Stan stopiątek
W zeszłym tygodniu #772 stracił pantograf na Armii Krajowej. Pantograf chyba się zaplątał w sieć bo słup jest jest skrzywiony (jest juz wykopana dziura pod nowy)
http://img129.imageshack.us/img129/4620/20090430.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/9568/20090430001.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/3612/20090430002.jpg
Skłąd odjechał z podniesonym pantografem w #771. Przed chorzowskim rynkiem jednak zdefektował. Pchał go skład na 9 ale nie pamiętam jaki.
http://img129.imageshack.us/img129/164/20090430004.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/4620/20090430.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/9568/20090430001.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/3612/20090430002.jpg
Skłąd odjechał z podniesonym pantografem w #771. Przed chorzowskim rynkiem jednak zdefektował. Pchał go skład na 9 ale nie pamiętam jaki.
http://img129.imageshack.us/img129/164/20090430004.jpg
Dzisiaj wsiadłem sobie do wagonu #679 i od razu skojarzyłem jego stan z pewnym zdjęciem w albumie. Uzupełniłem więc dane, bo nie było dotychczas wiadomo co to za wagon.
W tej chwili #680+679 to jeden z największych jak nie największy trup na Zawodziu #679
W fatalnym stanie są też moim zdaniem bytomski #470 zawodziańskie #495+496 i wspominany #695+593. Pełno rdzy i dziury w blacharce to standard w tych składach.
Najbardziej w sumie zadziwia stan #495+496, ale po bliższych oględzinach nie ma wątpliwości. :/
W tej chwili #680+679 to jeden z największych jak nie największy trup na Zawodziu #679
W fatalnym stanie są też moim zdaniem bytomski #470 zawodziańskie #495+496 i wspominany #695+593. Pełno rdzy i dziury w blacharce to standard w tych składach.
Najbardziej w sumie zadziwia stan #495+496, ale po bliższych oględzinach nie ma wątpliwości. :/
*SDIP (U.N.O.)
Zgarniacza nie ma także wagon #371.Boguś pisze:Kilka drugich wagonów z Będzina ma zgarniacze, m. in. #571+618 i #604+603.Peter pisze:Nie sprawdzałem wszystkich, ale z reguły drugie wagony stałych składów nie mają zgarniaczy. Mają je drugie wagony połączonych solówek jak np. #748+747 czy #505+504 lub połączonych wagonów solo i ze składów jak np. #276+278.105N-#338 pisze:Natomiast 557 nie ma przedniego zgarniacza.
Jeśli mowa o zgarniaczach, to zauważyłem, że #771 nie ma go z przodu.
Tak się zastanawiam czy reklama na skład 495+496 nie została niedawno odnowiona lub tylko w pewnych miejscach. Z tyłu w ogóle nie ma jaja, a napisy na szybach (adres internetowy www.netto.pl) widać, że były naklejane już dwukrotnie, bo zostały ślady.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wagon #342 nie ma tylnych prawych drzwi (patrząc od tyłu wagonu) w kolorze pomarańczowym. Są one teraz w kolorze drzwi pozostałych stojedenastek. Z pewnością dostał je od wagonu #360, bo #360 natomiast w tym samym miejscu, co opisywany wcześniej wagon #342 ma drzwi w kolorze pomarańczowym. Z całą pewnością stwierdzam zatem, że zamienili je między w/w wagonami.
Na tyle wagonu #773 (z prawej strony tyłu, patrząc od tyłu wagonu) ma napis:
A u góry i pod spodem K. Na dodatek przed tylnymi drzwiami na wysokości okien ma urwany dość spory kawałek kremowej farby. Zaś wagon #329 pod oknem z przodu wagonu, z jego prawej strony (przed pierwszymi drzwiami) ma oderwany również dość spory kawałek, ale czerwonej farby.
Wagon #614 nie ma tabliczki informującej o remoncie wagonu między drugimi i trzecimi drzwiami. Z sufitu obok wspomnianych wcześniej drzwi zwisała biała naklejka. Być może sufit ten został uszkodzony, a naklejka miała zakryć ten mankament, lecz to są już moje przypuszczenia.
Na tyle wagonu #773 (z prawej strony tyłu, patrząc od tyłu wagonu) ma napis:
A u góry i pod spodem K. Na dodatek przed tylnymi drzwiami na wysokości okien ma urwany dość spory kawałek kremowej farby. Zaś wagon #329 pod oknem z przodu wagonu, z jego prawej strony (przed pierwszymi drzwiami) ma oderwany również dość spory kawałek, ale czerwonej farby.
Wagon #614 nie ma tabliczki informującej o remoncie wagonu między drugimi i trzecimi drzwiami. Z sufitu obok wspomnianych wcześniej drzwi zwisała biała naklejka. Być może sufit ten został uszkodzony, a naklejka miała zakryć ten mankament, lecz to są już moje przypuszczenia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zauważyłem, że skład 702+701 ma wymienioną większość charakterystycznych szerokich listew na gładkie. Wymieniono je po prawej stronie w wagonie 702 (wszystkie odcinki) oraz w przedniej części wagonu 701. Została zatem tylko w tylnej części 701. Wydaje mi się, że zmieniono to podczas niedawnej rejestracji, ewentualnie teraz w czasie aktualnego zniknęcia i przemalowywania. Nie wiem jak z lewej strony, ale chyba została szeroka po staremu, bo to bym raczej od razu zauważył.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W +701 też jest nadal szeroka.Boguś pisze:Lewa listwa w #702+ jest szeroka, natomiast w +701 chyba jest gładka.ff pisze:Nie wiem jak z lewej strony, ale chyba została szeroka po staremu, bo to bym raczej od razu zauważył.
Miejsca te zostały przez weekend (już na Stroszku) zamalowane na czerwono, ale znacznie ciemniejszym odcieniem farby.ff pisze:Skład 467+489 prawdopodobnie zaczyna rdzewieć i gnić w niektórych miejscach. Z przodu i na lewym boku pod oknami pojawiły się miejsca... zaklejone niebieską taśmą klejącą
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Gliwickie żelazko #742 między pierwszymi a drugimi drzwiami ma czarną smugę jakby z przetarcia. Być może wagon zawadził o coś albo coś zawadziło o wagon.
Edycja 13.09.2009:
Wagon +493 ma wgnieciony tył (wgniecenie poziome na dole pudła nad zderzakiem).
Edycja 13.09.2009:
Wagon +493 ma wgnieciony tył (wgniecenie poziome na dole pudła nad zderzakiem).
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2009, 12:05 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przegniło kiedyś także wnętrze gliwickiego wagonu #420, teraz ma pomalowane te przegnicia farbą (widziałem z przodu po lewej i prawej stronie, nie wiem jak reszta wnętrza wagonu w czasie gnicia i teraz). Poza tym wydaje mi się, że jeszcze jeden wagon również zaczynał gnić wewnątrz, tylko nie wiem jaki. Mam tutaj na myśli te drewnopodobne wykończenia wnętrza wagonu.
Ponadto bytomski wagon #776 ma tył pomazany spray'em (farbą). Niestety zauważyłem to wczoraj wieczorem i nie jestem teraz w stanie określić, czym dokładnie został oszpecony.
Ponadto bytomski wagon #776 ma tył pomazany spray'em (farbą). Niestety zauważyłem to wczoraj wieczorem i nie jestem teraz w stanie określić, czym dokładnie został oszpecony.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Łącznie 9 wozów liniowych (poza wymienionymi [bez #509] był to też pewnie #526, który manewrował po zajezdni) oraz 5 technicznych (wymieniony wcześniej #2 oraz 2 pługi i 2 lorki).R_G pisze:Rejestrację przechodziły dziś #509, #511, #515, #532, #535 i #539, L #2 (który został częściowo odmalowany). Czyli jak na razie wagony 105N nie są w tragicznym stanie skoro się je dalej eksploatuje i rejestruje
Zachowane 105N nie są jeszcze w aż takim złym stanie, ale za parę lat już ich pewnie nie będzie...
Rano też był na 26 (poc. 2611) Może był to #501, który ostatnio "zaginął".Marcin pisze:Hm, przed 17:00 widziałem jak śmigał na 26... Jestem w 100% że to był ten wagon miał błyszczącą folię na przedniej szybie koło wyświetlacza tak jak #511 koło kasetki.R_G pisze:#509
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie cały tylko tą część, której nie mają bytomskie żelazka #766 i #777 (widoczna, a raczej 'niewidoczna', na fotce na poprzedniej stronie).Marcin pisze:Jak donosi DW żelazko #784 ma popękany cały tylni zderzak.
Zauważyłem, że jest on popękanych w paru miejscach, tak jakby coś w niego lekko przywaliło.
Żelazko #761 ma pęknięty tylny zderzak
Prawdop. lekko wjechał w niego inny wagon i choć #761 może jeździć, to jednak uszkodzony zderzak nieco rzuca się w oczy.
http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-492
http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-491
Jeszcze jedna fotka poniżej.
To już kolejne uszkodzenie tylnego zderzaka w "żelazku". Bez nich jeżdżą już bytomskie - #766 i #777, a katowicki #784 ma popękany w paru miejscach.
Nie wspomnę już o wozie #670 z rozbitym tyłem.
Prawdop. lekko wjechał w niego inny wagon i choć #761 może jeździć, to jednak uszkodzony zderzak nieco rzuca się w oczy.
http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-492
http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-491
Jeszcze jedna fotka poniżej.
To już kolejne uszkodzenie tylnego zderzaka w "żelazku". Bez nich jeżdżą już bytomskie - #766 i #777, a katowicki #784 ma popękany w paru miejscach.
Nie wspomnę już o wozie #670 z rozbitym tyłem.
Poprawiłem linki
Zastanawiam czy do uszkodzenia nie doszło przy tym zabiegu http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-344
Zastanawiam czy do uszkodzenia nie doszło przy tym zabiegu http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-344
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Odświeżono malowanie wagonu #408. Dostał także czarne plastikowe atrapy na światła. Mam nadzieję, że go nie skasują.
Edycja, dnia 23.10.2009:
Pomyliłem się wczoraj, ponieważ wagon ten nadal ma blachy, ale za to bardzo ładnie się prezentuje. W dodatku z wagonu #785 zdemontowano wszystkie światełka obrysowe po bokach oraz gabarytowe z przodu i z tyłu, które po zmierzchu upodabniały ten wagon z daleka do 116Nd ("Karlika")
Edycja, dnia 23.10.2009:
Pomyliłem się wczoraj, ponieważ wagon ten nadal ma blachy, ale za to bardzo ładnie się prezentuje. W dodatku z wagonu #785 zdemontowano wszystkie światełka obrysowe po bokach oraz gabarytowe z przodu i z tyłu, które po zmierzchu upodabniały ten wagon z daleka do 116Nd ("Karlika")
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Coś Ci się musiało pomylić, bo #785 ma te światełka dalejKZKGaPowicz pisze:W dodatku z wagonu #785 zdemontowano wszystkie światełka obrysowe po bokach oraz gabarytowe z przodu i z tyłu, które po zmierzchu upodabniały ten wagon z daleka do 116Nd ("Karlika")
PS. Przedostatnie krzesełko w wagonie #556+ po stronie drzwi się trochę obaliło i prawie leży na ziemi. Ogólnie stan niektórych krzesełek w gliwickich składach nie jest za dobry - niektóre z prostymi nie mają nic wspólnego, zaś inne są prawie jak obrotowe. Można się pokręcić, bo z jednego mocowania do ściany bocznej już spadły. Ale to tak jako ciekawostkę podaję
Podobne cyrki z krzesełkami zaobserwowałem dziś w wagonie #530 .rafalurbino18 pisze:PS. Przedostatnie krzesełko w wagonie #556+ po stronie drzwi się trochę obaliło i prawie leży na ziemi. Ogólnie stan niektórych krzesełek w gliwickich składach nie jest za dobry - niektóre z prostymi nie mają nic wspólnego, zaś inne są prawie jak obrotowe. Można się pokręcić, bo z jednego mocowania do ściany bocznej już spadły. Ale to tak jako ciekawostkę podaję
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W czwartek jeszcze ich nie miał, bo mu się przyglądałem. Miał tylko te po bokach przy dole, tak jak mają "żelazka".rafalurbino18 pisze:Coś Ci się musiało pomylić, bo #785 ma te światełka dalej
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja właśnie mówię o tych na dole Co do tych górnych to coś mi się wydawało, że już wcześniej ich nie miał.KZKGaPowicz pisze:W czwartek jeszcze ich nie miał, bo mu się przyglądałem. Miał tylko te po bokach przy dole, tak jak mają "żelazka".rafalurbino18 pisze:Coś Ci się musiało pomylić, bo #785 ma te światełka dalej
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Prawdopodobnie skład #250+251 musiał uczestniczyć w jakimś wypadku, gdyż drugi wagon ma nową tylną ścianę, pozbawioną gniazd sterowania ukrotnionego.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 21:23 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W wagonie #614 na kilku siedzeniach wymieniono tapicerkę. Niektóre mają tapicerkę wymienioną w całości, a jednemu (być może i więcej) wymieniono tylko część (nie pamiętam czy oparcie lub część dolną).
Edycja, dnia 28.11.2009:
Wagonowi +341 zdemontowano z przodu wycieraczkę
Edycja, dnia 28.11.2009:
Wagonowi +341 zdemontowano z przodu wycieraczkę
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Poza tym ktoś się podpisał na przedniej ścianie czarnym markerem.KZKGaPowicz pisze:Wagonowi +341 zdemontowano z przodu wycieraczkę
EDIT 03.12
Bardzo fajny przycisk do otwierania drzwi jest przy ostatnich drzwiach w wagonie 374. Jest to czerwony kwadratowy przycisk na szarej obudowie przykręconej do poręczy (czyli nowszy typ, który jest wprowadzany od kilku lat), a tuż nad przyciskiem jest mała czerwona żaróweczka, które oświeca się po naciśnięciu. Na pozostałych poręczach obudowy przycisków są bez lampki i są koloru żółtego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości