On miał przetwornicę statyczną a widziałeś go może na 27?.Kamil pisze:#540 już jest naprawiony, jest cały odmalowany i chyba ma przetwornicę statyczną
Stan stopiątek
Miał, ale została uszkodzona w trakcie wykolejenia.Marcin pisze:On miał przetwornicę statyczną a widziałeś go może na 27?.Kamil pisze:#540 już jest naprawiony, jest cały odmalowany i chyba ma przetwornicę statyczną
Nowa statyczna pochodzi pewnie z #761lub #665.
Odmalowane są wszystkie ściany zewnętrzne (wnętrze nadal takie samo).
W pierwszym wozie składu #670+669, z lampek itp. spod pokrywy nad całymi drugimi drzwiami oraz z pierwszej nad trzecimi leje się woda. Praktycznie cały czas kapało, z którejś z nich, więc w dachu lub nad drugimi drzwiami musi być jakaś szczelina...
Skład wyjechał dzisiaj pierwszy raz na będzińskie trasy po powrocie z Zawodzia i w autokomputerze, który dostał nie przestawiono numeru wozu (kasowaniki drukowały "631").
Skład wyjechał dzisiaj pierwszy raz na będzińskie trasy po powrocie z Zawodzia i w autokomputerze, który dostał nie przestawiono numeru wozu (kasowaniki drukowały "631").
Katowicki #725 ma bardzo "sprawny" system alarmowy w razie zagrożenia wewnątrz wozu - przy pierwszych drzwiach brakuje hamulca bezpieczeństwa, który jest zdemontowany, a w pokrywach wszystkich drzwi, w przyciskach alarmowych nie ma przycisków (są jedynie lampki)...
Dzisiaj zauważyłem też, że #754 musiał być niedawno pomazany sprayem, gdyż na prawym boku przed 4. drzwiami, na uszczelce od okna widać jeszcze jego ślady.
Dzisiaj zauważyłem też, że #754 musiał być niedawno pomazany sprayem, gdyż na prawym boku przed 4. drzwiami, na uszczelce od okna widać jeszcze jego ślady.
Wydaje mi się, że już z rok temu w niektórych składach na Zawodziu hamulce awaryjne zdejmowane były z nad pierwszych drzwi w wagonach pierwszych. Może nawet gdzieś o tym wspomniałem już kiedyś.DW pisze:Katowicki #725 ma bardzo "sprawny" system alarmowy w razie zagrożenia wewnątrz wozu - przy pierwszych drzwiach brakuje hamulca bezpieczeństwa, który jest zdemontowany, a w pokrywach wszystkich drzwi, w przyciskach alarmowych nie ma przycisków (są jedynie lampki)...
Tłumaczyłem sobie to tym, że po co hamulec tak blisko motorniczego. Jak co to on zahamuje
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Spojrzałem sobie dziś na dach wagonu 371, a wcześniej na 370. Jak wiemy niedawno zrobili skład 370+371 i musieli zamontować na nowo kabel. Zrobili to niestety na obu wagonach byle jak - kabel jest za długi, są luzy, jakieś pętle, zakręty, nie przylega równo do wagonu i po prostu biegnie trochę krzywo. Normalnie na innych składach kabel jest ładnie napięty i biegnie prosto
Za to w #517 nie ma drugiego od przodu po lewej.Kamil pisze:W #501 z przodu od strony drzwi nie mia siedzenia
Ze wszystkich wozów, którymi dzisiaj jechałem (#334, #436, #448, #517, #622, #760) w najlepszym stanie jest 105N #448, który co ciekawe miał tylko jeden remont i to prawie najdawniej ze wszystkich, bo w 1993. Jego wnętrze jest wygląda dość ładnie (w porównaniu z innymi), podczas jazdy nie trzęsie, przetwornica, mimo, że jest wirująca, chodzi w miarę cicho i jednostajnie i w dodatku wiadomo jeszcze, która jest godzina (bo jako jedyny ma kasowniki z zegarem).
Za to w większości innych podczas jazdy (i nie tylko) nieprzyjemnie trzęsie. Najgorzej w #334 i #622. W #334 podczas postoju wagon wpada w jakieś wstrząsy, a jak wchodzą do niego ludzie to dodatkowo się kiwa. Za to podczas jazdy na odcinku Będzin Małachowskiego - Koszelew wagon cały czas się kołysał na prawo i na lewo (wiem, że to głównie wina torowiska, ale jakoś zwróciło to moją uwagę). Poza tym przetwornica nie wydawała normalnych dźwięków (takich jakie inne wirujące) tylko słychać było bardzo głośny szum wentylatorów. #622 za to cały się trzęsie podczas jazdy, a przy hamowaniu wydaje dziwne dźwięki
Poza tym w #622 brakuje obudowy od zewnętrznego przycisku do otwierania drzwi, która znajduje się przy pierwszym siedzeniu po prawej stronie.
W #436 natomiast brakuje takiej samej obudowy tylko dot. przycisku przy ostatnich drzwiach, czyli znajdującej się przy ostatnim siedzeniu po tej samej stronie. Zatem w obu przypadkach ktoś może nawet przypadkiem dotknąć kabli, które są na wierzchu...
Dzisiaj akurat jechałem #631+632. Na pierwszej szybie od strony drzwi w #631 wisi jeszcze stary plan PKT jakby to kogoś interesowało Ogólnie będzińskie składy to obraz nędzy i rozpaczy niestety Przetwornica w #632 na pocieszenie już mi się zdaje nie huczy na pół miasta. Początkowo specjalnie z tego powodu wsiadłem do #631, żeby jeszcze słyszeć coś po wyjściu z wagonu.
Za to przetwornica w pierwszym wagonie składu #571+618 nadal huczy jak stary odkurzacz. Ciekawe, że na Zawodziu jeszcze nic z tym nie zrobili. :mruga:
Za to przetwornica w pierwszym wagonie składu #571+618 nadal huczy jak stary odkurzacz. Ciekawe, że na Zawodziu jeszcze nic z tym nie zrobili. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
W wagonie 721 górne prawe ramie pantografu jest nieznacznie skrzywione punktowo tak jakby połamał lub gdzies zawadził, pozwoliłem sobie zaznaczyć na zdjęciu które wstawil ff, pasuje na ten odblask, ewentualnie bardziej na środku. Skrzywienie zauważyłem dzień wcześniej niż wykonanie zdjęcia z kamerki, wtedy był na '7'.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
#633+634 jeździł wczoraj bez autokomputera.
#625 w drzwiach od kabiny motorniczego do wyjścia na zewnątrz zaklejona (plakatem) jest cała dolna szyba i dolna połowa górnej. W prowadzeniu pojazdu motorowemu to raczej nie pomaga...
W #521 ostatnio jak stoi na przystanku (tudzież gdzie indziej) na pulpicie motorniczego zapala się czerwona lampka sygnalizująca zaniki jazdy i hamowania.
#625 w drzwiach od kabiny motorniczego do wyjścia na zewnątrz zaklejona (plakatem) jest cała dolna szyba i dolna połowa górnej. W prowadzeniu pojazdu motorowemu to raczej nie pomaga...
W #521 ostatnio jak stoi na przystanku (tudzież gdzie indziej) na pulpicie motorniczego zapala się czerwona lampka sygnalizująca zaniki jazdy i hamowania.
A nie jest to czasem to samo co ostatnio nagrałem w #573 ?Kuba pisze:W Moderusie #535 strasznie skrzeczy tylni wózek. Nie ważne czy na skrętach czy na prostej skrzeczy okropnie. Podczas dłuższej jazdy dźwięk jest nie do zniesienia.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Nie sądzę. To co nagrałeś brzmi jakby koła tarły o szyny. Coś na kształt czeladzkiej eski przy Orlenie. W #535 brzmi jakby śruba miała zaraz się urwać albo sprężyna wyzionąć ducha. Coś jak by tarło o coś z wielką siłą.luki pisze:A nie jest to czasem to samo co ostatnio nagrałem w #573 ?Kuba pisze:W Moderusie #535 strasznie skrzeczy tylni wózek. Nie ważne czy na skrętach czy na prostej skrzeczy okropnie. Podczas dłuższej jazdy dźwięk jest nie do zniesienia.
No to nie wiem co to jest :mryellow:ff pisze:Takluki pisze:O to chodzi ?
Może ktoś będzie wiedział.
Ja pierwszy raz zauważyłem to jeszcze jak chodziłem do liceum. Był rok może 2004 i przechodziłem się po drodze do szkoły robiąc obchód Pętli Słonecznej. Nie pamiętam na jakim wozie pierwszy raz to ujrzałem, chyba było to 33.
Posiadają to wagony chorzowskie jak właśnie 370, 768, 787, czyli głównie wagony "pierwsze" dawnych składów, bo np. 788 tego chyba nie miał.
Jeszcze #785 to miał przed pożarem. A #787 z prostej przyczyny tego nie ma
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeszcze jeden przykład (identyczny sprzęt zamontowany na dachu kibla):Peter pisze:To mi wygląda na antenę przykład
http://www.transportszynowy.pl/urzadzen ... .php#radio
Właściwie to #771 też. Natomiast oba wagony nie miały tej anteny. (no chyba że przed remontem)Boguś pisze:Wagon #772 miał tablice "Witamy w XXI wieku"puschel pisze:A nie jest to przypadkiem pozostałość po tablicy typu " z tramwajem w XXI wiek"? Jakieś wagony chorzowskie to miały kiedyś na dachu.
Link
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
A nie chodziło czasem koledze o "wyłącznik szybki" ? Bo jeśli tak, to to jest raczej antena, a wyłącznik taki mają tylko 116Nd, oraz w krótkim okresie czasu miał 105N-2k #678 (pewnie eksperyment)piotram pisze:To jest zdaje się wyłącznik nadmiarowy (łódzki patent, tam wszystkie to mają)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W wagonie znajduje się "zwykły" wyłącznik, który ma za zadanie odłączać prad przy przeciążeniu, jednak jego wyłączenie jest bardzo "efektowne" (tzn. BUM!!! ) i zdarza się, ze ulegają uszkodzeniu urządzenia położone obok niego. Dlatego montuje się dodatkowe wyłączniki na zewnątrz wagonu, bo tam w zasadzie takie wyłączenie nic nie uszkodzi.
Wydaje mi się jednak, że to na naszych wagonach to nie jest wyłącznik. Są to anteny o jakich już wspomniano w temacie. Natomiast jak już ja wspomniałem był tylko jeden wyłącznik u nas na stopiątkach. Była to większa skrzynka na podstawce i zapewne izolacji, znajdowała się znacznie bliżej pantografu, a nie prawie na krawędzi.piotram pisze:Nie wiem dokładnie jak to się nazywa, może i szybki, w każdym razie u nas się coś takiego od niedawna także stosuje tylko jest większe i montuje się trochę bliżej pantografu.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wagon +646 jest koszmarnie popisany wewnątrz jakimś grubym czarnym mazakiem (grubości 1 cm) albo farbą. Są to po prostu autografy. Drzwi kabiny, klapy dachowe, obudowy maszyn drzwiowych (widać, że niedawno odmalowane), siedzenia, tapicerka boczna i sufitowa, szyby - wszystko zagryzmolone na jedną modłę. Dominuje podpis, który można odczytać jako BFC i SYF, ale inne też są powtarzalne. Takie są skutki niedzielnych czy późnowieczornych niepodmienionych składów.
A kto Ci powiedział, że to się dzieje w niedziele, albo wieczorem?ff pisze:Wagon +646 jest koszmarnie popisany wewnątrz jakimś grubym czarnym mazakiem (grubości 1 cm) albo farbą. Są to po prostu autografy. Drzwi kabiny, klapy dachowe, obudowy maszyn drzwiowych (widać, że niedawno odmalowane), siedzenia, tapicerka boczna i sufitowa, szyby - wszystko zagryzmolone na jedną modłę. Dominuje podpis, który można odczytać jako BFC i SYF, ale inne też są powtarzalne. Takie są skutki niedzielnych czy późnowieczornych niepodmienionych składów.
KZKGOP 1779
Codziennie widzę puste doczepy na 19 wieczorami, a to wystarczy by małoletnia osoba o niskim ilorazie inteligencji mogła zasmarować cały wagon. W dzień to się nie stanie, bo zawsze jest kilka osób. Natomiast fakt, że nie tylko wtedy tak się może dziać. Kilka razy widziałem już to zjawisko na pętlach, zarówno podczas oczekiwania na tramwaj jak i po celowym zamknięciu się w składzie odbywającym postój.
A Ty chyba nie myślisz, że jak w tramwaju ktoś będzie to się gówniażernia wystraszy:)ff pisze:Codziennie widzę puste doczepy na 19 wieczorami, a to wystarczy by małoletnia osoba o niskim ilorazie inteligencji mogła zasmarować cały wagon. W dzień to się nie stanie, bo zawsze jest kilka osób. Natomiast fakt, że nie tylko wtedy tak się może dziać. Kilka razy widziałem już to zjawisko na pętlach, zarówno podczas oczekiwania na tramwaj jak i po celowym zamknięciu się w składzie odbywającym postój.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości