalizacja: Będzin
Czy to w świetle wiosennych promieni słonecznych tak się tylko wydawało, czy faktycznie w którymś z gliwickich składów Moderusów (#653+654 albo #685+686, nie pamiętam już który) ma taką jakby zmęczoną i wytartą, wyblakłą powłokę lakieru? Rzuciło mi się to parę dni temu w oczy, za dobrze to nie wyglądało, ale może to była wina odbijającego się słońca (dwukrotnie)
- mi4chal744
- Posty: 6921
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Też mi się tak wydaje ale jak patrzyłem przy #653+654 bo #685+686 ma normalnie. Podobnie ma #757+758.trajtek pisze:Czy to w świetle wiosennych promieni słonecznych tak się tylko wydawało, czy faktycznie w którymś z gliwickich składów Moderusów (#653+654 albo #685+686, nie pamiętam już który) ma taką jakby zmęczoną i wytartą, wyblakłą powłokę lakieru? Rzuciło mi się to parę dni temu w oczy, za dobrze to nie wyglądało, ale może to była wina odbijającego się słońca (dwukrotnie)
Linia 2:Gliwice Zajezdnia- Zabrze Damrota- Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Linia 5:Zabrze Zaborze Pętla- Zabrze Plac Wolności- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Linia 5:Zabrze Zaborze Pętla- Zabrze Plac Wolności- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Jeżeli chodzi o Moderusy to #651 dostał nową szybę z tyłu (taką jaką miał/ma nadal #788 - z czarną poprzeczką).
Za to w Żelazku #786 została zamontowana inna aparatura niż dotychczas (która brzmi inaczej), w #777 aparatura jest uszkodzona, jednak mimo to wagon kursuje.
Za to w Żelazku #786 została zamontowana inna aparatura niż dotychczas (która brzmi inaczej), w #777 aparatura jest uszkodzona, jednak mimo to wagon kursuje.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 18:02 przez 105N #338, łącznie zmieniany 2 razy.

- tramwajarze z19
- Posty: 2311
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Zapewne jest tak, gdyż w R-3 są duże braki solówek, dlatego ten plastik kursuje.105N #338 pisze:Też mnie to dziwi, wagon od soboty 4 kwietnia gwałtownie rusza i hamuje (nie można tego opanować) a mimo to jest ciągle wysyłany.DW pisze:Przecież #777 kursuje liniowo (nawet dziś).105N #338 pisze:w #777 aparatura jest uszkodzona
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki
- mi4chal744
- Posty: 6921
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
W wagonie #259 w sprzodu od strony motorniczego na drugim siedzieniu jak się siedzi to coś puka. W moderusie #785 jak w trakcie jazdy buja, to w pomiędzy 2 a 3 drzwiami coś stuka.
Linia 2:Gliwice Zajezdnia- Zabrze Damrota- Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Linia 5:Zabrze Zaborze Pętla- Zabrze Plac Wolności- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Linia 5:Zabrze Zaborze Pętla- Zabrze Plac Wolności- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
-
- Posty: 4554
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
W sierpniu też jechałem #644 i piski były nie do wytrzymania. Myślałem, że stracę słuch.Peter pisze:Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Kiedyś tak miał wagon #776 - mówili na niego "świerszcz". Jak się komuś na nockę trafiał, to była bieda.Trampesar6 pisze:W sierpniu też jechałem #644 i piski były nie do wytrzymania. Myślałem, że stracę słuch.Peter pisze:Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu.
Chyba od początku eksploatacji wozów typu 105N-HF (moderusy "poznańskie") występuje w nich problem z oświetleniem wewnętrznym. W będzińskich wozach często nie świeci wiele świetlówek. Czasem nawet większość. Np. dziś rano (jeszcze przed świtem) w #664 świeciła tylko jedna świetlówka - przy trzecich drzwiach. Z czego to wynika? Świetlówki tak szybko się przepalają z uwagi na przygasanie przy przejeżdżaniu przez przerywacz czy są tak rzadko wymieniane?
Również to zauważyłem, ale na wagonach z Gliwic. W momencie gdy jechałem linią nr 3 i jechałem pod mostem za placem Wolności w Zabrzu motorniczy chciał włączyć oświetlenie lecz tylko dwie świetlówki świeciły.DW pisze:Chyba od początku eksploatacji wozów typu 105N-HF (moderusy "poznańskie") występuje w nich problem z oświetleniem wewnętrznym. W będzińskich wozach często nie świeci wiele świetlówek. Czasem nawet większość. Np. dziś rano (jeszcze przed świtem) w #664 świeciła tylko jedna świetlówka - przy trzecich drzwiach. Z czego to wynika? Świetlówki tak szybko się przepalają z uwagi na przygasanie przy przejeżdżaniu przez przerywacz czy są tak rzadko wymieniane?
-
- Posty: 4554
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
- mi4chal744
- Posty: 6921
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
A po czym zauważyłeś, że są w złym stanie?patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).


Linia 2:Gliwice Zajezdnia- Zabrze Damrota- Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Linia 5:Zabrze Zaborze Pętla- Zabrze Plac Wolności- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Linia 5:Zabrze Zaborze Pętla- Zabrze Plac Wolności- Biskupice Zamkowa- Szombierki Kopalnia- Bytom Plac Sikorskiego
Z perspektywy pasażera (a komunikacja miejska ma służyć pasażerom i jest dla nich, a nie by motorniczowie mieli pracę) - trzaskające drzwi i okna sprawiają, że wagon jest odbierany jako w złym stanie technicznymmi4chal254 pisze:A po czym zauważyłeś, że są w złym stanie?patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).. Jak w wagonie trzeszczą drzwi, bądz trzaskają szyby w oknie w przypadku #556+557 to nie oznacza, że jest w złym stanie. Jak by był naprawdę w złym stanie, to by nie dostał wyświetlaczy, tylko by pojeździł do końca rejestracji i by poszedł do kasacji

Wyżej wymienione wagony nie przechodziły żadnych modernizacji. Pojeżdżą tak pewnie do czasu kasacji. One mają od 33 do 41 lat.patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
W Zagłębiu jeździ jeszcze kilkanaście "pięćsetek" z 1978 roku, wiec pamiętających początki obecnej zajezdni w Będzinie. Stan jest podobny do wcześniej wymienionych wagonów, może oprócz #508 i #534. Wszystkie nieprzebudowane wagony 105N już dawno pocięto.
*SDIP (U.N.O.)
Ostatnimi czasy miałem częstszą przyjemność korzystania z wagonów po modernizacji w Poznaniu i Chorzowie. W Moderusach bowiem zauważyłem że SIP nie działa, moim zdaniem, poprawnie. Pomijając brak "narracji" który też miałem przyjemność wysłuchać, w wagonie wygląda to tak że podjeżdża na jakiś przystanek, obsługuje go, wagon odjeżdża w pewnej odległości za przystankiem dopiero pojawia się komunikat na jaki przystanek wjechaliśmy (A raczej jaki opuszczamy), oraz na zewnątrz wagonu już trochę dalej od przystanku słychać poniekąd jaka to linia i w jakim kierunku. Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
Akurat linię i kierunek (na zewnątrz) dokąd jedzie dany tramwaj włącza motorniczy na pulpicie. A jak myślisz że czemu tak się dzieje? Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są.elot360 pisze:Ostatnimi czasy miałem częstszą przyjemność korzystania z wagonów po modernizacji w Poznaniu i Chorzowie. W Moderusach bowiem zauważyłem że SIP nie działa, moim zdaniem, poprawnie. Pomijając brak "narracji" który też miałem przyjemność wysłuchać, w wagonie wygląda to tak że podjeżdża na jakiś przystanek, obsługuje go, wagon odjeżdża w pewnej odległości za przystankiem dopiero pojawia się komunikat na jaki przystanek wjechaliśmy (A raczej jaki opuszczamy), oraz na zewnątrz wagonu już trochę dalej od przystanku słychać poniekąd jaka to linia i w jakim kierunku. Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?

No właśnie, na jakim są, a nie na jakim byli przystanek wcześniej.PatrykBe pisze:(...)Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są.elot360 pisze:(...) Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
Czyli źle zrozumiałemDW pisze:No właśnie, na jakim są, a nie na jakim byli przystanek wcześniej.PatrykBe pisze:(...)Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są.elot360 pisze:(...) Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość