Ale #598 jest tylko zwykłą stopiątka z zamontowanym tylnym pulpitem.R_G pisze:Nie sądzicie przypadkiem, że #552 wzorem #598 przeszedł jakiś remont i dlatego tak często jest wypuszczany na 'żelazkowe' plany?2601 #552
219 #552
Dobrze by było dopisać właśnie tego typu wozy do jakiejś listy lub stworzyć nową.
Stan stopiątek
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
#552 przechodził ostatnio tylko zwykłe przygotowanie do rejestracji w Będzinie a #598 przechodził naprawę w ZUR, w czasie której zamontowano mu tylny pulpit. #552 zapewne takiego nie ma.R_G pisze:Nie sądzicie przypadkiem, że #552 wzorem #598 przeszedł jakiś remont i dlatego tak często jest wypuszczany na 'żelazkowe' plany?2601 #552
219 #552
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
No pytanie tylko dlaczego tak często pojawia się w 'żelazkowych' planach. Czyżby zwykły zbieg okoliczności? Innych sprawnych solówek na stanie nie mają, że bardzo często w momencie gdy wóz nie jest typem 105N2k wyjeżdża właśnie #552?DW pisze:#552 przechodził ostatnio tylko zwykłe przygotowanie do rejestracji w Będzinie a #598 przechodził naprawę w ZUR, w czasie której zamontowano mu tylny pulpit. #552 zapewne takiego nie ma.R_G pisze:Nie sądzicie przypadkiem, że #552 wzorem #598 przeszedł jakiś remont i dlatego tak często jest wypuszczany na 'żelazkowe' plany?2601 #552
219 #552
Pozdrawiam R1 :santa:
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wagony z tylnym pulpitem manewrowym zostały uwzględnione w liście wagonów zmodernizowanych (link).R_G pisze:Nie sądzicie przypadkiem, że #552 wzorem #598 przeszedł jakiś remont i dlatego tak często jest wypuszczany na 'żelazkowe' plany?2601 #552
219 #552
Dobrze by było dopisać właśnie tego typu wozy do jakiejś listy lub stworzyć nową.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Klosz jest na odwrót.Boguś pisze:Może źle kabelki podłączyli .KZKGaPowicz pisze:Wagon +557 ma źle zamontowany ("do góry nogami") prawy klosz świateł tylnych; jak włącza kierunkowskaz, to miga światło cofania, a gdy będzie cofać, będzie świecić kierunkowskaz
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wagon #677 jest dość kosmicznie pomalowany. Dól klasycznie czerwony natomiast górna część jest... czarna W ciągu dnia postaram się o fotkę.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, 15:30 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Każdy ma prawo do innego zdania, tak samo jednemu coś się podoba, a drugiemu nie. Należy szanować zdanie innych. Mnie za to nie podoba się ta cienka czcionka numerów taborowych.Mikulek pisze:No właśnie, myślę że to pierwsza i ostatnia taka stopiątka, Linia26 i Peter, dla waszego dobra proponuję umówić sobie wizytę u okulisty bo może macie coś z oczami a jeśli z nimi wszystko w porządku to w takim razie "macie gust jak od Kristy biust"...
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nie w tym przypadku. W ogóle TŚ się w du*ie przewraca, komuś trzeba by tam tak porządnie przypieprzyć to odechciało by im się zurków, moderusów, żelazek itd. a tym bardziej takich szpetnych malowań...KZKGaPowicz pisze:Każdy ma prawo do innego zdania, tak samo jednemu coś się podoba, a drugiemu nie.
Ochhhh... nie wiecie jak czasem ręka świerzbi, oj nie wiecie...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Mikulek, łącznie zmieniany 3 razy.
Czarne malowanie wokół okien jednak ciut wcześniej pojawiło się na śląskich wagonach Pt.Dawid71552 pisze:Widze, że TŚ biorą przykład z Tramwajów Warszawskich gdzie niektóre 105-tki też mają inne malowanie zakładowe w tym górna część też jest czarna bodajże.
Co do malowania #677, to trzeba to zobaczyć na żywo. :eye:
*SDIP (U.N.O.)
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ojj, przecie one wyglądają, tak biednie, że szok. Każde miasto ma jakąś inną normalną czcionkę dla Nr bocznych. I te wyglądają bardzo ubogo, Stroszkowe oczywiście w porówaniu z innymi RK. Bo tylko R3 chyba stosuje te wąskie cyfry.KZKGaPowicz pisze:Mnie za to nie podoba się ta cienka czcionka numerów taborowych.
Pozdrawiam
Mikulek pisze:No właśnie, myślę że to pierwsza i ostatnia taka stopiątka, Linia26 i Peter, dla waszego dobra proponuję umówić sobie wizytę u okulisty bo może macie coś z oczami a jeśli z nimi wszystko w porządku to w takim razie "macie gust jak od Kristy biust"...
Pomimo takiego ciśnienia radzę panować nad tym co się pisze. Każdemu może się podobać co innego i każdy ma prawo się na ten temat wypowiedzieć (wszak do tego służy forum). Jedni są bardziej otwarci na nowości, inni mniej. Jednym pasuje taki dobór kolorów, dla innych jest nie do przyjęcia. Trzeba umieć to uszanować.Mikulek pisze:Nie w tym przypadku. W ogóle TŚ się w du*ie przewraca, komuś trzeba by tam tak porządnie przypieprzyć to odechciało by im się zurków, moderusów, żelazek itd. a tym bardziej takich szpetnych malowań...
Ochhhh... nie wiecie jak czasem ręka świerzbi, oj nie wiecie...
Proszę używać kulturalnego języka, bo skończy się to ostrzeżeniem. //KZKGaPowicz
Jestem bardzo ciekaw co ty byś powiedział jakbyś był na moim miejscu. Ciśnienia mam chyba ze 400...
Natomiast drugie posta wolę nawet nie komentować, bo ręka mnie świerzbi, żeby Ci za niego wlepić ostrzeżenie. Ale jako, że nie w tym rzecz, to po prostu proszę, abyś trochę przyhamował w kolejnych wypowiedziach
Ja bardzo zwracam, w oryginalnej czuję się jak w domu, ten piękny zapach, przetwornica wirowa, plastikowe siedzenia i przede wszystkim grzejniki na całej długości wagonu a w np. żelazku: śmierdzi jakąś taką nowoczesnością, okropne buczenie przy ruszaniu i hamowaniu które doprowadza mnie do jasnej cholery, siedzenia nie dość że za wysoko to jeszcze nie wygodne o grzejnikach już nawet nie mówiąc bo nie dość że wygląda to brzydko to jeszcze nie grzeje dobrze, a jak sobie pomyślę o ścianach czołowej i tylnej to dostaję szału...
Jesteś dość niezwykłym pasażerem.Mikulek pisze:Ja bardzo zwracam, w oryginalnej czuję się jak w domu, ten piękny zapach, przetwornica wirowa, plastikowe siedzenia i przede wszystkim grzejniki na całej długości wagonu a w np. żelazku: śmierdzi jakąś taką nowoczesnością, okropne buczenie przy ruszaniu i hamowaniu które doprowadza mnie do jasnej cholery, siedzenia nie dość że za wysoko to jeszcze nie wygodne o grzejnikach już nawet nie mówiąc bo nie dość że wygląda to brzydko to jeszcze nie grzeje dobrze, a jak sobie pomyślę o ścianach czołowej i tylnej to dostaję szału...
Mówisz ? A dlaczego ?
Edycja 02.03.2013
"Witam!
W odpowiedzi na e-mail z zapytaniem o kolorystykę wagonu 677 pragnę poinformować, iż wagon ten wyjechał w trasę w zastępstwie za inny, zdefektowany tramwaj. Była to więc sytuacja awaryjna, w której woleliśmy wysłać w trasę pociąg w takich barwach niż dopuścić do sytuacji, w której jeden z kursów nie zostałby zrealizowany.
Zapewniam, iż Spółka Tramwaje Śląskie nie zmieniła stosowanej kolorystyki wagonów i sposobu ich malowania.
Życzę miłego dnia
Pozdrawiam,
Andrzej Zowada"
Czyli mogę spokojny...
Scaliłem posty.
// Boguś
Edycja 02.03.2013
"Witam!
W odpowiedzi na e-mail z zapytaniem o kolorystykę wagonu 677 pragnę poinformować, iż wagon ten wyjechał w trasę w zastępstwie za inny, zdefektowany tramwaj. Była to więc sytuacja awaryjna, w której woleliśmy wysłać w trasę pociąg w takich barwach niż dopuścić do sytuacji, w której jeden z kursów nie zostałby zrealizowany.
Zapewniam, iż Spółka Tramwaje Śląskie nie zmieniła stosowanej kolorystyki wagonów i sposobu ich malowania.
Życzę miłego dnia
Pozdrawiam,
Andrzej Zowada"
Czyli mogę spokojny...
Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 17:18 przez Mikulek, łącznie zmieniany 1 raz.
To może od razu przesiądźmy się do eNekMikulek pisze:Ja bardzo zwracam, w oryginalnej czuję się jak w domu, ten piękny zapach, przetwornica wirowa, plastikowe siedzenia i przede wszystkim grzejniki na całej długości wagonu a w np. żelazku: śmierdzi jakąś taką nowoczesnością, okropne buczenie przy ruszaniu i hamowaniu które doprowadza mnie do jasnej cholery, siedzenia nie dość że za wysoko to jeszcze nie wygodne o grzejnikach już nawet nie mówiąc bo nie dość że wygląda to brzydko to jeszcze nie grzeje dobrze, a jak sobie pomyślę o ścianach czołowej i tylnej to dostaję szału...
Może TŚ planuje przemalować wszystkie zmodernizowane stopiątki, czyli żelażka i starsze z czasów PKT?
Ale dlaczego od razu do eNek ? Chodzi mi o to by było mniej wydziwiania, czyli tak jak np. #674. Ciekawe jakbyś się czuł jakby Ci odcięto głowę a na jej miejsce wsadzono głowę psa, jakbyś wyglądał ? Po prostu te ściany pasują do reszty jak pięść do nosa... Możecie się śmiać ale ja tam swoje wiem, oryginały są wygodniejsze, bardziej przytulne i koniec kropka...
A co do malowania to nie zmieniają...
A co do malowania to nie zmieniają...
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Dla mnie to nie robi zbyt dużej różnicy.Mikulek pisze:Ale dlaczego od razu do eNek ? Chodzi mi o to by było mniej wydziwiania, czyli tak jak np. #674. Ciekawe jakbyś się czuł jakby Ci odcięto głowę a na jej miejsce wsadzono głowę psa, jakbyś wyglądał ? Po prostu te ściany pasują do reszty jak pięść do nosa... Możecie się śmiać ale ja tam swoje wiem, oryginały są wygodniejsze, bardziej przytulne i koniec kropka...
A co do malowania to nie zmieniają...
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
tutaj jest: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/674. ... =275#77602Łukasz pisze:Czy gdzieś jest odhaczone ze #329 prawdopodobnie otrzymał drzwi z #685. Jeździ z takimi samymi jak #685
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przepraszam bo troche mnie nazwa tematu zaintrygowała a raczej zaprowadziła na pewien tor, chodzi mi o to czy tutaj możemy pisać o stanie stopiątek ale takim stanie że np. w pociągu #xxx odpadają tylne drzwi albo w wagonie #xxx jest pęknieta szyba albo policja wyciągała na przystanku gościa po chyba paru promilach rękoma z wagonu(to ostanie to nie zmyśliłem, naprawde, leżał koleś po niezłej popijawie i na pl. wolności go policjanci wynieśli do radiowozu czy gdzieś tam). Czy tutaj moża zgłaszać takie sytuacje i usterki czy do tego jest inny wątek?
Pozdrawiam
elot360
Pozdrawiam
elot360
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Leżący pijak nie jest częścią wozu a tym bardziej usterką, którą trzeba naprawić To bardziej się nadaje do działu "Dzień po dniu". Natomiast wymienione przez Ciebie inne kwestie jak drzwi czy okna już tak. Choć nikt tu oczywiście nie pisze o każdym szczególe, bo by się całe forum zapchało , tylko o jakiś bardziej istotnych sprawach związanych ze stopiątkamielot360 pisze:Przepraszam bo troche mnie nazwa tematu zaintrygowała a raczej zaprowadziła na pewien tor, chodzi mi o to czy tutaj możemy pisać o stanie stopiątek ale takim stanie że np. w pociągu #xxx odpadają tylne drzwi albo w wagonie #xxx jest pęknieta szyba albo policja wyciągała na przystanku gościa po chyba paru promilach rękoma z wagonu(to ostanie to nie zmyśliłem, naprawde, leżał koleś po niezłej popijawie i na pl. wolności go policjanci wynieśli do radiowozu czy gdzieś tam). Czy tutaj moża zgłaszać takie sytuacje i usterki czy do tego jest inny wątek?
Pozdrawiam
elot360
Przyznaje, trochu przesadziłem z alkoholikiem, ale tak nagle mi wpadło do głowy. Ale dziękuje za info
Edycja, dnia 23.09.2013:
Mam pytanie co do wagonu/doczepki #472/478 (tak zapomniałem już numeru). Konkretnie, chodzi mi o to że ten wagon wyglądał na może starszą produkcje bo przednie ściany od kabiny motorniczego były całe żółte, drzwi od kabiny były chyba mniejsze jeżeli chodzi o szerokość, miały naklejone "nie wchodzić do kabiny, grozi wypadkiem" (coś w ten deseń), ścianka bliżej drzwi nie miała szybki (ta ścianka która oddziela drzwi pierwsze od motorniczego), oraz szafka na te bezpieczniki WN nie sięgała do sufitu tylko tak do 3/4 a ta ostatnia ścianka ta "chudsza" nie była z drewna jak jest w 105 starej generacji tylko z tego samego materiału co reszta kabiny. Moje pytanie jest takie. Czy ktoś z was wie coś o tym wagonie? Jakieś przenumerowania, może migracje jakieś, wypadki i inne wpadki, rok produkcji etc. Z góry dziękuję.
Nie piszemy dwóch postów pod rząd. Posty połączyłem. //KZKGaPowicz.
Edycja, dnia 23.09.2013:
Mam pytanie co do wagonu/doczepki #472/478 (tak zapomniałem już numeru). Konkretnie, chodzi mi o to że ten wagon wyglądał na może starszą produkcje bo przednie ściany od kabiny motorniczego były całe żółte, drzwi od kabiny były chyba mniejsze jeżeli chodzi o szerokość, miały naklejone "nie wchodzić do kabiny, grozi wypadkiem" (coś w ten deseń), ścianka bliżej drzwi nie miała szybki (ta ścianka która oddziela drzwi pierwsze od motorniczego), oraz szafka na te bezpieczniki WN nie sięgała do sufitu tylko tak do 3/4 a ta ostatnia ścianka ta "chudsza" nie była z drewna jak jest w 105 starej generacji tylko z tego samego materiału co reszta kabiny. Moje pytanie jest takie. Czy ktoś z was wie coś o tym wagonie? Jakieś przenumerowania, może migracje jakieś, wypadki i inne wpadki, rok produkcji etc. Z góry dziękuję.
Nie piszemy dwóch postów pod rząd. Posty połączyłem. //KZKGaPowicz.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013, 16:39 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Najprawdopodobniej chodzi Ci o drugi wagon składu 105N #471+478. Wygrodzenie kabiny oraz szafka 3/4 zajezdnia przerobiła we własnym zakresie. Skład ten od początku jeździ na Stroszku. Do 2001 roku jeździł jako #478+479.elot360 pisze:Przyznaje, trochu przesadziłem z alkoholikiem, ale tak nagle mi wpadło do głowy. Ale dziękuje za info
Edycja, dnia 23.09.2013:
Mam pytanie co do wagonu/doczepki #472/478 (tak zapomniałem już numeru). Konkretnie, chodzi mi o to że ten wagon wyglądał na może starszą produkcje bo przednie ściany od kabiny motorniczego były całe żółte, drzwi od kabiny były chyba mniejsze jeżeli chodzi o szerokość, miały naklejone "nie wchodzić do kabiny, grozi wypadkiem" (coś w ten deseń), ścianka bliżej drzwi nie miała szybki (ta ścianka która oddziela drzwi pierwsze od motorniczego), oraz szafka na te bezpieczniki WN nie sięgała do sufitu tylko tak do 3/4 a ta ostatnia ścianka ta "chudsza" nie była z drewna jak jest w 105 starej generacji tylko z tego samego materiału co reszta kabiny. Moje pytanie jest takie. Czy ktoś z was wie coś o tym wagonie? Jakieś przenumerowania, może migracje jakieś, wypadki i inne wpadki, rok produkcji etc. Z góry dziękuję.
Mam pytanie. Raz widziałem taki wagon podczas gdy T33 jeździło na stroszek, a pare razy na linii 5. Chodzi mi tutaj o doczepki gdzie nie ma kabiny motorniczego (moim przykładem będzie #258 z T5). Wiem że takowe wagony są w poznańskich moderusach, ale w 105Na? Czy ktoś was wie w jakich latach i z jakiego przymusu robili takie wagony? Dziękuje za odp.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 67 gości