Stan stopiątek
Stan stopiątek
Postanowiłem dać to tu. Dosyć często był omawiany temat a właściwie stan kratownicy wagonu 105N #471.Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
Wskaże tu wagon z ZKT-3 #487. Z Zawodzia #769adasiek pisze:Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!
Oczywiście nie możemy zapomnieć o #419 ze składu #420+419. Wogóle stan większości "drugich" wagonów woła o pomstę do nieba...A jeśli mowa o zaniedbaniu wagonów-niedawno skasowany #399 był jednym z najgorzej utrzymanych wozów. Niedawno rozbity #619 także nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję że wyjmą z niego wyświetlacze i wsadza do innego wagonu.
#656 po wypadku co miał w Październiku (najechany przez #503) już wrócił na trasę, prawdopodobnie pierwsza jazda była w niedzielę.
Na fotce w listopadzie.
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
Kod: Zaznacz cały
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/65601.jpg
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No nareszcie Blacharkę ma w opłakanym stanie. Mam nadzieję, że trafi też w najbliższej kolejności #588+589 (obdarty zresztą z listew, w zasadzie nadaje się tylko do RK, albo...) i #564+565.luki pisze:Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
*SDIP (U.N.O.)
Tu masz przykład jak Chorzów Batory "dbał" o wagony. Podaje kolejne: #695+696, śp.#697+698, #685+686, #674+673, śp.#335+336, #787, #788, #609+610, #769, #770, można tak wymieniać bez końcaPeter pisze:W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać.
DOPISANE
To samo ma teraz #748Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
Luki wspominając przed chwilą w innym temacie o nowej reklamie Knorr przypomniał mi sprawę blacharki #685+686. Przynajmniej mu ją znowu pomalowali, ale jest w złym stanie...
Zauważyłem również jeden szczegół. Zamiast atrap plastykowych ma przykręcone jakieś czarne blachy mój ulubieniec. Widocznie mocno już tam przerdzewiał (miał i chyba nadal ma wklęsły przód między światłami).
Zauważyłem również jeden szczegół. Zamiast atrap plastykowych ma przykręcone jakieś czarne blachy mój ulubieniec. Widocznie mocno już tam przerdzewiał (miał i chyba nadal ma wklęsły przód między światłami).
*SDIP (U.N.O.)
Pojawiło się świeże zdjęcie #620 Foto
Stał na wolnym powietrzu tyle lat, więc dobrze wyglądać nie może...
Stał na wolnym powietrzu tyle lat, więc dobrze wyglądać nie może...
*SDIP (U.N.O.)
I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia.
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
*SDIP (U.N.O.)
#521 był rok temu odmalowany (również częściowo wewnątrz), a p. statyczną miał już dużo wcześniej.Peter pisze:I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia.
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
#509 rzeczywiście nie jest w najlepszym stanie, a z zewnątrz wygląda strasznie (szczególnie po stronie drzwi). W nie najlepszym stanie są też wagony #526 i #566, które również mają ciche przetwornice.
Najgorzej jest w pierwszym wagonie. Największa dziura jaką widziałem jest pod oknem z tablicą kierunkową po stronie drzwi, jeśli dobrze pamiętam.Peter pisze:Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu.
Jeśli nic z tym nie zrobią, to za niedługo wagon będzie jeździł bez blachy
W zasadzie wszystko jest przegnite. Stopnie schodów się rozlatują. Wszędzie są pospawane. Właśnie szczególnie w #636. W końcu #635 więcej czasu spędził w zajezdni. :mruga:
Oby to się nie skończyło jak ze składem #628+627 a dokładniej z 1-wszym wagonem. Ostatni raz jak jechałem w #628 to gdy padał deszcz wszystko lało się do środka oczywiście przez szafki maszyn drzwiowych (tradycja w stopiątkach), ale nie tylko. Korozja wszechobecna...
Oby to się nie skończyło jak ze składem #628+627 a dokładniej z 1-wszym wagonem. Ostatni raz jak jechałem w #628 to gdy padał deszcz wszystko lało się do środka oczywiście przez szafki maszyn drzwiowych (tradycja w stopiątkach), ale nie tylko. Korozja wszechobecna...
*SDIP (U.N.O.)
Szykuje się w końcu porządne odświeżenie #362. Już można oglądać efekty rocznej pracy
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=126
#465 na razie lata, w hali także #375 z naprawianym przodem, #704. Na zewnątrz jest trochę porysowany z jakiegoś wypadku #713+714, #766, #684, #773+774.
Na hali rewizyjnej stoi także #710 z porysowanym po stłuczce bokiem.
Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.
W galeri przybyło fotek:
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=127
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=128
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=129
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=131
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=132
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=135
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=126
#465 na razie lata, w hali także #375 z naprawianym przodem, #704. Na zewnątrz jest trochę porysowany z jakiegoś wypadku #713+714, #766, #684, #773+774.
Na hali rewizyjnej stoi także #710 z porysowanym po stłuczce bokiem.
Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.
W galeri przybyło fotek:
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=127
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=128
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=129
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=131
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=132
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=135
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
cosik album nie działa:/....aaa sms trzeba wysłać...już dziala
To prawda z tym "27"? Jak tak to ostro.
Dzis zrobilem sobie "mala" przjadzke....jechalem z Gliwic do Dabrowy G....tramwajem. Ciągle jezdza pociagiem wiec raz postanowilem zmienic trase Wybralem najszybszy wariant czyli 1-11-15-21 i za ok. 3,5h byłem w domu. Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor
To prawda z tym "27"? Jak tak to ostro.
Dzis zrobilem sobie "mala" przjadzke....jechalem z Gliwic do Dabrowy G....tramwajem. Ciągle jezdza pociagiem wiec raz postanowilem zmienic trase Wybralem najszybszy wariant czyli 1-11-15-21 i za ok. 3,5h byłem w domu. Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor
#466 jest kasowany w Chorzowie Batorym, albo co bardziej prawdopodobne - już fizycznie nie istnieje.Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor
#763 = 100% kasacja, tu nikt nie miał wątpliwościluki pisze:Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 19:54 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka.Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie.
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??Peter pisze:Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka.Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie.
Może #644+344, ale jest bez przetwornic statycznychSebastian22 pisze: Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 19:50 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
#466 to nie jest na pewno, bo on tak jak pisał Boguś już z dużym prawdopodobieństwem nie istnieje fizycznie. :mruga:
W Bytomiu póki co nie ma składów ze statycznymi przetwornicami. Jest za to cała masa takich solówek patrz
Malowanie kremowe jest typowe dla większości wagonów bytomskich, więc raczej zbiłeś mnie chyba z tropu.
W Bytomiu póki co nie ma składów ze statycznymi przetwornicami. Jest za to cała masa takich solówek patrz
Malowanie kremowe jest typowe dla większości wagonów bytomskich, więc raczej zbiłeś mnie chyba z tropu.
Jak przejmą te nasze tramwaje i znajdą się pieniądze to na pewno #764 i #791 a może i #780 wyremontują. Jednym słowem czas upływa tylko na niekorzyść dla tych wagonów. :mruga:Boguś pisze:#763 = 100% kasacja
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
*SDIP (U.N.O.)
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=137Peter pisze:Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka.Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
A propos zauważyłem, że od niedawna znowu zaczęli zakładać osłony kół w wózkach. Właśnie na fotce sobie takowe stoją obok wagonu. 8)
Przez ostatnie lata z braku pieniędzy na wszystko większość wagonów nie posiadało tych osłon albo w szczątkowej postaci. Teraz przy remontach i odświeżeniach jak spoglądam na wózki, wszystkie wagony dostają te osłony. Początkowo robili to przecinając karbowane rurki z PCV (patrz wagony gliwickie, np. #655+393), a teraz robią już stalowe. :spoko:
Przez ostatnie lata z braku pieniędzy na wszystko większość wagonów nie posiadało tych osłon albo w szczątkowej postaci. Teraz przy remontach i odświeżeniach jak spoglądam na wózki, wszystkie wagony dostają te osłony. Początkowo robili to przecinając karbowane rurki z PCV (patrz wagony gliwickie, np. #655+393), a teraz robią już stalowe. :spoko:
*SDIP (U.N.O.)
Ostatnio zauważyłem, że wagon #737 ma ciekawą przypadłość, tzn. każdy reflektor ma inny. Jeden z typową atrapą (chyba prawy) a drugi z założoną blachą. Podobnie kiedyś też miał wagon #585, z tym że jedną atrapę miał ryflowaną a drugą pełną (Foto).
*SDIP (U.N.O.)
W Będzinie zabrakło już chyba kremowej farby albo, co bardziej prawdopodobne dopadła ich chęć eksprerymentowania z listwami jakiego koloru stopiątka prezentuje się najlepiej.
Tym razem listwy pomalowano na biało Nie jest to ewenement bo białe listwy ma też #627, ale są one "trochę" przybrudzone i tego tak nie widać jak na #513, który to okazał się tym szczęśliwcem a jego listwy wyglądają na trochę szersze zwykłe. Oprócz tego odmalowano tylko niewielką cześć po stronie bez drzwi w ostatnim, najszerszym miejscu wagonu zaraz pod oknami. Ciekawi mnie co było powodem zmiany koloru listew (wcześniej miał szare i nie były zniszczone)?
Przy okazji przejrzałem swoje (i nie swoje) zdjęcia będzińskich wagonów od 2005 r. i odkryłem pare ciekawostek:
- Kremowe listwy w 2005 r. miały wagony #508, #538, #601 i #602 oraz #737, który został odmalowany wiosną 2005 i kremowe listwy ma do dzisiaj, ale jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
- Skład #761+762 w czasie wożenia reklamy "Wasa" oraz #424 przy pierwszych dwóch wersjach "Telegrosika" miały czarne listwy.
- Wagon #523 do czasu odmalowania w 2006 r. miał po stronie drzwi czarne listwy a po przeciwnej stronie szare.
Tym razem listwy pomalowano na biało Nie jest to ewenement bo białe listwy ma też #627, ale są one "trochę" przybrudzone i tego tak nie widać jak na #513, który to okazał się tym szczęśliwcem a jego listwy wyglądają na trochę szersze zwykłe. Oprócz tego odmalowano tylko niewielką cześć po stronie bez drzwi w ostatnim, najszerszym miejscu wagonu zaraz pod oknami. Ciekawi mnie co było powodem zmiany koloru listew (wcześniej miał szare i nie były zniszczone)?
Przy okazji przejrzałem swoje (i nie swoje) zdjęcia będzińskich wagonów od 2005 r. i odkryłem pare ciekawostek:
- Kremowe listwy w 2005 r. miały wagony #508, #538, #601 i #602 oraz #737, który został odmalowany wiosną 2005 i kremowe listwy ma do dzisiaj, ale jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
- Skład #761+762 w czasie wożenia reklamy "Wasa" oraz #424 przy pierwszych dwóch wersjach "Telegrosika" miały czarne listwy.
- Wagon #523 do czasu odmalowania w 2006 r. miał po stronie drzwi czarne listwy a po przeciwnej stronie szare.
Jednak w Będzinie nie zabrakło kremowej farby (albo użyli jej do malowania wcześniej), bo kremowe listwy otrzymał wagon #538. Oprócz tego odmalowano czerwnoną część z przodu przed pierwszymi drzwiami i z tyłu za ostatnimi.
Kremowe listwy ma już 18 wagonów (#501, #509, #525, #540, #567, #571, #575, #576, #618, #631, #632, #667, #669, #670, #754, #790 oraz #737 i #601, który, mam nadzieję, po naprawie przodu zostanie odmalowany).
Kremowe listwy ma już 18 wagonów (#501, #509, #525, #540, #567, #571, #575, #576, #618, #631, #632, #667, #669, #670, #754, #790 oraz #737 i #601, który, mam nadzieję, po naprawie przodu zostanie odmalowany).
Oczywiście, że tymczasowa. Jego doczepa jest uszkodzona po wykolejeniu na Chebziu i stoi w hali na Zawodziu, być może jest już robiona. Gdy zrobią #693 to może zepną go z #749 i zaczną odnawiać #694. Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.Peter pisze:A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości