Strona 1 z 21
Stan stopiątek
: 21 lis 2006, 22:06
autor: Boguś
Postanowiłem dać to tu. Dosyć często był omawiany temat a właściwie stan kratownicy wagonu 105N #471.Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
: 27 lis 2006, 21:21
autor: Peter
Zrobiłem w takim razie nowy temat.
Boguś pisze:Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?
: 27 lis 2006, 21:28
autor: Boguś
Peter pisze:Zrobiłem w takim razie nowy temat.
Boguś pisze:Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?
Cały
: 27 lis 2006, 21:38
autor: Peter
Jakiś czas temu wydawało mi się, że #610 ze składu #609+610 siadł na drugim wózku. Nie przypatrzyłem się jednak czy tak nadal jest. :mruga:
: 28 lis 2006, 16:31
autor: luki
#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...
: 28 lis 2006, 17:39
autor: Boguś
luki pisze:#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...
Racja i to wgnicenie ma już dość długo
: 29 lis 2006, 12:15
autor: Peter
Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
: 02 gru 2006, 17:53
autor: Karol
Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
Nie puknął. W jego przód puknęła któraś śp. stodwójka zadkiem zeszłej zimy.
: 02 gru 2006, 19:56
autor: adasiek
Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!
: 02 gru 2006, 21:34
autor: Boguś
adasiek pisze:Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!
Wskaże tu wagon z ZKT-3 #487. Z Zawodzia #769
: 03 gru 2006, 00:38
autor: adasiek
Oczywiście nie możemy zapomnieć o #419 ze składu #420+419. Wogóle stan większości "drugich" wagonów woła o pomstę do nieba...A jeśli mowa o zaniedbaniu wagonów-niedawno skasowany #399 był jednym z najgorzej utrzymanych wozów. Niedawno rozbity #619 także nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję że wyjmą z niego wyświetlacze i wsadza do innego wagonu.
: 09 sty 2007, 17:00
autor: luki
#656 po wypadku co miał w Październiku (najechany przez #503) już wrócił na trasę, prawdopodobnie pierwsza jazda była w niedzielę.
Kod: Zaznacz cały
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/65601.jpg
Na fotce w listopadzie.
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
: 09 sty 2007, 22:09
autor: Peter
luki pisze:Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
No nareszcie
Blacharkę ma w opłakanym stanie. Mam nadzieję, że trafi też w najbliższej kolejności #588+589 (obdarty zresztą z listew, w zasadzie nadaje się tylko do RK, albo...) i #564+565.
: 09 sty 2007, 22:14
autor: Boguś
luki pisze:
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
Raczej go dostanie, tak jak m. in. #719+720, #561+382
: 25 lut 2007, 18:22
autor: Boguś
Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku. Przeszedł drobny remont blacharki i został pomalowany w barwy kremowo-czerwone.
Widać, że po remoncie #590 odżył na nowo i ładnie się prezentuje
: 27 lut 2007, 17:20
autor: ff
Boguś pisze:Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku.
Ja go widziałem już w środę wieczorem
: 03 mar 2007, 07:33
autor: Peter
W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać.
: 05 mar 2007, 12:04
autor: Boguś
Peter pisze:W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać.
Tu masz przykład jak Chorzów Batory "dbał" o wagony. Podaje kolejne: #695+696, śp.#697+698, #685+686, #674+673, śp.#335+336, #787, #788, #609+610, #769, #770, można tak wymieniać bez końca
DOPISANE
Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
To samo ma teraz #748
: 05 mar 2007, 16:36
autor: Peter
Luki wspominając przed chwilą w innym temacie o nowej reklamie Knorr przypomniał mi sprawę blacharki #685+686. Przynajmniej mu ją znowu pomalowali, ale jest w złym stanie...
Zauważyłem również jeden szczegół. Zamiast atrap plastykowych ma przykręcone jakieś czarne blachy mój ulubieniec. Widocznie mocno już tam przerdzewiał (miał i chyba nadal ma wklęsły przód między światłami).
: 12 kwie 2007, 19:12
autor: Peter
Pojawiło się świeże zdjęcie #620
Foto
Stał na wolnym powietrzu tyle lat, więc dobrze wyglądać nie może...
: 12 kwie 2007, 20:27
autor: ff
Peter pisze:Pojawiło się świeże zdjęcie #620
Foto
W stosunku do tego gdzie stał i jak wyglądał dwa tygodnie temu, nie zmieniło się nic.
: 13 kwie 2007, 19:24
autor: Peter
Tak się dzisiaj przypatrzyłem i muszę stwierdzić, że wagon #768 jest bardzo ciekawy pod względem różnorodności. Ma odmalowany tylko przód, brakujące części fartuchów i rdzę, połówkowy bigiel oraz statyczną przetwornicę. Piękne połączenie.
: 13 kwie 2007, 20:07
autor: JoHoNuS
Jakby to powiedzieć Tramwaje Śląskie lubią być oryginalne w tym co robią nawet dokonując absurdu ale zawsze to jakiś powiew nowoczesności w starych wagonie
: 13 kwie 2007, 20:13
autor: Peter
I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam
). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia.
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
: 13 kwie 2007, 21:16
autor: DW
Peter pisze:I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam
). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia.
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
#521 był rok temu odmalowany (również częściowo wewnątrz), a p. statyczną miał już dużo wcześniej.
#509 rzeczywiście nie jest w najlepszym stanie, a z zewnątrz wygląda strasznie (szczególnie po stronie drzwi). W nie najlepszym stanie są też wagony #526 i #566, które również mają ciche przetwornice.
: 15 kwie 2007, 00:15
autor: ff
W wagonie 699 też brakuje fragmentu fartucha - chodzi o ostatni jego fragment po lewej stronie wagonu. Dziś pewnie też będzie na 11, więc niektórzy może będą mogli się temu przyjrzeć.
: 16 kwie 2007, 20:29
autor: Peter
Dzisiaj przyjrzałem się wagonowi #767 i tak jak w #768 brakuje mu kawałka fartucha za pierwszym wózkiem po stronie bez drzwi. :mruga:
: 21 kwie 2007, 19:46
autor: Boguś
Skład #731+730 zostanie odnowiony. #731 stał w jednej z hal z zaszpachlowanym pudłem a #730 miał odmalowane wózki i stopnie wejściowe
: 25 kwie 2007, 18:18
autor: Peter
Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu.
: 25 kwie 2007, 18:25
autor: DW
Peter pisze:Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu.
Najgorzej jest w pierwszym wagonie. Największa dziura jaką widziałem jest pod oknem z tablicą kierunkową po stronie drzwi, jeśli dobrze pamiętam.
Jeśli nic z tym nie zrobią, to za niedługo wagon będzie jeździł bez blachy
: 25 kwie 2007, 18:30
autor: Boguś
A #691+689 z czymś się pocałował. #691 ma wgnieciony dolny fartuch po lewej stronie
: 25 kwie 2007, 18:31
autor: Peter
W zasadzie wszystko jest przegnite. Stopnie schodów się rozlatują. Wszędzie są pospawane. Właśnie szczególnie w #636. W końcu #635 więcej czasu spędził w zajezdni. :mruga:
Oby to się nie skończyło jak ze składem #628+627 a dokładniej z 1-wszym wagonem. Ostatni raz jak jechałem w #628 to gdy padał deszcz wszystko lało się do środka oczywiście przez szafki maszyn drzwiowych (tradycja w stopiątkach), ale nie tylko. Korozja wszechobecna...
: 30 kwie 2007, 15:43
autor: luki
: 30 kwie 2007, 18:19
autor: Sebastian22
cosik album nie działa:/....aaa sms trzeba wysłać...już dziala
To prawda z tym "27"? Jak tak to ostro.
Dzis zrobilem sobie "mala" przjadzke....jechalem z Gliwic do Dabrowy G....tramwajem. Ciągle jezdza pociagiem wiec raz postanowilem zmienic trase
Wybralem najszybszy wariant czyli 1-11-15-21 i za ok. 3,5h byłem w domu. Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor
: 30 kwie 2007, 19:01
autor: Boguś
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor
#466 jest kasowany w Chorzowie Batorym, albo co bardziej prawdopodobne - już fizycznie nie istnieje.
luki pisze:Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.
#763 = 100% kasacja, tu nikt nie miał wątpliwości
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
: 30 kwie 2007, 19:07
autor: DW
Sebastian22 pisze:To prawda z tym "27"?
Nie można wierzyć we wszystko co jest napisane internecie.
: 30 kwie 2007, 19:14
autor: Peter
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka.
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze
luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie.
: 30 kwie 2007, 19:41
autor: Sebastian22
Peter pisze:Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka.
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze
luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie.
Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??
: 30 kwie 2007, 19:43
autor: Boguś
Sebastian22 pisze:
Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??
Może #644+344, ale jest bez przetwornic statycznych
: 30 kwie 2007, 19:47
autor: Peter
#466 to nie jest na pewno, bo on tak jak pisał Boguś już z dużym prawdopodobieństwem nie istnieje fizycznie. :mruga:
W Bytomiu póki co nie ma składów ze statycznymi przetwornicami. Jest za to cała masa takich solówek
patrz
Malowanie kremowe jest typowe dla większości wagonów bytomskich, więc raczej zbiłeś mnie chyba z tropu.
Boguś pisze:#763 = 100% kasacja
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
Jak przejmą te nasze tramwaje i znajdą się pieniądze to na pewno #764 i #791 a może i #780 wyremontują. Jednym słowem czas upływa tylko na niekorzyść dla tych wagonów. :mruga:
: 01 maja 2007, 12:49
autor: luki
Peter pisze:Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka.
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze
luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie.
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=137
: 01 maja 2007, 13:12
autor: Peter
A propos zauważyłem, że od niedawna znowu zaczęli zakładać osłony kół w wózkach. Właśnie na fotce sobie takowe stoją obok wagonu. 8)
Przez ostatnie lata z braku pieniędzy na wszystko większość wagonów nie posiadało tych osłon albo w szczątkowej postaci. Teraz przy remontach i odświeżeniach jak spoglądam na wózki, wszystkie wagony dostają te osłony. Początkowo robili to przecinając karbowane rurki z PCV (patrz wagony gliwickie, np. #655+393), a teraz robią już stalowe. :spoko:
: 18 maja 2007, 21:41
autor: Peter
Ostatnio zauważyłem, że wagon #737 ma ciekawą przypadłość, tzn. każdy reflektor ma inny. Jeden z typową atrapą (chyba prawy) a drugi z założoną blachą. Podobnie kiedyś też miał wagon #585, z tym że jedną atrapę miał ryflowaną a drugą pełną (
Foto).
: 29 maja 2007, 21:44
autor: DW
W Będzinie zabrakło już chyba kremowej farby albo, co bardziej prawdopodobne dopadła ich chęć eksprerymentowania z listwami jakiego koloru stopiątka prezentuje się najlepiej.
Tym razem listwy pomalowano na
biało Nie jest to ewenement bo białe listwy ma też #627, ale są one "trochę" przybrudzone i tego tak nie widać jak na #
513, który to okazał się tym szczęśliwcem a jego listwy wyglądają na trochę szersze zwykłe. Oprócz tego odmalowano tylko niewielką cześć po stronie bez drzwi w ostatnim, najszerszym miejscu wagonu zaraz pod oknami. Ciekawi mnie co było powodem zmiany koloru listew (wcześniej miał szare i nie były zniszczone)?
Przy okazji przejrzałem swoje (i nie swoje) zdjęcia będzińskich wagonów od 2005 r. i odkryłem pare ciekawostek:
- Kremowe listwy w 2005 r. miały wagony #508, #538, #601 i #602 oraz #737, który został odmalowany wiosną 2005 i kremowe listwy ma do dzisiaj, ale jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
- Skład #761+762 w czasie wożenia reklamy "Wasa" oraz #424 przy pierwszych dwóch wersjach "Telegrosika" miały czarne listwy.
- Wagon #523 do czasu odmalowania w 2006 r. miał po stronie drzwi czarne listwy a po przeciwnej stronie szare.
: 31 maja 2007, 14:47
autor: DW
Jednak w Będzinie nie zabrakło kremowej farby (albo użyli jej do malowania wcześniej), bo kremowe listwy otrzymał wagon #538. Oprócz tego odmalowano czerwnoną część z przodu przed pierwszymi drzwiami i z tyłu za ostatnimi.
Kremowe listwy ma już 18 wagonów (#501, #509, #525, #540, #567, #571, #575, #576, #618, #631, #632, #667, #669, #670, #754, #790 oraz #737 i #601, który, mam nadzieję, po naprawie przodu zostanie odmalowany).
: 23 cze 2007, 16:04
autor: Peter
Taki szczegół.
W wagonie #725 ze składu #725+736 zapadła się trochę podłoga tuż za szafą WN. Kiedyś to samo miało miejsce w wagonie #609, ale teraz temu coś się zapaliło z tego co czytałem na forum ostatnio. :mruga:
: 28 cze 2007, 19:21
autor: DW
Na forum WPK "przemo" napisał, że #639 przeszedł już prace naprawcze. M. in. został odmalowany i otrzymał przyciski do otwierania drzwi.
: 05 lip 2007, 00:06
autor: rzelfix
W Bytomiu odświeżono dwa wagony: #710 oraz #721. Standardowo piękne czerwone malowanie z kremową listewką, wymienione płaty drzwi. W #710 pozostał kawał blachy zamiast dwóch atrap wokół reflektorów. Ciekaw jestem jak sie miewa sprawa z przetwornicami...
: 07 lip 2007, 22:41
autor: Peter
A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/
: 07 lip 2007, 22:54
autor: Boguś
Peter pisze:A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/
Oczywiście, że tymczasowa. Jego doczepa jest uszkodzona po wykolejeniu na Chebziu i stoi w hali na Zawodziu, być może jest już robiona. Gdy zrobią #693 to może zepną go z #749 i zaczną odnawiać #694. Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.