Krakowskie stopiątki w GOPie
Z cyklu ciekawostki - w wagonie 272+ ostała się boczna kasetka w kabinie motorniczego. Nawet jest cały czas podświetlona żarówką. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek Stroszek kasetki w tym miejscu montował (jak Chorzów, Gliwice czy wcześniej Zawodzie) w związku z tym nigdy nie ma tam włożonego kwadratu, bo motorowi tego patentu nie znają, a szkoda
Dostawy teraz raczej nie ma. Wszystko co jest to z 2008. Te krakusy na Zawodziu po prostu czekają na spragnionych jazdy kursantów OSM.Kamil pisze:Na Zawodziu i w Będziniu jest kolejna dostawa krakusów.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jak wyjechał #283 to wzięliśmy go za #867. A prawdą jest, że #283 to #889, natomiast #867 będzie szkoleniowym #139L. Ciekawe tylko czemu postanowili spiąć #867+890...Peter pisze:Swego czasu 105Na pisał, że miały się pojawić #889+890. Jak patrzyłem do spisu taboru roboczego na WPK #139+140 będą stanowić ex. krakowskie wagony #867+890?
Obecny #283 to jest po prostu ex. #889.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No to komu nie odpowiadała by konfiguracja #889+890 jako #139+140, a #283 zrobić z #867.memphis pisze:Bo potrzeba składu do szkolenia, a nie solówek, a 890 jest drugim wagonem składu, za bardzo bez możliwości jeżdżenia solo.luki pisze:Ciekawe tylko czemu postanowili spiąć #867+890...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
283 był pewnie potrzebny "na już", więc wzięto to co było, a potem uzupełniono stan dodatkowym zakupem.luki pisze:No to komu nie odpowiadała by konfiguracja #889+890 jako #139+140, a #283 zrobić z #867.memphis pisze:Bo potrzeba składu do szkolenia, a nie solówek, a 890 jest drugim wagonem składu, za bardzo bez możliwości jeżdżenia solo.luki pisze:Ciekawe tylko czemu postanowili spiąć #867+890...
Nic nie chcą kasować, po prostu brakuje wagonów do szkolenia. Przecież są dwa wagony mniej (7 i 8 ).Boguś pisze:Przypuszczam, że chcą skasować #131+132memphis pisze:Bo potrzeba składu do szkolenia, a nie solówek, a 890 jest drugim wagonem składu, za bardzo bez możliwości jeżdżenia solo.luki pisze:Ciekawe tylko czemu postanowili spiąć #867+890...
Ostatnio zmieniony 09 lut 2009, 08:42 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.
Świeciły się... A z tym wyłupaniem mnie trochę zdziwiłeś, bo przecież było to parę razy już wspomniane i nawet wydawało mi się, że przez Ciebie.ff pisze:Mam pytanie czy po połączeniu składu 276+278 ten drugi miał wtedy sprawne światła przednie? Ostatnio zauważyłem, że wyłupki są wyłupane
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Znalazłem poste Petera o tym http://www.forum.tramwaje.slask.pl/view ... 3914#23914ff pisze:Nie kojarzę takiej wzmianki. Kojarzę o +273, że je zaślepiono blachami, ale nie o +278.
Wiedziałem, że było o tym jeszcze przed początkiem lutego, bo już wtedy widziałem go bez nich i wiedziałem też, że ktoś o tym pisał.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jednocześnie zniknął skład 262+282. Cały miniony tydzień się nie pojawił. Można się spodziewać, że będą mu zdejmować reklamę, bo zeszła w Bytomiu, ale trwa to coś za długo. Może coś kombinują i wyjadą we właściwej krakowskiej kombinacji, czyli 283+285 i 284+282, a 262 solo?memphis pisze:Z dniem 16 marca wagony 139L+140L zostają przemianowane na liniowe 284+285 i po przemalowaniu na czerwono idą do ruchu.
EDIT 12.03
Wracam do wyłupanych żabich oczek w wagonie +278. Dziś przyjrzałem się tym otworom z bliska i zauważyłem, że nie są to dziury w prawdziwym sensie, ponieważ zabezpieczone są od środka jakimś ciemnobrązowym materiałem.
A skład 262+282 nadal nieobecny.
Dziś wyjechał wagon #284. Co do większych uwag to otrzymał on ekonomiczne wózki (te z większą ramą). Pierwszy jest bardzo ładny na czarno pomalowany, drugi taki sobie.
Tylny sprzęg nie jest łamany, czyli pewno #285 jest jeszcze szykowany.
Wrzucam fotkę do albumu:
Tylny sprzęg nie jest łamany, czyli pewno #285 jest jeszcze szykowany.
Wrzucam fotkę do albumu:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Przed wczoraj luksus napisał, że na linii 9 kursował wagon 273 solo. Sam go jeszcze nie widziałem. Ale jest już kolejna krakowska solówka. Na linii 19 kursuje solo wagon 278 Mogę o nim powiedzieć coś więcej. W kabinie z boku jest kasetka, która jest podświetlona (podobnie ma tylko 272). Kiedy 278 był doczepką, kasetka ta nie była podświetlona. Podświetlona jest także boczna tablica, która w doczepce od dawien dawna stale nie świeciła. A co ciekawe podświetlenie jest żarówkami, a wszystkie krakusy mają jarzeniówki. Pewnie w ramach naprawy przerobili to sobie we własnym zakresie.
EDIT 08.04
Czy poza luksusem widział ktoś solówkę 273 w akcji? Bo po ostatnich, a zwłaszcza dzisiejszych obserwacjach mam poważne wątpliwości czy ten wagon samodzielnie kursował. Najpierw zdziwiło mnie to, że już pierwszego dnia powrotu składu nie było lusterek (oczywiście złożonych). Dziś widzę, że pulpit jest przykryty pokrywą, nie ma fotela, a kabina jest mała
EDIT 08.04
Czy poza luksusem widział ktoś solówkę 273 w akcji? Bo po ostatnich, a zwłaszcza dzisiejszych obserwacjach mam poważne wątpliwości czy ten wagon samodzielnie kursował. Najpierw zdziwiło mnie to, że już pierwszego dnia powrotu składu nie było lusterek (oczywiście złożonych). Dziś widzę, że pulpit jest przykryty pokrywą, nie ma fotela, a kabina jest mała
Podejrzewam, że luksus się pomylił. Zamiast solo #272, wpisał solo #273.ff pisze:Czy poza luksusem widział ktoś solówkę 273 w akcji? Bo po ostatnich, a zwłaszcza dzisiejszych obserwacjach mam poważne wątpliwości czy ten wagon samodzielnie kursował. Najpierw zdziwiło mnie to, że już pierwszego dnia powrotu składu nie było lusterek (oczywiście złożonych). Dziś widzę, że pulpit jest przykryty pokrywą, nie ma fotela, a kabina jest mała
Co do krakusów to jednak okazuje się, że większość z nich wystarczyła zaledwie na kilka lat a teraz są sukcesywnie kasowane:
-#250+251 - jest wytypowany do kasacji na ten rok
-#252+253 - skład poszedł do kasacji w 2011 roku
-#254+255 - ten skład miał remont kapitalny w ZUR i jest niemal pewne, że będzie to ostatnia kasowania stopiątka z Krakowa
-#256 - poszedł do kasacji pod koniec 2015 roku
-#257+258 - był bliski kasacji jednak ostatecznie został wyremontowany i jeździ do dziś
-#259+267 - jeździ do dziś jednak coraz częściej jako solówki
-#260+261 - kasacja koniec 2015 roku
-#262+263 - po wypadku wagon #263 poszedł do kasacji w 2008 roku. Utworzono nowy skład -
-#262+282 - kasacja wagonu #262 w 2013 roku wagon #282
jeździ do dziś jako solówka
-#264+265 - nadal jeździ liniowo
-#266 - kasacja 2014 rok
-#268+269 - nadal jeździ liniowo
-#270+271 - nadal jeździ liniowo
-#272+273 - kasacja 2014 rok
-#274+275 - kasacja wagonu #274 w 2015 roku, #275 jeździ solo
-#276+278 - kasacja 2012 rok
-#277 - kasacja 2013 rok
-#279+280 - kasacja 2014 rok
-#281 - kasacja 2012 rok
-#283+285 - nadal jeździ liniowo
-#284 - kasacja 2015 rok
Podsumowując
Na Śląsk dotarło 36 wagonów z Krakowa. Po dziesięciu latach eksploatacji pozostało tylko 18 wagonów czyli połowa z czego dwa pójdą do kasacji w tym roku.
-#250+251 - jest wytypowany do kasacji na ten rok
-#252+253 - skład poszedł do kasacji w 2011 roku
-#254+255 - ten skład miał remont kapitalny w ZUR i jest niemal pewne, że będzie to ostatnia kasowania stopiątka z Krakowa
-#256 - poszedł do kasacji pod koniec 2015 roku
-#257+258 - był bliski kasacji jednak ostatecznie został wyremontowany i jeździ do dziś
-#259+267 - jeździ do dziś jednak coraz częściej jako solówki
-#260+261 - kasacja koniec 2015 roku
-#262+263 - po wypadku wagon #263 poszedł do kasacji w 2008 roku. Utworzono nowy skład -
-#262+282 - kasacja wagonu #262 w 2013 roku wagon #282
jeździ do dziś jako solówka
-#264+265 - nadal jeździ liniowo
-#266 - kasacja 2014 rok
-#268+269 - nadal jeździ liniowo
-#270+271 - nadal jeździ liniowo
-#272+273 - kasacja 2014 rok
-#274+275 - kasacja wagonu #274 w 2015 roku, #275 jeździ solo
-#276+278 - kasacja 2012 rok
-#277 - kasacja 2013 rok
-#279+280 - kasacja 2014 rok
-#281 - kasacja 2012 rok
-#283+285 - nadal jeździ liniowo
-#284 - kasacja 2015 rok
Podsumowując
Na Śląsk dotarło 36 wagonów z Krakowa. Po dziesięciu latach eksploatacji pozostało tylko 18 wagonów czyli połowa z czego dwa pójdą do kasacji w tym roku.
Celem ich zakupu nie było, aby jeździły u Nas latami, ale żeby naprawić złą sytuacją taborową. Dzięki zakupowi za niewielkie pieniądze można było to niemal natychmiast poprawić oraz wycofać z ruchu wiele wagonów, które były w dużo gorszym stanie, niż Krakusy.patryk644 pisze:Na Śląsk dotarło 36 wagonów z Krakowa. Po dziesięciu latach eksploatacji pozostało tylko 18 wagonów czyli połowa z czego dwa pójdą do kasacji w tym roku.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że w Krakowie znaczna większość z tych wagonów była przeznaczona do kasacji. Dzięki temu, że kupiły je TŚ, pojeździły jeszcze parę lat dłużej. Część z Krakusów skasowano po wypadkach (na pewno #263 i #274). Z wozów, które wypisałeś, chyba nawet więcej pójdzie do kasacji w najbliższym czasie (m.in. #264+265).
Jeszcze jest #286 nadal w ruchu liniowym a wagonów dotarło w sumie 37 sztuk.patryk644 pisze:-#250+251 - jest wytypowany do kasacji na ten rok
-#252+253 - skład poszedł do kasacji w 2011 roku
-#254+255 - ten skład miał remont kapitalny w ZUR i jest niemal pewne, że będzie to ostatnia kasowania stopiątka z Krakowa
-#256 - poszedł do kasacji pod koniec 2015 roku
-#257+258 - był bliski kasacji jednak ostatecznie został wyremontowany i jeździ do dziś
-#259+267 - jeździ do dziś jednak coraz częściej jako solówki
-#260+261 - kasacja koniec 2015 roku
-#262+263 - po wypadku wagon #263 poszedł do kasacji w 2008 roku. Utworzono nowy skład -
-#262+282 - kasacja wagonu #262 w 2013 roku wagon #282
jeździ do dziś jako solówka
-#264+265 - nadal jeździ liniowo
-#266 - kasacja 2014 rok
-#268+269 - nadal jeździ liniowo
-#270+271 - nadal jeździ liniowo
-#272+273 - kasacja 2014 rok
-#274+275 - kasacja wagonu #274 w 2015 roku, #275 jeździ solo
-#276+278 - kasacja 2012 rok
-#277 - kasacja 2013 rok
-#279+280 - kasacja 2014 rok
-#281 - kasacja 2012 rok
-#283+285 - nadal jeździ liniowo
-#284 - kasacja 2015 rok
*SDIP (U.N.O.)
Obecnie #451" to jest ex krakus #255. Pozamieniano pudła przy remontach.Damien pisze:Przy czym warto dodać, że obecny #255 to nie jest Krakus - został zrobiony ze śląskiego #458.patryk644 pisze:-#254+255 - ten skład miał remont kapitalny w ZUR i jest niemal pewne, że będzie to ostatnia kasowania stopiątka z Krakowa
*SDIP (U.N.O.)
Warto dodać że w ostatnim czasie wycofano z ruchu liniowego kolejne dwa składy krakowskich stopiątek - #250+251 (kasacja) i #257+258 (skład nauki jazdy).
[ Dodano: 2016-10-08, 01:36 ]
Pod koniec września ze stanu został zdjęty #275.
[ Dodano: 2016-10-18, 06:46 ]
Do kasacji przeznaczony jest #270+271.
Obecnie pozostały już tylko: #254+255, #259+267, #264+265, #268+269, #282, #283+285 i #286.
[ Dodano: 2017-05-03, 12:35 ]
#286 do kasacji. Z Krakowa zostało 11 stopiątek.
[ Dodano: 2016-10-08, 01:36 ]
Pod koniec września ze stanu został zdjęty #275.
[ Dodano: 2016-10-18, 06:46 ]
Do kasacji przeznaczony jest #270+271.
Obecnie pozostały już tylko: #254+255, #259+267, #264+265, #268+269, #282, #283+285 i #286.
[ Dodano: 2017-05-03, 12:35 ]
#286 do kasacji. Z Krakowa zostało 11 stopiątek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości