Strona 1 z 21

Stan stopiątek

: 21 lis 2006, 22:06
autor: Boguś
Postanowiłem dać to tu. Dosyć często był omawiany temat a właściwie stan kratownicy wagonu 105N #471.Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.

: 27 lis 2006, 21:21
autor: Peter
Zrobiłem w takim razie nowy temat. :wink:
Boguś pisze:Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?

: 27 lis 2006, 21:28
autor: Boguś
Peter pisze:Zrobiłem w takim razie nowy temat. :wink:
Boguś pisze:Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?
Cały

: 27 lis 2006, 21:38
autor: Peter
Jakiś czas temu wydawało mi się, że #610 ze składu #609+610 siadł na drugim wózku. Nie przypatrzyłem się jednak czy tak nadal jest. :mruga:

: 28 lis 2006, 16:31
autor: luki
#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...

: 28 lis 2006, 17:39
autor: Boguś
luki pisze:#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...
Racja i to wgnicenie ma już dość długo

: 29 lis 2006, 12:15
autor: Peter
Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.

: 02 gru 2006, 17:53
autor: Karol
Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
Nie puknął. W jego przód puknęła któraś śp. stodwójka zadkiem zeszłej zimy.

: 02 gru 2006, 19:56
autor: adasiek
Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!

: 02 gru 2006, 21:34
autor: Boguś
adasiek pisze:Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!
Wskaże tu wagon z ZKT-3 #487. Z Zawodzia #769

: 03 gru 2006, 00:38
autor: adasiek
Oczywiście nie możemy zapomnieć o #419 ze składu #420+419. Wogóle stan większości "drugich" wagonów woła o pomstę do nieba...A jeśli mowa o zaniedbaniu wagonów-niedawno skasowany #399 był jednym z najgorzej utrzymanych wozów. Niedawno rozbity #619 także nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję że wyjmą z niego wyświetlacze i wsadza do innego wagonu.

: 09 sty 2007, 17:00
autor: luki
#656 po wypadku co miał w Październiku (najechany przez #503) już wrócił na trasę, prawdopodobnie pierwsza jazda była w niedzielę.

Kod: Zaznacz cały

http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/65601.jpg
Na fotce w listopadzie.

Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.

: 09 sty 2007, 22:09
autor: Peter
luki pisze:Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
No nareszcie :!: Blacharkę ma w opłakanym stanie. Mam nadzieję, że trafi też w najbliższej kolejności #588+589 (obdarty zresztą z listew, w zasadzie nadaje się tylko do RK, albo...) i #564+565.

: 09 sty 2007, 22:14
autor: Boguś
luki pisze:
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
Raczej go dostanie, tak jak m. in. #719+720, #561+382

: 25 lut 2007, 18:22
autor: Boguś
Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku. Przeszedł drobny remont blacharki i został pomalowany w barwy kremowo-czerwone.
Widać, że po remoncie #590 odżył na nowo i ładnie się prezentuje :D

: 27 lut 2007, 17:20
autor: ff
Boguś pisze:Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku.
Ja go widziałem już w środę wieczorem :)

: 03 mar 2007, 07:33
autor: Peter
W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać. :|

: 05 mar 2007, 12:04
autor: Boguś
Peter pisze:W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać. :|
Tu masz przykład jak Chorzów Batory "dbał" o wagony. Podaje kolejne: #695+696, śp.#697+698, #685+686, #674+673, śp.#335+336, #787, #788, #609+610, #769, #770, można tak wymieniać bez końca

DOPISANE
Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
To samo ma teraz #748

: 05 mar 2007, 16:36
autor: Peter
Luki wspominając przed chwilą w innym temacie o nowej reklamie Knorr przypomniał mi sprawę blacharki #685+686. Przynajmniej mu ją znowu pomalowali, ale jest w złym stanie...
Zauważyłem również jeden szczegół. Zamiast atrap plastykowych ma przykręcone jakieś czarne blachy mój ulubieniec. Widocznie mocno już tam przerdzewiał (miał i chyba nadal ma wklęsły przód między światłami). :cry:

: 12 kwie 2007, 19:12
autor: Peter
Pojawiło się świeże zdjęcie #620 :arrow: Foto

Stał na wolnym powietrzu tyle lat, więc dobrze wyglądać nie może...

: 12 kwie 2007, 20:27
autor: ff
Peter pisze:Pojawiło się świeże zdjęcie #620 :arrow: Foto
W stosunku do tego gdzie stał i jak wyglądał dwa tygodnie temu, nie zmieniło się nic.

: 13 kwie 2007, 19:24
autor: Peter
Tak się dzisiaj przypatrzyłem i muszę stwierdzić, że wagon #768 jest bardzo ciekawy pod względem różnorodności. Ma odmalowany tylko przód, brakujące części fartuchów i rdzę, połówkowy bigiel oraz statyczną przetwornicę. Piękne połączenie. :twisted:

: 13 kwie 2007, 20:07
autor: JoHoNuS
Jakby to powiedzieć Tramwaje Śląskie lubią być oryginalne w tym co robią nawet dokonując absurdu ale zawsze to jakiś powiew nowoczesności w starych wagonie :wink:

: 13 kwie 2007, 20:13
autor: Peter
I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam :wink: ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia. :)
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:

: 13 kwie 2007, 21:16
autor: DW
Peter pisze:I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam :wink: ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia. :)
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
#521 był rok temu odmalowany (również częściowo wewnątrz), a p. statyczną miał już dużo wcześniej.
#509 rzeczywiście nie jest w najlepszym stanie, a z zewnątrz wygląda strasznie (szczególnie po stronie drzwi). W nie najlepszym stanie są też wagony #526 i #566, które również mają ciche przetwornice.

: 15 kwie 2007, 00:15
autor: ff
W wagonie 699 też brakuje fragmentu fartucha - chodzi o ostatni jego fragment po lewej stronie wagonu. Dziś pewnie też będzie na 11, więc niektórzy może będą mogli się temu przyjrzeć. :)

: 16 kwie 2007, 20:29
autor: Peter
Dzisiaj przyjrzałem się wagonowi #767 i tak jak w #768 brakuje mu kawałka fartucha za pierwszym wózkiem po stronie bez drzwi. :mruga:

: 21 kwie 2007, 19:46
autor: Boguś
Skład #731+730 zostanie odnowiony. #731 stał w jednej z hal z zaszpachlowanym pudłem a #730 miał odmalowane wózki i stopnie wejściowe

: 25 kwie 2007, 18:18
autor: Peter
Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu. :(

: 25 kwie 2007, 18:25
autor: DW
Peter pisze:Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu. :(
Najgorzej jest w pierwszym wagonie. Największa dziura jaką widziałem jest pod oknem z tablicą kierunkową po stronie drzwi, jeśli dobrze pamiętam.
Jeśli nic z tym nie zrobią, to za niedługo wagon będzie jeździł bez blachy ;)

: 25 kwie 2007, 18:30
autor: Boguś
A #691+689 z czymś się pocałował. #691 ma wgnieciony dolny fartuch po lewej stronie

: 25 kwie 2007, 18:31
autor: Peter
W zasadzie wszystko jest przegnite. Stopnie schodów się rozlatują. Wszędzie są pospawane. Właśnie szczególnie w #636. W końcu #635 więcej czasu spędził w zajezdni. :mruga:

Oby to się nie skończyło jak ze składem #628+627 a dokładniej z 1-wszym wagonem. Ostatni raz jak jechałem w #628 to gdy padał deszcz wszystko lało się do środka oczywiście przez szafki maszyn drzwiowych (tradycja w stopiątkach), ale nie tylko. Korozja wszechobecna...

: 30 kwie 2007, 15:43
autor: luki
Szykuje się w końcu porządne odświeżenie #362. Już można oglądać efekty rocznej pracy :D
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=126

#465 na razie lata, w hali także #375 z naprawianym przodem, #704. Na zewnątrz jest trochę porysowany z jakiegoś wypadku #713+714, #766, #684, #773+774.
Na hali rewizyjnej stoi także #710 z porysowanym po stłuczce bokiem.

Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.

W galeri przybyło fotek:
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=127
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=128
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=129
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=131
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=132
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=135

: 30 kwie 2007, 18:19
autor: Sebastian22
cosik album nie działa:/....aaa sms trzeba wysłać...już dziala :D

To prawda z tym "27"? Jak tak to ostro.

Dzis zrobilem sobie "mala" przjadzke....jechalem z Gliwic do Dabrowy G....tramwajem. Ciągle jezdza pociagiem wiec raz postanowilem zmienic trase :P Wybralem najszybszy wariant czyli 1-11-15-21 i za ok. 3,5h byłem w domu. Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor :lol:

: 30 kwie 2007, 19:01
autor: Boguś
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor :lol:
#466 jest kasowany w Chorzowie Batorym, albo co bardziej prawdopodobne - już fizycznie nie istnieje.
luki pisze:Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.
#763 = 100% kasacja, tu nikt nie miał wątpliwości
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe

: 30 kwie 2007, 19:07
autor: DW
Sebastian22 pisze:To prawda z tym "27"?
Nie można wierzyć we wszystko co jest napisane internecie. ;)

: 30 kwie 2007, 19:14
autor: Peter
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)

: 30 kwie 2007, 19:41
autor: Sebastian22
Peter pisze:
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)
Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??

: 30 kwie 2007, 19:43
autor: Boguś
Sebastian22 pisze: Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??
Może #644+344, ale jest bez przetwornic statycznych

: 30 kwie 2007, 19:47
autor: Peter
#466 to nie jest na pewno, bo on tak jak pisał Boguś już z dużym prawdopodobieństwem nie istnieje fizycznie. :mruga:
W Bytomiu póki co nie ma składów ze statycznymi przetwornicami. Jest za to cała masa takich solówek :arrow: patrz :wink:
Malowanie kremowe jest typowe dla większości wagonów bytomskich, więc raczej zbiłeś mnie chyba z tropu. :twisted:
Boguś pisze:#763 = 100% kasacja
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
Jak przejmą te nasze tramwaje i znajdą się pieniądze to na pewno #764 i #791 a może i #780 wyremontują. Jednym słowem czas upływa tylko na niekorzyść dla tych wagonów. :mruga:

: 01 maja 2007, 12:49
autor: luki
Peter pisze:
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=137

: 01 maja 2007, 13:12
autor: Peter
A propos zauważyłem, że od niedawna znowu zaczęli zakładać osłony kół w wózkach. Właśnie na fotce sobie takowe stoją obok wagonu. 8)
Przez ostatnie lata z braku pieniędzy na wszystko większość wagonów nie posiadało tych osłon albo w szczątkowej postaci. Teraz przy remontach i odświeżeniach jak spoglądam na wózki, wszystkie wagony dostają te osłony. Początkowo robili to przecinając karbowane rurki z PCV (patrz wagony gliwickie, np. #655+393), a teraz robią już stalowe. :spoko:

: 18 maja 2007, 21:41
autor: Peter
Ostatnio zauważyłem, że wagon #737 ma ciekawą przypadłość, tzn. każdy reflektor ma inny. Jeden z typową atrapą (chyba prawy) a drugi z założoną blachą. Podobnie kiedyś też miał wagon #585, z tym że jedną atrapę miał ryflowaną a drugą pełną (Foto). :)

: 29 maja 2007, 21:44
autor: DW
W Będzinie zabrakło już chyba kremowej farby albo, co bardziej prawdopodobne dopadła ich chęć eksprerymentowania z listwami jakiego koloru stopiątka prezentuje się najlepiej.
Tym razem listwy pomalowano na biało :D Nie jest to ewenement bo białe listwy ma też #627, ale są one "trochę" przybrudzone i tego tak nie widać jak na #513, który to okazał się tym szczęśliwcem a jego listwy wyglądają na trochę szersze zwykłe. Oprócz tego odmalowano tylko niewielką cześć po stronie bez drzwi w ostatnim, najszerszym miejscu wagonu zaraz pod oknami. Ciekawi mnie co było powodem zmiany koloru listew (wcześniej miał szare i nie były zniszczone)?

Przy okazji przejrzałem swoje (i nie swoje) zdjęcia będzińskich wagonów od 2005 r. i odkryłem pare ciekawostek:
- Kremowe listwy w 2005 r. miały wagony #508, #538, #601 i #602 oraz #737, który został odmalowany wiosną 2005 i kremowe listwy ma do dzisiaj, ale jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
- Skład #761+762 w czasie wożenia reklamy "Wasa" oraz #424 przy pierwszych dwóch wersjach "Telegrosika" miały czarne listwy.
- Wagon #523 do czasu odmalowania w 2006 r. miał po stronie drzwi czarne listwy a po przeciwnej stronie szare.

: 31 maja 2007, 14:47
autor: DW
Jednak w Będzinie nie zabrakło kremowej farby (albo użyli jej do malowania wcześniej), bo kremowe listwy otrzymał wagon #538. Oprócz tego odmalowano czerwnoną część z przodu przed pierwszymi drzwiami i z tyłu za ostatnimi.

Kremowe listwy ma już 18 wagonów (#501, #509, #525, #540, #567, #571, #575, #576, #618, #631, #632, #667, #669, #670, #754, #790 oraz #737 i #601, który, mam nadzieję, po naprawie przodu zostanie odmalowany).

: 23 cze 2007, 16:04
autor: Peter
Taki szczegół. :wink: W wagonie #725 ze składu #725+736 zapadła się trochę podłoga tuż za szafą WN. Kiedyś to samo miało miejsce w wagonie #609, ale teraz temu coś się zapaliło z tego co czytałem na forum ostatnio. :mruga:

: 28 cze 2007, 19:21
autor: DW
Na forum WPK "przemo" napisał, że #639 przeszedł już prace naprawcze. M. in. został odmalowany i otrzymał przyciski do otwierania drzwi.

: 05 lip 2007, 00:06
autor: rzelfix
W Bytomiu odświeżono dwa wagony: #710 oraz #721. Standardowo piękne czerwone malowanie z kremową listewką, wymienione płaty drzwi. W #710 pozostał kawał blachy zamiast dwóch atrap wokół reflektorów. Ciekaw jestem jak sie miewa sprawa z przetwornicami...

: 07 lip 2007, 22:41
autor: Peter
A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/

: 07 lip 2007, 22:54
autor: Boguś
Peter pisze:A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/
Oczywiście, że tymczasowa. Jego doczepa jest uszkodzona po wykolejeniu na Chebziu i stoi w hali na Zawodziu, być może jest już robiona. Gdy zrobią #693 to może zepną go z #749 i zaczną odnawiać #694. Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.