Stan stopiątek

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#51 Post autor: luki » 08 lip 2007, 14:10

Boguś pisze:Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.
Coś mi się zdaje że się za niego w końcu zabrali...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#52 Post autor: Peter » 16 lip 2007, 17:05

W wagonie 105Na #692 trzaska strasznie drugi wózek. Niedługo coś się rozpadnie. Człowiek nie słyszy własnych myśli...
Oderwała się również listwa kremowa na burcie po stronie drzwi na jednym ze spawów. :/
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: luki » 16 lip 2007, 17:16

Peter pisze:W wagonie 105Na #692 trzaska strasznie drugi wózek. Niedługo coś się rozpadnie. Człowiek nie słyszy własnych myśli...
Oderwała się również listwa kremowa na burcie po stronie drzwi na jednym ze spawów. :/
Ten wózek trzaska tak już przynajmniej pół roku. Kiedyś wagon miał zmodyfikowane wózki (nazywają się chyba "ekologiczne") mające lepszą amortyzację.
Obrazek

Potem wagon otrzymał zwykłe wózki. Długo się zastanawiałem co powoduje te wstrząsy. Wydaje mi się że wszystkie koła tego wózka są źle przetoczone i w niektórych miejscach powierzchnia jezdna koła zamiast zaokrąglenia jest płaska (jednym słowem coś ala "jajowate") To chyba powoduje takie wstrząsy i wibracje na cały wóz. A sam wózek to już się sypie od tego.
Kiedyś podobnie trzęsło w #731 ale potem to usunięto.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#54 Post autor: Peter » 16 lip 2007, 17:21

luki pisze:Kiedyś wagon miał zmodyfikowane wózki (nazywają się chyba "ekologiczne") mające lepszą amortyzację.
Nie zwróciłem szczerze mówiąc uwagi czy #692 ma wózki z tymi amortyzatorami. One były jeszcze podczas funkcjonowania składu #728+692. :wink:
Teraz wózek ten wydaje odgłosy trzaskania mniej więcej jakbyś trząsł szufladą wypełnioną sztućcami. Tam się chyba wszystko już rozklekotało... :?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: luki » 17 lip 2007, 16:53

Peter pisze: Nie zwróciłem szczerze mówiąc uwagi czy #692 ma wózki z tymi amortyzatorami. One były jeszcze podczas funkcjonowania składu #728+692. :wink:
Początkowo wydawało mi się że dostał je podczas remontu bieżącego w czasie przebudowy na solo. Ale wtedy zdaje mi się że je wymalowano na szaro, albo wymieniono na inne, i faktycznie takowe miał za #728+692.
Odnośnie tematu, zastąpiono je własnie zwykłymi, czego skutki można podziwiać :scratch: . Jeszcze troche i wóz się cały rozklekota.
Peter pisze: Teraz wózek ten wydaje odgłosy trzaskania mniej więcej jakbyś trząsł szufladą wypełnioną sztućcami. Tam się chyba wszystko już rozklekotało... :?
Heh :twisted: dokładnie tak to można nazwać :mruga:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#56 Post autor: Peter » 17 lip 2007, 17:58

A tymczasem nie wiem czy widzieliście, ale wagon #574 ma z przodu prawą atrapę ryflowaną a lewą pełną taką jaką miał. :mruga:
Znowu któryś wagon upodabnia się do ś.p. #585. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#57 Post autor: Boguś » 17 lip 2007, 18:12

Peter pisze:A tymczasem nie wiem czy widzieliście, ale wagon #574 ma z przodu prawą atrapę ryflowaną a lewą pełną taką jaką miał. :mruga:
Znowu któryś wagon upodabnia się do ś.p. #585. :wink:
Nie widziałem, ale zauważyłem, że #574 ma odmalowany lewy, przedni bok.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#58 Post autor: Peter » 19 lip 2007, 21:43

Mnie bardzo niepokoi nieobecność wagonu #132 z eLki #131+132. Chyba mocno zaniemógł i mam obawy co do jego przyszłości. :(
Ostatnio zmieniony 19 lip 2007, 21:57 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#59 Post autor: Boguś » 19 lip 2007, 21:52

Peter pisze:Mnie bardzo niepokoi nieobecność wagonu #132 z eLki #131+132. Chyba mocno zaniemógł i mam obawy co do jego przyszłości. :(
Na razie stoi sobie na ostatnim torze w hali przewiewnej (chyba tor numer 15)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: Peter » 19 lip 2007, 21:59

Jak w hali to może coś z niego jeszcze będzie, chociaż wskazuje to na odstawienie prawdopodobnie z przyczyn stanu technicznego...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#61 Post autor: Filip_777 » 20 lip 2007, 10:39

Albo powróci do ruchu liniowego... :D

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#62 Post autor: Boguś » 26 lip 2007, 14:02

Peter pisze:Mnie bardzo niepokoi nieobecność wagonu #132 z eLki #131+132. Chyba mocno zaniemógł i mam obawy co do jego przyszłości. :(
Informuje, że #131+132 powrócił do służby.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#63 Post autor: Peter » 26 lip 2007, 16:45

No to odetchnąłem :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: luki » 28 lip 2007, 12:37

Wyjechał #659 po odświeżeniu. Kursuje na 1404.
Ma nowe lub odmalowane hamulce szynowe, luzowniki,
patyk ten co był czyli OTK-2, listwy kremowe...
Teraz już będzie problem odróżnić #675 od #659 ;)
No i czekać na doczepkę :D

P.S. Podziękowania dla Bogusia za cynk... ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#65 Post autor: Boguś » 28 lip 2007, 13:37

luki pisze:Wyjechał #659 po odświeżeniu. Kursuje na 1404.
Ma nowe lub odmalowane hamulce szynowe, luzowniki,
patyk ten co był czyli OTK-2, listwy kremowe...
Teraz już będzie problem odróżnić #675 od #659 ;)
No i czekać na doczepkę :D

P.S. Podziękowania dla Bogusia za cynk... ;)
Nie ma za co.
Dostał nowe atrapki na reflektory (wcześniej miał blachy pomalowane na czarno) i przednie migacze są identyczne jak w #262 i #675.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#66 Post autor: luki » 28 lip 2007, 15:56

Wrzucam fotkę
:arrow: Obrazek
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#67 Post autor: Peter » 28 lip 2007, 22:27

To doczepkę #660 pewnie jeszcze robią. #675 również najpierw jeździł sam co mamy utrwalone. :wink:

A #131+132 razem już widziałem na własne oczy, więc wygląda na wszystko w porządku. :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#68 Post autor: DW » 30 lip 2007, 22:17

W ciągu ostatnich dwóch tygodni listwy z szarych na kremowe przemalowano w wagonach #508 i #539.
Teraz kremowe listwy ma już wagonów:
440, 446, 452, 501, 508, 509, 525, 538, 539, 540, 567, 571, 575, 576, 604, 618, 625, 631, 632, 664, 667, 669, 670, 737, 753, 754, 790 oraz #601, którego listwy są już "trochę" zniszczone a obecnie jest odstawiony po wypadku.

#513 ma nadal białe listwy i już od około miesiąca nie ma części po stronie bez drzwi.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#69 Post autor: Boguś » 09 sie 2007, 22:36

Wagon doczepny #577 miał przeszczep ściany czołowej.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#70 Post autor: Peter » 09 sie 2007, 22:47

To fakt. Zauważyłem to, ale ma nadal pojedyncze gniazdo WS i "wieszaczek na pranie" chyba też został na #578. :wink:
Przykładowo w składzie #609+610 zmienili taki układ na podwójne gniazda zdaje się w okresie jego bytności w chorzowskiej zajezdni.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#71 Post autor: DW » 28 sie 2007, 22:22

Po piątkowym zderzeniu #576+575 oraz #325 znacznie pogorszyła się sytuacja taborowa w zajezdni Będzin.
Z powodu wypadku odstawionych jest 7 wagonów (nie licząc #575, który również może być uszkodzony) z czego 2 są w ZUR. Oprócz nich, z innych przyczyn odstawionych jest jeszcze 5 wagonów.
2 inne wagony również mogą być niezdolne do ruchu.
Rozpięte są 4 składy, więc 4 drugie wagony również stoją w zajezdni.

Sprawnych solówek jest więc na pewno 41 a składów 10. Pomiędzy 13 a 16 kursuje planowo 39 solówek i 9 składów. W tych godzinach jest zatem w rezerwie tylko 1 skład oraz 2 solówki.

Jeśli #511 i #601 nie wrócą szybko z Chorzowa to od 4 września będzie [nie] ciekawie... :?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 13:17 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#72 Post autor: luki » 29 sie 2007, 12:33

DW pisze:Po piątkowym zderzeniu #576+575 oraz #621 znacznie pogorszyła się sytuacja taborowa w zajezdni Będzin.
To #621 też miał jakąś kraksę :? , czy po prostu pomyliłeś go z #325.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#73 Post autor: DW » 29 sie 2007, 13:18

luki pisze:
DW pisze:Po piątkowym zderzeniu #576+575 oraz #621 znacznie pogorszyła się sytuacja taborowa w zajezdni Będzin.
To #621 też miał jakąś kraksę :? , czy po prostu pomyliłeś go z #325.
Pomyłka, przepraszam. Byłem już zmęczony i to pewnie dlatego ;)

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#74 Post autor: JoHoNuS » 29 sie 2007, 13:38

Szkoda że TŚ nie wziął tych dwóch wagonów z Krakowa, na obecną sytuację byłyby jak znalazł, a tak pewnie znowu będą jakieś roszady między zajezdniami żeby zapełnić braki.
:(

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#75 Post autor: Boguś » 01 wrz 2007, 18:10

Solówka #749 ma przednią ścianę w ciemniejszej barwie.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: luki » 02 wrz 2007, 12:44

Boguś pisze:Solówka #749 ma przednią ścianę w ciemniejszej barwie.
Tak, widziałem ostatnio Mama i Ja, ale nie wiedziałem który to wóz. Wygląda że robiona mogła być ściana przednia, może w coś puknął :roll:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#77 Post autor: Peter » 02 wrz 2007, 16:08

Nie wiem czy zwróciliście na to uwage, ale ostatnio jak jechałem w drugim wagonie #314 to zauważyłem że nad pierwszym wózkiem jest bardzo krzywa podłoga. Nie wiem z czego to wynika, ale mocno opada w kierunku drzwi. Może to stan kratownicy jednak :?:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#78 Post autor: Peter » 11 wrz 2007, 07:02

Czy ktoś wie co się dzieje ze składem #492+493 ?

Dawno tych kolesi nie widziałem. :alien:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#79 Post autor: Boguś » 28 wrz 2007, 12:44

Filip_777 pisze:No wiem, wiem. Jego kratownica wygląda jak banan. A #478 też nie lepszy... :( W ogóle w 105N te kratownice są dość słabe np. w 548+488.
Dzisiaj miałem okazję przyjrzeć wagonowi #548. Patrząc na prawy bok wzdłuż dolnej linii okien wyszedł mi... banan. Ponadto fragment dachu na wysokości pokrywy nad pierwszymi drzwiami się dość mocno zapadł. Wygląda to gorzej niż w tym przypadku.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#80 Post autor: Boguś » 01 paź 2007, 20:07

Został pomazany drugi wagon ze składu #574+573. Ma dwa niebieskie napisy po lewej stronie. Jeden jest mniej więcej w środkowej części, a drugi w tylnej.

hanys76
Posty: 9057
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#81 Post autor: hanys76 » 05 paź 2007, 18:30

Na portalu WPK napisano że wagon 783 urwał wczoraj sprzęg. http://piotrekw.fotosik.pl/albumy/283975.html#e

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#82 Post autor: Peter » 05 paź 2007, 19:31

Jak widać to przez pchanie zdechłego Karlika. O tej wczorajszej awarii za chwilę napiszę zresztą. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#83 Post autor: rzelfix » 07 paź 2007, 14:43

Jak już wspomniał kol. as chorzów na torach pojawił się wyłupiony #776. Przedstawiam zatem zdjęcie naszego wy(g)łupka...

ZDJĘCIE #776

Oprócz tego we wnętrzu wagonu poręcze zostały pomalowane na żółto, krzesełka na czerwono, a szafki - jak na ZUR przystało - w kolorze ciemnoszarym. Zainstalowano indywidualne otwieranie drzwi - na szafkach maszyn drzwiowych pojawiły się pomarańczowe lampeczki oznaczone jako "programowanie drzwi". :P Jeżeli chodzi o przetwornicę, to jest wirująca...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#84 Post autor: Peter » 07 paź 2007, 16:14

Nawet fajny jak na wyłupka. Przypuszczam, że doczeka się również przetwornicy statycznej jak dotrze te 100 zamówionych sztuk. :wink:
Bardzo również podoba mi się wagon #717 po ZUR jeśli chodzi o wrażenia z jazdy.
Ciekawe czy takie remonty obejmą większą liczbę wagonów. :chytry:
A jak się ma #375 po remoncie ? :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#85 Post autor: Boguś » 07 paź 2007, 18:07

Jestem przeciwny wyłupkom, więc mi się nie podoba. Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#86 Post autor: rzelfix » 07 paź 2007, 18:30

Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
Są też z tyłu gniazda, chociaż sam nie pamiętam czy je też posiadał wcześniej...
Peter pisze:A jak się ma #375 po remoncie ?
#375 aż takiej metamorfozy nie przeszedł. :) Dostał plastikowe atrapy na reflektory i piękne zakładowe malowanko z kremowym paseczkiem. We wnętrzu też bez wielkich zmian. Pomalowane zostały niektóre elementy, m. in. krzesełka i szafa aparatowa (na kremowo :twisted: )...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#87 Post autor: Boguś » 07 paź 2007, 18:57

rzelfix pisze:
Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
Są też z tyłu gniazda, chociaż sam nie pamiętam czy je też posiadał wcześniej...
Miał z tyłu. Wczśniej był wagonem doczepnym, chyba z #775. W #776 pozostała nasadka na grzybek i mocowania na kabel zasilający z przodu. Ciekawe czy tym razem z drugiego wagonu zrobią pierwszy, tak jak było z #318.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#88 Post autor: Peter » 07 paź 2007, 19:05

Zgadza się. Skład #775+776 jeździł na linii 6, kiedy Stroszek dostał przydział na niektóre pociągi właśnie na tej linii wcześniej wyłącznie obsługiwanej przez Zawodzie. O ile mnie pamięć nie myli to był 1998r. w każdym razie gdzieś te okolice czasowe. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#89 Post autor: DW » 07 paź 2007, 19:51

rzelfix pisze:Jak już wspomniał kol. as chorzów na torach pojawił się wyłupiony #776. Przedstawiam zatem zdjęcie naszego wy(g)łupka...

ZDJĘCIE #776

Oprócz tego we wnętrzu wagonu poręcze zostały pomalowane na żółto, krzesełka na czerwono, a szafki - jak na ZUR przystało - w kolorze ciemnoszarym. Zainstalowano indywidualne otwieranie drzwi - na szafkach maszyn drzwiowych pojawiły się pomarańczowe lampeczki oznaczone jako "programowanie drzwi". :P Jeżeli chodzi o przetwornicę, to jest wirująca...
Wg mnie bardzo ładnie wygląda, tylko te światła z przodu trochę dziwne (podobne do tych z #262)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#90 Post autor: ff » 08 paź 2007, 12:17

Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
Bardzo to dziwne. Ostatnio w ZUR były przecież tendencje do ich usuwania, a tu mamy założenie nowego. Muszą mieć widocznie jakiś plan, może 791 pójdzie do pary na tył? :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#91 Post autor: luki » 08 paź 2007, 12:18

ff pisze:
Boguś pisze:Zauważyłem, że zamontowano mu z tyłu grzybek i chyba kabel zasilający.
Bardzo to dziwne. Ostatnio w ZUR były przecież tendencje do ich usuwania, a tu mamy założenie nowego. Muszą mieć widocznie jakiś plan, może 791 pójdzie do pary na tył? :)
Albo #764.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#92 Post autor: ff » 08 paź 2007, 13:26

luki pisze: Albo #764.
Moim zdaniem zależy to od tego, gdzie ten kabel był zakładany. Jeżeli w Bytomiu to bardzo możliwe, że z myślą o 764, ale jezeli w Chorzowie to nie sądzę. ;) Nie wierzę jakoś w aż taką współpracę między zajezdniami.

A tak przy okazji to przypomniało mi się, że na początku 2003 roku założyli kabel i grzybek do 598, choć w tym przypadku mocowania w tył wcześniej już istniały, ale odkąd pamiętam (od 1999 roku) to nigdy wcześniej kabla i grzybka na dachu nie miał. Pojeżdził tak z miesiąc, może dwa, i ciągle jako solówka, aż w końcu to zdemontowali. :) Jednak może z jakąś doczepą się na krótko pojawił, ale wątpię.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#93 Post autor: luki » 08 paź 2007, 14:10

ff pisze:
luki pisze: Albo #764.
Moim zdaniem zależy to od tego, gdzie ten kabel był zakładany. Jeżeli w Bytomiu to bardzo możliwe, że z myślą o 764, ale jezeli w Chorzowie to nie sądzę. ;) Nie wierzę jakoś w aż taką współpracę między zajezdniami.
ZUR to raczej nie zajezdnia lecz zakład remontowy wykonujący naprawy wagonów na zlecenia pozostałych zajezdni. Zresztą tak też już było jeszcze za czasów ZUTiKT-2.
Wydaje mi się że pozostawienie grzybka i kabla było zlecone przez Zajezdnię Stroszek. Wątpię by od tak ZUR sobie zakładał lub demontował takie rzeczy wg. własnej woli. Choć szafki im malują zapewne nadal na szaro ;)
#791 będzie prędzej solówką, a #764 raczej będą chcieli do czegoś doczepić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#94 Post autor: luki » 27 paź 2007, 19:08

#693 podobno nadal stoi na Zawodziu i nic nie jest przy nim robione. Ponadto nie ma przetwornicy, wygląda też jakby zabierano mu części.
Coś sie obawiam że możemy pożegnać #694+693.
Podejrzane jest że przy #694 ani #693 do dziś nic nie zrobiono.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#95 Post autor: Boguś » 27 paź 2007, 19:16

luki pisze:#693 podobno nadal stoi na Zawodziu i nic nie jest przy nim robione. Ponadto nie ma przetwornicy, wygląda też jakby zabierano mu części.
Coś sie obawiam że możemy pożegnać #694+693.
Podejrzane jest że przy #694 ani #693 do dziś nic nie zrobiono.
#694 nadal jeździ. Został odmalowany po lewej stronie pod szybą od kabiny motorniczego. Pewnie miał jakąś stłuczkę.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#96 Post autor: Peter » 28 paź 2007, 14:27

Jak raz wracałem szesnastką w minionym tygodniu w wagonie #340 zepsuło się ostatnie skrzydło czwartych drzwi. Po prostu rozwalił się mechanizm i drzwi nie dało się zamknąć automatycznie. Można było je pchnąć po prostu ręką w celu zamknięcia tak jak skrzydło drzwi od motorniczego, ale i tak zaraz się otwierało. Wagon jechał sobie z otwartym skrzydłem tych drzwi...
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#97 Post autor: ff » 28 paź 2007, 17:47

Boguś pisze:694 nadal jeździ. Został odmalowany po lewej stronie pod szybą od kabiny motorniczego. Pewnie miał jakąś stłuczkę.
Hmmm... Ja tę łatę widzę już na zdjęciach z początku roku. Myślę, że w zależności od tego jak pada światło widać ją bardziej lub mniej, a na tym ostatnim na TWB widać akurat bardzo.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#98 Post autor: luki » 29 paź 2007, 15:21

ff pisze:
Boguś pisze:694 nadal jeździ. Został odmalowany po lewej stronie pod szybą od kabiny motorniczego. Pewnie miał jakąś stłuczkę.
Hmmm... Ja tę łatę widzę już na zdjęciach z początku roku. Myślę, że w zależności od tego jak pada światło widać ją bardziej lub mniej, a na tym ostatnim na TWB widać akurat bardzo.
Wczoraj widziałem go na 11 po ciemku i wydawało mi się że to raczej coś nowego. Jest tak mniej więcej jak opisuje Boguś...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#99 Post autor: JoHoNuS » 01 lis 2007, 12:35

Wybaczcie ale nie miałem gdzie tego wcisnąć a nie chcę zakładać nowego tematu.

Wczoraj jadąc solówką na linii 23 #661 doznałem bardzo miłego zaskoczenia.
Po pierwsze w tramku wszystkie wyświetlacze zewnetrzne dzialały poprawnie (dobra, wiem, że to żadna sensacja).
Ponadto będąc już w tramwaju (wsiadłem na przystanku ośr. sportowy) patrzę na wyświetlacz wewnętrzny który działał! :shock:. Przejechałem tramwajem do rynku i zauważyłem że napisy zmieniają się poprawnie i działa jeszcze system głosowego zapowiadania przystanków. Czyżby wdrażali na nowo zapowiadanie przystanków w 105? :twisted:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: luki » 01 lis 2007, 15:42

JoHoNuS pisze: Wczoraj jadąc solówką na linii 23 #661 doznałem bardzo miłego zaskoczenia.
Po pierwsze w tramku wszystkie wyświetlacze zewnetrzne dzialały poprawnie (dobra, wiem, że to żadna sensacja).
Ponadto będąc już w tramwaju (wsiadłem na przystanku ośr. sportowy) patrzę na wyświetlacz wewnętrzny który działał! :shock:. Przejechałem tramwajem do rynku i zauważyłem że napisy zmieniają się poprawnie i działa jeszcze system głosowego zapowiadania przystanków. Czyżby wdrażali na nowo zapowiadanie przystanków w 105? :twisted:
- jakiś czas temu informowałem że działo tez to w 1401, ale nie wiem jak teraz.
Ale widać że coś się lekko rusza, bo naprawdę żeby już na jakimś pociągu była karta pamięci to jednak coś...
Jeszcze raz chciałbym zaznaczyć (dla tych co to błędnie interpretują), że wewnętrzne wyświetlacze w większości są sprawne, a nie działają z powodu braku karty pamięci na których są informacje o nazwach przystanków oraz dźwięki.

A co do zapowiedzi głosowej... gada ten gościu co zawsze, czy babka z karlików ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości