Krakowskie stopiątki w GOPie
Dostawy krakowskich wagonów nie skończyły się na 14 wagonach. W 2007 r. ma do nas dotrzeć prawie dwa razy więcej stopiątek niż w poprzednim roku, bo aż 22 lub 24 .
Myślę, że raczej będzie to ta większa liczba, a mniejsza to może bez wagonów z zamiany z #789.
W końcu numery 264 - 300 są nadal wolne i przydałoby się je czymś zapełnić
Myślę, że raczej będzie to ta większa liczba, a mniejsza to może bez wagonów z zamiany z #789.
W końcu numery 264 - 300 są nadal wolne i przydałoby się je czymś zapełnić
No super, będzie więcej lepszych wagonów. Ciekawe kiedy zaczną się dostawy.
Niestety tak jak Peter pisze, chyba pożegnamy stodówjki. Już właściwie teraz sa na progu swego żywota, tylko 11 sztuk a kiedyś były dziesiątki...
Jeszcze niedawno więcej ich jeździło, niż teraz ich jest.
Niestety tak jak Peter pisze, chyba pożegnamy stodówjki. Już właściwie teraz sa na progu swego żywota, tylko 11 sztuk a kiedyś były dziesiątki...
Jeszcze niedawno więcej ich jeździło, niż teraz ich jest.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Tak dowiedziałem się w zajezdni Będzin od kierownika spraw technicznych czy kogoś takiego (dokładnie nie wiem:) i raczej jest to pewno.Peter pisze:To już jest pewne ? Cieszę się. 24 sztuki 105Na wypełniłyby numery 264 - 287. 8)
Niestety to oznacza koniec stodwójek...
Pewnie Będzin dostanie więcej składów niż jeden oprócz tego za 105NT #789.
Przynajmniej parę razy sobie zdążyłem nim pojeździć.
#163 już pewnie pożegnaliśmy Ciekawe czy zostawią jakąś stodwóję na zabytek lub na coś innego
Ja bym jednak wolał #789, niż krakowski skład, bo m. in. miał przyciski w fajnym miejscu i czasem ludzie naciskali syganał alarmowy
No nareszcie przejechałem się w końcu #260+261. Jest dzisiaj na 3-ce. Czasu było mało, bo mogłem się przejechać tylko jeden przystanek, żeby czasem nie dreptać za dużo na 5-tkę.
Pięknie jest zrobiony wewnątrz ("zwiedziłem" wagon #260). Oczywiście charakterystyczna tabliczka znamionowa, błękitne wnętrze. Ciekawe ciemnoniebieskie krzesełka i z przodu podwójne jak zresztą wiecie. Ja stałem sobie w rzeźni i trzymałem się żółtej rurki.
Ciekawe są drzwi od motorniczego z jakimś takim uszczelnieniem. Nie ma numerka na szafce WN i jest brzydko, bo częściowo tylko zamalowana.
Chyba najlepszy jest to Krakusek póki co.
Pięknie jest zrobiony wewnątrz ("zwiedziłem" wagon #260). Oczywiście charakterystyczna tabliczka znamionowa, błękitne wnętrze. Ciekawe ciemnoniebieskie krzesełka i z przodu podwójne jak zresztą wiecie. Ja stałem sobie w rzeźni i trzymałem się żółtej rurki.
Ciekawe są drzwi od motorniczego z jakimś takim uszczelnieniem. Nie ma numerka na szafce WN i jest brzydko, bo częściowo tylko zamalowana.
Chyba najlepszy jest to Krakusek póki co.
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Być może ta różnica 22/24 wynika z tego, że liczą dwa, które wkrótce będą nasza własnością (przybędzie 22, ale na stan wejdą 24).DW pisze:W 2007 r. ma do nas dotrzeć prawie dwa razy więcej stopiątek niż w poprzednim roku, bo aż 22 lub 24 .
Albo jeszcze inaczej - przybędą fizycznie 24, ale tylko 22 będą wpisane, bo pozostałe dwa to będą zwrócone 111N
Jechałem dzisiaj #250+251. Coś śmierdziało paloną emalią w #251 i szarpał. Nie ma w nim tabliczki znamionowej. Została wyrwana. Zresztą moim zdaniem mogliby te krakowskie tabliczki pousuwać lub zrobić nowe, bo MPK Kraków już nie jest właścicielem tych wagonów, no może prócz #459K i #470K. #262 ma jedynie oryginalną konstalowską tabliczkę. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
105NT #789 ma prawdopodobnie iśc na Kraków, a w zamian skład 105Na, tyle że na początek jako użyczenie, jako własność to pewnie po dostawie tych kilkunastu sztuk...Sebastian22 pisze:Odświeżę temat - wiadomo coś odnośnie dostaw kolejnych 105 z Krakowa? Druga sprawa - to chyba osobna - dot tego 105NT z RK1 ktory ma zostac wymieniony na skład ? Czy to prawda ze dostaniemy 2x105Na?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
A gdzie jest ta informacja, bo nie mogę znaleźć?Boguś pisze:Na WPK pojawiła się informacja, że pojawi się u nas skład #472+473. Wagony są odpowiednio z 1977 i 1976 roku, W 2000 przeszły NG w ramach której zostały wymienione blachy, osprzęt, nowe podwójne rzędy siedzeń. Coś mi się wydaje, że ten skład przyjdzie jako użyczenie za nasz 105NT #789.
Jeśli przybędzie to Będzina to spoko tylko szkoda #789
Tu: http://www.tram-silesia.pl/forum/viewto ... &start=300DW pisze:A gdzie jest ta informacja, bo nie mogę znaleźć?
Co prawda napisał to zwykły użytkownik, ale jest on z Krakowa Fotki #472+473
http://www.phototrans.eu/2-77545.html
http://www.phototrans.eu/2-95495.html
A tu taka mała ciekawostka
http://www.phototrans.eu/2-139153.html
Może ktoś im doniósł o naszych 111N, pomijając zapewne fakt dwustronności i kierunkowości, i pomyśleli że to jakaś nowa moda prosto ze ŚląskaBoguś pisze: A tu taka mała ciekawostka
http://www.phototrans.eu/2-139153.html
A tak po za tym składzik wygląda ciekawie....
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Hehe, widziałem to zdjęcie i faktycznie dziwnie to wygląda. Zastanawiam się nad sensem umieszczania pantografów z tyłu wagonów. :scratch:
Co do #472+473 to mamy nowy skład chociaż nie myślałem, że dostaniemy wagony wyprodukowane przed rokiem 1980. :mruga:
Są jednak po NG a to przedłuży ich żywotność. Zresztą sami sporo mamy roczników 197x no i troszkę stopiątek jeszcze z 1974r.
Czyli wiemy że:
#472 nr fabr. 568, prod. 1977r. (#346 do 1984r.)
#473 nr fabr. 366, prod. 1976r. (do 1979r. #313, od 1979r. do 1983r. #1015)
Na TWB widnieją jako "105N". Ciekawe...
Co do #472+473 to mamy nowy skład chociaż nie myślałem, że dostaniemy wagony wyprodukowane przed rokiem 1980. :mruga:
Są jednak po NG a to przedłuży ich żywotność. Zresztą sami sporo mamy roczników 197x no i troszkę stopiątek jeszcze z 1974r.
Czyli wiemy że:
#472 nr fabr. 568, prod. 1977r. (#346 do 1984r.)
#473 nr fabr. 366, prod. 1976r. (do 1979r. #313, od 1979r. do 1983r. #1015)
Na TWB widnieją jako "105N". Ciekawe...
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
cos zaczelo sie dziac w tej sprawie, choc ktos z forum krakowskiego pisal ze ten sklad nie pojdzie za #789, ale nie wiadomo. Ciekawe czy wysla go z nowymi siedzeniami czy zmienia na jakies stare...Ponoc mamy dostać "duzo" ich stopiatek,robi sie ciekawie.
PS.
Jak wierzyć kolegom z Krakowa skład #472+473 jednak do nas nie przyjedzie, jest tylko chwilowo odstawiony....
PS.
Jak wierzyć kolegom z Krakowa skład #472+473 jednak do nas nie przyjedzie, jest tylko chwilowo odstawiony....
Tak rzeczywiście kol. Michał Wojtaszek zdementował te informacje => LinkSebastian22 pisze:Jak wierzyć kolegom z Krakowa skład #472+473 jednak do nas nie przyjedzie, jest tylko chwilowo odstawiony....
Może to przez te siedzonka ?
W każdym razie i tak przyjedzie do nas dość dużo stopiątek. To jest pewnie zależne jak szybko będą składać swoje NGT6. Chcą mieć jeszcze teraz jakieś rezerwy taborowe. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sebastian cierpliwości. Na razie ani słychu ani dychu. Jedyne jakie ważniejsze rzeczy stały się ostatnio ze stopiątkami w Krakowie to kasacja wagonów #846 i #901. Wagony #472 i #473 zostały ponownie wpisane na stan, ale skreślono skład #461+462 (prod. 1983r.). #462 to doczepa czynna.
Trzeba cierpliwie poczekać na konkretne wiadomości. Może TŚ czekają na następne pieniądze z pomocy publicznej o ile się nie mylę w wysokości 30 mln zł. :mruga:
Trzeba cierpliwie poczekać na konkretne wiadomości. Może TŚ czekają na następne pieniądze z pomocy publicznej o ile się nie mylę w wysokości 30 mln zł. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
W Krakowie czeka już na transport na Śląsk 5 wagonów 105 Na, a byc może 6. Są to: 461-462 r prod 1983, wagon 462 to doczepa, następny skład to 451-452-453 r.prod 1980 i być może wagon 885 po wypadku r. prod 1987. Czyli czekamy aż do nas dotrą. Ciekawe gdzie dostaną przydział. Za kilka dni mija rok pobytu naszych 111 w Krakowie, więc też chyba powinny już wrócic.
Widze, że dostaniemy drugi trójskład, bo nasze krakowiaki #254+255 i #459K jeździły w trójskładzie: #457+458+459 i #459+457+458hanys76 pisze:następny skład to 451-452-453 r.prod 1980
Pewnie z #451+452+452 zrobią skład i solówkę. Fotka tego trójskładu: #451+452+453
Dodaje dwie fotki #461+462: Foto1 i trochę starsza, której opis wiele wyjaśnia: Foto2hanys76 pisze:Są to: 461-462 r prod 1983, wagon 462 to doczepa
#885 w składzie i całyhanys76 pisze:być może wagon 885 po wypadku r. prod 1987.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2007, 22:38 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=6984 TrójSkład 451+452+453 czeka na transport na śląsk. Przed nim odstawiony, czeka też 461+462. Niestety wyświetlacze dachowe, jak widac zdemontowali.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jeden skład powinien byc do Bedzina w zamian za #789.Sebastian22 pisze:To bylo do przewidzenia....ciekawe gdzie trafią....
Reszta pewnie będzie lądować w Zawodziu, i rozsyłana po sztuce do innych zajek. Jeśli Zawodzie dostanie kilka składów (bo będzie do końca roku tego z pewnością więcej) to 102Na będą bardziej zagrożone.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ja się tak wyświetlaczami nie przejmuję. A jak się przyjrzeć to już ma taśmami zabezpieczone drzwi. :mruga:hanys76 pisze: http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=6984 TrójSkład 451+452+453 czeka na transport na śląsk. Przed nim odstawiony, czeka też 461+462. Niestety wyświetlacze dachowe, jak widac zdemontowali.
To są raczej ich ostatnie chwile. Przyjemnie jest jeszcze je zaobserwować na 11.luki pisze:Jeden skład powinien byc do Bedzina w zamian za #789.
Reszta pewnie będzie lądować w Zawodziu, i rozsyłana po sztuce do innych zajek. Jeśli Zawodzie dostanie kilka składów (bo będzie do końca roku tego z pewnością więcej) to 102Na będą bardziej zagrożone.
To jeszcze nie jest pewnie koniec dostaw w tym roku, więc będzie co rozdzielać do poszczególnych zajezdni a akurat Stroszek dostał najwięcej Krakusów dotychczas.Filip_777 pisze:Oby Zawodzie dostało mało składów...
Fakt, że stan taboru (mam na myśli tylko stopiątki) na Stroszku jest gorszy niż na Zawodziu. Teraz może będzie pora na Będzin.
*SDIP (U.N.O.)
Jeszcze celem uzupełnienia wieści ze strony psmkms.
Co ciekawe wóz 105NT #789 ma powrócić po roku służby w Krakowie do Będzina. :mruga:
Co ciekawe wóz 105NT #789 ma powrócić po roku służby w Krakowie do Będzina. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Całe szczęście, bo myślałem, że #789 już nigdy tu nie wróci. Po pracach jakie przejdzie w Krakowie zapewne będzie w o wiele lepszym stanie niż obecnie.Peter pisze:Jeszcze celem uzupełnienia wieści ze strony psmkms.
Co ciekawe wóz 105NT #789 ma powrócić po roku służby w Krakowie do Będzina. :mruga:
Ciekawe, że za niego przybył tylko jeden wagon. Miał być przecież skład...
Niebawem można się spodziewać, że zagłębiowski Krakus zostanie wpisany na stan TŚ i uruchomiony.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jeśli chodzi o foty tego wozu to na pewno są na TWB.Sebastian22 pisze:Fotki tyrystora na zajezdni w Krakowie już są - ma ktoś może foty tego #756?
Jeśli chodzi o fotki #756 na RK-1, to może załatwię...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Peter, ja bym na to nie liczył... przynajmniej na razie. Na zajezdni w Nowej hucie brakuje póki co stopiątek, a "nowe" wiedeńce jeszcze nie do końca zostały uruchomione, także wymiany typu jeden wagon za dwa chyba nie dojdą do skutku. Zobaczymy w listopadzie jak pierwsze NGT6/3 Kr zostaną puszczone na linie. Wtedy powinny ruszyć dostawy stozłomek do GOPu
Byłem dziś na RK-1 i obejrzeliśmy sobie z DW wagon #756, który dostał już literkę "K".
Wagon posiada dwa rzędy siedzeń, tak jak gliwickie #260+261.
Zamontowano już mocowanie na przedni kwadrat, trwa przegląd instalacji wagonu, pulpitu (m.in. wymiana stacyjki). Ponadto ma mieć wymienione koła (bo na tych już nisko siedzi), więc niestety torowiska zagłębiowskie nie poczują krakowskich obręczy
W galerii fotka
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=175
Zapraszam na aktualizacje strony w niedziele, będzie więcej fot, na pewno też DW podeśle swoje ujęcia
Wagon posiada dwa rzędy siedzeń, tak jak gliwickie #260+261.
Zamontowano już mocowanie na przedni kwadrat, trwa przegląd instalacji wagonu, pulpitu (m.in. wymiana stacyjki). Ponadto ma mieć wymienione koła (bo na tych już nisko siedzi), więc niestety torowiska zagłębiowskie nie poczują krakowskich obręczy
W galerii fotka
http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=175
Zapraszam na aktualizacje strony w niedziele, będzie więcej fot, na pewno też DW podeśle swoje ujęcia
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Aha, jeszcze co do tego... a więc w kwietniu jak zdaje mi się Boguś lub DW pisał, dowiedzieliśmy się że za 105NT ma przyjść skład.Peter pisze:Ja myślałem, że przyślą za #789 jednak skład. :mruga:
Tak dokładnie sprawa miała wyglądać, że Będzin dostanie albo skład bez modernizacji, albo solówkę po modernizacji.
Stało się to drugie....
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Hmm moze i lepiej że solówka bo wygląda na pierwszy rzut oka super, mam nadzieje że nie będzie długo stać na hali i wyjedzie zdobywać zagłębiowskie terenyluki pisze:Aha, jeszcze co do tego... a więc w kwietniu jak zdaje mi się Boguś lub DW pisał, dowiedzieliśmy się że za 105NT ma przyjść skład.Peter pisze:Ja myślałem, że przyślą za #789 jednak skład. :mruga:
Tak dokładnie sprawa miała wyglądać, że Będzin dostanie albo skład bez modernizacji, albo solówkę po modernizacji.
Stało się to drugie....
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Szafka jest duża. Po prostu powyżej od przedziału pasażerskiego nie ma drzwiczek. Dostęp do bezpieczników jest od strony motorniczego. Zobacz na fotki wagonu od przodu z zewnątrz, widać otwartą szafkę z bezpiecznikami (najlepiej to widać na zdj. DW gdzie widoczna jest strona z drzwiami)rzelfix pisze:Zaciekawiła mnie pewna sprawa w #756K. Mianowicie szafka na 2/3 wysokości (o ile dobrze zauważyłem ). Czy zatem pewne jest to, że mamy doczynienia ze 105Na, może jednak 105N?
Warto dodać też, że wagon jest utrzymany w idealnym stanie...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości