Coś mi się zdaje że się za niego w końcu zabrali...Boguś pisze:Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.
Stan stopiątek
Ten wózek trzaska tak już przynajmniej pół roku. Kiedyś wagon miał zmodyfikowane wózki (nazywają się chyba "ekologiczne") mające lepszą amortyzację.Peter pisze:W wagonie 105Na #692 trzaska strasznie drugi wózek. Niedługo coś się rozpadnie. Człowiek nie słyszy własnych myśli...
Oderwała się również listwa kremowa na burcie po stronie drzwi na jednym ze spawów. :/
Potem wagon otrzymał zwykłe wózki. Długo się zastanawiałem co powoduje te wstrząsy. Wydaje mi się że wszystkie koła tego wózka są źle przetoczone i w niektórych miejscach powierzchnia jezdna koła zamiast zaokrąglenia jest płaska (jednym słowem coś ala "jajowate") To chyba powoduje takie wstrząsy i wibracje na cały wóz. A sam wózek to już się sypie od tego.
Kiedyś podobnie trzęsło w #731 ale potem to usunięto.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Nie zwróciłem szczerze mówiąc uwagi czy #692 ma wózki z tymi amortyzatorami. One były jeszcze podczas funkcjonowania składu #728+692.luki pisze:Kiedyś wagon miał zmodyfikowane wózki (nazywają się chyba "ekologiczne") mające lepszą amortyzację.
Teraz wózek ten wydaje odgłosy trzaskania mniej więcej jakbyś trząsł szufladą wypełnioną sztućcami. Tam się chyba wszystko już rozklekotało...
*SDIP (U.N.O.)
Początkowo wydawało mi się że dostał je podczas remontu bieżącego w czasie przebudowy na solo. Ale wtedy zdaje mi się że je wymalowano na szaro, albo wymieniono na inne, i faktycznie takowe miał za #728+692.Peter pisze: Nie zwróciłem szczerze mówiąc uwagi czy #692 ma wózki z tymi amortyzatorami. One były jeszcze podczas funkcjonowania składu #728+692.
Odnośnie tematu, zastąpiono je własnie zwykłymi, czego skutki można podziwiać :scratch: . Jeszcze troche i wóz się cały rozklekota.
Heh dokładnie tak to można nazwać :mruga:Peter pisze: Teraz wózek ten wydaje odgłosy trzaskania mniej więcej jakbyś trząsł szufladą wypełnioną sztućcami. Tam się chyba wszystko już rozklekotało...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Mnie bardzo niepokoi nieobecność wagonu #132 z eLki #131+132. Chyba mocno zaniemógł i mam obawy co do jego przyszłości.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2007, 21:57 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Wyjechał #659 po odświeżeniu. Kursuje na 1404.
Ma nowe lub odmalowane hamulce szynowe, luzowniki,
patyk ten co był czyli OTK-2, listwy kremowe...
Teraz już będzie problem odróżnić #675 od #659
No i czekać na doczepkę
P.S. Podziękowania dla Bogusia za cynk...
Ma nowe lub odmalowane hamulce szynowe, luzowniki,
patyk ten co był czyli OTK-2, listwy kremowe...
Teraz już będzie problem odróżnić #675 od #659
No i czekać na doczepkę
P.S. Podziękowania dla Bogusia za cynk...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Nie ma za co.luki pisze:Wyjechał #659 po odświeżeniu. Kursuje na 1404.
Ma nowe lub odmalowane hamulce szynowe, luzowniki,
patyk ten co był czyli OTK-2, listwy kremowe...
Teraz już będzie problem odróżnić #675 od #659
No i czekać na doczepkę
P.S. Podziękowania dla Bogusia za cynk...
Dostał nowe atrapki na reflektory (wcześniej miał blachy pomalowane na czarno) i przednie migacze są identyczne jak w #262 i #675.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni listwy z szarych na kremowe przemalowano w wagonach #508 i #539.
Teraz kremowe listwy ma już wagonów:
440, 446, 452, 501, 508, 509, 525, 538, 539, 540, 567, 571, 575, 576, 604, 618, 625, 631, 632, 664, 667, 669, 670, 737, 753, 754, 790 oraz #601, którego listwy są już "trochę" zniszczone a obecnie jest odstawiony po wypadku.
#513 ma nadal białe listwy i już od około miesiąca nie ma części po stronie bez drzwi.
Teraz kremowe listwy ma już wagonów:
440, 446, 452, 501, 508, 509, 525, 538, 539, 540, 567, 571, 575, 576, 604, 618, 625, 631, 632, 664, 667, 669, 670, 737, 753, 754, 790 oraz #601, którego listwy są już "trochę" zniszczone a obecnie jest odstawiony po wypadku.
#513 ma nadal białe listwy i już od około miesiąca nie ma części po stronie bez drzwi.
Po piątkowym zderzeniu #576+575 oraz #325 znacznie pogorszyła się sytuacja taborowa w zajezdni Będzin.
Z powodu wypadku odstawionych jest 7 wagonów (nie licząc #575, który również może być uszkodzony) z czego 2 są w ZUR. Oprócz nich, z innych przyczyn odstawionych jest jeszcze 5 wagonów.
2 inne wagony również mogą być niezdolne do ruchu.
Rozpięte są 4 składy, więc 4 drugie wagony również stoją w zajezdni.
Sprawnych solówek jest więc na pewno 41 a składów 10. Pomiędzy 13 a 16 kursuje planowo 39 solówek i 9 składów. W tych godzinach jest zatem w rezerwie tylko 1 skład oraz 2 solówki.
Jeśli #511 i #601 nie wrócą szybko z Chorzowa to od 4 września będzie [nie] ciekawie...
Z powodu wypadku odstawionych jest 7 wagonów (nie licząc #575, który również może być uszkodzony) z czego 2 są w ZUR. Oprócz nich, z innych przyczyn odstawionych jest jeszcze 5 wagonów.
2 inne wagony również mogą być niezdolne do ruchu.
Rozpięte są 4 składy, więc 4 drugie wagony również stoją w zajezdni.
Sprawnych solówek jest więc na pewno 41 a składów 10. Pomiędzy 13 a 16 kursuje planowo 39 solówek i 9 składów. W tych godzinach jest zatem w rezerwie tylko 1 skład oraz 2 solówki.
Jeśli #511 i #601 nie wrócą szybko z Chorzowa to od 4 września będzie [nie] ciekawie...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 13:17 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj miałem okazję przyjrzeć wagonowi #548. Patrząc na prawy bok wzdłuż dolnej linii okien wyszedł mi... banan. Ponadto fragment dachu na wysokości pokrywy nad pierwszymi drzwiami się dość mocno zapadł. Wygląda to gorzej niż w tym przypadku.Filip_777 pisze:No wiem, wiem. Jego kratownica wygląda jak banan. A #478 też nie lepszy... W ogóle w 105N te kratownice są dość słabe np. w 548+488.
Na portalu WPK napisano że wagon 783 urwał wczoraj sprzęg. http://piotrekw.fotosik.pl/albumy/283975.html#e
Jak już wspomniał kol. as chorzów na torach pojawił się wyłupiony #776. Przedstawiam zatem zdjęcie naszego wy(g)łupka...
ZDJĘCIE #776
Oprócz tego we wnętrzu wagonu poręcze zostały pomalowane na żółto, krzesełka na czerwono, a szafki - jak na ZUR przystało - w kolorze ciemnoszarym. Zainstalowano indywidualne otwieranie drzwi - na szafkach maszyn drzwiowych pojawiły się pomarańczowe lampeczki oznaczone jako "programowanie drzwi". Jeżeli chodzi o przetwornicę, to jest wirująca...
ZDJĘCIE #776
Oprócz tego we wnętrzu wagonu poręcze zostały pomalowane na żółto, krzesełka na czerwono, a szafki - jak na ZUR przystało - w kolorze ciemnoszarym. Zainstalowano indywidualne otwieranie drzwi - na szafkach maszyn drzwiowych pojawiły się pomarańczowe lampeczki oznaczone jako "programowanie drzwi". Jeżeli chodzi o przetwornicę, to jest wirująca...
Nawet fajny jak na wyłupka. Przypuszczam, że doczeka się również przetwornicy statycznej jak dotrze te 100 zamówionych sztuk.
Bardzo również podoba mi się wagon #717 po ZUR jeśli chodzi o wrażenia z jazdy.
Ciekawe czy takie remonty obejmą większą liczbę wagonów. :chytry:
A jak się ma #375 po remoncie ? :mruga:
Bardzo również podoba mi się wagon #717 po ZUR jeśli chodzi o wrażenia z jazdy.
Ciekawe czy takie remonty obejmą większą liczbę wagonów. :chytry:
A jak się ma #375 po remoncie ? :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Są też z tyłu gniazda, chociaż sam nie pamiętam czy je też posiadał wcześniej...Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
#375 aż takiej metamorfozy nie przeszedł. Dostał plastikowe atrapy na reflektory i piękne zakładowe malowanko z kremowym paseczkiem. We wnętrzu też bez wielkich zmian. Pomalowane zostały niektóre elementy, m. in. krzesełka i szafa aparatowa (na kremowo )...Peter pisze:A jak się ma #375 po remoncie ?
Miał z tyłu. Wczśniej był wagonem doczepnym, chyba z #775. W #776 pozostała nasadka na grzybek i mocowania na kabel zasilający z przodu. Ciekawe czy tym razem z drugiego wagonu zrobią pierwszy, tak jak było z #318.rzelfix pisze:Są też z tyłu gniazda, chociaż sam nie pamiętam czy je też posiadał wcześniej...Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
Wg mnie bardzo ładnie wygląda, tylko te światła z przodu trochę dziwne (podobne do tych z #262)rzelfix pisze:Jak już wspomniał kol. as chorzów na torach pojawił się wyłupiony #776. Przedstawiam zatem zdjęcie naszego wy(g)łupka...
ZDJĘCIE #776
Oprócz tego we wnętrzu wagonu poręcze zostały pomalowane na żółto, krzesełka na czerwono, a szafki - jak na ZUR przystało - w kolorze ciemnoszarym. Zainstalowano indywidualne otwieranie drzwi - na szafkach maszyn drzwiowych pojawiły się pomarańczowe lampeczki oznaczone jako "programowanie drzwi". Jeżeli chodzi o przetwornicę, to jest wirująca...
Albo #764.ff pisze:Bardzo to dziwne. Ostatnio w ZUR były przecież tendencje do ich usuwania, a tu mamy założenie nowego. Muszą mieć widocznie jakiś plan, może 791 pójdzie do pary na tył?Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Moim zdaniem zależy to od tego, gdzie ten kabel był zakładany. Jeżeli w Bytomiu to bardzo możliwe, że z myślą o 764, ale jezeli w Chorzowie to nie sądzę. Nie wierzę jakoś w aż taką współpracę między zajezdniami.luki pisze: Albo #764.
A tak przy okazji to przypomniało mi się, że na początku 2003 roku założyli kabel i grzybek do 598, choć w tym przypadku mocowania w tył wcześniej już istniały, ale odkąd pamiętam (od 1999 roku) to nigdy wcześniej kabla i grzybka na dachu nie miał. Pojeżdził tak z miesiąc, może dwa, i ciągle jako solówka, aż w końcu to zdemontowali. Jednak może z jakąś doczepą się na krótko pojawił, ale wątpię.
ZUR to raczej nie zajezdnia lecz zakład remontowy wykonujący naprawy wagonów na zlecenia pozostałych zajezdni. Zresztą tak też już było jeszcze za czasów ZUTiKT-2.ff pisze:Moim zdaniem zależy to od tego, gdzie ten kabel był zakładany. Jeżeli w Bytomiu to bardzo możliwe, że z myślą o 764, ale jezeli w Chorzowie to nie sądzę. Nie wierzę jakoś w aż taką współpracę między zajezdniami.luki pisze: Albo #764.
Wydaje mi się że pozostawienie grzybka i kabla było zlecone przez Zajezdnię Stroszek. Wątpię by od tak ZUR sobie zakładał lub demontował takie rzeczy wg. własnej woli. Choć szafki im malują zapewne nadal na szaro
#791 będzie prędzej solówką, a #764 raczej będą chcieli do czegoś doczepić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
#693 podobno nadal stoi na Zawodziu i nic nie jest przy nim robione. Ponadto nie ma przetwornicy, wygląda też jakby zabierano mu części.
Coś sie obawiam że możemy pożegnać #694+693.
Podejrzane jest że przy #694 ani #693 do dziś nic nie zrobiono.
Coś sie obawiam że możemy pożegnać #694+693.
Podejrzane jest że przy #694 ani #693 do dziś nic nie zrobiono.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
#694 nadal jeździ. Został odmalowany po lewej stronie pod szybą od kabiny motorniczego. Pewnie miał jakąś stłuczkę.luki pisze:#693 podobno nadal stoi na Zawodziu i nic nie jest przy nim robione. Ponadto nie ma przetwornicy, wygląda też jakby zabierano mu części.
Coś sie obawiam że możemy pożegnać #694+693.
Podejrzane jest że przy #694 ani #693 do dziś nic nie zrobiono.
Jak raz wracałem szesnastką w minionym tygodniu w wagonie #340 zepsuło się ostatnie skrzydło czwartych drzwi. Po prostu rozwalił się mechanizm i drzwi nie dało się zamknąć automatycznie. Można było je pchnąć po prostu ręką w celu zamknięcia tak jak skrzydło drzwi od motorniczego, ale i tak zaraz się otwierało. Wagon jechał sobie z otwartym skrzydłem tych drzwi...
*SDIP (U.N.O.)
Hmmm... Ja tę łatę widzę już na zdjęciach z początku roku. Myślę, że w zależności od tego jak pada światło widać ją bardziej lub mniej, a na tym ostatnim na TWB widać akurat bardzo.Boguś pisze:694 nadal jeździ. Został odmalowany po lewej stronie pod szybą od kabiny motorniczego. Pewnie miał jakąś stłuczkę.
Wczoraj widziałem go na 11 po ciemku i wydawało mi się że to raczej coś nowego. Jest tak mniej więcej jak opisuje Boguś...ff pisze:Hmmm... Ja tę łatę widzę już na zdjęciach z początku roku. Myślę, że w zależności od tego jak pada światło widać ją bardziej lub mniej, a na tym ostatnim na TWB widać akurat bardzo.Boguś pisze:694 nadal jeździ. Został odmalowany po lewej stronie pod szybą od kabiny motorniczego. Pewnie miał jakąś stłuczkę.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wybaczcie ale nie miałem gdzie tego wcisnąć a nie chcę zakładać nowego tematu.
Wczoraj jadąc solówką na linii 23 #661 doznałem bardzo miłego zaskoczenia.
Po pierwsze w tramku wszystkie wyświetlacze zewnetrzne dzialały poprawnie (dobra, wiem, że to żadna sensacja).
Ponadto będąc już w tramwaju (wsiadłem na przystanku ośr. sportowy) patrzę na wyświetlacz wewnętrzny który działał! . Przejechałem tramwajem do rynku i zauważyłem że napisy zmieniają się poprawnie i działa jeszcze system głosowego zapowiadania przystanków. Czyżby wdrażali na nowo zapowiadanie przystanków w 105?
Wczoraj jadąc solówką na linii 23 #661 doznałem bardzo miłego zaskoczenia.
Po pierwsze w tramku wszystkie wyświetlacze zewnetrzne dzialały poprawnie (dobra, wiem, że to żadna sensacja).
Ponadto będąc już w tramwaju (wsiadłem na przystanku ośr. sportowy) patrzę na wyświetlacz wewnętrzny który działał! . Przejechałem tramwajem do rynku i zauważyłem że napisy zmieniają się poprawnie i działa jeszcze system głosowego zapowiadania przystanków. Czyżby wdrażali na nowo zapowiadanie przystanków w 105?
- jakiś czas temu informowałem że działo tez to w 1401, ale nie wiem jak teraz.JoHoNuS pisze: Wczoraj jadąc solówką na linii 23 #661 doznałem bardzo miłego zaskoczenia.
Po pierwsze w tramku wszystkie wyświetlacze zewnetrzne dzialały poprawnie (dobra, wiem, że to żadna sensacja).
Ponadto będąc już w tramwaju (wsiadłem na przystanku ośr. sportowy) patrzę na wyświetlacz wewnętrzny który działał! . Przejechałem tramwajem do rynku i zauważyłem że napisy zmieniają się poprawnie i działa jeszcze system głosowego zapowiadania przystanków. Czyżby wdrażali na nowo zapowiadanie przystanków w 105?
Ale widać że coś się lekko rusza, bo naprawdę żeby już na jakimś pociągu była karta pamięci to jednak coś...
Jeszcze raz chciałbym zaznaczyć (dla tych co to błędnie interpretują), że wewnętrzne wyświetlacze w większości są sprawne, a nie działają z powodu braku karty pamięci na których są informacje o nazwach przystanków oraz dźwięki.
A co do zapowiedzi głosowej... gada ten gościu co zawsze, czy babka z karlików ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości