Stan stopiątek

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#401 Post autor: Marcin » 12 gru 2008, 13:32

Kamil pisze:#540 już jest naprawiony, jest cały odmalowany i chyba ma przetwornicę statyczną
On miał przetwornicę statyczną a widziałeś go może na 27?.

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#402 Post autor: Kamil » 12 gru 2008, 13:33

Marcin pisze:On miał przetwornicę statyczną a widziałeś go może na 27?
On dziś jeździ na 277

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#403 Post autor: DW » 12 gru 2008, 15:52

Marcin pisze:
Kamil pisze:#540 już jest naprawiony, jest cały odmalowany i chyba ma przetwornicę statyczną
On miał przetwornicę statyczną a widziałeś go może na 27?.
Miał, ale została uszkodzona w trakcie wykolejenia.
Nowa statyczna pochodzi pewnie z #761lub #665.
Odmalowane są wszystkie ściany zewnętrzne (wnętrze nadal takie samo).

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#404 Post autor: DW » 19 gru 2008, 18:35

W pierwszym wozie składu #670+669, z lampek itp. spod pokrywy nad całymi drugimi drzwiami oraz z pierwszej nad trzecimi leje się woda. Praktycznie cały czas kapało, z którejś z nich, więc w dachu lub nad drugimi drzwiami musi być jakaś szczelina...
Skład wyjechał dzisiaj pierwszy raz na będzińskie trasy po powrocie z Zawodzia i w autokomputerze, który dostał nie przestawiono numeru wozu (kasowaniki drukowały "631").

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#405 Post autor: DW » 21 gru 2008, 21:54

Katowicki #725 ma bardzo "sprawny" system alarmowy w razie zagrożenia wewnątrz wozu - przy pierwszych drzwiach brakuje hamulca bezpieczeństwa, który jest zdemontowany, a w pokrywach wszystkich drzwi, w przyciskach alarmowych nie ma przycisków (są jedynie lampki)...

Dzisiaj zauważyłem też, że #754 musiał być niedawno pomazany sprayem, gdyż na prawym boku przed 4. drzwiami, na uszczelce od okna widać jeszcze jego ślady.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#406 Post autor: luki » 22 gru 2008, 00:42

DW pisze:Katowicki #725 ma bardzo "sprawny" system alarmowy w razie zagrożenia wewnątrz wozu - przy pierwszych drzwiach brakuje hamulca bezpieczeństwa, który jest zdemontowany, a w pokrywach wszystkich drzwi, w przyciskach alarmowych nie ma przycisków (są jedynie lampki)...
Wydaje mi się, że już z rok temu w niektórych składach na Zawodziu hamulce awaryjne zdejmowane były z nad pierwszych drzwi w wagonach pierwszych. Może nawet gdzieś o tym wspomniałem już kiedyś.
Tłumaczyłem sobie to tym, że po co hamulec tak blisko motorniczego. Jak co to on zahamuje ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#407 Post autor: ff » 26 gru 2008, 12:41

Spojrzałem sobie dziś na dach wagonu 371, a wcześniej na 370. Jak wiemy niedawno zrobili skład 370+371 i musieli zamontować na nowo kabel. Zrobili to niestety na obu wagonach byle jak - kabel jest za długi, są luzy, jakieś pętle, zakręty, nie przylega równo do wagonu i po prostu biegnie trochę krzywo. Normalnie na innych składach kabel jest ładnie napięty i biegnie prosto :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#408 Post autor: R_G » 28 gru 2008, 15:55

W wagonie #515 jednym z niewielu już 105N został wymieniony autokomputer "nowszego" typu wraz z kasownikami na tradycyjnie stosowany. "Nowszego" typu autkomputer w RK-1 ma już tylko wagon #448
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#409 Post autor: DW » 28 gru 2008, 20:50

R_G pisze:W wagonie #515 jednym z niewielu już 105N został wymieniony autokomputer "nowszego" typu wraz z kasownikami na tradycyjnie stosowany. "Nowszego" typu autkomputer w RK-1 ma już tylko wagon #448
Czyli nie ma już kasowników wyświetlających godzinę? :(

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#410 Post autor: R_G » 28 gru 2008, 22:42

DW pisze:
R_G pisze:W wagonie #515 jednym z niewielu już 105N został wymieniony autokomputer "nowszego" typu wraz z kasownikami na tradycyjnie stosowany. "Nowszego" typu autkomputer w RK-1 ma już tylko wagon #448
Czyli nie ma już kasowników wyświetlających godzinę? :(
Dokładnie tak
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#411 Post autor: Kamil » 29 gru 2008, 13:23

W #501 z przodu od strony drzwi nie mia siedzenia

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#412 Post autor: DW » 29 gru 2008, 16:06

Kamil pisze:W #501 z przodu od strony drzwi nie mia siedzenia
Za to w #517 nie ma drugiego od przodu po lewej.

Ze wszystkich wozów, którymi dzisiaj jechałem (#334, #436, #448, #517, #622, #760) w najlepszym stanie jest 105N #448, który co ciekawe miał tylko jeden remont i to prawie najdawniej ze wszystkich, bo w 1993. Jego wnętrze jest wygląda dość ładnie (w porównaniu z innymi), podczas jazdy nie trzęsie, przetwornica, mimo, że jest wirująca, chodzi w miarę cicho i jednostajnie i w dodatku wiadomo jeszcze, która jest godzina (bo jako jedyny ma kasowniki z zegarem).
Za to w większości innych podczas jazdy (i nie tylko) nieprzyjemnie trzęsie. Najgorzej w #334 i #622. W #334 podczas postoju wagon wpada w jakieś wstrząsy, a jak wchodzą do niego ludzie to dodatkowo się kiwa. Za to podczas jazdy na odcinku Będzin Małachowskiego - Koszelew wagon cały czas się kołysał na prawo i na lewo (wiem, że to głównie wina torowiska, ale jakoś zwróciło to moją uwagę). Poza tym przetwornica nie wydawała normalnych dźwięków (takich jakie inne wirujące) tylko słychać było bardzo głośny szum wentylatorów. #622 za to cały się trzęsie podczas jazdy, a przy hamowaniu wydaje dziwne dźwięki ;)

Poza tym w #622 brakuje obudowy od zewnętrznego przycisku do otwierania drzwi, która znajduje się przy pierwszym siedzeniu po prawej stronie.
W #436 natomiast brakuje takiej samej obudowy tylko dot. przycisku przy ostatnich drzwiach, czyli znajdującej się przy ostatnim siedzeniu po tej samej stronie. Zatem w obu przypadkach ktoś może nawet przypadkiem dotknąć kabli, które są na wierzchu...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#413 Post autor: Peter » 29 gru 2008, 18:36

Dzisiaj akurat jechałem #631+632. Na pierwszej szybie od strony drzwi w #631 wisi jeszcze stary plan PKT jakby to kogoś interesowało ;-) Ogólnie będzińskie składy to obraz nędzy i rozpaczy niestety :cry: Przetwornica w #632 na pocieszenie już mi się zdaje nie huczy na pół miasta. Początkowo specjalnie z tego powodu wsiadłem do #631, żeby jeszcze słyszeć coś po wyjściu z wagonu. :twisted:
Za to przetwornica w pierwszym wagonie składu #571+618 nadal huczy jak stary odkurzacz. Ciekawe, że na Zawodziu jeszcze nic z tym nie zrobili. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#414 Post autor: Kamil » 29 gru 2008, 19:37

W #590 nie domykają się drugie drzwi do końca i świeci się biała lampka

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#415 Post autor: Marcin » 02 sty 2009, 18:32

W wagonie #539 nie ma listwy przed pierwszymi drzwiami.

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#416 Post autor: Kamil » 03 sty 2009, 19:19

W wagonie tak jak wcześniej pisałem w 590 nie domykają się drugie drzwi i to samo jest w 591 i tez te same drzwi

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#417 Post autor: observator » 12 sty 2009, 00:00

W wagonie 721 górne prawe ramie pantografu jest nieznacznie skrzywione punktowo tak jakby połamał lub gdzies zawadził, pozwoliłem sobie zaznaczyć na zdjęciu które wstawil ff, pasuje na ten odblask, ewentualnie bardziej na środku. Skrzywienie zauważyłem dzień wcześniej niż wykonanie zdjęcia z kamerki, wtedy był na '7'.
Obrazek
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#418 Post autor: R_G » 12 sty 2009, 19:57

W #539 przy ostatnich drzwiach przycisk IOD wewnątrz trzyma się ledwo na kabelkach.
W #754 boczny wyświetlacz nie wskazuje kierunku.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#419 Post autor: DW » 12 sty 2009, 20:12

R_G pisze:W #754 boczny wyświetlacz nie wskazuje kierunku.
Już od co najmniej paru tygodni, jak tylko go widzę [nie zbyt często] to ma ten wyświetlacz zastawiony tablicą.
Pewnie niebawem dojdzie do tego, że zlikwidują mu wszystkie wyświetlacze (bo tylnego już nie ma)... :|

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#420 Post autor: Kuba » 12 sty 2009, 20:24

w #334 boczny wyświetlacz nie działa. A przetwornica nieźle hałasuje jak wjeżdżał pod syberczaną górkę.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#421 Post autor: DW » 14 sty 2009, 17:02

#633+634 jeździł wczoraj bez autokomputera.

#625 w drzwiach od kabiny motorniczego do wyjścia na zewnątrz zaklejona (plakatem) jest cała dolna szyba i dolna połowa górnej. W prowadzeniu pojazdu motorowemu to raczej nie pomaga...

W #521 ostatnio jak stoi na przystanku (tudzież gdzie indziej) na pulpicie motorniczego zapala się czerwona lampka sygnalizująca zaniki jazdy i hamowania.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#422 Post autor: Peter » 15 sty 2009, 08:31

W drugim wagonie składu #693+694 już był pierwszy akt wandalizmu. Szafka WN była widać cała popisana, tylko że ktoś próbował to zmyć i częściowo się udało. Wszystko obklejone klubowymi naklejkami i naderwany numerek taborowy. Niektórzy to mają orzeszki zamiast mózgów...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#423 Post autor: Kuba » 27 sty 2009, 14:06

W Moderusie #535 strasznie skrzeczy tylni wózek. Nie ważne czy na skrętach czy na prostej skrzeczy okropnie. Podczas dłuższej jazdy dźwięk jest nie do zniesienia.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#424 Post autor: luki » 27 sty 2009, 16:55

Kuba pisze:W Moderusie #535 strasznie skrzeczy tylni wózek. Nie ważne czy na skrętach czy na prostej skrzeczy okropnie. Podczas dłuższej jazdy dźwięk jest nie do zniesienia.
A nie jest to czasem to samo co ostatnio nagrałem w #573 ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#425 Post autor: Kuba » 27 sty 2009, 17:57

luki pisze:
Kuba pisze:W Moderusie #535 strasznie skrzeczy tylni wózek. Nie ważne czy na skrętach czy na prostej skrzeczy okropnie. Podczas dłuższej jazdy dźwięk jest nie do zniesienia.
A nie jest to czasem to samo co ostatnio nagrałem w #573 ?
Nie sądzę. To co nagrałeś brzmi jakby koła tarły o szyny. Coś na kształt czeladzkiej eski przy Orlenie. W #535 brzmi jakby śruba miała zaraz się urwać albo sprężyna wyzionąć ducha. Coś jak by tarło o coś z wielką siłą.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#426 Post autor: Bartek » 28 sty 2009, 11:30

W #517 z RK-1 niema (zdemonotwane/wyrwane) drugiego siedzenia za szafką WN.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#427 Post autor: DW » 31 sty 2009, 22:07

Bartek pisze:W #517 z RK-1 niema (zdemonotwane/wyrwane) drugiego siedzenia za szafką WN.
Nie ma go już od końca grudnia...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#428 Post autor: ff » 07 lut 2009, 18:06

W tym tygodniu zauważyłem, że wagony 370+ i 505+ mają zamontowane na dachu jakąś deskę albo innego rodzaju wstawkę, oddzielającą "trąbkę" od okolicy pantografu. Po zdjęciach widzę, że mają to już od bardzo dawna, jeszcze z czasów chorzowskich.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#429 Post autor: luki » 07 lut 2009, 18:54

ff pisze:W tym tygodniu zauważyłem, że wagony 370+ i 505+ mają zamontowane na dachu jakąś deskę albo innego rodzaju wstawkę, oddzielającą "trąbkę" od okolicy pantografu.
O to chodzi ?
Załączniki
foto: DW
foto: DW
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#430 Post autor: ff » 07 lut 2009, 19:54

luki pisze:O to chodzi ?
Tak :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#431 Post autor: luki » 07 lut 2009, 20:05

ff pisze:
luki pisze:O to chodzi ?
Tak :)
No to nie wiem co to jest :mryellow:
Może ktoś będzie wiedział.

Ja pierwszy raz zauważyłem to jeszcze jak chodziłem do liceum. Był rok może 2004 i przechodziłem się po drodze do szkoły robiąc obchód Pętli Słonecznej. Nie pamiętam na jakim wozie pierwszy raz to ujrzałem, chyba było to 33.
Posiadają to wagony chorzowskie jak właśnie 370, 768, 787, czyli głównie wagony "pierwsze" dawnych składów, bo np. 788 tego chyba nie miał.

Jeszcze #785 to miał przed pożarem. A #787 z prostej przyczyny tego nie ma ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#432 Post autor: ff » 07 lut 2009, 20:08

No tak, +371 i +504 tego nie mają. Podejrzewam, że to jest zamontowane po to, aby głos z głośnika się odbijał i szedł skoncentrowany w stronę przystanku.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#433 Post autor: luki » 07 lut 2009, 20:12

ff pisze:Podejrzewam, że to jest zamontowane po to, aby głos z głośnika się odbijał i szedł skoncentrowany w stronę przystanku.
Możliwe, musiał być to jakiś patent Chorzowa za czasu montażu głośników.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#434 Post autor: Peter » 07 lut 2009, 20:14

To mi wygląda na antenę :arrow: przykład
*SDIP (U.N.O.)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#435 Post autor: puschel » 08 lut 2009, 01:53

A nie jest to przypadkiem pozostałość po tablicy typu " z tramwajem w XXI wiek"? Jakieś wagony chorzowskie to miały kiedyś na dachu.
Puschel

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#436 Post autor: Karol » 08 lut 2009, 10:45

Peter pisze:To mi wygląda na antenę :arrow: przykład
Jeszcze jeden przykład (identyczny sprzęt zamontowany na dachu kibla):

http://www.transportszynowy.pl/urzadzen ... .php#radio

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#437 Post autor: Boguś » 08 lut 2009, 12:06

puschel pisze:A nie jest to przypadkiem pozostałość po tablicy typu " z tramwajem w XXI wiek"? Jakieś wagony chorzowskie to miały kiedyś na dachu.
Wagon #772 miał tablice "Witamy w XXI wieku"
Link

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#438 Post autor: luki » 08 lut 2009, 12:46

Boguś pisze:
puschel pisze:A nie jest to przypadkiem pozostałość po tablicy typu " z tramwajem w XXI wiek"? Jakieś wagony chorzowskie to miały kiedyś na dachu.
Wagon #772 miał tablice "Witamy w XXI wieku"
Link
Właściwie to #771 też. Natomiast oba wagony nie miały tej anteny. (no chyba że przed remontem)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#439 Post autor: ff » 09 lut 2009, 08:31

puschel pisze:A nie jest to przypadkiem pozostałość po tablicy typu " z tramwajem w XXI wiek"? Jakieś wagony chorzowskie to miały kiedyś na dachu.
To miał wagon tylko 772 i nie jest to pozostalość po tym.

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#440 Post autor: piotram » 09 lut 2009, 23:43

To jest zdaje się wyłącznik nadmiarowy (łódzki patent, tam wszystkie to mają)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#441 Post autor: ff » 09 lut 2009, 23:55

To jeszcze prosiłbym o informację czemu służy taki wyłącznik.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#442 Post autor: luki » 10 lut 2009, 00:10

piotram pisze:To jest zdaje się wyłącznik nadmiarowy (łódzki patent, tam wszystkie to mają)
A nie chodziło czasem koledze o "wyłącznik szybki" ? Bo jeśli tak, to to jest raczej antena, a wyłącznik taki mają tylko 116Nd, oraz w krótkim okresie czasu miał 105N-2k #678 (pewnie eksperyment)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#443 Post autor: piotram » 10 lut 2009, 00:11

W wagonie znajduje się "zwykły" wyłącznik, który ma za zadanie odłączać prad przy przeciążeniu, jednak jego wyłączenie jest bardzo "efektowne" (tzn. BUM!!! :) ) i zdarza się, ze ulegają uszkodzeniu urządzenia położone obok niego. Dlatego montuje się dodatkowe wyłączniki na zewnątrz wagonu, bo tam w zasadzie takie wyłączenie nic nie uszkodzi.

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#444 Post autor: piotram » 10 lut 2009, 00:17

luki pisze: A nie chodziło czasem koledze o "wyłącznik szybki" ? Bo jeśli tak, to to jest raczej antena, )
Nie wiem dokładnie jak to się nazywa, może i szybki, w każdym razie u nas się coś takiego od niedawna także stosuje tylko jest większe i montuje się trochę bliżej pantografu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#445 Post autor: luki » 10 lut 2009, 02:02

piotram pisze:Nie wiem dokładnie jak to się nazywa, może i szybki, w każdym razie u nas się coś takiego od niedawna także stosuje tylko jest większe i montuje się trochę bliżej pantografu.
Wydaje mi się jednak, że to na naszych wagonach to nie jest wyłącznik. Są to anteny o jakich już wspomniano w temacie. Natomiast jak już ja wspomniałem był tylko jeden wyłącznik u nas na stopiątkach. Była to większa skrzynka na podstawce i zapewne izolacji, znajdowała się znacznie bliżej pantografu, a nie prawie na krawędzi.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#446 Post autor: ff » 11 lut 2009, 08:42

Wagon +646 jest koszmarnie popisany wewnątrz jakimś grubym czarnym mazakiem (grubości 1 cm) albo farbą. Są to po prostu autografy. Drzwi kabiny, klapy dachowe, obudowy maszyn drzwiowych (widać, że niedawno odmalowane), siedzenia, tapicerka boczna i sufitowa, szyby - wszystko zagryzmolone na jedną modłę. Dominuje podpis, który można odczytać jako BFC i SYF, ale inne też są powtarzalne. Takie są skutki niedzielnych czy późnowieczornych niepodmienionych składów.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#447 Post autor: adam86 » 11 lut 2009, 09:46

ff pisze:Wagon +646 jest koszmarnie popisany wewnątrz jakimś grubym czarnym mazakiem (grubości 1 cm) albo farbą. Są to po prostu autografy. Drzwi kabiny, klapy dachowe, obudowy maszyn drzwiowych (widać, że niedawno odmalowane), siedzenia, tapicerka boczna i sufitowa, szyby - wszystko zagryzmolone na jedną modłę. Dominuje podpis, który można odczytać jako BFC i SYF, ale inne też są powtarzalne. Takie są skutki niedzielnych czy późnowieczornych niepodmienionych składów.
A kto Ci powiedział, że to się dzieje w niedziele, albo wieczorem?
KZKGOP 1779

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#448 Post autor: ff » 11 lut 2009, 18:57

Codziennie widzę puste doczepy na 19 wieczorami, a to wystarczy by małoletnia osoba o niskim ilorazie inteligencji mogła zasmarować cały wagon. W dzień to się nie stanie, bo zawsze jest kilka osób. Natomiast fakt, że nie tylko wtedy tak się może dziać. Kilka razy widziałem już to zjawisko na pętlach, zarówno podczas oczekiwania na tramwaj jak i po celowym zamknięciu się w składzie odbywającym postój.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#449 Post autor: adam86 » 11 lut 2009, 19:13

ff pisze:Codziennie widzę puste doczepy na 19 wieczorami, a to wystarczy by małoletnia osoba o niskim ilorazie inteligencji mogła zasmarować cały wagon. W dzień to się nie stanie, bo zawsze jest kilka osób. Natomiast fakt, że nie tylko wtedy tak się może dziać. Kilka razy widziałem już to zjawisko na pętlach, zarówno podczas oczekiwania na tramwaj jak i po celowym zamknięciu się w składzie odbywającym postój.
A Ty chyba nie myślisz, że jak w tramwaju ktoś będzie to się gówniażernia wystraszy:)
KZKGOP 1779

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#450 Post autor: ff » 11 lut 2009, 19:20

Oczywiście, że tak myślę.

Ps. Może sobie zobacz najpierw jak ten wagon teraz wygląda, a potem ewentualnie wrócimy do rozmowy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości